Stuitende drogredenering.quote:- Tegelijk, zo verwacht Kalma, krijgt de PvdA te maken met „mooie, maar lastige discussies” over onderwerpen als orgaandonatie, homoseksualiteit, de gelijkheid van mannen en vrouwen.
Ik ben er zelf eigenlijk verbaasd over dat er nog geen rechtse politieke partij de ethnische kaart trekt.quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:01 schreef Heerlijkheid het volgende:
De allochtone Nederlanders komen naar de PvdA voornamelijk op grond van sociaal-economische redenen. Maar langzamerhand komt ook het besef dat in die partij wel iets anders wordt gedacht over ethiek, moraal, normen en waarden dan men vanuit de moslimachtergrond gewend is. Dat gaat uiteindelijk of tot een breuk leiden, of tot een PvdA die nog conservatiever wordt dan ze al is. Als dat eerste het geval is kunnen de allochtone PvdA´ers beter lid worden van het CDA. Als het tweede het geval is kunnen de PvdA zich beter opheffen en zich en masse aansluiten bij het CDA.
Je zou zeggen dat we die discussie zolangzamerhand ook wel gevoerd én afgesloten hadden. En hoe zou die discussie eruit gaan zien. Als je een nieuwe groep kiezers naar binnen trekt willen die ook hun stanpunten vertegenwoordigd zien, anders zullen ze uiteindelijk ook weer vertrekken, en dat is nu juist waar het de PVDA om gaat; alles voor de macht.quote:Op zaterdag 22 april 2006 13:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Stuitende drogredenering.
Van een nood een deugd maken.
Walgelijke vent, die kalma.
Halluma, want ben je toch een wishfull thinkerquote:Op zaterdag 22 april 2006 13:44 schreef Hallulama het volgende:
Er zit een wijsheid in, en zelfs een waarheid.
Religie, of dan liever de kerk, was het eerste instituut dat de mens dwong zichzelf te leren beheersen, helaas wel op basis van angst, en inmiddels zijn we daar wel klaar mee, we kunnen nu zelf nadenken.
Blijft nu over de dingetjes die met religie te maken hebben en ons kunnen helpen met het vinden van rust, zie meditatie, of die ons kunnen leren onze wereld te waarderen en respecteren, zie wellicht de verhalen over de schepping, etc.
Ik denk dat er voor de seculiere mens genoeg interessante zaken uit de diverse religies te halen zijn, maar let op, dit hoeft NIET DIRECT te betekenen dat we dan gelijk een soort van god moeten gaan aanbidden, da's weer heel wat anders en dat lijkt me onwenselijk. Ik bedoel eerder een collectieve groei in spiritualiteit maar dan op individuele basis, want als je de mens weer gaat organiseren en groeperen dan gaat 't vast ook wel weer goed mis.
Je zegt op een andere manier: hoe lang moeten we met die gasten ouwehoeren voor ze normaal gaan doen?quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:05 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat we die discussie zolangzamerhand ook wel gevoerd én afgesloten hadden.
Verban Bos naar Golgotha.quote:Op zaterdag 22 april 2006 13:35 schreef Godslasteraar het volgende:
- ‘Moslims brengen religie in PvdA terug’
- Een grotere rol voor allochtonen in de PvdA betekent een herstel van ,,religieuze inspiratie” in deze partij
- Tegelijk, zo verwacht Kalma, krijgt de PvdA te maken met „mooie, maar lastige discussies” over onderwerpen als orgaandonatie, homoseksualiteit, de gelijkheid van mannen en vrouwen.
- Bos zelf zegt dat hij gelooft in religie als bron van moraal.
gehele artikel
Dat zullen idd mooie duiscussies worden, ik hoop wel dat ze publiekelijk gevoerd gaan worden. Verder is dit een treffend voorbeeld hoe godsdienstwaanzinnigen, hoe marginaal ook, zich altijd op de voorgrond weten te plaatsen.
Dit komt er dus van als je je ziel verkoopt om die paar extra stemmen.
edit: oh, en sorry Johan, figure of speech nietwaar
<rechtse zeikmodus>Hedentendage zijn er ook een heleboel autochtonen die geen cola krijgen.</rechtse zeikmodus>quote:U noemt in uw boek in één zin de dood van uw gehandicapte broer. U was toen 11 jaar . Die gebeurtenis moet een verpletterende indruk op u hebben gemaakt? ‘Ja.’ (Stilte) Uw broer heeft u leren lezen... ‘Ik denk dat iedereen die opgroeit met een gehandicapt gezinslid daardoor wordt gevormd. Er zit veel onredelijkheid in als je een klein kind bent en je hebt een gehandicapte broer. Ik herinner me dat we naar het voetbal gingen en dat hij dan altijd een flesje cola kreeg aangeboden van de barkeeper en ik niet. Dat idee. Maar daar leer je wel mee om te gaan.'
Wtf heb jij het over man?quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:26 schreef MrBean het volgende:
[..]
<rechtse zeikmodus>Hedentendage zijn er ook een heleboel autochtonen die geen cola krijgen.</rechtse zeikmodus>
Die Bos!quote:Meisjes? ‘Ik ben prima aan mijn trekken gekomen, ja. Gewoon zoals het hoort bij een gezonde, jonge vent.'
Nee. Ik maak gewoon een grapje.quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wtf heb jij het over man?
Kun je er nie tussen komen joh, en ga je daarom maar wat blaten?
Maar zij mogen hun macht best hebben, als wij maar ons ding mogen doen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:10 schreef Godslasteraar het volgende:
Halluma, want ben je toch een wishfull thinkerIk vrees dat het niet om rust, meditatie en spiritualiteit gaat, de beweegredenen zijn wat betreft de PVDA macht, en voor gelovigen meer dingen als homo's ondersteboven van het dak lazeren en dergelijke meer praktische religieuze bezigheden.
Je bedoeld dus, dat je liever niet hebt dat ze de macht hebbenquote:Op zaterdag 22 april 2006 14:33 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Maar zij mogen hun macht best hebben, als wij maar ons ding mogen doen.
Okay, wat er dan overblijft van macht weet ik niet, maar zolang zij in de waan zijn dat ze macht hebben, prima!
Zeg, druiloor, ik heb prima door wat ik zeg hoor, als iemand denkt dat hij macht heeft, dan heeft hij dat ook, in zijn eigen wereld, daar valt weinig over te discussiëren.quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:35 schreef ExTec het volgende:
Je bedoeld dus, dat je liever niet hebt dat ze de macht hebben![]()
Geweldig altijd, dat soort mensen die zelf niet door hebben wat ze zeggen.
Wat is dat dan? De Nederlandse cultuur?quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:54 schreef Ippon het volgende:
-=[weggehaalde tekst]=-
De cultuur relativistische insteek is zo van de vorige eeuwquote:Op zaterdag 22 april 2006 14:57 schreef MrBean het volgende:
[..]
Wat is dat dan? De Nederlandse cultuur?
Waarop Woutertje weet te melden: ‘Dat was zo’n ongelooflijk vrolijke boel. Ik vond dat een verademing ...................''quote:
Vreemd dat een zichzelf progressief noemende partij een religieuze groep in de armen sluit die vrouwenonderdrukking, kindhuwelijken en middeleeuws strafrecht hoog in het vaandel voert. De PvdA is dus voor herinvoering van barbarij en tirannie.quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:27 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Waarop Woutertje weet te melden: ‘Dat was zo’n ongelooflijk vrolijke boel. Ik vond dat een verademing ...................''![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |