abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37497878
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:48 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Weinig nieuws gezien of gehoord inderdaad.
Frappant is wel dat alle (ex) FBI onderzoekers die er aan meewerken op
de loonlijst staan/stonden bij Wim Dankbaar.

http://www.groene.nl/2003/0312/rz_jfk.html
Tis een complot
Straks eens lezen!
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
pi_37498221
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:52 schreef Gorian het volgende:

[..]

Tis een complot
Straks eens lezen!
Mijn grootste vraagteken heb ik bij de verklaring van James Files, die claimt JFK neergeschoten
te hebben.

Als de conspiracy zo veelomvattend was, CIA, FBI en maffia, dan zou deze man never nooit
lang genoeg geleefd hebben om een verklaring af te leggen.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:17:04 #53
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_37498262
Oswald schijnt zelfs een paar dagen ervoor in een hotel in amsterdam bernhard hebben gesproken . (Icky geloof ik )
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:41:35 #54
132191 -jos-
Money=Power
pi_37498800
Er zijn inderdaad vraagtekens te zetten bij die James Files, hij is echter wel erg gedetailleerd en het laatste bewijs voor zijn verklaring volgt na de reclame... Ik vind dit toch wel een erg indrukwekkende uitzending en vraag me af wat voor invloed dit zal hebben als ook Nederlandse kranten (AD vandaag) dit overnemen en misschien zelfs wel Amerikaanse kranten? Ik ben benieuwd!
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_37498816
Indrukwekkende uitzending dat zeker.
pi_37498839
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:17 schreef merlin693 het volgende:
Oswald schijnt zelfs een paar dagen ervoor in een hotel in amsterdam bernhard hebben gesproken . (Icky geloof ik )
Een jaar voor de moord heeft hij een tijje in een hotel in Rotterdam gelogeerd. Met wie hij gesproken heeft weet ik niet. Daar is een Netwerk docu over, die online nog terug te vinden is op de site van Netwerk.
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:47:33 #57
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_37498956
Het kan aan mij liggen... maar ik vind dat die Files helemáál niet zulke diepe details weet. Wat hij allemaal vertelt is echt niet zo indrukwekkend en wereldschokkend vind ik... Zoiets kan ik ook wel vertellen na het doen van de juiste research.

Het is gewoon een aandachtsgeile inmate, imho.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:48:25 #58
146133 DeepThought
lower than ever
pi_37498973
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:15 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Mijn grootste vraagteken heb ik bij de verklaring van James Files, die claimt JFK neergeschoten
te hebben.

Als de conspiracy zo veelomvattend was, CIA, FBI en maffia, dan zou deze man never nooit
lang genoeg geleefd hebben om een verklaring af te leggen.
'T was geen hondelul natuurlijk die Files, op het gebied van omleggen. En wat doet'ie als tie merkt dat ze het op zijn leven voorzien hebben? Zwijgen kon die ook wel natuurlijk, totdat ze n'm in de bak smeten!
follow the money
pi_37499072
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:41 schreef -jos- het volgende:
Er zijn inderdaad vraagtekens te zetten bij die James Files, hij is echter wel erg gedetailleerd en het laatste bewijs voor zijn verklaring volgt na de reclame... Ik vind dit toch wel een erg indrukwekkende uitzending en vraag me af wat voor invloed dit zal hebben als ook Nederlandse kranten (AD vandaag) dit overnemen en misschien zelfs wel Amerikaanse kranten? Ik ben benieuwd!
In mijn vorige post heb ik een link gegeven, die stamt al uit 2003 toen het " voorpaginanieuws"
was.

Ik verdenk SBS dan ook van een commercieel opzetje met deze uitzending.
Leuk, maar niets nieuws onder de zon voor eenieder die wel eens op Google gezocht
heeft naar de moord op JFK of een docu van Discovery of NGC gezien heeft en dan
met name de docu's uit de jaren 90 gemaakt na de release van de film JFK.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:52:36 #60
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_37499082
Dus James Files schiet met een semi-automatisch wapen dat de huls 10-30 meter rechts voor hem van uitspuugt, en hij gaat nog effe op zoek naar die huls om erin te bijten en terug in het hek te plaatsen.

Yeah. Right.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_37499141
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:48 schreef DeepThought het volgende:

[..]

'T was geen hondelul natuurlijk die Files, op het gebied van omleggen. En wat doet'ie als tie merkt dat ze het op zijn leven voorzien hebben? Zwijgen kon die ook wel natuurlijk, totdat ze n'm in de bak smeten!
Files zit al heel lang gevangen en het interview dateert van 1993 ofzo.
pi_37499193
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:52 schreef sooty het volgende:
Dus James Files schiet met een semi-automatisch wapen dat de huls 10-30 meter rechts voor hem van uitspuugt, en hij gaat nog effe op zoek naar die huls om erin te bijten en terug in het hek te plaatsen.

Yeah. Right.
En niet te vergeten, zijn baas, die vanuit het Dal-Tex gebouw bijna gelijktijdig met Files
geschoten zou hebben zat in de auto op hem te wachten????

Moet supersnel geweest zijn die mijnheer Nicoletti.
pi_37499330
Voor diegene die het Warren-rapport willen nalezen, hier kun je het vinden:

Bij de search JFK intikken

http://www.archives.gov/
  woensdag 3 mei 2006 @ 00:08:35 #64
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_37499458
quote:
Leuk, maar niets nieuws onder de zon voor eenieder die wel eens op Google gezocht
heeft naar de moord op JFK of een docu van Discovery of NGC gezien heeft en dan
met name de docu's uit de jaren 90 gemaakt na de release van de film JFK.
maar je moet toegeven dat de laaste 2 delen het waard waren...speciaal die gast van de CIA
  woensdag 3 mei 2006 @ 00:09:00 #65
132191 -jos-
Money=Power
pi_37499466
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:57 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

En niet te vergeten, zijn baas, die vanuit het Dal-Tex gebouw bijna gelijktijdig met Files

Inderdaad, die snapte ik ook ff niet Dat klopte inderdaad niet
  woensdag 3 mei 2006 @ 00:09:28 #66
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_37499483
quote:

Yeah. Right.
Als ex-dienstplichtige kan ik daaraan nog toevoegen dat wij meer tijd kwijt waren aan het terugzoeken van lege hulzen op de schietbaan, dan aan het schieten zelf.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  woensdag 3 mei 2006 @ 00:10:50 #67
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_37499523
moet elke keer aan de conspiracy gedachte achter de "zelfs op peters vidio's te ziene" beelden die een pistool vanuit de chaufeur tonen...die spraken altijd over een kogel met gif zodat het definitief was !
pi_37499540
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:08 schreef merlin693 het volgende:

[..]

maar je moet toegeven dat de laaste 2 delen het waard waren...speciaal die gast van de CIA
Yep, JFK is ALTIJD genieten. (leuker dan 9-11 in elk geval)
  woensdag 3 mei 2006 @ 00:13:51 #69
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_37499593
quote:
Dus James Files schiet met een semi-automatisch wapen

DUS jij gaat ervan uit dat hij de schutting als rustplaats gerbruikte (logisch) maar daar heeft hij het niet over gehad meen ik ! (als sniper die zn huls wil opvangen lijkt me dat ook onlogisch...zeker na zijn training die later klaarblijkelijk werd ! )
  woensdag 3 mei 2006 @ 00:14:36 #70
146133 DeepThought
lower than ever
pi_37499606
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:57 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Wie zegt dat het zijn baas was die schoot?
Files niet hoor, die ging daar op dat moment slechts van uit!

De manier waarop Files de schoten telde vond ik ook overtuigend overkomen: mis ...mis .....mis ....
follow the money
  woensdag 3 mei 2006 @ 00:14:58 #71
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_37499614
quote:
Yep, JFK is ALTIJD genieten. (leuker dan 9-11 in elk geval)
yup...sarcasme gevangen
pi_37499678
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:14 schreef merlin693 het volgende:

[..]

yup...sarcasme gevangen
Niet zo bedoeld Merlin
Ik heb eenvoudigweg niets met 9-11.
  woensdag 3 mei 2006 @ 00:20:10 #73
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_37499731
hey maar Clairvoax...die van Oswald en contra spion en ontmoeten van bernhard vlak voor de aanslag (was in A'dam volgens Icky ) wat denk jij ervan ...heb nml vaker gelezen dat hij net uit rusland kwam en een tussenstop in a'dam maakte (kan naatuurlijk weer een aanname voor arme bernhard wezen )
pi_37499871
Wat ik raar vond is dat Files z'n huls op het hek zette en pas 20 jaar later gevonden werd. Het detail dat hij er op gebeten was vond ik wel weer een goed punt.

Wat ook nog wel een leuk punt is dit: http://ditkannietwaarzijn.nl/jfk9.html zoek even op Jack Ruby en kijk even naar de doodsoorzaak
pi_37499893
Nette documentaire, alleen ik snapte dat stukje van Nicoletti niet. Files zei over Nicoletti dat hij in het Dal-Tex gebouw zou zitten, (schieten, of niet) zou hij dat toch stiekem niet gedaan hebben en waarom niet?
Wie zat er dan op de 5th floor waar volgens het officiele verhaal Oswald had zitten schieten en wie heeft daar dat geweer achter gelaten of lag het daar al om zo "bewijs" te hebben voor Oswald? Zijn daar trouwens wel schoten vanuit afgevuurd?
  woensdag 3 mei 2006 @ 00:27:42 #76
146133 DeepThought
lower than ever
pi_37499903
quote:

Yeah. Right.
Dat zeg JIJ!

Hij zegt zelf dat hij een eenschotswapen heeft gebruikt.
Ik denk dan ook dat de huls er gewoon in blijft zitten na het schot.
follow the money
  woensdag 3 mei 2006 @ 00:28:35 #77
132191 -jos-
Money=Power
pi_37499920
Maar die verklaring slaat dus eigenlijk nergens op want de verklaring heeft hij gegeven nadat die huls met tandafdruk gevonden is, zo kan ik het ook
pi_37499985
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:20 schreef merlin693 het volgende:
hey maar Clairvoax...die van Oswald en contra spion en ontmoeten van bernhard vlak voor de aanslag (was in A'dam volgens Icky ) wat denk jij ervan ...heb nml vaker gelezen dat hij net uit rusland kwam en een tussenstop in a'dam maakte (kan naatuurlijk weer een aanname voor arme bernhard wezen )
Heb er wel eens wat over gelezen maar weet er niet echt het fijne van.
Mag op het " nog te doen lijstje ".
  woensdag 3 mei 2006 @ 00:37:36 #79
146133 DeepThought
lower than ever
pi_37500087
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:27 schreef Fiama het volgende:
Nette documentaire, alleen ik snapte dat stukje van Nicoletti niet. Files zei over Nicoletti dat hij in het Dal-Tex gebouw zou zitten, (schieten, of niet) zou hij dat toch stiekem niet gedaan hebben en waarom niet?
Wie zat er dan op de 5th floor waar volgens het officiele verhaal Oswald had zitten schieten en wie heeft daar dat geweer achter gelaten of lag het daar al om zo "bewijs" te hebben voor Oswald? Zijn daar trouwens wel schoten vanuit afgevuurd?
Waarom niet?
Omdat het de baas is natuurlijk!
Wat maakt het nou uit wie daar wel zat?
Wat deden de "three tramps" in die treinwagon met dynamiet?
Backup for what kind of circumstances?
Er zijn nog zo veel vragen.
follow the money
pi_37500128
"Omdat het de baas is natuurlijk!"
Dan wist Files ook niet helemaal wat er aan de hand was als hij dacht dat Nicoletti in dat gebouw zou zitten, is zijn verklaring dan nog wel betrouwbaar? Ik vraag het me af

Desalniettemin was het interessant om naar te kijken.
pi_37500262
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:37 schreef DeepThought het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat het de baas is natuurlijk!
Wat maakt het nou uit wie daar wel zat?
Wat deden de "three tramps" in die treinwagon met dynamiet?
Backup for what kind of circumstances?
Er zijn nog zo veel vragen.
Dat zou betekenen dat er NOG een vreemdeling heeft rondgelopen.
Een vreemdeling die geschoten heeft en die niemand kent?? toch??

De three tramps is in de docu uitgelegd wat die daar deden, het zgn verijdel-team
voor als de moord afgeblazen zou worden. Volgens de docu is de baas, Nicoletti,
toch doorgegaan met de aanslag omdat JFK hoe dan ook dood moest.
  woensdag 3 mei 2006 @ 00:53:05 #82
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_37500335
Puike docu, was smullen. Vooral Peter's slotbetoog en zijn onbegrip voor de media die hun kop in het zand steken (net als rondom 9/11)

Wat ik overigens wel vreemd vond was dat Files eerst vertelde dat hij al dagen voor de aanslag in de auto werd verteld dat hij z'n " buddy" JFK moest vermoorden, terwijl Peter aan het eind aan de tafel met Dankbaar en de FBI man zei dat hij pas een paar minuten van te voren hoorde om wie het ging? En dit werd beaamt door beiden
pi_37500346
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:39 schreef Fiama het volgende:
Dan wist Files ook niet helemaal wat er aan de hand was als hij dacht dat Nicoletti in dat gebouw zou zitten, is zijn verklaring dan nog wel betrouwbaar? Ik vraag het me af

Files was destijds 21 jaar. In de docu werd ook aangegeven dat normaliter zo'n
"jonkie" die laag in de hiarchie staat niet voor moorden gebruikt werd.

Daarom heb ik ook m'n twijfels omdat zo'n jonkie met de kennis die hij had
is blijven leven. No way.
pi_37500516
James Files - The assassin from blockbuster video
quote:
The Files Hustle

Producer Bob Vernon has spent over a decade trying to arrange a "big score" from the James Files story, and the closest he's gotten was serious interest from NBC. But NBC was cautious, and refused to air the files story without checking it out. They hired author and assassination expert Edward J. Epstein to vet the story. The following is Epstein's account of what happened, from an April 24, 2001 e-mail written to Barb Junkkarinen (which Epstein gave Junkkarinen permission to post on the Internet):

In brief, NBC retained me as a consultant for their planned story on Files. I hired the detective firm of Jules Kroll. JK established from telephone records Files was in Chicago, not Dallas, on November 22,1963. We then placed a call to Files from Dick Clark's office (DC was producer), and I interviewed Files about Kroll findings. He said he had a twin brother, who no one knew about, and whom he met shortly before November 22, and who he murdered after November 22. He said it was his twin brother in hospital with his wife, not him. His wife, however, said there was no twin, and Kroll confirmed there was no twin. My view then and now is that Files invented the story for the money it would earn him.

Ed Epstein
Mja.. wat ik ook wel toevallig vind is dat die kogel 20 later gevonden wordt.. Maar de 'one-bullet-theory' geloof ik ook niet

Kennedy was voor mijn tijd, en tegen de tijd dat de archieven achter slot en grendel vandaan komen, kraait er geen haan meer naar.

Mijn mening
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
  woensdag 3 mei 2006 @ 01:27:34 #85
146133 DeepThought
lower than ever
pi_37500674
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:39 schreef Fiama het volgende:

(dat jonkie) Files wist helemaal van niks natuurlijk, hem was zelfs verteld dat de CIA de operatie had afgeblazen, en dat het daarmee dus eigenlijk een soort prive onderneming van zijn baas was geworden. Dat is ook hetgene dat de FBI man niet geloofde aan Files zijn verhaal volgens mij.

De manier waarop hij zijn verhaal vertelt komt overtuigend en oprecht op me over, evenals het verhaal zelf in combinatie met de reeds bekende feiten.

[ Bericht 1% gewijzigd door DeepThought op 03-05-2006 01:37:19 ]
follow the money
  woensdag 3 mei 2006 @ 01:36:22 #86
146133 DeepThought
lower than ever
pi_37500754
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:53 schreef err het volgende:
Puike docu, was smullen. Vooral Peter's slotbetoog en zijn onbegrip voor de media die hun kop in het zand steken (net als rondom 9/11)

Wat ik overigens wel vreemd vond was dat Files eerst vertelde dat hij al dagen voor de aanslag in de auto werd verteld dat hij z'n " buddy" JFK moest vermoorden, terwijl Peter aan het eind aan de tafel met Dankbaar en de FBI man zei dat hij pas een paar minuten van te voren hoorde om wie het ging? En dit werd beaamt door beiden
Hij wist niet dat hij zelf tot hitman gebombardeerd zou gaan worden, want verrichte tot dan toe slechts logistieke diensten!

[ Bericht 1% gewijzigd door DeepThought op 03-05-2006 19:27:12 ]
follow the money
  woensdag 3 mei 2006 @ 01:45:48 #87
146133 DeepThought
lower than ever
pi_37500812
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:47 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat er NOG een vreemdeling heeft rondgelopen.
Een vreemdeling die geschoten heeft en die niemand kent?? toch??
So what??
quote:
De three tramps is in de docu uitgelegd wat die daar deden, het zgn verijdel-team
voor als de moord afgeblazen zou worden. Volgens de docu is de baas, Nicoletti,
toch doorgegaan met de aanslag omdat JFK hoe dan ook dood moest.
Dat werd hen verteld ja!
Maar waarom werden zij dan in vredesnaam een treinwagon vol wapens en dynamiet ingelokt?
follow the money
pi_37500955
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 01:45 schreef DeepThought het volgende:

[..]

So what??
[..]

Dat werd hen verteld ja!
Maar waarom werden zij dan in vredesnaam een treinwagon vol wapens en dynamiet ingelokt?
Als de CIA de aanslag niet afgeblazen had, ergo de three tramps zouden deelgenomen
hebben aan de moordaanslag, kun je dat zelf wel bedenken.

Begrijp me niet verkeerd Deepthought, ik geloof absoluut niet dat Oswald de enige, zo
hij al geschoten heeft, schutter was.
Een beetje kritisch kijken naar een "getuigenverklaring "van de zgn moordenaar van
JFK kan geen kwaad, temeer daar bepaalde opmerkingen van Files op zijn minst
dubieus te noemen zijn.
Daarnaast is deze getuigenverklaring niet van gisteren maar van lang geleden.
Op het internet is deze info al lang te vinden.
  woensdag 3 mei 2006 @ 02:02:25 #89
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_37500972
volgens de nu gedabeede theorie moeten er dus 2 insetr en exit holes wezen !...anngezien het een high powerd shell was zull je allen vernietiging zien !

bullit to kill......

ik tek mijn reactie mbt de film terug omdat de hoek niet klopt !

de vernietiging mbt JFK's schedel klopt wel !.........alleen die hersens he ! daar was het bewijs !!!
  woensdag 3 mei 2006 @ 02:07:30 #90
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_37501017
stell je bent ME en weet niet tegen welke weddstrijd......je word toegeschreeuwed alszijnde een toffe guy

heb jij je hard op de juiste plek zitten op dat specefieke moment ?.........
pi_37501028
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 02:02 schreef merlin693 het volgende:
volgens de nu gedabeede theorie moeten er dus 2 insetr en exit holes wezen !...anngezien het een high powerd shell was zull je allen vernietiging zien !

bullit to kill......

ik tek mijn reactie mbt de film terug omdat de hoek niet klopt !

de vernietiging mbt JFK's schedel klopt wel !.........alleen die hersens he ! daar was het bewijs !!!
De foto's van de hersenen ja, luguber maar mooi.
Vind het dan wel weer jammer dat de journalist zegt te weten waar die hersenen
zijn maar dat pas bekend wil maken bij de presentatie van zijn boek.
Als Files inderdaad JFK neergeschoten heeft met een kwikkogel moeten daarvan
nog sporen terug te vinden zijn die de theorie sterken.

Nu komt het een beetje commercieel over en worden we straks voor de 1000e keer
blij gemaakt met een dode mus.
  woensdag 3 mei 2006 @ 02:11:00 #92
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_37501046
hey Clairvaux...we beginnen bij "The bullit insert holes...als die echt lager zijn weten we wat we van de "Warren commision" moeten denken he ...vooralsnog is het een peter aanname !
  woensdag 3 mei 2006 @ 02:12:54 #93
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_37501061
ik wist van conspiracy sites dat het Schelvis poison was niet gevonden dus......
  woensdag 3 mei 2006 @ 02:15:30 #94
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_37501079
ik zag een klijne entry "hole" alzijnde de schot theory alszijnde juist........er zijn 2 bullit holes in his skull !...i am not mensioning exit holes !
pi_37501091
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 02:11 schreef merlin693 het volgende:
hey Clairvaux...we beginnen bij "The bullit insert holes...als die echt lager zijn weten we wat we van de "Warren commision" moeten denken he ...vooralsnog is het een peter aanname !
Heb jaren geleden veel tijd besteed aan het Warren-rapport en kan niet anders
concluderen (voor mezelf) dat er dingen in staan die op z'n zachts gezegd merkwaardig
te noemen zijn.

Hoewel ik Files niet echt als "echt " kan beschouwen is het wel een aannemelijk scenario.
pi_37501101
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 02:12 schreef merlin693 het volgende:
ik wist van conspiracy sites dat het Schelvis poison was niet gevonden dus......
Weer een optie minder
  woensdag 3 mei 2006 @ 02:20:45 #97
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_37501114
klopt.....alleen ik was al meer into conspiracy's.........dus als ik net doe alsof het niet gebeurd is ?...dan......
pi_37501128
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 02:20 schreef merlin693 het volgende:
klopt.....alleen ik was al meer into conspiracy's.........dus als ik net doe alsof het niet gebeurd is ?...dan......
....dan ..... blijven er nog heel veel optie's open.
  woensdag 3 mei 2006 @ 02:23:59 #99
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_37501134
LOL./..die kwam van ceasar trouwens...waarschijnlijk heeft hij dat lot wel gehad
  woensdag 3 mei 2006 @ 02:26:01 #100
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_37501151
hahahah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')