Kattebak training ? Kat in de gaten houden en als je denkt dat ze wil plassen haar op de bak zetten. Als je niet op de kat kunt letten haar in een bench zetten met een mandje en een kattebak. Op die manier leert ze 't alleen in die bak te doen. Tijdje volhouden en dan is het weer een vaste gewoonte geworden.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:18 schreef Angel_1983 het volgende:
Jeetje Slaapmeisje wat naar! Hopen dat het snel beter gaat!
Heeft iemand nog een tip wat we eraan kunnen doen?
Helaas behoort dit ook bij de lijst "al geprobeerde" oplossingen!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kattebak training ? Kat in de gaten houden en als je denkt dat ze wil plassen haar op de bak zetten. Als je niet op de kat kunt letten haar in een bench zetten met een mandje en een kattebak. Op die manier leert ze 't alleen in die bak te doen. Tijdje volhouden en dan is het weer een vaste gewoonte geworden.
Ik ben bang dat ik die kat dan maar in een kamer zou laten en nergens anders meereentje zonder vloerbedekking......quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:01 schreef Angel_1983 het volgende:
[..]
Helaas behoort dit ook bij de lijst "al geprobeerde" oplossingen!
Begin er echt een beetje hopeloos van te worden! Vind het zo naar dat ze het niet gewoon altijd op de bak doet en dat er niets op gevonden kan worden.
Het is jammer dat alles er zo vies van word, want de geur is niet te harden en zo moeilijk uit het tapijt te krijgen!![]()
Wij hebben in huis (op de buitendeuren en de badkamerdeur na) geen deuren, het is dus niet mogelijk om haar ergens op te sluiten.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik die kat dan maar in een kamer zou laten en nergens anders meereentje zonder vloerbedekking......![]()
Dit kun je niet eeuwig volhouden, als het warm wordt van de zomer is de stank niet meer te harden.
Heb je al geprobeerd of de kat ook onzindelijk is als hij uit logeren is ? Soms wil een paar weken- minstens 3 à 4 -wonen op een ander adres óók wel 'ns helpen, maar dan moet je er wel heel erg goed voor zorgen dat alle plasluchtjes verdwenen zijn op de plaatsen waar hij in de fout is gegaan. Anders begint ie gewoon weer opnieuw.
mishandelingquote:Op vrijdag 21 april 2006 16:15 schreef mAst3rb33r het volgende:
[..]
Gewoon een aantal keer met de neus erdoor heen halen. Dan doet ze het vanzelf niet meer. Werkt gegarandeerd...
Ze stoppen met piesen als je ze in hun nekvel oppakt. Is een reflex, kittens die in het nest piesen worden door moeders in hun nekvel gepakt en in de kattenbak gezet.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:44 schreef Uhmmie het volgende:
hm mja.. blijft lastig toch
overigens.. als katten eenmaal beginnen met plassen kunnen ze niet meer stoppen
dus al voelen ze zich nog zo schuldig.. ze stoppen inderdaad niet
Mijn katten durfde eerst niet door het klepje heen.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:54 schreef Uhmmie het volgende:
Mja ik heb op 1 bak geen deksel.. dus wel een extra hoge kattebak.. maarja dat helpt dus lang niet genoeg
En nu verkeerde kattenbakkorrels... dus het is nu echt helemaal een zooitje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |