Die aanslagen op de VS-ambassades in Oost-Afrika waren het werk van "oud" CIA en FBI-agent Ali Mohammed.quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
wel hoor, Sudan, Somalie etc. aanslagen op US ambassades en laatst die hotels en een raket op een Israelisch vliegtuig geschoten (weet niet meer welk land) en piraten in Somalie worden ook steeds brutaler dat is een onbekend front in de war on Terror er zitten in de hoorn van Afrika volgens mij meer US troepen dan in Afghanistan en er is iig een grote basis in Djibout overgenomen van de Fransen maar wat ze doen hoor je verder niets.
De Zeven Provincien leid daar momenteel een maritieme taakgroep, die heeft het pas aan de stok gekregen met een zootje piraten en waarschuwingsschoten gelost met het kanon (en ze is zelf ook beschoten!) dat is nauwelijks in het nieuws geweest
ik las laatst dat een oorlog in die richting waarschijnlijker is dan richting Iran maar ik kan dat bericht niet meer vinden
quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:31 schreef Evil_Jur het volgende:
Wanneer is er voor het laatst iets goeds uit die regio gekomen?
Voor hoe-lang nog ?quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:25 schreef Evil_Jur het volgende:
China!
Vraag me overigens wel af wat China gaat doen.... Ze bepalen toch zelf de waarde van het geld. ?quote:G7 kritischer over wisselkoersbeleid China
Bron : Nu
WASHINGTON - De rijke industrielanden, verenigd in de G7, worden kritischer over het Chinese wisselkoersbeleid. In een verklaring die vrijdag in Washington werd uitgegeven, roepen de G7 China op de koers van zijn munteenheid, de yuan, op te waarderen.
De verklaring werd verspreid aan de vooravond van de voorjaarsvergadering van het Internationaal Monetair Fonds en de Wereldbank, die dit weekeinde in de Amerikaanse hoofdstad wordt gehouden. De verklaring van de G7 vormt traditioneel een belangrijke aanzet voor de beraadslagingen van het IMF en de Wereldbank.
Toon
De aandacht van de G7 voor het Chinese wisselkoersbeleid is niet nieuw, maar dit keer valt wel op dat de toon scherper is. Tijdens eerdere bijeenkomsten beperkten de rijke industrielanden zich tot pleidooien voor een flexibeler wisselkoersbeleid. Nu spreekt de G7 over noodzakelijke opwaarderingen van munteenheden. Daarnaast vindt de G7 het van belang dat Aziatische landen, en China in het bijzonder, hierin concrete stappen nemen.
De G7 blijft optimistisch over de wereldeconomie, die volgens het IMF dit jaar een groei zal bereiken van 4,9 procent. De inflatie is ondanks hoge olieprijzen beperkt gebleven, aldus de verklaring. Dat neemt niet weg, dat de dure olie als een reëel risico wordt gezien. Daarnaast noemt de G7 als mogelijke gevaren de dreiging van protectionisme en de onevenwichtigheden in de wereldeconomie. Met dat laatste wordt vooral gedoeld op de tekorten van de VS enerzijds en de overschotten in met name China anderzijds.
Een opwaardering van de Chinese munteenheid kan de binnenlandse vraag in China stimuleren. Op die manier wordt het land minder afhankelijk van de export en komt er meer evenwicht in de wereldhandel. De kwestie kwam afgelopen donderdag ook ter sprake tijdens het bezoek van de Chinese president Hu Jintao aan de VS.
Consumenten
De verklaring van de G7 is zo geformuleerd dat ook andere regio's, zoals Europa en Japan, moeten helpen meer evenwicht te brengen in de wereldeconomie. Als de consumenten daar meer gaan uitgeven, krijgt de economie een impuls en daar kan de Amerikaanse export weer van profiteren. De verklaring spreekt in dat verband van een 'gedeelde verantwoordelijkheid'.
Dollarkoers
Nu wordt de wereldeconomie vooral aangejaagd door de Amerikanen, die zich daarvoor diep in de schulden hebben gestoken. In het halfjaarlijkse rapport van het IMF met economische voouitzichten staat dat het oplossen van de mondiale onevenwichtigheden noodzakelijk gepaard zal gaan met een aanzienlijke daling van de dollarkoers.
De G7 wordt gevormd door de Verenigde Staten, Canada, Japan, Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en Italië. Samen zijn deze landen goed voor bijna tweederde van de wereldeconomie.
Nee idd, laten we aub niet als blinde schapen achter Bush en co aanwandelen, die lui zijn absoluut niet te vertrouwen. Die hebben een hele andere agenda volgens mij.quote:Op zaterdag 22 april 2006 03:10 schreef Sebastral het volgende:
Ik denk dat het dit keer voor ons vooral ook van levensbelang is om niet nog zo'n kapitale fout te maken door weer blind 'with (the) US' te zijn. Zoals de agent die niks had gevonden in nigeria, public ging en erbij genaaid werd door bush zei; The neocons need to be forced back into the dark holes from which they crawled. They are nothing but parasites who serve nobody and nothing but themselves who are using the Republican Party as a serving host. [...] Drive a damn stake through the heart of every single one of them, whatever it takes. They have been wrong, fundamentally wrong, on every...single....position they have ever taken. They have not been right about one single thing.
De boodschap van preventief oorlog voeren; If You Don't Want to Get Whacked, You'd Better Get Your Nation a Nuke
bron: rtl.nlquote:CIA waarschuwde Bush vóór de oorlog in Irak
De Amerikaanse veiligheidsdienst CIA heeft president Bush vóór de oorlog in Irak gewaarschuwd dat het regime van Saddam Hoessein helemaal geen massavernietigingswapens had.
Reden inval
Dat heeft de vroegere CIA-medewerker Drumheller gezegd tegen nieuwszender CBS. De vermeende wapens waren voor de VS en Groot-Brittannië de reden om Irak in 2003 binnen te vallen. Ondanks uitgebreid onderzoek zijn er nooit massavernietigingswapens in Irak gevonden.
'Niet geïnteresseerd'
Volgens Drumheller veegde het Witte Huis de waarschuwing van tafel met de mededeling dat de regering 'niet langer geïnteresseerd' was in de informatie van de inlichtingendiensten.
Manipulatie
De Amerikaanse regering is er al eerder van beschuldigd zeer selectief te zijn omgesprongen met de informatie die de veiligheidsdiensten aandroegen. Bush heeft steeds ontkend dat de informatie werd gemanipuleerd om de oorlog goed te praten
Ja, tof man. Laten we atoombommen gaan gooien.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:31 schreef LrdMetalSonic het volgende:
Whahaha xD @ picture ^_^
@ ontopic
Wanneer vallen ze nou eens aan , laatst ook weer een documentaire gezien over het gevaar van de submarines, als zij nou ff wat mini a-bombs op de nucleaire faciliteiten gooien ! Het is tijd voor :" Aanvalllllllluhhhhhhh "
http://www.rtl.nl/(/actue(...)2_1315_iran_kern.xmlquote:Iran wil nog twee nieuwe kerncentrales
Iran wil nog twee kerncentrales gaan bouwen, naast de centrale die nu met Russische hulp wordt opgestart. Dat meldt de Iraanse staatsradio.
Overeenkomst Rusland
Volgens de Iraanse ambassadeur bij het Internationaal Atoomagentschap kunnen bedrijven zich vanaf volgende maand aanmelden. Hij zei ook dat Iran een overeenkomst heeft met Rusland over het samen verrijken van uranium.
Onrust
Over het atoomprogramma van Iran is bij veel landen onrust onstaan. Iran zegt dat het voor de opwekking van energie is, maar het nucleair materiaal kan ook gebruikt worden voor kernwapens.
Ja, én hij heeft met medewetenvan de CIA kerngeheimen aan tenminste 4 landen verstrekt, die op die manier kernwapens kunnen maken, waaronder Iran.quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:08 schreef dancemacabre het volgende:
Khan stal voortdurend bij goedgelovige veiligheidslakse landen.
Ja, idd. Maar wat er niet bij gezegd wordt is dat het om lichtwater installaties gaat. In het verleden heeft Iran meerdere keren gevraagd aan Rusland of ze een zwaarwater installatie met gascentrifuges wilden bouwen voor ze. Rusland heeft dit pertinent geweigerd, terwijl ze er veel geld mee konden verdienen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 13:33 schreef venomsnake het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/(/actue(...)2_1315_iran_kern.xml
![]()
Dan zal hun verdedigingssysteem binnenkort waarschiijnlijk wel weer verrast worden. Ik zie het al helemaal voor me. De grote finale: Bin Laden, Zarqawi, Zawahiri en al die anderen in vliegtuigen met de kleuren van de vlag van Iran zo het witte huis binnenvliegend.quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:55 schreef atmosphere1 het volgende:
Die Iran Oorlog komt er niet denk ik omdat er in de VS te veel tegenstand is . Nu krijg tmen niet meer de steun die men kreeg na 9/11.
jij denk dus dat de bush regering heel 9-11 hebben georganiseerd.quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:26 schreef 6833-228 het volgende:
[..]
Dan zal hun verdedigingssysteem binnenkort waarschiijnlijk wel weer verrast worden. Ik zie het al helemaal voor me. De grote finale: Bin Laden, Zarqawi, Zawahiri en al die anderen in vliegtuigen met de kleuren van de vlag van Iran zo het witte huis binnenvliegend.
quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:26 schreef 6833-228 het volgende:
[..]
Dan zal hun verdedigingssysteem binnenkort waarschiijnlijk wel weer verrast worden. Ik zie het al helemaal voor me. De grote finale: Bin Laden, Zarqawi, Zawahiri en al die anderen in vliegtuigen met de kleuren van de vlag van Iran zo het witte huis binnenvliegend.
Er sterven meer Amerikanen aan dit Hitleriaanse optreden van het Bush regime dan aan 9/11.quote:De Amerikaanse veiligheidsdienst CIA heeft president Bush vóór de oorlog in Irak gewaarschuwd dat het regime van Saddam Hoessein helemaal geen massavernietigingswapens had.
Snap jij het verschil tussen 3000 onschuldige burgers en 2000 beroepssoldaten niet?quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:12 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Er sterven meer Amerikanen aan dit Hitleriaanse optreden van het Bush regime dan aan 9/11.
Poll: 70% believe Saddam, 9-11 linkquote:Op zaterdag 22 april 2006 18:14 schreef Yildiz het volgende:
En tóch dacht 45% van de bevolking, aan de vooravond van de aanval in Irak, dat Irak wat te maken had met 9 / 11.
Hoe kán zoiets? Vraag ik me wel eens af...
Opgeist via een website door 'De zeer geheime brigades van de profeet en Al Qaeda in Iran' oidquote:Op zaterdag 22 april 2006 15:26 schreef 6833-228 het volgende:
[..]
Fucking scary !!!quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:41 schreef NorthernStar het volgende:
Poll: 70% believe Saddam, 9-11 link
WASHINGTON (AP) — Nearly seven in 10 Americans believe it is likely that ousted Iraqi leader Saddam Hussein was personally involved in the Sept. 11 attacks, says a poll out almost two years after the terrorists' strike against this country.
Zogby poll: U.S. Troops in Iraq
Shockingly, 85 percent of the troops questioned believe they are fighting in Iraq “to retaliate for Saddam’s role in the 9-11 attacks” – one of the key Iraq War myths built by Bush’s frequent juxtaposition of references to Osama bin-Laden and Saddam Hussein.
![]()
De zeg maar gerust 3000 beroepssoldaten zijn ook slachtoffers! Van de psychopaat en The Crazies die koste wat het kost oorlog wilden. En dan de tienduizenden Irakezen die door het Bush regime vermoord zijn. Ja, de Irak-invasie is qua mensenlevens veel monsterlijker dan 9/11.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:31 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Snap jij het verschil tussen 3000 onschuldige burgers en 2000 beroepssoldaten niet?
Wat moet het heerlijk zijn om alles zo te kunnen simplificeren en jezelf ook nog te geloven.quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:12 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
De zeg maar gerust 3000 beroepssoldaten zijn ook slachtoffers! Van de psychopaat en The Crazies die koste wat het kost oorlog wilden. En dan de tienduizenden Irakezen die door het Bush regime vermoord zijn. Ja, de Irak-invasie is qua mensenlevens veel monsterlijker dan 9/11.
Het Bush regime heeft de soldaten misbruikt voor hun eigen snode doeleinden. Maar misschien vind jij dat je dat als beroepssoldaat maar voor lief moet nemen.
quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:06 schreef Evil_Jur het volgende:
India is niet te vergelijken met Iran, India vormt absoluut geen bedreiging voor het westen.
De kaas die jij gegeten hebt is de tenenkaas van Bush. Jij vindt beroepssoldaten namelijk slechts pionnen wiens bloed mag vloeien omdat een leugenachtig regime het wil. Hebben de jongens daarvoor getekend?quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:28 schreef Evil_Jur het volgende:
Volgens mij snap jij de keuzes die een beroepssoldaat maakt niet helemaal. Dat heeft te maken met eer en plichtsbesef, daar heb je duidelijk geen kaas van gegeten.
Het verdrag is natuurlijk bijzaak, het punt is dreiging.quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:28 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
![]()
India is wel te vergelijken. Het gaat er niet om of je een bedreiging vormt. Je moet je gewoon houden aan het non-proliferatie verdrag.
welke dreiging is er dan ?? Leg mij maar eens uit waarom de VS wel al die nucleaire technologie mogen verkopen aan India. Dat ze hun kernwapens mogen uitbreiden. Ze geen controles hoeven te hebben van El Baradei. En dat Iran deze technologie niet mag hebben. De VS lappen het non-proliferatieverdrag zelf ook aan hun laars wanneer het hun uitkomt.quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:45 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het verdrag is natuurlijk bijzaak, het punt is dreiging.
india is toch ook jaren geboycot het bleeft verder hypocriet daar niet vanquote:Op zaterdag 22 april 2006 21:01 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
welke dreiging is er dan ?? Leg mij maar eens uit waarom de VS wel al die nucleaire technologie mogen verkopen aan India. Dat ze hun kernwapens mogen uitbreiden. Ze geen controles hoeven te hebben van El Baradei. En dat Iran deze technologie niet mag hebben. De VS lappen het non-proliferatieverdrag zelf ook aan hun laars wanneer het hun uitkomt.
Als de VS echt het Iran conflict als 1e punt op hun agenda hebben dan zouden ze het handelsverdrag met India verbreken, dan zouden ze Dubai moeten verplichten om strikte controles te houden op de exports vanuit hun haven, dan zouden ze Rusland en China moeten overtuigen om te stoppen met hun wapenleveranties aan Iran en de investeringen die ze doen in de olievelden. Alleen dat gebeurt niet en waarom ?? Omdat het ergens anders omgaat dan bedreiging en kernwapens...
Dus totdat je daadwerkelijk bommen hebt, want dan wordt je beloond door de VS. De VS heeft het non-proliferatie verdrag ondertekend. Het mag als dusdanig geen nucleaire technologie exporteren naar landen die de veiligheidsnormen van het internationale bureau voor kernenergie niet respecteren. Zolang de VS India, Pakistan en Israel niet verplicht om het verdrag te ondertekenen mogen ze gewoon geen nucleaire technologie met deze landen handelen (dat gebeurt dus wel) en maken ze zich gewoon belachelijk in dit verhaal wat betreft Iran.quote:Op zaterdag 22 april 2006 21:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
india is toch ook jaren geboycot het bleeft verder hypocriet daar niet van
Nee meer de 'in welke grotere context zie jij de situatie rondom Iran?' discussie-topic.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:41 schreef mr.marcus het volgende:
dit wordt meer een "Buitenlands Beleid van de VS-discussie topic"
India is nog min of meer 'onafhankelijk'. Het is dus erg belangrijk voor de VS om te voorkomen dat de banden tussen China en India te innig worden. Daar zijn deze deals en verdragen voor.quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:28 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
![]()
India is wel te vergelijken. Het gaat er niet om of je een bedreiging vormt. Je moet je gewoon houden aan het non-proliferatie verdrag.
- Verrijken van uranium voor kernwapens
- Geen controles van het atoom agentschap
- Niet ondertekenen van het NPT
- Ontwikkelen van kernwapens onder het mom van een kernenergie programma
Zolang de VS hun deals niet opzeggen met India maken ze zich volkomen belachelijk.
Goeie PRquote:Op zaterdag 22 april 2006 18:14 schreef Yildiz het volgende:
En tóch dacht 45% van de bevolking, aan de vooravond van de aanval in Irak, dat Irak wat te maken had met 9 / 11.
Hoe kán zoiets? Vraag ik me wel eens af...
quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:42 schreef Mikrosoft het volgende:
De kaas die jij gegeten hebt is de tenenkaas van Bush. Jij vindt beroepssoldaten namelijk slechts pionnen wiens bloed mag vloeien omdat een leugenachtig regime het wil. Hebben de jongens daarvoor getekend?
Dat denk ik niet. India is de enige democratie in die regio. Het zijn juist Pakistan en China die goede banden hebben met elkaar. De VS doen dit gewoon om inderdaad tegenwicht aan China te geven met als doel natuurlijk hun positie als enige supermacht in de wereld te behouden.quote:Op zaterdag 22 april 2006 22:18 schreef NorthernStar het volgende:
India is nog min of meer 'onafhankelijk'. Het is dus erg belangrijk voor de VS om te voorkomen dat de banden tussen China en India te innig worden. Daar zijn deze deals en verdragen voor.
Hypocriet tot op het bot maar ok. All's fair in love and war zullen ze wel denken.
Nogmaals, het gaat mij niet om het verdrag. India staat niet vijandig tegenover het westen, Iran wel.quote:Op zaterdag 22 april 2006 21:01 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
welke dreiging is er dan ?? Leg mij maar eens uit waarom de VS wel al die nucleaire technologie mogen verkopen aan India. Dat ze hun kernwapens mogen uitbreiden. Ze geen controles hoeven te hebben van El Baradei. En dat Iran deze technologie niet mag hebben. De VS lappen het non-proliferatieverdrag zelf ook aan hun laars wanneer het hun uitkomt.
Als de VS echt het Iran conflict als 1e punt op hun agenda hebben dan zouden ze het handelsverdrag met India verbreken, dan zouden ze Dubai moeten verplichten om strikte controles te houden op de exports vanuit hun haven, dan zouden ze Rusland en China moeten overtuigen om te stoppen met hun wapenleveranties aan Iran en de investeringen die ze doen in de olievelden. Alleen dat gebeurt niet en waarom ?? Omdat het ergens anders omgaat dan bedreiging en kernwapens...
Vijandig tegenover het westen ?? Op welke manier dan ? India werd vanaf 1970 geboycot door het westen. Die zouden geen argumenten aan kunnen voeren om terug te slaan wil je zeggen ?quote:Op zaterdag 22 april 2006 23:15 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat mij niet om het verdrag. India staat niet vijandig tegenover het westen, Iran wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |