abonnement Unibet Coolblue
pi_37634628
quote:
Op zondag 7 mei 2006 12:32 schreef Hammet het volgende:

[..]

A Perfect Circle-debacle?
Dacht dat het wel duidelijk was
  zondag 7 mei 2006 @ 18:42:45 #127
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_37634815
Ik weet niet of het mag (anders excuus en mag de link weggehaald worden): http://www.distortiononline.com/mp3/

Een van de concerten van afgelopen week.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_37636576
quote:
Op zondag 7 mei 2006 18:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dacht dat het wel duidelijk was
Tsja, ik had wel een vermoeden dat je het over eMOTIVE had, maar zó slecht vind ik het album nou ook weer niet. Vandaar dat ik t maar even vroeg
pi_37636647
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:34 schreef Hammet het volgende:

[..]

Tsja, ik had wel een vermoeden dat je het over eMOTIVE had, maar zó slecht vind ik het album nou ook weer niet. Vandaar dat ik t maar even vroeg
Als je alle covers er vanaf haalt blijft er een aardige single over
pi_37638937
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Als je alle covers er vanaf haalt blijft er een aardige single over
De cover van Peace, Love & Understanding vind ik anders echt GEWELDIG.
pi_37638999
Ik vind Let's Have A War echt geweldig, maar is dat ook een cover?
  maandag 8 mei 2006 @ 00:12:39 #132
55350 Reena
Angelcrusher
pi_37646340
eMotive was niet eens zo slecht, maar als je al twee albums zoals Mer de Noms en 13th Step hebt uitgebracht, is eMotive wel een beetje een teleurstelling. Volgens mij hadden ze dat album ook o.a. uitgebracht om van hun platencontract bij Virgin af te komen.
  maandag 8 mei 2006 @ 00:26:34 #133
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_37646627
Vind TOOL sowieso stukken interresanter dan A Perfect Circle
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  maandag 8 mei 2006 @ 02:08:09 #134
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_37647785
quote:
Op zondag 7 mei 2006 18:42 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ik weet niet of het mag (anders excuus en mag de link weggehaald worden): http://www.distortiononline.com/mp3/

Een van de concerten van afgelopen week.
Ik weet vrijwel zeker dat dat niet mag, maar thnx.
  maandag 8 mei 2006 @ 11:31:03 #135
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_37652701
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 22:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
CD: Tool - 10,000 Days
Het kan aan mij liggen, maar ik denk dat je het album nog niet vaak genoeg gehoord hebt.
Of je hebt gewoon een andere kijk en/of smaak.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_37652798
quote:
Op maandag 8 mei 2006 11:31 schreef ErikT het volgende:

[..]

Het kan aan mij liggen, maar ik denk dat je het album nog niet vaak genoeg gehoord hebt.
Of je hebt gewoon een andere kijk en/of smaak.
Dat kan, maar dat is het probleem van elke reviewer die zijn deadlines scherp houdt. Had m ook voor volgende maand kunnen inplannen, maar wie ligt er dan nog wakker van deze cd? Dan heeft iedereen zijn mening al gevormd.
  maandag 8 mei 2006 @ 11:43:23 #137
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_37652950
quote:
Op maandag 8 mei 2006 11:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat kan, maar dat is het probleem van elke reviewer die zijn deadlines scherp houdt. Had m ook voor volgende maand kunnen inplannen, maar wie ligt er dan nog wakker van deze cd? Dan heeft iedereen zijn mening al gevormd.
Zo lok je idd wel de discussie uit, dat is wel goed. Misschien over een maand nogmaals reviewen? Met een bijgestelde mening (als dat zo is)?
En ik denk dat ik over een maand nog steeds wakker lig van dit album Helemaal na Pinkpop en de HMH straks.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_37653827
quote:
Op maandag 8 mei 2006 11:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dat kan, maar dat is het probleem van elke reviewer die zijn deadlines scherp houdt. Had m ook voor volgende maand kunnen inplannen, maar wie ligt er dan nog wakker van deze cd? Dan heeft iedereen zijn mening al gevormd.
Alsof de gemiddelde Tool-fan zich al te veel gelegen laat liggen aan een review

Ben het met de lijn van de review wel eens trouwens. Waar AEnima en Lateralus een soort quantum leap forward waren, borduurt 10.000 days voort op wat Tool bereikt heeft. Daar zit ik trouwens helemaal niet mee. Wat telt is of de muziek wat met je doet, en dat doet het.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 mei 2006 @ 12:30:00 #139
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_37653943
quote:
Op maandag 8 mei 2006 11:43 schreef ErikT het volgende:

[..]

Zo lok je idd wel de discussie uit, dat is wel goed. Misschien over een maand nogmaals reviewen? Met een bijgestelde mening (als dat zo is)?
ja, en dan over 2 maanden weer, want dan heb je de cd wel genoeg gehoord en wil je wat nieuws, dus is je mening weer anders.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 8 mei 2006 @ 13:01:24 #140
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_37654666
quote:
Op maandag 8 mei 2006 12:30 schreef Tokus het volgende:

[..]

ja, en dan over 2 maanden weer, want dan heb je de cd wel genoeg gehoord en wil je wat nieuws, dus is je mening weer anders.
Anders zeg je niks.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  maandag 8 mei 2006 @ 13:14:39 #141
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_37655023
quote:
Op maandag 8 mei 2006 13:01 schreef ErikT het volgende:

[..]

Anders zeg je niks.
hij heeft wel een punt.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 mei 2006 @ 13:20:15 #142
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_37655185
quote:
Op maandag 8 mei 2006 13:01 schreef ErikT het volgende:

[..]

Anders zeg je niks.
o ja, ik was vergeten dat Tool-fanaten niet teken kritiek kunnen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_37657412
quote:
Op maandag 8 mei 2006 12:24 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Alsof de gemiddelde Tool-fan zich al te veel gelegen laat liggen aan een review

Ben het met de lijn van de review wel eens trouwens. Waar AEnima en Lateralus een soort quantum leap forward waren, borduurt 10.000 days voort op wat Tool bereikt heeft. Daar zit ik trouwens helemaal niet mee. Wat telt is of de muziek wat met je doet, en dat doet het.
Heb hier mensen haast in huilen zien uitbarsten toen Menno Pot de nieuwe Tool maar 2 sterren gaf. Trents is trouwens ook goed in opbouwende kritiek, gezien zijn reactie op de FP.

Ik ben het trouwens niet eens met wat je daarna zegt. Goed, die-hardfans zullen sowieso minder kritisch zijn en die zullen elke cd die lijkt op de vorige wel goed vinden. Journalisten zullen altijd verder kijken dan alleen de muziek, doen ze dat niet dan wat is hun functiedan nog dan alleen te zeggen of het goed of niet goed is? Ik heb in mijn review wellicht wat te veel de nadruk op gelegd op Tool als band (waar ze staan en hoe je tegen deze plaat moet aankijken), ik kan dat natuurlijk ook doen want ik volg die band al bijna 10 jaar (anders dan bij veel andere bands, kan ik hier het gevoel vergelijken van toen en nu). Ik was 16 toen ik Tool leerde kennen, ik ben nu 25 ik ben qua smaak hoop ik ook gegroeid en dan denk je misschien met een beetje nostalgie naar bijv. Aenima. Ik kan dat niet losmaken van het muzikale aspect in dit geval.
Vergeet niet dat zo'n review puur een persoonlijke mening is, en dat te veel mensen het te serieus nemen (ik bedoel, ik word niet betaald, ik doe het puur voor mijn eigen plezier).

Waar ik me aan irriteer is dat mensen selectief lezen. Als of het alleen maar afzeiken is. De laatste regel heeft men niet eens gelezen vermoed ik. 4 sterren is echt het maximale voor die cd met dit sterrensysteem. Ik denk dat sommige mensen zich gewoon erg belangrijk vinden. Tokus heeft gelijk als ie het over dit soort die-hard Toolfans heeft, ze nemen zichzelf te serieus.
pi_37658460
Dat mensen dit album vergelijken met Lateralus is logisch, maar ik denk niet dat men niet moet vergeten dat Lateralus nagenoeg perfect was, en perfectie overtref je niet. Daarom geeft men dit album sneller een mindere score terwijl ik vind dat dit album dicht bij Lateralus komt.

Iemand die dit album dan ook 2 sterren (in de Volkskrant volgens mij bijvoorbeeld) geeft heeft volgens mij gewoon een té hoge verwachting gahad van het album, en kijkt té erg achteruit. Waarom zou je, als je toegeeft dat het op Aenema en Lateralus lijkt, dit dan wél een slecht album vinden en de vorige albums niet... beetje vreemd...

En de titelplaat 10,000 Days (Wings Part 2) is echt een fucking toppertje ik kan er maar niet over uit hoe vaak ik dat nummer inmiddels al wel niet gedraaid heb.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 mei 2006 @ 16:15:51 #145
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_37660231
quote:
Op maandag 8 mei 2006 15:19 schreef HostiMeister het volgende:
Dat mensen dit album vergelijken met Lateralus is logisch, maar ik denk niet dat men niet moet vergeten dat Lateralus nagenoeg perfect was, en perfectie overtref je niet. Daarom geeft men dit album sneller een mindere score terwijl ik vind dat dit album dicht bij Lateralus komt.
ik vond en vind nog altijd dat Lateralus gewoon slaapverwekkend is. Echt hoor, ik kan 'm niet in 1x uitzitten. Ook daarop had ik al zoiets van "nu ken ik het kunstje wel". Verder dan 4 nummers kom ik gewoon niet. In tegenstelling tot het fenomenale Aenima, want die zou ik zo 5x achter elkaar kunnen draaien en 'm nog niet zat raken.

Met 10.000 Days heb ik weer hetzelfde als met Lateralus. Het doet me niks. Goed, het zit goed in elkaar, dat zal ik zeker niet ontkennen, maar het is me te makkelijk voor Tool. Ze weten precies hoe ze hun kunstje moeten doen, en hoe ze hun fans daarmee tevreden stellen. Echt vernieuwend vond ik het dus niet. En dat had ik bij Tool wel gehoopt, eigenlijk bij de vorige al. Als ik 'm zou reviewen zou ik op zo'n 70/100 uitkomen, gok ik.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 8 mei 2006 @ 17:06:47 #146
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_37662097
quote:
Op maandag 8 mei 2006 16:15 schreef Tokus het volgende:

[..] Als ik 'm zou reviewen zou ik op zo'n 70/100 uitkomen, gok ik.
Dat vind ik nog vrij veel als je commentaar zo lees
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 mei 2006 @ 18:11:53 #147
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_37664011
quote:
Op maandag 8 mei 2006 17:06 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Dat vind ik nog vrij veel als je commentaar zo lees
ik zeg ook dat ik niet kan ontkennen dat de nummers goed in elkaar zitten.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 8 mei 2006 @ 22:29:36 #148
66363 TrentReznor
Nothing can stop me now..
pi_37673985
Whoei!
quote:
Tool en Pearl Jam verjagen Raffaëla

UTRECHT - 08/05/06 - (Novum) - Tool en Pearl Jam hebben Raffaëla van de eerste plek in de Mega Album Top 100 gestoten. De bands kwamen maandag met hun nieuwe albums '10.000 days' en 'Pearl Jam' op de respectievelijk eerste en tweede plaats binnen in de lijst. Raffaëla zakte met haar titelloze debuutalbum in haar tweede week naar de vijfde plaats.

De albums van Tool en Pearl Jam liggen sinds een week in Nederland in de winkels. De nummer 1-notering in de Mega Album Top 100 is de eerste voor Tool in zestien jaar. De Amerikaanse rockgroep werd in 1990 opgericht en bouwde vooral een grote live-reputatie op. De nieuwe cd is het vierde studioalbum van Tool, die 4 juni afsluiter is op Pinkpop.

Pearl Jam debuteert met het achtste studioalbum bij het eigen J Records. De rockgroep uit Seattle stond vijftien jaar onder contract bij Sony Music. Het nieuwe album is de eerste Pearl Jam-plaat in vier jaar. De band geeft 29 augustus voor het eerst in zes jaar weer een concert in Nederland, in het Gelredome in Arnhem.
Bron
Code #0 Er is een onbekende fout opgetreden. Ga terug en probeer het opnieuw.
pi_37674034
Gerechtigheid zou ik zeggen. Twee topbands vs. De Troep
  maandag 8 mei 2006 @ 23:02:02 #150
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_37675296
quote:
Op maandag 8 mei 2006 16:15 schreef Tokus het volgende:

[..]

ik vond en vind nog altijd dat Lateralus gewoon slaapverwekkend is. Echt hoor, ik kan 'm niet in 1x uitzitten. Ook daarop had ik al zoiets van "nu ken ik het kunstje wel". Verder dan 4 nummers kom ik gewoon niet. In tegenstelling tot het fenomenale Aenima, want die zou ik zo 5x achter elkaar kunnen draaien en 'm nog niet zat raken.

Met 10.000 Days heb ik weer hetzelfde als met Lateralus. Het doet me niks. Goed, het zit goed in elkaar, dat zal ik zeker niet ontkennen, maar het is me te makkelijk voor Tool. Ze weten precies hoe ze hun kunstje moeten doen, en hoe ze hun fans daarmee tevreden stellen. Echt vernieuwend vond ik het dus niet. En dat had ik bij Tool wel gehoopt, eigenlijk bij de vorige al. Als ik 'm zou reviewen zou ik op zo'n 70/100 uitkomen, gok ik.
Hier kan ik me prima in vinden
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')