En in NOVA zit ze ook voor een interview.quote:Rita Verdonk blikt terug op spoeddebat
Vanavond blikt Netwerk, samen met Rita Verdonk, terug op het spoeddebat
over Ayaan Hirsi Ali van gisteren. Hoe heeft Verdonk alle aantijgingen
en verontwaardiging aan haar adres beleefd? Hoe waren de dagen voor het
debat? En ook: wat betekent dit voor haar eventuele lijsttrekkerschap?
Van gevierd politica tot gebeten hond.
Hoe kom je erbij dat de VVD een partij zou zijn die alle buitenlanders het land uit wil hebben? VVD is voor een streng beleid maar dat is heel wat anders dan wat jij hier neerzet.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:49 schreef One_of_the_few het volgende:
Het integratie beleid van dit kabinet komt net zo hard weer terugzeilen. De VVD en van Beek in het debat lijken wel mensen die vinden dat alle buitenlanders het land uitmoeten maar de eigen butenlandse buurman niet ''want die is zo aardig''.
Ik vind het wel begrijpelijk dat Ayaan niet haar echte naam heeft opgegeven. Alleen al om de rest van de familie niet in diskrediet te brengen. De IND zet tenslotte toch ''vinkjes'' waar het ze wil zetten.
Waar doel je nu op? Toch niet Taida hoop ik want dat zou je betoog nogal onzinnig maken.quote:Misschien dat de mensen nu gaan nadenken hoe dom, kortzichtig en onmenselijk het algehele beleid is geweest ten aanzien van asielzoekers. Want dat wordt wel gezegd over de beslissing die verdonk nam over Ayaan. Met die kwalificatie ben ik het wel eens, maar waarom geldt dat alleen voor mensen die je kent en niet voor groepen mensen die hetzelfde hebben maar net niet die goede connecties hebben?
Ik weet het, er is zeker nuance. Ik zette het even scherp neer. De vvd is voor een string beleid. de gevallen zoals Hirsi Ali zouden in de ogen van de VVD het land moeten verlaten. Ik vind dat niet helemaal terecht en de vvd in het geval van Hirsi Ali niet.quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:40 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat de VVD een partij zou zijn die alle buitenlanders het land uit wil hebben? VVD is voor een streng beleid maar dat is heel wat anders dan wat jij hier neerzet.
[..]
Nee, ik doelde niet op Pasic.quote:Waar doel je nu op? Toch niet Taida hoop ik want dat zou je betoog nogal onzinnig maken.
Nee zoals van Beek gisteren ook al zei, is het gelijke monniken gelijke kappen. Dus ook voor andere soortgelijke gevallen bestaan er uitzonderingen. Dat niet alle zaken zo het nieuws halen is in deze ook wel logisch natuurlijk.quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:51 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik weet het, er is zeker nuance. Ik zette het even scherp neer. De vvd is voor een string beleid. de gevallen zoals Hirsi Ali zouden in de ogen van de VVD het land moeten verlaten. Ik vind dat niet helemaal terecht en de vvd in het geval van Hirsi Ali niet.
In principe is dat ook zo maar er kunnen dus uitzonderingen zijn.quote:Nee, ik doelde niet op Pasic.
Ik doel op die mensen die door een kleine leugen of een aanvraag 1 dag te laat inleveren wel het land moeten verlaten door beleid van de vvd. Ik doel op mensen zoals Hirsi Ali.
En zelfs dat is het niet eens...quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:56 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee zoals van Beek gisteren ook al zei, is het gelijke monniken gelijke kappen.
Dan zit die wel erg dicht bij het vuur, zelfs de kamerleden horen de tussenstand niet te weten.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:21 schreef PLAE@ het volgende:
Vanuit de VVD fluistert zojuist iemand mij in dat de tussenstand 9400 voor Rita vs 8500 voor Rutte is.
Dan kunnen er nog rond de 21000 uitgebracht worden.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:21 schreef PLAE@ het volgende:
Vanuit de VVD fluistert zojuist iemand dat de tussenstand 9400 voor Rita vs 8500 voor Rutte is.
Uitgaande van een uiteindelijke opkomst van 75% heeft Rutte genoeg als de nu nog stemmende leden voor 55% zijn kant kiezen. Geen onmogelijke opgave nu Verdonk toch enigzinds beschadigd is geraakt.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:21 schreef PLAE@ het volgende:
Vanuit de VVD fluistert zojuist iemand dat de tussenstand 9400 voor Rita vs 8500 voor Rutte is.
Eh, dat zal best. Hoezo?quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:31 schreef PLAE@ het volgende:
Er was toch gisteren al bekend dat zo'n 45% gestemd had tot nu toe?
Hiermee beschrijf je dus precies het dilemma waarin Rita geplaatst is, door (waarschijnlijk) "haar" ambtenaren. Het is vrijwel zeker een ambtenaar die deze (snelle) beslissing heeft genomen, waarna Rita niets anders rest dan de genomen beslissing te verdedigen, omdat ze anders het verwijt gekregen zou hebben totaal niet geschikt te zijn als minister, laat staat als lijsttrekker met MP aspiraties, omdat ze haar eigen ambtenaren niet eens onder controle heeft kunnen houden. Zelf had zij deze kwestie ook liever over de lijsttrekkersverkiezingen heen getild natuurlijk, maar mag gewoon geen zwakte tonen ... door te zeggen dat zij bedrogen is door haar ambtenaren bijvoorbeeld. Overigens verdedigde zij hier (in theorie) het regeringsstandpunt, ook al mistte zij in de praktijk natuurlijk alle steun van de overige kabinetsleden.quote:Op woensdag 17 mei 2006 09:34 schreef Chewie het volgende:
[..]
1 vraagje na het lezen van jou reactie krijg ik nogal het idee dat jij Verdonk als een zielig afhankelijk persoon zie die zelf geen beslissing kan nemen. Stel het was een bewuste actie om Verdonk te beschadigen, waarom werkt Verdonk hier dan zo gretig aan mee? Ze had maandag niet die brief bekend hoeven te maken! En kom nu niet aanzetten met onder druk van ambtenaren/partijtop etc want als dat het geval zou zijn geeft het imo alleen maar meer aan dat Verdonk totaal niet geschikt is als minister en laat staat als lijsttrekker met MP aspiraties.
Volgens mij bevat de officiële versie juist veel te veel gaten om aannemelijk te zijn, maar ik weet in ieder geval zeker dat die hele (emotionele) vertoning in de kamer (en in de media) een democratisch dieptepunt is geweest, dat ontzettend veel weg had van een showproces uit een of andere dictatoriaal geregeerd land.quote:Sorry hoor maar jou complot-theorie bevat veel te veel gaten en maakt van Verdonk nogal een passief slachtoffer. Dat lijkt me gezien de stijl van Verdonk nogal onzin.
Dat verhaal van jullie is juist een onzinnig verhaal, dat totaal voorbij gaat aan het feit dat werkelijk alles hier wijst op een conspiracy tegen Rita Verdonk -iemand waarmee de VVD duidelijk al enige tijd behoorlijk in haar maag zit,quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:21 schreef Verbal het volgende:
[..]
Met 'onzinnigheden' doel je hopelijk op je eigen paranoïde kulverhaal
V.
Ik vind de VVD steeds triester.quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:54 schreef Kozzmic het volgende:
Het is echt te gek voor woorden dat dit mogelijk is, en vooral dat dit zo bekend wordt gemaakt. Werkelijk niet te geloven, democratie volgens de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie. Heb je spijt van je stem, dan doe je het toch gewoon even over??!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |