abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37467257
Afgelopen dinsdag geprobeerd wat "Avedons" te maken.

**Foto's weg ivm. de fokpolicy waarin staat dat ik het herpubliceren van mijn werk toesta als ik de foto's op fok heb staan **

Specs: 210mm, 1/30e @ F/16, 5x4 inch Kodak Tri-X

[ Bericht 66% gewijzigd door Gizz op 02-05-2006 23:49:41 ]
  maandag 1 mei 2006 @ 21:29:27 #2
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_37467338
mooie serie, alleen mocht die eerste dude wel wat stoerder kijken, dat rechtvaardigd zijn tattoos wat meer

edit: misschien kan je ook de fotos wat croppen, met name de eerste, die persoon lijkt zo klein met zon groot wit vlak boven zijn hoofd

[ Bericht 40% gewijzigd door sgoldie op 01-05-2006 21:35:11 ]
  maandag 1 mei 2006 @ 21:32:48 #3
79550 Ymke
your ghost
pi_37467444
Wat zijn is Avedons

Ik vind het mooie fotos , modellen staan er ontspannen op ,hoe krijg je die achtergrond zo strak wit?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_37467602
Avedons zijn foto's gemaakt door Richard Avedon. Een vrij bekende fotograaf, vooral zijn project " In The American West (1979-1984)" is erg bekend. In de 5 jaar dat hij met dat project bezig was is hij door west Amerika getrokken om daar de mensen te fotograferen die hij tegenkwam. Kenmerkend voor zijn stijl is dat hij zijn modellen, voor een witte achtergrond, onzeker op de foto zet, waardoor ze een bepaalde kwetsbaarheid krijgen.
Dat laatste is bij mij niet helemaal uit de verf gekomen vind ik (misschien bij de 2e dame wel een beetje)

Witte achtergrond is gewoon een witte doek, met tape vastgepakt aan een kerk in Amsterdam. Later heb ik met photoshop nog een beetje de kreukels weg gehaald.
  maandag 1 mei 2006 @ 21:41:06 #5
79550 Ymke
your ghost
pi_37467703
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:38 schreef Gizz het volgende:
Avedons zijn foto's gemaakt door Richard Avedon. Een vrij bekende fotograaf, vooral zijn project " In The American West (1979-1984)" is erg bekend. In de 5 jaar dat hij met dat project bezig was is hij door west Amerika getrokken om daar de mensen te fotograferen die hij tegenkwam. Kenmerkend voor zijn stijl is dat hij zijn modellen, voor een witte achtergrond, onzeker op de foto zet, waardoor ze een bepaalde kwetsbaarheid krijgen.
Dat laatste is bij mij niet helemaal uit de verf gekomen vind ik (misschien bij de 2e dame wel een beetje)
Heb je deze fotos ook op locatie gemaakt? En hoe krijg je dat zo strak wit ?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  maandag 1 mei 2006 @ 21:46:46 #6
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_37467925
Ik kende de Avedon-stijl ook nog niet, maar ik vind het er wel erg stoer uit zien Gizz Bij die eerste had ik misschien de lijn tussen de bovenkant van zijn schouders en de achtergrond iets duidelijker willen zien, maar dat is zo het enige wat ik eraan zie. Erg gaaf om een hele serie van te maken
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_37488037
Waarom een testcase Dat suggereert imho dat je zelf niet tevreden zou zijn over het resultaat? Lijkt me niet nodig, het ziet er heel toonbaar uit.

#1 Netjes, hoe je in dat vele harde wit nog ruimshoots detail hebt weten te houden. Alleen bij de schouderbandjes van het hemd verlies je dat net even. Ook het grote stuk leeg boven je model vind ik op de een of ander manier wel wat hebben, hoewel het voor zijn hand wat mooier was geweest als je iets lager had gemikt.

#2 Ook hier weer lekker licht zonder uitgebeten te raken (afgezien van de achtergrond, maar ik neem aan dat dat opzet is). Is dat ook typisch Avedon, of juist typisch Gizz? Ik vind de ogen hier een tikkie te donker (+geknepen, maar dat zijn de omstandigheden nu eenmaal), en ik bespeur een rare vlek/schaduw rechtsonderin.

#3 Ben het met je eens dat je van deze drie hier 'de mens' het beste erop hebt staan. Behoud van detail is net als bij de eerdere 2 lekker, dit keer aan de donkere kant van het spectrum. De rechterhand is helaas afgesneden en er zit een nabewerkingsonzorgvuldigheidje 3xwoordwaarde bij haar rechterpols.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  dinsdag 2 mei 2006 @ 16:32:04 #8
40714 Subhuman
Televised confession
pi_37488475
Wauw, gaaf! De eerste foto vind ik een klein beetje te licht, hij is ietwat uitgebeten bij de schouders van de man. Ben het wat dat betreft eens met Offy. De andere twee zijn echt super! Mooi lichte achterground, details op het model goed zichtbaar, echt gaaf! Jammer alleen dat bij de derde de rechterhand half is afgehakt.
pi_37488509
Ik ben niet tevreden omdat de opdracht was om Avedon's portretten na te maken, en dat is in mijn optiek niet echt gelukt. Kan ik wel het concept of de opdracht veranderen en het opeens een geslaagde shoot noemen, maar dat is niet helemaal juiste manier natuurlijk

Denk dat het komt omdat ik gewoon te weinig tijd genomen heb. Had langer moeten wachten zodat de personen zich minder op hun gemak voelde en kwetsbaarder waren. Nou komt dat een beetje door de tijdsdruk, aangezien we in groepjes werkte en allemaal goede foto's moesten maken binnen 2 uur.

Die witte achtergrond is ook van Avedon (voorbeeldje. In mijn geval is het trouwens niet echt uitgebeten (hoogste rgb waardes zitten rond de 245-250, terwijl 255 pas echt wit is), maar er zit gewoon geen doortekening meer in doordat ik alles gelijkmatig/vlak gemaakt heb met het median-filter). Vind het zo mooier dan echt 100% wit, het is iets rustiger.

Over de nabewerking ben ik het met je eens, ik ben iets te slordig geweest. De vlek op foto 2 is een kreukel in de achtergrond die ik vergeten ben weg te halen. 3 zal een uitgeschoten clone-actie zijn (doek was niet groot genoeg, dus moest even de randjes bijclonen).
  dinsdag 2 mei 2006 @ 16:54:11 #10
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_37488987
Of de opdracht wel of niet gelukt is kan ik niet beoordelen. Ik vind de eerste man toch wel een beetje kwetsbaar / onzeker kijken hoor. Hij heetf een beetje zo'n blik van "joh schiet es op ik krijg kramp in mijn vingers"

ik vind het alledrie mooie portretten
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_37490494
Ik vind ze ook super. Misschien niet naar jou wens, maar wel naar de mijne. Mooi hoor.

Tja en verder...gewoon wat meer " met de mensen spelen" langer wachten is een optie...je kan er ook een beetje een blik bij trekken, alsof je zelf ook niet zeker bent van wat je vor de lens ziet. Moet je daarna wel weer ff lief zijn voor je modellen natuurlijk, anders kom je zo onaardig manipulatief over!
pi_37499048
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:02 schreef An24 het volgende:
Tja en verder...gewoon wat meer " met de mensen spelen" langer wachten is een optie...je kan er ook een beetje een blik bij trekken, alsof je zelf ook niet zeker bent van wat je vor de lens ziet. Moet je daarna wel weer ff lief zijn voor je modellen natuurlijk, anders kom je zo onaardig manipulatief over!
Ik zal de volgende keer zeker wat meer tijd nemen en wat "onzekermakende" dingen doen
Was nu ook veel te geconcentreerd op de camera, want het was de eerste keer dat we met een technische camera op locatie werkten.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:58:47 #13
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_37499223
jammer dat je foto's weg zijn maar begrijpelijk.

zet linkjes neer.

mogen ze er ook niks mee.
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  woensdag 3 mei 2006 @ 08:04:57 #14
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_37501919
Dit ga je dus krijgen door die kutpolicy. Een verdomd goede fotograaf die zijn foto's niet meer met ons wil delen omdat Danny en tuig zonodig rechten moeten verlenen aan foto's waar ze zelf geen FUCK voor hebben gedaan!

en ja ik ga mijn foto's ook verwijderen, maar of iemand daar een traan om laat weet ik niet
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:20:25 #15
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_37505565
Verdere discussie in Feedback, of in Fotopolicy discussietopic
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_37505612
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:20 schreef RonaldV het volgende:
Verdere discussie in Feedback, of in Fotopolicy discussietopic
Slotje op het topic dan maar Er zijn toch geen foto's meer
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:25:03 #17
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_37505742
goed idee
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')