abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37163392
De poes plast niet meer in de kattenbak, of er naast of in de slaapkamer
Daar mag ze al een tijdje niet meer komen dus nu komt het meest dus naast de kattenbak
Nu had ik er een teiltje naast gezet met kattengrid, maar nu gaat ze daar in zitten en plast er alsnog over heen
Weet iemand hoe ik haar weer normaal in de bak kan laten plassen?

Poepen doet ze overigens ook al overal
Daar zoek ik ook een oplossing voor
pi_37163857
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:01 schreef MLF het volgende:
Daar mag ze al een tijdje niet meer komen dus nu komt het meest dus naast de kattenbak
Nu had ik er een teiltje naast gezet met kattengrid, maar nu gaat ze daar in zitten en plast er alsnog over heen

Gewoon een aantal keer met de neus erdoor heen halen. Dan doet ze het vanzelf niet meer. Werkt gegarandeerd...
pi_37163915
Idd met de neus erdoor halen, werkte ook bij onze poes
Banzai
Ben er zo blij mee echt waar, eerlijk, ben er zo blij mee ....(BertVisscher)
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:19:58 #4
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_37163961
Deed ze het vroeger wel gewoon op de bak ? Heb je nu ander grit misschien ? Is ze ziek geweest ofzo ?
Als ze vroeger gewoon zindelijk was moet er een reden zijn waardoor ze dat nu niet meer is.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:32:57 #5
56821 beyond_cool
Whosa numbah one now? LUIGI
pi_37164377
Vleugje ammonia in de kattenbak.
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:34:40 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37164428
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:18 schreef Banzaii het volgende:

Edit: als je nu gewoon dezelfde korrels gebruikt.. gebruik je misschien een ander reinigingsmiddel voor de bak? Of voor de vloer?
Vampire Romance O+
pi_37164702
Topic uitgedunt, ff normaal graag verder.
  vrijdag 21 april 2006 @ 17:33:34 #8
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_37165907
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:32 schreef beyond_cool het volgende:
Vleugje ammonia chloor in de kattenbak.
katten+chloor=
lekker de bak ermee soppen ofzo
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_37167769
Is het een kattebak met een deksel erover?Sommige katten hebben er een hekel aan omdat de lucht er in blijft hangen. Dat maakt dat ze niet meer in de bak willen om hun behoeftes te doen. En inderdaad, schoonmaken met chloor wil ook wel eens helpen. Mijn katten zijn helemaal gelukkig als ik hun bak met chloor heb gereinigd. Sterkte in ieder geval!
  zaterdag 22 april 2006 @ 00:56:46 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37176590
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 18:54 schreef Joye het volgende:
Mijn katten zijn helemaal gelukkig als ik hun bak met chloor heb gereinigd. Sterkte in ieder geval!
Ja dat is een bekend effectdat katten gek zijn op chloor
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37179466
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:01 schreef MLF het volgende:

kont naar buiten steken en gewoon plassen? Dat doen onze katten (bij mijn moeder) soms ook Ze heeft er maar een stapeltje kranten voor gelegd...
Met de neus erin drukken werkt niet, want ze zijn er van overtuigd dat ze WEL netjes in de bak plassen Bij poepen doen ze het gelukkig niet...
Maar de poes poept en plast wel in de krantenbak/ in de vieze was als ze de kans krijgt, en dan wrijven we idd wel met de neus erdoorheen. Maar ze denkt nog steeds dat dat een goed alternatief voor de kattenbak is Dus idd deuren dicht en krantenbak in een afgesloten kast.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_37179475
simpel: de bak neerzetten waar ze het wel doet...
Gelukkig zonder haar
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:02:19 #13
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_37184375
Met de neus door de ontlasting wrijven heeft geen enkele zin. Ze begrijpen dan heus niet opeens dat dat is omdat ze niet op de kattenbak geplast/poept hebben. Het is alleen maar wreed.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_37184502
hmm mijn kat hagnt ook weleens per ongeluk met zn kont buiten de bak

DE oplossing is gewono een deksel op je kattenbak

maarja.. dan d urft ie er dus niet in
dus... dat is hier geen optie

eigenlijk nog niets gevonden wat buiten dat echt werkt
want ze zijn heilig van overtuigt dat het gewoon goed gaat.. en praten snappen ze nog niet helemaal geloof ik
(al verdenk ik ze soms van oostindische doofheid)
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  zaterdag 22 april 2006 @ 17:07:01 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_37188222
Als ze met haar kont over de rand gaat hangen: er zijn ook open kattenbakken met een klein naar binnenstaand randje. Dat zou kunnen helpen.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 22 april 2006 @ 22:22:43 #16
97745 Thorical
finding a way
pi_37197603
Katten zijn Kutbeesten die je het allleen maar naar de zin kan maken.
Dus moet je A de kattenbak meer verschonen
En B andere kattenbakvulling gebruiken.
En C nee ik ben geen katten liefhebber spuit met een behoorlijke straalwater als ie weer eens iets verkeert doet
  zaterdag 22 april 2006 @ 22:25:35 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_37197718
Mensen die niet van katten houden, zijn meestal slechte raadgevers als het gaat om kattengedrag.
  zaterdag 22 april 2006 @ 23:38:54 #18
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_37199924
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:07 schreef Lienekien het volgende:
Als ze met haar kont over de rand gaat hangen: er zijn ook open kattenbakken met een klein naar binnenstaand randje. Dat zou kunnen helpen.
kan aan mij liggen maar als iemand over de rand pist (of een kat) heeft dat niet met een omgebogen randje te maken lijkt me ...
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  zaterdag 22 april 2006 @ 23:46:41 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_37200162
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 23:38 schreef Furby het volgende:

[..]

kan aan mij liggen maar als iemand over de rand pist (of een kat) heeft dat niet met een omgebogen randje te maken lijkt me ...
Dat randje zou ervoor moeten zorgen dat poes haar achterste niet meer over de rand kan hangen. Is het zo wel duidelijk?

pi_37234402
Mijn kat piest sinds vorige week donderdag op mijn bed. Nergens anders, dan op mijn bed. Eikeltje dat het is. Ik heb hem nog niet zo lang, dus ik ken zijn geschiedenis niet zo goed. Wel heb ik sinds vorige week woensdag een ander soort kattenbakkorrels door zijn oude gedaan. Kan het daar al aan liggen? Sinds vrijdag heb ik de nieuwe kattenbakkorrels er alleen in gedaan en dit weekend was ik een dag weg, vier flinke piesplekken in mijn dekbedovertrek, dekbed, hoeslaken, molton en matrashoes... Maar als het aan de kattenbakkorrels zou liggen.. zou hij toch ook naast de bak moeten poepen? Dat doet ie dan weer niet.
pi_37234570
Je slaapkamerdeur dicht, de deksel van de kattenbak halen, en schoonmaken met chloor, mss helpt dat?
pi_37236232
quote:
Op maandag 24 april 2006 02:27 schreef Marjolijnnn het volgende:
Mijn kat piest sinds vorige week donderdag op mijn bed. Nergens anders, dan op mijn bed. Eikeltje dat het is. Ik heb hem nog niet zo lang, dus ik ken zijn geschiedenis niet zo goed. Wel heb ik sinds vorige week woensdag een ander soort kattenbakkorrels door zijn oude gedaan. Kan het daar al aan liggen? Sinds vrijdag heb ik de nieuwe kattenbakkorrels er alleen in gedaan en dit weekend was ik een dag weg, vier flinke piesplekken in mijn dekbedovertrek, dekbed, hoeslaken, molton en matrashoes... Maar als het aan de kattenbakkorrels zou liggen.. zou hij toch ook naast de bak moeten poepen? Dat doet ie dan weer niet.
kan zijn dat ie gewoon boos is of dat ie idd je nieuwe kattenbakkorrels niet fijn vind

maar dat laatste kun je testen door weer een keer de oude korrels te gebruiken

overigens.. dat binnenstaande randje scheelt misschien wel
omdat het niet lekker zit tegen de poten.. maar ik zou denken dat het vooral is tegen de kattenbak leeg graven
want die kont steekt wel wat verder uit dan een paar cm
ik denk dat gewoon een hogere bak of een deksel erop beter werkt tegen per ongeluk buiten de bak poepen
want in de kast doen ze het nooit.. die bak is ietsje hoger zegmaar
(en die in de keuken moet toch vervangen zag ik laatst.. dus dat gaan we dan maar meteen even in de praktijk testen)
jobensaskia.nl
  maandag 24 april 2006 @ 09:31:37 #23
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_37236421
quote:
Marjolijnnn, is het een idee om voorlopig zelf in zijn mand te urineren? Dan zal je kat misschien gaan inzien hoe vervelend het is om in andermans zeik te moeten slapen en houdt hij er hopelijk mee op. Succes!
Haalt gelijk bij rechter.
  maandag 24 april 2006 @ 11:00:10 #24
140904 MLF
Unazukin
pi_37238300
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:15 schreef mAst3rb33r het volgende:

[..]

Gewoon een aantal keer met de neus erdoor heen halen. Dan doet ze het vanzelf niet meer. Werkt gegarandeerd...
werkt niet
  maandag 24 april 2006 @ 11:01:14 #25
140904 MLF
Unazukin
pi_37238325
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:19 schreef deedeetee het volgende:
Deed ze het vroeger wel gewoon op de bak ? Heb je nu ander grit misschien ? Is ze ziek geweest ofzo ?
Als ze vroeger gewoon zindelijk was moet er een reden zijn waardoor ze dat nu niet meer is.
ze is nog nooit zek geweest, ze is wel 14 jaar
ander grid heb ik al een paar jaar

ze moet gewoon doorlopen in de bak, deed ze altijd
  maandag 24 april 2006 @ 11:02:18 #26
140904 MLF
Unazukin
pi_37238351
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:33 schreef Nonneke het volgende:

[..]

katten+chloor=
lekker de bak ermee soppen ofzo
had ik al geprobeerd, zelfs de optie schoonmaakazijn doet het niet

de bak staat nu in de douche, kan ik de urine meteen wegspoelen
pi_37242070
Misschien een blaasprobleem waardoor ze het eerder laat lopen dan anders? Zou toch eens met de huisarts erover praten, vaak heeft zoiets een fysieke oorzaak.
mooi he, alles
  maandag 24 april 2006 @ 13:22:32 #28
78780 deedeetee
pi_37242254
Gezien de leeftijd van de poes zou ik óók aanraden om haar eens door de dierenarts te laten nakijken.
ikneem aan dat je bedoelde phileine
pi_37244279
eh ja inderdaad dierenarts
mooi he, alles
pi_37273544
Dit gebeurt bij ons ook wel eens.

Wij hebben er van die puppy-trainers van Beau-Beau onder gelegd. Die zijn vrij groot en kosten 3,25 euro per 7. Maar dat werkt alleen als ze wel op de bak gaan, maar niet ver genoeg doorlopen, waardoor ze net over het randje plassen.

En wat betreft die kat die alleen op bed plast: ik ken een kat die wil niet op de bak als hij er al in gepoept heeft. Dan moet eerst zijn drol uitgeschept worden voor hij weer op de bak gaat. Ik zeg niet dat je dat moet doen, maar het zou kunnen dat dat de reden is.
  maandag 1 mei 2006 @ 14:26:53 #31
140904 MLF
Unazukin
pi_37454126
Ik denk dat ik maar ff naar de dierenarts ga voor info, misschien is het simpel op te lossen
pi_37454179
meestal is het simpel op te lossen als je de oorzaak weet

oorzaak vinden is soms lastiger
jobensaskia.nl
  maandag 1 mei 2006 @ 14:43:22 #33
36898 Kizim
Life is Music
pi_37454663
Mijn kat is het op een bepaald moment ook beginnen doen. Maar ik merkte dat het plassen iets moeilijker ging (langer blijven zitten/persen bij het plassen), naar dierenarts geweest en toen bleek dat het een blaasprobleem was.

En toen vertelde de dierenarts me dat veel katten dan plotseling buiten de kattenbak gaan plassen.
Don't damn me when I speak a piece of my mind...
  † In Memoriam † maandag 1 mei 2006 @ 16:05:22 #34
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_37457257
Wij gaan vanavond met onze kater Axel naar de dierenarts. Sinds deze week plast hij op de mat bij de voordeur en achter de deur in de huiskamer (als hij niet naar de gang kan). We zijn niet veel thuis geweest afgelopen week dus ik denk eigenlijk dat het psychisch is. Voor de zekerheid laten we het nog nakijken op een lichamelijke oorzaak. Wat we al wel hebben geprobeerd om hem op andere gedachten te brengen:

- Aluminiumfolie op de plasplaatsen (helpt niet, zeikt ie gewoon overheen)
- Etensbakje op de plasplaatsen (helpt niet, zeikt ie gewoon overheen)
- Neus door de plas halen (helpt niet, wordt ie alleen maar meer gestressed van)

Hij doet het verder ook gewoon op de kattenbak, maar alleen als we niet thuis zijn gaat hij op die andere plaatsen plassen. Verder is hij enorm afgevallen en drinkt hij heel veel. Vanwege die laatste redenen het bezoekje aan de dierenarts.

De tip van chloor zal ik vanavond direct in praktijk brengen, thanks!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 1 mei 2006 @ 16:49:34 #35
78780 deedeetee
pi_37458633
Afgevallen en veel drinken ? Het zal toch geen diabetes zijn ?
pi_37458673
Een echte kerel.
  † In Memoriam † maandag 1 mei 2006 @ 19:46:49 #37
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_37463686
Wij zijn terug van de DA, maar Axel niet. Toen we thuiskwamen lag er weer een plas urine. Gelukkig heb ik van die mooie injectienaalden en heb meteen wat plas opgezogen en meegenomen naar de DA. Het lag niet aan zijn urine. Ze hebben bloed afgenomen en het blijkt dat zijn nieren het niet goed doen. De bloedwaarden van de creatinine en ureum waren zo hoog dat ze het niet eens meer konden meten. Axel ligt nu aan het infuus en ze moeten 3 dagen zijn niertjes spoelen. Als hij daar niet van opknapt moeten we hem laten inslapen. Knapt hij er wel van op dan mogen we hem mee naar huis nemen en hem speciaal voer geven. Krijgt hij weer een terugval, dan moeten we hem alsnog laten inslapen.

Verder kijken ze nog naar een schildklierafwijking want die heeft hij er misschien nog naast. Axel vreet als een bootwerker, maar is nu nog maar 2 kg. Zijn botjes steken alle kanten op en hij is heel instabiel en zwakjes. Zijn hartslag was megahoog (iets van 200) en dit kan duiden op een vergroot hart vanwege die schildklier. Al met al een iets andere wending dan we dachten en het is nu eerst afwachten hoe hij uit de nierspoeling komt. Naast de bak plassen is dus niet altijd psychisch, dat kunnen we nu gerust concluderen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_37463924
Nogmaals bewezen dat neus door urine heen halen niet helpt he
Sorry, ik liet me even gaan, maar wordt daar erg boos om!!!!!

Sterkte voor Axel
  † In Memoriam † maandag 1 mei 2006 @ 19:58:37 #39
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_37464096
Bluezz helaas las ik dit topic pas later en had het toen al gedaan. Op een gegeven moment probeer je echt alles om er iets aan te doen, maar ik las pas in dit topic dat het niet helpt. Tja, wat kan ik zeggen. Ik zal het nooit meer doen en het zoveel mogelijk mensen afraden die zelf ook katten hebben.

De DA heeft net gebeld en de bloedwaarden van de schildklier (T4) waren in orde. We moeten ons dus nu concentreren op zijn niertjes en we mogen morgen even op ziekenbezoek.
pi_37464229
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:18 schreef Banzaii het volgende:

je moet gewoon de drol opscheppen en in de kattenbak gooien poes erin zetten en in no time is ze zinnelijk. mijn poes snapte dat na 2 x

note: ze was al zinnelijk alleen toen ik dr kreeg natuurlijk in andere omgeving enzo en toen snapte ze het niet meer.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_37464261
quote:
Op maandag 1 mei 2006 19:46 schreef Slaapmeisje het volgende:
Wij zijn terug van de DA, maar Axel niet. Toen we thuiskwamen lag er weer een plas urine. Gelukkig heb ik van die mooie injectienaalden en heb meteen wat plas opgezogen en meegenomen naar de DA. Het lag niet aan zijn urine. Ze hebben bloed afgenomen en het blijkt dat zijn nieren het niet goed doen. De bloedwaarden van de creatinine en ureum waren zo hoog dat ze het niet eens meer konden meten. Axel ligt nu aan het infuus en ze moeten 3 dagen zijn niertjes spoelen. Als hij daar niet van opknapt moeten we hem laten inslapen. Knapt hij er wel van op dan mogen we hem mee naar huis nemen en hem speciaal voer geven. Krijgt hij weer een terugval, dan moeten we hem alsnog laten inslapen.

Verder kijken ze nog naar een schildklierafwijking want die heeft hij er misschien nog naast. Axel vreet als een bootwerker, maar is nu nog maar 2 kg. Zijn botjes steken alle kanten op en hij is heel instabiel en zwakjes. Zijn hartslag was megahoog (iets van 200) en dit kan duiden op een vergroot hart vanwege die schildklier. Al met al een iets andere wending dan we dachten en het is nu eerst afwachten hoe hij uit de nierspoeling komt. Naast de bak plassen is dus niet altijd psychisch, dat kunnen we nu gerust concluderen.

sterkte
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_37470732
quote:
Het is een hele grote kans dat het aan de nieuwe kattenbakkorrels ligt. De reden waarom hij wel op poept is dat het misschien een eng geluid maakt als ie op de nieuwe korrels plast. Of het spetterd te veel als hij plast. Kortom waarschijnlijk vindt hij het vervelend om op de nieuwe korrels te plassen terwijl poepen geen probleem is. Advies: de vorige soort kattenbakkorrels blijven gebruiken. Als je toch van kattebakkorrels wilt wisselen zou ik een andere proberen die meer op de oude blijft. Hoop hiermee je probleem opgelost te hebben.
pi_37474215
Klopt! De week erop kocht ik gelijk de oude korrels weer. Hij pieste in het weekend, toen ik een nacht weg was, wel weer een keer op het bed. Maar goed, hij had toen ook catmilk gehad en zijn kattenbak was voor zijn doen al aardig vol. En daar houdt ie niet van. Hij is toen onder alle plastic wat ik op mijn bed had gelegd doorgekropen. En had daar heerlijk geplast op het stuk dubbelgeslagen dekbed. Dus toch twee vlekken.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 09:05:20 #44
78780 deedeetee
pi_37478569
quote:
Op maandag 1 mei 2006 19:58 schreef Slaapmeisje het volgende:

De DA heeft net gebeld en de bloedwaarden van de schildklier (T4) waren in orde. We moeten ons dus nu concentreren op zijn niertjes en we mogen morgen even op ziekenbezoek.
Sterkte ermee
  dinsdag 2 mei 2006 @ 09:32:14 #45
36898 Kizim
Life is Music
pi_37478917
quote:
Op maandag 1 mei 2006 19:58 schreef Slaapmeisje het volgende:
Idd sterkte ermee!
  † In Memoriam † dinsdag 2 mei 2006 @ 10:03:25 #46
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_37479552
Dank jullie wel! Axel ligt nu bij de dierenarts aan de nierspoeling en we mogen vanavond even langs. Het was heel raar om vanmorgen wakker te worden en hem niet om ons heen te hebben. Normaal gesproken draait en kronkelt hij net zo lang om je benen tot je hem eerst flink aait en dan brokjes inschept. Onze andere kater Guinness is nu extra knuffelig en ook duidelijk een beetje in de war zo zonder Axel.
pi_37481500
Jeetje Slaapmeisje wat naar! Hopen dat het snel beter gaat!

Wij hebben ook een in huis plassende poes, alles wat hier genoemd is is al geprobeerd, andere korrels, bak schoonmaken met chloor etc etc.
Er is geen (medische) reden te achterhalen waarom ze dit doet, waarschijnlijk een "kronkel" in haar hoofd.
Gek genoeg doet ze de rest wel op de bak en plassen tja dat doet ze dus of in de bak maar net even te vaak er niet in.
Ze is een super lieve poes maar dit is wel iets wat heel erg storend is, aangezien ze al een deel tapijt verpest heeft hierdoor en nu ook in de slaapkamer het zo ver heeft dat er al een stuk tapijt uitgesneden moest worden vanwege de niet meer wegkrijgende stank.
Deuren dicht doen is bij ons geen optie want wij hebben verder nergens deuren op de buitendeuren na!

Heeft iemand nog een tip wat we eraan kunnen doen?
♥ Love is Love ♥
pi_37650222
Schopje!

Had iemand misschien nog een bruibare tip?
♥ Love is Love ♥
  maandag 8 mei 2006 @ 10:57:27 #49
36898 Kizim
Life is Music
pi_37651797
Ik heb wel eens een product gekocht dat je op plaatsen moet spuiten waar je de katten wil weghouden. En het hielp ook echt ... alleen zoeken ze dan meestal gewoon een nieuwe plaats
pi_37681413
quote:
Op maandag 8 mei 2006 10:57 schreef Kizim het volgende:
Ik heb wel eens een product gekocht dat je op plaatsen moet spuiten waar je de katten wil weghouden. En het hielp ook echt ... alleen zoeken ze dan meestal gewoon een nieuwe plaats
Bij ons hielp dat spul niet echt, ze zocht inderdaad gewoon een ander plekje...en tja om het probleem nou steeds te verschuiven is ook geen optie!
♥ Love is Love ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')