abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37704362
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 23:27 schreef dvdfreak het volgende:
Nederland kiest massaal voor Huntelaar
VIANEN Dinsdag 9 Mei 2006 21:53 uur
Op de website de23namen.nl heeft het Nederlandse volk de laatste weken massaal hun favoriete WK-selectie ingevuld. Ajax-spits Klaas-Jan Huntelaar is na de, mede dank zij hem gewonnen bekerfinale van afgelopen zondag, gestegen van nummer 19 naar nummer 10 van de meest genoemde namen op de lijst van het oranjelegioen.

Dit zijn de voorlopige 23 namen (in volgorde van populariteit):
Edwin van der Sar, Dirk Kuyt, Arjen Robben, Ruud van Nistelrooy, Giovanni van Bronckhorst, Philip Cocu, Rafael van der Vaart, Mark van Bommel, Khalid Boulahrouz, Klaas-Jan Huntelaar, Denny Landzaat, Robin van Persie, Andre Ooijer, Joris Mathijsen, Henk Timmer, Maarten Stekelenburg, Wesley Sneijder, Barry Opdam, Hedwiges Maduro, Romeo Castelen, Jan Kromkamp, Jan Vennegoor of Hesselink, Nigel de Jong.

Of dit ook de "enige echte" lijst wordt, zal bondscoach Marco van Basten a.s.15 mei bekendmaken, als hij zijn definitieve selectie bij de FIFA moet inleveren.
even een cp
♥ K, N, R en F ♥
pi_37727929
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 00:23 schreef Mr.Mills het volgende:
Laat Kuyt lekker thuis, voor de rechterkant is ie niet goed genoeg en voor in de spits zijn VoH, Nistel en Huntelaar betere opties.
Nu ben ik niet de grootste fan van Kuijt, maar het lijkt me duidelijk dat hij gewoon mee moet naar het WK (als rechtsbuiten is hij na van Persie de beste optie). Evenals van Nistelrooij en Huntelaar. Dat Vennegoor überhaubt al genoemd wordt bij het Nederlands Elftal is al te gek voor woorden. Ik vind die jongen zelfs bij psv al te kort komen. Wat heb je dan in vredesnaam op een WK te zoeken?
  Moderator donderdag 11 mei 2006 @ 09:06:21 #153
8781 crew  Frutsel
pi_37728390
4 dagen wachten dus nog... dan weten we wie er niet mee gaan
is er ook een tijd bekend dat het bekend gemaakt wordt? bijv. persconferentie ofzo?
  donderdag 11 mei 2006 @ 11:01:21 #154
95846 Mr.Mills
Nog steeds
pi_37730928
Verder uit 4-4-2 topic:
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:55 schreef sanger het volgende:

[..]

Hoezo kamikaze? Marco wilt graag aanvallend en attractief spelen! Dat doe je op deze manier!

Als de verdediging gedisiplineerd speelt en cocu zich op het middenveld niet teveel aanvallend opstelt lijkt mij er geen grotere risico's dan een 433. Het middenveld is immers "gewoon"met 4 man bezet (bommel/heitinga/cocu/vd vaart). Alleen de vorm is anders. Hierdoor creeer je ruimte.
Kerel om zo'n spelletje te spelen heb je aan Heitinga (nog) geen goeie, hij is veel te onzeker om in te schuiven. Ten tweede moeten de backs dan de taken overnemen van Heitinga en als CV gaan spelen, iets wat Gio en Kromkamp dus absoluut niet kunnen. Derde probleem is, wil je deze spitsen bereiken hebben ze ook een aanvoer nodig, dit wordt vrijwel onmogelijk gemaakt als je met 2/3 man op het middenveld staat. En heb je er al aan gedacht als de tegenstander de bal onderschept? Juist ja, dan wordt je compleet overlopen.
  donderdag 11 mei 2006 @ 11:16:59 #155
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37731312
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 11:01 schreef Mr.Mills het volgende:
Verder uit 4-4-2 topic:
[..]

Kerel om zo'n spelletje te spelen heb je aan Heitinga (nog) geen goeie, hij is veel te onzeker om in te schuiven. Ten tweede moeten de backs dan de taken overnemen van Heitinga en als CV gaan spelen, iets wat Gio en Kromkamp dus absoluut niet kunnen. Derde probleem is, wil je deze spitsen bereiken hebben ze ook een aanvoer nodig, dit wordt vrijwel onmogelijk gemaakt als je met 2/3 man op het middenveld staat. En heb je er al aan gedacht als de tegenstander de bal onderschept? Juist ja, dan wordt je compleet overlopen.
Ik ben het niet met je eens dat Heitinga te onzeker is om in te schuiven. Integendeel.

Dat van die backs heb je zeker een goed punt. Probleem is echter dat ik me geen betere backs kan indenken. In mijn overweging heb ik dit mee laten tellen.

Als je de spitsen wilt bereiken, heb je door de ruitvorm juist minder man nodig om de bal daar te krijgen waar je wilt. Van Bommel kan bijvoorbeeld aanleveren aan vd Vaart of op 1 van de flanken. Cocu kan dit ook. Heitinga ook. Vd Vaart kan de bal ook op komen halen vanaf middenveld. In feite heb je dan van Bommel, vd Vaart en Cocu als aanvoer.

Bij balverlies zal de essentie zijn om snel om te schakelen. Je hebt dan 4 verdedigers en twee middenvelders tegen vier middenvelders en 2 aanvallers. Je neemt een zeker risico. Ik ga er echter niet vanuit dat de tegenstander dusdanig aanvallend zal spelen dat het achterin op een 1 op 1 situatie zal neerkomen. Al helemaal niet wanneer NL zo aanvallend speelt. Je zal het spel bij balbezit winnen op het middenveld omdat je in ruitvorm speelt, bij balverlies zal je de slag verliezen, al maak je dit goed door de verdediging goed te positioneren.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 11 mei 2006 @ 12:15:12 #156
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37732751
Van Basten ziet zonnige kant van Ruuds ellende
ZEIST Woensdag 10 Mei 2006 16:41 uur
Manchester United-aanvaller Ruud van Nistelrooy voelt zich enorm gepakt door Sir Alex Ferguson. De Schot vond dat de Nederlander de teamsfeer verpestte en liet hem niet meespelen in de testimonial voor Roy Keane, gisteravond.
"Dat ik niet bij die wedstrijd kan zijn, is het pijnlijkste van alles. Ik heb met Roy gesproken, ik wilde hem mijn respect betonen, maar dat mocht ik niet", aldus een zeer gerustreerde Van Nistelrooy.

Bondscoach Marco van Basten zag de zonnige kant van Van Nistelrooys ellende wel in: "Het kan voor ons alleen maar goed zijn dat een fantastische aanvaller als Ruud zich gekwetst voelt in de aanloop naar het WK."
  Moderator donderdag 11 mei 2006 @ 12:18:23 #157
8781 crew  Frutsel
pi_37732828
ruud gaat dus ook zeker...

resteert Kuyt of Huntelaar...
  donderdag 11 mei 2006 @ 12:23:05 #158
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_37732927
Als VoH meegaat eet ik mijn schoen op.
pi_37735201
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 12:23 schreef Heerlijkheid het volgende:
Begin maar vast m te marineren dan...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 11 mei 2006 @ 14:09:39 #160
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37735746
quote:
hij neemt toch waarschijnlijk 3 centrumspitsen mee?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Trouwste user 2022 donderdag 11 mei 2006 @ 19:54:03 #161
7889 tong80
Spleenheup
pi_37744945
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 13:49 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Begin maar vast m te marineren dan...
Met veterdrop is het misschien nog eetbaar.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_37746055
quote:
Het is inderdaad te gek voor woorden als hij daadwerkelijk meegaat
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:45:34 #163
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_37748145
quote:
Oranje niet voorbij Jong Oranje

Het Nederlands elftal heeft donderdag in Katwijk niet van Jong Oranje kunnen winnen. Het oefenduel eindigde in een doelpuntloos gelijkspel.

Bondscoach Marco van Basten miste nog enkele van zijn internationals. Jong Oranje, waar Foppe de Haan de scepter zwaait, speelt in mei het EK (Portugal).

Van de 'WK-twijfelgevallen' maakte John Heitinga de beste indruk. De verdediger van Ajax strooide met bruikbare passes en schoof indien mogelijk door naar het middenveld. Klaas-Jan Huntelaar kon niet aantonen waarom Van Basten hem mee naar het WK zou moeten nemen. Kew Jaliens, die eveneens behoorlijk speelde, viel uit met een wond aan zijn linkerbovenbeen.
pi_37748403
Wat was de opstelling?
  donderdag 11 mei 2006 @ 22:03:01 #165
113194 Denewar
Het glas is halfvol!
pi_37748681
KATWIJK - In zijn zoektocht naar de best mogelijke selectie van 23 spelers voor het WK keek Marco van Basten donderdagavond hoe een uitgedund Nederlands elftal tegen Jong Oranje oefende. De bondscoach zag geen treffers, een matige wedstrijd en veel fans met oranjekoorts.

Ruim zevenduizend toeschouwers, overwegend in het oranje gestoken, verzamelden zich in Katwijk voor de eerste oefenwedstrijd van het Nederlands elftal op weg naar het WK in Duitsland. Fans zonder kaartje bekeken het duel vanaf de duinen rond het sportcomplex. Sommige fanatiekelingen probeerden vanuit bomen iets mee te krijgen.

De supporters zagen op het veld van Quick Boys nog niet het complete Nederlands elftal in actie. Van Basten kan tijdens de vierdaagse trainingsstage nog niet beschikken over Van der Sar, Boulahrouz, Van Bommel, Van Bronckhorst, Van Persie, Boateng en Kromkamp wegens verplichtingen bij hun club. Van der Vaart en De Jong zijn nog niet fit en Maduro krijgt even rust.

Meerdink, Bouma, Vlaar, Emanuelson, Davids, Lodewijks maken nog wel deel uit van de voorlopige selectie. Zij zijn door de bondscoach op een reservelijst geparkeerd. Ze gaan alleen mee naar het WK als één van de kansrijkere internationals afhaakt.

Twijfelgevallen

Vervelende blessures daargelaten moet Van Basten voor maandag, wanneer hij zijn definitieve selectie voor het WK bekend maakt, nog vijf spelers van het lijstje met 28 namen schrappen. Het was dan ook logisch dat de bondscoach Van Nistelrooij en Robben op de bank hield. Hij liet twijfelgevallen als Heitinga, Jaliens, Babel, Castelen en Huntelaar wel beginnen.

Van het vijftal maakte Heitinga veruit de beste indruk. De bij Ajax weer opgebloeide centrale verdediger strooide met bruikbare passes en schoof indien mogelijk goed door naar het middenveld.

Jaliens, verwikkeld in een concurrentieslag met Ooijer, Kromkamp en De Jong, maakte ook een redelijke indruk. Hij viel vlak voor tijd uit met een wond aan het linkerbovenbeen.

Castelen en Babel, met Robben, Van Persie en Kuijt de spelers voor de flanken, konden niet overtuigen. Ook Huntelaar maakte niet duidelijk waarom hij meemoet naar Duitsland. De topschutter van Ajax is met Van Nistelrooij, Kuijt, Vennegoor of Hesselink een van de vier centrumaanvallers van Oranje.

Van Basten heeft al laten doorschemeren dat hij slechts drie van deze vier spitsen meeneemt. Van Nistelrooij lijkt zeker van zijn positie, Kuijt kan zowel centraal als op de rechterflank uit de voeten en Vennegoor of Hesselink is de enige stormram in de selectie. De spits van PSV probeerde het laatste kwartier vergeefs als invaller een treffer te forceren.

Huntelaar

Het zou dus best kunnen dat Huntelaar deze zomer niet in Duitsland maar in Portugal actief is. In dat land strijdt Jong Oranje, dat De Zeeuw vlak voor tijd tegen de paal zag schieten, om de Europese titel. Bondscoach De Haan heeft een sterke selectie onder zijn hoede. De KNVB heeft echter nog meer oog voor het EK van 2007 waar kwalificatie voor de Olympische Spelen van Peking het grote doel is.
It ain't over till the fat lady sings!!!
Een dag is er om te lachen en de nacht om te .......!
pi_37748831
Ik vond het al zo raar. Vanmiddag in de stad (Nijmegen) zag ik allemaal spelers van Jong Oranje lopen. Kruys, Otten nog een zooi. En Aron Winter. Maar dat blijkt dus het Olympische Elftal te zijn.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  donderdag 11 mei 2006 @ 22:46:38 #167
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_37749366
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat was de opstelling?
Basiself van vanavond:
Cocu, Heitinga, Huntelaar, Babel, Jaliens,Timmer, Landzaat, Sneijder, Castelen, De Cler en Opdam.

pi_37749693
quote:
Op maandag 1 mei 2006 18:51 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Emanuelson is hartstikke slecht
  donderdag 11 mei 2006 @ 23:26:23 #169
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_37749720
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  donderdag 11 mei 2006 @ 23:59:27 #170
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_37749993
Als hij Edgar Davids niet meeneemt, ga ik uit protest niet naar Nederland kijken... Sodemieter op man, Davids is de beste die we hebben, agressie, venijn, techniek, souplesse, gogme (verschrikkelijk woord) sterk in de tackle.

HIJ kan ons wereldkampioen maken, van melkmuilen als Tim de Cler, Denny Landzaat en Opdam worden we niets wijzer. Toen Van Bommel er niet bij zat sprak heel Nederland erover, en nu haalt iedereen zijn schouders op.

Waar is ons voetbalverstand, mensen?
pi_37750086
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 23:59 schreef Omnifacer het volgende:
Als hij Edgar Davids niet meeneemt, ga ik uit protest niet naar Nederland kijken... Sodemieter op man, Davids is de beste die we hebben, agressie, venijn, techniek, souplesse, gogme (verschrikkelijk woord) sterk in de tackle.

HIJ kan ons wereldkampioen maken, van melkmuilen als Tim de Cler, Denny Landzaat en Opdam worden we niets wijzer. Toen Van Bommel er niet bij zat sprak heel Nederland erover, en nu haalt iedereen zijn schouders op.

Waar is ons voetbalverstand, mensen?
De Davids waar jij het over hebt, is die van een paar jaar geleden. Ik vind ook dat hij mee moet hoor, maar de wereldtopper die jij in hem ziet is niet meer conform de realiteit.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 00:16:26 #172
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_37750139
Hij is inderdaad ouder geworden, en zijn ontzettend hoge niveau van rond 1998 haalt hij niet meer, maar hij kan nog o zo belangrijk zijn voor dit Nederlands Elftal. Zelfs over zijn top hoort hij bij de top 5 van beste internationals.

Je hebt types als hij nodig, om af en toe uit te delen op de training, de boel op scherp te zetten, te dollen met de Babeltjes en de Sneijdertjes, om in te brengen tegen Argentinie als we die 1-0 voorsprong naar huis moeten brengen, echt... Hij weet wat er gevraagd wordt...

Als hij niet meegaat ben ik er echt goed ziek van...
pi_37750435
Als ik die opstelling zo zie, daarmee vliegen we er echt 100% in de poules al uit. Hij kan een superelftal samenstellen, maar dit lijkt werkelijk nergens op. Davids, van Nistelrooij kom op dat mogen echt geen twijfelgevallen zijn daavan weet je gewoon dat ze er staan op zo'n toernooi. En dan moeten Kuijt / Huntelaar nog maar laten zien.

Waarom speelt Babel eigenlijk, daar heeft Marco echt een veel te hoge pet van op. Vindt dat best wel een overschatte speler. Ik heb trouwens best wel weer vertrouwen in Heitinga, hij speelt laatste weken weer sterk en zou een goed centraal duo kunnen vormen met Boulahrouz, kan Ooijer meteen rechtsback.

Van Nistelrooij is echt zo gebrand op de titel, heeft weinig gespeeld dit seizoen. Ik verwacht echt veel van hem, en snap niet dat er aan hem getwijfeld wordt. Zie je het al voor je Kuijt en vennegoor of Hesselink .

Mijn ideale elftal:

van der Sar
Ooijer, Boulahrouz, Heitinga, Davids
van Bommel, Cocu, van der Vaart
van Persie, v. Nistelrooij, Robben
pi_37751146
Ach, ik heb mijn vertrouwen in van Basten allang opgegeven. We vliegen er kleurloos in de poules al uit met 2 gelijkspelletjes en een verlies. Dan mag van Basten weer gaan golfen en zich terug trekken uit de voetballerij.
"Wat nou ongesteld, je gaat toch wel bloeden na al dit geweld!" - Fjezze Fur
  vrijdag 12 mei 2006 @ 03:07:10 #175
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37751170
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 00:34 schreef Fukjoeman het volgende:
-heel verhaal-

Mijn ideale elftal:

van der Sar
Ooijer, Boulahrouz, Heitinga, Davids
van Bommel, Cocu, van der Vaart