Ik ben niet tevreden omdat de opdracht was om Avedon's portretten na te maken, en dat is in mijn optiek niet echt gelukt. Kan ik wel het concept of de opdracht veranderen en het opeens een geslaagde shoot noemen, maar dat is niet helemaal juiste manier natuurlijk
![]()
Denk dat het komt omdat ik gewoon te weinig tijd genomen heb. Had langer moeten wachten zodat de personen zich minder op hun gemak voelde en kwetsbaarder waren. Nou komt dat een beetje door de tijdsdruk, aangezien we in groepjes werkte en allemaal goede foto's moesten maken binnen 2 uur.
Die witte achtergrond is ook van Avedon (
voorbeeldje. In mijn geval is het trouwens niet echt uitgebeten (hoogste rgb waardes zitten rond de 245-250, terwijl 255 pas echt wit is), maar er zit gewoon geen doortekening meer in doordat ik alles gelijkmatig/vlak gemaakt heb met het median-filter). Vind het zo mooier dan echt 100% wit, het is iets rustiger.
Over de nabewerking ben ik het met je eens, ik ben iets te slordig geweest. De vlek op foto 2 is een kreukel in de achtergrond die ik vergeten ben weg te halen. 3 zal een uitgeschoten clone-actie zijn (doek was niet groot genoeg, dus moest even de randjes bijclonen).