Ik vertrok van huis om eerst naar het bevrijdingsfestivalterrein in het Stadspark te gaan. Daar ston freecell informatiefoldertjes uit te delen enz. Zij had een telefoon met camera-functie, en die moest ik dus mee. Enfin, door de menigte heen geworstelt (wat een drukte, en dat terwijl er geen enkele artiest van enige betekenis te vinden was), telefoon omgewisseld en koers gezet naar het Paterswoldse Meer.
Het eerste idee was om de stok neer te leggen bij Schelfshorst. Maar helaas, Schelfshorst heeft geen plaatsnaambord. Alleen een straat die zo heet (waar het hele dorp dus aan ligt). Officieel hoort Schelfshorst tegenwoordig bij Eelde-Paterswolde.
OK, jammer. Maar ik had nog een optie achter de hand.
Vanaf Schelfshorst ga ik richting Haren, langs de zuidkant van het meer.
Daar vind ik iets wat ik voor een spelletje op een ander forum heel erg zocht: een ANWB-paddestoel met 'Groningen' erop.
![]()
Maar daar hebben jullie niet zoveel mee te maken, dus verder met mijn verhaal.
Plan B was om de stok in Essen neer te leggen. Net zo'n gat als Schelfshorst, maar dan net buiten Groningen en Haren, tegen het spoor aan. Wat blijkt, ook Essen is opgeheven en bij Haren gevoegd. De straat heet alleen zo:
Nu had ik de neiging om hem daar we neer te leggen, maar uit angst dat niemand Essen zou kunnen vinden en dit niet helemaal volgens de regels was heb ik dit toch maar late varen.
![]()
Tsja, dan maar een nieuwe plek verzinnen. Op de kaart gekeken en een nieuwe plek uitgezocht. Ook hier had ik wat tegenslagen omdat er geen plaatsnaambord was op de plek waar ik hem eigenlijk wilde hebben, maar na een heleboel gereis heb ik dan toch een mooi plekje voor de FOK!stok gevonden. Inmiddels afgelegd: 24.7 km
En dit is het dan, hier is de stok te vinden: het mooie Glimmen:
![]()
En van verderaf:
![]()
Hier ligt de sleutel:
![]()
Uitgezoomed:
![]()
En een afstandsplaatje van de achterkant:
![]()
Leuk detail is de vlag die je uit ziet hangen vanwege 5 mei
![]()
Nog even een plaatje vanuit de andere hoek:
![]()
En zo ligt het stokje erbij, een beetje bedekt onder de bladeren (als je goed kijkt zie je een sterretje):
![]()
Mooi, op weg naar huis dus. 3 km verderop kwam ik erachter dat ik vergeten was de namen van freecell en mij op het papiertje te schrijven, dus teruggefietst. Weer op weg naar huis, 200 meter (gelukkig!!) kwam ik erachter dat mijn zonnebril daar nog lag. Ik was het inmiddels flink zat
![]()
Wat was ik blij met het mooie weer, anders was het echt een helletocht
![]()
Anyway, weer naar huis gefietst, eindstad van de kilometerteller: 38.1 km
En nu ben ik erg moe!
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.