abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 mei 2006 @ 19:11:29 #51
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_37518808
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 18:53 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Oftopic: dacht nog altijd dat dat België was. Organisatie Rex oid.
Dat maakt in deze zaak niet zoveel uit. Wat wel uitmaakt is dat Finder_Elf_Towns de Bosnische moslims hier de zwarte piet toespeelt, terwijl Nederland veel meer vrijwillige SS-ers heeft voortgebracht dan Bosnië...
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
  woensdag 3 mei 2006 @ 19:29:55 #52
146580 scubaboy
Als ik nat ben kan het niet di
pi_37519328
Arme Arme Moslims... Boehoe Huil Huil
  woensdag 3 mei 2006 @ 19:43:23 #53
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_37519687
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:01 schreef popolon het volgende:

[..]

Wat is daar onzin aan?

Nederland bestaat voor een groot deel uit mensen met geen Nederlandse 'roots', zolang je die maar lang genoeg apart blijft behandelen ben je inderdaad lekker bezig.

Het is een herdenking door de huidige Nederlandse bevolking, daar horen ook deze mensen bij.

En zover ik het begrijp is deze man verre van radicaal dus ook daar zie ik geen problemen.
Het gaat mij er niet om dat die beste man een Imam is, ik juig zelfs toe dat men vanuit die hoek ook enig initiatief neemt.
Maar hou dan aub wel het accent op waar 4 mei oorspronkelijk voor bedoeld is, en dat is het herdenken van de gevallenen in de 2e wereldoorlog plus de slachtoffers die in de naam der Vrede zijn gevallen. Dus NL slachtoffers. Dit is het speerpunt van de 4 mei herdenking. "Opdat hen die vielen niet vergeten zullen worden".
Ik vind het dus onzin om aan deze traditie te toornen. Laat de klokken luiden, laat de mensen die herdenken ook echt herdenken, en laten we eens met ons allen stilstaan wat zich voor drama's heeft afgespeeld in die dagen. Dat mag men nimmer nooit niet vergeten.

5 mei zie ik als een dag tot verzoening, van bevrijding. En juist daarin past de plek van een speech van bv een Imam of Rabijn zeer goed. Met het oog op de toekomst, allen werkend aan een leefbaar klimaat voor een ieder waarin vrijheid bovenop staat.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 3 mei 2006 @ 19:44:26 #54
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_37519716
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:43 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Het gaat mij er niet om dat die beste man een Imam is, ik juig zelfs toe dat men vanuit die hoek ook enig initiatief neemt.
Maar hou dan aub wel het accent op waar 4 mei oorspronkelijk voor bedoeld is, en dat is het herdenken van de gevallenen in de 2e wereldoorlog plus de slachtoffers die in de naam der Vrede zijn gevallen. Dus NL slachtoffers. Dit is het speerpunt van de 4 mei herdenking. "Opdat hen die vielen niet vergeten zullen worden".
Ik vind het dus onzin om aan deze traditie te toornen. Laat de klokken luiden, laat de mensen die herdenken ook echt herdenken, en laten we eens met ons allen stilstaan wat zich voor drama's heeft afgespeeld in die dagen. Dat mag men nimmer nooit niet vergeten.

5 mei zie ik als een dag tot verzoening, van bevrijding. En juist daarin past de plek van een speech van bv een Imam of Rabijn zeer goed. Met het oog op de toekomst, allen werkend aan een leefbaar klimaat voor een ieder waarin vrijheid bovenop staat.
Um, als je iedereen wilt gedenken die in naam der vrede gevallen is voor Nederland, waarom zou een imam daar niet bij mogen zijn? Denk je echt dat geen van de gevallenen moslim was, bijvoorbeeld?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_37519770
Geef zo'n iman de kans en hij voert het soort samenleving in waartegen de gevallenen juist vochten. Wieberen met die tovenaar, dergelijk gespuis heeft daar helemaal niets te zoeken.
  woensdag 3 mei 2006 @ 19:53:40 #56
110987 ErwinRommel
pi_37520039
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Um, als je iedereen wilt gedenken die in naam der vrede gevallen is voor Nederland, waarom zou een imam daar niet bij mogen zijn? Denk je echt dat geen van de gevallenen moslim was, bijvoorbeeld?
Een Imam mag daar wmb best bij zijn, omdat deze een afvaardiging is van de moslim bevolking in Nederland. Maar als we het standaard praatje krijgen van verdraagzaamheid tov elkaar dan is hij wmb op deze dag niet welkom. Deze dag, 4 mei, is er om te gedenken en de gevallen te herdenken.
Ik ben er dus zeer op tegen als dit bedoelt is om "goodwill" te kweken" naar de NL bevolking. Dan had men beter 5 mei kunnen kiezen.
Ik geef mijn mening weer als user, en een ieder mag die betwisten. Ik denk er het mijne van.
4 mei moet men niet aan toornen of politiek gaan uitbuiten.
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:05:54 #57
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_37520427
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:53 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Deze dag, 4 mei, is er om te gedenken en de gevallen te herdenken.
Nogmaals: Er zijn ook moslims gevallen. Waarom zouden die niet herdacht mogen worden en waarom zou er geen imam daarvoor worden ingeschakeld?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:13:18 #58
110987 ErwinRommel
pi_37520737
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 20:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nogmaals: Er zijn ook moslims gevallen. Waarom zouden die niet herdacht mogen worden en waarom zou er geen imam daarvoor worden ingeschakeld?
Voor zover ik weet zijn er geen Nederlandse moslims gevallen tijdens de 2e wereldoorlog of in het Nederlandse verzet, ook niet gedurende de missies daarna aan welke Nederlandse troepen of landgenoten in hebben deelgenomen. 4 mei is een puur NL aangelegenheid, waarin wmb andere gevallenen (sorry) even mogen worden vergeten.
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:31:06 #59
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_37521540
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 20:13 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zijn er geen Nederlandse moslims gevallen tijdens de 2e wereldoorlog of in het Nederlandse verzet, ook niet gedurende de missies daarna aan welke Nederlandse troepen of landgenoten in hebben deelgenomen. 4 mei is een puur NL aangelegenheid, waarin wmb andere gevallenen (sorry) even mogen worden vergeten.
Er zijn gevallen moslims die meegeholpen hebben aan de bevrijding van Nederland, dus die vergeten we maar even?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_37529422
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 20:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Honestly, hoeveel moslims zouden er gevallen zijn in nl door hetgeen waardoor 4 en 5 mei is ontstaan ?

En verder is het idd geen christelijk feest maar een volksfeest.
Als je denkt dat je tijdens die dagen wat te melden hebt, dan heb je (imam) het hele concept niet bep. begrepen.
pi_37529541
Fijn dat er nu ook eens een Imam positief in het nieuws komt.
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  Moderator woensdag 3 mei 2006 @ 23:57:04 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37530093
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 20:31 schreef popolon het volgende:

[..]

Er zijn gevallen moslims die meegeholpen hebben aan de bevrijding van Nederland, dus die vergeten we maar even?
dat zijn ook gewoon Nederlanders ... tenzij ze Frans waren (ietwat grotere kans) dan kun je op de Franse dodenherdenking terecht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 3 mei 2006 @ 23:59:24 #63
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_37530165
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat zijn ook gewoon Nederlanders ... tenzij ze Frans waren (ietwat grotere kans) dan kun je op de Franse dodenherdenking terecht
Nou ja zeg.

Het zijn o.a. Noord Afrikanen, hun graven liggen zelfs in Nederland.

Een herdenking ook voor hen die gevallen zijn voor de bevrijding van Nederland, echter, daar zijn 'we' wel selectief in.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 00:06:00 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37530360
noord Afrikanen als onderdeel van het Franse expeditionaire leger ... Fransen dus
het is een herdenking van Nederlandse militairen die gevallen zijn voor onze vrijheid imo

maar een Marokkaanse veteraan zou wmb ook best mogen spreken imo, zoals gezegd ik vind het jammer dat er een politiek tintje aan wordt geplakt, boel bij elkaar houden, dit en dat blablabla dat moeten ze op 5 mei doen dan is die imam wmb van harte welkom
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:20:06 #65
146580 scubaboy
pi_37538730
het blijft gewoon doom volk dat niet buiten het kader kan denken:
quote:
Maar nadat Bot opriep om te werken aan wederzijds begrip, respect en tolerantie, werd hij door zijn beide gastheren finaal de grond ingeboord. Het uiterst religieuze hoofd van de vakgroep Engelse literatuur, professor Syed Mussarat stak een donderspeech af tegen "de blanken die tot op de dag van vandaag moslimbloed, met name van Pasjtoen doen vloeien".
Waarnemend decaan, professor Haroon Rashid, deed er vervolgens in zijn slotwoord nog een schepje bovenop. "De spotprenten zijn een bewuste poging om moslims te beschadigen. Men verschuilt zich achter de vrijheid van meningsuiting. Maar hoe kun je dat staande houden als enkele maanden later een geleerde wordt veroordeeld, omdat hij weigerde te erkennen dat de holocaust had plaatsgevonden", verwees hij naar de berechting van de Britse historicus David Irving in Wenen hiervoor.
Van de Holocaust is bewezen dat ie heeft plaats gevonden.
Van Mohammed en zijn volgelingen in zijn tijd zijn historisch ook enkele dingen bewezen.
  maandag 15 mei 2006 @ 16:23:11 #66
146580 scubaboy
pi_37848120
tvp
pi_37848690
quote:
Op maandag 15 mei 2006 16:23 schreef scubaboy het volgende:
tvp
Bedoel je niet "kick" aangezien je toch ide topic had gepost
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 15 mei 2006 @ 16:58:24 #68
146580 scubaboy
pi_37849236
Kon hem niet terug vinden in mijn lijst oude topic nu stond ie weer bovenaan..... en nu weer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')