je vragen over de onduidelijk zijn hier waarschijnlijk al verwoord, Copyright foto's en Fok policyquote:Op woensdag 3 mei 2006 14:45 schreef djengizz het volgende:
@Dr_Flash: Als ik afstand heb gedaan van die rechten heb ik helemaal niets aan dat wetboek.
Maar voor dat dit op een rant van djengizz begint te lijken even ter nuancering:
-Van mij is naar mijn weten nog nooit een foto gejat. Sterker nog: ik geef vaker wallpapers weg of foto's voor gebruik op websites. Streelt alleen mijn ego. Het is dus niet zo dat ik me onwijs zorgen maak over misbruik van mijn foto's op FOK.
-Wel vind ik het een beetje een vreemde zaak. Er zijn legio fora die dit gewoon niet in hun voorwaarden hebben. Ik zie de toegevoegde waarde van dit policy punt voor FOK ook niet helemaal aangezien deeplinken sowieso mag. Een fotograaf vragen zijn copyright op te geven lijkt mij een beetje de dood voor een fotoforum (zie ook Gizz zijn reactie die ik heel goed begrijp).
-Ik vind het prettig dat ik zeggenschap heb over mijn foto's. Voorbeeldjes:
*Een portret van mijn vriendin wordt gephotoshop tot Madam Mikmak en over het net verspreidt.
*Coca Cola gebruikt één van mijn foto's voor een wereldwijde reclame campagne.
Beide geen voorbeelden die ik snel zou tegenkomen maar wel voorbeelden waarin ik wel degelijk actie wil kunnen ondernemen.
-Ik heb nu geen duidelijkheid: als het zo is als jullie voorstellen, prima, maar dan weet ik dat. Zo niet dan weet ik dat ook graag zeker. Nu vind ik het een beetje vaag.
Dus i.i.g. huld aan de TS voor het vragen om duidelijkheid.
Cool. En nu? Ik bedoel, wou je je hele leven slijten met het voeren van rechtszaken tegen mensen die je foto's misbruiken? Mja, doe maar, ik heb daar niks over te zeggen, dat zou je eigen keuze zijn dan. En mensen die dat misbruik met succes hebben aangevochten hebben ongetwijfeld aannemelijk kunnen maken dat ze er daadwerkelijk aanmerkelijke schade van hadden, wat ik eerder al zei. Maar in de overgrote meerderheid van de gevallen gaat het niet om zulke dingen (die inderdaad met een wetboek in de hand wel aan te vechten zijn) maar om herplaatsing van jouw foto's op plaatsen waar je dat liever niet hebt, om wat voor reden dan ook. Denk je dat het realistisch is om daar het Nederlandse justitiële apparaat ook nog even lekker mee te gaan belasten? Ze zien ons aankomen zegquote:Op woensdag 3 mei 2006 15:08 schreef djengizz het volgende:
Over het niet plaatsen op het internet: onzin natuurlijk. Er zijn voorbeelden genoeg te vinden van mensen die met succes misbruik van hun foto hebben aangevochten.
Wat meer terughoudendheid zou bijvoorbeeld ook daar misschien best op zijn plaats zijn ja. Mensen willen gewoon graag foto's van hun kroost delen met geïnteresseerden, en denken er verder niet bij na dat daar veel meer consequenties aan vast kunnen zitten dan dat alleen hun vrienden die foto's alleen bekijken. Ik kom niet zeggen dat iedere geplaatste foto automatisch misbruikt zal en gaat worden of zo, maar het is wel iets wat zou kunnen gebeuren, wat te vaak gebeurt (er zijn te veel zieke geesten op internet) en waar mensen niet bij nadenken.quote:Op woensdag 3 mei 2006 15:19 schreef Ynske het volgende:
ik was net aan t denkne..
als al die ouders in OUD dit lezen, zouden ze dan nog foto's van hun kroost durven plaatsen?
quote:Op woensdag 3 mei 2006 16:37 schreef Ymke het volgende:
Het is eigenlijk best triest , niemand misbruikt mijn fotos , zegt ook wel wat![]()
Zelfs niet-naakt is voor pedo-sites nog interessant. Als je even niet oplet staat je kind op de foto in een artikel bij Martijn.org. Dan kan het honderd keer over iets relatief onschuldigs gaan: ik zou mijn kindren op geen enkele manier op zulke sites willen aantreffen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 16:49 schreef Icicle het volgende:
In OUD zou ik alleen oppassen met foto's waar kinderen (gedeeltelijk) naakt op staan. Verder lijkt me het vrij onschuldig
volgens de faq/policy mag iedereen fotos van users herplaatsenquote:Op woensdag 3 mei 2006 21:30 schreef blackbully het volgende:
ik snap heel de discussie niet meer.
users mogen geen foto's plaatsen van andere users. altijd al zo geweest, staat zelfs een ban op.
volgends de faq mogen modjes fa's en admins dat wel. (binnen fok)
hoe moeilijk is het voor zo iemand om eff te vragen of ze een bepaalde foto ergends voor mogen gebruiken?
want het gaat puur om wat de modjes fa's en admins mogen.
geen hotlink protectie die je kan aanzetten ? ik kan per domein (*.fok.nl) dat aan zetten op mijn domeinen (management panel = cpanelX op mijn sites)quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:26 schreef Puckzzz het volgende:
@Ynske, dat zal niet gaan want ik heb op twee andere fora ook deze foto's in een showcase staan en die mensen kunnen ze dan ook niet meer zien
Heb je wel gelijk in ja..quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:26 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zelfs niet-naakt is voor pedo-sites nog interessant. Als je even niet oplet staat je kind op de foto in een artikel bij Martijn.org. Dan kan het honderd keer over iets relatief onschuldigs gaan: ik zou mijn kindren op geen enkele manier op zulke sites willen aantreffen.
Know your enemyquote:Op woensdag 3 mei 2006 22:02 schreef Icicle het volgende:
[..]
Heb je wel gelijk in ja..
Ach, ik heb dan ook geen verstand van pedo-sites
nee, je geeft ze het recht jou foto binnen het fokdomein te gebruikenquote:Op woensdag 3 mei 2006 23:10 schreef aapstok het volgende:
w8 ff, snap t niet, is het nou zo dat ik fok copyright geef door mn foto's hier te plaatsen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |