Ja Casablanca...quote:Op maandag 24 april 2006 14:51 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Zou je toch niet zeggen als ik die vakantie foto`s zie van een vriend van mij.
Schone mooie straten, overal netjes en geordend en mooie gebouwen in Casablanca.
Maarja de cijfers liegen niet.
Flikker toch op met je cultuurrelativistisch koloniaal gehuilebuil!!! Het koloniale verleden hebben we al lang goedgemaakt met al die honderden miljarden dollars en condooms die we in die regio gepompt hebben!quote:Op maandag 24 april 2006 14:58 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Je wil dus ontkennen dat een deel van de problemen in Afrikaanse landen o.a. geescaleerd zijn n.a.v. vertreken van de westerse landen die deze landen gecoloniseerd hadden?
Wel opvallend hoe je tijdens onze discussie ineens wegbleef. Naar je argumenten mag ik zeker raden?quote:
Ja, dat ontken ik. Het komt door de zaken die ik hier opsom: Grenzen open!quote:Op maandag 24 april 2006 14:58 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Je wil dus ontkennen dat een deel van de problemen in Afrikaanse landen o.a. geescaleerd zijn n.a.v. vertreken van de westerse landen die deze landen gecoloniseerd hadden?
quote:Op maandag 24 april 2006 15:00 schreef Sherlock666 het volgende:
[..]
Flikker toch op met je cultuurrelativistisch koloniaal gehuilebuil!!! Het koloniale verleden hebben we al lang goedgemaakt met al die honderden miljarden dollars en condooms die we in die regio gepompt hebben!
Ik was aan het flirten, ja?quote:Op maandag 24 april 2006 15:01 schreef Sherlock666 het volgende:
[..]
Wel opvallend hoe je tijdens onze discussie ineens wegbleef. Naar je argumenten mag ik zeker raden?
De schade die de westerse wereld in Afrika heeft gemaakt is onmogelijk terug te betalen.quote:Op maandag 24 april 2006 15:00 schreef Sherlock666 het volgende:
[..]
Flikker toch op met je cultuurrelativistisch koloniaal gehuilebuil!!! Het koloniale verleden hebben we al lang goedgemaakt met al die honderden miljarden dollars en condooms die we in die regio gepompt hebben!
Een doekje voor het bloeden dat we zelf veroorzaken.quote:Op maandag 24 april 2006 15:00 schreef Sherlock666 het volgende:
[..]
Het kom erop neer dat wij foute regimes in het zadel houden en onze markten beschermen ten koste van hunner.quote:Op maandag 24 april 2006 15:06 schreef sSSPzAbt_101 het volgende:
Het komt er dus op neer dat Zimbabwe zoals zoveel Afrikaanse landen onder blanke leiding ...:"onderdrukt" werden maar betere economische en welvaartsperspectieven hadden en nu ze oafhankelijk zijn en weer onder tribal leadership staan, maken ze er een potje van en is er hongersnood en burgeroorlog?
Ik zie even het verband hier niet tussen hoor.quote:Op maandag 24 april 2006 15:01 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Ja, dat ontken ik. Het komt door de zaken die ik hier opsom: Grenzen open!
De oorzaak is dat deze problemen bestaan!quote:Op maandag 24 april 2006 15:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik zie even het verband hier niet tussen hoor.
De problemen in landen als Congo en Ivoorkust zouden als sneeuw voor de zon verdwijnen op deze manier?
Is het grote probleem niet de verkeerde leiders ten gevolge van een machtsvacuum?
Je draagt een aantal oplossingen voor, maar ik zie geen oorzaak staan
Das indd wel vaker een probleem jahquote:Op maandag 24 april 2006 15:10 schreef Floridinges het volgende:
[..]
De oorzaak is dat deze problemen bestaan!
Ik ben alleen wel niet links meer.quote:
En een manquote:Op maandag 24 april 2006 15:13 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Ik ben alleen wel niet links meer.
Nee, ik ben nog steeds een meisje, hoe kom je erbij?quote:
Floridingesquote:Op maandag 24 april 2006 15:23 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Nee, ik ben nog steeds een meisje, hoe kom je erbij?
Je profiel.quote:Op maandag 24 april 2006 15:23 schreef Floridinges het volgende:
Nee, ik ben nog steeds een meisje, hoe kom je erbij?
Dank.quote:Op maandag 24 april 2006 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Floridinges
Geslacht: Man
Maar ach, je kan niet alles hebben
Onzin, Afrika heeft het Westen juist erg veel geld gekost. Bestond het continent Afrika niet dan was Europa waarschijnlijk nu nog rijker geweest.quote:Op maandag 24 april 2006 15:02 schreef MrSASO het volgende:
[..]
De schade die de westerse wereld in Afrika heeft gemaakt is onmogelijk terug te betalen.
Afrika is de reden waarom het westen is wat het nu is.
Ben jij wel eens in afrika bezuiden de Sahara geweest? En dan bedoel in niet in een lodge in Kenia ofzoquote:Op maandag 24 april 2006 15:31 schreef BrickTop het volgende:
De zwarte boeren die de gronden hebben overgenomen ontbreekt het aan twee dingen:
1. geld
2. kennis
Deze voorsprong hadden de blanke boeren wel.
Wat zou er van Zimbabwe zijn geworden als de zwarte boeren gelijke kansen zouden
hebben gehad ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |