abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 januari 2005 @ 20:51:21 #151
27929 piere
doe mij maar bier
pi_24729688
ik weet niet wanneer waar het regenzeizoen is. kan je ff op googlen
fok you ja!
pi_24738802
Nog een vraag: Op welke dingen moet je wel afdingen en op welke dingen niet? Kun je bv. afdingen op het vervoer?
pi_24739241
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 11:30 schreef Jeltje het volgende:
Nog een vraag: Op welke dingen moet je wel afdingen en op welke dingen niet? Kun je bv. afdingen op het vervoer?
Treinen en bussen niet... zijn gewoon vaste prijzen. Met taxi's kun je soms sjoemelen... tenzij er maar één taxi is en jij die moet nemen (omdat lopen niet te doen is)... dan moet je weer rekening houden met prijsopdrijving van de chauffeur... gaat trouwens om kleine bedragen, omdat taxi's goedkoop zijn in verg. met hier in NL
pi_25077520
Het is vandaag definitief besloten! In augustus gaat marteltor naar maleisie!
Oh wat heb ik een zin!!!

overigens met special traffic en waarschijnlijk malaysia airlines

[ Bericht 21% gewijzigd door marteltor op 13-02-2005 22:56:42 ]
pi_25078568
Wat ga je in Maleisië doen? Ik heb een autorondreis gedaan en dat is erg goed bevallen
Na afloop daarvan zijn we 11 dagen naar langkawi geweest.
#geen
pi_25079748
we gaan 23 dagen met de auto rond het eiland
komen aan op Kuala Lumpur, en dan (ik geloof) met de klok mee rond het eiland (en natuurlijk ook een stukje bush)
pi_25104182
Gaaf Marteltor!
#geen
pi_27398708
Even verzoekje aan Lucille:

- Ik ben via landentopic gaan zoeken naar Maleisie, daar stond geen link naar een topic. Kun je die aanmaken?
- Als je zoekt naar Maleisie via de fok zoekpagina, dan vindt ie dit absoluut niet. Kan dat verbeterd worden?
pi_27398782
Even mijn vragen vanuit het andere topic overkopieren in de hoop dat iemand mij het antwoord kan geven

Nou, hier dan maar een hele hoop vragen :
- Wat is interessant om te doen/zien in Kuala Lumpur?
- Hoe zit het met pinnen in Maleisie?
- Is Malacca (Melakka) interessant genoeg om een dag aan te spenderen vanuit Kuala Lumpur?
- Iemand bekend met Kuching en wat daar te doen?
- Wat te doen op Penang wat je vooral niet mag missen?
- Wat moet ik me voorstellen bij Cameron Highlands?
- Goede tips voor eten in genoemde plekken?
- Goede ervaringen, slechte ervaringen?
  Moderator zaterdag 28 mei 2005 @ 13:45:34 #160
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_27430501
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:51 schreef DuchessX het volgende:
Na afloop daarvan zijn we 11 dagen naar langkawi geweest.
Je leest vaak dat het daar zo prijzig is.
Is dat ook jouw ervaring?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_27430790
Het meest opmerkelijk (na de standaard bezienswaardigheden) was in Kuala Lumpur het winkelcentrum met een geintergreerd lunapark.
Fantastisch om te zien hoe de achtbaan door het winkelcentrum gaat.
Je moet er maar niet aan denken dat er een gaat kotsen in die wagentjes terwijl ze over het terras bij de Mac gaan.
Volgens mij was dit bij monorailstation Bukit Bintang.
pi_27434411
Maleisie....Ben er verliefd op
  maandag 30 mei 2005 @ 14:25:30 #163
1581 biobak
raslurker
pi_27481701
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:00 schreef DrXLTrouble het volgende:
Het meest opmerkelijk (na de standaard bezienswaardigheden) was in Kuala Lumpur het winkelcentrum met een geintergreerd lunapark.
Je moet er maar niet aan denken dat er een gaat kotsen in die wagentjes terwijl ze over het terras bij de Mac gaan.
Dat was in Times' Square shopping mall. Heb er nog wel een foto van. Zeer de moeite waard en niet al te standaard (standaard: TV toren, golden triangle, oude treinstation, central market, Petronas towers, Batu caves, Merdeka Square, Masjid Jamek) is het KL Bird Park.
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:36 schreef renz0r het volgende:
Maleisie....Ben er verliefd op
* biobak ook
pi_27483151
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:00 schreef DrXLTrouble het volgende:
Dat klinkt wel gaaf!
(en doodeng )
pi_27483206
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:25 schreef biobak het volgende:

[..]

Dat was in Times' Square shopping mall. Heb er nog wel een foto van. Zeer de moeite waard en niet al te standaard (standaard: TV toren, golden triangle, oude treinstation, central market, Petronas towers, Batu caves, Merdeka Square, Masjid Jamek) is het KL Bird Park.
[..]

* biobak ook
Een dierentuin voor vogels of zo?

Toevoeging:
Aaaahhh.... inmiddels al gevonden: http://www.birdpark.com.my/

[ Bericht 10% gewijzigd door kkkk op 30-05-2005 15:23:49 (info gevonden) ]
  maandag 30 mei 2005 @ 19:40:12 #166
1581 biobak
raslurker
pi_27490497
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:16 schreef kkkk het volgende:

[..]

Het is eigenlijk een heel grote volière waar je doorheen kunt lopen. Vogels vliegen er 'los' rond, zoals bijvoorbeeld neushoornvogels. Toen we er waren, was het best rustig en je hebt even het idee dat je uit de grote stad weg bent. O ja, en je kunt zelf de struisvogels voeren

Rollercoaster in shopping mall:
pi_27496896
quote:
Op maandag 30 mei 2005 19:40 schreef biobak het volgende:

[..]

Rollercoaster in shopping mall:
[[url=http://img256.echo.cx/img256/3963/rollercoaster3vf.th.jpg]afbeelding][/URL]
Dat is hem idd.
Volgens mij heb je die foto zelfs bij de Mac vandaan genomen
  dinsdag 31 mei 2005 @ 02:05:07 #168
68023 LennyKravitz
Fly away...
pi_27501469
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:16 schreef kkkk het volgende:

[..]

Toevoeging:
Aaaahhh.... inmiddels al gevonden: http://www.birdpark.com.my/
Vond birdpark wat tegenvallen... er vliegen niet heel veel vogels rond... wel veel loopvogels...
pi_27503466
Ik bedacht me opeens dat ik ook ooit eens in een shopping mall ben geweest met een achtbaan, maar dat was in de states en daar verwacht je zoiets wel

Dus de meningen zijn verdeeld hierover... misschien nog wat andere tips?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:28:55 #170
1581 biobak
raslurker
pi_27505285
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 09:25 schreef kkkk het volgende:
Dus de meningen zijn verdeeld hierover... misschien nog wat andere tips?
Ik heb veel gehad aan de Lonely Planet. Staan veel tips in. Ik zou er niet via een groepsrondreis heengaan, tenzij je met een groep op vakantie gaan echt leuk vindt. Het land is goed te bereizen op eigen gelegenheid. Wij hebben de meeste afstanden met lange-afstands bussen afgelegd (maar ook taxi, boot, vliegtuig).
Als je niet naar Borneo gaat en je wilt toch wat van het regenwoud zien dan is Taman Negara natuurreservaat een aanrader. Wel toeristisch overigens.

- Hoe zit het met pinnen in Maleisie?
In KL staan veel pin automaten. Op Penang (Georgetown) heb ik behoorlijk moeten zoeken naar een werkende pin automaat. Voor de zekerheid had ik ook Euro's bij me. Die kun je in de meeste hotels wel inwisselen (mindere koers). In de meeste steden zullen ze wel pin automaten hebben.

- Is Malacca (Melakka) interessant genoeg om een dag aan te spenderen vanuit Kuala Lumpur?
In Malacca is niet zo heel veel te zien behalve de gebouwen uit de tijd dat de Nederlanders er de baas waren. Voor Nederlanders is het op zich wel een leuke dagtocht maar echt alleen als je veel dagen te besteden hebt.

- Wat te doen op Penang wat je vooral niet mag missen?
Op Penang kun je, voor zover ik weet, in elk geval niet in zee zwemmen/snorkelen. Het wordt afgeraden vanwege de vele kwallen. Daarnaast is het water er erg vervuild naar het schijnt. Bezienswaardigheden: Kek Lok Si tempel, chinatown, vlindertuin

- Wat moet ik me voorstellen bij Cameron Highlands?
Groene heuvels met theeplantages, landhuizen in Engelse stijl. Het is er redelijk koel en zeker de moeite waard om eens te gaan kijken.

- Goede tips voor eten in genoemde plekken?
In KL kun je in de shopping malls redelijk goed eten voor een gunstige prijs. Ik ben zelf niet zo'n fan van op straat bij hawkers eten. Met de hygiene schijnt het wel goed te zitten, maar als je de volgende dag 6 uur in een gammele lange-afstandsbus bus zit, kun je maar beter gezond zijn en het zekere voor het onzekere nemen.
In het restaurant in de Central Market liepen de kakkerlakken over tafel Verder zitten er overal fastfood restaurants, Pizza huts'.

- Goede ervaringen, slechte ervaringen?
Vrijwel alleen maar goede ervaringen eigenlijk. Wat aandachtspunten: Afdingen werkt in veel gevallen er niet echt goed, sommige lange-afstands bussen zijn erg kreupel, taxichauffeurs maken onderling prijsafspraken om toeristen te tillen op Penang, op vrijdag kun je beter geen moskeeen bezoeken vanwege het vrijdaggebed.
pi_27671909
Zo, een hele hoop nieuws, dankje

Kakkerlakken over mijn tafel heb ik meestal ook niet zo'n behoefte aan, maar je weet maar nooit wat er 'normaal' en 'gebruikelijk' is in een land op dat vlak. Alhoewel je van Kuala Lumpur wel meer neigt te verwachten dan dat. Van die Hawkers stalletjes heb ik juist hele goede verhalen gehoord.

Dat afdingen hoor je inderdaad vaker, dat schijnt niet zo gebruikelijk te zijn daar. Ben ik allang blij om, want ik hou zelf ook absoluut niet van afdingen al doe ik het wel als het gebruikelijk is omdat ik ook niet weer helemaal te veel wil betalen. En na afdingen betaal je meestal nog veel en veel te veel. Taxi chauffeurs heb ik wel eens gehoord dat ze in Maleisie te veel vragen, als ze dus geen meter draaien.
pi_31800603
* Solitarias gaat over 2 weken naar Maleisie! Ik heb er zijn in, veel nuttige tips in dit topic!

Ga naar KL en Penang denk ik (heb maar 9 dagen...)
pi_31800715
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 02:27 schreef Solitarias het volgende:
* Solitarias gaat over 2 weken naar Maleisie! Ik heb er zijn in, veel nuttige tips in dit topic!

Ga naar KL en Penang denk ik (heb maar 9 dagen...)
In KL kun je je goed vermaken...; en Penang... lekker luieren... hoop dat je de zee in kan (vaak kwallen)...
pi_31801750
Jammer dat er nagenoeg alleen over de 'Peninsula' wordt gesproken. Maleisie is ook Sarawak en Sabah. In Sabah het beklimmen van Mount Kinabalu (4200 meter) met een schitterend uitzicht, het Oerang Oetang centrum in Sepilok, de jungle kampen rondom de rivier. Kuching als relaxte stad in Sarawak, grotten zo groot als voetbalvelden waar vogelnestjes gekweekt worden.

Als je twee weken hebt kun je maar beter voor de Peninsula kiezen, heb je meer tijd zou ik zeker ook de Oost kant van Maleisie opzoeken.
wat een drama toch....
pi_31915006
Kuching vond ik niet bepaald een inspirerend stadje, beetje ingekakt. Maar de natuurgebieden op Sarawak zijn zeker de moeite waard. Maar daar moet je dan wel de tijd voor nemen. Voor 9 dagen zou ik inderdaad zoiets als een combi van KL en Penang doen.

KL is geweldig, Penang heb ik maar heel kort gezien, maar ik was vooral heel erg onder de indruk van de Kek Lok Si tempel.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 18:17:45 #176
132766 pindapeller
niks nuttigs:)
pi_35686849
ik ga binnekort via maleisie naar australie en nu was mijn vraag of er op het vliegveld van maleisie goedkope mobieltjes te koop zijn (teminste een stuk goedkoper als nederland kan iemand dat mij vertelllen?
pindapeller
  vrijdag 3 maart 2006 @ 18:25:36 #177
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_35687108
Je kan ook overwegen naar Perhentians gaan, eilanden in de categorie bounty, leuk duiken en relaxen daar. Eten en verblijf is wel wat duur in vergelijking met standaard hawkersvoedsel maar vond het zelf wel de moeite waard. Je zal niet zo heel veel malay tegen komen maar goed, als je het afwisselt met wat vastelandbezoeken zal dat wel goed komen. Penang zelf is niet superbijzonder, je kan leuk uitgaan in georgetown en heel veel en goed ETEN. Beste voedsel van zuidoost Azie is ZEKER in Maleisie te vinden. Chinees, Indiaas (TANDOORI!) Malay...echt fantastisch, maar ik kan maar beter ophouden want krijg veel te veel honger hiervan
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 18:28:41 #178
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_35687199
en idd....Sarawak! Zelf nog geen tijd voor gehad om ook te doen, schijnt ook fantastisch te zijn. *add to list*
  vrijdag 3 maart 2006 @ 18:30:32 #179
132766 pindapeller
niks nuttigs:)
pi_35687239
ja hier heb ik niet zoveel aan:P heb jij ook ervaring met prijzen op het vliegveld?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 18:31:41 #180
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35687259
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 09:53 schreef kkkk het volgende:
Even verzoekje aan Lucille:

- Ik ben via landentopic gaan zoeken naar Maleisie, daar stond geen link naar een topic. Kun je die aanmaken?
- Als je zoekt naar Maleisie via de fok zoekpagina, dan vindt ie dit absoluut niet. Kan dat verbeterd worden?
reminder!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 3 maart 2006 @ 18:42:29 #181
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_35687484
ehm...nee, ben via Singapore gekomen...Waarom koop je in Australie zelf geen mobiel? ik neem aan dat nationaal bellen stuk goedkoper is dan internationaal. Plus je hebt behoorlijk wat lange termijntoeristen daar dus zal wel een interessante markt voor zijn. Je hebt wel vrij veel belwinkels overal in Azie maar ja, dan moet je weer rekening gaan houden met simlocks/compatibility issues.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 15:36:28 #182
5541 DarkHelmet
Cant breath in this thing!
pi_38125215
Iemand ervaring met reizen vanaf Kuala Lumpur over land naar zuid-Thailand?

ga waarschijnlijk 4 of 5 juni vanaf KL richting Koh Samui, maar alle goedkope vluchten zijn al vergeven
gezien beperkte budget zat ik nu aan de trein oid te denken...
pi_38146601
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 15:36 schreef DarkHelmet het volgende:
Iemand ervaring met reizen vanaf Kuala Lumpur over land naar zuid-Thailand?

ga waarschijnlijk 4 of 5 juni vanaf KL richting Koh Samui, maar alle goedkope vluchten zijn al vergeven
gezien beperkte budget zat ik nu aan de trein oid te denken...
Probeer de trein... waarschijnlijk ga je dan via Butterworth (bij Penang)... wel de nachttrein nemen als mogenlijk... rijdt lekker door... je bent wel effe onderweg trouwens...

check deze link: http://www.ktmb.com.my/
  woensdag 24 mei 2006 @ 10:40:17 #184
1581 biobak
raslurker
pi_38153897
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 00:32 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

Probeer de trein... waarschijnlijk ga je dan via Butterworth (bij Penang)... wel de nachttrein nemen als mogenlijk... rijdt lekker door... je bent wel effe onderweg trouwens...
Trein in Maleisie is inderdaad is redelijk waardeloos. Je kunt beter de route KL - Butterworth per airco bus doen. Dat gaat redelijk snel over de snelweg in 4,5 uur (sneller dan de trein: 9 uur) en is ook nog eens erg goedkoop. Daarna van Butterworth via Hat Yai de trein naar Bangkok. De treinen KL - Butterworth en Butterworth - Bangkok sluiten niet op elkaar aan heb ik begrepen, dus het eerste stuk met de bus is veel sneller. Je kunt het laatste stuk natuurlijk ook per bus of minibus doen in plaats van per trein.
pi_38169623
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 10:40 schreef biobak het volgende:

[..]

Trein in Maleisie is inderdaad is redelijk waardeloos. Je kunt beter de route KL - Butterworth per airco bus doen. Dat gaat redelijk snel over de snelweg in 4,5 uur (sneller dan de trein: 9 uur) en is ook nog eens erg goedkoop. Daarna van Butterworth via Hat Yai de trein naar Bangkok. De treinen KL - Butterworth en Butterworth - Bangkok sluiten niet op elkaar aan heb ik begrepen, dus het eerste stuk met de bus is veel sneller. Je kunt het laatste stuk natuurlijk ook per bus of minibus doen in plaats van per trein.
Heb ooit van Singapore naar Bangkok getreind... maar toen in Penang paar dagen gebleven... dus die overstap geloof ik graag. Zijn er geen doorgande treinen bij Butterworth trouwens (zonder overstap bedoel ik)?

Bussen tussen steden zijn ideaal in Maleisië overigens.
Heb in 2002 vnl gebusd...
Singapore-Malakka
Mallakka -KL
KL-Cameron Higlands
Cameron Higlands-Ipoh
Ipoh-Kota Bahru
(taxi/boot) naar Perhentian
Alleen van Kota Bahru terug naar Singapore was de nachttrein wel zo handig...
  woensdag 24 mei 2006 @ 19:31:55 #186
1581 biobak
raslurker
pi_38174057
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 17:28 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

Heb ooit van Singapore naar Bangkok getreind... maar toen in Penang paar dagen gebleven... dus die overstap geloof ik graag. Zijn er geen doorgande treinen bij Butterworth trouwens (zonder overstap bedoel ik)?
Of overstappen in Butterworth of in Hat Yai. Zie ook: http://www.seat61.com/Malaysia.htm#Train%20times 
quote:
Bussen tussen steden zijn ideaal in Maleisië overigens.
Heb in 2002 vnl gebusd...
Singapore-Malakka
Mallakka -KL
KL-Cameron Higlands
Cameron Higlands-Ipoh
Ipoh-Kota Bahru
(taxi/boot) naar Perhentian
Alleen van Kota Bahru terug naar Singapore was de nachttrein wel zo handig...
Met de bus is het heel goed te doen. Maleisie is sowieso meer ingesteld op bussen dan op treinen. De spoorwegen zijn heel beperkt. Wij hebben bijna altijd de bus gebruikt (KL, Melakka, Penang, Cameron Highlands, Ipoh, Taman Negara, Kuantan, Tioman (boot)). 2x een taxi en 1x het vliegtuig van Tioman naar KL, omdat die afstand per bus niet te doen was.
pi_38367704
Wat voor spullen kun je daar beter kopen dan hier? Wat is goedkoper / hebben we hier niet?

Ik heb tegen die tijd nog een grotere Memorycard voor mn Sony Cybershot, kan ik die beter daar kopen? Ook heb ik me laten wijs maken dat je in KL heel goedkoop een mooi (kashmir) pak kunt laten aanmeten. Is het de moeite waard dingen per vrachtschip naar Nederland te versturen, zodat je niet aan de inhoudcapaciteit van je koffer gebonden bent?
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_38494895
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:30 schreef Mr.Spock het volgende:
Wat voor spullen kun je daar beter kopen dan hier? Wat is goedkoper / hebben we hier niet?

Ik heb tegen die tijd nog een grotere Memorycard voor mn Sony Cybershot, kan ik die beter daar kopen? Ook heb ik me laten wijs maken dat je in KL heel goedkoop een mooi (kashmir) pak kunt laten aanmeten. Is het de moeite waard dingen per vrachtschip naar Nederland te versturen, zodat je niet aan de inhoudcapaciteit van je koffer gebonden bent?
Pakken zijn in die regionen inderdaad goed te doen. Ik heb een keer een maatpak in Singapore laten maken. Maar echt, we liggen hier in NL niet echt meer achter met telefoons of memorycards en andere elektronica. Ik heb voor m'n digitale camera via Ebay een keer een CF-kaartje gekocht (uit USA). Daar kon geen winkel daar tegenop toen qua prijs dan. Misschien dat je nu met een wat gunstiger euro/dollar verhouding een extra klapper kunt maken, maar stel je er niet teveel bij voor. Daarbij, als je daar camera's of elektronica koopt en je wordt er bij de douane uitgepikt voor een controle, dan ben je ook nog eens de sjaak voor invoerheffing, BTW en uiteraard boete...
pi_38498902
nog 3 weken dan ga ik 17 dagen naar maleisie. zitten in sabah, superrelax 5 sterren resort.

Van daaruit hebben we een binnenlandse vlucht gebak naar sanadakan om vanaf daar turtle island en sepilok oeran oetang centrum te bezoeken. tevens gaan we dan 3 dagen door de jungle varen en slapen.

wat we verder gaan doen?? geen idee nog
pi_40183801
Voor de andere (toekomstige) reizigers. In 2007 staat Maleisie in het teken van het 'Visit Malaysia 2007' spectakel. De overheid heeft vele miljoenen uitgetrokken om Maleisie dat jaar eens echt op de kaart te zetten qua toerisme. Nu loopt dat volgens mij prima. Ik heb zelf een website (NL) over het land, en die draait als een dolle. Ik zie een mooie trend, dat kan betekenen dat mijn site beter wordt, maar ook dat er simpelweg meer mensen naartoe gaan.

Ik ga er zelf over 3 weken weer naartoe, een reis van 5 weken kriskras door het hele land. De volgende locaties zullen we aandoen:

# Kuala Lumpur
# Perhentian Besar (duiken)
# Penang (eten, shoppen etc)
# Langkawi (natuur, zonnen en brommertje )
# Genting Highlands (Las Vegas, maar dan in Azie)
# Borneo (Sabah, Mt. Kinabalu, Kota Kinabalu, Jungletrek, Rivercruise, Sepilok en nog wat chilldagen)
# Singapore

En dan natuurlijk nog de attracties per locatie (en dat zijn er heel veel, vandaar de naam van mijn website )

We kunnen niet wachten......
Eens niet naar Spanje of Griekenland? check mijn website over Maleisie
pi_40232021
Wat is Genting Highlands precies Dikkie?
pi_40232414
Zoals hij zegt, een soort Las Vegas. Dus casino's, een theme park, hotels, concerten, enz. Leuk om een keer naar toe te gaan, niet ver vanaf KL.

http://www.genting.com.my/
...Not all those who wander are lost...
pi_40372272
wat grappig. zal eens checken.
pi_40380326
Yup, op een uurtje rijden vanaf KL, Genting Highlands. Het zit dan ook redelijk hoog in de bergen. Het is er lekker koel, vandaar dat veel stadsmensen hier zo nu en dan de verkoeling opzoeken. Het is ook een gedoogplek waar men mag gokken (tenzij je moslim bent). Vooral een trekpleister voor gokkende Chinezen. Heeft redelijke Las Vegas trekjes, maar het is wat kleinschalig. Omdat er wel vaak toffe shows zijn (zoals bv. optredens van bekende artiesten, of vette Las Vegas shows - bv. Mysteria) is dit ook een leuke reden om er eens langs te gaan.

Er gaan van KL Busstation speciale tourbussen naar Genting, daarnaast weet elke taxi chauffeur het te vinden. Met de bus is het spotgoedkoop om er te komen, de taxi is wat duurder. Je kunt er voor weinig geld overnachten, maar een middag/avond-bezoekje is al prima....
pi_40380415
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 01:06 schreef woooohaa het volgende:

[..]

Pakken zijn in die regionen inderdaad goed te doen. Ik heb een keer een maatpak in Singapore laten maken. Maar echt, we liggen hier in NL niet echt meer achter met telefoons of memorycards en andere elektronica. Ik heb voor m'n digitale camera via Ebay een keer een CF-kaartje gekocht (uit USA). Daar kon geen winkel daar tegenop toen qua prijs dan. Misschien dat je nu met een wat gunstiger euro/dollar verhouding een extra klapper kunt maken, maar stel je er niet teveel bij voor. Daarbij, als je daar camera's of elektronica koopt en je wordt er bij de douane uitgepikt voor een controle, dan ben je ook nog eens de sjaak voor invoerheffing, BTW en uiteraard boete...
Helemaal waar. Via de NL Pricewatch en Ebay(.com) kom je ook alles al voor een prikkie tegen. Sommige items zijn er wel goedkoop, maar je moet voor bv. elektronica echt niet in Maleisie zijn, je kunt dan beter naar buurland Singapore gaan. Hier is elektronica vaak veel goedkoper (zelfs dan in NL).
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:32:28 #196
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_45220207
Even een schopje.

Ik ben aan het kijken een reis door Singapore en Malaysia(beide delen) te doen in september 2007. Mogelijks met een vriendin, mar de kans bestaat zeker ook dat ik op mijn eentje reis. Ik heb, als ik zo wat op het inet kijk, het gevoel dat daar best veel backpackers zitten. Kan iemand dat bevestigen? Hangt daar een wat sociale sfeer (zeker als ik op mijn eentje zou reizen)?
Op Borneo, kan je daar even vlot reizen als in het andere deel? (bussen enzo) Gaat het bezoek van Bruneï gepaard met "ambetante" zaken? (Ik denk maar aan ambetante controles, veel duurder in Brunei, weinig budgetmogelijkheden,..)

Heeft iemand ervaring met de youth hostels en de budgethotels in die regio (vb op vlak van hygiëne)? Hoe vallen die mee? Hoe is de veiligheid (in het algemeen) in die regio?
Het is zeker niet de bedoeling supergierig te gaan wezen daar, maar een resort ofzo spreekt me absoluut niet aan..
When all things seem to end, the future still remains..
pi_45222511
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:32 schreef Masanga het volgende:
Even een schopje.

Ik ben aan het kijken een reis door Singapore en Malaysia(beide delen) te doen in september 2007. Mogelijks met een vriendin, mar de kans bestaat zeker ook dat ik op mijn eentje reis. Ik heb, als ik zo wat op het inet kijk, het gevoel dat daar best veel backpackers zitten. Kan iemand dat bevestigen? Hangt daar een wat sociale
ik kan niet veel erover zeggen omdat ik een vrij luxe hotel heb gezeten. Maar wij zijn 3 dagen op excursies geweest en hebben daar een aantal backpackers ontmoet. allemaalzeer relaxe lui,erg sociaal,praatje hier praatje daar. helemaal top!
pi_45487317
We zouden deze zomer naar Maleisie willen.
Het liefst rondtrekken.
Wie heeft er leuke ideeên?
We doen graag snorkelen en duiken en zoveel mogelijk de toeristen ontwijken.
Wat zijn de goedkoopste vliegtickets?
Alvast thanks hé.
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:43:09 #199
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_45489639
Pulau Pinang, Kuala Lumpur.. Tioman Island.. Taman Negara.. Cameron Highlands..
Tioman island is een van de mooiste eilanden ter wereld, en je kan er perfect duiken
Taman negara is het nationale regenwoud. Moét je geweest zijn..
Pulau Pinang is een eiland in het noorden van Maleisie, erg aan ter raden met mooie tempels enz.enz..
Kuala Lumpur is gewoon een wereldstad...
Cameron Highlands, de theeplantages van maleisie, leuk voor 1 a 2 dagen maar dan heb je het ook wel gezien.. Maar je moet er even geweest zijn..
Goedkoopste tickets... Geen idee, maar verwacht er niet te veel van, ze zijn allemaal duur...
Enneh ik heb het alleen maar over het schiereiland, het stuk op Borneo staat bij mij nog op de planning
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
pi_45502552
Alvast hartstikke thanks voor de info.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 23:27:26 #201
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_45547633
Ik ga er alvast heen in september, als ik geen herexamens heb. Op mijn planning staan Singapore, een eiland (mogelijks Tioman), dan 14 dagen Borneo (Mount Kinabalu en Bruneï wil ik zeker gezien hebben) om dan via Kuala Lumpur (enkele dagen) terug te keren.
Ik plan te vliegen met Emirates. Iets duurder misschien, maar gezien mijn lengte heb ik geen zin af te zien met mijn knieën in mijn nek. Richtprijs met Emirates is 725¤ H/T. Voor de rest ben ik van plan vrij low-budget met de rugzak rond te trekken. Zo een resorts, dat doe ik wel als ik 50 ben ofzo
Er zijn veel sites vol interessante info over Maleisië (vb www.veelzijdigmaleisie.nl), en de Lonely Planet is ook zeer nuttig!
When all things seem to end, the future still remains..
pi_45607246
Indonesie is mooier
pi_45607647
Ik ben er zelf geweest in 2003 en ik heb toen onder andere hetvolgende bezocht:
* Cameron Highlands
* Kuala Lumpur
* Melacca (erg de moeite waard, zeker Fortress a Famosa en de oude Portugese wijk. Er is ook een "Herestraat")
* Pulau Redang (we zijn in dit resort geweest, aanrader!)

En verder ook nog een aantal dagen Singapore, ook zeker de moeite waard! Zeer prettige stad om heen te gaan en eigenlijk een soort van opluchting na die paar weken Maleisie
pi_45634208
Wij zijn er in 2006 voor de 4e keer naartoe geweest. Duiken kan perfect en goedkoop op Perhentian(s). Natuurlijk is Tioman ook wel tof, maar veel toeristischer. Duiken op Borneo is het einde, maar daar moet je wel minimaal 2 weken voor uittrekken..

We hebben de 4092 mtr hoge berg beklommen, was eigenlijk best een kloteklim (weer zat een beetje tegen). Van alle klimmers tijdens onze klim, viel meer dan de helft af.

Goedkope vliegtickets...die heb je inderdaad nauwelijks, en al helemaal niet in 'ons' hoogseizoen. Je vliegt het beste met Malaysia Airlines of Singapore Airlines, maar dat is niet goedkoop. De Emiraten vliegen redelijk scherp naar Maleisie (incl. tussenstop Dubai), en Lufthansa ook (direct, opstappen in DE).

Ik heb een redelijk uitgebreide website over het land, wellicht heb je er wat aan. Maleisie is een perfect land om in rond te trekken, maar daar was je zelf al wel achter....

Wij hebben overigens onze PADI gehaald op Perhentian Besar bij Watercolours...een prima duikschool. Ik zou Perhentian verkiezen boven Tioman als je niet zoveel toeristen wilt tegenkomen.

Succes!
pi_45662231
Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn vrouwtje eind februari voor 5 maanden stage gaat lopen in Kuala Lumpur.
Ik ben een arme student maar ik ga tot de zomervakantie full-time werken. Ik denk er dus over om haar daar voor 2 weken op te zoeken ofzo. Ik heb alleen geen idee wat het leven daar kost, hoeveel ik kwijt zal zijn. Ik kan bij haar slapen, da's gratis, de vlucht zal tussen de 800,- en 1.000,- euro kosten. Maarja, de rest van de kosten kan ik niet inschatten.

Kan iemand me helpen?
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  donderdag 25 januari 2007 @ 16:16:39 #206
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_45664703
Maleisie is over het algemeen genomen gewoon heel goedkoop.. Als je je levenstandaard hetzelfde houd dan zal je een stuk minder kwijt zijn dan in Nederland..
pi_45666461
Als wij daar met vakantie zijn kost het ons gem. een euro of 10/15 per dag incl. zo'n beetje alles. Als je daar elke dag in de westerse tenten eet, en verder de westerse rituelen erop nahoudt, dan ben je wel wat meer dan dat kwijt. Een Mac maaltijd kost ong. 8RM (2 euro) een hap langs de straat of in een hawker (avondmaaltijd) zo'n 5 tot 15RM...een blikje coke kost 1,5RM. Het ligt er maar net aan. Ik mag verwachten dat jouw vrouwtje daar niet elke dag in restaurants zal eten, jij dus waarschijnlijk ook niet ...

Nogmaals, als je alleen westers eet, ben je wel wat meer kwijt (maar dan nog is het goedkoper dan in NL). Als je lokaal eet, dan ben je dagelijks erg weinig kwijt. Wij leven daar niet low-budget, en toch kost een 5 weekse vakantie ons niet meer dan 1200 euro in totaal aan eten, dagelijkse snackies, taxi's en ander vervoer.
pi_45667693
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:32 schreef Masanga het volgende:
Even een schopje.

Ik ben aan het kijken een reis door Singapore en Malaysia(beide delen) te doen in september 2007. Mogelijks met een vriendin, mar de kans bestaat zeker ook dat ik op mijn eentje reis. Ik heb, als ik zo wat op het inet kijk, het gevoel dat daar best veel backpackers zitten. Kan iemand dat bevestigen? Hangt daar een wat sociale sfeer (zeker als ik op mijn eentje zou reizen)?
Op Borneo, kan je daar even vlot reizen als in het andere deel? (bussen enzo) Gaat het bezoek van Bruneï gepaard met "ambetante" zaken? (Ik denk maar aan ambetante controles, veel duurder in Brunei, weinig budgetmogelijkheden,..)

Heeft iemand ervaring met de youth hostels en de budgethotels in die regio (vb op vlak van hygiëne)? Hoe vallen die mee? Hoe is de veiligheid (in het algemeen) in die regio?
Het is zeker niet de bedoeling supergierig te gaan wezen daar, maar een resort ofzo spreekt me absoluut niet aan..
Op Borneo is het vervoer zeker anders dan op de Peninsula, het is allemaal wat meer basic, de bussen zijn wat minder luxe, etc. Volgens mij was het vrij lastig om via bus van Sarawak naar Sabah te gaan, maar vluchten zijn daar behoorlijk goedkoop. MAS heeft meestal speciale aanbiedingen of kijk eens bij airasia.

Backpackers kom je in Maleisie meer als voldoende tegen, maar verwacht niet de aantallen die je in Thailand ziet. Je hoeft je daar zeker niet eenzaam te voelen en alleen reizen is peanuts, je ontmoet voldoende mensen. Hygiene is _meestal_ ok maar let op dat de goedkopere hostels in met name Chinatown / KL niet de schoonheidsprijs verdienen en dan druk ik me voorzichtig uit. Als je Mt. Kinabalu in Sabah gaat beklimmen kan ik je aanraden het daarna 1 a 2 dagen rustig aan te doen, het is nml. een behoorlijke aanslag op je fysiek en dan met name je knieen.
wat een drama toch....
pi_45670503
Oké, hier kan ik al wat mee. Ik eet nooit bij fastfood-ketens, eet meestal sowieso al Oosters en luxe boeit me niet zoveel.

Ik heb al een ticket gezien van 650,- euro. Zou ik het met 1.000,- totaal een heel eind moeten kunnen redden dus?

Haar 5 maanden niet zien is echt geen optie.
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:36:04 #210
158179 LS-Drop
Het zou verboden moeten worden
pi_45670994
Hoe zit het eigenlijk in Maleisie en omringende landen als Laos en Vietnam met visums? Ik begreep dat je na een x aantal maanden ergens de grens over een weer moet?
<insert pseudo intellectuele psychedische quote>
<insert grappige quote over hoe lui ik ben>
pi_45673581
Voor maleisië heb je geloof ik geen visum nodig.
pi_45674338
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:36 schreef LS-Drop het volgende:
Hoe zit het eigenlijk in Maleisie en omringende landen als Laos en Vietnam met visums? Ik begreep dat je na een x aantal maanden ergens de grens over een weer moet?
Voor Maleisie krijg je aan de grens een entry-visum, hier hoef je niks voor te regelen. Voor landen als Laos en Vietnam dien je wel een visum vooraf te regelen (voor Laos kun je het wel aan de grens doen, maar dan betaal je ook meteen meer).

Bij het verlopen van je visum is het voor landen als Thailand en Maleisie inderdaad mogelijk om een visa-run te doen, oftewel even ergens de grens over en weer terug. Ik heb echter wel ergens vernomen dat Thailand dit aan banden aan het leggen is.
wat een drama toch....
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:33:17 #213
158179 LS-Drop
Het zou verboden moeten worden
pi_45676411
En weet je toevallig ook voor hoe lang dat dan geldig is?
<insert pseudo intellectuele psychedische quote>
<insert grappige quote over hoe lui ik ben>
pi_45678369
Voor Maleisie krijg je meen ik standaard 60 of 90 dagen, geldig voor de Peninsula en Sabah. Voor Sarawak krijg je een apart entry visum.
wat een drama toch....
  donderdag 25 januari 2007 @ 22:44:58 #215
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_45680540
Ik kijk nu in mijn paspoort en ik zie: 90 dagen! "permitted to enter and remain in West malaysia and Sabah for ninety(90) days enz enz.."
pi_45714135
Ben op maleisisch borneo geweest. Prachtig daar, Kota Kinabalu. Absolute must-see. Natuur, mensen, natuur nogmaals.
Vivre
pi_45715794
Ben alleen in de Peninsular kant geweest van Maleisie en in Singapore, maar dat was zeer relaxed... zie deze LINK
pi_46801920
Ik heb gisteren een ticket gekocht. Op 25 mei (met een tussenstop in Dubai) naar Kuala Lumpur.

De prijs valt best wel mee, 680,- euro met Emirates vanaf Dusseldorf.
pi_46904807
blijf niet telang in Kuala Lumpur, die stad heb je echt wel in 3 dagen gezien
the liver is evil, it must be punished
pi_46965379
Ja, maar er is daar een bepaald iemand waar ik eigenlijk voor ga.

Maar ik ga met haar waarschijnlijk een paar dagen naar de Oostkust.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:43:54 #221
167723 sanni
Acima de seu
pi_46971317
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:39 schreef Emmanuell het volgende:
Indonesie is mooier
en goedkoper
pi_46987489
Mijn vriendin had het er trouwens over dat we, als ik bij d'r ben, naar de Oostkust gaan. Wat is dan de leukste, goedkoopste en makkelijkst te bereiken plek? We willen er voor 4 dagen heen ofzo. Kan helaas niet langer waarschijnlijk.
  woensdag 7 maart 2007 @ 01:16:36 #223
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_47002137
Vanuit Kuala Lumur is bijvoorbeeld Kuantan goed bereikbaar, maar ik zou je niet zo heel snel de oostkust aanraden, Ik zou dan eerder 4 daagjes Pulau Pinang of Taman Negara aanraden..
Qua Oostkust zal ik je zoiezo Kota Bharu afraden, dat is geen leuke stad
pi_47241546
Ik heb ene resort gezien op Pulau Redang. Niet heel duur, even kijken dus. En anders zal het wel Penang worden.
Ik heb gisteren sowieso met een week verlengd. Ik zit er dus 3 weken i.p.v. 2.
pi_47961078
Nou, ze is nu al meer dan een maand weg en we hebben al plannen gemaakt voor de weekenden dat ik daar zit. Ik ga het eerset weekend van juni mert haar naar de Perhentian Islands (Kecil). Lekker met z'n tweeën in een chalet aan de zee beetje chillen. Best betaalbaar allemaal. Ticket kost 70,- euro totaal en het verblijf in een resort, 300,- euro.

Het eerste weekend zal wel gewoon KL worden, aangezien ik zaterdagmiddag land. Het derde weekend weten we nog niet. Misschien Melakka ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')