nee, ik ook niet. als het gebeurt dan gebeurt het toch wel. jammer danquote:Op dinsdag 25 april 2006 09:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Neej. jij gaf voorbeelden van dino's en bacterieën, mij boeit het niet in de zin van ik hoef er geen lering uit te trekken, dat wat de dino's is overkomen, mij ook kan overkomen.
It wont happenquote:Op dinsdag 25 april 2006 09:23 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, ik ook niet. als het gebeurt dan gebeurt het toch wel. jammer dan
Dat is verwachtingquote:Op dinsdag 25 april 2006 09:25 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat is geloof
en dat zouden we er niet bij halen in dit topic
verwachting is nergens op gebaseerd. slechts op geloof.quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is verwachting
In dit topic? Topic gaat voor het helft over geloof
Kan ook gebaseerd zijn op hoopquote:Op dinsdag 25 april 2006 09:27 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
verwachting is nergens op gebaseerd. slechts op geloof.
o ja, dat was het andere topic
dat kan ook, maar dat zegt ook heel weinig. ik kan het als ongelovige ook hopen maar dat levert maar weinig op.quote:
Nou.. ik denk dat de mens zonder hoop juist niet zo overleven hetzij fysiek dan wel geestelijke omstandigheden.quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:30 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat kan ook, maar dat zegt ook heel weinig. ik kan het als ongelovige ook hopen maar dat levert maar weinig op.
dat is mooi dat jij dat denktquote:Op dinsdag 25 april 2006 09:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou.. ik denk dat de mens zonder hoop juist niet zo overleven hetzij fysiek dan wel geestelijke omstandigheden.
Hoop in wat voor opzicht? Het leven gaat verder. Daar komt geen hoop aan te pas. Katten leven hun leven ook gewoon. De eerste mensen deden dat ook tienduizenden jaren terug. Ik zie niet echt een verschil met nu. Waarop moet je hopen dan?quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou.. ik denk dat de mens zonder hoop juist niet zo overleven hetzij fysiek dan wel geestelijke omstandigheden.
hopen op betere dagen geeft geen garanties, slechts hoopquote:Op dinsdag 25 april 2006 12:50 schreef Triggershot het volgende:
op betere dagen.
Hoop brengt frisse moed met zich mee.quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:59 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
hopen op betere dagen geeft geen garanties, slechts hoop
en ook dat geeft geen garantiesquote:Op dinsdag 25 april 2006 14:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoop brengt frisse moed met zich mee.
Wat wel dan? Mediamarkt?quote:Op dinsdag 25 april 2006 14:03 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en ook dat geeft geen garanties
Vertel.quote:Op dinsdag 25 april 2006 14:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik ben het niet eens op dit punt met Trigger, maar ik respecteer zijn interpretatie wel.
mja, maar dat zijn andere garanties. hoe graag je dat ook wilt. in de evolutie kun je geen garantie bijkopen. pas achteraf is te bepalen wat ons "succes" is geweest binnen de evolutie. dat wij onzelfs mogelijk als succesvol zien is niet interessantquote:
Wel als wij een evolutie theorie lopen die door wordt in werking is gezetquote:Op dinsdag 25 april 2006 15:59 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, maar dat zijn andere garanties. hoe graag je dat ook wilt. in de evolutie kun je geen garantie bijkopen. pas achteraf is te bepalen wat ons "succes" is geweest binnen de evolutie. dat wij onzelfs mogelijk als succesvol zien is niet interessant
quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wel als wij een evolutie theorie lopen die door wordt in werking is gezet
het staat je vrij dat te gelovenquote:Op dinsdag 25 april 2006 18:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Missing link : God
Door God wordt.
iddquote:Op dinsdag 25 april 2006 18:35 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
het staat je vrij dat te geloven
er is echter geen aanwijzing voorquote:
Een aanwezigheid voor het bestaan van God?quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:23 schreef Bensel het volgende:
[..]
er is echter geen aanwijzing voor
(om het een tweetje maar even af te maken)
een aanwezigheid ?quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een aanwezigheid voor het bestaan van God?
Een aanwezigheid.. Iets dat "present" is op aarde dat bestaan van Allah zou bewijzen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:16 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
een aanwezigheid ?wat bedoel je ?
en dan heb je het over evolutie met als resultaat de mens. dan moet je er van uitgaan dat de mens inderdaad het beoogde resultaat is. daarmee ga je al tegen de theorie in, maar goed...dat mag natuurlijk. daarmee bewijs je nog niet het bestaan van Allah overigens. hoogstens een "hogere macht"quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een aanwezigheid.. Iets dat "present" is op aarde dat bestaan van Allah zou bewijzen.
Een moslim zal de evolutie niet zien als bewijs voor het bestaan van God, integendeel. Mensen zien totaal andere dingen als bewijs voor zijn bestaan, spirituelere dingen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:25 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en dan heb je het over evolutie met als resultaat de mens. dan moet je er van uitgaan dat de mens inderdaad het beoogde resultaat is. daarmee ga je al tegen de theorie in, maar goed...dat mag natuurlijk. daarmee bewijs je nog niet het bestaan van Allah overigens. hoogstens een "hogere macht"
ok, nou ja...een agnost zal de evolutietheorie ook niet als bewijs zienquote:Op dinsdag 25 april 2006 20:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een moslim zal de evolutie niet zien als bewijs voor het bestaan van God, integendeel. Mensen zien totaal andere dingen als bewijs voor zijn bestaan, spirituelere dingen.
Wanneer een agnost al bewijzen ziet voor het (niet) bestaan van God, blijft hij dan nog wel een agnost?quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:30 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ok, nou ja...een agnost zal de evolutietheorie ook niet als bewijs zien
nee, maar een agnost heeft niet tot doel agnost te blijvenquote:Op dinsdag 25 april 2006 20:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wanneer een agnost al bewijzen ziet voor het (niet) bestaan van God, blijft hij dan nog wel een agnost?
Genoeg agnosten die hun zoektocht "door willen zetten" na hun dood, niet?quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:34 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, maar een agnost heeft niet tot doel agnost te blijven
ik zou het niet weten. mogelijk dat atheïsten dat ook wel zouden willen, alleen geloven ze niet dat het mogelijk isquote:Op dinsdag 25 april 2006 20:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Genoeg agnosten die hun zoektocht "door willen zetten" na hun dood, niet?
Ja, ok maar dat geloof ik dan ook niet. Hoe sta jij er tegenover?quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:47 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik zou het niet weten. mogelijk dat atheïsten dat ook wel zouden willen, alleen geloven ze niet dat het mogelijk is
misschien dat het best leuk is om hierna uit te vinden hoe het nou allemaal gekomen is en daarna nog op één of andere manier doorleven ofzo. als het niet zo is, dan maar niet.quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, ok maar dat geloof ik dan ook niet. Hoe sta jij er tegenover?
[/quote]Verwijs je naar bestraffing of non-existence?quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:54 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
misschien dat het best leuk is om hierna uit te vinden hoe het nou allemaal gekomen is en daarna nog op één of andere manier doorleven ofzo.[quote] als het niet zo is, dan maar niet.
één van beide. maar ik neig naar non-existencequote:Op dinsdag 25 april 2006 20:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verwijs je naar bestraffing of non-existence?
één van beide. maar ik neig naar non-existencequote:Op dinsdag 25 april 2006 21:06 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Verwijs je naar bestraffing of non-existence?
qua reactie neig ik naar non-existencequote:
Schaaps ware aard komt naar boven, 72 maagden?quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:08 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
qua reactie neig ik naar non-existence
qua wens zou ik nog wel willen weten hoe het nou precies zit en evt. doorfeesten tot in het oneindige
nee, miss_slyquote:Op dinsdag 25 april 2006 21:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Schaaps ware aard komt naar boven, 72 maagden?
Hopen dan maar dat Allah jou en sly genade en het juiste pad laat zien zoals het je het beste uitkomtquote:Op dinsdag 25 april 2006 21:13 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik heb meer dan voldoende aan één exemplaar
dat zou leuk zijn van Allahquote:Op dinsdag 25 april 2006 21:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hopen dan maar dat Allah jou en sly genade en het juiste pad laat zien zoals het je het beste uitkomt
De evolutietheorie is niet het meest gunstig geweest met de mens, aangezien het binnen de evolutietheorie gaat om het voortbestaan van de soort zou ik de kakkerlakken de hoofdprijs willen geven op dit moment. En de krokodillen zijn ook al lekker op weg, die gaan al miljoenen jaar verder zonder wezenlijk van vorm verandert te zijn.quote:Op maandag 24 april 2006 12:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Meest gunstig voor ons geweest lijkt me, no?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |