Moet je eens kijken naar een - gedeelte van - stukje tekst van het liedje Pre-Berlin. Marinus zingt daar 'As we fall in love with Parachutes', waarna je op de achtergrond 'yeah, we do, yeah, we do' hoort zingen. Misschien geen muzikale link met Coldplay, maar Coldplay is er dus wel uit te halen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:53 schreef koenimex het volgende:
Coldplay had ik er nog niet uigehaald. Heb de CD binnen jeuj
Een enorme aanrader om 't inderdaad te doen en die cd te halen.quote:Op donderdag 11 mei 2006 14:51 schreef hooibaal het volgende:
Een jaar of wat geleden speelde a balladeer op de Popronde hier in Nijmegen (in een of ander onooglijk klein cafeetje). Toen was het met afstand de beste band van de gehele avond, geweldige muziek. Binnenkort maar eens naar Kroese voor dat cdtje.
Ik heb 'm van Martijn z'n weblog (misschien wel even netjes geweest omdat er bij te zetten) maar dat was weer via CPF forum.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:23 schreef JH87 het volgende:
Maravilla, lees jij op Woodenhouse of haal je deze foto regelrecht van Martijn z'n weblog?
Wie ben jij dan op het CP forum?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:03 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Ik heb 'm van Martijn z'n weblog (misschien wel even netjes geweest omdat er bij te zetten) maar dat was weer via CPF forum.![]()
Klinkt t heel goed? weet nog niet zeker of ik hm ook ga kopen; Swim with Sam is welquote:
Precies mijn gedachte. Als ik Swim With Sam hoor kan ik het toch niet laten om te denken: wat als Peter Slager zich er nou niet mee had bemoeid?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 20:16 schreef methodmich het volgende:
Robert Kirby inderdaad. Opmerkelijk. Peter Slager had er ver vandaan moeten blijven, denk ik.
Ja, ok daar zit wat in. Maar ik hoop het niet.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 11:26 schreef methodmich het volgende:
Racoon meer als in: nieuwe nationale knuffelband.
Speelden ze nog wat anders dan Swim with Sam? Ik heb het gemist, vergeten.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:54 schreef Burdie het volgende:
Ze waren gisteren bij TMF-reaction. Erg leuk interview, erg leuke eerste single. Catchy. Wel wat voorspelbaar, maar erg leuk. Ik ben benieuwd wat ze nog meer (gaan) maken...
Ik las ergens "Counting Crows zonder depressies". Dan houd je toch geen CC over???quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:49 schreef peaceman het volgende:
Het is een fraaie plaat. Met zwakke en goede momenten.
dat stond in de oor toch?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:42 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik las ergens "Counting Crows zonder depressies". Dan houd je toch geen CC over???
Ik vind het toch duidelijk anders klinken hoor. Vooral de zang!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:42 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik las ergens "Counting Crows zonder depressies". Dan houd je toch geen CC over???
Ja, dat vind ik ook.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:55 schreef Mert het volgende:
Robin II vind ik denk ik 1 van de beste nummers van het album.
Dat was Nizlopi.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:42 schreef methodmich het volgende:
Dus eigenlijk ligt het meer aan het genre dan aan deze band....quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:15 schreef grandmommy het volgende:
vind het nogal saai en ik vind dat het weinig diepgang heeft. typisch dat zulk soort bandjes uit nederland echt totaal geen gevoel kunnen opwekken. maarja, dat zal wel aan mij liggen als ik die reacties zo lees. ik ben i.e.g. niet echt te porren voor die soort muziek.
hmm.... mssn je smaak niet? Ik vind het iig een heerlijke cd... En het wekt bij mij iig zeker wel gevoel op..quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:15 schreef grandmommy het volgende:
vind het nogal saai en ik vind dat het weinig diepgang heeft. typisch dat zulk soort bandjes uit nederland echt totaal geen gevoel kunnen opwekken. maarja, dat zal wel aan mij liggen als ik die reacties zo lees. ik ben i.e.g. niet echt te porren voor die soort muziek.
Ach gut ja, dat was ik vergeten...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:43 schreef grandmommy het volgende:
er zijn wel bandjes in dit genre die ik wel digg, maar dat zijn dan voornamelijk niet-nederlandse. het valt me op dat er bij nederlandse bandjes zo'n bepaalde racoon-kneuterigheid overheen ligt.
Alleen dan nog een stukje leuker wat mij betreft. Al is een nummer als Feel Like Flying wel een klassieker.quote:
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 18:56 schreef methodmich het volgende:
Dat was de Engelse Racoon.
Dat ging over Nizlopi in Indie Central.quote:Op donderdag 20 april 2006 17:51 schreef Lieke_K het volgende:
Op internet las ik o.a. een duo dat de overdreven treurliedjes van de Counting Crows combineert met de opgewektheid van Racoon . Ook las ik dat er de 25e een showcase is van Nizlopi in de Melkweg.
"Summer" is ook zeker de moeite waard! ...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:05 schreef Sammy3000 het volgende:
Ken Swim With Sam van de radio. Erg goed nummer!
Als ik de reacties hier zo lees, lijkt de CD me ook wel de moeite waard!
Hebbes! Leuk liedje. Niet zo moeilijk te vinden, vond ik. Waar kon ie anders zitten dan daar? Anders was je hem bij het afspelen wel tegengekomen. Bedankt voor de tip!!quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:59 schreef Maravilla het volgende:
Op de cd staat trouwens ook nog een bonus nummer, met de tekst die op de eerste bladzijde in het boekje geschreven staat.Erg slim verborgen, maar ga eerst zelf maar eens zoeken voor ik 't hier neerplemp.
quote:Op maandag 19 juni 2006 18:24 schreef zoo het volgende:
Welke oude cd bedoel je? De EP? Die is af en toe nog ergens te krijgen maar zo goed als uitverkocht overal.. helaas.. (want kheb hem ook nog niet..)
Andere cd hebben ze niet uitgebracht (iig geen heel album...)
Tarot&Tequila is niet uitgebracht zover ik weet..![]()
zie ook www.aballadeer.com en www.aballadeer.nl/forum![]()
Welke nummers hebben ze gespeeld? De echte tour komt overigens later dit jaar, kan niet wachten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:18 schreef Ingetje79 het volgende:
*Kickje*
Ze waren echt erg gaaf in het eggie zeg!
Later stonden ze op de vloer mee uit hun dak te gaan op Live!
Ik denk dat je Sirens bedoelt..quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:47 schreef Ingetje79 het volgende:
en dat nummer over dat auto-ongeluk, kan zo niet meer op de titel komen
*luistert*quote:
quote:A BALLADEER OP TOURNEE
Twee weken na Lowlands gaat a balladeer voor het eerst op tournee. De aftrap is in de Melkweg, in thuisstad Amsterdam. Inmiddels zijn acht shows bevestigd. Meer data volgen. Kaarten zijn o.a. verkrijgbaar via Ticketservice.
02/09 Melkweg, Amsterdam
14/09 Tivoli De Helling, Utrecht
15/09 Mezz, Breda
14/10 Patronaat, Haarlem
19/10 Rotown, Rotterdam
20/10 Simplon, Groningen
03/11 Paard, Den Haag
09/11 013, Tilburg
Rotownquote:FORTUNE TELLER NIEUWE SINGLE
Vanaf 8 september ligt 'Fortune Teller' in de winkels. De tweede single van het album Panama heeft als b-kant de Don Henley-cover 'The Boys of Summer', live opgenomen voor Claudia's Vakantiebandje. De tracklisting voor de CD-maxi wordt binnenkort bekend.
Kijk op www.aballadeer.com voor de hoes en de tracklisting van 'Fortune Teller', voor alle informatie over de tournee en al het andere laatste nieuws.
Aan de locatie zal het dan in ieder geval niet liggenquote:Op maandag 9 oktober 2006 20:37 schreef Xilantof het volgende:
Ik ga ze zien in 't Paard van Troje in Den Haag
't paard is inderdaad erg tof altijd!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 01:42 schreef franktic het volgende:
[..]
Aan de locatie zal het dan in ieder geval niet liggen![]()
Ook gezien bij Saybia, was ook niet sterk onder de indruk. Nog steeds niet echt. Maar goed, things could changequote:Op donderdag 7 september 2006 20:14 schreef Echoes het volgende:
ik vind het een beetje slappe hap. Heb ze keer in Atlantis gezien toen ze nog niet bekend waren en in voorprogramma van Saybia. Aardig, maar muzikaal vind ik het minimaal.
quote:vrijdag 13 oktober
Het gaat erg hard met de kaarten voor een aantal aankomende shows. De optredens in Haarlem, Rotterdam en Tilburg zijn bijna uitverkocht. Wil je er bij zijn, wacht dan niet tot het laatste moment...
Same herequote:Op maandag 9 oktober 2006 20:37 schreef Xilantof het volgende:
Ik ga ze zien in 't Paard van Troje in Den Haag
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 07:27 schreef bolletje_25 het volgende:
Onvoorstelbaar dat die josti van een Yes-r wint van een band als A Balladeer.
Mja, sms'ent Nederland weer
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:51 schreef funrider het volgende:
zo gaat dat ey.. bij de kids gaan die awards naar veelal rappers & mensen zoals Pink,Anouk e.d. omdat dat STOER is.
De kevers toevallig?quote:Op zondag 22 oktober 2006 12:42 schreef Vreven het volgende:
Panama heb ik blind gekocht, dat vind ik een schitterend album. Ik had ze op Lowlands live willen zien, maar er stond iets tegenover wat ik liever wilde zien. Hoe dan ook, ik wil ze nog eens graag live zien, prima band.
Nope, Urban Dance Squad, heb net even het blokkenschema bekeken.quote:Op zondag 22 oktober 2006 12:44 schreef Grumpey het volgende:
[..]
De kevers toevallig?
Ik had in ieder geval dat dilemma, en toch voor A Balladeer gekozen, het was ideale ochtendmuziek
Nee helaas niet... Als jij het te weten komt wil je het dan ff posten op Fok!?quote:Op zondag 22 oktober 2006 10:45 schreef morgane het volgende:
Da's inderdaad een erg goed nummer! Weet je de titel toevallig?
Tarot & Tequila?quote:Op zondag 22 oktober 2006 10:45 schreef morgane het volgende:
Da's inderdaad een erg goed nummer! Weet je de titel toevallig?
Die wordt voor Martine gespeeld inderdaad, dus die moet het zijn.quote:
quote:Op zondag 22 oktober 2006 19:49 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Afgelopen donderdag in Rotown was zooo gaaf.![]()
Ik heb Blue October toen gemistquote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:27 schreef Radeunski het volgende:
Ik heb ze laatst in de Melkweg gehoord. Het was goed, al moet ik zeggen dat het voorprogramma Blue October uit de VS beter was.
Veel plezierquote:
Was cool he!quote:Op zaterdag 4 november 2006 00:40 schreef Xilantof het volgende:
In 't Paard was het erg gaaf!
Voorprogramma vond ik ook goed. En a balladeer zelf waren erg goed. Mooi gespeeld. Fijne sfeer in de zaal. Leuke interactie met het publiek. En je kon zien dat ze er zelf erg lol in hadden.
Ik heb erg genoten
Klinkt goed!quote:Op zondag 5 november 2006 21:21 schreef elixer het volgende:
[..]
Was cool he!
Ik was na het eerste nummer al verliefd op Marike Jager
En a balladeer was ook erg cool. Mooie nummers, goeie muzikanten.
Alleen jammer dat die gitaar zo knettervals was bij dat akoestische nummer dat ie op het eind deed. Maar voor de rest: superoptreden!
Dat zeg ikquote:Op zondag 5 november 2006 21:21 schreef elixer het volgende:
[..]
Was cool he!
Alleen jammer dat die gitaar zo knettervals was bij dat akoestische nummer dat ie op het eind deed. Maar voor de rest: superoptreden!
Bij ons veranderde hij van gitaar, met de woorden:"ik verander even van gitaar, die andere is beter gestemd. Je weet namelijk nooit of hier muzikanten in de zaal staan" of iets dergelijksquote:Op zondag 5 november 2006 21:21 schreef elixer het volgende:
[..]
Was cool he!
...Maar daar moet je wel wat voor doen...quote:Op dinsdag 12 december 2006 15:37 schreef Sammy3000 het volgende:
www.seat.nl
Worden kaarten weggegeven voor een concert van a balladeer & friends (Good Things End en Kraak & Smaak).
Concert is 15/12 in The Talent Factory in Den Bosch.
Ehm, dat ding is elke keer anders! Ik heb het 4x geprobeerd (gewoon andere email invullen) en elke keer is het fout.quote:Op dinsdag 12 december 2006 15:47 schreef Sammy3000 het volgende:
[..]
...Maar daar moet je wel wat voor doen...
Zie nu dat je de juiste volgorde moet zoeken van 4 nummers. Is me niet gelukt.
Sirens moet in ieder geval op 2, dat was de enige juiste zet van me geweest. Andere oplossingen zijn welkom! Samen kraken we die code wel en kunnen we elkaar aan kaarten helpen!![]()
Haha daar was ik ook; in het prachtige Veenendaal waren wel 10 (!) mensen inclusief Marinusquote:Op vrijdag 15 december 2006 18:45 schreef Yozzz het volgende:
Ik ben naar een van de "pinconcerten" van de SNS Bank geweest deze zomer. Het was bijna een privé-concert, aangezien er bijna niemand kwam kijken naar de band.
was niet enorm indrukwekkend, het hele meezinggebeuren was toch wel het algehele dieptepunt... op zich is de muziek best ok, alleen mist het de nodige energie en hooks om live ook overeind te blijven (vind ik!). en om op het podium toe te geven dat dit optreden een veredelde try-out voor Noorderslag was, was wel erg sneu en bijzonder onhandig.quote:Op vrijdag 15 december 2006 12:19 schreef funrider het volgende:
11/107 Bibelot in Dordrecht.. kaartjes via bibelot.net voor slechts 4,50 t stukgelijk 6 ingeslagen
die komt elke dag wel een paar keer voorbij op TMF NLquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:33 schreef Smeich het volgende:
Net kwam de clip van Robin II voorbij op de tv
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:21 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
was niet enorm indrukwekkend, het hele meezinggebeuren was toch wel het algehele dieptepunt... op zich is de muziek best ok, alleen mist het de nodige energie en hooks om live ook overeind te blijven (vind ik!). en om op het podium toe te geven dat dit optreden een veredelde try-out voor Noorderslag was, was wel erg sneu en bijzonder onhandig.
Ik ookquote:Op zondag 28 januari 2007 21:57 schreef Boeman het volgende:
Ik begin het eigenlijk steeds meer te waarderen, deze zoetsappige luisterliedjes!
Ik vind ze wel erg verbeterd sinds 2004, maar ik zie ze nog steeds heel duidelijk als een band 'in de groei'. Hier kan nog veel meer uit komen. Eigenlijk verwacht ik meer scherpe randjes op album nr. 2. Dit album gaat voornamelijk over één bepaalde gebeurtenis en dat heeft het hele album gekleurd als het ware.quote:Op zondag 4 februari 2007 11:02 schreef wlsandman het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Toen ik ze afgelopen zomer op westpop zag, vond ik ze wel goed spelen maar het optreden kon mij niet echt boeienMaar nu ik ze meer geluisterd heb lukt dat wel meer
![]()
Voor Nijmegen gereserveerd, obviouslyquote:UNIEKE CONCERTEN
Geïnspireerd door Storytellers, van de Amerikaanse muziekzender VH1, geeft a balladeer in de donkere dagen van december drie zitconcerten. De nadruk komt te liggen op de luisterliedjes van de band en -zoals bij Storytellers- het verhaal achter de songs. Tijdens de intieme, semi-akoestische shows laat a balladeer veel nieuw materiaal horen van het nog op te nemen tweede album.
De locaties en de data van de shows zijn:
08/12 Lux Theater, Nijmegen
09/12 Paradiso (kleine zaal), Amsterdam
15/12 Feneter van Vlissingenzaal (K&W), Utrecht
De zalen zijn klein en het aantal kaarten is beperkt. Wees er dus snel bij! Tickets voor Nijmegen zijn alleen te verkrijgen via www.doornroosje.nl en voor Utrecht aan de kassa van Tivoli verkrijgbaar. Via www.ticketmaster.nl zijn vanaf a.s. zaterdag te bestellen voor de shows in Amsterdam en Utrecht.
Was wel weer leuk. In ieder geval weer wat media aandacht.quote:Op maandag 6 oktober 2008 18:23 schreef Hik het volgende:
Voor de liefhebbers: vanavond bij DWDD, om half 8.
Heb ergens ooit gelezen dat Counting crows een 'voorbeeld' voor ze waren..!quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:07 schreef boskameel het volgende:
..
Trouwens, "Mary had a secret" vind ik wel erg op de Counting Crows lijken, of ligt dat aan mij.
quote:Friday 10 October 2008
P3
Purmerend, Netherlands
Thursday 16 October 2008
WATT
Rotterdam, Netherlands
Friday 17 October 2008
De Nieuwe Nor
Heerlen, Netherlands
Sunday 19 October 2008
Melkweg
Amsterdam, Netherlands
Thursday 30 October 2008
Luxor Live
Arnhem, Netherlands
Gaaaaf! Ik wil ook nog een keer, maar kwam er te laat achter dat a balladeer (zonder hoofdletters!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:39 schreef morgane het volgende:
Wat was de support act?
Ik ga naar ze kijken in Luxor Live
Ik ben er ook bij in Luxor, fotograferen voor Luxor Livequote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:39 schreef morgane het volgende:
Wat was de support act?
Ik ga naar ze kijken in Luxor Live
Toch wel vreemd dat die een solo plaat gaat maken vind ik. a balladeer is toch begonnen als iets van Marinus zelf. Zijn eigen liedjes. Maar desondanks ben ik benieuwd wat hij ervan gemaakt heeft!quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:49 schreef Frenkel het volgende:
Volgens mij is die zanger een solo plaat aan het maken:
http://www.youtube.com/user/meneerdeballadeer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |