Je hebt het document waarschijnlijk nog niet gelezen , het is veel meer dan alleen een aanvals plan. Men zet hun visie erin uiteen . Zij vonden die oorlogen noodzakelijk , wat er ook mocht gaan gebeuren verder.quote:Op vrijdag 21 april 2006 23:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar dat is gewoon hun baan, als Venezuela morgen de Antillen inneemt dan zul je ook zien dat er documenten uitlekken naar Nova waarin Venezuela de eilandjes inneemt en wat Nederland dan zou kunnen doen om er zelf beter van te worden (we gaan zelf echt niet de schade die ze dan aanrichten vergoeden, reken daar maar op!)... die plannen zijn er gewoon, dat wil niet zeggen dat we als het gebeurt een paar duizend Venezuolanen hebben betaald om aan te vallen.
het klinkt zo onwaarschijnlijk allemaal, die oorlog kost wat?
een miljard dollar en 45 doden per maand? ... dat gaat nog wel ff duren voor ze daar de vruchten van gaan plukken
we proberen steeds te ontrafelen hoe die oorlogen financieel rendabel kunnen zijn , dat zijn ze niet !!we hebben te maken met ideologie die van grote invloed is .quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:00 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Je hebt het document waarschijnlijk nog niet gelezen , het is veel meer dan alleen een aanvals plan. Men zet hun visie erin uiteen . Zij vonden die oorlogen noodzakelijk , wat er ook mocht gaan gebeuren verder.
Of ze willen wat foutjes uit het verleden oplossen....quote:Op vrijdag 21 april 2006 23:37 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
ik geloof wel dat hij dat heeft gezegt , hetgeen zeeeer merkwaardig is gezien de overige regeringsleden die juist van plan waren om actief buitenlands beleid te gaan voeren , de preventieve oorlogsvoering ook zonder 9/11
Idd, en er wordt kwalitatief erg goed in gepost.quote:
Check het beleid maar eens in de periode voor 9/11. In eerdere post staat een artikel over een miljoenenbedrag voor de Taliban en een samenwerkingsverband om ervoor te zorgen dat er geen drugs in de VS kwam.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:02 schreef Monidique het volgende:
Kom op, Bush isolationistisch? Ja, dat was onderdeel van zijn verkiezingscampagne. Net zoals uniter, not a divider en moral values. Maar als je Cheney, Wolfowitz, Feith, Rumsfeld en Rice in je kabinet hebt, dan weet je dat er één bepaald land is dat misschien niet al te isolationistisch zal worden aangepakt.
In tegenstelling tot de Russische wapensector die het moeten hebben van Iran en China...quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:15 schreef Evil_Jur het volgende:
Maar de economie loopt, op de schuld na, als een tierelier nu. Zonder oorlog was dat niet het geval geweest, denk ik althans. De wapensector, veiligheidsbedrijven en wetenschap zijn enorme sectoren binnen de VS die flink profiteren.
De keuze is niet altijd tussen goed en slecht, meestal is het tussen slecht en minder slecht.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:25 schreef Monidique het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat het een het ander niet uitsluit. Een oorlog is gewoon geen goed idee. Sommigen denk van wel, ik ben het met hen oneens, maar ja, zo is het dan maar.
Correct!quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:31 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
De keuze is niet altijd tussen goed en slecht, meestal is het tussen slecht en minder slecht.
punt is imo niet zozeer een Iran met kernwapens want daar hoeft niemand echt bang voor te zijn maar de gevolgen van het aan je laars lappen van het non proliferatieverdragquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:21 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb liever een oorlog dan Iran met kernwapens.
Nou ja, niet zo pessimistisch, hoor. Amerika heeft bekend gemaakt nieuwe nucleaire wapens te willen ontwikkelen en heeft zojuist een nucleair samenwerkingsverband afgesloten met India, dat het NPT niet getekend heeft. Dus wanhoop niet!quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
punt is imo niet zozeer een Iran met kernwapens want daar hoeft niemand echt bang voor te zijn maar de gevolgen van het aan je laars lappen van het non proliferatieverdrag
als Iran Kernwapwens heeft dan wil Saoudie Arabie ze ook en als Saoudie arabie je ze heeft dan wil Jemen ze ook etc. etc. etc.
En vergeet Israel en Pakistan niet.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, niet zo pessimistisch, hoor. Amerika heeft bekend gemaakt nieuwe nucleaire wapens te willen ontwikkelen en heeft zojuist een nucleair samenwerkingsverband afgesloten met India, dat het NPT niet getekend heeft. Dus wanhoop niet!
Qua wapenwedloop is deze wedstrijd al gelopen. Maar qua publieke opinie heb je nog een heel lange weg te gaan. Als er eentje komt ben ik reuze nieuwsgierig naar de doelstellingen (en of deze realistisch zijn) Het probleem met deze oorlog is dat het verder kan escaleren op mondiaal niveau (wellicht in een langere termijn als olie = economie gedachte). Wat dat laatste betreft is de focus = Iran iets te kort door de bocht. Ik poste niet voor niks een artikel over de energie-bronnen van China en dat ze nog jaren vast zitten aan de olie. En een oorlog met China is denk ik wel het laatste wat je wilt.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:25 schreef Monidique het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat het een het ander niet uitsluit. Een oorlog is gewoon geen goed idee. Sommigen denk van wel, ik ben het met hen oneens, maar ja, zo is het dan maar.
In het NPT is toch afgesproken dat ieder land de nucleaire technologie mag ontwikkelen net totdat het punt dat ze de bom kunnen maken ??quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:43 schreef Monidique het volgende:
O, daar ben ik het uiteraard geheel mee eens. Nucleaire technologiën verspreiden zich steeds meer en niets dat het NPT ertegen lijkt te kunnen doen. Het is jammer.
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Natuurlijk, bepaalde eigenschappen leiden in veel gevallen tot dezelfde resultaten, en dat zie je nu ook, hoewel het Bushiaans McCarthyisme sinds de oorlog in Irak verloren is, als het al prominent aanwezig was, vrijwel verdwenen is. Maar de omstandigheden zijn anders.quote:- "The History Repeats Itself " -
Zoiets, ja. Als je maar toezicht gunt, als ik het goed heb. Natuurlijk kun je het NPT gewoon niet tekenen en dan kun je doen wat je wilt.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:52 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
In het NPT is toch afgesproken dat ieder land de nucleaire technologie mag ontwikkelen net totdat het punt dat ze de bom kunnen maken ??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |