Ja, ik heb er ruim 20 seconden over gedaan.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:57 schreef Deetch het volgende:
dat is inderdaad lastig te vinden met google
voor dat geld ga ik nog niet in bed liggen wieksen....quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:49 schreef Ludwig het volgende:
Er valt meer geld uit mijn zak als ik naar de bushalte ren....
Snatchquote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:49 schreef Ludwig het volgende:
Goh, dat is nou al jaren zo in de bouw etc. Een bouwvakker verdient rond de ¤1300/1500, zijn manager een paar rooitjes meer. Zelfs de secretaresse verdient nogmeer dan de hardwerkende bouwvakker die 11 uur per dag op pad is..quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:06 schreef jmac het volgende:
Blijf 't grappig vinden dat als je callcenter werk doet (Wat echt te simpel voor woorden is) je vaak vanaf 18 jaar wel boven de 6-7 euro krijgt. Werk je echter ontzettend hard en doe je smerig werk zoals afwassen wordt je lekker afgezet met 3/4 euro's per uur. Welke gek blijft dat werk doen vraag je je toch af...
11 uur per dag op pad?? hier zijn ze aan het bouwen en stoppen ze er om 3 uur mee hoor..... en op vrijdag om 1 uur...... zou een andere baas zoeken!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:14 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Goh, dat is nou al jaren zo in de bouw etc. Een bouwvakker verdient rond de ¤1300/1500, zijn manager een paar rooitjes meer. Zelfs de secretaresse verdient nogmeer dan de hardwerkende bouwvakker die 11 uur per dag op pad is..
Welkom![]()
Met bouwbakkers heb ik geen medelijden. Hadden ze maar moeten leren ipv jointjes roken op 't schoolpleinquote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:14 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Goh, dat is nou al jaren zo in de bouw etc. Een bouwvakker verdient rond de ¤1300/1500, zijn manager een paar rooitjes meer. Zelfs de secretaresse verdient nogmeer dan de hardwerkende bouwvakker die 11 uur per dag op pad is..
Welkom![]()
Ga dan maar eens vragen hoe laat ze van huis af gaan s'ochtends, en hoe lang ze uberhaupt moeten rijden, nouja in de file moeten staan.. Tijd die nooit uitbetaalt wordt in deze sector!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:18 schreef Tim_G het volgende:
[..]
11 uur per dag op pad?? hier zijn ze aan het bouwen en stoppen ze er om 3 uur mee hoor..... en op vrijdag om 1 uur...... zou een andere baas zoeken!![]()
Ja, en dat leren doen ze in een kartonnen doosquote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:20 schreef jmac het volgende:
[..]
Met bouwbakkers heb ik geen medelijden. Hadden ze maar moeten leren ipv jointjes roken op 't schoolplein![]()
![]()
Met een vmbo opleiding zou dat voor mij toch wel een van de leukste opties zijn, bouwvakker worden.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:22 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Ja, en dat leren doen ze in een kartonnen doos![]()
Wees maar blij dat er bouwvakkers zijn, jongen.. Anders had je door het mulle zand naar de bus moeten lopen![]()
Volgens mij rijden ze rond dezelfde tijd weg als ik want ik zie busjes zat met die mafkezen door de files heen rauzen........quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:21 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Ga dan maar eens vragen hoe laat ze van huis af gaan s'ochtends, en hoe lang ze uberhaupt moeten rijden, nouja in de file moeten staan.. Tijd die nooit uitbetaalt wordt in deze sector!
En nee, werk niet in de bouw..
4k netto....... niet op de 'schone' manier hoor!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:27 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Met een vmbo opleiding zou dat voor mij toch wel een van de leukste opties zijn, bouwvakker worden.
Het schijnt dat je als stukadoor wel 4k netto kunt verdienen. Alleen is je rug naar de klote op je 50e
hoe laat begin jij op kantoor? De bouw draait om 7 uur s'ochtends al op volle toeren.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:28 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Volgens mij rijden ze rond dezelfde tijd weg als ik want ik zie busjes zat met die mafkezen door de files heen rauzen........
Maar beginnen idd wat eerder dan kantoor uren..... maar geen 2 uur eerder.
Maar wel anderhalf uur eerder..quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:28 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Volgens mij rijden ze rond dezelfde tijd weg als ik want ik zie busjes zat met die mafkezen door de files heen rauzen........
Maar beginnen idd wat eerder dan kantoor uren..... maar geen 2 uur eerder.
ik ben er ff voor achten.....quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:29 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
hoe laat begin jij op kantoor? De bouw draait om 7 uur s'ochtends al op volle toeren.
En toch moet je met de bus? Wat sneu voor je...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:49 schreef Ludwig het volgende:
Zou jij voor die paar rotcenten, wetende dat dit is wat je moet doen tot je 65ste (als je dat redt), ook niet volhouden.. Het zijn vaak de werkgevers die deze mentaliteit in de hand werken. Bovendien zijn deze mensen vaak oververmoeid omdat ze zeer vroeg eruit moeten, laat thuis zijn door verkeer, s'avonds bij moeten klussen om het hoofd boven water te houden en daardoor dus veel slaap mislopen..quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:32 schreef Tim_G het volgende:
[..]
ik ben er ff voor achten.....
Op volle toeren? nou..... eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik over het algemeen wel het idee heb dat het een tandje sneller kan hoor! Ze slenteren ook altijd zo ongeinteresseerd voorbij.......
let wel: zeg niet dat het makkelijk werk is he! alleen het komt over alsof ze niet hun beste beentje voorzetten.
Dat moeten ze gaan lopen zeiken bij hun baas. Ik begrijp daar soms zowiezo geen bal van. Dan zie ik hier een kraan van een bedrijf uit Brabant aan het werk. Hier is dan Groningen. Waarom? Ja, die is vast goedkoper, maar eigenlijk is het idioot natuurlijk...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:32 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Maar wel anderhalf uur eerder..
Vaak moeten ze om 5:15/5:30 eruit omdat ze rond deze tijd opgehaalt worden. Als jij ze ziet rijden is de kans groot dat ze al een paar kwartier/uurtje in de auto zitten (en zelfs al koffie hebben gehad bij de pomp) ..
maar dat heb ik met al het werk. Wie wordt er nu blij van het idee dat je sowieso tot je 65e moet werken?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:36 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Zou jij voor die paar rotcenten, wetende dat dit is wat je moet doen tot je 65ste (als je dat redt), ook niet volhouden.. Het zijn vaak de werkgevers die deze mentaliteit in de hand werken. Bovendien zijn deze mensen vaak oververmoeid omdat ze zeer vroeg eruit moeten, laat thuis zijn door verkeer, s'avonds bij moeten klussen om het hoofd boven water te houden en daardoor dus veel slaap mislopen..
Voor jou tien anderen.. En jou vaste baan zeg jij niet zomaar op met een hypotheek en wetende dat je eerst weer drie jaar-contracten door moet bij een nieuwe baas voordat je ooit weer een vaste baan hebt.. Ze maken er misbruik van en er is niemand die er wat aan doet/kan doen. En die reistijd wordt veroorzaakt door de werkgevers. Die vangen reisgeld/kilometervergoeding wat zij weer niet uitbetalen aan hun werknemer. En hen interesseerd het niet dat jij anderhalf uur terug meot rijden met een kraan die niet harder wil dan 80.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:37 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Dat moeten ze gaan lopen zeiken bij hun baas. Ik begrijp daar soms zowiezo geen bal van. Dan zie ik hier een kraan van een bedrijf uit Brabant aan het werk. Hier is dan Groningen. Waarom? Ja, die is vast goedkoper, maar eigenlijk is het idioot natuurlijk...
Mijn filerijden wordt anders ook niet vergoed hoor.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:21 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Ga dan maar eens vragen hoe laat ze van huis af gaan s'ochtends, en hoe lang ze uberhaupt moeten rijden, nouja in de file moeten staan.. Tijd die nooit uitbetaalt wordt in deze sector!
En nee, werk niet in de bouw..
Je hebt slapen en slapen, dat weet jij ook. Bovendien rijdt die bus niet vanzelf dus er is er één die niet slaapt. Dat ze in de bus liggen te slapen duidt juist aan dat ze oververmoeid zijn, toch?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:40 schreef Tim_G het volgende:
[..]
maar dat heb ik met al het werk. Wie wordt er nu blij van het idee dat je sowieso tot je 65e moet werken?![]()
en idd...de werkgevers werken niet echt mee. Maar oververmoeid....... ik zie ze vaak slapen in hun busjes, als het idd zo ver rijden is slapen ze zo aardig wat bij![]()
Maar je kilometers wel.. Ennuh, als ik vragen mag; 'Ook voor ¤1300?'quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:42 schreef BladE-l----- het volgende:
[..]
Mijn filerijden wordt anders ook niet vergoed hoor.
Ik heb overigens een jaar moeten wachten op mijn vorige woning.
Eerst hebben ze voor de zomer aan wekenlang gestaakt, vervolgens kwam de bouwvak, daarna een korte staking en vervolgens een paar maand winterstop.
Koop je een huis in december 2001, kan je februari 2003 in.
Ik ben overigens ook 12,5 uur per dag van huis en mij hoor je ook niet klagen.
Nee maar we mogen er wel vanuit gaan dat je waarschijnlijk wel ietsjes meer dan het minimumloon verdient, en ook een gedeelte van je reiskosten wel vergoed krijgt.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:42 schreef BladE-l----- het volgende:
Koop je een huis in december 2001, kan je februari 2003 in.
Ik ben overigens ook 12,5 uur per dag van huis en mij hoor je ook niet klagen.
agh.....ik zit zovaak alleen in de auto en heb dan het idee: Als ik nu me ogen dichtdoe ben ik vertrokken! Dan ben ik niet oververmoeid maar ben 's avonds gewoon te laat gaan slapenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:43 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Je hebt slapen en slapen, dat weet jij ook. Bovendien rijdt die bus niet vanzelf dus er is er één die niet slaapt. Dat ze in de bus liggen te slapen duidt juist aan dat ze oververmoeid zijn, toch?
Dan is het dus je eigen schuld en benje bovendien in de gelegenheid s'avonds weer bij te slapen..quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:49 schreef Tim_G het volgende:
[..]
agh.....ik zit zovaak alleen in de auto en heb dan het idee: Als ik nu me ogen dichtdoe ben ik vertrokken! Dan ben ik niet oververmoeid maar ben 's avonds gewoon te laat gaan slapen![]()
Hun ookquote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:52 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dan is het dus je eigen schuld en benje bovendien in de gelegenheid s'avonds weer bij te slapen..
Zij ookquote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:57 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Hun ook![]()
Als je 11 uur naar bed gaat is 05:00 opstaan goed te doen ( opstaan is altijd lastig! 05:00 of 06:00 maakt weinig uit )
wat is verder de discussie nu eigenlijk? Ja ze hebben een zwaardere baan...... maar dat hebben ze aan zichzelf te danken, althans, in de meeste gevallenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 13:02 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Zij ook
En zes uur per nacht is echt niet voldoende met zo'n zware baan en het (bijna) verplichte zwartwerken om je hypotheek/huur te kunnen betalen/normaal te kunnen leven..
Geloof mij nou maar dat deze mensen een iets zwaarder leven hebben als jij.. De meeste bouwvakkers zijn niet voor niets op hun 40ste/45ste versleten, zien er slecht uit en zijn gedemotiveerd hoor..
Je zou ¤ 4,06 per uur (horeca kent gemiddelde werkweek van 38 uur) moeten verdienen en je heb recht op vakantiegeld (8%) en vakantiedagen (ik dacht 25 op jaarbasis bij fulltime, komt ongeveer uit op 9,6%). Vakantiegeld en vakantiedagen worden regelmatig vergeten, wanneer er geen vaste uren gewerkt worden.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:47 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ik werk nu ruim 2 maanden als afwasser in een restaurant, maar ik heb het gevoel da tik te weinig verdien. Op internet kan ik niet direct vinden wat het minimum jeugdloon is van een 19-jarige.
Op dit moment verdien ik ¤3,84 per uur en ik heb een contract voor minimaal 8 uur in de week.
Je praat mij tegen en ik probeer duidelijk te maken waarom je ongelijk hebt en warom je dingen anders moet bekijken als dat jij nu doet. Dat alles een reden heeft en dat je blij mag zijn dat deze mensen er zijn. En dat je misschien (maar mijn verwachtingen zijn niet erg hoog) in gaat zien dat alle mensen nodig zijn en ze met respect gaat behandelen, en ook gaat vinden dat deze mensen absoluut niet krijgen wat ze verdienen, en dat mensen die krijgen wat ze niet verdienen dan wel weer hun mening over deze soort/groep mensen heeft geheel onterecht..quote:Op dinsdag 2 mei 2006 13:14 schreef Tim_G het volgende:
[..]
wat is verder de discussie nu eigenlijk? Ja ze hebben een zwaardere baan...... maar dat hebben ze aan zichzelf te danken, althans, in de meeste gevallen![]()
¤ 3.52 + vakantiegeld+vakantiedagen. Voor zover ik het in de cao (http://www.horeca.nl/Cao.asp?MenuID=111&Balk=1) kan vinden hoeft je baas je niet extra te betalen voor 's avond of in het weekend. Je kunt dit natuurlijk wel afspreken.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Nu het hier toch over verdienen enzo gaat, heb ik ook een vraagje
Ik ben 18 jaar en werk in een cafetaria als patatbakker enzo....nu vroeg ik me af wat ik minimaal moet verdienen, en of ik extra geld krijg voor 's avonds "laat" (tot een uur of 11, half 12) en in het weekend.
Ok, thank youquote:Op dinsdag 2 mei 2006 13:43 schreef desub het volgende:
[..]
¤ 3.52 + vakantiegeld+vakantiedagen. Voor zover ik het in de cao (http://www.horeca.nl/Cao.asp?MenuID=111&Balk=1) kan vinden hoeft je baas je niet extra te betalen voor 's avond of in het weekend. Je kunt dit natuurlijk wel afspreken.
andere beroepen hebben het ook zwaar hoorquote:Op dinsdag 2 mei 2006 13:02 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Zij ook
En zes uur per nacht is echt niet voldoende met zo'n zware baan en het (bijna) verplichte zwartwerken om je hypotheek/huur te kunnen betalen/normaal te kunnen leven..
Geloof mij nou maar dat deze mensen een iets zwaarder leven hebben als jij.. De meeste bouwvakkers zijn niet voor niets op hun 40ste/45ste versleten, zien er slecht uit en zijn gedemotiveerd hoor..
Dat mag je van de gemiddelde bouwvakker ook wel aannemen.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee maar we mogen er wel vanuit gaan dat je waarschijnlijk wel ietsjes meer dan het minimumloon verdient, en ook een gedeelte van je reiskosten wel vergoed krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |