abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37310206
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:47 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

nou ik hoor hun hartjes nu al breken, terwijl ze in paniek het uitschreeuwen...
TrenTs heeft ons foldertje weg gegooid !
Je doet kinderachtig.

Maak zo'n opmerking eens tegen de baas van wie je zo'n folder moest maken... Zul je eens zien hoe er geschreeuwd wordt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 26 april 2006 @ 13:50:32 #52
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_37310240
Ikzelf doe het automatisch goed en ik snap niet dat anderen het niet doen. Vorm van luiheid? Mensen die niet normaal kunnen schrijven lijken mij eerder aan autisme te lijden. Natuurlijk interesseert het me ook helemaal niets, laat dat duidelijk zijn.
Zyggie.
  woensdag 26 april 2006 @ 13:50:54 #53
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37310253
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:47 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

nou ik hoor hun hartjes nu al breken, terwijl ze in paniek het uitschreeuwen...
TrenTs heeft ons foldertje weg gegooid !
Is er een reden dat je zo'n domme opmerking maakt? Dat is wat ik doe als ik dat soort troep krijg, niet ik alleen, duizenden bij mij. Daaruit kun je namelijk perfect opmaken wat het voor bedrijf is.
Kijk, dat jij een vrijbrief zoekt voor je eigen domheid is één, maar als je geen discussies aan kunt gaan hou dan je mond gewoon dicht.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  woensdag 26 april 2006 @ 13:50:54 #54
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37310255
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:46 schreef Tha_Erik het volgende:
Is het niet zo dat als nu de taalfouten al toegestaan worden dat er dan steeds meer taalfouten toegstaan worden en uiteindelijk een taal voerblijft die niet aan te leren is, en waar geen enkele structuur meer in is te vinden?
nee, aangezien we geen één volk, één fuhrer zijn.
de wereld bestaat uit individuele mensen en taalpuristen mogen er zijn maar zodra ze hun kunst willen opdringen aan iedereen omdat het zogenaamd professioneel zou zijn of vul maar een medaille woordje in, dan vind ik dat ongezond.

maar het erop letten op zich, waar de TT op gericht is,
is een vorm van autisme.
meningen?
(even afk trouwens)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_37310276
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:45 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer dat het tegenwoordig in de klassen veel belangrijker is dat een leerling begrepen wordt dan dat wat hij zegt grammaticaal correct is. Ik vind het niet jammer, ik vind dat een walgelijke manier om een taal te verkrachten met een vrijbrief. Een taal is stampen, en als je daar niet van houdt is dat heel vervelend, maar het is wél belangrijk.
Ha, dat viel vies tegen, ik zelf zit in mn examen jaar vw6. En je krijgt me toch aftrek voor fouten schrijven
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 26 april 2006 @ 13:52:57 #56
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_37310314
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:50 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

de wereld bestaat uit individuele mensen en taalpuristen mogen er zijn maar zodra ze hun kunst willen opdringen aan iedereen omdat het zogenaamd professioneel zou zijn of vul maar een medaille woordje in, dan vind ik dat ongezond.

is een vorm van autisme.
meningen?
(even afk trouwens)
Je zit op een forum en de enige manier van communicatie is typen. Is het dan zo moeilijk om normaal te schrijven?
Zyggie.
  woensdag 26 april 2006 @ 13:53:02 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_37310316
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:50 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

is een vorm van autisme.
meningen?
(even afk trouwens)
Stellen dat het letten op taalfouten een vorm van autisme is, is aperte onzin. Dat heeft niets met autisme te maken.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 26 april 2006 @ 13:54:49 #58
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37310373
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ha, dat viel vies tegen, ik zelf zit in mn examen jaar vw6. En je krijgt me toch aftrek voor fouten schrijven
En terecht. Ik weet niet hoe dat precies bij Nederlands zit, maar bij mijn vak is het vooral belangrijk dat je de leerling begrijpt. Ik vind het te gek voor woorden, je bent elk moment dat je wakker bent en wellicht in je dromen zelfs nog met taal bezig; maar dat je die goed beheerst is niet nodig, laten we het vooral zo basaal mogelijk houden anders zouden de kindertjes moeten denken...
pi_37310398
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Stellen dat het letten op taalfouten een vorm van autisme is, is aperte onzin. Dat heeft niets met autisme te maken.
Je kunt het als een soort 'tik' beschouwen. Immers, volledig foutloos schrijven is maar voor weinigen bestemd. Waarom zou je dan continu je teksten maar weer overlezen op een foutje? Die tik kan doorslaan
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  woensdag 26 april 2006 @ 13:56:47 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_37310424
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je kunt het als een soort 'tik' beschouwen. Immers, volledig foutloos schrijven is maar voor weinigen bestemd. Waarom zou je dan continu je teksten maar weer overlezen op een foutje? Die tik kan doorslaan
Of noem het een preoccupatie, bijvoorbeeld ingegeven door liefde voor (de) taal.
  woensdag 26 april 2006 @ 13:58:12 #61
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37310468
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Tic.

Of het een tic is weet ik niet, het kan ook best zijn dat het een vorm van irritatie is.
  woensdag 26 april 2006 @ 13:58:46 #62
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_37310484
Ik stoor me zelf ook aan taalfouten. Maar verbeteren begin ik niet aan, omdat ik ze zelf vaak zat maak .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 26 april 2006 @ 13:58:47 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_37310485
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:58 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Tic.

Of het een tic is weet ik niet, het kan ook best zijn dat het een vorm van irritatie is.
De preoccupatie kan leiden tot irritatie, ja.
pi_37310518
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:54 schreef TrenTs het volgende:

[..]

En terecht. Ik weet niet hoe dat precies bij Nederlands zit, maar bij mijn vak is het vooral belangrijk dat je de leerling begrijpt. Ik vind het te gek voor woorden, je bent elk moment dat je wakker bent en wellicht in je dromen zelfs nog met taal bezig; maar dat je die goed beheerst is niet nodig, laten we het vooral zo basaal mogelijk houden anders zouden de kindertjes moeten denken...
Nederlandse lessen zijn uhm, mja, beetje kletsen enzo. Soms wat teksten doorlezen en daar vragen over beantwoorden. Voor de rest, beetje bijpraten enzo?
pi_37310543
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:58 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Tic.

Haha, tic of tik. Je weet wat ik bedoel lol
  woensdag 26 april 2006 @ 14:03:40 #66
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37310606
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De preoccupatie kan leiden tot irritatie, ja.
is het dan niet zonde om geirriteerd te raken om zoiets doelloos, iets wat niks bijdraagt aan het leven dan wat franje aan de letterkunst.
zit je soms op zon rijkeluis school waar iedereen alles perfect moet doen?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:05:16 #67
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_37310650
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:03 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

is het dan niet zonde om geirriteerd te raken om zoiets doelloos, iets wat niks bijdraagt aan het leven dan wat franje aan de letterkunst.
Franje aan de letterkunst? Het is gewoon de taal.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:06:53 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_37310692
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:03 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik zit al een tijdje niet meer op school, hoor.

En zoals ik zei, de preoccupatie kàn leiden tot irritatie. Dat gebeurt dus echt niet altijd. Anders zou het een vorm van zelfkwelling zijn om op fora als FOk! rond te hangen.
pi_37310696
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:01 schreef BaajGuardian het volgende:

ik vind dat als je je concentreerd op elke grammaticale fout je behoorlijk autistisch bezig bent,
integendeel, juist autisten hebben veelal problemen met taal, autisme gaat deels ook samen met een storing in de taalontwikkeling, sommige autisten leren nooit spreken, of juist heel laat...

Voor een autist is het concept dat een 'ander' persoon mogelijk hem niet helemaal kan volgen lastig te begrijpen, autisten kunnen zich moeilijk in anderen verplaatsen ...
Voor een autist is het bijna een 'normaalheid' of 'gewoonheid' dat iedereen hem gewoon kan verstaan en om bepaalde principes, regels te moeten aanhouden, om er zorg voor te dragen dat anderen hem verstaan is erg lastig..

veel autisten praten eerder in zichzelf of onverstaanbaar, omdat het begrip van de 'ander' onderontwikkeld is ....
Overigens, er is wel een hemels verschil tussen autisten met veel en weinig 'zelfbewustzijn', een autist die zich van zichzelf en zijn afweijking bewust is, en probeert te werken aan 'verbetering' zal wél de moeite nemen door anderen 'begrepen' te worden, al blijft het lastig dat ook te bereiken.

Veel waarde leggen aan correct taalgebruik is juist iets dat een goed begrip van een sociale gemeenschap vereist... de realisatie dat anderen mogelijk problemen hebben iemand anders te verstaan, an men niet volgens vaststaande conventies met elkaar communiceert.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_37310699
autisme is een vorm van contactstoornis
dus er klopt iets niet helemaal
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 26 april 2006 @ 14:14:24 #71
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37310928
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:05 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Franje aan de letterkunst? Het is gewoon de taal.
Exact. Zo is het vastgesteld en zo doen we het niet. Alles wat daar buiten valt is gewoon fout, dat heeft niks met opsmuk of wat dan ook te maken.
Op een binnenweggetje ga je toch ook geen 120 rijden omdat het naar jouw inzicht best kan?
  woensdag 26 april 2006 @ 14:14:59 #72
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37310948
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
autisme is een vorm van contactstoornis
dus er klopt iets niet helemaal
Slotje.
  Moderator woensdag 26 april 2006 @ 14:15:06 #73
42184 crew  DaMart
pi_37310954
Je kunt het natuurlijk ook zien als iets positiefs. Anderen proberen je te helpen de fouten uit je systeem te halen. Dus eigenlijk zijn taalpuristen erg sociale mensen, die hun medemens graag helpen met het verbeteren van hun communicatieve schrijfvaardigheden. Als je de taal niet goed beheerst, dan zal dat in je verdere leven regelmatig tegen je werken. Zo zullen sollicitatiebrieven met een veelvoud aan taalfouten linea recta in de prullenbak verdwijnen. Er rest dan weinig anders dan een simpele, laagbetaalde baan, waarbij men sowieso niet op het taalgebruik let. Maar goed, als jij bouwvakker wilt worden, dan moet je gewoon alle goedbedoelde adviezen in de wind slaan!
  woensdag 26 april 2006 @ 14:15:47 #74
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_37310974
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:14 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Exact. Zo is het vastgesteld en zo doen we het niet. Alles wat daar buiten valt is gewoon fout, dat heeft niks met opsmuk of wat dan ook te maken.
Op een binnenweggetje ga je toch ook geen 120 rijden omdat het naar jouw inzicht best kan?
Bij franje denk ik eerder aan omslachtig woordgebruik dat om de bedoeling heendraait. Het onnodig gebruiken van woorden is franje.
Hoogachtend,
Erik.
pi_37310987
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:14 schreef TrenTs het volgende:

[..]

En dan hebben we ook nog zon leuk groen boekje hae, die spelling soms verandert. Me dunkt ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')