abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37726255
Discussieer!
"Wat nou ongesteld, je gaat toch wel bloeden na al dit geweld!" - Fjezze Fur
pi_37726669
Ben je tenminste wel van dat spitsengezeik af.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_37726708
Van Basten heeft laatst uitgelegd waarom hij 4-3-3 speelt. Leek me een logische idee na zijn verhaal.

Kwam er op neer dat de meeste clubs van de selectie ook in 4-3-3 speelt, en je met deze opstelling via de vleugels aanvalt waar veel landen moeite hebben door echte vleugelspitsen als Robben en Castelen.
pi_37726730
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 01:51 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Van Basten heeft laatst uitgelegd waarom hij 4-3-3 speelt. Leek me een logische idee na zijn verhaal.

Kwam er op neer dat de meeste clubs van de selectie ook in 4-3-3 speelt, en je met deze opstelling via de vleugels aanvalt waar veel landen moeite hebben door echte vleugelspitsen als Robben en Castelen.
Duidelijker kan niet
pi_37726790
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 01:51 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

Nou en. Nederland is matig, daarom kan je beter 442 en op de counter spelen, aantrekkelijk voetbal spelen we sowieso al niet.
"Wat nou ongesteld, je gaat toch wel bloeden na al dit geweld!" - Fjezze Fur
pi_37726797
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 02:01 schreef De_Bierkoerier het volgende:

[..]

Nou en. Nederland is matig, daarom kan je beter 442 en op de counter spelen, aantrekkelijk voetbal spelen we sowieso al niet.
Wat negatief, heb vertrouwen in de bondscoach en zijn team. Ze zijn immers ook heel goed door de voorronden gekomen.
pi_37727246
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 02:02 schreef Steijn het volgende:

[..]

Wat negatief, heb vertrouwen in de bondscoach en zijn team. Ze zijn immers ook heel goed door de voorronden gekomen.
Inderdaad. 4-3-3 is juist perfect. Veel landen hebben echte moeite met vleugelspitsen. En met 1 diepe spits (Huntelaar of Kuyt) kan je toch aardig wat scoren.
Hondenpis en kattenstront
Vind men beide op de grond
Vogelschijt dat is berucht
Want dat komt vallend uit de lucht
  donderdag 11 mei 2006 @ 07:10:17 #8
67174 Dos37
Come on Twente
pi_37727446
Vind ik ook. Ruud en Dirk voorin. Robben hangend op links en Castelen hangend op rechts. Cocu en van der Vaart centraal op het middenveld. Lekker aanvallend voetballen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_37727826
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 02:01 schreef De_Bierkoerier het volgende:

[..]

Ik vraag me af in hoeverre van Basten wel aanvallend voetbal wíl spelen. Toen ik hem in Studio Voetbal hoorde lullen dat hij Huntelaar misschien niet mee wil nemen, omdat hij buiten de 16 niet goed genoeg is, kreeg ik toch mijn twijfels. Van Basten roept elke keer dat hij graag aanvallend voetbal op de helft van de tegenstander wil spelen. Als dat écht zo is, is er in Nederland geen betere spits dan Huntelaar. Dus op basis van zijn eerdere uitspraken zou hij Huntelaar eigenlijk altijd mee moeten nemen. Helaas krabbelt hij nu terug...
pi_37728918
Voor beide systemen valt iets te zeggen. Ik ben een grote fan van vleugelspitsen. Probleem is dus dat het bij Nl. wat dat betreft op rechts armoe troef is. En met 442 zit je dus ws. aan eindeloos breivoetbal vast waarbij je ook nog eens een erg snel spitsenkoppel moet hebben. En raad eens? Geen van de spitsen blinkt wat dat betreft uit.
Qua spitsen zijn we dus afhankelijk van goed positiespel en op het juiste moment tegen de bal aanlopen -> vleugelspelers en qua vleugelspelers zouden we beter 442 gaan spelen. Oeps.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_37729033
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 09:32 schreef Mwanatabu het volgende:
Voor beide systemen valt iets te zeggen. Ik ben een grote fan van vleugelspitsen. Probleem is dus dat het bij Nl. wat dat betreft op rechts armoe troef is. En met 442 zit je dus ws. aan eindeloos breivoetbal vast waarbij je ook nog eens een erg snel spitsenkoppel moet hebben. En raad eens? Geen van de spitsen blinkt wat dat betreft uit.
Qua spitsen zijn we dus afhankelijk van goed positiespel en op het juiste moment tegen de bal aanlopen -> vleugelspelers en qua vleugelspelers zouden we beter 442 gaan spelen. Oeps.
Kuijt is misschien geen echte vleugelspits, maar ik zou geen andere positie voor hem weten waarin hij zoveel werk voor het team kan doen. Je zult hoe dan ook een positie voor hem moeten opofferen.
pi_37729377
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 09:37 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Kuijt is misschien geen echte vleugelspits, maar ik zou geen andere positie voor hem weten waarin hij zoveel werk voor het team kan doen. Je zult hoe dan ook een positie voor hem moeten opofferen.
Dat denk ik dus ook, en dan wou ik gaarne Castelen opofferen en bekofferd huiswaarts sturen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_37729566
Zolang Robben fit is, gewoon 4-3-3 spelen. In andere gevallen zou ik ernstig nadenken over 4-4-2 als ik Van Basten was.
pi_37730494
4-4-2 spelen als je Robben hebt?

Robben is de man met de meeste dreiging van Nederlandse kant, dus als hij fit is hem gewoon lekker laten ballen. Misschien 4-4-2 met een opkomende linkermiddenvelder, en zonder rechterflank.
Hoi.
  donderdag 11 mei 2006 @ 10:47:08 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37730567
ik zou gaan voor 424 met twee ruiten (achterin en voorin).

sar
kromkamp heitinga boularous gio
van bommel cocu
kuijt vd vaart nistelrooij robben

Hierbij speelt heitinga wat naar voren en vd vaart op "10". van bommel en cocu moeten het middenveld breed houden. Gio en kromkamp kunnen mee opkomen om voor aanvallende impulsen te zorgen. Natuurlijk moet dit afwisselend gebeuren, en is het noodzaak dat heitinga zich in deze gevallen terug laat zakken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37730597
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:47 schreef sanger het volgende:

sar
van bommel cocu

Hierbij speelt heitinga wat naar voren en vd vaart op "10". van bommel en cocu moeten het middenveld breed houden. Gio en kromkamp kunnen mee opkomen om voor aanvallende impulsen te zorgen. Natuurlijk moet dit afwisselend gebeuren, en is het noodzaak dat heitinga zich in deze gevallen terug laat zakken.
Gewoon 4-3-3, als van der Vaart achter de spits speelt.
Hoi.
pi_37730660
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:47 schreef sanger het volgende:

sar
van bommel cocu

Leuke kamikaze-opstelling ja.
pi_37730681
Trouwens, Kromkamp. .
Hoi.
pi_37730733
Nu niet, maar over het algemeen is de 442 formatie de betere denk ik.

Wellicht over enkele jaren, en dan kun je altijd Robben nog als linkshalf opstellen natuurlijk.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
  donderdag 11 mei 2006 @ 10:55:41 #20
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37730786
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:50 schreef Mr.Mills het volgende:

[..]

Leuke kamikaze-opstelling ja.
Hoezo kamikaze? Marco wilt graag aanvallend en attractief spelen! Dat doe je op deze manier!

Als de verdediging gedisiplineerd speelt en cocu zich op het middenveld niet teveel aanvallend opstelt lijkt mij er geen grotere risico's dan een 433. Het middenveld is immers "gewoon"met 4 man bezet (bommel/heitinga/cocu/vd vaart). Alleen de vorm is anders. Hierdoor creeer je ruimte.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37730845
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 01:12 schreef De_Bierkoerier het volgende:
Discussieer!
In het NL topic!

Het Nederland Topic #1: Hup Holland Hup
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties