Gewoon een aantal keer met de neus erdoor heen halen. Dan doet ze het vanzelf niet meer. Werkt gegarandeerd...quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:01 schreef MLF het volgende:
De poes plast niet meer in de kattenbak, of er naast of in de slaapkamer
Daar mag ze al een tijdje niet meer komen dus nu komt het meest dus naast de kattenbak
Nu had ik er een teiltje naast gezet met kattengrid, maar nu gaat ze daar in zitten en plast er alsnog over heen
Weet iemand hoe ik haar weer normaal in de bak kan laten plassen?
Poepen doet ze overigens ook al overal
Daar zoek ik ook een oplossing voor
quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:18 schreef Banzaii het volgende:
Idd met de neus erdoor halen, werkte ook bij onze poes
katten+chloor=quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:32 schreef beyond_cool het volgende:
Vleugje ammonia chloor in de kattenbak.
Ja dat is een bekend effectdat katten gek zijn op chloorquote:Op vrijdag 21 april 2006 18:54 schreef Joye het volgende:
Mijn katten zijn helemaal gelukkig als ik hun bak met chloor heb gereinigd. Sterkte in ieder geval!
kont naar buiten steken en gewoon plassen? Dat doen onze katten (bij mijn moeder) soms ookquote:Op vrijdag 21 april 2006 16:01 schreef MLF het volgende:
De poes plast niet meer in de kattenbak, of er naast of in de slaapkamer
Daar mag ze al een tijdje niet meer komen dus nu komt het meest dus naast de kattenbak
Nu had ik er een teiltje naast gezet met kattengrid, maar nu gaat ze daar in zitten en plast er alsnog over heen
Weet iemand hoe ik haar weer normaal in de bak kan laten plassen?
Poepen doet ze overigens ook al overal
Daar zoek ik ook een oplossing voor
kan aan mij liggen maar als iemand over de rand pist (of een kat) heeft dat niet met een omgebogen randje te maken lijkt me ...quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:07 schreef Lienekien het volgende:
Als ze met haar kont over de rand gaat hangen: er zijn ook open kattenbakken met een klein naar binnenstaand randje. Dat zou kunnen helpen.
Dat randje zou ervoor moeten zorgen dat poes haar achterste niet meer over de rand kan hangen. Is het zo wel duidelijk?quote:Op zaterdag 22 april 2006 23:38 schreef Furby het volgende:
[..]
kan aan mij liggen maar als iemand over de rand pist (of een kat) heeft dat niet met een omgebogen randje te maken lijkt me ...
kan zijn dat ie gewoon boos is of dat ie idd je nieuwe kattenbakkorrels niet fijn vindquote:Op maandag 24 april 2006 02:27 schreef Marjolijnnn het volgende:
Mijn kat piest sinds vorige week donderdag op mijn bed. Nergens anders, dan op mijn bed. Eikeltje dat het is. Ik heb hem nog niet zo lang, dus ik ken zijn geschiedenis niet zo goed. Wel heb ik sinds vorige week woensdag een ander soort kattenbakkorrels door zijn oude gedaan. Kan het daar al aan liggen? Sinds vrijdag heb ik de nieuwe kattenbakkorrels er alleen in gedaan en dit weekend was ik een dag weg, vier flinke piesplekken in mijn dekbedovertrek, dekbed, hoeslaken, molton en matrashoes... Maar als het aan de kattenbakkorrels zou liggen.. zou hij toch ook naast de bak moeten poepen? Dat doet ie dan weer niet.
Marjolijnnn, is het een idee om voorlopig zelf in zijn mand te urineren? Dan zal je kat misschien gaan inzien hoe vervelend het is om in andermans zeik te moeten slapen en houdt hij er hopelijk mee op. Succes!quote:Op maandag 24 april 2006 02:27 schreef Marjolijnnn het volgende:
Mijn kat piest sinds vorige week donderdag op mijn bed. Nergens anders, dan op mijn bed. Eikeltje dat het is. Ik heb hem nog niet zo lang, dus ik ken zijn geschiedenis niet zo goed. Wel heb ik sinds vorige week woensdag een ander soort kattenbakkorrels door zijn oude gedaan. Kan het daar al aan liggen? Sinds vrijdag heb ik de nieuwe kattenbakkorrels er alleen in gedaan en dit weekend was ik een dag weg, vier flinke piesplekken in mijn dekbedovertrek, dekbed, hoeslaken, molton en matrashoes... Maar als het aan de kattenbakkorrels zou liggen.. zou hij toch ook naast de bak moeten poepen? Dat doet ie dan weer niet.
werkt nietquote:Op vrijdag 21 april 2006 16:15 schreef mAst3rb33r het volgende:
[..]
Gewoon een aantal keer met de neus erdoor heen halen. Dan doet ze het vanzelf niet meer. Werkt gegarandeerd...
ze is nog nooit zek geweest, ze is wel 14 jaarquote:Op vrijdag 21 april 2006 16:19 schreef deedeetee het volgende:
Deed ze het vroeger wel gewoon op de bak ? Heb je nu ander grit misschien ? Is ze ziek geweest ofzo ?
Als ze vroeger gewoon zindelijk was moet er een reden zijn waardoor ze dat nu niet meer is.
had ik al geprobeerd, zelfs de optie schoonmaakazijn doet het nietquote:Op vrijdag 21 april 2006 17:33 schreef Nonneke het volgende:
[..]
katten+chloor=![]()
lekker de bak ermee soppen ofzo
quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:18 schreef Banzaii het volgende:
Idd met de neus erdoor halen, werkte ook bij onze poes
quote:Op maandag 1 mei 2006 19:46 schreef Slaapmeisje het volgende:
Wij zijn terug van de DA, maar Axel niet. Toen we thuiskwamen lag er weer een plas urine. Gelukkig heb ik van die mooie injectienaalden en heb meteen wat plas opgezogen en meegenomen naar de DA. Het lag niet aan zijn urine. Ze hebben bloed afgenomen en het blijkt dat zijn nieren het niet goed doen. De bloedwaarden van de creatinine en ureum waren zo hoog dat ze het niet eens meer konden meten. Axel ligt nu aan het infuus en ze moeten 3 dagen zijn niertjes spoelen. Als hij daar niet van opknapt moeten we hem laten inslapen. Knapt hij er wel van op dan mogen we hem mee naar huis nemen en hem speciaal voer geven. Krijgt hij weer een terugval, dan moeten we hem alsnog laten inslapen.
Verder kijken ze nog naar een schildklierafwijking want die heeft hij er misschien nog naast. Axel vreet als een bootwerker, maar is nu nog maar 2 kg. Zijn botjes steken alle kanten op en hij is heel instabiel en zwakjes. Zijn hartslag was megahoog (iets van 200) en dit kan duiden op een vergroot hart vanwege die schildklier. Al met al een iets andere wending dan we dachten en het is nu eerst afwachten hoe hij uit de nierspoeling komt. Naast de bak plassen is dus niet altijd psychisch, dat kunnen we nu gerust concluderen.
Het is een hele grote kans dat het aan de nieuwe kattenbakkorrels ligt. De reden waarom hij wel op poept is dat het misschien een eng geluid maakt als ie op de nieuwe korrels plast. Of het spetterd te veel als hij plast. Kortom waarschijnlijk vindt hij het vervelend om op de nieuwe korrels te plassen terwijl poepen geen probleem is. Advies: de vorige soort kattenbakkorrels blijven gebruiken. Als je toch van kattebakkorrels wilt wisselen zou ik een andere proberen die meer op de oude blijft. Hoop hiermee je probleem opgelost te hebben.quote:Op maandag 24 april 2006 02:27 schreef Marjolijnnn het volgende:
Sterkte ermeequote:Op maandag 1 mei 2006 19:58 schreef Slaapmeisje het volgende:
De DA heeft net gebeld en de bloedwaarden van de schildklier (T4) waren in orde. We moeten ons dus nu concentreren op zijn niertjes en we mogen morgen even op ziekenbezoek.
Idd sterkte ermee!quote:Op maandag 1 mei 2006 19:58 schreef Slaapmeisje het volgende:
De DA heeft net gebeld en de bloedwaarden van de schildklier (T4) waren in orde. We moeten ons dus nu concentreren op zijn niertjes en we mogen morgen even op ziekenbezoek.
Bij ons hielp dat spul niet echt, ze zocht inderdaad gewoon een ander plekje...en tja om het probleem nou steeds te verschuiven is ook geen optie!quote:Op maandag 8 mei 2006 10:57 schreef Kizim het volgende:
Ik heb wel eens een product gekocht dat je op plaatsen moet spuiten waar je de katten wil weghouden. En het hielp ook echt ... alleen zoeken ze dan meestal gewoon een nieuwe plaats![]()
Kattebak training ? Kat in de gaten houden en als je denkt dat ze wil plassen haar op de bak zetten. Als je niet op de kat kunt letten haar in een bench zetten met een mandje en een kattebak. Op die manier leert ze 't alleen in die bak te doen. Tijdje volhouden en dan is het weer een vaste gewoonte geworden.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:18 schreef Angel_1983 het volgende:
Jeetje Slaapmeisje wat naar! Hopen dat het snel beter gaat!
Heeft iemand nog een tip wat we eraan kunnen doen?
Helaas behoort dit ook bij de lijst "al geprobeerde" oplossingen!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kattebak training ? Kat in de gaten houden en als je denkt dat ze wil plassen haar op de bak zetten. Als je niet op de kat kunt letten haar in een bench zetten met een mandje en een kattebak. Op die manier leert ze 't alleen in die bak te doen. Tijdje volhouden en dan is het weer een vaste gewoonte geworden.
Ik ben bang dat ik die kat dan maar in een kamer zou laten en nergens anders meereentje zonder vloerbedekking......quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:01 schreef Angel_1983 het volgende:
[..]
Helaas behoort dit ook bij de lijst "al geprobeerde" oplossingen!
Begin er echt een beetje hopeloos van te worden! Vind het zo naar dat ze het niet gewoon altijd op de bak doet en dat er niets op gevonden kan worden.
Het is jammer dat alles er zo vies van word, want de geur is niet te harden en zo moeilijk uit het tapijt te krijgen!![]()
Wij hebben in huis (op de buitendeuren en de badkamerdeur na) geen deuren, het is dus niet mogelijk om haar ergens op te sluiten.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik die kat dan maar in een kamer zou laten en nergens anders meereentje zonder vloerbedekking......![]()
Dit kun je niet eeuwig volhouden, als het warm wordt van de zomer is de stank niet meer te harden.
Heb je al geprobeerd of de kat ook onzindelijk is als hij uit logeren is ? Soms wil een paar weken- minstens 3 à 4 -wonen op een ander adres óók wel 'ns helpen, maar dan moet je er wel heel erg goed voor zorgen dat alle plasluchtjes verdwenen zijn op de plaatsen waar hij in de fout is gegaan. Anders begint ie gewoon weer opnieuw.
mishandelingquote:Op vrijdag 21 april 2006 16:15 schreef mAst3rb33r het volgende:
[..]
Gewoon een aantal keer met de neus erdoor heen halen. Dan doet ze het vanzelf niet meer. Werkt gegarandeerd...
Ze stoppen met piesen als je ze in hun nekvel oppakt. Is een reflex, kittens die in het nest piesen worden door moeders in hun nekvel gepakt en in de kattenbak gezet.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:44 schreef Uhmmie het volgende:
hm mja.. blijft lastig toch
overigens.. als katten eenmaal beginnen met plassen kunnen ze niet meer stoppen
dus al voelen ze zich nog zo schuldig.. ze stoppen inderdaad niet
Mijn katten durfde eerst niet door het klepje heen.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:54 schreef Uhmmie het volgende:
Mja ik heb op 1 bak geen deksel.. dus wel een extra hoge kattebak.. maarja dat helpt dus lang niet genoeg
En nu verkeerde kattenbakkorrels... dus het is nu echt helemaal een zooitje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |