Youp | maandag 1 mei 2006 @ 23:00 |
Om het even heel kort samen te vatten: We zijn op school bezig met een project om van een opel astra een circuitauto te maken. voor het hele verhaal zou je het vorige topic door moeten lezen : [project]Opel Astra F GT Wat foto's : ![]() ![]() and on! ![]() | |
Youp | maandag 1 mei 2006 @ 23:01 |
quote:wat ik dus probeer te zeggen is dat de school de velgen betaald ![]() ![]() | |
Drive-r | maandag 1 mei 2006 @ 23:13 |
Ok, in dat geval moet je gewoon massief gouden doppen eronder knallen! Zonder gein, die OZ-jes zijn meestal prima, zoek gewoon uit welke echt het minste wegen... | |
#ANONIEM | dinsdag 2 mei 2006 @ 00:15 |
Opel ![]() Sorry, slechte TVP | |
ook_gek | dinsdag 2 mei 2006 @ 00:23 |
quote:He Broes ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 2 mei 2006 @ 00:25 |
quote:Hier, gek! ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2006 00:26:21 ] | |
ook_gek | dinsdag 2 mei 2006 @ 00:26 |
quote:kom eens naar de slow chat ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 2 mei 2006 @ 00:28 |
quote:done! ![]() | |
Repeat | dinsdag 2 mei 2006 @ 01:01 |
tvp. | |
Sloper | dinsdag 2 mei 2006 @ 01:31 |
tvp | |
jrbuurke | dinsdag 2 mei 2006 @ 12:33 |
tvp | |
tupolev141 | dinsdag 2 mei 2006 @ 16:48 |
op zo'n bochtig circuit is stroomlijn ook niet zo belangrijk. gewoon die lelijke bumpers eraf schroeven. nog minder gewicht ![]() | |
Drive-r | dinsdag 2 mei 2006 @ 19:23 |
Hm, koplamp eruit halen en daar meer luchttoevoer naar je filter creeren? Heb je ook meteen koudere lucht. Het levert je waarschijnljk weinig op, maar staat wel heerlijk lomp... | |
Youp | dinsdag 2 mei 2006 @ 19:47 |
quote:mjah wij hebben van die fijne dikke plastic bumpers... ideaal voor de stootblokken op de baan, heeft een van mn klasgenoten al bewezen ![]() ![]() en zonder bumper denk ik dat de radiateur sneuvelt ![]() quote:zoiets waren we ook nog van plan ja ![]() | |
Rietvaerder | zondag 7 mei 2006 @ 22:15 |
Vet, maar dat wist je al ![]() ![]() | |
Youp | dinsdag 23 mei 2006 @ 09:03 |
gister en 12v aansluiting in de auto gemaakt en een bevestiging voor de AP22 die snel los en vast te maken is (met 2 vleugelmoeren) foto's volgen ![]() | |
Youp | maandag 29 mei 2006 @ 17:04 |
nou hier dan eindelijk de foto's : "snelle" steun voor de AP22 ![]() ![]() zoek de 12v aansluiting ![]() ![]() bussen draaien ![]() tadaa ![]() de operatietafel ![]() ![]() zo! ![]() | |
Kolkie | maandag 29 mei 2006 @ 21:26 |
yeah, wat kosten die polyurethaan (toch?) bussen en waar scoor je die? | |
Youp | maandag 29 mei 2006 @ 22:26 |
quote:ff googlen, maar als je even gelezen had, had je gezien dat wij ze zelf hebben gemaakt ![]() | |
Metz | maandag 29 mei 2006 @ 22:28 |
Youp, wat kun je dat toch allemaal goed ![]() | |
Kolkie | dinsdag 30 mei 2006 @ 12:30 |
ik snap ook dat je ze zelf gemaakt hebt maar ik lees nergens welk materiaal en ik lees ook nog nergens waar je die zooi vandaan hebt. Kost dat? | |
Youp | dinsdag 30 mei 2006 @ 19:18 |
quote:nylon dus.... en dat spul hebben we op school... ![]() | |
Youp | dinsdag 30 mei 2006 @ 19:35 |
nog wat foto's van vandaag nieuwe remmerij ![]() helaas bleken achteraf de blokken niet te passen ![]() nieuw wiellager ![]() lager en flens er in geperst ![]() even later veerpoot er onder met schijf ![]() camberplate en reservoirtje ![]() ![]() 2 teamgenoten aan de pers ![]() reservoirtjes bevestigd aan de veerpootbrug ![]() ![]() andere kant, ook de klauw weer er op ![]() ![]() | |
Youp | maandag 12 juni 2006 @ 20:52 |
en weer een update, we zijn pas nog bij AST langs geweest omdat we onze achterveren nog niet hadden.. die hadden we nog niet omdat het nog niet duidelijk was of we voor de coilovers gingen of alleen voor instelbare schokbrekers met vervangingsveren... nou we zijn dus natuurlijk voor de coilovers gegaan ![]() ![]() klein voorraadje.... ![]() onze veertjes ![]() compleet en achterin geladen ![]() tadaa ![]() racing ![]() ![]() onze zelfgemaakte kogels voor in de draagarmen ![]() hij staat! ![]() welliswaar een beetje hoog... ![]() nou komt het mooie... achter moesten we aanpassen voor de coilovers aangezien er gewoon geen plaats voor was... zo was het standaard... ![]() ready.... set.... ![]() GO!! ![]() ![]() ff later... ![]() waar grof geweld toch al niet goed voor is... ![]() ![]() ![]() en er word 3mm dikke plaat tegenaan gelast! ![]() ![]() eindresultaat van binnen gezien ![]() (ondertussen waren de glaszetters een ruit aan het vervangen, van vrijdag op zaterdag hadden ze geprobeerd in te breken in de werkplaats) ![]() jaaaa! het zit er onder ![]() ![]() ![]() en achter staat hij ook! ![]() nou voor de oplettende kijkers, hij staat inderdaad een beetje hoog... hier klopt iets niet helemaal mee... voor hebben we hem maximaal omlaag gedraaid en achter hebben we hem bijna maximaal omhoog gedraaid, dat hij wat hoger staat kan kloppen aangezien we rally vering hebben (niet anders dan race vering, alleen de veerweg is wat langer) maar het lijkt er op dat we achter wel race vering hebben.... we kunnen echter de voorvering nog altijd laten inkorten bij AST ![]() ik heb ook een rondje gemaakt over de parkeerplaats en die is beklinkerd, nou ik kan je vertellen dat deze vering echt daadwerkelijk NOT FOR ROAD USE is ![]() ![]() ![]() ![]() morgen gaan we hem als alles goed is uitlijnen, woensdag komen er nog wat sponsorstickers en donderdag gaan we weer naar het circuit ![]() | |
Sloper | maandag 12 juni 2006 @ 21:25 |
In 1 woord ![]() | |
jayke | maandag 12 juni 2006 @ 22:46 |
Het blijft een machtig project, altijd weer leuk om bij te lezen (en plaatjes te checken). Succes donderdag, met racen! ![]() | |
Repeat | maandag 12 juni 2006 @ 23:22 |
Heel vet idd, maar ga je nog wat aan die brommerremmen doen ? ![]() | |
Youp | dinsdag 13 juni 2006 @ 08:38 |
quote:nope, want we zijn weer ergens achter gekomen... de jongens met schijfremmen achter hebben ook ABS... en dat hebben ze nodig ook aangezien de wagen achter overberemd is.. wij hebben geen ABS en we willen ook niet dat de wagen achter te gauw blokkeert dus houden we het lekker bij deze trommelremmen ![]() | |
Drive-r | dinsdag 13 juni 2006 @ 08:44 |
quote:Je haalt voor vrij weinig centjes een remdruk verdeler en dan is dat probleem ook opgelost... Erg leuk klusje om te doen en er zijn vast simpele remsetjes voor achteren verkrijgbaar.... | |
Youp | dinsdag 13 juni 2006 @ 15:52 |
quote:klopt, maar we moeten prioriteiten stellen ![]() | |
Youp | dinsdag 13 juni 2006 @ 16:08 |
en weer een kleine update, vandaag is de auto uitgelijnd en we hebben ons bezig gehouden met de uitlaat................. oh oh..... ![]() ![]() ![]() en het eindresultaat ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() en we hebben van onze concurrenten (Team B met de witte astra) een mooie set 17" lichtmetalen wielen gekregen.... zij moeten deze race standaard rijden en wij hadden nog een set 14" stalen velgen over ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() en nog een fototje waar je een van de reservoirtjes van de achterveren kan zien, helaas niet erg optimaal zo onder de auto maar we hadden geen andere keus ![]() ![]() de uitlaat maakt overigens geen smerig knetterend ratelend geluid, het klinkt heel beschaafd totaal niet hard en lekker donker ![]() | |
Drive-r | dinsdag 13 juni 2006 @ 16:12 |
Kunnen die reservoir niet aan de binnenkant? Wij hadden ze gewoon bij de veerpoten achter zitten, dat werkt makkelijker en gaat natuurlijk minder snel naar de klote... | |
Youp | dinsdag 13 juni 2006 @ 16:20 |
quote:nope dat gaat niet... is de slang niet lang genoeg voor..... | |
Drive-r | dinsdag 13 juni 2006 @ 16:27 |
Hm, als je de laatste foto bekijkt, zou je denken dat die slang ook wel via de wielkast naar binnen moet kunnen... Lijkt me behoorlijk risicovol dit... | |
Sterke_Yerke | dinsdag 13 juni 2006 @ 17:28 |
En heb je al ontzag voor de techniek van opel gekregen? ![]() | |
Youp | dinsdag 13 juni 2006 @ 20:55 |
quote:welke techniek? ![]() quote:mjah we moeten nog maar eens gaan kijken naar een betere oplossing maar het leek echt totaal niet te passen op een andere manier..... | |
Sloper | dinsdag 13 juni 2006 @ 23:50 |
Waarom de kat niet verwijderen? En de middendemper voor een BreeZaH-sound? | |
Youp | woensdag 14 juni 2006 @ 08:23 |
quote:ten eerste moet de kat blijven zitten onder een groep N auto volgens de regelementen, maar daar hebben we een beetje schijt aan aangezien we toch geen officiele wedstrijden gaan rijden... ten tweede, dan krijgen we een vermogens winst en dat is leuk en aardig maar we willen puur naar het onderstel kijken wat ons dat voor winst oplevert ten opzichte van de vorige keer toen we volledig standaard reden ![]() ![]() | |
Youp | woensdag 14 juni 2006 @ 14:44 |
nou ik ben toch nog eens bij de jongens gaan zeuren over de potjes van de achtervering en we hebben toch nog wat plaats gevonden om het aan te passen ![]() steuntje gemaakt, vastgelast en in de primer gezet ![]() ![]() ![]() en nog een fototje door de ruit ![]() hier werd hij uitgezogen omdat er aardig wat ijzervijlsel enzo in lag van onze zware chirurgische ingrepen (let ook op de andere velgen) ![]() ook zijn er nieuwe stickers geplakt, hier een van "Yes" ![]() en op de zijkanten nog van "approach golf" ![]() en we hebben nog een hele mooie gadget gemonteerd..... ![]() ![]() ![]() een mooie cam met groothoeklens oid ![]() ![]() ![]() en natuurlijk moest wederom gevierd worden dat we er klaar voor zijn, we hebben gedronken op een goede dag morgen ![]() ![]() en nog zomaar een plaatje, hier is hij een klein beetje gewassen ![]() ![]() ![]() | |
Drive-r | woensdag 14 juni 2006 @ 14:55 |
Goed werk! Die potjes binnen zijn veel makkelijker, leuk om te zien dat het toch kon. Succes morgen! Dit is voor mij echt een ellende topic, ik heb zo'n zin om zelf weer een rallywagen op te bouwen, maar dat zit er voorlopig niet in. Het hele klussen van een rallywagen is zoveel leuker dan een auto restaureren, je mag opeens overal zelf oplossingen voor klussen... lekker beunen.... | |
Repeat | woensdag 14 juni 2006 @ 15:09 |
quote:als ik er zelf geen geld in zou hoeven steken zou ik ook de eerste zijn die zoiets zou willen doen ![]() | |
Drive-r | woensdag 14 juni 2006 @ 17:07 |
quote:Ach, dat is mogelijk, moet je er alleen wel veel tijd in steken. Ik heb zo drie seizoen kunnen rallyrijden... | |
Sterke_Yerke | woensdag 14 juni 2006 @ 17:17 |
quote:Dat alles op alles past, zeer makkelijk te sleutelen en goedkope onderdelen, makkelijk te vinden. Oh ja en opel gaat nooit kapot | |
Metz | woensdag 14 juni 2006 @ 19:50 |
Kut-auto, kut-project, kut velgen, kut vering en een kut uitlaat. Maaaaaaaaaaaaaar..... Lekker stuk vlaai en goed bier ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Youp | vrijdag 16 juni 2006 @ 09:11 |
Nou gister dus wezen scheuren en het was vet! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() maargoed de foto's volgen ![]() we hebben btw de films van de onboard cam al bekeken en die zijn werkelijk super om te zien! ![]() | |
Youp | vrijdag 16 juni 2006 @ 09:22 |
oja, voor de volgende keer word dus de vering gemodificeerd en komt het ding helemaal op de grond te liggen ![]() | |
_Drake_ | vrijdag 16 juni 2006 @ 10:44 |
quote:Dat willen wij dus ook zien ![]() | |
Youp | vrijdag 16 juni 2006 @ 10:48 |
quote:dat word een beetje te groot om op internet te posten ben ik bang ![]() ![]() | |
Youp | vrijdag 16 juni 2006 @ 11:11 |
voorproefje!! de foto's staan op school op het netwerk ![]() oeps ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Volvoman | vrijdag 16 juni 2006 @ 12:16 |
quote: ![]() ![]() | |
MouseOver | vrijdag 16 juni 2006 @ 12:27 |
quote:Goed bezig ![]() | |
jayke | vrijdag 16 juni 2006 @ 14:39 |
quote:OMFG dit is wel erg vet ![]() | |
Houniet | vrijdag 16 juni 2006 @ 14:45 |
dat zeg ik ![]() | |
Youp | vrijdag 16 juni 2006 @ 14:45 |
quote:volgende keer kom je maar kijken! ![]() (eind september ergens) | |
Drive-r | vrijdag 16 juni 2006 @ 14:47 |
Nu is het tijd voor een stap verder. Dikkere remmen, full slicks, voor alles zo slap mogelijk, achter zo stijf mogelijk en dan kun je zo hard remmen dat de achterwielen los komen! Maar mooi om nu al die foto's te zien op twee wielen. Je ziet het veel bij rallywagens, maar het blijft mooi... | |
jayke | vrijdag 16 juni 2006 @ 14:47 |
quote:Als ik kan doe ik dat zeker ![]() | |
Youp | vrijdag 16 juni 2006 @ 14:51 |
quote:nou eerst gaat het monster 15cm omlaag ofzo ![]() ![]() | |
beschuit | vrijdag 16 juni 2006 @ 14:58 |
hahaha, te lomp zeg! Wel super om te zien wat een set veren/dempers kan doen he! | |
Sterke_Yerke | vrijdag 16 juni 2006 @ 20:50 |
Wat voor motorblok ligt er nou in, nog steeds een 2.0 gt? | |
Drive-r | vrijdag 16 juni 2006 @ 21:14 |
quote:Hm, twee wielen lukt je ook nog wel zonder slicks. Even kijken of ik hier nog foto's van heb (ik in een clio 2.o rs) | |
Youp | vrijdag 16 juni 2006 @ 21:35 |
quote:jep... is gewoon een 2 liter GSi 8v ![]() quote:niet met de "marshall powerracers" die op die 17ers zaten in ieder geval ![]() | |
Youp | vrijdag 16 juni 2006 @ 21:54 |
oja, het team waar we de slicks aan te danken hadden! ![]() venlo bedankt ![]() let ook op de omver gereden vlaggenmast | |
BaraCuda | vrijdag 16 juni 2006 @ 22:02 |
Kunnen jullie ook rijden of wat gaat er allemaal fout? ![]() | |
Youp | vrijdag 16 juni 2006 @ 22:03 |
quote:ja, dat zie je toch! op 2 wielen! ![]() team venlo staat in de berm, daar hebben wij niets mee van doen ![]() | |
Youp | dinsdag 19 september 2006 @ 11:19 |
zo daar zijn we weer! we zijn alweer even aan de slag maar echt veel hebben we nog niet gedaan... de voorvering is teruggebracht naar AST en word vandaag weer opgehaald, deze is namelijk ingekort ![]() ![]() | |
Just0 | donderdag 21 september 2006 @ 13:34 |
tvp, be benieuwd hoe ie eruit ziet als ie voor verlaagd is.... | |
Impry | donderdag 21 september 2006 @ 15:05 |
quote:Hoe hij zit te kijken in die auto! ![]() ![]() Mooi project man! En gooi eens wat filmpjes op video.google of youtube ofzo. | |
Youp | maandag 13 november 2006 @ 14:33 |
minder goed nieuws.. tijdje geleden weer een circuitdag gehad.. maar toen we net goed en wel bezig waren kwam de baas van de baan ons vertellen dat we weer moesten vertrekken... het VROM heeft pas een rechtszaak verloren tegen circuit de peel (ze vonden namenlijk dat het circuit moest verdwijnen)... nou is het zo dat het circuit alleen in het weekend 4 uurtjes op zaterdag en 4 uurtjes op zondag geopend mag zijn... en wij rijden door de weeks, als we betrapt zouden worden zou er een boete van 300.000 euro opgelegd worden... de astra presteerde overigens wel 100x beter in combinatie met de verlaging maarja... de vraag is maar of we nog eens gaan... | |
Sloper | maandag 13 november 2006 @ 19:39 |
Dat wordt dus op zondag met een pils testen ![]() | |
tupolev141 | maandag 13 november 2006 @ 20:51 |
Wat met de 'normale' circuits? Zolder, Zandvoort? Te duur? Teveel regels? | |
Youp | dinsdag 14 november 2006 @ 10:51 |
quote:daar zijn we nu mee bezig | |
deliberator | donderdag 16 november 2006 @ 14:45 |
gave foto die op twee wielen ![]() | |
Youp | dinsdag 5 december 2006 @ 11:15 |
vorige week maandag een geluidsmeting gehad op het Jaba circuit in Posterholt, een oval... hier mogen we gaan racen binnenkort ![]() | |
Nerdmans | woensdag 13 december 2006 @ 21:09 |
Vet project! dit is voor t eerst dat ik Slopel wel iets positiefs vind hebben ![]() | |
Youp | woensdag 13 december 2006 @ 23:27 |
quote:dat had ik nou ook ![]() | |
jovink | vrijdag 15 december 2006 @ 00:20 |
tvp mooi project! heb alles doorgelezen maar ziet er goed uit! | |
PNG | vrijdag 15 december 2006 @ 01:14 |
quote:Nou nog keer C20XE en F20 bak derachter en ritje naar DdV en gaat echt de wereld voor je open. Snap je meteen waarom Groep N3 al jaren gedomineerd wordt. Bent er bijna. | |
Youp | vrijdag 15 december 2006 @ 11:16 |
quote:het is maar een schoolproject en ons schooljaar is bijna ten einde. we gaan nog één keer naar het circuit en dan houdt het op voor de astra. ik zal gerust na m'n volgende opleiding nog zo'n auto bouwen maar dan wordt het toch 100% zeker een achterwielaandrijver. | |
Antal | vrijdag 15 december 2006 @ 13:25 |
quote:jaaaa meer !!! harder !! ![]() ![]() ![]() | |
Stellendam | zondag 9 maart 2008 @ 11:06 |
Hoe staat het nu ermee? | |
L0we | zondag 9 maart 2008 @ 12:17 |
quote:alle plaatjes zijn dood iig | |
Youp | zondag 9 maart 2008 @ 16:15 |
ik heb die opleiding al ruim een jaar geleden afgerond, ik zit nu op de hts autotechniek dus de astra is niet meer... (ja hij staat nog op de mts ergens, ik heb hem laatst nog even bekeken toen ik daar op bezoek was, maar er word niet meer mee gereden) mooi was die tijd wel ![]() | |
Hijacking | zondag 9 maart 2008 @ 18:17 |
ben toch nog benieuwd naar de foto´s , zou je 1 of 2 van het eindresultaat kunnen posten ? | |
Youp | zondag 9 maart 2008 @ 22:45 |
nubreektmijnklomp | zondag 9 maart 2008 @ 22:53 |
die bocht ![]() ![]() |