abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37919894
Is er niet een mooi lijstje te maken van wie voor Rita is en wie voor Rutte?
pi_37920371
Netwerk (Ned1, 20:30) geheel gewijdt aan Rita Verdonk:
quote:
Rita Verdonk blikt terug op spoeddebat
Vanavond blikt Netwerk, samen met Rita Verdonk, terug op het spoeddebat
over Ayaan Hirsi Ali van gisteren. Hoe heeft Verdonk alle aantijgingen
en verontwaardiging aan haar adres beleefd? Hoe waren de dagen voor het
debat? En ook: wat betekent dit voor haar eventuele lijsttrekkerschap?
Van gevierd politica tot gebeten hond.
En in NOVA zit ze ook voor een interview.
pi_37920503
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:49 schreef One_of_the_few het volgende:
Het integratie beleid van dit kabinet komt net zo hard weer terugzeilen. De VVD en van Beek in het debat lijken wel mensen die vinden dat alle buitenlanders het land uitmoeten maar de eigen butenlandse buurman niet ''want die is zo aardig''.
Ik vind het wel begrijpelijk dat Ayaan niet haar echte naam heeft opgegeven. Alleen al om de rest van de familie niet in diskrediet te brengen. De IND zet tenslotte toch ''vinkjes'' waar het ze wil zetten.
Hoe kom je erbij dat de VVD een partij zou zijn die alle buitenlanders het land uit wil hebben? VVD is voor een streng beleid maar dat is heel wat anders dan wat jij hier neerzet.
quote:
Misschien dat de mensen nu gaan nadenken hoe dom, kortzichtig en onmenselijk het algehele beleid is geweest ten aanzien van asielzoekers. Want dat wordt wel gezegd over de beslissing die verdonk nam over Ayaan. Met die kwalificatie ben ik het wel eens, maar waarom geldt dat alleen voor mensen die je kent en niet voor groepen mensen die hetzelfde hebben maar net niet die goede connecties hebben?
Waar doel je nu op? Toch niet Taida hoop ik want dat zou je betoog nogal onzinnig maken.
  woensdag 17 mei 2006 @ 16:51:39 #279
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37920927
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 16:40 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat de VVD een partij zou zijn die alle buitenlanders het land uit wil hebben? VVD is voor een streng beleid maar dat is heel wat anders dan wat jij hier neerzet.
[..]
Ik weet het, er is zeker nuance. Ik zette het even scherp neer. De vvd is voor een string beleid. de gevallen zoals Hirsi Ali zouden in de ogen van de VVD het land moeten verlaten. Ik vind dat niet helemaal terecht en de vvd in het geval van Hirsi Ali niet.
quote:
Waar doel je nu op? Toch niet Taida hoop ik want dat zou je betoog nogal onzinnig maken.
Nee, ik doelde niet op Pasic.
Ik doel op die mensen die door een kleine leugen of een aanvraag 1 dag te laat inleveren wel het land moeten verlaten door beleid van de vvd. Ik doel op mensen zoals Hirsi Ali.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_37921094
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 16:51 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik weet het, er is zeker nuance. Ik zette het even scherp neer. De vvd is voor een string beleid. de gevallen zoals Hirsi Ali zouden in de ogen van de VVD het land moeten verlaten. Ik vind dat niet helemaal terecht en de vvd in het geval van Hirsi Ali niet.
Nee zoals van Beek gisteren ook al zei, is het gelijke monniken gelijke kappen. Dus ook voor andere soortgelijke gevallen bestaan er uitzonderingen. Dat niet alle zaken zo het nieuws halen is in deze ook wel logisch natuurlijk.
[..]
quote:
Nee, ik doelde niet op Pasic.
Ik doel op die mensen die door een kleine leugen of een aanvraag 1 dag te laat inleveren wel het land moeten verlaten door beleid van de vvd. Ik doel op mensen zoals Hirsi Ali.
In principe is dat ook zo maar er kunnen dus uitzonderingen zijn.
  woensdag 17 mei 2006 @ 17:00:34 #281
136 V.
Like tears in rain...
pi_37921258
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 16:56 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee zoals van Beek gisteren ook al zei, is het gelijke monniken gelijke kappen.
En zelfs dat is het niet eens...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 17 mei 2006 @ 19:01:10 #282
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37924966
Dit topic gaat trouwens over de strijd tussen Rutte en Verdonk. Over de kwestie Ayaan is een apart topic.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_37925143
Ik denk dat Jelleke Veenendaal nu wint.
  woensdag 17 mei 2006 @ 19:07:22 #284
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37925179
daar dacht ik ook aan, voor even dan
pi_37932436
Ik ben dan wel geen VVDer maar naar mijn mening is Rita Verdonk werkelijk de slechste politicus ooit, en dan heb ik het nog niet eens over haar beleid. Waar Rutte goed inhoudelijk kan debatteren en tekst en uitleg kan geven blijft zij eeuwig steken in argumenten als "ik voer alleen het beleid uit" en "dat is nu eenmaal de wet". Is de wet een soort door God gegeven geschenk dat zij als nederige minister alleen kan uitvoeren en niet zelf kan uitleggen? Recht door zee heeft bij haar de betekenis gekregen van de fundamentele rechtstaat, waarin de wet niet voor intrepretatie vatbaar is. De wet is nooit sluitend, het is nu eenmaal mensenwerk. Dat zou het ministerschap ook moeten zijn, en dat hebben de andere ministers, wiens beleid ik overgens helemaal niet ondersteun, wel begrepen. Helaas vinden veel mensen deze zwart/wit opstelling wel prettig, en dat heeft mevrouw prima door en ze buit deze uit door twee weken voor de VVD partijleider verkiezingen haar "daadkracht" nog eens extra te benadrukken over een zaak. Hieruit blijkt dat zij binnen de VVD ook een geisoleerde eenzame vrouw is, ze had namelijk naar eigen zeggen van Ayaan Hirsch Ali nog nooit gehoord Zou deze machtsgeile politica haar ziel soms in de gevangenis hebben laten liggen?

woensdag 17 mei 2006 @ 22:41:11 #286
136 V.
Like tears in rain...
pi_37934514
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:58 schreef dr.propaganda het volgende:

[afbeelding]
Wat een smake- en humorloos plaatje

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37936725
smakeloos plaatje
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  donderdag 18 mei 2006 @ 13:21:02 #288
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37948810
Vanuit de VVD fluistert zojuist iemand dat de tussenstand 9400 voor Rita vs 8500 voor Rutte is.
pi_37948852
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 13:21 schreef PLAE@ het volgende:

Vanuit de VVD fluistert zojuist iemand mij in dat de tussenstand 9400 voor Rita vs 8500 voor Rutte is.
Dan zit die wel erg dicht bij het vuur, zelfs de kamerleden horen de tussenstand niet te weten.
  donderdag 18 mei 2006 @ 13:27:31 #290
136 V.
Like tears in rain...
pi_37949044
quote:
Vanuit de VVD fluistert zojuist iemand dat de tussenstand 9400 voor Rita vs 8500 voor Rutte is.
Dan kunnen er nog rond de 21000 uitgebracht worden.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 18 mei 2006 @ 13:31:46 #291
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37949194
Er was toch gisteren al bekend dat zo'n 45% gestemd had tot nu toe?
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:01:22 #292
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37950325
quote:
Uitgaande van een uiteindelijke opkomst van 75% heeft Rutte genoeg als de nu nog stemmende leden voor 55% zijn kant kiezen. Geen onmogelijke opgave nu Verdonk toch enigzinds beschadigd is geraakt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:10:52 #293
136 V.
Like tears in rain...
pi_37950646
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 13:31 schreef PLAE@ het volgende:

Er was toch gisteren al bekend dat zo'n 45% gestemd had tot nu toe?
Eh, dat zal best. Hoezo?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:15:29 #294
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37952756
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:10 schreef Verbal het volgende:

[..]

Eh, dat zal best. Hoezo?

V.
nou dat geeft mij een beetje bevestiging dat de bron niet zomaar wat zei
  donderdag 18 mei 2006 @ 17:37:06 #295
146133 DeepThought
lower than ever
pi_37957387
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:34 schreef Chewie het volgende:

[..]

1 vraagje na het lezen van jou reactie krijg ik nogal het idee dat jij Verdonk als een zielig afhankelijk persoon zie die zelf geen beslissing kan nemen. Stel het was een bewuste actie om Verdonk te beschadigen, waarom werkt Verdonk hier dan zo gretig aan mee? Ze had maandag niet die brief bekend hoeven te maken! En kom nu niet aanzetten met onder druk van ambtenaren/partijtop etc want als dat het geval zou zijn geeft het imo alleen maar meer aan dat Verdonk totaal niet geschikt is als minister en laat staat als lijsttrekker met MP aspiraties.
Hiermee beschrijf je dus precies het dilemma waarin Rita geplaatst is, door (waarschijnlijk) "haar" ambtenaren. Het is vrijwel zeker een ambtenaar die deze (snelle) beslissing heeft genomen, waarna Rita niets anders rest dan de genomen beslissing te verdedigen, omdat ze anders het verwijt gekregen zou hebben totaal niet geschikt te zijn als minister, laat staat als lijsttrekker met MP aspiraties, omdat ze haar eigen ambtenaren niet eens onder controle heeft kunnen houden. Zelf had zij deze kwestie ook liever over de lijsttrekkersverkiezingen heen getild natuurlijk, maar mag gewoon geen zwakte tonen ... door te zeggen dat zij bedrogen is door haar ambtenaren bijvoorbeeld. Overigens verdedigde zij hier (in theorie) het regeringsstandpunt, ook al mistte zij in de praktijk natuurlijk alle steun van de overige kabinetsleden.
quote:
Sorry hoor maar jou complot-theorie bevat veel te veel gaten en maakt van Verdonk nogal een passief slachtoffer. Dat lijkt me gezien de stijl van Verdonk nogal onzin.
Volgens mij bevat de officiële versie juist veel te veel gaten om aannemelijk te zijn, maar ik weet in ieder geval zeker dat die hele (emotionele) vertoning in de kamer (en in de media) een democratisch dieptepunt is geweest, dat ontzettend veel weg had van een showproces uit een of andere dictatoriaal geregeerd land.
follow the money
pi_37957846
De VVD is nog volop in ontwikkeling zie ik wel. Ga zo door jongens. Het doet mij denken aan een roversbende die eerst gezamenlijk de klus klaart en vervolgens ruzie krijgt bij het verdelen van de buit.
  donderdag 18 mei 2006 @ 20:14:25 #297
146133 DeepThought
lower than ever
pi_37962480
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:21 schreef Verbal het volgende:

[..]

Met 'onzinnigheden' doel je hopelijk op je eigen paranoïde kulverhaal

V.
Dat verhaal van jullie is juist een onzinnig verhaal, dat totaal voorbij gaat aan het feit dat werkelijk alles hier wijst op een conspiracy tegen Rita Verdonk -iemand waarmee de VVD duidelijk al enige tijd behoorlijk in haar maag zit, waarschijnlijk wegens de aanwezigheid van ene Kay vd Linden aan haar zijde natuurlijk- en waarvan de uitvoer begonnen is met de Zembla-uitzending.
Eerder werd mij gevraagd hoe het dan kàn bestaan dat de linkse VARA meewerkt met de rechtse VVD, waarop nu mijn antwoord zou zijn: dat hen vervroegde verkiezingen in het vooruitzicht werd gesteld, wanneer het opzetje zou slagen, en welk rechtgeaard links hart kan dan nog weerstand bieden aan de aangeboden verleiding?

Dankzij het goede (en moedige) verweer van Rita Verdonk, en door de kritische vragen en opmerkingen richting Maxime Verhagen van twee (niet ingewijde) sprekers in de 3de termijn, is het dan wel niet tot een motie van wantrouwen kunnen komen, maar aanvankelijk leek Maxime Verhagen toch echt bereid om desnoods tot in de ochtend door te gaan met zijn grimmige terreur. Ook nu wordt er overigens nog vanalles en nog wat aangegrepen om haar verdacht te maken, en ik vermoed dat dit zeker nog wel een weekje door zal gaan zo.

En het ergste is dat er (verder) niemand is die (zich) nog eens een paar kritische vragen stelt, bijvoorbeeld over het puberale gebeuren waaraan een voltallige kamer zich dinsdag heeft overgegeven, of bij het derde bedrijf, waarin de democratie (wat mij betreft) toch echt symbolisch ten grave werd gedragen. Eensgezindheid is namelijk wel een mooi goed natuurlijk, maar in de Tweede Kamer wens ik eigenlijk toch wel wat meer verdeeldheid te mogen aanschouwen in dergelijke kwesties, hetgeen een redelijk debat namelijk erg ten goede had kunnen komen dinsdag ...of bij de Betuwelijn ...of bij Europa ...en ga zo maar door. Want ZO lijkt het namelijk meer op een parlementaire dictatuur dan op een parlementaire democratie.

follow the money
pi_37973089
DEN HAAG - Leden van de VVD, die al schriftelijk hun stem hebben uitgebracht op een van de drie kandidaten om lijsttrekker te worden, mogen elektronisch opnieuw stemmen. De reglementen voorzien in die mogelijkheid. Een woordvoerder van de VVD heeft dat donderdag gezegd.

Dit is zo geregeld om te voorkomen, dat mensen zowel elektronisch als schriftelijk stemmen. Wanneer dat toch gebeurt, telt de elektronische stem. In feite geeft dat spijtoptanten een tweede kans, geeft de woordvoerder toe. Hij onderstreept echter dat het niet de bedoeling is om leden uit te lokken van deze mogelijkheid gebruik te maken. ");

Tot dusver hebben zo'n 9000 van de 40.000 leden hun stem schriftelijk uitgebracht. In totaal hebben circa 20.000 mensen gestemd.

Verdonk

Kandidaat Rita Verdonk kreeg deze week zware kritiek vanuit haar eigen partij, omdat ze als minister van Vreemdelingenzaken tot de conclusie was gekomen dat VVD-Kamerlid Hirsi Ali niet als Nederlander kan worden beschouwd.

Enkele prominente VVD-ers zeiden toen blij te zijn, dat zij hun stem nog niet hadden uitgebracht. Belangrijkste rivaal van Verdonk is staatsecretaris Mark Rutte van Onderwijs.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_37973423
Het is echt te gek voor woorden dat dit mogelijk is, en vooral dat dit zo bekend wordt gemaakt. Werkelijk niet te geloven, democratie volgens de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie. Heb je spijt van je stem, dan doe je het toch gewoon even over??!
pi_37974717
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:54 schreef Kozzmic het volgende:
Het is echt te gek voor woorden dat dit mogelijk is, en vooral dat dit zo bekend wordt gemaakt. Werkelijk niet te geloven, democratie volgens de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie. Heb je spijt van je stem, dan doe je het toch gewoon even over??!
Ik vind de VVD steeds triester.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')