abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 januari 2005 @ 20:51:21 #151
27929 piere
doe mij maar bier
pi_24729688
ik weet niet wanneer waar het regenzeizoen is. kan je ff op googlen
fok you ja!
pi_24738802
Nog een vraag: Op welke dingen moet je wel afdingen en op welke dingen niet? Kun je bv. afdingen op het vervoer?
pi_24739241
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 11:30 schreef Jeltje het volgende:
Nog een vraag: Op welke dingen moet je wel afdingen en op welke dingen niet? Kun je bv. afdingen op het vervoer?
Treinen en bussen niet... zijn gewoon vaste prijzen. Met taxi's kun je soms sjoemelen... tenzij er maar één taxi is en jij die moet nemen (omdat lopen niet te doen is)... dan moet je weer rekening houden met prijsopdrijving van de chauffeur... gaat trouwens om kleine bedragen, omdat taxi's goedkoop zijn in verg. met hier in NL
pi_25077520
Het is vandaag definitief besloten! In augustus gaat marteltor naar maleisie!
Oh wat heb ik een zin!!!

overigens met special traffic en waarschijnlijk malaysia airlines

[ Bericht 21% gewijzigd door marteltor op 13-02-2005 22:56:42 ]
pi_25078568
Wat ga je in Maleisië doen? Ik heb een autorondreis gedaan en dat is erg goed bevallen
Na afloop daarvan zijn we 11 dagen naar langkawi geweest.
#geen
pi_25079748
we gaan 23 dagen met de auto rond het eiland
komen aan op Kuala Lumpur, en dan (ik geloof) met de klok mee rond het eiland (en natuurlijk ook een stukje bush)
pi_25104182
Gaaf Marteltor!
#geen
pi_27398708
Even verzoekje aan Lucille:

- Ik ben via landentopic gaan zoeken naar Maleisie, daar stond geen link naar een topic. Kun je die aanmaken?
- Als je zoekt naar Maleisie via de fok zoekpagina, dan vindt ie dit absoluut niet. Kan dat verbeterd worden?
pi_27398782
Even mijn vragen vanuit het andere topic overkopieren in de hoop dat iemand mij het antwoord kan geven

Nou, hier dan maar een hele hoop vragen :
- Wat is interessant om te doen/zien in Kuala Lumpur?
- Hoe zit het met pinnen in Maleisie?
- Is Malacca (Melakka) interessant genoeg om een dag aan te spenderen vanuit Kuala Lumpur?
- Iemand bekend met Kuching en wat daar te doen?
- Wat te doen op Penang wat je vooral niet mag missen?
- Wat moet ik me voorstellen bij Cameron Highlands?
- Goede tips voor eten in genoemde plekken?
- Goede ervaringen, slechte ervaringen?
  Moderator zaterdag 28 mei 2005 @ 13:45:34 #160
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_27430501
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:51 schreef DuchessX het volgende:
Na afloop daarvan zijn we 11 dagen naar langkawi geweest.
Je leest vaak dat het daar zo prijzig is.
Is dat ook jouw ervaring?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_27430790
Het meest opmerkelijk (na de standaard bezienswaardigheden) was in Kuala Lumpur het winkelcentrum met een geintergreerd lunapark.
Fantastisch om te zien hoe de achtbaan door het winkelcentrum gaat.
Je moet er maar niet aan denken dat er een gaat kotsen in die wagentjes terwijl ze over het terras bij de Mac gaan.
Volgens mij was dit bij monorailstation Bukit Bintang.
pi_27434411
Maleisie....Ben er verliefd op
  maandag 30 mei 2005 @ 14:25:30 #163
1581 biobak
raslurker
pi_27481701
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:00 schreef DrXLTrouble het volgende:
Het meest opmerkelijk (na de standaard bezienswaardigheden) was in Kuala Lumpur het winkelcentrum met een geintergreerd lunapark.
Je moet er maar niet aan denken dat er een gaat kotsen in die wagentjes terwijl ze over het terras bij de Mac gaan.
Dat was in Times' Square shopping mall. Heb er nog wel een foto van. Zeer de moeite waard en niet al te standaard (standaard: TV toren, golden triangle, oude treinstation, central market, Petronas towers, Batu caves, Merdeka Square, Masjid Jamek) is het KL Bird Park.
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:36 schreef renz0r het volgende:
Maleisie....Ben er verliefd op
* biobak ook
pi_27483151
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 14:00 schreef DrXLTrouble het volgende:
Dat klinkt wel gaaf!
(en doodeng )
pi_27483206
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:25 schreef biobak het volgende:

[..]

Dat was in Times' Square shopping mall. Heb er nog wel een foto van. Zeer de moeite waard en niet al te standaard (standaard: TV toren, golden triangle, oude treinstation, central market, Petronas towers, Batu caves, Merdeka Square, Masjid Jamek) is het KL Bird Park.
[..]

* biobak ook
Een dierentuin voor vogels of zo?

Toevoeging:
Aaaahhh.... inmiddels al gevonden: http://www.birdpark.com.my/

[ Bericht 10% gewijzigd door kkkk op 30-05-2005 15:23:49 (info gevonden) ]
  maandag 30 mei 2005 @ 19:40:12 #166
1581 biobak
raslurker
pi_27490497
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:16 schreef kkkk het volgende:

[..]

Het is eigenlijk een heel grote volière waar je doorheen kunt lopen. Vogels vliegen er 'los' rond, zoals bijvoorbeeld neushoornvogels. Toen we er waren, was het best rustig en je hebt even het idee dat je uit de grote stad weg bent. O ja, en je kunt zelf de struisvogels voeren

Rollercoaster in shopping mall:
pi_27496896
quote:
Op maandag 30 mei 2005 19:40 schreef biobak het volgende:

[..]

Rollercoaster in shopping mall:
[[url=http://img256.echo.cx/img256/3963/rollercoaster3vf.th.jpg]afbeelding][/URL]
Dat is hem idd.
Volgens mij heb je die foto zelfs bij de Mac vandaan genomen
  dinsdag 31 mei 2005 @ 02:05:07 #168
68023 LennyKravitz
Fly away...
pi_27501469
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:16 schreef kkkk het volgende:

[..]

Toevoeging:
Aaaahhh.... inmiddels al gevonden: http://www.birdpark.com.my/
Vond birdpark wat tegenvallen... er vliegen niet heel veel vogels rond... wel veel loopvogels...
pi_27503466
Ik bedacht me opeens dat ik ook ooit eens in een shopping mall ben geweest met een achtbaan, maar dat was in de states en daar verwacht je zoiets wel

Dus de meningen zijn verdeeld hierover... misschien nog wat andere tips?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:28:55 #170
1581 biobak
raslurker
pi_27505285
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 09:25 schreef kkkk het volgende:
Dus de meningen zijn verdeeld hierover... misschien nog wat andere tips?
Ik heb veel gehad aan de Lonely Planet. Staan veel tips in. Ik zou er niet via een groepsrondreis heengaan, tenzij je met een groep op vakantie gaan echt leuk vindt. Het land is goed te bereizen op eigen gelegenheid. Wij hebben de meeste afstanden met lange-afstands bussen afgelegd (maar ook taxi, boot, vliegtuig).
Als je niet naar Borneo gaat en je wilt toch wat van het regenwoud zien dan is Taman Negara natuurreservaat een aanrader. Wel toeristisch overigens.

- Hoe zit het met pinnen in Maleisie?
In KL staan veel pin automaten. Op Penang (Georgetown) heb ik behoorlijk moeten zoeken naar een werkende pin automaat. Voor de zekerheid had ik ook Euro's bij me. Die kun je in de meeste hotels wel inwisselen (mindere koers). In de meeste steden zullen ze wel pin automaten hebben.

- Is Malacca (Melakka) interessant genoeg om een dag aan te spenderen vanuit Kuala Lumpur?
In Malacca is niet zo heel veel te zien behalve de gebouwen uit de tijd dat de Nederlanders er de baas waren. Voor Nederlanders is het op zich wel een leuke dagtocht maar echt alleen als je veel dagen te besteden hebt.

- Wat te doen op Penang wat je vooral niet mag missen?
Op Penang kun je, voor zover ik weet, in elk geval niet in zee zwemmen/snorkelen. Het wordt afgeraden vanwege de vele kwallen. Daarnaast is het water er erg vervuild naar het schijnt. Bezienswaardigheden: Kek Lok Si tempel, chinatown, vlindertuin

- Wat moet ik me voorstellen bij Cameron Highlands?
Groene heuvels met theeplantages, landhuizen in Engelse stijl. Het is er redelijk koel en zeker de moeite waard om eens te gaan kijken.

- Goede tips voor eten in genoemde plekken?
In KL kun je in de shopping malls redelijk goed eten voor een gunstige prijs. Ik ben zelf niet zo'n fan van op straat bij hawkers eten. Met de hygiene schijnt het wel goed te zitten, maar als je de volgende dag 6 uur in een gammele lange-afstandsbus bus zit, kun je maar beter gezond zijn en het zekere voor het onzekere nemen.
In het restaurant in de Central Market liepen de kakkerlakken over tafel Verder zitten er overal fastfood restaurants, Pizza huts'.

- Goede ervaringen, slechte ervaringen?
Vrijwel alleen maar goede ervaringen eigenlijk. Wat aandachtspunten: Afdingen werkt in veel gevallen er niet echt goed, sommige lange-afstands bussen zijn erg kreupel, taxichauffeurs maken onderling prijsafspraken om toeristen te tillen op Penang, op vrijdag kun je beter geen moskeeen bezoeken vanwege het vrijdaggebed.
pi_27671909
Zo, een hele hoop nieuws, dankje

Kakkerlakken over mijn tafel heb ik meestal ook niet zo'n behoefte aan, maar je weet maar nooit wat er 'normaal' en 'gebruikelijk' is in een land op dat vlak. Alhoewel je van Kuala Lumpur wel meer neigt te verwachten dan dat. Van die Hawkers stalletjes heb ik juist hele goede verhalen gehoord.

Dat afdingen hoor je inderdaad vaker, dat schijnt niet zo gebruikelijk te zijn daar. Ben ik allang blij om, want ik hou zelf ook absoluut niet van afdingen al doe ik het wel als het gebruikelijk is omdat ik ook niet weer helemaal te veel wil betalen. En na afdingen betaal je meestal nog veel en veel te veel. Taxi chauffeurs heb ik wel eens gehoord dat ze in Maleisie te veel vragen, als ze dus geen meter draaien.
pi_31800603
* Solitarias gaat over 2 weken naar Maleisie! Ik heb er zijn in, veel nuttige tips in dit topic!

Ga naar KL en Penang denk ik (heb maar 9 dagen...)
pi_31800715
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 02:27 schreef Solitarias het volgende:
* Solitarias gaat over 2 weken naar Maleisie! Ik heb er zijn in, veel nuttige tips in dit topic!

Ga naar KL en Penang denk ik (heb maar 9 dagen...)
In KL kun je je goed vermaken...; en Penang... lekker luieren... hoop dat je de zee in kan (vaak kwallen)...
pi_31801750
Jammer dat er nagenoeg alleen over de 'Peninsula' wordt gesproken. Maleisie is ook Sarawak en Sabah. In Sabah het beklimmen van Mount Kinabalu (4200 meter) met een schitterend uitzicht, het Oerang Oetang centrum in Sepilok, de jungle kampen rondom de rivier. Kuching als relaxte stad in Sarawak, grotten zo groot als voetbalvelden waar vogelnestjes gekweekt worden.

Als je twee weken hebt kun je maar beter voor de Peninsula kiezen, heb je meer tijd zou ik zeker ook de Oost kant van Maleisie opzoeken.
wat een drama toch....
pi_31915006
Kuching vond ik niet bepaald een inspirerend stadje, beetje ingekakt. Maar de natuurgebieden op Sarawak zijn zeker de moeite waard. Maar daar moet je dan wel de tijd voor nemen. Voor 9 dagen zou ik inderdaad zoiets als een combi van KL en Penang doen.

KL is geweldig, Penang heb ik maar heel kort gezien, maar ik was vooral heel erg onder de indruk van de Kek Lok Si tempel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')