Je doet kinderachtig.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:47 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nou ik hoor hun hartjes nu al breken, terwijl ze in paniek het uitschreeuwen...
TrenTs heeft ons foldertje weg gegooid !
Is er een reden dat je zo'n domme opmerking maakt? Dat is wat ik doe als ik dat soort troep krijg, niet ik alleen, duizenden bij mij. Daaruit kun je namelijk perfect opmaken wat het voor bedrijf is.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:47 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nou ik hoor hun hartjes nu al breken, terwijl ze in paniek het uitschreeuwen...
TrenTs heeft ons foldertje weg gegooid !
nee, aangezien we geen één volk, één fuhrer zijn.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:46 schreef Tha_Erik het volgende:
Is het niet zo dat als nu de taalfouten al toegestaan worden dat er dan steeds meer taalfouten toegstaan worden en uiteindelijk een taal voerblijft die niet aan te leren is, en waar geen enkele structuur meer in is te vinden?
Ha, dat viel vies tegen, ik zelf zit in mn examen jaar vw6. En je krijgt me toch aftrek voor fouten schrijvenquote:Op woensdag 26 april 2006 13:45 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat het tegenwoordig in de klassen veel belangrijker is dat een leerling begrepen wordt dan dat wat hij zegt grammaticaal correct is. Ik vind het niet jammer, ik vind dat een walgelijke manier om een taal te verkrachten met een vrijbrief. Een taal is stampen, en als je daar niet van houdt is dat heel vervelend, maar het is wél belangrijk.
Je zit op een forum en de enige manier van communicatie is typen. Is het dan zo moeilijk om normaal te schrijven?quote:Op woensdag 26 april 2006 13:50 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nee, aangezien we geen één volk, één fuhrer zijn.
de wereld bestaat uit individuele mensen en taalpuristen mogen er zijn maar zodra ze hun kunst willen opdringen aan iedereen omdat het zogenaamd professioneel zou zijn of vul maar een medaille woordje in, dan vind ik dat ongezond.
maar het erop letten op zich, waar de TT op gericht is,
is een vorm van autisme.
meningen?
(even afk trouwens)
Stellen dat het letten op taalfouten een vorm van autisme is, is aperte onzin. Dat heeft niets met autisme te maken.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:50 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nee, aangezien we geen één volk, één fuhrer zijn.
de wereld bestaat uit individuele mensen en taalpuristen mogen er zijn maar zodra ze hun kunst willen opdringen aan iedereen omdat het zogenaamd professioneel zou zijn of vul maar een medaille woordje in, dan vind ik dat ongezond.
maar het erop letten op zich, waar de TT op gericht is,
is een vorm van autisme.
meningen?
(even afk trouwens)
En terecht. Ik weet niet hoe dat precies bij Nederlands zit, maar bij mijn vak is het vooral belangrijk dat je de leerling begrijpt.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ha, dat viel vies tegen, ik zelf zit in mn examen jaar vw6. En je krijgt me toch aftrek voor fouten schrijven![]()
Je kunt het als een soort 'tik' beschouwen. Immers, volledig foutloos schrijven is maar voor weinigen bestemd. Waarom zou je dan continu je teksten maar weer overlezen op een foutje? Die tik kan doorslaanquote:Op woensdag 26 april 2006 13:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Stellen dat het letten op taalfouten een vorm van autisme is, is aperte onzin. Dat heeft niets met autisme te maken.
Of noem het een preoccupatie, bijvoorbeeld ingegeven door liefde voor (de) taal.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je kunt het als een soort 'tik' beschouwen. Immers, volledig foutloos schrijven is maar voor weinigen bestemd. Waarom zou je dan continu je teksten maar weer overlezen op een foutje? Die tik kan doorslaan
Tic.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je kunt het als een soort 'tik' beschouwen. Immers, volledig foutloos schrijven is maar voor weinigen bestemd. Waarom zou je dan continu je teksten maar weer overlezen op een foutje? Die tik kan doorslaan
De preoccupatie kan leiden tot irritatie, ja.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:58 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Tic.
Of het een tic is weet ik niet, het kan ook best zijn dat het een vorm van irritatie is.
Nederlandse lessen zijn uhm, mja, beetje kletsen enzo. Soms wat teksten doorlezen en daar vragen over beantwoorden. Voor de rest, beetje bijpraten enzo?quote:Op woensdag 26 april 2006 13:54 schreef TrenTs het volgende:
[..]
En terecht. Ik weet niet hoe dat precies bij Nederlands zit, maar bij mijn vak is het vooral belangrijk dat je de leerling begrijpt.Ik vind het te gek voor woorden, je bent elk moment dat je wakker bent en wellicht in je dromen zelfs nog met taal bezig; maar dat je die goed beheerst is niet nodig, laten we het vooral zo basaal mogelijk houden anders zouden de kindertjes moeten denken...
Haha, tic of tik. Je weet wat ik bedoel lolquote:Op woensdag 26 april 2006 13:58 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Tic.
Of het een tic is weet ik niet, het kan ook best zijn dat het een vorm van irritatie is.
is het dan niet zonde om geirriteerd te raken om zoiets doelloos, iets wat niks bijdraagt aan het leven dan wat franje aan de letterkunst.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De preoccupatie kan leiden tot irritatie, ja.
Franje aan de letterkunst? Het is gewoon de taal.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:03 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
is het dan niet zonde om geirriteerd te raken om zoiets doelloos, iets wat niks bijdraagt aan het leven dan wat franje aan de letterkunst.
zit je soms op zon rijkeluis school waar iedereen alles perfect moet doen?
Ik zit al een tijdje niet meer op school, hoor.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:03 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
is het dan niet zonde om geirriteerd te raken om zoiets doelloos, iets wat niks bijdraagt aan het leven dan wat franje aan de letterkunst.
zit je soms op zon rijkeluis school waar iedereen alles perfect moet doen?
integendeel, juist autisten hebben veelal problemen met taal, autisme gaat deels ook samen met een storing in de taalontwikkeling, sommige autisten leren nooit spreken, of juist heel laat...quote:Op woensdag 26 april 2006 13:01 schreef BaajGuardian het volgende:
ik vind dat als je je concentreerd op elke grammaticale fout je behoorlijk autistisch bezig bent,
Exact. Zo is het vastgesteld en zo doen we het niet. Alles wat daar buiten valt is gewoon fout, dat heeft niks met opsmuk of wat dan ook te maken.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:05 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Franje aan de letterkunst? Het is gewoon de taal.
Slotje.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
autisme is een vorm van contactstoornis
dus er klopt iets niet helemaal
Bij franje denk ik eerder aan omslachtig woordgebruik dat om de bedoeling heendraait. Het onnodig gebruiken van woorden is franje.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:14 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Exact. Zo is het vastgesteld en zo doen we het niet. Alles wat daar buiten valt is gewoon fout, dat heeft niks met opsmuk of wat dan ook te maken.
Op een binnenweggetje ga je toch ook geen 120 rijden omdat het naar jouw inzicht best kan?
En dan hebben we ook nog zon leuk groen boekje hae, die spelling soms verandert. Me dunkt ?quote:Op woensdag 26 april 2006 14:14 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Exact. Zo is het vastgesteld en zo doen we het niet. Alles wat daar buiten valt is gewoon fout, dat heeft niks met opsmuk of wat dan ook te maken.
Op een binnenweggetje ga je toch ook geen 120 rijden omdat het naar jouw inzicht best kan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |