Treinen en bussen niet... zijn gewoon vaste prijzen. Met taxi's kun je soms sjoemelen... tenzij er maar één taxi is en jij die moet nemen (omdat lopen niet te doen is)... dan moet je weer rekening houden met prijsopdrijving van de chauffeur... gaat trouwens om kleine bedragen, omdat taxi's goedkoop zijn in verg. met hier in NLquote:Op dinsdag 25 januari 2005 11:30 schreef Jeltje het volgende:
Nog een vraag: Op welke dingen moet je wel afdingen en op welke dingen niet? Kun je bv. afdingen op het vervoer?
Je leest vaak dat het daar zo prijzig is.quote:Op zondag 13 februari 2005 23:51 schreef DuchessX het volgende:
Na afloop daarvan zijn we 11 dagen naar langkawi geweest.
Dat was in Times' Square shopping mall. Heb er nog wel een foto van. Zeer de moeite waard en niet al te standaard (standaard: TV toren, golden triangle, oude treinstation, central market, Petronas towers, Batu caves, Merdeka Square, Masjid Jamek) is het KL Bird Park.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:00 schreef DrXLTrouble het volgende:
Het meest opmerkelijk (na de standaard bezienswaardigheden) was in Kuala Lumpur het winkelcentrum met een geintergreerd lunapark.![]()
Fantastisch om te zien hoe de achtbaan door het winkelcentrum gaat.
Je moet er maar niet aan denken dat er een gaat kotsen in die wagentjes terwijl ze over het terras bij de Mac gaan.![]()
Volgens mij was dit bij monorailstation Bukit Bintang.
* biobak ookquote:
Dat klinkt wel gaaf!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:00 schreef DrXLTrouble het volgende:
Het meest opmerkelijk (na de standaard bezienswaardigheden) was in Kuala Lumpur het winkelcentrum met een geintergreerd lunapark.![]()
Fantastisch om te zien hoe de achtbaan door het winkelcentrum gaat.
Je moet er maar niet aan denken dat er een gaat kotsen in die wagentjes terwijl ze over het terras bij de Mac gaan.![]()
Volgens mij was dit bij monorailstation Bukit Bintang.
Een dierentuin voor vogels of zo?quote:Op maandag 30 mei 2005 14:25 schreef biobak het volgende:
[..]
Dat was in Times' Square shopping mall. Heb er nog wel een foto van. Zeer de moeite waard en niet al te standaard (standaard: TV toren, golden triangle, oude treinstation, central market, Petronas towers, Batu caves, Merdeka Square, Masjid Jamek) is het KL Bird Park.
[..]
* biobak ook
Het is eigenlijk een heel grote volière waar je doorheen kunt lopen. Vogels vliegen er 'los' rond, zoals bijvoorbeeld neushoornvogels. Toen we er waren, was het best rustig en je hebt even het idee dat je uit de grote stad weg bent. O ja, en je kunt zelf de struisvogels voerenquote:
Dat is hem idd.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:40 schreef biobak het volgende:
[..]
Rollercoaster in shopping mall:
[[url=http://img256.echo.cx/img256/3963/rollercoaster3vf.th.jpg]afbeelding][/URL]
Vond birdpark wat tegenvallen... er vliegen niet heel veel vogels rond... wel veel loopvogels...quote:Op maandag 30 mei 2005 15:16 schreef kkkk het volgende:
[..]
Een dierentuin voor vogels of zo?
Toevoeging:
Aaaahhh.... inmiddels al gevonden: http://www.birdpark.com.my/
Ik heb veel gehad aan de Lonely Planet. Staan veel tips in. Ik zou er niet via een groepsrondreis heengaan, tenzij je met een groep op vakantie gaan echt leuk vindt. Het land is goed te bereizen op eigen gelegenheid. Wij hebben de meeste afstanden met lange-afstands bussen afgelegd (maar ook taxi, boot, vliegtuig).quote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:25 schreef kkkk het volgende:
Dus de meningen zijn verdeeld hierover... misschien nog wat andere tips?
In KL kun je je goed vermaken...; en Penang... lekker luieren... hoop dat je de zee in kan (vaak kwallen)...quote:Op zondag 30 oktober 2005 02:27 schreef Solitarias het volgende:
* Solitarias gaat over 2 weken naar Maleisie! Ik heb er zijn in, veel nuttige tips in dit topic!
Ga naar KL en Penang denk ik (heb maar 9 dagen...)
reminder!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:53 schreef kkkk het volgende:
Even verzoekje aan Lucille:
- Ik ben via landentopic gaan zoeken naar Maleisie, daar stond geen link naar een topic. Kun je die aanmaken?
- Als je zoekt naar Maleisie via de fok zoekpagina, dan vindt ie dit absoluut niet. Kan dat verbeterd worden?
Probeer de trein... waarschijnlijk ga je dan via Butterworth (bij Penang)... wel de nachttrein nemen als mogenlijk... rijdt lekker door... je bent wel effe onderweg trouwens...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:36 schreef DarkHelmet het volgende:
Iemand ervaring met reizen vanaf Kuala Lumpur over land naar zuid-Thailand?
ga waarschijnlijk 4 of 5 juni vanaf KL richting Koh Samui, maar alle goedkope vluchten zijn al vergeven
gezien beperkte budget zat ik nu aan de trein oid te denken...
Trein in Maleisie is inderdaad is redelijk waardeloos. Je kunt beter de route KL - Butterworth per airco bus doen. Dat gaat redelijk snel over de snelweg in 4,5 uur (sneller dan de trein: 9 uur) en is ook nog eens erg goedkoop. Daarna van Butterworth via Hat Yai de trein naar Bangkok. De treinen KL - Butterworth en Butterworth - Bangkok sluiten niet op elkaar aan heb ik begrepen, dus het eerste stuk met de bus is veel sneller. Je kunt het laatste stuk natuurlijk ook per bus of minibus doen in plaats van per trein.quote:Op woensdag 24 mei 2006 00:32 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Probeer de trein... waarschijnlijk ga je dan via Butterworth (bij Penang)... wel de nachttrein nemen als mogenlijk... rijdt lekker door... je bent wel effe onderweg trouwens...
Heb ooit van Singapore naar Bangkok getreind... maar toen in Penang paar dagen gebleven... dus die overstap geloof ik graag. Zijn er geen doorgande treinen bij Butterworth trouwens (zonder overstap bedoel ik)?quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:40 schreef biobak het volgende:
[..]
Trein in Maleisie is inderdaad is redelijk waardeloos. Je kunt beter de route KL - Butterworth per airco bus doen. Dat gaat redelijk snel over de snelweg in 4,5 uur (sneller dan de trein: 9 uur) en is ook nog eens erg goedkoop. Daarna van Butterworth via Hat Yai de trein naar Bangkok. De treinen KL - Butterworth en Butterworth - Bangkok sluiten niet op elkaar aan heb ik begrepen, dus het eerste stuk met de bus is veel sneller. Je kunt het laatste stuk natuurlijk ook per bus of minibus doen in plaats van per trein.
Of overstappen in Butterworth of in Hat Yai. Zie ook: http://www.seat61.com/Malaysia.htm#Train%20timesquote:Op woensdag 24 mei 2006 17:28 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Heb ooit van Singapore naar Bangkok getreind... maar toen in Penang paar dagen gebleven... dus die overstap geloof ik graag. Zijn er geen doorgande treinen bij Butterworth trouwens (zonder overstap bedoel ik)?
Met de bus is het heel goed te doen. Maleisie is sowieso meer ingesteld op bussen dan op treinen. De spoorwegen zijn heel beperkt. Wij hebben bijna altijd de bus gebruikt (KL, Melakka, Penang, Cameron Highlands, Ipoh, Taman Negara, Kuantan, Tioman (boot)). 2x een taxi en 1x het vliegtuig van Tioman naar KL, omdat die afstand per bus niet te doen was.quote:Bussen tussen steden zijn ideaal in Maleisië overigens.
Heb in 2002 vnl gebusd...
Singapore-Malakka
Mallakka -KL
KL-Cameron Higlands
Cameron Higlands-Ipoh
Ipoh-Kota Bahru
(taxi/boot) naar Perhentian
Alleen van Kota Bahru terug naar Singapore was de nachttrein wel zo handig...
Pakken zijn in die regionen inderdaad goed te doen. Ik heb een keer een maatpak in Singapore laten maken. Maar echt, we liggen hier in NL niet echt meer achter met telefoons of memorycards en andere elektronica. Ik heb voor m'n digitale camera via Ebay een keer een CF-kaartje gekocht (uit USA). Daar kon geen winkel daar tegenop toen qua prijs dan. Misschien dat je nu met een wat gunstiger euro/dollar verhouding een extra klapper kunt maken, maar stel je er niet teveel bij voor. Daarbij, als je daar camera's of elektronica koopt en je wordt er bij de douane uitgepikt voor een controle, dan ben je ook nog eens de sjaak voor invoerheffing, BTW en uiteraard boete...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:30 schreef Mr.Spock het volgende:
Wat voor spullen kun je daar beter kopen dan hier? Wat is goedkoper / hebben we hier niet?
Ik heb tegen die tijd nog een grotere Memorycard voor mn Sony Cybershot, kan ik die beter daar kopen? Ook heb ik me laten wijs maken dat je in KL heel goedkoop een mooi (kashmir) pak kunt laten aanmeten. Is het de moeite waard dingen per vrachtschip naar Nederland te versturen, zodat je niet aan de inhoudcapaciteit van je koffer gebonden bent?
Helemaal waar. Via de NL Pricewatch en Ebay(.com) kom je ook alles al voor een prikkie tegen. Sommige items zijn er wel goedkoop, maar je moet voor bv. elektronica echt niet in Maleisie zijn, je kunt dan beter naar buurland Singapore gaan. Hier is elektronica vaak veel goedkoper (zelfs dan in NL).quote:Op zaterdag 3 juni 2006 01:06 schreef woooohaa het volgende:
[..]
Pakken zijn in die regionen inderdaad goed te doen. Ik heb een keer een maatpak in Singapore laten maken. Maar echt, we liggen hier in NL niet echt meer achter met telefoons of memorycards en andere elektronica. Ik heb voor m'n digitale camera via Ebay een keer een CF-kaartje gekocht (uit USA). Daar kon geen winkel daar tegenop toen qua prijs dan. Misschien dat je nu met een wat gunstiger euro/dollar verhouding een extra klapper kunt maken, maar stel je er niet teveel bij voor. Daarbij, als je daar camera's of elektronica koopt en je wordt er bij de douane uitgepikt voor een controle, dan ben je ook nog eens de sjaak voor invoerheffing, BTW en uiteraard boete...
ik kan niet veel erover zeggen omdat ik een vrij luxe hotel heb gezeten. Maar wij zijn 3 dagen op excursies geweest en hebben daar een aantal backpackers ontmoet. allemaalzeer relaxe lui,erg sociaal,praatje hier praatje daar. helemaal top!quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:32 schreef Masanga het volgende:
Even een schopje.
Ik ben aan het kijken een reis door Singapore en Malaysia(beide delen) te doen in september 2007. Mogelijks met een vriendin, mar de kans bestaat zeker ook dat ik op mijn eentje reis. Ik heb, als ik zo wat op het inet kijk, het gevoel dat daar best veel backpackers zitten. Kan iemand dat bevestigen? Hangt daar een wat sociale
Op Borneo is het vervoer zeker anders dan op de Peninsula, het is allemaal wat meer basic, de bussen zijn wat minder luxe, etc. Volgens mij was het vrij lastig om via bus van Sarawak naar Sabah te gaan, maar vluchten zijn daar behoorlijk goedkoop. MAS heeft meestal speciale aanbiedingen of kijk eens bij airasia.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:32 schreef Masanga het volgende:
Even een schopje.
Ik ben aan het kijken een reis door Singapore en Malaysia(beide delen) te doen in september 2007. Mogelijks met een vriendin, mar de kans bestaat zeker ook dat ik op mijn eentje reis. Ik heb, als ik zo wat op het inet kijk, het gevoel dat daar best veel backpackers zitten. Kan iemand dat bevestigen? Hangt daar een wat sociale sfeer (zeker als ik op mijn eentje zou reizen)?
Op Borneo, kan je daar even vlot reizen als in het andere deel? (bussen enzo) Gaat het bezoek van Bruneï gepaard met "ambetante" zaken? (Ik denk maar aan ambetante controles, veel duurder in Brunei, weinig budgetmogelijkheden,..)
Heeft iemand ervaring met de youth hostels en de budgethotels in die regio (vb op vlak van hygiëne)? Hoe vallen die mee? Hoe is de veiligheid (in het algemeen) in die regio?
Het is zeker niet de bedoeling supergierig te gaan wezen daar, maar een resort ofzo spreekt me absoluut niet aan..
Voor Maleisie krijg je aan de grens een entry-visum, hier hoef je niks voor te regelen. Voor landen als Laos en Vietnam dien je wel een visum vooraf te regelen (voor Laos kun je het wel aan de grens doen, maar dan betaal je ook meteen meer).quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:36 schreef LS-Drop het volgende:
Hoe zit het eigenlijk in Maleisie en omringende landen als Laos en Vietnam met visums? Ik begreep dat je na een x aantal maanden ergens de grens over een weer moet?
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:39 schreef Emmanuell het volgende:
Indonesie is mooier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |