abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37870059
Schopje....
♥ Love is Love ♥
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:29:03 #52
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_37874771
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 11:18 schreef Angel_1983 het volgende:
Jeetje Slaapmeisje wat naar! Hopen dat het snel beter gaat!

Heeft iemand nog een tip wat we eraan kunnen doen?
Kattebak training ? Kat in de gaten houden en als je denkt dat ze wil plassen haar op de bak zetten. Als je niet op de kat kunt letten haar in een bench zetten met een mandje en een kattebak. Op die manier leert ze 't alleen in die bak te doen. Tijdje volhouden en dan is het weer een vaste gewoonte geworden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_37881756
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Kattebak training ? Kat in de gaten houden en als je denkt dat ze wil plassen haar op de bak zetten. Als je niet op de kat kunt letten haar in een bench zetten met een mandje en een kattebak. Op die manier leert ze 't alleen in die bak te doen. Tijdje volhouden en dan is het weer een vaste gewoonte geworden.
Helaas behoort dit ook bij de lijst "al geprobeerde" oplossingen!
Begin er echt een beetje hopeloos van te worden! Vind het zo naar dat ze het niet gewoon altijd op de bak doet en dat er niets op gevonden kan worden.
Het is jammer dat alles er zo vies van word, want de geur is niet te harden en zo moeilijk uit het tapijt te krijgen!
♥ Love is Love ♥
pi_37991738
Wees blij dat het alleen maar bij plassen blijft, ons katertje wil ineens niet meer poepen op de bak en zoekt lekker de hoekjes op. Snachts zit ie in de badkamer en dan gaat hij wel gewoon netjes op de bak.
Ik zal de bak eens met chloor schoonmaken, mischien dat dat helpt.
What doesn't clean you makes you stronger!
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:08:25 #55
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_37992071
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:01 schreef Angel_1983 het volgende:

[..]

Helaas behoort dit ook bij de lijst "al geprobeerde" oplossingen!
Begin er echt een beetje hopeloos van te worden! Vind het zo naar dat ze het niet gewoon altijd op de bak doet en dat er niets op gevonden kan worden.
Het is jammer dat alles er zo vies van word, want de geur is niet te harden en zo moeilijk uit het tapijt te krijgen!
Ik ben bang dat ik die kat dan maar in een kamer zou laten en nergens anders meereentje zonder vloerbedekking......
Dit kun je niet eeuwig volhouden, als het warm wordt van de zomer is de stank niet meer te harden.
Heb je al geprobeerd of de kat ook onzindelijk is als hij uit logeren is ? Soms wil een paar weken- minstens 3 à 4 -wonen op een ander adres óók wel 'ns helpen, maar dan moet je er wel heel erg goed voor zorgen dat alle plasluchtjes verdwenen zijn op de plaatsen waar hij in de fout is gegaan. Anders begint ie gewoon weer opnieuw.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 21 mei 2006 @ 14:05:18 #56
80966 Ryoga
Mada mada dane
pi_38044687
een vriendin van me heeft een kat die wel in de bak plast maar niet poept. Dat doet de kat ernaast. Vriendin legt er tegenwoordig wel een krant neer, daar gaat ze wel op, maar dat slaat natuurlijk nergens op, beest moet gewoon ook in de bak poepen. Kat is wel erg ijdel, als ze 1 keer is geweest, eist ze meteen een schone bak anders gaat ze ook ernaast plassen.

Suggesties?
I was here
here I was
was I here?
Yes, I was
  zondag 21 mei 2006 @ 14:15:06 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_38044936
Nog een bak. 'Dat slaat natuurlijk nergens op' slaat natuurlijk nergens op. Als deze poes gesteld is op een schone bak en er een wil om op te plassen en een om op te poepen, dan zorg je daar gewoon voor.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 21 mei 2006 @ 15:22:12 #58
80966 Ryoga
Mada mada dane
pi_38046833
Dat hebben we ook al geprobeerd, maar dan gaat ze in de andere bak helemaal niet. Ruimte voor een derde bak is er niet hehe. Toch maar een keer die ammonia oplossing proberen I guess.
I was here
here I was
was I here?
Yes, I was
pi_38115724
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 16:08 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ik die kat dan maar in een kamer zou laten en nergens anders meereentje zonder vloerbedekking......
Dit kun je niet eeuwig volhouden, als het warm wordt van de zomer is de stank niet meer te harden.
Heb je al geprobeerd of de kat ook onzindelijk is als hij uit logeren is ? Soms wil een paar weken- minstens 3 à 4 -wonen op een ander adres óók wel 'ns helpen, maar dan moet je er wel heel erg goed voor zorgen dat alle plasluchtjes verdwenen zijn op de plaatsen waar hij in de fout is gegaan. Anders begint ie gewoon weer opnieuw.
Wij hebben in huis (op de buitendeuren en de badkamerdeur na) geen deuren, het is dus niet mogelijk om haar ergens op te sluiten.
Ze is een tijdje bij mijn ouders wezen logeren en ook daar deed ze het....dus helaas was dat geen oplossing!
♥ Love is Love ♥
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:19:00 #60
51906 Haemorrhage
Mooi fout is niet lelijk!
pi_38116062
Wij hebben het probleem ook;

De kat (ongeveer 10 weken oud, we hebben haar nu 1,5 week) plaste en poepte de eerste 3 dagen netjes in de bak. Daarna ging het mis: ze plast ineens vaak op het bed. We dachten eerst dat ze aandacht tekort kwam, maar hoeveel aandacht we haar ook geven, soms loopt ze ineens naar het bed en plast daarop. Ook als we haar op heterdaad betrappen, ze kijkt je gewoon aan en plast door :s

We maken de bak steeds schoon, dus daar ligt het ook niet aan. En meestal gaat ze gewoon naar de bak. Poepen doet ze altijd op de bak, plassen meestal ook.

Vannacht hebben we haar de hele nacht opgesloten bij haar bak in de badkamer, nadat ze gisteravond weer op bed had geplast. Vanochtend lieten we haar er weer uit omdat we het zielig vonden. Ik ging daarna weer op bed liggen, de kat komt erbij en de kat gaat vrolijk naar mijn tenen slaan. Ineens gaat ze stil zitten en begint ze weer op het bed te plassen, terwijl ik gewoon in bed lig :s

Iemand een idee waar dit aan ligt? Wat we kunnen doen?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:22:24 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_38116186
Het leek de eerste dagen alsof ze al goed zindelijk was. Ze wist althans de kattenbak te vinden. Echter, ze snapt blijkbaar nog niet dat ze het ook echt alleen maar daar mag doen.

Ik zou daarom toch nog flink wat aan zindelijkheidstraining gaan doen. Dus zet haar op gezette tijden op de bak, prijs haar uitbundig als ze daar iets gedaan heeft. En laat haar voorlopig maar niet op de slaapkamer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_38116936
hm mja.. blijft lastig toch

overigens.. als katten eenmaal beginnen met plassen kunnen ze niet meer stoppen
dus al voelen ze zich nog zo schuldig.. ze stoppen inderdaad niet
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_38121473
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 16:15 schreef mAst3rb33r het volgende:

[..]

Gewoon een aantal keer met de neus erdoor heen halen. Dan doet ze het vanzelf niet meer. Werkt gegarandeerd...
mishandeling
pi_38868477
Ik schop het topic weer even omhoog:

Mijn katje Ruby piest steeds op mijn bed. En alleen als ik even (tien minuten) of wat langere tijd wegben en ook alleen op mijn bed. Verder nergens. Ik word er moedeloos van, echt gruwelijk moedeloos.
pi_38868520
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:44 schreef Uhmmie het volgende:
hm mja.. blijft lastig toch

overigens.. als katten eenmaal beginnen met plassen kunnen ze niet meer stoppen
dus al voelen ze zich nog zo schuldig.. ze stoppen inderdaad niet
Ze stoppen met piesen als je ze in hun nekvel oppakt. Is een reflex, kittens die in het nest piesen worden door moeders in hun nekvel gepakt en in de kattenbak gezet.
pi_39243834
ik zit met zo'n zelfde probleem, de ene kat vind het kattenbak grind niet leuk en piest op de bank of vloer, denk ik dat eindelijk onder controlle te hebben door houtkorrels te bebruiken, vind de ander het niet leuk en poept nu naast de bak. ik ga nu een 2e bak er bij zetten met grind hebben ze elk hun eigen bak. misschien dat dat helpt
pi_39244591
Hmm vast wel
*grin*

Ik heb ook 2 bakken voor 3 katten nu.
Werkt best goed.

Echter van het weekend waren de korrels op
Dus bij de aldi zo'n hele goedkope zak gehaald.. maar die steentjes zijn te klein denk ik.
De poezen vinden het in ieder geval verschrikkelijk... en er ligt al een halve kilo naast inmiddels.

Straks maar gauw nieuw bestellen
jobensaskia.nl
  maandag 26 juni 2006 @ 12:42:26 #68
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_39245385
Ik heb hier 1 bak voor mijn 2 katten en dat gaat prima.
1 van mijn katten vind het echter nodig om zolang te graven dat er meer korrels naast de bak liggen dan erin
Ik hoop ook altijd maar dat hij met zijn koppie richting de opening staat, dan blijft het in ieder geval in de bak.
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
pi_39245842
Mja ik heb op 1 bak geen deksel.. dus wel een extra hoge kattebak.. maarja dat helpt dus lang niet genoeg

En nu verkeerde kattenbakkorrels... dus het is nu echt helemaal een zooitje.
jobensaskia.nl
  maandag 26 juni 2006 @ 13:09:41 #70
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_39246379
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:54 schreef Uhmmie het volgende:
Mja ik heb op 1 bak geen deksel.. dus wel een extra hoge kattebak.. maarja dat helpt dus lang niet genoeg

En nu verkeerde kattenbakkorrels... dus het is nu echt helemaal een zooitje.
Mijn katten durfde eerst niet door het klepje heen.
Als probeersol heb ik toen een bak gekocht met een matplastic kap.
Hier konden ze hoorheen kijken en toen ging het goed
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
pi_39248352
Hmm dat is misschien nog wel een idee
Ik heb namelijk hetzelfde probleem thuis

Ook omdat de oudste echt nog nooit een overdekte bak heeft gehad in de 15 jaar van zn leven.
Zegmaar.. op de laatste 2 jaar na liep hij vaak buiten.. dus gebruikte hij binnen geen kattenbak
En nu is hij continu binnen.. du s hij moet wel

Hij durft ook niet op de bak in de kast... das ook met een luikje en dat vind ie kennelijk eng.
Zowieso.. kleine ruimtes zijn eng. Hoef nooit bang te zijn dat ie ergens in kruipt
jobensaskia.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')