abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 april 2006 @ 13:46:12 #151
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 27 april 2006 @ 15:45:28 #152
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_37347007
Maar eh... wanneer gaan die bombardementen nou beginnen? Op dit moment niets leuks op cnn...
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_37347373
quote:
Op woensdag 26 april 2006 21:45 schreef Evil_Jur het volgende:
Oorlog is nog niet begonnen kerel
Die begint ook niet
pi_37350740
quote:
Op donderdag 27 april 2006 15:55 schreef unstoppablemark het volgende:

[..]

Die begint ook niet
Realistisch gezien denk ik ook dat het nog ver weg is. Maar helemaal onwaarschijnlijk is het ook niet.
  donderdag 27 april 2006 @ 18:37:23 #155
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37352651
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:50 schreef Godslasteraar het volgende:
Weinig tijd gehad om het nieuws te volgen, maar als ik het goed heb begrepen had Khamenei het erover nucleaire techniek te leveren aan Soedan. Als dat klopt dan blijkt dat Ahmedinges géén zonderling is binnen het Iraanse establishment en dat zijn politiek de politiek is ván het Iraanse establishment.

Is dat het geval, dan ben ik om, olieprijs irrelevant, knallen maar met die cruise-missiles en bunker-busters.
Dan kom ik nog stééds met het tegenargument. En wel deze.

'En Abdul Khan dan?'
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  † In Memoriam † donderdag 27 april 2006 @ 19:42:20 #156
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37354950
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:24 schreef laforest het volgende:
'Iraanse raketten kunnen EU bereiken'
Na de Duitse inlichtingendienst in december heeft nu ook de Israëlische geheime dienst gezegd dat Iran nieuwe raketten voor de lange afstand heeft. Het gaat om zogenoemde BM25-raketten met een bereik van 2500 kilometer.

Daarmee kunnen doelen binnen de Europese Unie worden bereikt, zoals bijvoorbeeld Athene. Nederland ligt met ongeveer 4000 kilometer ver buiten bereik.

Volgens de militaire inlichtingendienst van Israël staat het vast dat Teheran al enkele raketten gereed heeft voor gebruik. De projectielen komen uit Noord-Korea. Zowel Iran als Noord-Korea ligt met de internationale gemeenschap in de clinch over beider nucleaire programma's.

Iran was overigens al in het bezit van raketten die Israël kunnen treffen. Het Israëlische dagblad Haaretz berichtte donderdag dat Iran werkt aan raketten die nog verder kunnen vliegen, alsmede aan projectielen die in staat zijn een kernlading te vervoeren.

Bron: Voorpagina Telegraaf
Boodschap: Europa moet bang zijn voor Iran.

Waarom?

Zodat een mogelijke oorlog ook kan worden verkocht als bescherming van Europa.

Waarom?
quote:

Iran-Israel Linkage By Bush Seen As Threat

Jewish leaders warn of backlash as president cites Jewish state as rationale for possible strikes.

President Bush is risking a backlash that could injure the Jewish community — and his own cause — by repeatedly citing Israel as his top rationale for possible U.S. military conflict with Iran, Jewish leaders and Middle East analysts warned this week.

Bush’s repeated, sometimes exclusive, focus on Israel could spark public fury against the Jewish state and Jews if U.S. military action is accompanied by skyrocketing gas prices, terrorism at home or fallen G.I.’s who might be seen as dying for Israel, some said. Others feared it could fracture the shaky international coalition Bush is striving to assemble to oppose Iran’s nuclear program by framing the threat as primarily to Israel rather than international stability.

The danger of Iran “is a much greater one than just Israel,” said Hoenlein.

Jewish Week

Erg doorzichtig allemaal.
  donderdag 27 april 2006 @ 20:34:17 #157
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_37356763
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  Moderator donderdag 27 april 2006 @ 22:31:24 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37360760
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:24 schreef laforest het volgende:
'Iraanse raketten kunnen EU bereiken'
Na de Duitse inlichtingendienst in december heeft nu ook de Israëlische geheime dienst gezegd dat Iran nieuwe raketten voor de lange afstand heeft. Het gaat om zogenoemde BM25-raketten met een bereik van 2500 kilometer.

Daarmee kunnen doelen binnen de Europese Unie worden bereikt, zoals bijvoorbeeld Athene. Nederland ligt met ongeveer 4000 kilometer ver buiten bereik.

Volgens de militaire inlichtingendienst van Israël staat het vast dat Teheran al enkele raketten gereed heeft voor gebruik. De projectielen komen uit Noord-Korea. Zowel Iran als Noord-Korea ligt met de internationale gemeenschap in de clinch over beider nucleaire programma's.

Iran was overigens al in het bezit van raketten die Israël kunnen treffen. Het Israëlische dagblad Haaretz berichtte donderdag dat Iran werkt aan raketten die nog verder kunnen vliegen, alsmede aan projectielen die in staat zijn een kernlading te vervoeren.

Bron: Voorpagina Telegraaf
ik geloof er geen woord van

rakettechnologie is geen simpele zaak, met raketsystemen die op papier het een en ander kunnen maar nooit getest zijn maak je imo weinig indruk
ik heb ook raketten thuis liggen die doelen op de maan op 1 meter nauwkeurig kunnen raken zonder enige nevenschade en een uur na inslag groeien er allemaal tulpen ... gelooft ook niemand

laat ze eerst maar is een raket de zwarte zee inschieten, als het lukt ben ik onder de indruk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_37362139
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik geloof er geen woord van

rakettechnologie is geen simpele zaak, met raketsystemen die op papier het een en ander kunnen maar nooit getest zijn maak je imo weinig indruk
ik heb ook raketten thuis liggen die doelen op de maan op 1 meter nauwkeurig kunnen raken zonder enige nevenschade en een uur na inslag groeien er allemaal tulpen ... gelooft ook niemand

laat ze eerst maar is een raket de zwarte zee inschieten, als het lukt ben ik onder de indruk
gezien de technologie die ze al wel hebben zou het best kunnen. zeg niet dat ze het hebben maar acht het niet onmogelijk, wel belangrijk om ze een halt toe te roepen.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_37362248
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 01:06 schreef sp3c het volgende:
je bedoelt toch niet die uitzending waarbij ze Rambo zijn expert opinion laten ventileren hoop ik hé

hoe dan ook, dat gaat over het Zuiden van Afghanistan waar zoals ik al zij idd nog op beperkte schaal gevochten wordt ja.
Welke berichten heb jij precies gehoord over noord Afghanistan dan?
Wat heb je precies gehoord over de stand van zaken bij dat PRT of de samenstelling ervan?
ben je op de hoogte van de missie van de Mariniers naar Mazar i Shariff?

volgens mij klopt het gewoon hoor wat ik zeg, het is geen dagje uit in kneuterhuizen aan zee maar van een totale chaos kun je echt niet spreken, dat doet zelfs Zembla niet

edit: in het verkeerde topic gepost
man ik had af moeten kloppen toen ik zei dat het PRT geen serieuze incidenten heeft meegemaakt want hier is meteen de eerste!
[..]
Mazar-I-Sharif/Brussel, 25 februari 2002 - De voedselcrisis in Noord-Afghanistan neemt alarmerende proporties aan. Tijdens een evaluatie van de ontheemden in het kamp van Sar-i-Pul en in de zuidelijke Faryab provincie, stelde AZG een dramatische toestand vast. Het aantal ondervoede kinderen dat wordt opgenomen in de voedselcentra van AZG blijft stijgen. De vooruitzichten voor de bevolking zijn slecht. De mensen hebben al hun bezittingen verkocht, hun huizen in grote getale verlaten en hebben vrijwel geen land of zaden meer om zich voor te bereiden op de volgende oogst te herpakken.
  donderdag 27 april 2006 @ 23:10:47 #161
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_37362273
Ook al kunnen die raketten ons bereiken, wat dan nog? Waarom zou Iran raketten op ons willen afvuren? Wat bereiken ze daar nou mee?

Allemaal bangmakerij en sensatiezucht!
pi_37362298
quote:
Op donderdag 27 april 2006 23:10 schreef Hallulama het volgende:
Ook al kunnen die raketten ons bereiken, wat dan nog? Waarom zou Iran raketten op ons willen afvuren? Wat bereiken ze daar nou mee?

Juist.
pi_37362384
quote:

Ze gaan aanvallen, ze gaan aanvallen
  Moderator donderdag 27 april 2006 @ 23:17:44 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37362505
quote:
Op donderdag 27 april 2006 23:06 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

gezien de technologie die ze al wel hebben zou het best kunnen. zeg niet dat ze het hebben maar acht het niet onmogelijk, wel belangrijk om ze een halt toe te roepen.
en wat dan nog, ze gaan echt niet Athene bestoken met raketten, zelfs niet als de VS het land aanvalt want dan doen ze de Amerikanen gewoon een plezier
besides wil je echt oorlog voeren om raketten die misschien het uiterste puntje van Europa kunnen raken?

guess what, wij kunnen Iran ook raken, en een stuk harder ook, ik zou in principe voor een invasie van Iran gaan als het om humanitaire redenen is maar een dreiging tov Europa is onzin en dat ze met kernwapens bezig zijn ben ik nog niet van overtuigd
  Moderator donderdag 27 april 2006 @ 23:20:07 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37362564
quote:
Op donderdag 27 april 2006 23:10 schreef atmosphere1 het volgende:

[..]

Mazar-I-Sharif/Brussel, 25 februari 2002 - De voedselcrisis in Noord-Afghanistan neemt alarmerende proporties aan. Tijdens een evaluatie van de ontheemden in het kamp van Sar-i-Pul en in de zuidelijke Faryab provincie, stelde AZG een dramatische toestand vast. Het aantal ondervoede kinderen dat wordt opgenomen in de voedselcentra van AZG blijft stijgen. De vooruitzichten voor de bevolking zijn slecht. De mensen hebben al hun bezittingen verkocht, hun huizen in grote getale verlaten en hebben vrijwel geen land of zaden meer om zich voor te bereiden op de volgende oogst te herpakken.
als je dat bedoelt met totale chaos dan ben ik het ermee eens
beetje rare definitie van chaos maar dat zal dan wel

dit zal nog wel een tijdje zo doorgaan en was tijdens de Taliban niet veel beter, alleen was Artsen Zonder Grenzen toen niet aanwezig
pi_37362573
quote:
Op donderdag 27 april 2006 23:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

en wat dan nog, ze gaan echt niet Athene bestoken met raketten, zelfs niet als de VS het land aanvalt want dan doen ze de Amerikanen gewoon een plezier
besides wil je echt oorlog voeren om raketten die misschien het uiterste puntje van Europa kunnen raken?

guess what, wij kunnen Iran ook raken, en een stuk harder ook, ik zou in principe voor een invasie van Iran gaan als het om humanitaire redenen is maar een dreiging tov Europa is onzin en dat ze met kernwapens bezig zijn ben ik nog niet van overtuigd
het vetgedrukte snap ik niet helemaal, heb meerdere posts van je gelezen en je bent goed op de hoogte en zover ik kan oordelen zeker geen leeghoofd.

hoe kan je de link dat ze bezig zijn met kernwapens dan in vredesnaam missen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_37362748
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/848173/2/50#37267656]dinsdag 25 april

Complete chaos is overdreven maar een succes kun je het ook niet noemen.
  Moderator donderdag 27 april 2006 @ 23:29:23 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37362814
quote:
Op donderdag 27 april 2006 23:20 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

het vetgedrukte snap ik niet helemaal, heb meerdere posts van je gelezen en je bent goed op de hoogte en zover ik kan oordelen zeker geen leeghoofd.

hoe kan je de link dat ze bezig zijn met kernwapens dan in vredesnaam missen
om eerlijk te zijn zie ik het nut niet in van een Iraans kerwapen, ik kan me niet voorstellen dat ze geld stoppen in een dergelijk wapenprogramma gaan investeren, ik heb dit al meerdere malen aangegeven en ik heb nog geen enkel argument gezien wat hier tegenin gaat.

ze kunnen het zowieso niet gebruiken want dan worden ze van de kaart geveegd zelfs als de Amerikanen aan hun invasie zijn begonnen zou het niet verstandig zijn om een kernwapen in te zetten want het sterkt de Amerikaanse bevolking alleen maar in hun overtuiging dat het een goede zaak is en het creeert enkel internationale steun voor de Amerikaanse zaak (Chirac heeft aangegeven dat als Irak gebruik zou maken van NBC wapentuig dat Frankrijk mee zou doen aan de oorlog tegen Saddam) en ze hebben niet zoals bv Pakistan een buurland waar ze het bloed wel van kunnen drinken afaik
  † In Memoriam † donderdag 27 april 2006 @ 23:31:31 #169
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37362880
quote:

Moderator donderdag 27 april 2006 @ 23:32:21 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37362901
quote:
Op donderdag 27 april 2006 23:27 schreef atmosphere1 het volgende:

[..]

Complete chaos is overdreven maar een succes kun je het ook niet noemen.
ik vind van wel, het gaat er (in het noorden) nu beter dan in Bosnie 4 jaar na Dayton en daar heeft de oorlog slechts 5 jaar geduurd en daar zijn vele malen meer internationale troepen ingezet
  Moderator donderdag 27 april 2006 @ 23:34:03 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37362955
quote:
Op donderdag 27 april 2006 23:31 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

[afbeelding]
maar ... als ze die wapens aan terroristen geven, zijn ze toch niet meer gebonden aan het bereik van de Iraanse raketsystemen of krijgen ze die er gratis bij
pi_37363069
Wat mij zo opvalt is de continue stroom van bericht geving over Iran die steeds opnieuw weer verteld hoe gevaarlijk het land is en op 1000 manieren vertelt dat ze steeds betere wapens ontwikkelen .
We krijgen een extreem eenzijdig beeld voorgeschotelt , ik geloof er onderhand geen barst meer van .
  † In Memoriam † donderdag 27 april 2006 @ 23:42:49 #173
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37363215
quote:
Op donderdag 27 april 2006 23:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar ... als ze die wapens aan terroristen geven, zijn ze toch niet meer gebonden aan het bereik van de Iraanse raketsystemen of krijgen ze die er gratis bij
Daarom schreef JINSA (The Jewish Institute for National Security Affairs) vorige week ook
quote:

This Iranian demonstration may be the only warning we get to dispense with our individual financial or political goals and find a unified way to a) make the Iranians stop, or b) make the Iranians stop. That's it. That's the only priority.

JINSA Report - Iran, Iran, Iran and Iran

Adviseur van Jinsa: Richard Perle

Voormalige adviseurs van Jinsa:
- John Bolton
- Douglas Feith
- Dick Cheney
- James Woolsey, etc.

Yep, weer dezelfde lui als de PNAC-groep (en de halve Bush regering).

"Make the Iranians stop. That's it. That's the only priority."
  donderdag 27 april 2006 @ 23:45:56 #174
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_37363295
Onze Man in Teheran
donderdag, april 20, 2006

From Iran with Love

Iedereen bedankt, deze week zit ik met mijn site op 25.000 unieke bezoekers en bijna 1 miljoen hits (Excuses: het zijn er 750.000, ik had in de foute tabel gekeken). Aan de lezersreacties in de krant, op mijn site en in persoonlijke mails is te zien dat Iran steeds meer gevoelens oproept bij lezers. De Iraanse homo's, het kernprogramma, Joden; het waren allemaal onderwerpen de afgelopen tijd waar mensen zich druk over maken. Iedereen heeft er wel een mening over. Ik ben daar blij om, Iran is een te dynamisch, complex en leuk land om zomaar af te doen als "ayatollah-staat-op-zoek-naar-een kernbom-en-met-een-gekke-president."

Ik krijg hierdoor heel veel interessante, kritische en leuke reacties, dank daarvoor. Ik probeer iedereen die vragen over Iran heeft te antwoorden. En natuurlijk zijn er ook de gekken. Gisteren kreeg ik een mail van een dame die vond dat ik met mijn stukken propagandataal uitsloeg voor de Amerikanen. Eerder werd ik beschuldigd een agent van de Iraanse geheime dienst te zijn. Nog even en ik word gevraagd als nieuwe James Bond.

Voor in het verleden geschreven artikelen en stukken in de toekomst, geldt, don't kill the messenger, natuurlijk maak ik wel eens fouten, maar ik doe mijn best. De 'vaste' boodschappers op mijn site vraag ik de discussies en postings een beetje beknopt te houden, zodat het leuk blijft voor iedereen.

Bedankt, From Iran with Love,
Thomas

http://www.onzemaninteheran.com/
  Moderator donderdag 27 april 2006 @ 23:48:21 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37363352
quote:
Op donderdag 27 april 2006 23:38 schreef atmosphere1 het volgende:
Wat mij zo opvalt is de continue stroom van bericht geving over Iran die steeds opnieuw weer verteld hoe gevaarlijk het land is en op 1000 manieren vertelt dat ze steeds betere wapens ontwikkelen .
We krijgen een extreem eenzijdig beeld voorgeschotelt , ik geloof er onderhand geen barst meer van .
nu ja zo vreemd is dat niet, wij ontwikkelen steeds betere wapens, enige wat ik raar vind is dat het in het geval van Iran zo bijzonder is ... je zult de Iraanse media ook niet horen over onze LCFregatten ondanks het feit dat 1 van die schepen heel de Iraanse marine kan laten zinken (en een flinke hap uit de Iraanse luchtmacht kan nemen, en met de kruisraketten Teheran kan raken vanaf de Persische golf waar er nu 1 ronddobbert) zonder zweetdruppeltjes te genereren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')