quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 09:25 schreef kkkk het volgende:Dus de meningen zijn verdeeld hierover... misschien nog wat andere tips?
Ik heb veel gehad aan de Lonely Planet. Staan veel tips in. Ik zou er niet via een groepsrondreis heengaan, tenzij je met een groep op vakantie gaan echt leuk vindt. Het land is goed te bereizen op eigen gelegenheid. Wij hebben de meeste afstanden met lange-afstands bussen afgelegd (maar ook taxi, boot, vliegtuig).
Als je niet naar Borneo gaat en je wilt toch wat van het regenwoud zien dan is Taman Negara natuurreservaat een aanrader. Wel toeristisch overigens.
- Hoe zit het met pinnen in Maleisie?
In KL staan veel pin automaten. Op Penang (Georgetown) heb ik behoorlijk moeten zoeken naar een werkende pin automaat. Voor de zekerheid had ik ook Euro's bij me. Die kun je in de meeste hotels wel inwisselen (mindere koers). In de meeste steden zullen ze wel pin automaten hebben.- Is Malacca (Melakka) interessant genoeg om een dag aan te spenderen vanuit Kuala Lumpur?
In Malacca is niet zo heel veel te zien behalve de gebouwen uit de tijd dat de Nederlanders er de baas waren. Voor Nederlanders is het op zich wel een leuke dagtocht maar echt alleen als je veel dagen te besteden hebt.- Wat te doen op Penang wat je vooral niet mag missen?
Op Penang kun je, voor zover ik weet, in elk geval niet in zee zwemmen/snorkelen. Het wordt afgeraden vanwege de vele kwallen. Daarnaast is het water er erg vervuild naar het schijnt. Bezienswaardigheden: Kek Lok Si tempel, chinatown, vlindertuin- Wat moet ik me voorstellen bij Cameron Highlands?
Groene heuvels met theeplantages, landhuizen in Engelse stijl. Het is er redelijk koel en zeker de moeite waard om eens te gaan kijken.![]()
- Goede tips voor eten in genoemde plekken?
In KL kun je in de shopping malls redelijk goed eten voor een gunstige prijs. Ik ben zelf niet zo'n fan van op straat bij hawkers eten. Met de hygiene schijnt het wel goed te zitten, maar als je de volgende dag 6 uur in een gammele lange-afstandsbus bus zit, kun je maar beter gezond zijn en het zekere voor het onzekere nemen.
In het restaurant in de Central Market liepen de kakkerlakken over tafel
Verder zitten er overal fastfood restaurants, Pizza huts'.- Goede ervaringen, slechte ervaringen?
Vrijwel alleen maar goede ervaringen eigenlijk. Wat aandachtspunten: Afdingen werkt in veel gevallen er niet echt goed, sommige lange-afstands bussen zijn erg kreupel, taxichauffeurs maken onderling prijsafspraken om toeristen te tillen op Penang, op vrijdag kun je beter geen moskeeen bezoeken vanwege het vrijdaggebed.