Geweldig.... heb ik net mijn Symantec Antivirus ge-upgrade van de week over alle servers en werkstations in ons bedrijf over 4 kantoren, vielen alle werkstations weg uit mijn management console. Geen probleem denk ik nog, ik doe wel even een discovery, en dan vind ie alle werkstations weer. Dus ik vul de interne IP range in voor een discovery.....
....en omdat de vorige sysadmin voor 2 kantoren een rare IP range heeft gebruikt (192.150 ipv 192.168) vul ik dus in dat ie maar moet gaan zoeken naar werkstations tussen 192.150 en 192.168 en alles wat daar tussen zit.
Goed, 192.150 t/m 192.167 zijn dus ook reeksen die op het internet voorkomen, en wel in Frankrijk. (Of een ander franstalig land, Quebeq mischien.....). Ik had er nog bijna een KLB topic over geopend over hoeveel bedrijven dus blijkbaar een KLOTE beveiliging hebben zonder firewall, want ik heb dus nu een stuk of 14 bedrijven erbij in MIJN management console van Symantec, waarvan de helft met een typisch FRANSE naam....
![]()
Uiteraard allemaal wel wachtwoord beveiligd, dus kan ze niet managen ofzo, maar het feit dat ik sowieso die bedrijven kan vinden met mijn Symantec Management Console is natuurlijk wel weer idioot.....
![]()
Zo. Geen KLB topic waard eigenlijk, dus klaag ik hier maar even.
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin