even een cpquote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:27 schreef dvdfreak het volgende:
Nederland kiest massaal voor Huntelaar
VIANEN Dinsdag 9 Mei 2006 21:53 uur
Op de website de23namen.nl heeft het Nederlandse volk de laatste weken massaal hun favoriete WK-selectie ingevuld. Ajax-spits Klaas-Jan Huntelaar is na de, mede dank zij hem gewonnen bekerfinale van afgelopen zondag, gestegen van nummer 19 naar nummer 10 van de meest genoemde namen op de lijst van het oranjelegioen.
Dit zijn de voorlopige 23 namen (in volgorde van populariteit):
Edwin van der Sar, Dirk Kuyt, Arjen Robben, Ruud van Nistelrooy, Giovanni van Bronckhorst, Philip Cocu, Rafael van der Vaart, Mark van Bommel, Khalid Boulahrouz, Klaas-Jan Huntelaar, Denny Landzaat, Robin van Persie, Andre Ooijer, Joris Mathijsen, Henk Timmer, Maarten Stekelenburg, Wesley Sneijder, Barry Opdam, Hedwiges Maduro, Romeo Castelen, Jan Kromkamp, Jan Vennegoor of Hesselink, Nigel de Jong.
Of dit ook de "enige echte" lijst wordt, zal bondscoach Marco van Basten a.s.15 mei bekendmaken, als hij zijn definitieve selectie bij de FIFA moet inleveren.
Nu ben ik niet de grootste fan van Kuijt, maar het lijkt me duidelijk dat hij gewoon mee moet naar het WK (als rechtsbuiten is hij na van Persie de beste optie). Evenals van Nistelrooij en Huntelaar. Dat Vennegoor überhaubt al genoemd wordt bij het Nederlands Elftal is al te gek voor woorden. Ik vind die jongen zelfs bij psv al te kort komen. Wat heb je dan in vredesnaam op een WK te zoeken?quote:Op woensdag 10 mei 2006 00:23 schreef Mr.Mills het volgende:
Laat Kuyt lekker thuis, voor de rechterkant is ie niet goed genoeg en voor in de spits zijn VoH, Nistel en Huntelaar betere opties.
Kerel om zo'n spelletje te spelen heb je aan Heitinga (nog) geen goeie, hij is veel te onzeker om in te schuiven. Ten tweede moeten de backs dan de taken overnemen van Heitinga en als CV gaan spelen, iets wat Gio en Kromkamp dus absoluut niet kunnen. Derde probleem is, wil je deze spitsen bereiken hebben ze ook een aanvoer nodig, dit wordt vrijwel onmogelijk gemaakt als je met 2/3 man op het middenveld staat. En heb je er al aan gedacht als de tegenstander de bal onderschept? Juist ja, dan wordt je compleet overlopen.quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoezo kamikaze? Marco wilt graag aanvallend en attractief spelen! Dat doe je op deze manier!
Als de verdediging gedisiplineerd speelt en cocu zich op het middenveld niet teveel aanvallend opstelt lijkt mij er geen grotere risico's dan een 433. Het middenveld is immers "gewoon"met 4 man bezet (bommel/heitinga/cocu/vd vaart). Alleen de vorm is anders. Hierdoor creeer je ruimte.
Ik ben het niet met je eens dat Heitinga te onzeker is om in te schuiven. Integendeel.quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:01 schreef Mr.Mills het volgende:
Verder uit 4-4-2 topic:
[..]
Kerel om zo'n spelletje te spelen heb je aan Heitinga (nog) geen goeie, hij is veel te onzeker om in te schuiven. Ten tweede moeten de backs dan de taken overnemen van Heitinga en als CV gaan spelen, iets wat Gio en Kromkamp dus absoluut niet kunnen. Derde probleem is, wil je deze spitsen bereiken hebben ze ook een aanvoer nodig, dit wordt vrijwel onmogelijk gemaakt als je met 2/3 man op het middenveld staat. En heb je er al aan gedacht als de tegenstander de bal onderschept? Juist ja, dan wordt je compleet overlopen.
Begin maar vast m te marineren dan...quote:Op donderdag 11 mei 2006 12:23 schreef Heerlijkheid het volgende:
Als VoH meegaat eet ik mijn schoen op.
hij neemt toch waarschijnlijk 3 centrumspitsen mee?quote:Op donderdag 11 mei 2006 12:23 schreef Heerlijkheid het volgende:
Met veterdrop is het misschien nog eetbaar.quote:Op donderdag 11 mei 2006 13:49 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Begin maar vast m te marineren dan...![]()
Het is inderdaad te gek voor woorden als hij daadwerkelijk meegaatquote:Op donderdag 11 mei 2006 12:23 schreef Heerlijkheid het volgende:
quote:Oranje niet voorbij Jong Oranje
Het Nederlands elftal heeft donderdag in Katwijk niet van Jong Oranje kunnen winnen. Het oefenduel eindigde in een doelpuntloos gelijkspel.
Bondscoach Marco van Basten miste nog enkele van zijn internationals. Jong Oranje, waar Foppe de Haan de scepter zwaait, speelt in mei het EK (Portugal).
Van de 'WK-twijfelgevallen' maakte John Heitinga de beste indruk. De verdediger van Ajax strooide met bruikbare passes en schoof indien mogelijk door naar het middenveld. Klaas-Jan Huntelaar kon niet aantonen waarom Van Basten hem mee naar het WK zou moeten nemen. Kew Jaliens, die eveneens behoorlijk speelde, viel uit met een wond aan zijn linkerbovenbeen.
Basiself van vanavond:quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat was de opstelling?
De Davids waar jij het over hebt, is die van een paar jaar geleden. Ik vind ook dat hij mee moet hoor, maar de wereldtopper die jij in hem ziet is niet meer conform de realiteit.quote:Op donderdag 11 mei 2006 23:59 schreef Omnifacer het volgende:
Als hij Edgar Davids niet meeneemt, ga ik uit protest niet naar Nederland kijken... Sodemieter op man, Davids is de beste die we hebben, agressie, venijn, techniek, souplesse, gogme (verschrikkelijk woord) sterk in de tackle.
HIJ kan ons wereldkampioen maken, van melkmuilen als Tim de Cler, Denny Landzaat en Opdam worden we niets wijzer. Toen Van Bommel er niet bij zat sprak heel Nederland erover, en nu haalt iedereen zijn schouders op.
Waar is ons voetbalverstand, mensen?
Daar kan ik mij helemaal in vinden.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 00:34 schreef Fukjoeman het volgende:
-heel verhaal-
Mijn ideale elftal:
van der Sar
Ooijer, Boulahrouz, Heitinga, Davids
van Bommel, Cocu, van der Vaart
van Persie, v. Nistelrooij, Robben
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |