Realistisch gezien denk ik ook dat het nog ver weg is. Maar helemaal onwaarschijnlijk is het ook niet.quote:
Dan kom ik nog stééds met het tegenargument. En wel deze.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:50 schreef Godslasteraar het volgende:
Weinig tijd gehad om het nieuws te volgen, maar als ik het goed heb begrepen had Khamenei het erover nucleaire techniek te leveren aan Soedan. Als dat klopt dan blijkt dat Ahmedinges géén zonderling is binnen het Iraanse establishment en dat zijn politiek de politiek is ván het Iraanse establishment.
Is dat het geval, dan ben ik om, olieprijs irrelevant, knallen maar met die cruise-missiles en bunker-busters.
Boodschap: Europa moet bang zijn voor Iran.quote:Op donderdag 27 april 2006 13:24 schreef laforest het volgende:
'Iraanse raketten kunnen EU bereiken'
Na de Duitse inlichtingendienst in december heeft nu ook de Israëlische geheime dienst gezegd dat Iran nieuwe raketten voor de lange afstand heeft. Het gaat om zogenoemde BM25-raketten met een bereik van 2500 kilometer.
Daarmee kunnen doelen binnen de Europese Unie worden bereikt, zoals bijvoorbeeld Athene. Nederland ligt met ongeveer 4000 kilometer ver buiten bereik.
Volgens de militaire inlichtingendienst van Israël staat het vast dat Teheran al enkele raketten gereed heeft voor gebruik. De projectielen komen uit Noord-Korea. Zowel Iran als Noord-Korea ligt met de internationale gemeenschap in de clinch over beider nucleaire programma's.
Iran was overigens al in het bezit van raketten die Israël kunnen treffen. Het Israëlische dagblad Haaretz berichtte donderdag dat Iran werkt aan raketten die nog verder kunnen vliegen, alsmede aan projectielen die in staat zijn een kernlading te vervoeren.
Bron: Voorpagina Telegraaf
Erg doorzichtig allemaal.quote:
Iran-Israel Linkage By Bush Seen As Threat
Jewish leaders warn of backlash as president cites Jewish state as rationale for possible strikes.
President Bush is risking a backlash that could injure the Jewish community — and his own cause — by repeatedly citing Israel as his top rationale for possible U.S. military conflict with Iran, Jewish leaders and Middle East analysts warned this week.
Bush’s repeated, sometimes exclusive, focus on Israel could spark public fury against the Jewish state and Jews if U.S. military action is accompanied by skyrocketing gas prices, terrorism at home or fallen G.I.’s who might be seen as dying for Israel, some said. Others feared it could fracture the shaky international coalition Bush is striving to assemble to oppose Iran’s nuclear program by framing the threat as primarily to Israel rather than international stability.
The danger of Iran “is a much greater one than just Israel,” said Hoenlein.
Jewish Week
ik geloof er geen woord vanquote:Op donderdag 27 april 2006 13:24 schreef laforest het volgende:
'Iraanse raketten kunnen EU bereiken'
Na de Duitse inlichtingendienst in december heeft nu ook de Israëlische geheime dienst gezegd dat Iran nieuwe raketten voor de lange afstand heeft. Het gaat om zogenoemde BM25-raketten met een bereik van 2500 kilometer.
Daarmee kunnen doelen binnen de Europese Unie worden bereikt, zoals bijvoorbeeld Athene. Nederland ligt met ongeveer 4000 kilometer ver buiten bereik.
Volgens de militaire inlichtingendienst van Israël staat het vast dat Teheran al enkele raketten gereed heeft voor gebruik. De projectielen komen uit Noord-Korea. Zowel Iran als Noord-Korea ligt met de internationale gemeenschap in de clinch over beider nucleaire programma's.
Iran was overigens al in het bezit van raketten die Israël kunnen treffen. Het Israëlische dagblad Haaretz berichtte donderdag dat Iran werkt aan raketten die nog verder kunnen vliegen, alsmede aan projectielen die in staat zijn een kernlading te vervoeren.
Bron: Voorpagina Telegraaf
gezien de technologie die ze al wel hebben zou het best kunnen. zeg niet dat ze het hebben maar acht het niet onmogelijk, wel belangrijk om ze een halt toe te roepen.quote:Op donderdag 27 april 2006 22:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof er geen woord van
rakettechnologie is geen simpele zaak, met raketsystemen die op papier het een en ander kunnen maar nooit getest zijn maak je imo weinig indruk
ik heb ook raketten thuis liggen die doelen op de maan op 1 meter nauwkeurig kunnen raken zonder enige nevenschade en een uur na inslag groeien er allemaal tulpen ... gelooft ook niemand
laat ze eerst maar is een raket de zwarte zee inschieten, als het lukt ben ik onder de indruk
Mazar-I-Sharif/Brussel, 25 februari 2002 - De voedselcrisis in Noord-Afghanistan neemt alarmerende proporties aan. Tijdens een evaluatie van de ontheemden in het kamp van Sar-i-Pul en in de zuidelijke Faryab provincie, stelde AZG een dramatische toestand vast. Het aantal ondervoede kinderen dat wordt opgenomen in de voedselcentra van AZG blijft stijgen. De vooruitzichten voor de bevolking zijn slecht. De mensen hebben al hun bezittingen verkocht, hun huizen in grote getale verlaten en hebben vrijwel geen land of zaden meer om zich voor te bereiden op de volgende oogst te herpakken.quote:Op dinsdag 25 april 2006 01:06 schreef sp3c het volgende:
je bedoelt toch niet die uitzending waarbij ze Rambo zijn expert opinion laten ventileren hoop ik hé
hoe dan ook, dat gaat over het Zuiden van Afghanistan waar zoals ik al zij idd nog op beperkte schaal gevochten wordt ja.
Welke berichten heb jij precies gehoord over noord Afghanistan dan?
Wat heb je precies gehoord over de stand van zaken bij dat PRT of de samenstelling ervan?
ben je op de hoogte van de missie van de Mariniers naar Mazar i Shariff?
volgens mij klopt het gewoon hoor wat ik zeg, het is geen dagje uit in kneuterhuizen aan zee maar van een totale chaos kun je echt niet spreken, dat doet zelfs Zembla niet
edit: in het verkeerde topic gepost
man ik had af moeten kloppen toen ik zei dat het PRT geen serieuze incidenten heeft meegemaakt want hier is meteen de eerste!
[..]
Juist.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:10 schreef Hallulama het volgende:
Ook al kunnen die raketten ons bereiken, wat dan nog? Waarom zou Iran raketten op ons willen afvuren? Wat bereiken ze daar nou mee?
Allemaal bangmakerij en sensatiezucht!
Ze gaan aanvallen, ze gaan aanvallenquote:Op donderdag 27 april 2006 23:10 schreef Hallulama het volgende:
Ook al kunnen die raketten ons bereiken, wat dan nog? Waarom zou Iran raketten op ons willen afvuren? Wat bereiken ze daar nou mee?
en wat dan nog, ze gaan echt niet Athene bestoken met raketten, zelfs niet als de VS het land aanvalt want dan doen ze de Amerikanen gewoon een plezierquote:Op donderdag 27 april 2006 23:06 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
gezien de technologie die ze al wel hebben zou het best kunnen. zeg niet dat ze het hebben maar acht het niet onmogelijk, wel belangrijk om ze een halt toe te roepen.
als je dat bedoelt met totale chaos dan ben ik het ermee eensquote:Op donderdag 27 april 2006 23:10 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Mazar-I-Sharif/Brussel, 25 februari 2002 - De voedselcrisis in Noord-Afghanistan neemt alarmerende proporties aan. Tijdens een evaluatie van de ontheemden in het kamp van Sar-i-Pul en in de zuidelijke Faryab provincie, stelde AZG een dramatische toestand vast. Het aantal ondervoede kinderen dat wordt opgenomen in de voedselcentra van AZG blijft stijgen. De vooruitzichten voor de bevolking zijn slecht. De mensen hebben al hun bezittingen verkocht, hun huizen in grote getale verlaten en hebben vrijwel geen land of zaden meer om zich voor te bereiden op de volgende oogst te herpakken.
het vetgedrukte snap ik niet helemaal, heb meerdere posts van je gelezen en je bent goed op de hoogte en zover ik kan oordelen zeker geen leeghoofd.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
en wat dan nog, ze gaan echt niet Athene bestoken met raketten, zelfs niet als de VS het land aanvalt want dan doen ze de Amerikanen gewoon een plezier
besides wil je echt oorlog voeren om raketten die misschien het uiterste puntje van Europa kunnen raken?
guess what, wij kunnen Iran ook raken, en een stuk harder ook, ik zou in principe voor een invasie van Iran gaan als het om humanitaire redenen is maar een dreiging tov Europa is onzin en dat ze met kernwapens bezig zijn ben ik nog niet van overtuigd
Mazar-I-Sharif/Brussel, 25 februari 2002 - De voedselcrisis in Noord-Afghanistan neemt alarmerende proporties aan. Tijdens een evaluatie van de ontheemden in het kamp van Sar-i-Pul en in de zuidelijke Faryab provincie, stelde AZG een dramatische toestand vast. Het aantal ondervoede kinderen dat wordt opgenomen in de voedselcentra van AZG blijft stijgen. De vooruitzichten voor de bevolking zijn slecht. De mensen hebben al hun bezittingen verkocht, hun huizen in grote getale verlaten en hebben vrijwel geen land of zaden meer om zich voor te bereiden op de volgende oogst te herpakken.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/848173/2/50#37267656]dinsdag 25 april
om eerlijk te zijn zie ik het nut niet in van een Iraans kerwapen, ik kan me niet voorstellen dat ze geld stoppen in een dergelijk wapenprogramma gaan investeren, ik heb dit al meerdere malen aangegeven en ik heb nog geen enkel argument gezien wat hier tegenin gaat.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:20 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het vetgedrukte snap ik niet helemaal, heb meerdere posts van je gelezen en je bent goed op de hoogte en zover ik kan oordelen zeker geen leeghoofd.
hoe kan je de link dat ze bezig zijn met kernwapens dan in vredesnaam missen![]()
quote:Op donderdag 27 april 2006 23:10 schreef Hallulama het volgende:
ik vind van wel, het gaat er (in het noorden) nu beter dan in Bosnie 4 jaar na Dayton en daar heeft de oorlog slechts 5 jaar geduurd en daar zijn vele malen meer internationale troepen ingezetquote:Op donderdag 27 april 2006 23:27 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Complete chaos is overdreven maar een succes kun je het ook niet noemen.
maar ... als ze die wapens aan terroristen geven, zijn ze toch niet meer gebonden aan het bereik van de Iraanse raketsystemen of krijgen ze die er gratis bijquote:
Daarom schreef JINSA (The Jewish Institute for National Security Affairs) vorige week ookquote:Op donderdag 27 april 2006 23:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar ... als ze die wapens aan terroristen geven, zijn ze toch niet meer gebonden aan het bereik van de Iraanse raketsystemen of krijgen ze die er gratis bij
JINSA Report - Iran, Iran, Iran and Iranquote:
This Iranian demonstration may be the only warning we get to dispense with our individual financial or political goals and find a unified way to a) make the Iranians stop, or b) make the Iranians stop. That's it. That's the only priority.
nu ja zo vreemd is dat niet, wij ontwikkelen steeds betere wapens, enige wat ik raar vind is dat het in het geval van Iran zo bijzonder is ... je zult de Iraanse media ook niet horen over onze LCFregatten ondanks het feit dat 1 van die schepen heel de Iraanse marine kan laten zinken (en een flinke hap uit de Iraanse luchtmacht kan nemen, en met de kruisraketten Teheran kan raken vanaf de Persische golf waar er nu 1 ronddobbert) zonder zweetdruppeltjes te genererenquote:Op donderdag 27 april 2006 23:38 schreef atmosphere1 het volgende:
Wat mij zo opvalt is de continue stroom van bericht geving over Iran die steeds opnieuw weer verteld hoe gevaarlijk het land is en op 1000 manieren vertelt dat ze steeds betere wapens ontwikkelen .
We krijgen een extreem eenzijdig beeld voorgeschotelt , ik geloof er onderhand geen barst meer van .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |