abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37455380

Voetbalprofessor Marcello Lippi selecteerde sinds zijn aantreden als Italiaans bondscoach al talloze spelers. In Nederland vinden we dat Van Basten soms overdrijft, maar hij benadert het aantal spelers dat onder Lippi international mocht worden niet eens. Na het onder Trappatoni mislukte EK van 2004 snakt Italië naar succes. Opmerkelijk genoeg haalt Lippi zijn spelers niet alleen bij de traditionele topteams AC Milan, Internazionale, Juventus, AS Roma en in mindere mate Lazio vandaan, maar heeft hij ook al speeltijd gegund aan spelers van Cagliari, Chievo, Empoli, Fiorentina, Livorno, Messina, Palermo, Sampdoria en Udinese. Wie presteert in de sterke Serie A, krijgt ook een kans. Toch bestaat de kern nog wel uit spelers van de grootmachten. Alessandro Nesta, Gennaro Gattuso, Andrea Pirlo en Alberto Gilardino van Milan, Gianluca Zambrotta, Fabio Cannavaro, Alessandro Del Piero en Mauro Camoranesi van Juventus, Daniele De Rossi en Francesco Totti van AS Roma zijn belangrijke krachten. Totti lijkt zijn race tegen de klok om tijdig fit te raken te gaan winnen. De meest opmerkelijke aanvulling van kleinere clubs komt van Luca Toni. De lange spits scoorde vorig seizoen al flink wat voor Palermo en is in dienst van Fiorentina dit seizoen onbetwist topscorer in de Italiaanse competitie. De Italianen hopen dan ook dat Toni, gevoed door Totti of Del Piero, de goals gaat maken die het voetbalmaffe land voor het eerst sinds in 1982 het WK gewonnen werd weer eens een internationale hoofdprijs bezorgen.

De WK-historie:
1934: Winnaar
1938: Winnaar
1950: Eerste ronde
1954: Eerste ronde
1962: Eerste ronde
1966: Eerste ronde
1970: Verliezend finalist
1974: Eerste ronde
1978: Vierde
1982: Winnaar
1986: Tweede ronde
1990: Halve finale
1994: Verliezend finalist
1998: Kwartfinale
2002: Tweede ronde

Wedstrijdschema
12-06-2006 om 21.00 uur Italië - Ghana in Hannover
17-06-2006 om 21.00 uur Italië – Verenigde Staten in Kaiserslautern
22-06-2006 om 16.00 uur Tsjechië - Italië in Hamburg

Zodra de selectie bekend is, zal deze hier worden gepost.

[ Bericht 46% gewijzigd door Bomenverzameling op 04-05-2006 22:14:05 ]
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 mei 2006 @ 15:14:14 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_37455590
italianen worden in de kwartfinales uitgeschakeld
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 1 mei 2006 @ 15:15:34 #3
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_37455638
Voorlopige selectie van Lippi voor een ministage deze week:

Selectie:

Doelmannen: Amelia (Livorno), Buffon (Juventus), De Sanctis (Udinese), Peruzzi (Lazio)

Verdedigers: Barzagli (Palermo), Bonera (Parma), Cannavaro (Juventus), Gamberini (Fiorentina), Grosso (Palermo), Nesta (Milan), Oddo (Lazio), Pasqual (Fiorentina), Zaccardo (Palermo), Zambrotta (Juventus)

Middenvelders: Barone (Palermo), Camoranesi (Juventus), Esposito (Cagliari), Gattuso (Milan), Liverani (Lazio), Marchionni (Parma), Pirlo (Milan), Semioli (Chievo)

Aanvallers: Del Piero (Juventus), Gilardino (Milan), Iaquinta (Udinese), Inzaghi Filippo (Milan), Lucarelli (Livorno), Tavano (Empoli), Toni (Fiorentina)

Inter en roma spelen deze week nog de bekrfinale, vandaar dat er van die ploegen nog geen speler is opgeropen.
  maandag 1 mei 2006 @ 15:17:16 #4
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_37455687
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:14 schreef borisz het volgende:
Italië wordt niet uitgeschakeld
pi_37456185
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:15 schreef placebeau het volgende:
Voorlopige selectie van Lippi voor een ministage deze week:

Selectie:

Doelmannen: Amelia (Livorno), Buffon (Juventus), De Sanctis (Udinese), Peruzzi (Lazio)

Verdedigers: Barzagli (Palermo), Bonera (Parma), Cannavaro (Juventus), Gamberini (Fiorentina), Grosso (Palermo), Nesta (Milan), Oddo (Lazio), Pasqual (Fiorentina), Zaccardo (Palermo), Zambrotta (Juventus)

Middenvelders: Barone (Palermo), Camoranesi (Juventus), Esposito (Cagliari), Gattuso (Milan), Liverani (Lazio), Marchionni (Parma), Pirlo (Milan), Semioli (Chievo)

Aanvallers: Del Piero (Juventus), Gilardino (Milan), Iaquinta (Udinese), Inzaghi Filippo (Milan), Lucarelli (Livorno), Tavano (Empoli), Toni (Fiorentina)

Inter en roma spelen deze week nog de bekrfinale, vandaar dat er van die ploegen nog geen speler is opgeropen.
Ik mist Totti en Cassano? Maldini doet zeker niet meer mee, ookal speelt hij nog wel voor Milan...
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
  maandag 1 mei 2006 @ 15:33:54 #6
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_37456250
Ik vrees dat Italië heel ver gaat komen op dit WK.
  maandag 1 mei 2006 @ 15:34:25 #7
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37456272
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:32 schreef flyin-hawk het volgende:

[..]

Ik mist Totti en Cassano? Maldini doet zeker niet meer mee, ookal speelt hij nog wel voor Milan...
Lees die laatste zin eens .

Tja, qua selectie blijven ze natuurlijk een favoriet.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_37456463
Zo snel mogelijk eruit a.u.b.
pi_37466826
Geen topic compleet zonder het volkslied.

Italia

Fratelli d'Italia
L'Italia s'è desta,
Dell'elmo di Scipio
S'è cinta la testa.
Dov'è la Vittoria?
Le porga la chioma,
Ché schiava di Roma
Iddio la creò.
Stringiamoci a coorte
Siam pronti alla morte
L'Italia chiamò.

Noi fummo da secoli
Calpesti, derisi,
Perché non siam popolo,
Perché siam divisi.
Raccolgaci un'unica
Bandiera, una speme:
Di fonderci insieme
Già l'ora suonò.
Stringiamoci a coorte
Siam pronti alla morte
L'Italia chiamò.

Uniamoci, amiamoci,
l'Unione, e l'amore
Rivelano ai Popoli
Le vie del Signore;
Giuriamo far libero
Il suolo natìo:
Uniti per Dio
Chi vincer ci può?
Stringiamoci a coorte
Siam pronti alla morte
L'Italia chiamò.

Dall'Alpi a Sicilia
Dovunque è Legnano,
Ogn'uom di Ferruccio
Ha il core, ha la mano,
I bimbi d'Italia
Si chiaman Balilla,
Il suon d'ogni squilla
I Vespri suonò.
Stringiamoci a coorte
Siam pronti alla morte
L'Italia chiamò.

Son giunchi che piegano
Le spade vendute:
Già l'Aquila d'Austria
Le penne ha perdute.
Il sangue d'Italia,
Il sangue Polacco,
Bevé, col cosacco,
Ma il cor le bruciò.
Stringiamoci a coorte
Siam pronti alla morte
L'Italia chiamò

Forza Azzurri
pi_37466891
Dit wordt de Wereldkampioen
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  maandag 1 mei 2006 @ 21:20:30 #11
33189 RM-rf
1/998001
pi_37467034
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:33 schreef Trancelocator het volgende:
Ik vrees dat Italië heel ver gaat komen op dit WK.
Ik denk het eigenlijk ook, ook bij mij is Italie wel een beetje de topfavoriet. (zonder dat ik verder erg warm wordt van het team, het geen echte blikvangers heeft, of aansprekend spel speelt, maar effectief en sterk)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Trouwste user 2022 maandag 1 mei 2006 @ 21:42:10 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_37467752
Ik vrees het ergste.Het zal weer niet om aan te zien zijn. Maar probeer ze maar eens te verslaan.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 1 mei 2006 @ 21:59:05 #13
43497 Afunados
Get Therapy
pi_37468448
Wij worden wereldkampioen, dit keer zelfs met attractief voetbal
  maandag 1 mei 2006 @ 22:01:07 #14
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_37468529
Doet die Tony Luke of hoe die heet, ook mee? Of is dat eigenlijk een Braziliaan?
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_37469900
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:32 schreef flyin-hawk het volgende:

[..]

Totti = Roma en die spelen woensdag tegen Inter voor de Coppa.
Cassano = Real is bankzitter, uit vorm, te dik etc. etc. etc.

Maldini is geblesseerd, maar zal ook niet mee gaan, plek voor nieuwe generatie he.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_37474162
Italia
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:08:51 #17
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_37474479
Italië wordt wereldkampioen
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_37475703
Italie wordt geen wereld kampioen. Op papier hebben ze altijd een van de beste elftallen maar ze spelen nooit groots.
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
pi_37475727
quote:
Op maandag 1 mei 2006 22:01 schreef Dylan Dog het volgende:
Doet die Tony Luke of hoe die heet, ook mee? Of is dat eigenlijk een Braziliaan?
Luca Toni bedoel je? Volgens mij is dat geen Italiaan.
Edit: wel een Italiaan dus!

[ Bericht 5% gewijzigd door flyin-hawk op 02-05-2006 01:14:45 ]
- Michele Sciacca
pi_37475740
quote:
  dinsdag 2 mei 2006 @ 01:00:49 #21
147836 Mindspin85
vanuit grûn
pi_37475825
Misschien speelt Lucky Luke mee met de VS?
pi_37476780
Ach ja Luca Toni. De nieuwe ondekking in Italie vain dit jaar he ?,
Zou dit wk wel flink gaan gebruiken om zijn kusten aan de rest van de wereld te laten zien.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  dinsdag 2 mei 2006 @ 08:07:39 #23
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_37477954
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:42 schreef tong80 het volgende:
Ik vrees het ergste.Het zal weer niet om aan te zien zijn. Maar probeer ze maar eens te verslaan.

dinsdag 2 mei 2006 @ 16:28:57 #24
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_37488400
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:42 schreef tong80 het volgende:

ah, dit is zo cliché,
Je hebt duidelijk de oefenwedstrijd tegen duitsland niet gezien, waarin ze erg aanvallend speelden . Op het vorig Wk speelden ze ook vrij goed, ze scoorden veel tegen Korea, maar helaas werd het leeuwendeel van die doelpunten afgekeurd.
pi_37488515
Italie speelt attractiever voetbal als Nederland. Totti weer bijna fit, Italie kampioen.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_37488761
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 16:33 schreef LudoSanders het volgende:
Italie speelt attractiever voetbal als Nederland. Totti weer bijna fit, Italie kampioen.
Gelukkig laat voetbal zich niet wiskundig berekenen
In Southern Sun
  dinsdag 2 mei 2006 @ 17:01:11 #27
33189 RM-rf
1/998001
pi_37489170
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 16:28 schreef placebeau het volgende:

Je hebt duidelijk de oefenwedstrijd tegen duitsland niet gezien, waarin ze erg aanvallend speelden
Ik heb die hele wedstrijd gezien, die was na 7 minuten voorbij, toen Italie 2-0 voorstond ... daarna ging Italie een tandje lager, en de tweede helft speelde ze helemaal in wandeltempo, waarbij het opvallend was dat de duitsers zelfs hun wandeltempo niet kon bijhouden ....

Ik vond Italie wel indrukwekkend, vooral omdat ze enorm efficient speelden (meen iets van 5, 6 kansen, en dan ook 4 goals), maar echt aanvallend was het niet
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 2 mei 2006 @ 17:08:10 #28
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_37489331
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 17:01 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik heb die hele wedstrijd gezien, die was na 7 minuten voorbij, toen Italie 2-0 voorstond ... daarna ging Italie een tandje lager, en de tweede helft speelde ze helemaal in wandeltempo, waarbij het opvallend was dat de duitsers zelfs hun wandeltempo niet kon bijhouden ....

Ik vond Italie wel indrukwekkend, vooral omdat ze enorm efficient speelden (meen iets van 5, 6 kansen, en dan ook 4 goals), maar echt aanvallend was het niet
Ze hebben alleszins nog twee reuzekansen gemist.
En ze kropen niet helemaal terug na hun voorsprong, wat ze vroeger misschien wel hadden gedaaan.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 17:30:13 #29
33189 RM-rf
1/998001
pi_37489822
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 17:08 schreef placebeau het volgende:

Ze hebben alleszins nog twee reuzekansen gemist.
En ze kropen niet helemaal terug na hun voorsprong, wat ze vroeger misschien wel hadden gedaaan.
als 'ze kropen niet helemaal terug' de italiaanse variant is van 'aanvallend voetbal' betekent dat nog niet dat ze opeens werkelijk 'aanvallend voetballen' ..
de neiging om voetbal om het resultaat te spelen en iedere 'show' te vermijden, zit nu eenmaal sterk in het italiaanse bloed..

natuurlijk warend e Italianen gewoon goed in die wedstrijd, en mijn inschatting van hun team als favoriet is ook deels op die wedstrijd gebaseerd (vooral juist hun effectiviteit, ze rennen zich niet dood, maar weten heel mooi de momenten uit te kiezen) ...

Overigens, het grootste probleem vande Italianen is wmb echter nog wel hun eigen zware competitie ... de spelers lopen een groot risico aan het einde van het seizoen gewoon uitgeput te zijn... zeker als je bedenkt dat de competitie daar nog redelijk spannend is, en Milan nog de Champion's League finale speelt, met aardig wat italiaanse spelers ook ..
Die hebben weinig tijd te herstellen.
pi_37518011
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 16:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Gelukkig laat voetbal zich niet wiskundig berekenen
Totti is een aardige voetballer hoor, maar of hij in zijn eentje het team gaat dragen lijkt me sterk.

Del Piero, Camoranesi, zelfs Pippo Inzaghi gaat mee als het goed is Dit wordt een mooi WK voor italië. Ik kijk in elk geval erg uit naar wedstrijden van de Azurri.
  woensdag 3 mei 2006 @ 19:59:55 #31
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_37520228
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 18:43 schreef Henkmanz het volgende:

zelfs Pippo Inzaghi gaat mee als het goed is
Inzaghi is gewoon goed bezig ook.
  woensdag 3 mei 2006 @ 21:09:59 #32
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_37523438
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 17:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als 'ze kropen niet helemaal terug' de italiaanse variant is van 'aanvallend voetbal' betekent dat nog niet dat ze opeens werkelijk 'aanvallend voetballen' ..
de neiging om voetbal om het resultaat te spelen en iedere 'show' te vermijden, zit nu eenmaal sterk in het italiaanse bloed..

natuurlijk warend e Italianen gewoon goed in die wedstrijd, en mijn inschatting van hun team als favoriet is ook deels op die wedstrijd gebaseerd (vooral juist hun effectiviteit, ze rennen zich niet dood, maar weten heel mooi de momenten uit te kiezen) ...

Overigens, het grootste probleem vande Italianen is wmb echter nog wel hun eigen zware competitie ... de spelers lopen een groot risico aan het einde van het seizoen gewoon uitgeput te zijn... zeker als je bedenkt dat de competitie daar nog redelijk spannend is, en Milan nog de Champion's League finale speelt, met aardig wat italiaanse spelers ook ..
Die hebben weinig tijd te herstellen.
0-1 en 0-0 betekent niet dat je toch die finale mag spelen hoor...
Wat een vrouw!
spits!
pi_37523867
Materazzi gaat wel gewoon mee toch ?
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:03:26 #34
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_37525666
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:20 schreef Canisfire het volgende:
Materazzi gaat wel gewoon mee toch ?
Die is niet opgeroepen ivm de Coppa Italia potjes.
Wat een vrouw!
spits!
pi_37525778
Ik verwacht dat Italie het dit toernooi heel goed gaat doen.

Vorige 2 grote toernooien verliepen teleurstellend, maar nu zullen ze hard terugslaan.
pi_37525920
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:03 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Die is niet opgeroepen ivm de Coppa Italia potjes.
De wat?
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_37526112
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:09 schreef Canisfire het volgende:

[..]

De wat?
Coppa Italia = Italiaanse beker.
pi_37526597
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:14 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Coppa Italia = Italiaanse beker.
Ooh oke dus hij komt er later nog wel bij
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_37529340
De opstelling zoals ik hoop: 4-4-2:

Zambrotta - Nesta - Cannavaro - Pasqual
Gatusso - Pirlo - Camoranesi - Liverani
Pippo - Toni
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:10:52 #40
50886 ZIOPPA
Pinche Cabron
pi_37530542
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:35 schreef Henkmanz het volgende:
De opstelling zoals ik hoop: 4-4-2:

Zambrotta - Nesta - Cannavaro - Pasqual
Gatusso - Pirlo - Camoranesi - Liverani
Pippo - Toni
Zal wel Buffon; Zambrotta, Nesta, Cannavaro, Grosso; De Rossi, Pirlo, Gattuso; Totti; Toni en Gilardino worden.

Volgens mij ook wel de beste opstelling, al mag van mij Pasqual er wel in voor Grosso.

Zie het wel zitten dit jaar voor Italie. Hebben ook een redelijk goede bank, eigenlijk is enkel Pirlo onmisbaar voor het systeem.
pi_37537273
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:10 schreef ZIOPPA het volgende:

[..]

Zal wel Buffon; Zambrotta, Nesta, Cannavaro, Grosso; De Rossi, Pirlo, Gattuso; Totti; Toni en Gilardino worden.

Volgens mij ook wel de beste opstelling, al mag van mij Pasqual er wel in voor Grosso.

Zie het wel zitten dit jaar voor Italie. Hebben ook een redelijk goede bank, eigenlijk is enkel Pirlo onmisbaar voor het systeem.
Buffon was ik idd vergeten, niet handig, zonder keeper .
Maar denk je dat Totti topfit is voor het WK?
Toni voorin lijkt me een duidelijke keuze als topscorer Serie A, maar Gilardino hoeft niet per se toch... Als je kijkt naar de hoeveelheid tijd die hij en Pippo krijgen bij Milan is het nog maar de vraag wat er gaat gebeuren .
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:53:11 #42
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_37539814
Italie mag er van mij altijd zo snel mogelijk uit.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_37539886
-topic.
pi_37540515
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:10 schreef ZIOPPA het volgende:

[..]

Alex zal ook voornamelijk als supersub gebruikt gaan worden lijkt me net als Pipo. Toni - Gilardino is toch een aardig ingespeelde voorhoede, zie bv de wedstrijd in Nederland nog vorig jaar.

Eenk dat Italie naast een goed elftal, ook een goede bank heeft met goede alternatieven voor elke positie, ook belangrijk als je ver wilt geraken.
  donderdag 4 mei 2006 @ 14:43:36 #45
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_37545183
Volgens mij hebben ze een betere ploeg dan vier jaar geleden.
pi_37564535
quote:
No offence, maar je weet net 4 dagen hoe die gast heet en dat ie uberhaupt een Italiaan is en je hebt nu een Toni-goal-counter in je sig? Wat een fan
pi_37564776
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:16 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

No offence, maar je weet net 4 dagen hoe die gast heet en dat ie uberhaupt een Italiaan is en je hebt nu een Toni-goal-counter in je sig? Wat een fan

Buffon
Panucci-Nesta-Cannavaro-Zambrotta
Gatusso-Pirlo-De Rossi
Totti
Inzaghi(Del Piero)-Toni
AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:11:35 #48
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_37572107
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 01:16 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Ja ho, je moet eens een keertje beginnen! Ik vind Tony gewoon een gave gast, ook al speelt ie bij Inter, dat maakt me niks uit...
Wat een vrouw!
spits!
pi_37578917
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 12:11 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Ja ho, je moet eens een keertje beginnen! Ik vind Tony gewoon een gave gast, ook al speelt ie bij Inter, dat maakt me niks uit...

Italië gaat ver komen dit toernooi. Ze spelen volgens mij wat aanvallender dan vroeger en hebben een breed elftal.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  vrijdag 5 mei 2006 @ 16:27:13 #50
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_37580027
Voor zover je daar bij Italië van kan spreken, is het mijn 'dark horse'. Nar Brazilië is het mijn absolute topfavoriet dit keer.
Wat een vrouw!
spits!
pi_37580203
Jup, voor mij ook. Verwacht niet dat Duitsland zo ver gaat komen als veel mensen zeggen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  vrijdag 5 mei 2006 @ 17:56:52 #52
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_37581941
Dolce en Gabbana zouden voor WK-outfits zorgen.
Dat is dan ook weer Italië.
pi_37600542
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 12:11 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Hij speelt nog niet bij Inter he.. of heb ik de deal gemist? Anyway, bij de Azurri verdient-ie zijn plek in de basis zeker.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 13:33:50 #54
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_37601166
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 13:05 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Hij speelt nog niet bij Inter he.. of heb ik de deal gemist? Anyway, bij de Azurri verdient-ie zijn plek in de basis zeker.
Ik dacht dat ie bij Inter speelde! Oh nee, hij speelt bij Samp, die twee haal ik altijd door elkaar. Zelfde shirts he.

Tony moet sowieso in de basis ja, al kan het natuurlijk zo zijn dat Cesare Maldini toch liever met Gattuso speelt op zijn plek.
Wat een vrouw!
spits!
pi_37601490
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 13:33 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Ik dacht dat ie bij Inter speelde! Oh nee, hij speelt bij Samp, die twee haal ik altijd door elkaar. Zelfde shirts he.

Tony moet sowieso in de basis ja, al kan het natuurlijk zo zijn dat Cesare Maldini toch liever met Gattuso speelt op zijn plek.

Gatusso in de spits is echt weer zo'n keuze van Maldini, hij zal zijn zoontje ook weer wel opstellen .
Ik typ straat.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 13:47:19 #56
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_37601528
Italia
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zaterdag 6 mei 2006 @ 14:27:57 #57
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37602403
Opvallend veel spelers van Palermo in de voorselectie.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_37606876
Ik hoop dat ze Fiore meenemen...
pi_37615056
Het grootste schandaal is natuurlijk dat Lippi vanwege een persoonlijke ruzie Christian Panucci niet oproept. In plaats daarvan neemt hij Bonera en Zaccardo mee terwijl Panucci duidelijk beter is en veel meer ervaring heeft.

Ik supporteer alleen voor Totti en De Rossi de rest kan me niets interesseren. Al zal dat wel veranderen als Italie de halve finales ofzo gaat halen.
AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
pi_37620790
Ik hoop dat ze wat aanvallender gaan spelen een keer. Ik vind dat ze hele goeie spelers hebben zoals Luca Toni en Gattuso, maar ook spelers waar ik me mateloos aan irriteer zoals Totti en Matterazi
  zondag 7 mei 2006 @ 10:10:14 #61
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37622194
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 22:22 schreef A.Petacchi het volgende:
Het grootste schandaal is natuurlijk dat Lippi vanwege een persoonlijke ruzie Christian Panucci niet oproept. In plaats daarvan neemt hij Bonera en Zaccardo mee terwijl Panucci duidelijk beter is en veel meer ervaring heeft.
In Nederland wordt ook niet puur op voetbalkwaliteiten geselecteerd, zie Seedorf.
pi_37622278
quote:
Op zondag 7 mei 2006 10:10 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

In Nederland wordt ook niet puur op voetbalkwaliteiten geselecteerd, zie Seedorf.
Maar waarom selecteerde hij dan wel Cassano en nog nooit Panucci?

Dit is wel zo maar Seedorf is lastig in de groep enzo en heeft een enorm ego, claimt zich de nummer 10 positie enz.

Panucci heeft dat allemaal niet, is gewoon een teamspeler die het uitstekend doet dit jaar.
  zondag 7 mei 2006 @ 10:20:12 #63
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_37622295
quote:
Op zondag 7 mei 2006 10:18 schreef A.Petacchi het volgende:

[..]

Maar waarom selecteerde hij dan wel Cassano en nog nooit Panucci?

Dit is wel zo maar Seedorf is lastig in de groep enzo en heeft een enorm ego, claimt zich de nummer 10 positie enz.

Panucci heeft dat allemaal niet, is gewoon een teamspeler die het uitstekend doet dit jaar.
Misschien is er iets gebeurd dat niet naar buiten is gekomen, of is het inderdaad zo dat Lippi gewoon een hekel aan Panucci heeft. Wie zal het zeggen, een bondscoach heeft het recht om zijn eigen selectiecriteria vast te stellen.
  zondag 7 mei 2006 @ 10:45:22 #64
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_37622585
quote:
Op zondag 7 mei 2006 10:20 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Misschien is er iets gebeurd dat niet naar buiten is gekomen, of is het inderdaad zo dat Lippi gewoon een hekel aan Panucci heeft. Wie zal het zeggen, een bondscoach heeft het recht om zijn eigen selectiecriteria vast te stellen.
Panucci is ook wel iemand om een hekel aan te hebben trouwens.
Wat een vrouw!
spits!
pi_37626183
Ik hoop dat Italie eindelijk eens op een groot toernooi lekker aanvallend gaat spelen zoals in de oefenduels met Nederland en Duitsland want dan zijn ze echt een van de topfavorieten wat mij betreft...

Het zal echter wel weer berekenend catannacio-voetbal worden en dan mogen ze van mij in de eerste ronde al naar huis... de poule is ook niet eenvoudig voor de Azzuri trouwens...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_37645046
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 13:33 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Dude, maak je nou een geintje of ben je serieus? Hij speelt bij Fiorentina! Hij gaat misschien naar Inter en naar mijn weten heeft hij geen hol bij Sampdoria te zoeken, ook nooit daar gespeeld... En wat bedoel je met Gatusso op Toni's plek? Gatusso is een (verdedigende) middenvelder! Zet die in de spits en het wordt niks .
Btw, de bondscoach van Italië is Marcelo Lippi, niet Cesare Maldini .

Ik zou écht wat beter je huiswerk doen voordat je hier dingen post, want, no offence, er klopt geen hol van wat je typt
  zondag 7 mei 2006 @ 23:28:28 #67
45511 TimmyAsd
pi_37645139
quote:
Op zondag 7 mei 2006 23:25 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Dude, maak je nou een geintje of ben je serieus? Hij speelt bij Fiorentina! Hij gaat misschien naar Inter en naar mijn weten heeft hij geen hol bij Sampdoria te zoeken, ook nooit daar gespeeld... En wat bedoel je met Gatusso op Toni's plek? Gatusso is een (verdedigende) middenvelder! Zet die in de spits en het wordt niks .
Btw, de bondscoach van Italië is Marcelo Lippi, niet Cesare Maldini .

Ik zou écht wat beter je huiswerk doen voordat je hier dingen post, want, no offence, er klopt geen hol van wat je typt
Hij probeerd andere users gewoon te laten happen.. that's all...
pi_37647011
Grootste Europese kanshebber op de wereldbeker.
pi_37663193
Dat ben ik wel met je eens Radegast!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 maandag 8 mei 2006 @ 18:12:34 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_37664033
quote:
Op maandag 8 mei 2006 00:48 schreef Radegast het volgende:
Inderdaad

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_37664301
quote:
Op maandag 8 mei 2006 00:48 schreef Radegast het volgende:
Dat lijkt me een open deur.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 8 mei 2006 @ 18:22:53 #72
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_37664365
quote:
Op zondag 7 mei 2006 23:28 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Best irritant...
Ook al weet ik dat hij het niet meent.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_37665088
quote:
Op zondag 7 mei 2006 23:28 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Fokking grappig, ben blij dat hij het zelf leuk vindt.
  donderdag 11 mei 2006 @ 12:07:18 #74
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37732563
Ook WK-droom voor Italiaan Diana is uit
ROME Woensdag 10 Mei 2006 20:16 uur
Na Christian Vieri heeft Italië opnieuw een potentiële selectiespeler zien afhaken voor het WK in Duitsland. Aimo Diana heeft hinder van een hardnekkige kuitblessure en zal niet op tijd fit zijn voor het mondiale eindtoernooi.
“De blessures in mijn selectie maken het voor mij eenvoudiger om vervelende beslissingen te nemen”, laat bondscoach Marcello Lippi weten. “Eerst Vieri die vanwege een knieoperatie het WK moet missen. Nu weer Diana. Zijn flinke kuitblessure wil maar niet verdwijnen en kan dus niet mee naar Duitsland.”
Vier spelers komen in aanmerking om de opengevallen plaats op te vullen, te weten: Marco Marchionni (Parma), Franco Semioli (Chievo), Massimo Oddo (Lazio) en Mauro Esposito (Cagliari).
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:15:23 #75
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_37743984
quote:
Op zondag 7 mei 2006 02:55 schreef trepper het volgende:
Ik hoop dat ze wat aanvallender gaan spelen een keer. Ik vind dat ze hele goeie spelers hebben zoals Luca Toni en Gattuso, maar ook spelers waar ik me mateloos aan irriteer zoals Totti en Matterazi
Ik heb juist lot met Materazzi.

Verder vermoed ik dat Italië naast zijn schoenen gaat lopen en struikelt over een onbekend land zoals Australië, dan zal er spoedig weer een importverbod komen op Australianen. Ze zijn ook 'dikke vrienden' met Denen en Zuid-Koreanen.
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:23:26 #76
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_37744177
Wat zijn Australianen

En hoezo importverbod? Die Ahn was toch al langeinde contract bj Perugia destijds en wist al dat dat niet verlengd zou worden, alleen klinkt dat niet leuk oor de media, dus die maken er van dat hij omwille van z'n goal werd weggestuurd. Als je nog steeds denkt dat dat verhaal in de media destijds de waarheid is, heb je best wel lang onder een steen gelegen.

En er spelen meerdere Denen in de Serie A hoor, is nooit iets aan veranderd.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_37747437
quote:
Op maandag 8 mei 2006 18:48 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Fokking grappig, ben blij dat hij het zelf leuk vindt.
Rustig maar jongen...

Ik maakte inderdaad een geintje. Mensen die in VBL komen, en dat dit een verlengstuk van VBL is, weten dat ik een grapje maakte. Ik legde het er bewust zó dik bovenop. Sorry als je het klote vindt dat je meteen hapte.

Ik zal vanaf nu alleen maar serieus posten, oké?
Wat een vrouw!
spits!
  maandag 15 mei 2006 @ 18:25:43 #78
43497 Afunados
Get Therapy
pi_37851435
Questi i 23 convocati:
PORTIERI: Buffon (Juventus), Peruzzi (Lazio), Amelia (Livorno).

DIFENSORI: Zambrotta (Juventus), Nesta (Milan), Cannavaro (Juventus), Grosso (Palermo), Zaccardo (Palermo), Barzagli (Palermo), Materazzi (Inter), Oddo (Lazio).

CENTROCAMPISTI: Camoranesi (Juventus), Pirlo (Milan), Gattuso (Milan), De Rossi (Roma), Perrotta (Roma), Barone (Palermo).

ATTACCANTI: Totti (Roma), Toni (Fiorentina), Gilardino (Milan), Del Piero (Juventus), Inzaghi (Milan), Iaquinta (Udinese).

( 4 reserves: De Sanctis (Udinese), Bonera (Parma), Marchionni (Parma), Semioli (Chievo))

Mooie selectie, alleen jammer dat Pasqual niet meegaat
  maandag 15 mei 2006 @ 18:48:46 #79
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37852148
Italië zonder Cassano, maar met Inzaghi naar WK
MILAAN Maandag 15 Mei 2006 18:36 uur

Bondscoach Marcello Lippi (foto) van Italië heeft Felipo Inzaghi geselecteerd in zijn uiteindelijke 23-koppige selectie voor Duitsland. De 32-jarige aanvaller werd niet meer opgeroepen sinds oktober 2003. Ook doelman Gianluigi Buffon werd opgeroepen, ondanks zijn link met het Italiaanse omkoopschandaal.
Er was geen plaats voor Real Madrid-aanvaller Antonio Cassano.

Italie komt uit in groep E samen met Ghana, Verenigde Staten en Tsjechië.

Selectie Italië:

Doel: Gianluigi Buffon (Juventus), Angelo Peruzzi (Lazio), Marco Amelia (Livorno)
Verdediging: Cristian Zaccardo (Palermo), Alessandro Nesta (AC Milan), Fabio Cannavaro (Juventus), Gianluca Zambrotta (Juventus), Marco Materazzi (Inter Milan), Fabio Grosso (Palermo), Massimo Oddo (Lazio), Andrea Barzagli (Palermo)
Middenveld: Andrea Pirlo (AC Milan), Gennaro Gattuso (AC Milan), Daniele De Rossi (AS Roma), Mauro Camoranesi (Juventus), Simone Perrotta (AS Roma), Simone Barone (Palermo)
Aanval: Luca Toni (Fiorentina), Alessandro Del Piero (Juventus), Francesco Totti (AS Roma), Alberto Gilardino (AC Milan), Filippo Inzaghi (AC Milan), Vincenzo Iaquinta (Udinese).
  maandag 15 mei 2006 @ 18:55:22 #80
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_37852344
Hoe staat het eigenlijk met de gebeurtenissen rondom Buffon? Bestaat er het gevaar dat hij niet mee mag?
  maandag 15 mei 2006 @ 18:56:20 #81
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_37852374
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:14 schreef borisz het volgende:
Zuid-Korea is van de partij dusja.

Maar effe serieus: Italië mag van mij vroeg uit het toernooi liggen. Eén bij elkaar geraapt zooitje rijkeluisjes, en het is absoluut niet leuk om naar te kijken.
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
  maandag 15 mei 2006 @ 18:59:18 #82
43497 Afunados
Get Therapy
pi_37852461
quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:55 schreef Trancelocator het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met de gebeurtenissen rondom Buffon? Bestaat er het gevaar dat hij niet mee mag?
Denk het niet. Hij is ondervraagt en aangegeven niet meer gegokt te hebben nadat er een wet was opgelegd. Blijkt het tegendeel, mag 'ie natuurlijk niet mee.
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:49 schreef EnGCatjuh het volgende:

Italië gaat ver komen dit toernooi. Ze spelen volgens mij wat aanvallender dan vroeger en hebben een breed elftal.
Inderdaad, iedereen heeft weer veel vooroordelen, maar Italië speelt geen catenaggio meer.
  maandag 15 mei 2006 @ 19:00:24 #83
43497 Afunados
Get Therapy
pi_37852492
quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:56 schreef Corksterr het volgende:

[..]

Maar effe serieus: Italië mag van mij vroeg uit het toernooi liggen. Eén bij elkaar geraapt zooitje rijkeluisjes, en het is absoluut niet leuk om naar te kijken.
Rijkeluisjes heeft elk lang, Nederland niet anders. Of bedoel je gewoon de mentaliteit? Dat is gewoon Italiaans.

En tegenwoordig is het spel van Italië zeer aardig hoor, geen catenaggio meer. Je zal het wel zien
  maandag 15 mei 2006 @ 19:05:21 #84
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_37852641
quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:59 schreef Afunados het volgende:

[..]

Denk het niet. Hij is ondervraagt en aangegeven niet meer gegokt te hebben nadat er een wet was opgelegd. Blijkt het tegendeel, mag 'ie natuurlijk niet mee.
[..]

Inderdaad, iedereen heeft weer veel vooroordelen, maar Italië speelt geen catenaggio meer.
Weinig ernstigs aan de hand dus. Niet met hem in ieder geval.
pi_37852745
ITALIEEEE
  maandag 15 mei 2006 @ 19:10:07 #86
113682 WeebI
Wee Bull
pi_37852761
Ik had altijd een bloedhekel aan Italië.

En dat heb ik nog steeds.

Toch denk ik dat ze een goed team hebben dat wereldkampioen gaat worden.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_37855699
quote:

[..]

wat een gelul...

heb jij nederland-italia gezien ? 1-3 met aanvallend voetbal

Italia-duitsland 4-1 !!! met zeer aanvallend voetbal dus als je de feiten niet weet hou je mond dan...

Forza Italia
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 mei 2006 @ 21:31:50 #88
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_37857931
quote:
Op maandag 15 mei 2006 19:10 schreef WeebI het volgende:
Ik had altijd een bloedhekel aan Italië.

En dat heb ik nog steeds.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 15 mei 2006 @ 21:38:02 #89
108590 Tomhoog
Renneuuhhh
pi_37858253
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:31 schreef borisz het volgende:

[..]
dat wilde ik dus ook zeggen
pi_37859604
tuurlijk hebben jullie een hekel aan italia want nederland verliest altijd van ons
  maandag 15 mei 2006 @ 22:09:31 #91
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_37859791
quote:
Op maandag 15 mei 2006 22:05 schreef burberry het volgende:
tuurlijk hebben jullie een hekel aan italia want nederland verliest altijd van ons
Ben jij geen Nederlander?

*Een blik op jouw AT leert mij dat jij inderdaad een Italiaan bent.
pi_37860096
Kennen we hem al?
quote:
Fratelli d'Italia !
L'Italia s'è desta.
Dell'elmo di Scipio,
s'è cinta la testa.
Dov'è la Vittoria?
Le porga la chioma,
Ché schiava di Roma,
Iddio la creò.

Italiaanse broeders,
Italië is ontwaakt.
Ze heeft haar hoofd omsloten,
met de helm van Scipio.
Waar is de overwinning?
Ze buigt haar hoofd naar u,
u die God heeft geschapen,
als de slaaf van Rome.
Ik typ straat.
  maandag 15 mei 2006 @ 23:10:00 #93
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_37862651
quote:

[..]

Met alle omkopingsschandalen van tegenwoordig vraag je je af: Valt dat dan niet op in de wedstrijden in kwestie zelf?
Wel, bij de wedstrijden van Zuid-Korea zag je het heel duidelijk.
pi_37863034
Italië maakt een hele grote kans om ver te komen. Wat een verdediging + middenveld .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_37863238
En wát een voorhoede. Toni in de spits met Totti in z'n rug en Inzaghi naast hem, verwacht ik.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 15 mei 2006 @ 23:38:41 #96
43497 Afunados
Get Therapy
pi_37863801
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:24 schreef cultheld het volgende:
En wát een voorhoede. Toni in de spits met Totti in z'n rug en Inzaghi naast hem, verwacht ik.
Voorin zal het vrijwel zeker Toni-Gilardino worden. Erg succesvol voor de Azzurri de laatste wedstrijden. Inzaghi zal pinchhitter worden denk ik.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:01:39 #97
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_37864699
quote:
Op maandag 15 mei 2006 19:00 schreef Afunados het volgende:

[..]

Rijkeluisjes heeft elk lang, Nederland niet anders. Of bedoel je gewoon de mentaliteit? Dat is gewoon Italiaans.

En tegenwoordig is het spel van Italië zeer aardig hoor, geen catenaggio meer. Je zal het wel zien
Of je meer dan 10 miljoen verdient, zoals Totti, of een paar ton zoals al die AZ'ers enzo, vind ik nog wel een verschil. Ik vind ze stuk voor stuk een gigantisch vervelende en arrogante uitstraling hebben. Toni is de enige die me aanspreekt.
pi_37873149
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:24 schreef cultheld het volgende:
Dat is een voorhoede die WK-waardig is ja.

Een halve finale zie ik voor Italië zeker dit jaar. Even afwachten hoe dat hele schandaal gebeuren doorwerkt op de groep, maar volgens mij kunnen ze zich daar vrij goed van afsluiten.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:48:38 #99
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_37877187
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:01 schreef Corksterr het volgende:

[..]

Of je meer dan 10 miljoen verdient, zoals Totti, of een paar ton zoals al die AZ'ers enzo, vind ik nog wel een verschil. Ik vind ze stuk voor stuk een gigantisch vervelende en arrogante uitstraling hebben. Toni is de enige die me aanspreekt.
Van arrogante uitstraling kunnen veel Nederlandse spelers ook niet klagen, me dunkt.
  Trouwste user 2022 dinsdag 16 mei 2006 @ 22:11:33 #100
7889 tong80
Spleenheup
pi_37894746
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:48 schreef placebeau het volgende:

[..]

Van arrogante uitstraling kunnen veel Nederlandse spelers ook niet klagen, me dunkt.
Noem ze eens ?

dinsdag 16 mei 2006 @ 22:22:29 #101
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_37895262
quote:

[..]

Wat een sterke opmerking om je land te verdedigen zeg.

Ja maar ja maar da's bij jullie ook.

Pff smerige spelers vind ik die Italianen.
  woensdag 17 mei 2006 @ 01:02:47 #102
43497 Afunados
Get Therapy
pi_37902013
quote:

[..]

Dat was de afgelopen jaren inderdaad altijd het geval. Dit keer toch minder. Nu is Nederland echter veel te onervaren en zwak..
  woensdag 17 mei 2006 @ 03:14:49 #103
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_37904263
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 01:02 schreef Afunados het volgende:

[..]

Dat was de afgelopen jaren inderdaad altijd het geval. Dit keer toch minder.
Daar heb je misschien wel een punt.
Versta me niet verkeerd, ik heb niets tegen het Nederlands elftal, maar het was gewoon het foute argument tegen Italië.
  woensdag 17 mei 2006 @ 15:07:25 #104
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_37917327
Totti zullen we ook nog wel een aantal gezichten zien raken met zijn roggel dit WK.
pi_37917755
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:07 schreef Corksterr het volgende:
Totti zullen we ook nog wel een aantal gezichten zien raken met zijn roggel dit WK.
pi_37958687
Met het mes hopelijk in de basis !
  donderdag 18 mei 2006 @ 18:24:06 #107
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_37958725
Wel een prachtig volkslied trouwens!
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:04:13 #108
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_37984219
Maargoed ik gun jullie het succes natuurlijk wel, maar het is voor mij gewoon geen leuk land.

Succes.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:51:17 #109
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37985887
Moggigate: Lippi niet naar WK?

Op dit moment wordt Marcello Lippi verhoord door de openbare aanklager in de kwestie "Moggigate". De rol van de bondscoach staat ter discussie, omdat hij jaren met Moggi en Giraudi heeft samen gewerkt (en met succes) en omdat zijn zoon Davide partner was van GEA World, het makerlaarskantoor van Moggi"s zoon Alessandro.

Gisteren deed de zaakwaarnemer van Juve-speler Manuele Blasi een opmerkelijk uitspraak. "Ik ben er zeker van dat GEA World invloed heeft op het selectiebeleid van de bondscoach. Manuele kreeg van Davide Lippi te horen, dat wanneer hij zich door GEA zou laten vertegenwoordigen bij een eerstvolgende transfer hij zou terugkeren in de nationale ploeg. Dat werd echt niet als een grapje gezegd. Het was pure chantage. Gezien de manier waarop Chiellini weer in de nationale ploeg werd opgenomen, lijkt me duidelijk hoe de bondscoach luistert naar de wensen van GEA."

Lippi zegt dat hij altijd onafhankelijk heeft gehandeld als bondscoach, maar ontkent niet dat hij met veel managers, dus ook met Moggi, gedachten heeft uitgewisseld. "De telefoongesprekken tussen Luciano en mij zullen nooit voor belastend materiaal kunnen zorgen. Ik ben er niet bang voor. Hooguit is mijn taalgebruik in dit soort conversaties niet altijd een bondscoach waardig."
  vrijdag 19 mei 2006 @ 18:39:59 #110
105303 Chocolademousse
GialloRosso Per Sempre!
pi_37996479
FORZA AZZURRI!!!!
"Della Roma e Campioni D'Italia...."
  zaterdag 20 mei 2006 @ 16:19:17 #111
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_38019451
Lippi gaat gewoon naar het WK
ROME Zaterdag 20 Mei 2006 13:17 uur

Marcello Lippi kan zich vanaf vandaag volledig richten op het WK in Duitsland. De Italiaanse justitie ziet geen enkele reden om de bondscoach van Italie nog verder te verhoren in de kwesties die het gevolg zijn van Moggigate. Lippi's zoon Davide is een zakenpartner van Luciano Moggi"s zoon Alessandro. Maar van beinvloeding door Luciano Moggi op het selectiebeleid van Marcello Lippi is geen sprake. Lippi heeft voor de onderzoeksrechter ontkend dat hij bepaalde spelers niet heeft opgeroepen omdat ze niet werden begeleid door het voetbalmakelaarskantoor GEA World. Lippi was overigens als getuige opgeroepen en niet als beschuldigde, zoals in enkele media werd bericht
pi_38025315
Lekker, een trainer die alleen over "kutten en boten" praat, om Moggi te citeren.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 21 mei 2006 @ 15:34:59 #113
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_38047168
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:36 schreef Suijk het volgende:

[..]

Dat is een voorhoede die WK-waardig is ja.

Een halve finale zie ik voor Italië zeker dit jaar. Even afwachten hoe dat hele schandaal gebeuren doorwerkt op de groep, maar volgens mij kunnen ze zich daar vrij goed van afsluiten.
Dat zal DE vraag zijn ja, welke invoed heeft het schandaal, negatief of positief. Hopelijk dat laatste, dat de spelers er extra kracht uit halen om iedereen te laten zien hoe goed ze zijn.

Maar ja, met huiszoekingen en al de laatste week (ook bij Zlatan overigens) weetje het niet, als ze dat soort zaken ook tijdens het WK doen, dan lijkt me dit een uiterst negatieve invloed op de concentratie hebben.
  maandag 22 mei 2006 @ 14:00:24 #114
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38082868
De Italiaanse voetbalbond heeft net bevestigd dat Lippi gewoon als bondscoach naar het WK gaat..
  Trouwste user 2022 maandag 22 mei 2006 @ 14:27:22 #115
7889 tong80
Spleenheup
pi_38083795
Waarom ook niet ?

maandag 22 mei 2006 @ 16:04:09 #116
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_38087427
Italie
Matarazzi
Nesta
Del Piero
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  donderdag 25 mei 2006 @ 14:16:48 #117
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_38198078
Buffon ‘verhoord’ in Italiaans omkoopschandaal

Gianluca Buffon heeft woensdagochtend samen met teammanager Gigi Riva het Italiaanse trainingskamp tijdelijk verlaten. De doelman van Juventus moet bij het gerechtshof een verklaring afleggen in zijn vermeende aandeel in het Italiaanse gokschandaal.

Buffon ontkent alle betrokkenheid in de affaire, maar geeft wel toe gegokt te hebben op buitenlandse wedstrijden voordat de wet in Italië werd aangepast. De doelman staat officieel niet onder verdenking, maar geldt in het strafdossier als goed geïnformeerde getuige.
  donderdag 25 mei 2006 @ 14:37:30 #118
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_38198771
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:04 schreef stefmans het volgende:
Italie
Matarazzi
Nesta
Del Piero
  donderdag 25 mei 2006 @ 14:53:13 #119
125053 stefmans
pi_38199192
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 14:37 schreef Corksterr het volgende:

[..]
Materazzi is de man

Het is niet altijd een eikel hoor
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  donderdag 25 mei 2006 @ 15:09:57 #120
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_38199742
Marco 'the butcher' Matterazzi.

Forzaaa Italia

*Laura Pausini opzet*
pi_38199776
Italië wordt wereldkampioen.
met Luca toni als topscorer van het toernooi

heb ik vannacht gedroomd
  donderdag 25 mei 2006 @ 15:19:36 #122
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_38200036
Voor m'n gevoel het enige land dat Brazilië echt afstoppen kan. Hoop niet dat die omkoopschandalen de boventoon gaan voeren, dat kan ze de das omdoen. In de WK-poules ga ik vol op Italië kampioen .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  donderdag 25 mei 2006 @ 15:48:28 #123
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_38200838
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 14:53 schreef stefmans het volgende:

[..]

Materazzi is de man

[afbeelding]

check die elleboog
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_38202937
tvp
als ze de gedachte bij het schandaal weg kunnen houden hebben we een zeer grote kans dit jaar om te winnen
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  Trouwste user 2022 donderdag 25 mei 2006 @ 17:10:37 #125
7889 tong80
Spleenheup
pi_38203609
Het schandaal kan ook positief werken. Misschien maakt het net die extra krachten los die nodig zijn op zo'n toernooi.

pi_38212210

1e elftal foto van de 23 die het moeten gaan doen.

Forza Italia!
pi_38213913
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:38 schreef DIGGER het volgende:
[afbeelding]

1e elftal foto van de 23 die het moeten gaan doen.

Forza Italia!
pi_38227116
Zal het schandaal de ploeg uit het lood slaan denk je, DIGGER?
www.thuisuiteten.nl
pi_38230139
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:18 schreef methodmich het volgende:
Zal het schandaal de ploeg uit het lood slaan denk je, DIGGER?
ík (ook al vraag je mij niet) denk persoonlijk niet dat veel spelers hier last van zullen krijgen. Het kan organisatorisch misschien wat geklooi opleveren, maar ik denk dat er in het veld niet veel verschil te zien zal zijn...
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:05:03 #130
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_38230687
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 15:09 schreef Martijn_fijn het volgende:
Marco 'the butcher' Matterazzi.

Forzaaa Italia

*Laura Pausini opzet*
Die laatste zin...
Wat een vrouw!
spits!
pi_38231013
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:05 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Die laatste zin...
Hij hapt! Kijk hem happen!

Haha, je hapte!!

vrijdag 26 mei 2006 @ 14:22:20 #132
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_38231319
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:13 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Hij hapt! Kijk hem happen!

Haha, je hapte!!

lol
  vrijdag 26 mei 2006 @ 20:34:55 #133
149919 Waris
Dikke Man
pi_38244718
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:15 schreef snellejelle het volgende:
Geen topic compleet zonder het volkslied.

Italia

Fratelli d'Italia
L'Italia s'è desta,
Dell'elmo di Scipio
S'è cinta la testa.
Dov'è la Vittoria?
Le porga la chioma,
Ché schiava di Roma
Iddio la creò.
Stringiamci a coorte
Siam pronti alla morte
L'Italia chiamò.

(...snip...)

Forza Azzurri
Inno di Mameli = pwninage.

Panucci = mafia .
Materazzi = letterlijk en figuurlijk KEIhard. (beetje als Marchena/Pitbull)

Ik vind het stom dat Camoranesi meegaat, oriundo die-ie is. Oriundi zouden verboden moeten worden Australianen vind ik dan weer wel leuk, vooral als ze voor Australië spelen. (zie Max Vieri)

Edited to add: AAAH! Je hebt een woord verkeerd geschreven
Argentinië + Brazilië + Trinidad & Tobago + Seedorf pwnen.
pi_38279537
quote:
Riva slams Kaiser Franz

Gigi Riva has hit back at Franz Beckenbauer’s criticism of the Italy squad, calling the German legend “a big baby.”

Beckenbauer claimed earlier this week that he had seen the Azzurri as one of the favourites, but that they were bound to suffer the psychological after-effects of the scandal sweeping through the sport.

“He is a great man, but he spoke with the mind of a child when he said that,” slammed team manager Riva.

“I really didn’t expect that sort of attitude from Beckenbauer. When we next meet, I’ll bring along a toy train to keep him amused.”

Meanwhile, Beckenbauer was interviewed by RAI's TG1 and tried to calm this storm.

"I was misinterpreted," insisted the German. "I merely meant that there will be a lot of pressure on the Italians in this tournament. I hope I'm wrong about the effect it could have and still consider them among the favourites along with Brazil."

Trouwste user 2022 zaterdag 27 mei 2006 @ 20:12:50 #135
7889 tong80
Spleenheup
pi_38279574
Ach als ie Beckenbauer tegenkomt is het weer jawohl und amen.

zondag 28 mei 2006 @ 13:35:09 #136
105303 Chocolademousse
GialloRosso Per Sempre!
pi_38298502
Nog iemand kaarten voor wedstrijden van Italie toevallig??
pi_38313499
Helaas niet, wel op diverse manieren aangevraagd, maar telkens uitgeloot.
pi_38316244
Italie won met 10-0 van Sestese waarbij Totti 70 minuten speelde, goed speelde, en met een van hem bekende en bekeken lob een erg mooie goal scoorde.

Gilardino was ook opmerkelijk: hij scoorde 5 keer, Iaquinta 2 keer.

2e helft van de selectie trad later aan tegen San Gimigano, hierin scoorde Toni 4, Pipo 3 en Alex 2 keer en Perrotta zorge ervoor dat ook hier 10-0 op het bord kwam.

Zambrotta moester wel af met een spierkwetsuur, maar het vermoeden was dat dit niet ernstig is. Ook Nesta was niet helemaal fit.
pi_38317894
Wie zal er in de spits starten is de verwachting?
pi_38317957
Toni - Gila met Totti er vlak achter in een 4-3-1-2

Pipo als pinchhitter.
  zondag 28 mei 2006 @ 22:54:53 #141
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_38318076
quote:
Op zondag 28 mei 2006 22:52 schreef DIGGER het volgende:
Toni - Gila met Totti er vlak achter in een 4-3-1-2

Pipo als pinchhitter.
En dan nog zul je mensen horen roepen dat ze Italië niet moeten met hun behoudende spel.
  maandag 29 mei 2006 @ 00:46:16 #142
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_38321681
Wat wordt de onpasseerbare verdediging nou?
Nesta en Cannavaro in het midden, Zambrotta links en Grosso rechts?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  maandag 29 mei 2006 @ 12:11:21 #143
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38329350
Italia: In hotel è vietata la tv 'hard'
La Nazionale Italiana ha chiesto all'hotel di Duisburg dove gli Azzurri resteranno in ritiro per i Mondiali, di oscurare i canali pornografici nelle televisioni delle stanze. La notizia è riportata dal tabloid britannico 'Mail on Sunday'.

Oftewel, Italiaanse bond heeft hotel van Duisburg verzocht de pornozonders te blinderen. Overigens kwam het bericht- verrassend- uit het Britse "Mail on Sunday"..
  maandag 29 mei 2006 @ 12:13:26 #144
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38329424
quote:
Op maandag 29 mei 2006 00:46 schreef ErikT het volgende:
Wat wordt de onpasseerbare verdediging nou?
Nesta en Cannavaro in het midden, Zambrotta links en Grosso rechts?
Nee, Zambrotta rechts en Grosso links
pi_38331596
quote:
Op maandag 29 mei 2006 12:13 schreef Afunados het volgende:

[..]

Nee, Zambrotta rechts en Grosso links
Materazzi op de bank?
  maandag 29 mei 2006 @ 14:22:26 #146
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_38332956
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 14:53 schreef stefmans het volgende:

[..]

Materazzi is de man

[afbeelding]

Vind ik nog steeds een van de mooiste foto's van Materazzi.
pi_38333655
Sterker, ik vind het een van de mooiste voetbalphoto's ever...
In Southern Sun
  maandag 29 mei 2006 @ 20:53:31 #148
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_38344843
Lippi confident Totti will pass the fitness test

Marcello Lippi is confident playmaker Francesco Totti will be fit for the World Cup.

Lippi, speaking at the Coverciano training camp in Florence, is pinning his hopes on a full recovery from 29-year-old Totti who managed a couple of appearances for club side Roma at the end of the season three months after breaking a bone in his foot.

'He (Totti) is improving,' said Lippi.

'He is following a different work programme which helps him to get back some aspects of his game - stopping, changing direction and hitting the ball with his injured foot.

'He is getting more confident.'
pi_38345199
Echte testcases zijn natuurlijk de oefenpotjes tegen Zwitserland en Oekraine, maar wat ik gisteren van hem zag, zag er goed uit.
pi_38355978
Forza Italia!
pi_38359768
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:34 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Materazzi op de bank?
tuurlijk !!!
pi_38359846
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 09:43 schreef BramKVO het volgende:

[..]

tuurlijk !!!
Als breekijzer
pi_38365548
Vanaf de bank kan ie ook spelers uitschakelen (gewoon ff hakken in de tunnel)

Zambrotta heeft gelukkig geen ernstige kwetsuur opgelopen eergisteren, die moet gewoon klaar zijn voor het WK.
pi_38368527
Met direct daarop het nieuws dat ie toch wel de 1e, wellicht ook de 2e groepsmatch zal moeten missen
pi_38369171
Ze hebben een goede vervanger achter de hand.
That's all folks!
pi_38369463
dit zal normaal de opstelling zijn zonder blessures zeker : Buffon, Grosso, Cannavaro, Nesta, Zambrotta, Pirlo, Gattuso, Camoranesi, Totti, Toni, Gilardino. ?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:09:25 #157
105303 Chocolademousse
GialloRosso Per Sempre!
pi_38371224
Daniele de Rossi in de basis!! Das mijn mening....
pi_38381348
Hij maakt iig een sterke, goeie indruk, hij zal zeker wel aan spelen toekomen.
Maar als het goed is, duurt voor Italie het toernooi lang.
pi_38383442
Voor morgen tegen Zwitserland:
quote:
Duo handed Swiss roles

Francesco Totti and Alessandro Del Piero will both start in Wednesday’s friendly against Switzerland, boss Marcello Lippi has confirmed.

The Italian tactician has previously opted to use either one or the other in an attacking trident, but both will get the nod in Geneva tomorrow night.

“The decision to use this system is tactical,” Lippi stated. “Del Piero will start on the left so that things will be easier on Totti who is making his comeback.”

The Roman star hasn’t started a game since February after he missed the closing months of the campaign with a fractured ankle.

The No 10 has made just two substitute appearances since, but will begin in the Azzurri’s first pre-World Cup test.

“Francesco has no particular problems,” continued the former Juventus maestro. “He isn’t concerned about being involved in a challenge.

“He’s already come through tackles in training. He’ll do well, you’ll see a different Totti from the one in training on Sunday.”

Lippi usually fields Totti behind two central strikers, but has opted to use just one in favour of putting Del Piero in a wide midfield spot.

“If Francesco had two men to serve up front, it would have meant more work from him in the midfield area,” continued the boss.

“But Alex will help out on the left. Del Piero will do very well in that position which will mean less work for Totti.”

The Azzurri trained again this morning at Coverciano where they made their final preparations before flying across the border later today.

Lippi is expected to field his strongest XI possible even if Alessandro Nesta may be rested, while Gianluca Zambrotta is definitely out. Alberto Gilardino may beat Luca Toni for the striker’s role.

There are also concerns over Simone Perrotta who twisted a knee on Tuesday. He’ll undergo tests over the next 24 hours as a precautionary measure.

--------------------------------------------------------------------------------

Italy (possible): Buffon; Zaccardo, Cannavaro, Materazzi, Grosso; Camoranesi, Pirlo, Gattuso; Totti; Del Piero, Gilardino
pi_38394633
Gila

Morgen gaat er gescoord worden .
  woensdag 31 mei 2006 @ 00:20:05 #161
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38395432
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 15:09 schreef Chocolademousse het volgende:
Daniele de Rossi in de basis!! Das mijn mening....
Zou ik ook graag hebben, ten koste van Camaronesi, vind hem maar niets, eigenlijk als enige uit de hele selectie.

Maar zoals DIGGER al aangeeft, het toernooi zal waarschijnlijk lang duren. Goed trainen en invallen zal hem uiteindelijk best een basisplaats kunnen opleveren.
pi_38396000
Live op Rai 1 morgen
  donderdag 1 juni 2006 @ 02:14:10 #163
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_38424009
1-1 tegen Zwitserland. Eigenlijk mocht Italië van mij verliezen, wat een smeerlappen. Twee smerige overtredingen, ene van Gattuso (bestraft met geel, had rood kunnen zijn) en De Rossi (niet gezien door de scheids, had donkerrood moeten wezen).
Italië heeft goede spelers, maar ze laten veel te weinig zien. Ze komen de poule wel door, maar daarna ook geen ronde verder, niet op deze manier. En die schwalbes kennen we inmiddels ook wel, geen scheids trapt er meer in.

Mooie goal van die Gygax van Zwitserland, wat 'ie daarna deed zag er nogal gay uit. Maar Zwitserland speelde zeker niet slecht.
Op zich wel boeiend met dat Italiaanse commentaar, die ouwehoeren aan één stuk door en het is soms nog te volgen ook. Ik ga eens een stukje van een wedstrijd van Nederland kijken op Rai 1, als ze dat tenminste uitzenden
pi_38430566
Italie kon in deze match niet echt overtuigen. Bij vlagen kwamen ze id 1ste helft niet onder de druk vd Zwitsers uit.
Totti duidelijk nog niet in vorm, was onzichtbaar De Rossi moest inderdaad donkerrood gekregen hebben.
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:33:41 #165
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_38430720
Niemand die debiele actie van de Zwitserse keeper opgevallen??

Goh, verbaasd me weer niets....

Maar idd, Italië was niet echt overtuigend gisteravond.
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:46:45 #166
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38431109
Ach, dit is de eerste serieuse oefenwedstrijd na veel training, spelers waren moe, Totti heeft 90 minuten gespeeld om ritme op te doen en zichzelf te testen, dus daar mocht niets van verwacht worden.

Duidelijk wel dat Italië met Toni voorin stukken gevaarlijker is. Hopelijk vrijdag tegen Oekraine weer de normale opstelling met Totti achter Toni-Gilardino.

Over de overtredingen. Gatusso ging voor de bal maar schoot door, dat was vrij duidelijk. Overtreding De Rossi was erg vuil, maar bewust denk ik niet dat het was. En zoals DIGGER al aangeeft, vergeet die overtreding van die Zwitserse keeper ook niet..

Tenslotte zal het tenue er mooi uit, zo helemaal blauw
pi_38432023
Lippi zei het na afloop toch ook gelijk: We kwamen hier voor een vriendschappelijke wedstrijd, om ritme op te doen.

Maar die Zwitsers kwamen af en toe gevaarlijk leip in, Grosso met een gekneusde enkel uit de wedstrijd geschopt. "Pas het laaste half uur hebben we ons maar aangepast", kortom, zijn we ook fel gaan spelen. Gattuso speelde de bal, kwam daarna ongelukkig uit. Rossi z'n trap was welgemeend en had rood moeten zijn, maar die tackle met 2 benen die hij op zich af kreeg, sloeg nergens op.

Die actie van de Zwitserse keeper was bizar, zo hoog met gestrekt been als een kamikaze op Iaquinta af.

Lippi reageerde na afloop erg boos toen hem naar Calciopoli gevraagd werd. Hij onderbrak de interviewer telkens, die volhield dat ie dit toch moest vragen waarop Lippi nog iets toeriep van "We geven de hele week al antwoord op alle vragen, hebben net een wedstrijd gespeeld, heb het dan ook daar over" en liep toen geirriteerd de spelerstunnel in.

Leuk ook om te horen dat de Rai gewoon pers naast de bank had, dus echt alles wat er gebeuren ging of geroepen werd, meekreeg.

Maar even positief: 17 wedstrijden op rij nu zonder nederlaag
Een omkoopschandaal (net als in 1982)
Een gelijk spel tegen Zwitserland (net als in 1982)....

ennuh Alfunados: Elegantly Wasted was dit keer toch echt mijn vrouw
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:21:25 #168
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38432270
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:13 schreef DIGGER het volgende:
ennuh Alfunados: Elegantly Wasted was dit keer toch echt mijn vrouw
pi_38432634
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:29 schreef BramKVO het volgende:

Totti duidelijk nog niet in vorm, was onzichtbaar
Het was ook niet de bedoeling dat Totti de veel mogelijk weergaloze acties zou maken, het ging erom dat ie wedstrijdritme zou opdoen en dus zo lang mogelijk zou spelen.

Van te voren was gezegd 70, 75 minuten. Hij heeft zelf aangegeven rond die tijd tegen de bank om hem te laten staan, wat Lippi dan ook deed en dat vind ik alleen maar positief.
pi_38433959
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:33 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Niemand die debiele actie van de Zwitserse keeper opgevallen??
Dat sloeg echt nergens op idd.

Waarom speelt Bonera met nummer 25?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_38434314
Omdat ie gisteren 25 werd
pi_38434358
Aha, dus gewoon eenmalig?

Viel volgens mij ook een Zwitser in met nummer 25.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_38434516
Die werd dan geen 25, niemand uit de Zwitserse selectie was gisteren jarig.
That's all folks!
pi_38448260
Afunados weet jij hier dat intro liedje heet NOI NOI NOI enz ik kan hem niet vinden weet jij of iemand anders toevallig de zanger-naam ?
  donderdag 1 juni 2006 @ 21:10:31 #175
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38452277
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 19:44 schreef burberry het volgende:
Afunados weet jij hier dat intro liedje heet NOI NOI NOI enz ik kan hem niet vinden weet jij of iemand anders toevallig de zanger-naam ?
Waarvan is dat liedje het intro?
pi_38452385
als de wedstrijd begint.. zie je op de achter grond supporters op de voorgrond reclame mappei,tim

heb je geen idee ??? morgen maar effe opletten dan tegen oekraine
  donderdag 1 juni 2006 @ 21:24:25 #177
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38452943
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:12 schreef burberry het volgende:
als de wedstrijd begint.. zie je op de achter grond supporters op de voorgrond reclame mappei,tim

heb je geen idee ??? morgen maar effe opletten dan tegen oekraine
Geen idee, zal morgen eens opletten indd
pi_38453079
heb jij trouwens ook dat als italia een wedstrijd speelt voor kwalificatie of zo dat het beeld van rai uno op zwart gaat ???
  donderdag 1 juni 2006 @ 21:53:43 #179
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38454337
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:27 schreef burberry het volgende:
heb jij trouwens ook dat als italia een wedstrijd speelt voor kwalificatie of zo dat het beeld van rai uno op zwart gaat ???
Ja
pi_38457203
ook UPC ?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 00:52:58 #181
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38461304
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:56 schreef burberry het volgende:
ook UPC ?
Geen idee, maar denk dat het overal buiten Italië zo is..
pi_38461498
Italie is zo

Bijna Toscane

Italiaanse alpen zijn ook
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_38463078
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 01:00 schreef MmadviewW het volgende:
Italie is zo

Bijna Toscane

Italiaanse alpen zijn ook

Ik ben het trouwens volledig met Afunados eens over de opstelling:

Buffon

Zambrotta Nesta Cannavaro Grosso
Pirlo Gatusso De Rossi
Totti
Gilardino Toni

Dit is in principe de sterkste opstelling. Het enige probleem is dat er geen echte vleugelspelers zijn. Daarom zouden Zambrotta en Grosso vaak diep moeten gaan en Totti een vrije rol moeten krijgen zodat hij naar de zijkanten kan gaan. Alles beter dan Camoranesi moeten opstellen.

En wie gaat er links en rechts in de aanval spelen?
pi_38463995
Totti speelt vanavond maar max. 1 helft. iedereen die tegen Zwitserland 90 minuten gestaan heeft, zal nu maar een deel spelen.

En dat liedje, is dat nietr Vasco Rossi? (even totaal uit m'n hoofd want ik heb er nog niet echt op gelet)

En dat beeld op zwart, de Rai scrambled wel programma's voor het buitenland, maar daar zit nooit een wedstrijd van het Italiaanse elftal bij, het gaat dan voornamelijk om films en CL wedstrijden.
pi_38478440
dit is mijn opstelling

Buffon

Pirlo Gatusso De Rossi
Totti
delpiero Toni

en digger. ik heb upc hier over gebelt het blijkt dus zo te zijn dat als er een officele wedstrijde is coppa/azzuri/cl enz enz enz dat het beeld op zwart springt omdat rai er geld voor wilt hebben en er in NL te weinig animo voor is om het te kopen aldus upc

en effe zoeken vasco rossi.. alleen de titel :S
pi_38478841
vasco rossi- solo noi

nee is het niet
pi_38479848
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:17 schreef burberry het volgende:
dit is mijn opstelling

Buffon

Pirlo Gatusso De Rossi
Totti
delpiero Toni

en digger. ik heb upc hier over gebelt het blijkt dus zo te zijn dat als er een officele wedstrijde is coppa/azzuri/cl enz enz enz dat het beeld op zwart springt omdat rai er geld voor wilt hebben en er in NL te weinig animo voor is om het te kopen aldus upc

en effe zoeken vasco rossi.. alleen de titel :S
Wat een flauwekul, de Rai scrambled programma's die het ivm rechten niet zonder abonnement over de grens mag uitzenden, zoals dus films en CL wedstrijden. Coppa Italia wedstrijden en wedstrijden van het Italiaanse elftal zijn gewoon te ontvangen, worden nooit gecodeerd. als UPC die wedstrijden om e.o.a. reden niet doorgeeft, moeten ze niet met zo'n kut smoes komen, want Casema geeft het bijvoorbeeld wel door op de Digitale TV.

Op teletekst van de Rai kun je altijd exact zien welke programma's wel en welke niet gecodeerd worden, als je iets wat niet gecodeerd wordt, niet kunt zien, is dat weer een rariteit van UPC.
pi_38482709
hm...
pi_38482748
Wereldkampioenskandidaat nummer 2
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_38482808
Dat zie ik nog niet zo in eigenlijk.
That's all folks!
pi_38483086
Waarom niet Vaduz? OK de poule is lastig, ze zullen er direct moeten staan, maar al 17 wedstrijden ongeslagen, de Europees topscoorder in de selectie, een goeie mix van ervaring en jong talent, een zeer geroutineerde coach, wat kan.moet er beter?

En dat omkoopschandaal, het kan negatief werken, maar in 1982 was er ook sprake van een omkoopschandaal en je weet welke plek Italie toen behaalde.

Maar veel zal afhangen van geluk, Italie kwam in 82 ook moeizaam en met wat geluk de poule door, net zoals op het vorige WK Brazilie erg veel geluk had met de scheidsrechters (goal van Wilmots, die belachelijke pingel en later nog rode kaart tegen in de match tegen Turkije) en die dwarrelbal tegen Engeland. Net zoals de Duitsers ook met veel mazzel in de finale kwamen, zeker gezien de match tegen de VS toen (Een speler die met de handen achter de doellijn 'een goal' voorkomt en dus geen goal tegen/pingel plus rood). Je moet altijd je mazzeltje hebben, maar Italie is goed en maakt zeker een aardige kans in theorie.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 18:58:08 #192
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_38483141
Ik zie ze eigenlijk als dé kandidaat. 2e in de poule achter Tsjechië, vervolgens meteen tegen Brazilië. Die winnen ze. Gattuso weet nu hoe het niét moet tegen Ronaldinho (niet instappen)

Dan ben je er al bijna
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_38483307
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 18:43 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat zie ik nog niet zo in eigenlijk.
Maak maar eens een top 3 van spelers op iedere positie dan staat er altijd een Italiaan tussen

Gekoppeld met een topcoach en een ideale mix tussen talenten en ervaren spelers is het een heel gevaarlijk land
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:22:17 #194
105303 Chocolademousse
GialloRosso Per Sempre!
pi_38483729
Ik zie ze zeker ook, na Brazilie, als titelkandidaat. Wereldkeeper met Buffon. Achterin ervaring met Cannavaro en Nesta, goede backs o.a. Grosso en Zambrotta. Middenveld met ideale bal afpakker Gattuso, spelverdeler Pirlo en ik zou het liefst De Rossi daarbij zien, wat ik een super speler vind. Voorin Totti met doelpuntenmakers Gilardino en Toni.
Nu de praktijk nog maar heb er alle vertrouwen in!!
pi_38483865
Oddo moet op rechts, maar voor de rest een prima opstelling
pi_38484070
hoor niemand over del piero ???
pi_38484115
Dat wordt een supersub

Ik verwacht overigens de volgende opstelling

Buffon

Oddo - Nesta - Canavaro - Zambrotta
Camo - Gattusso - Pirlo - De Rossi
Toni - Totti
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:43:06 #198
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38484375
Opstelling vanavond:

ITALIA
(4-3-3):
1 Buffon
22 Oddo
13 Nesta
5 Cannavaro
3 Grosso
16 Camoranesi
4 De Rossi
20 Perrotta
11 Gilardino
7 Del Piero
9 Toni
pi_38484642
Opvallend middenveld met de Rossi en Camoranesi

Jammer dat Sheva niet van de partij is tegen Nesta
pi_38484666
En Perotta is niet opvallend
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:54:29 #201
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38484783
Vrij aanvallend, ben eens benieuwd. Denk dat deze wedstrijd ook serieuser genomen zal worden dan afgelopen woensdag.
pi_38484888
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En Perotta is niet opvallend
Nee, niet in deze opstelling, want Perotta is niet de vervanger voor Camoranesi, dat is de Rossi normaalgesproken. Daarom is het opvallend dat De Rossi en Camoranesi tegelijkertijd spelen.

En Alfunados: Denk het ook, maar meest belangrijke zou ik vinden dat die Oekrainers wel een beetje normaal duels aangaan als in 'vriendschappelijk' en niet zo lomp en leip als die Zwitsers woensdag nu en dan.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:03:42 #203
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38485064
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:58 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Nee, niet in deze opstelling, want Perotta is niet de vervanger voor Camoranesi, dat is de Rossi normaalgesproken. Daarom is het opvallend dat De Rossi en Camoranesi tegelijkertijd spelen.

En Alfunados: Denk het ook, maar meest belangrijke zou ik vinden dat die Oekrainers wel een beetje normaal duels aangaan als in 'vriendschappelijk' en niet zo lomp en leip als die Zwitsers woensdag nu en dan.
Zwitserland speelde voor eigen huis, dat zal er ook mee te maken hebben gehad. Zal vandaag wel rustiger zijn, en misschien dat Lippi ook even met de Oekrainse bondscoach overlegt
pi_38485127
Anders slaat the Matrix Sheva in de tunnel uit het WK natuurlijk
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:36:35 #205
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38486102
RAI is gone hier, lekker timing
pi_38486328
ja lekker beeld op zwart
pi_38488910
zo ik zit toch te kijken heb een stream gevonden

saaie wedstrijd oekraine heeft veel meer balbezit
pi_38489841
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 18:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wereldkampioenskandidaat nummer 2
Of #1.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 22:38:07 #209
125053 stefmans
pi_38490016
mischien offtopic maar hoe gaat Oekraïne?
pi_38490048
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 22:38 schreef stefmans het volgende:
mischien offtopic maar hoe gaat Oekraïne?
Het Oekraïne topic #1
  vrijdag 2 juni 2006 @ 22:39:42 #211
125053 stefmans
pi_38490077
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 22:39 schreef Carazzo.Tuti.Banani het volgende:

[..]

Het Oekraïne topic #1
Daar post geen hond in
  vrijdag 2 juni 2006 @ 22:40:39 #212
121310 venomsnake
El Saltador
pi_38490127
sneeky elleboog weer van....................................... jawel.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 2 juni 2006 @ 22:41:25 #213
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38490160
Nou, dat was niet veel soeps en Italië speelde ook niet op 100%. Daarvoor moeten we nog een weekje wachten.

Wel geergerd aan Camaronesi, met zijn nutteloze runs(zonder rendament) en Del Piero was ook waardeloos. De Rossi was vandaag wel een pluspunt. Speelde met veel rust aan de bal en eiste ballen ook vaak op. Hopelijk mag hij vlg week spelen op de plaats van Camaronesi..

Ook benieuwd of Totti op tijd volledig fit zal zijn, ziet er toch nog verre van topfit uit.
pi_38490578
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 22:41 schreef Afunados het volgende:
Nou, dat was niet veel soeps en Italië speelde ook niet op 100%. Daarvoor moeten we nog een weekje wachten.

Wel geergerd aan Camaronesi, met zijn nutteloze runs(zonder rendament) en Del Piero was ook waardeloos. De Rossi was vandaag wel een pluspunt. Speelde met veel rust aan de bal en eiste ballen ook vaak op. Hopelijk mag hij vlg week spelen op de plaats van Camaronesi..

Ook benieuwd of Totti op tijd volledig fit zal zijn, ziet er toch nog verre van topfit uit.
het was ver van 100% van beide kanten trouwens. hopelijk gaan ze er voor tegen ghana want mochten ze zo spelen in duitsland is het snel afgelopen
  vrijdag 2 juni 2006 @ 22:55:31 #215
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_38490856
In 1982 begonnen ze ook slecht.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 23:01:58 #216
67174 Dos37
Come on Twente
pi_38491119
hoeveel is het geworden.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_38491237
0-0
pi_38491776
Ik vond de match een beetje jammer. Nogal weinig gebeurd.
Vrije bal van totti aan het eind was nog wel mooi.
pi_38495247
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 22:41 schreef Afunados het volgende:

Conditioneel zit het wel goed geloof ik maar hij mist wedstrijdritme en balgevoel voorlopig.

Camoranesi mogen ze van mij per direct aan Argentinie geven. Die gozerd voegt toch totaal niets toe.
pi_38497612
Italie zal volgens de media van start gaan volgende week in een 4-3-3 met Del Piero, Toni en Gilardino en dus zonder Totti. Zoals in de oefenwedstrijden tegen Nederland en Duitsland dus.
pi_38498856
prachtig... dan komt het wel goed.

ik meen mij te herrineren dat het 1-3 en 4-1
  Moderator zaterdag 3 juni 2006 @ 11:54:36 #222
138438 crew  Pizzakoppo
pi_38499827
Italia word wereldkampioen
pi_38501309
het ziet ernaar uit dat Oddo de voorkeur gaat krijgen op Zaccardo om Zambrotta te vervangen. Dat is slecht voor mijn megascore-team ik heb Zaccardo staan en zit juist op m'n budget maar Oddo is 1 miljoen duurder. Dacht nu dat ik m'n ploeg had
pi_38501634
Roep dat nog niet te hard, er is een dikke kans dat Bonera uiteindelijk Zambrotta zal moeten komen vervangen, het gaat niet al te best met het herstel van Zambrotta en Oddo en Zaccardo hebben Lippi de afgelopen 2 wedstrijden nog niet echt kunnen overtuigen, dus misschien dat Bonera wel op de rechtback positie uitkomt 12 juni.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 14:33:01 #225
105303 Chocolademousse
GialloRosso Per Sempre!
pi_38503390
Tsja wat kun je van die oefenwedstrijden zeggen....liever nu wat rustig aan en krachten sparen zodat ze op het wk kunnen vlammen. Hoop toch niet dat ze met Del Piero, Toni en Gilardino gaan spelen. Zie Del Piero toch meer als een goede vervanger voor rond de 70e min! Alhoewel het in die andere oefenwedstrijden juist wel liep met die Tridente.... Volgende week moet het gaan gebeuren en wie er in staan maakt voor mij eigenlijk ook niet uit, als ze maar winnen!!
  zondag 4 juni 2006 @ 14:46:45 #226
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_38529010
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_38551513
quote:
Op zondag 4 juni 2006 14:46 schreef Houniet het volgende:
[afbeelding]
Pirlo stoned, gatusso kijkt weer 's boos en camoranesi heeft niet geslapen
  maandag 5 juni 2006 @ 12:09:19 #228
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_38554798
Die kop van Cannavaro
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
  maandag 5 juni 2006 @ 12:11:24 #229
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_38554848
quote:
Op maandag 5 juni 2006 12:09 schreef Devano het volgende:
Die kop van Cannavaro
En die van Gattuso
  maandag 5 juni 2006 @ 16:53:53 #230
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_38562594
In mijn WK-poule heb ik Italië als verliezend finalist.

Ik begin steeds meer te twijfelen of ze de finale überhaubt halen.
pi_38562729
Ach, ik heb ze als winnaar .
Het is een gokje, maar als het even gek loopt kunnen ze het ver schoppen denk ik.
  maandag 5 juni 2006 @ 17:02:19 #232
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_38562840
quote:
Op maandag 5 juni 2006 16:58 schreef JeroenV het volgende:
Ach, ik heb ze als winnaar .
Het is een gokje, maar als het even gek loopt kunnen ze het ver schoppen denk ik.
Ja maargoed, Engeland, Argentinië en Brazilië kunnen net zo goed ver komen denk ik.
pi_38562970
Engeland niet denk ik. Argentinie en Brazilie had ik ook in de halve finales.
  maandag 5 juni 2006 @ 17:27:23 #234
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_38563588
Tegen wie speelt Italië dan de finale volgens jou?
pi_38587042
quote:
Nesta e Zambrotta: è l'ora X

Mentre i compagni si allenano a Coverciano, i due infortunati stanno effettuando esami in una clinica fiorentina. A breve gli esiti. Domani la partenza per la Germania

ApFIRENZE, 6 giugno 2006 - Conclusa la mini-tournée in Svizzera e dopo due giorni di riposo, la nazionale italiana ha ripreso la preparazione in vista del Mondiale. Ora il programma prevede per domani un allenamento mattutino e una conferenza stampa pre-partenza, quindi il trasferimento della comitiva a Duisburg, dove gli uomini di Lippi sosterranno le ultime tappe della marcia di avvicinamento all’esordio mondiale contro il Ghana.

Gli azzurri sono scesi in campo per il primo dei due allenamenti previsti per oggi al Centro Tecnico di Coverciano, dove la Nazionale, arrivata ieri pomeriggio, resterà sino a domani per poi volare in Germania. Marcello Lippi ha diviso il gruppo in due, impegnandolo in esercizi atletici sul campo da tennis in erba sintetica presente all'interno del Centro Tecnico: del primo "lotto" fanno parte Alberto Gilardino, Cristian Zaccardo, Andrea Barzagli, Simone Barone, Massimo Oddo e Gennaro Gattuso, che ha svolto un po' di corsa in più. I tre portieri, Gigi Buffon, Angelo Peruzzi e Marco Amelia, stanno invece allenandosi insieme al preparatore dei portieri. Il secondo gruppo è sceso in campo verso le 11 per il riscaldamento e comprende Francesco Totti, Mauro Camoranesi, Simone Perrotta, Vincenzo Iaquinta, Marco Materazzi, Luca Toni, Daniele De Rossi, Filippo Inzaghi, Fabio Grosso e Fabio Cannavaro. Alessandro Del Piero, con ancora indosso la tuta, non ha preso parte al riscaldamento.

Intanto, Gianluca Zambrotta e Alessandro Nesta si sono recati insieme al medico azzurro Enrico Castellacci in un istituto fiorentino per sottoporsi ad ecografia e risonanza magnetica. Si tratta di esami che serviranno a fare il punto della situazione sui problemi fisici accusati dai due giocatori azzurri.
Nesta en Zambrotta toch duidelijke zorgenkindjes
pi_38587280
Allebei toch prima te vervangen? De poule mag geen probleem opleveren, dus zijn ze fit als het echt moet gebeuren.
That's all folks!
pi_38587385
Denk dat de poule zeker wel problemen op zal leveren, Tsjechie is goed, Ghana fysiek zeer sterk en de VS ook niet te onderschatten. 1 foutje kan dodelijk zijn, als je van Ghana verliest, moet je van de VS winnen en kun je je tegen de Tsjechen waarschijnlijk ook niks permitteren, anders dan een zege.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:46:07 #238
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_38587652
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:30 schreef -Vaduz- het volgende:
Allebei toch prima te vervangen? De poule mag geen probleem opleveren, dus zijn ze fit als het echt moet gebeuren.
Ik denk dat dit wel een van de moeilijkste poules is die Italië kon loten. Zelfs Ghana is goed bezig in de oefenpotten.
Maar ze moeten natuurlijk iedereen kunnen verslaan, willen ze wereldkampioen worden.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:34:45 #239
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_38589129
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:46 schreef placebeau het volgende:

[..]

Ik denk dat dit wel een van de moeilijkste poules is die Italië kon loten. Zelfs Ghana is goed bezig in de oefenpotten.
Maar ze moeten natuurlijk iedereen kunnen verslaan, willen ze wereldkampioen worden.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:09:06 #240
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_38602583
Training Italie vanmiddag achter gesloten deuren, 2 spelsystemen uitgetest, de 4-4-2 en de 4-2-3-1

En dat in de volgende opstellingen:

Buffon
Oddo, Materazzi, Cannavaro, Grosso
Camoranesi, Pirlo, De Rossi, Gattuso
Toni, Gilardino

Peruzzi
Zaccardo, Barzagli, Ferrara, Bonera
Baron, Perrotta
Del Piero, Totti, Iaquinta
Inzaghi

Geen training voor Nesta en Zambrotta.

Hierop afgaande lijkt Materazzi de vervanger voor Nesta te worden, als deze de match tegen Ghana niet haalt.
Oddo lijkt zich de laatste weken in de voorkeurspositie op rechtsback voor Zaccardo te spelen en Grosso staat op links, is daar vrij zeker van zeker met Zambrotta geblesseerd.

De 4-4-2 lijkt derhalve wel eens de basis voor Ghana te kunnn worden, dus zonder Totti, maar met de Rossi naast Gattuso, Pirlo en Camoranesi op het middenveld.

Met de 4-4-2 is natuurlijk wel makkelijk over te schakelen naar de 4-2-3-1 als Totti ingebracht wordt.

Spelers sowieso zeker van een basisplek ongeacht het spelsysteem zijn Buffon, Cannavaro, Pirlo en Toni en ook Gattuso lijkt een basisplek te krijgen. Verder zal het afhangen van fitheid, vorm van het moment en de tegenstander.
pi_38607486
in welke plaats verblijven ze eigenlijk ?
pi_38621100
Duisburg. Ze vertrekken vandaag die kant op.
pi_38623972
Gattuso mist intussen ook de eerste 2 matchen ...
pi_38625196
quote:
Gennaro Gattuso zal vanwege een blessure aan zijn rechter bovenbeen twee weken uitgeschakeld zijn. De 41-voudig Italiaans international mist hierdoor de duels tegen Ghana op 12 juni en tegen de Verenigde Staten op 17 juni.

Bondscoach Marcello Lippi maakte duidelijk dat de absentie van de 28-jarige middenvelder van AC Milan geen al te groot probleem is.

“Ik roep alleen vervangers op voor basisspelers, niet voor reserves. Gattusso blijft bij ons, ik hoop dat hij zich snel herstelt”, aldus de bondscoach van La Squadra Azzurra.

Eerder moest Lippi al zien hoe Gianluca Zambrotta en Alessandro Nesta uitvielen met blessures. Zambrotta lijkt het eerste groepsduel niet te halen, terwijl de aanwezigheid van Nesta twijfelachtig is.
Ik typ straat.
pi_38625512
Behoorlijk klote dus

Of ja nu kan Perrotta misschien spelen.

middenveld met Perrotta Pirlo De Rossi en Totti is ook niet verkeerd.
pi_38627788
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:25 schreef LudoSanders het volgende:

[..]
Gattuso is toch basisspeler ?
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:35:56 #247
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38628717
Niet zo'n enorm probleem, goede alternatieven op het middenveld. Hopelijk is hij weer hersteld bij de achtste finales..
pi_38632841
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:07 schreef DIGGER het volgende:
Duisburg. Ze vertrekken vandaag die kant op.
en is het mogelijk om daar te kijken of is alles dicht ?
pi_38632905
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:25 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

pi_38645423
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 18:43 schreef burberry het volgende:

[..]

en is het mogelijk om daar te kijken of is alles dicht ?
Weet niet zo welke trainingen wel of niet achter gesloten deuren zijn, geen idee dus.

Totti grapte gisteren voor de camera's trouwens dat als het zo doorgaat (met de blessures), hij straks nog de meest fitte speler is. Maar goed, beter tegenslagen voor het toernooi dan tijdens, hoop dat ze dan juist wat geluk hebben.
pi_38645437
Voor wie nog een leuk wallpapertje zoekt: http://www.channel4.com/s(...)06/wcwallpapers.html
pi_38665216
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 07:40 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Weet niet zo welke trainingen wel of niet achter gesloten deuren zijn, geen idee dus.

Totti grapte gisteren voor de camera's trouwens dat als het zo doorgaat (met de blessures), hij straks nog de meest fitte speler is. Maar goed, beter tegenslagen voor het toernooi dan tijdens, hoop dat ze dan juist wat geluk hebben.
waar jij waar de info vandaan kan halen waar ze precies trainen, de tijd en of het toegangkelijk is ?

duisburg is namelijk maar een klein uurtje rijden
  Trouwste user 2022 donderdag 8 juni 2006 @ 19:50:44 #253
7889 tong80
Spleenheup
pi_38667730
Digger waarom ben je niet Oranje ?

pi_38671219
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:31 schreef burberry het volgende:

[..]

waar jij waar de info vandaan kan halen waar ze precies trainen, de tijd en of het toegangkelijk is ?

duisburg is namelijk maar een klein uurtje rijden
Italiaanse TV, kranten, websites van kranten/voetbalbond etc.
pi_38671231
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 19:50 schreef tong80 het volgende:
Digger waarom ben je niet Oranje ?

Omdat m'n huis groen wit rood ingepakt is.
pi_38687182
FORZA NESTA!!!!

FORZA ITALIA!!
Life is a witch and then u fly
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:30:42 #257
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_38691433
tvp
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:42:11 #258
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38691863
Nesta raakt misschien tijdig fit voor de wedstrijd tegen Ghana
pi_38696028
quote:
Totti set for Ghana start

Francesco Totti is being tipped to start in Italy’s World Cup opener against Ghana on Monday night.

The Roman is set to be risked by national boss Marcello Lippi even though he has come through just one 90-minute game since breaking his ankle in February.

Although Totti looked like a distant relative of his true self in last week’s friendlies against Switzerland and the Ukraine, he is set to win a place in the Azzurri starting XI.

Reports on Friday suggest that Lippi will opt for a 4-3-1-2 system after seemingly dumping the option of going with a midfield four of Mauro Camoranesi, Andrea Pirlo, Daniele De Rossi and Simone Perrotta.

Lippi is happy with Totti’s fitness progress and will keep faith with his attacking philosophy against the African outfit in Hanover.

Should he have any second thoughts then Alessandro Del Piero will be drafted into the side in a left-sided attacking position instead.

The Azzurri go into the match with a number of injury worries with Gianluca Zambrotta and Gennaro Gattuso out, while Alessandro Nesta remains a doubt.

We should get a clearer indication of Lippi’s plans during tonight’s friendly encounter against a Duisburg Under-19 side.

Italy trained behind closed doors this morning, where they practiced dead ball situations, and will do the same later today.

Zambrotta and Nesta worked away from the main group of players, while Gattuso spent this morning in the gym.

Systeem is iig met 1 wissel makkelijk om te zetten naar een 4-3-3 of 4-4-2.
pi_38711335

Vandaag op de training ook een systeem gezien met een 4-3-1-2 met voorin Del Piero vlak achter Gilardino en Inzaghi. Alle mogelijke varianten zijn nu wel uitgetest lijkt het. In elk geval kan er makkelijk met de bezetting en het systeem geswitched worden.
pi_38711403
Dus geen Luca toni ?
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  zaterdag 10 juni 2006 @ 00:33:57 #262
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_38712522
Ik zou sowieso met Inzaghi starten, en dan liever Toni ernaast.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_38719991
30.000 fans op de training (oefenpotje tegen Duisburg < 19) gisteren. Werd trouwens 5-1
  zaterdag 10 juni 2006 @ 12:39:20 #264
45511 TimmyAsd
pi_38720126
Lippi was flink verwarring aan het zaaien over de opstelling las ik. Wat verwacht je DIGGER (en de andere Italia volgers)?
That's all folks!
pi_38720184
ik verwacht dit :

Buffon, Grosso, Nesta, Cannavaro, Oddo, Pirlo, De Rossi, Camoranesi, Totti, Gilardino, Toni.
pi_38722929
Ik ook, want Nesta heeft groen licht gekregen.

Eventueel ipv Totti in de 4-3-1-2 hierboven Del Piero op links op het middenveld in een 4-4-2
  zondag 11 juni 2006 @ 10:56:26 #268
105303 Chocolademousse
GialloRosso Per Sempre!
pi_38743766
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 12:44 schreef BramKVO het volgende:
ik verwacht dit :

Buffon, Grosso, Nesta, Cannavaro, Oddo, Pirlo, De Rossi, Camoranesi, Totti, Gilardino, Toni.
Deze opstelling verwacht ik ook. Ben alleen bang dat Totti nog niet fit genoeg is om echt te gaan schitteren dit WK. Maar we wachten af, nog 1 dagje en ze kunnen laten zien waarvoor ze naar Duitsland zijn gekomen!

Forza Ragazzi!
pi_38745642
Grosso toch zeker gewoon linksback en Oddo op rechts dan? Nu staan ze precies andersom.
www.thuisuiteten.nl
pi_38755521
Ja uiteraard MM, spreekt voor zich.

Del Piero was volgens de kranten vandaag niet echt happy dat hij, 100% fit, niet zou spelen en Totti, die enkele dagen geleden zelf aangaf zich 70% fit te voelen, wel. Toch schijnt Lippi deze knoop al doorgehakt te hebben.
pi_38775387

Denk alleen dat Oddo speelt voor Zaccardo maar de rest zal wel kloppen (of Lippi moet op het laatste moment voor Perrotta kiezen ipv de Rossi)
  maandag 12 juni 2006 @ 13:36:12 #272
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38777514
Forza ragazzi!!
  maandag 12 juni 2006 @ 13:52:31 #273
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38777969
quote:
Italia: Lippi prova Perrotta al posto di Camoranesi
Nell'ultimo allenamento di stamane Lippi ha provato Daniele Perrotta al posto di Camoranesi. Per il resto confermata la scelta di schierare dal primo minuto Totti con Toni e Gilardino
Dit zou nog eens goed nieuws zijn
  Trouwste user 2022 maandag 12 juni 2006 @ 19:56:55 #274
7889 tong80
Spleenheup
pi_38788421
Ben benieuwd wat ze laten zien.

pi_38788626
Matherazzi.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  maandag 12 juni 2006 @ 20:03:10 #276
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_38788650
Forza Italia !!
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  maandag 12 juni 2006 @ 20:04:01 #277
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_38788677
Italie gaat gewoon zwaar winnen
  maandag 12 juni 2006 @ 20:13:12 #278
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_38788998
Ik begin al nerveus te worden.
Ik roep maar ff: Forza Azzurri!
pi_38789592
pi_38789618
we pakken ze ook wel
pi_38789768
Spannende wedstrijd, het schandaal in eigenland speelt natuurlijk ook mee. Ik hoop dat ze winnen
  maandag 12 juni 2006 @ 20:37:19 #282
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_38789833
quote:
Op maandag 12 juni 2006 20:35 schreef versteegrob het volgende:
Spannende wedstrijd, het schandaal in eigenland speelt natuurlijk ook mee. Ik hoop dat ze winnen
hoeft niet negatief te werken.
pi_38790015
Nee weet ik, de laatste keer dat het speelde was het zelfs positief, stond in de NRC.
  maandag 12 juni 2006 @ 20:50:00 #284
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_38790310
Die kop van de Corriere

Forza Italia! Vinci per noi!

Forza Luca!
Wat een vrouw!
spits!
  maandag 12 juni 2006 @ 21:57:59 #285
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_38793244
Het middenveld valt me toch wat tegen voorlopig. Een Gattuso zouden ze maar al te goed kunnen gebruiken.
Toni en Canavaro uitstekend.
  maandag 12 juni 2006 @ 22:53:30 #286
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_38796006
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  maandag 12 juni 2006 @ 22:54:07 #287
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_38796033
ze speelde goed, echt rekening mee te houden, best leuk ook om naar te kijken
  maandag 12 juni 2006 @ 22:55:24 #288
149847 SuperGrovert
De wuppie hut ! :D
pi_38796194
de eerste 30 minuten van de 2de helft waren
veeeeeel te veel de tegenploeg laten komen

voor de rest en de eerste 3 punten
pi_38796229
genoten
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
  maandag 12 juni 2006 @ 22:59:01 #291
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  maandag 12 juni 2006 @ 23:03:01 #292
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_38796454
Ze zullen toch beter moeten gaan spelen Italië, zeker het middenveld. In de tweede helft was het nog erger. Hoewel Camoranesi een paar keer dom balverlies leed, vond ik Italië toch zekerder met hem in de ploeg, hij kan tenminste een bal bijhouden en voor rust zorgen.

Maar de aanval was erg goed. Als er nu nog iemand hier afkomt met antivoetgbal en catenaccio-theorieën...
  maandag 12 juni 2006 @ 23:17:49 #293
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38797083
Ik vond het goed.

Ghana was een erg lastige tegenstander(die kunnen het Tsjechië nog erg moeilijk maken), wat misschien ook het mindere middenveld verklaart(plus afwezigheid Gatusso).

Achterin zat het goed in elkaar, backs kwamen erg goed en vaak mee op. Cannavaro speelde geweldig. Voorin werkte het ook prima, Toni speelde uitstekend, alleen jammer dat hij niet scoorde.

Belangrijke overwinning, goed voor het moraal en team spirit.

Kortom; prima begin
pi_38797697
Ik vond de backs juist wat tegenvallen, zeker Grosso, soms dom balverlies of onverstandig ingestapt waardoor ie zich makkelijk liet uitspelen.
2e helft van Zaccardo was beter.

Centrum stond goed met Nesta & Cana

Middenveld speelde af en toe te veel naar binnen geknepen waardoor er te veel ruimte op de flank werd weggegeven. Voordeel daarvan was wel dat bij het veroveren van de bal, daar direct de ruimte lag voor de uitbraak.
Met de 4-4-2 na de wissel stond het weer beter gericht op de huidige gang van het spel, goede wissel dus, en Totti stond al op het punt gewisseld te worden.

Vond de aanval goed, veel variatie, veel positie en tempo wisselingen en diverse ingestudeerde varianten bij de dode spelmomenten.
En het gevaar kwa zowel door het centrum als via de flanken, door de lucht en over de grond.

Je kan Ghana dom vinden dat Pirlo zo vrij stond bij de 1-0, maar doordat de bal telkens zo gevaarlijk de 6 meter indraaide was iedereen daarop gecontentreerd. Goed gebruik van gemaakt dus.

Het was wel jammer dat de 2-0 zo laat viel, had al veel eerder gekund en gemoeten, maar echt in gevaar zijn ze nooit geweest.

Scheidsrechter was wel een drama. 2 keer onterecht een doorgebroken speler van Italie teruggefloten voor buitenspel (fout van z'n assistent), geen geel voor het uit de wedstrijd schoppen van Totti, geen geel voor de duidelijke schwalbe en als druppel die onbestrafte actie van Kuffour...

Als iemand net na het fluiten de bal weg schopt of gooit is het geel, maar hier had ie echt rood moeten geven, ook al had ie al (onterecht) afgefloten voor buitenspel. Als ie hem had neergetrokken, niks aan de hand maar zo schoppen na een fluitsignaal is dan nog altijd natrappen en hard op de achilles van achteren ook.
  Trouwste user 2022 maandag 12 juni 2006 @ 23:33:51 #295
7889 tong80
Spleenheup
pi_38797724
Niks aan toe te voegen

maandag 12 juni 2006 @ 23:38:41 #296
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_38797906
Dat de 2-0 zo laat viel lag dus niet aan Italië mazar aan een debiel braziliaans trio.

Ik zou graag nog toevoegen dat Iaquinta opvallend goed ingevallen is. En niet alleen bij dat doelpunt. En nog eens respect voor Cannavaro, wat een verdediger en wat een match van hem vandaag
pi_38798022
Napolitaanse held Man of the Match ja.

Dat de 2-0 zo lang uit bleef lag ook al aan Perrotta (verkeerde hoek gekozen), Grosso (zelf geschoten ipv voorgeven) en de goed op de lijn keepende doelman, maar de scheids z'n fouten mochten er wezen.... (kortom, de 1e braziliaan die naar huis kan, nu de rest nog)
pi_38798284
Waarom speelde Oddo niet?
pi_38798575
Italie doet mee voor de titel, maar wat hadden ze een geluk dat de scheids de bal niet op de stip legde zo'n kwartier voor tijd. Ik denk dat Ghana dan had doorgedrukte en dat ze hadden gewonnen. De 2-0 is erg geflatteerd, maar de echte kampioen heeft ook wel eens mazzel. Ik had de uitslag bij een pool trouwens wel juist voorspeld.
  maandag 12 juni 2006 @ 23:59:31 #300
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_38798679
quote:
Op maandag 12 juni 2006 23:56 schreef Gerrinho het volgende:
Italie doet mee voor de titel, maar wat hadden ze een geluk dat de scheids de bal niet op de stip legde zo'n kwartier voor tijd.
Bal vooruit stampen en duiken, zo klassiek. Gelukkig trapte de scheids daar niet in.

En zo geflatteerd vond ik die 2 - 0 niet, Italië heeft een resem kansen gehad.
pi_38798780
Het was een 100% penalty. Slechte scheids. Dat 2e geval was geen penalty. En ik vond hem wel lichtelijk geflatteerd. Kansen oke, maar ook voor Ghana. Italie heeft wel eens vaker mzzl.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')