Mooi verslag Robbie!
Mijn verslagje: (had ik net al op een ander forum gepost)
De reis, donderdag om 14:00 aangevangen, begon nog vrij lastig. Onze chauffeur was zijn paspoort EN rijbewijs vergeten, dus dat vonden die Duitsers aan de grens niet so ganz geil. Maarja na wat gebel en geregel mochten we toch verder en kwamen we rond 20:00 u aan in Stuttgart. We zaten op een zeer brakke jongerencamping, 500 meter van het Stadion. Donderdagavond naar het centrum gegaan, topsfeertje met een blaaskapel en tevreden rolden wij rond een uur of twee ons campingbedje in.
Vrijdag, heerlijk weer, topsfeer in de stad. Op de Schlossplatz een keur aan schitterende C-artiesten, van Danny Lukassen tot één of ander Andy Fordham figuur met liedjes van het kaliber 'een pikketanussie gaat er altijd in'. Vervolgens kwamen Henk Kessler, en later nog Benk Korthals aan het woord. "Benk, wil je nog wat zeggen hier aan de oranjesupporters??'
Benk pakt de microfoon, denkt even na...kleine stilte..dan schreeuwt ie ineens: JALALLALALALALALLLLL KAMPIOENE OLE OLEEEEEe.... Echt wat een idioot.
Vervolgens ging om 14:30u degenen met een kaartje in een grote stoet naar het stadion, wij bleven samen met nog zo'n 10/15.000 Nederlanders achter op het grote plein. Argentinië - S&M 'gekeken', kreeg er inmiddels al niet veel van mee want het bier begint na een paar uur in de brandende zon toch wel aardig in te slaan. Enfin, na een hoop avonturen en slechte teksten die alleen leuk zijn als je erbij bent en bier op hebt begon de wedstrijd. Beleefde ik in een soort roes, ging natuurlijk compleet uit m'n naad tijdens de eerste twee goals. En die spanning natuurlijk in de tweede helft, je voelde het gewoon op het plein bij iedereen. Totale chaos en ontlading na de wedstrijd, een hoop idioten in de fontein...schitterend.
Ja, die avond was dus ook briljant, verder nog een hoop meegemaakt.
Op de camping om 04:00 u snachts...een dronken malloot komt het weggetje opgelopen...Het volgende gesprek deed zich voort:
Vrouw: Deine Eintrittspasse bitte?
Malloot: WAS??? Die habe ich nicht!
Vrouw: Mussen sie hier sein??
Malloot: euh....das weiss ich nicht.
Vrouw: Dit ist das Fan-camp.
Malloot: huh?? Hasst die kankerlijer mich auf die verkeerde camping abgesatzt!!!!
(Hij zal het dus wel gewoon met z'n dronken harses verkeerd tegen de taxichauffeur hebben gezegd
![]()
)
En daar ging ie weer hoor, met een welgemeend 'jaleuuhlaljajaall' liep hij al half feestend weer weg. Ik denk dat 'ie nog steeds ergens onder een brug ligt ofzo.
Vanmiddag nog effe gezwommen in één of ander buitenbad, en om 22 u weer aangekomen in Nederland.
Tsja. Wat moet ik zeggen? Het waren twee fantastische dagen!
Enja, zoals Terrorobbie al zegt: Dat bij die fontein had ik echt nog nooit meegemaakt. Dat staat als ik zestig ben nog steeds op m'n netvlies gebrand, dat weet ik zeker. Wát een gekkenhuis zeg.
Ik ben ook net pas thuis, vandaag nog lekker gezwommen in Stuttgart..Kan iedereen aanraden om nog een stad te bezoeken waar Oranje speelt.
Wie hebben we hier?
![]()
![]()
Het was druk op het plein vlak voor de wedstrijd..
![]()
Natuurlijk ook zeer vet met de Hermes House Band na de wedstrijd.
![]()