SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gras bij de buurvrouw is altijd groener.
Kut, Leeuwarden vergetenquote:
Ten zuiden van het Noordzeekanaal wel.quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Noord Holland is ook zo vreselijk interessant!
Verkeerd verbeteren als je iemand probeert te verbeteren die iemand anders probeert te verbeteren is pas erg.quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:24 schreef Monidique het volgende:
Haarlem is de hoofdstad van de gemeente Noord-Holland-Zuidplassen! Amsterdam is inderdaad hoofdstad van de provincie Noord-Holland. Als je iemand verbetert, doe het dan goed,!
Gruwelijke spelfout in dit stukje overigens.quote:De provincie Noord-Holland bestuurt de gelijknamige provincie Noord-Holland. Een provincie met ruim 2,5 miljoen inwoners, verdeelt over 64 gemeenten. Eén van die gemeenten is Amsterdam, de hoofdstad van Nederland. Het provinciebestuur zetelt in Haarlem, de hoofdstad van de provincie.
Zucht....quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:24 schreef Monidique het volgende:
Haarlem is de hoofdstad van de gemeente Noord-Holland-Zuidplassen! Amsterdam is inderdaad hoofdstad van de provincie Noord-Holland. Als je iemand verbetert, doe het dan goed,!
Hoofdstad van een gemeente?quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:24 schreef Monidique het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. dacht je aan Sydney?![]()
de hoofdstad van BraziliëSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Het is inderdaad niet Rio de Janeiro
in welk land ligt TimboektoeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Het is inderdaad niet verzonnen door de Donald DuckDoes the name Dr Pavlov ring a bell?![]()
quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:24 schreef Monidique het volgende:
Jesus saves but death prevails.![]()
quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:42 schreef steeg het volgende:
de hoofdstad van Braziliëbasisschooltrauma:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Het is inderdaad niet Rio de Janeiro
Leraar vroeg wat de hoofdstad van Brazilie is. Ik zei 'Brasilia' en daar was hij het niet mee eens want het was Rio de Janeiro volgens hem![]()
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!![]()
Valt me van je tegenquote:Op vrijdag 21 april 2006 19:24 schreef Monidique het volgende:
![]()
Overigens heb ik een keer zo'n zelfde topic geopend maar dan met Zuid-Afrika.. dat was ook amusant![]()
![]()
het was ook vroeger rio de janeiro .....quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:54 schreef Onderbroek het volgende:
[..]
basisschooltrauma:
Leraar vroeg wat de hoofdstad van Brazilie is. Ik zei 'Brasilia' en daar was hij het niet mee eens want het was Rio de Janeiro volgens hem![]()
![]()
tis veranderd een jaar of 12-15 geleden...![]()
Groningen - Groningen
Friesland - Leeuwarden
Drenthe - Assen
Overijssel - Zwolle
Gelderland - Arnhem
Utrecht- Utrecht
Noord-Brabant - 's Hertogenbosch
Limburg - Maastricht
Zeeland - Middelburg
Noord-Holland - Haarlem
Zuid-Holland - 's Gravenhage
Zoals jullie zien heb ik voordat Flevoland officieel 12e provincie werd op school gezeten.![]()
En de hoofdstad van de staat New York?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En die van Californië?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat was hopelijk een sarcastisch bedoelde grap?quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:24 schreef Monidique het volgende:
![]()
![]()
Je kunt slechts van een basisschoolleraar verwachten dat ie weet dat Brasilia gebouwd is om ooit als hoofdstad te dienen..quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:55 schreef Rnej het volgende:
[..]
het was ook vroeger rio de janeiro .....
![]()
2006 - 1960 is inderdaad 12 tot 15.quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:55 schreef Rnej het volgende:
het was ook vroeger rio de janeiro .....
quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:42 schreef steeg het volgende:
in dezelfde categorie
de hoofdstad van AustraliëHet werd dat omdat Sydney en Melbourne niet wilden dat de ander hoofdstad werd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. dacht je aan Sydney?![]()
<..>
Toen iemand om midden tussen de 2 in maar een nieuwe stad te maken
Brilliante oplossing
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*![]()
De hoofdstad van Canada?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mary had a little lamb
Then Mary had dessert![]()
Wat is de hoofdstad van Amsterdam?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu![]()
Hoofdstad van Nigeria...Zei iemand lagos???SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:06 schreef Renesite het volgende:
Wat is de hoofdstad van Amsterdam?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Flevoland is ook een nep provinciequote:Op vrijdag 21 april 2006 19:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Zoals jullie zien heb ik voordat Flevoland officieel 12e provincie werd op school gezeten.Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.![]()
quote:![]()
Geintje![]()
Hoofdstad van Zuid AfrikaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ksssjtquote:Op vrijdag 21 april 2006 20:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja. Ik begon zelfs al te twijfelen of ik niet per ongeluk in ONZ zat te kijken.
Ik was in de war
| ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu![]()
de hoofdstad van west duitsland (totdat dit ophield te bestaan)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Does the name Dr Pavlov ring a bell?![]()
Okee, wie heeft er op Alkmaar gestemd?![]()
Niets mis met Alkmaar hoor, prachtige stad.. daar niet van
Het gras bij de buurvrouw is altijd groener.![]()
![]()
wa'n domme post by me
[ Bericht 42% gewijzigd door Gitanki op 21-04-2006 20:21:06 (blaatpost) ]Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.![]()
De hoofdstad van Mongolië?
En neen, het is geen BerlijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:26 schreef Yozzz het volgende:
En neen, het is geen BerlijnDat is gewoon een moeilijke hoofdstad, niet zo zeer een die je niet verwacht. Niet echt een strikvraag, dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mary had a little lamb
quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:26 schreef Yozzz het volgende:
En neen, het is geen BerlijnWas dat niet Washington DC??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.![]()
Ik dacht dat het een meningsvraag was
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.![]()
Dit is interessant voor mij. De topografie van Nederland boeit mij als Belg wel. Ik weet nu ineens de namen van de provincies van Nederland en hun hoofdsteden.quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Groningen - Groningen
Friesland - Leeuwarden
Drenthe - Assen
Overijssel - Zwolle
Gelderland - Arnhem
Utrecht- Utrecht
Limburg - Maastricht
Zeeland - Middelburg
Noord-Holland - Haarlem
Zoals jullie zien heb ik voordat Flevoland officieel 12e provincie werd op school gezeten.
Maar bestaat er ook een topografische kaart van Nederland waarop de provinciegrenzen staat aangeduid? En weer kan ik meer gedetailleerde informatie vinden over de Nederlandse Provincie?
Groetjes.Ik haat klagen en ONZIN uitkramen.![]()
Waar heb je die eerste kaart vandaan, en waarom staan Loon op Zand en Zwollerkerspel er op en Tilburg en Zwolle niet? Bijvoorbeeld?quote:
Mary had a little lamb
google afbeeldingquote:Op vrijdag 21 april 2006 20:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waar heb je die kaart vandaan, en waarom staan Loon op Zand en Zwollerkerspel er op en Tilburg en Zwolle niet? Bijvoorbeeld?
| ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu![]()
Renesite, bedankt voor de kaarten. Ik zal eens verder kijken op www.bosatlas.
Groetjes.Ik haat klagen en ONZIN uitkramen.![]()
quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:45 schreef Renesite het volgende:
Wat heb je trouwens een enorm gaaf usergetal!
113337?
Is daar iets bijzonders aan?Ik haat klagen en ONZIN uitkramen.![]()
Dit pleit voor je!quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:57 schreef MisterEuro het volgende:
[..]
113337?
Is daar iets bijzonders aan?
I'm just a Soul whose Intentions are Good![]()
Helaasch, U bent niet geslaagd voor de nerdtestquote:Op vrijdag 21 april 2006 20:57 schreef MisterEuro het volgende:
[..]
113337?
Is daar iets bijzonders aan?
pas op, zometeen gaat iemand het je uitleggen en dan verander je in een zoutpilaarquote:Op vrijdag 21 april 2006 20:57 schreef MisterEuro het volgende:
[..]
113337?
Is daar iets bijzonders aan?![]()
Hoofdstad van irakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!![]()
In groep 8 was er zo'n Marokkaan, Youssef, je kon een atlas pakken en 30 vreemde miniscule landen noemen, hij wist álle hoofdsteden. Dus
.
![]()
Bedoelde u bedplassen?quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:24 schreef Monidique het volgende:
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."![]()
Heeft iets met radiozenders te maken.quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:41 schreef De_Hertog het volgende:
Waar heb je die eerste kaart vandaan, en waarom staan Loon op Zand en Zwollerkerspel er op en Tilburg en Zwolle niet? Bijvoorbeeld?![]()
Flevoland-Lelystadquote:Op vrijdag 21 april 2006 19:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Groningen - Groningen
Friesland - Leeuwarden
Drenthe - Assen
Overijssel - Zwolle
Gelderland - Arnhem
Utrecht- Utrecht
Limburg - Maastricht
Zeeland - Middelburg
Noord-Holland - Haarlem
Zoals jullie zien heb ik voordat Flevoland officieel 12e provincie werd op school gezeten.![]()
Topografie.. te makkelijk.
Enigste landen die ik nog wel eens wil vergeten zijn: Lesotho, Swaziland en nog een paar van die kleine kutlandjes.
[ Bericht 70% gewijzigd door Keramiekplaatser op 22-04-2006 18:04:12 ]![]()
![]()
enigste...
tadzjikistan, turkmenistan, kirgizie en armenie zijn geen probleem?Does the name Dr Pavlov ring a bell?![]()
Armenie = Erevan
Tadzjikistan = Doesjanbee
Turkmenistan = Geen idee uit mijn hoofd
Kirgizie = Bisjkek
Heb vroeger heel wat uurtjes in de atlas gezeten.. Topografie is iets wat mij goed ligt![]()
![]()
quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:20 schreef Keramiekplaatser het volgende:
Armenie = Erevan
Tadzjikistan = Doesjanbee![]()
![]()
WTF.quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:24 schreef Monidique het volgende:
Ik had jou wel hoger ingeschat.![]()
quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:56 schreef nog.een.keer het volgende:
[..]
Lees het laatste deel van ts nog eens een keer![]()
denkt de TS dat we net zo dom zijn als een radiosnol?![]()
Hoofdstad van Madagaskar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraag me niet waarom ik dat weet![]()
![]()
hooftsteden? kom nou ik het al genoeg moete met de hooftstad van luxemburg.
wacht ff was dat geen luxemburg?
nee kan ik me niet voorstellenOne’s I started to live. One’s I will die. All the time between I plan to have fun.![]()
quote:Op zaterdag 22 april 2006 21:11 schreef Ricky_ het volgende:
Hoofdstad van Madagaskar?Daar zou je een songfestivalliedje om heen maken... zo'n naamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraag me niet waarom ik dat weet![]()
![]()
Zou wel iets voor jou zijn dusquote:Op vrijdag 21 april 2006 19:24 schreef p-etr-a het volgende:
Wel een heel standaard instinker. Om daar nog in te stinken ben je echt godvergeten achterlijk.
~ You're shooting yourself in the foot ~![]()
Jerevan (of Yerevan)quote:
Doesjanbe
En geen idee waarom dat Taalunieversum.org het nodig vindt om daar Erevan van te maken, wat Wikipedia dan blijkbaar weer overneemt, maar goed is het niet. (Buza en Ambassade van Armenië voor de Benelux)
Jerevan is nu eenmaal het exoniem in Nederland en bijna de gehele wereld.
[ Bericht 2% gewijzigd door Zelva op 23-04-2006 02:22:57 ]![]()
Erevan, ook wel als Jerevan of Yerevan geschreven, is de hoofdstad van Armenië en tevens de grootste stad van het land.quote:Op zondag 23 april 2006 02:16 schreef Zelva het volgende:
[..]
Jerevan (of Yerevan)
Doesjanbe
En geen idee waarom dat Taalunieversum.org het nodig vindt om daar Erevan van te maken, wat Wikipedia dan blijkbaar weer overneemt, maar goed is het niet. (Buza en Ambassade van Armenië voor de Benelux)
Jerevan is nu eenmaal het exoniem in Nederland en bijna de gehele wereld.
En die extra e bij doesjanbe , hou toch op![]()
![]()
De hoofdstad van zuid-afrika dat weet ook bijna niemand. Het zit dus zo:
Ze hebben eigenlijk 3 hoofdsteden.
Pretoria is regeringszetel en wordt doorgaans als 'overall' hoofdstad beschouwd
Kaapstad is de zetel van het parlement
Bloemfontein (of all places) is de juridische hoofdstad, dus daar zit het hooggerechtshof.Bankiertje![]()
Iedereen weet dat de hoofdstad van Noord-Holland (en van iedere andere provincie, overigens) Schubbekutteveen is.People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.![]()
Ik d8 Groningen
quote:Op zondag 23 april 2006 09:05 schreef Seneca het volgende:
Iedereen weet dat de hoofdstad van Noord-Holland (en van iedere andere provincie, overigens) Schubbekutteveen is.![]()
Bron?quote:Op zondag 23 april 2006 08:01 schreef Keramiekplaatser het volgende:
Erevan, ook wel als Jerevan of Yerevan geschreven, is de hoofdstad van Armenië en tevens de grootste stad van het land.Dus als ik tegen andere mensen ga vertellen dat de hoofdstad van Noord-Holland Haarelem is, maakt dat ook niet uit?quote:En die extra e bij doesjanbe , hou toch op![]()
http://www.watwiljijweten.nl/waar_ligt_erevan_yerevan_.htmlquote:Op zondag 23 april 2006 12:35 schreef Zelva het volgende:
[..]
Bron?
[..]
Dus als ik tegen andere mensen ga vertellen dat de hoofdstad van Noord-Holland Haarelem is, maakt dat ook niet uit?![]()
Voelde je je aangesproken dan?quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:58 schreef snellejelle het volgende:
![]()
denkt de TS dat we net zo dom zijn als een radiosnol?
Zeg het maar eerlijk, je hebt voor Alkmaar gestemd he?
Weten jullie wat de hoofdstad is van Burkina Faso?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
En bij ons zit alles in Den Haag, maar tóch is Amsterdam de hoofdstad.quote:Op zondag 23 april 2006 08:17 schreef Denocorp het volgende:
Bloemfontein (of all places) is de juridische hoofdstad, dus daar zit het hooggerechtshof.![]()
Het gaat erom dat ze in die landen een ander schrift gebruiken en dat de tekens vaak op meerdere goede manieren omgezet kunnen worden. Net als met die ene wielrenner: Ekimov = Jekimov.quote:Op zondag 23 april 2006 12:35 schreef Zelva het volgende:
[..]
Bron?
[..]
Dus als ik tegen andere mensen ga vertellen dat de hoofdstad van Noord-Holland Haarelem is, maakt dat ook niet uit?
Net als dat het niet uitmaakt of je een 'w' of een 'v' gebruikt: Vladivostok of Wladiwostok.
Kortom: Erevan, Jerevan of Yerevan. Lekker boeiend om iemand daar op te verbeteren.![]()
![]()
Voor deze feitjes had ik dus toen dat topic geopend, zie verder terug in het topic...quote:Op zondag 23 april 2006 08:17 schreef Denocorp het volgende:
Bloemfontein (of all places) is de juridische hoofdstad, dus daar zit het hooggerechtshof.![]()
![]()
asjchabat is de hoofdstad van turkmenistan maar verder petje af keramiekplaatserDoes the name Dr Pavlov ring a bell?![]()
ze weten het zelf dus niet eens. hoe moeten wij het dan weten?quote:Op zondag 23 april 2006 08:17 schreef Denocorp het volgende:
Bloemfontein (of all places) is de juridische hoofdstad, dus daar zit het hooggerechtshof.One’s I started to live. One’s I will die. All the time between I plan to have fun.![]()
Haarlem
Amsterdam is de hoofstad van 't LandI'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .![]()
Tja als enig land ter wereld hebben wij een hoofdstad waarvandaan niets bestuurd wordt. Ik vind sowieso dat ze dat maar moeten afschaffen. Den Haag gewoon de hoofdstad maken, of de regering naar Amsterdam.quote:Op zondag 23 april 2006 20:03 schreef Steve-O het volgende:
Haarlem
Amsterdam is de hoofstad van 't Land
Onzin ook altijd. Echt weer een typisch Nederlandse oplossing....![]()
Boeiend. Het gaat toch goed zo? En wat maakt het ons uit wat de rest van de wereld doet.quote:Op maandag 24 april 2006 10:25 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Tja als enig land ter wereld hebben wij een hoofdstad waarvandaan niets bestuurd wordt. Ik vind sowieso dat ze dat maar moeten afschaffen. Den Haag gewoon de hoofdstad maken, of de regering naar Amsterdam.
Onzin ook altijd. Echt weer een typisch Nederlandse oplossing....![]()
![]()
Voordeel is dat als terroristen het op op een regeringscentrum gemund hebben met een grootste aanslag we Amsterdam nog hebben![]()
![]()
Wat is de hoofdstad van de staat Washington??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dachten jullie Washington DC of Seattle? De staat Washington ligt in het Noordwesten van Amerika onder Vancouver. Grootste stad van de staat Washington is Seattle, De Hoofdstad van Amerika (Washington DC) ligt hier echter 4000 km vandaan![]()
quote:Op zondag 23 april 2006 20:03 schreef Steve-O het volgende:
Haarlem
Amsterdam is de hoofstad van 't Land
Haarlem in hoofdstad van de provincie Noord-Holland
Holland is de hoofdstad van Amsterdam (of een eilandje bij Denemarken)
De hoofdstad van Nederland is 's-Hertogenbosch![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: