abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39506668
quote:
Op maandag 3 juli 2006 22:30 schreef Tommeh het volgende:
Ik niet, komend weekend van donderdagmiddag tot zondag wel op Zandvoort.
Porsche Weekend , had eerst ook graag een dagje gekomen, maar dat zit er helaas niet in.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:38:50 #152
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_39506787
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:59 schreef Five_Aces het volgende:
Begin juli 3 keer zandvoort zoals het er nu naar uit ziet

4e RSZ maybe
6e traininingsdag
13e clubspecials
Clubspecials zijn de 16e voor zover ik weet
Ben zelf ook van de partij, maar zoals het er nu naar uitziet met leasebak dus ik zal wel met een van de andere MG/Rovers meerijden
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:57:04 #153
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_39507359
16e ben ik er ook weer, ik ben zeer benieuwd wat mijn auto gaat doen (sinds de vorige keer ben ik gechipt naar 180pk, en mijn gele koni's zijn vervangen door een bilstein sport schroefset (gemaakt en bedoeld voor circuit gebruik ))
pi_39508465
quote:
Op maandag 3 juli 2006 23:40 schreef mbvt het volgende:
Ik ga waarsch. ook niet, ik ga woensdag bij de verrichtingen van de driftclub kijken.
Mogen die nog rijden joh? Pas hadden ze veel problemen met geluidsoverlast op die dagen.
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:35 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Porsche Weekend , had eerst ook graag een dagje gekomen, maar dat zit er helaas niet in.
Zonde joh! Mocht je toch nog langs willen/kunnen komen, we staan in de tarzanbocht het hele weekend.
pi_39508651
Nah moet werken en daarna op vakantie dus écht geen tijd, maar jij gaat zelf niet rijden? Wij waren dat eerst wel van plan, voor dat geld kreeg je nog best redelijk wat circuit-tijd dacht ik.
pi_39508720
Jawel, we gaan rijden alleen onze tentjes staan in paddock 3 ( tarzanbocht terrein iig ).
pi_39508748
Ah oke! Nou schiet maar eens wat mooie plaatjes anders ben wel benieuwd.
pi_39508897
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:34 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Mogen die nog rijden joh? Pas hadden ze veel problemen met geluidsoverlast op die dagen.
[..]
Klopt, is afgelast.
pi_39509576
In de periode van maandag 14 t/m 26 Augustus ga ik ook weer richting de Nurburgring.
Afgelopen keer kon ik niet harder dan 180 km per uur ivm de speed limiter gelukkig is die er nu uit haha. Wat ik al snel merkte was dat ik mijn banden moest vervangen voor betere.
Iemand ervaring met Toyo Proxes R888?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:20:39 #160
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_39511879
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:21 schreef Party_P het volgende:
Taxi ook niet?

Ik ga wel een andere keer denk ik...
RSZ-dag? Ben ik nog nooit geweest, hoor. Maar het vrouwtje wil ook nog wel eens de Taxi besturen, dus misschien es een keertje. Ik zie wel.

Vooralsnog 7 augustus naar Spa. Het loopt nogal vlot met de inschrijvingen, heb ik begrepen. En wie tegen Cor Euser wil rijden, dan kan dat, want hij is er ook bij... Gezellig.

18 augustus (vrijdag) is het alweer raak. Dan moeten we weer naar Zandvoort. Eerst maar es kijken of de Taxi nog rijdt na de 7e...

7 augustus valt op een maandag... Nu is mij dus niet bekend hoe het zit met geluidsrestricties aldaar. Weet iemand hier misschien wel hoe het zit?
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_39512127
Normaal is Spa altijd geluidsrestrictie vrij maar ik weet niet of daar normaal voor bij betaald wordt. Als wij naar spa gaan wordt het dempertje altijd vervangen door een stuk rechte pijp .
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:29:55 #162
129820 Goingin
Rot voor je
pi_39512156
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 16:13 schreef Fiets-toeter het volgende:
In de periode van maandag 14 t/m 26 Augustus ga ik ook weer richting de Nurburgring.
Afgelopen keer kon ik niet harder dan 180 km per uur ivm de speed limiter gelukkig is die er nu uit haha. Wat ik al snel merkte was dat ik mijn banden moest vervangen voor betere.
Iemand ervaring met Toyo Proxes R888?
Voor dagelijks gebruik?
Erg tricky als het regent
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:31:40 #163
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_39512189
Hm van wat ik hier en daar hoor schijnt dat juist wel mee te vallen, maar haal het niet in je hoofd om door een diepe plas water te gaan rijden. Wel duur spul, Prins ging mij 1000 euro rekenen voor een set in 235/40-17

Avon ZZR schijnt ook heel redelijk te zijn en was dacht ik iets goedkoper als Toyo. Moet je even bij www.interstate.nl informeren.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:35:04 #164
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_39512272
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:29 schreef Tommeh het volgende:
Normaal is Spa altijd geluidsrestrictie vrij maar ik weet niet of daar normaal voor bij betaald wordt. Als wij naar spa gaan wordt het dempertje altijd vervangen door een stuk rechte pijp .
Taxi heeft alleen een middendemper(tje). en daarna alleen rechte pijp...

Heerlijk, dat bléren!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_39527435
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:29 schreef Goingin het volgende:

[..]

Voor dagelijks gebruik?
Erg tricky als het regent
Nee dat lijkt mij niet verstandig, mij leek het handig om m'n 16" wielen te voorzien van semi slicks zodra ik m;n andere set binnen heb
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:31 schreef Five_Aces het volgende:
Hm van wat ik hier en daar hoor schijnt dat juist wel mee te vallen, maar haal het niet in je hoofd om door een diepe plas water te gaan rijden. Wel duur spul, Prins ging mij 1000 euro rekenen voor een set in 235/40-17

Avon ZZR schijnt ook heel redelijk te zijn en was dacht ik iets goedkoper als Toyo. Moet je even bij www.interstate.nl informeren.
Flink prijzig als ik het zo hoor. Ik zal die website eens doornemen. Dank je
  zaterdag 8 juli 2006 @ 10:49:54 #166
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_39627935
Donderdag een leuk dagje Zandvoort gehad

Training was georganiseerd door Clubspecials, voor 135 euro kon je er geen buil aan vallen dacht ik.

Gevarieerd publiek, aantal Mini's, Lancia's, super sevens, auto's omgebouwd tot racer enz. Deden gok ik 45-50 auto's mee. Wel maffe regels, helm was voorgeschreven maar toen het eenmaal begonnen was hoefde dat allemaal niet en met cabriokap open en ramen open rijden was geen probleem

Opzet was vornamelijk voor degenen die er nog nooit gereden hadden. S'morgens was er eerst even instructie in restaurant La Course voor wat algemene zaken & techniek voor er daadwerkelijk gereden zou worden.



Werd in 4 groepen gereden, 1 reed het Scheivlak tot vlak voor de Audi-S, volgende begon bij de Audi-S tot aan het rechte stuk, 3de reed de Tarzan tot aan Hugenholtz. Laatste groep reed een slalomcompetitie. Dit wisselde dus steeds af.



Ik zat in groep 4, was voornamelijk voor degenen die er al vaker gereden hadden. Elke sessie begon met een verhaal over de lijn, hoe en waarom, en waarom het soms beter is als iets anders. Punt van insturen, apex en punt van uitkomen waren met pionnetjes aangegeven. Onze groep werd verder los gelaten na de 1e ronde, wie instructie wou moest het maar zeggen daar kwam het op neer. Werd best wel heftig gereden dus al mocht er niet ingehaald worden maar was ruimte zat. Alle deelnemers in onze groep waren ook wel voorstander van dit idee.









Daarna nog het hele circuit gedaan met instructie, dat deel was mijn ziens een beetje overbodig na de eerdere instructie en kostte ook veel tijd. Daarna tijd voor vrij rijden, inhalen toegestaan. Welke helaas maar 20 minuten duurde. Ging ook wel lekker maar betrapte mezelf wel op een aantal slordigheidsfoutjes. Remmen voor Tarzan ging een beetje kut zal er wel wat gladjes geweest zijn.



Minpunt hier: Instructie van te voren mbt dingen als de pitsstraat uitrijden had wel wat duidelijker mogen zijn. Werd 5 minuten voor start verteld, maar had wat mij betreft beter s'morgens gekund. Deed 75% evengoed verkeerd namelijk. Maar heeft er ook mee te maken gehad dat de tarzan groep voor de pits startte en dus meteen naar de linker kant moest, met als gevolg dat dat bij het uiteindelijke vrij rijden een automatisme geworden was. (deed het zelf ook bijna)

Auto zelf reed perfect zowel onderstel als remmen (zelfs de instructeur was onder de indruk van beiden :mrgreen: ), maar ben niet helemaal te spreken over de Dunlop SP MAXX banden. Minder last van smeren als de GY F1 waar ik hiervoor op reed, maar de grip die ze bieden is ook minder als daarvoor. Heeft vermoedelijk eea te maken met de hardere compound. Kostte me ook moeite om bijvoorbeeld bij Bos uit dezelfde snelheid te halen bij uitkomen als voorheen, terwijl ik zelfs op een maat breder stond.

Is wel voor herhaling vatbaar
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:52:20 #167
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_39714938
Nog een ringplaat van afgelopen zondag:









[ Bericht 54% gewijzigd door Five_Aces op 11-07-2006 20:05:06 ]
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:02:18 #168
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_39720119
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 10:49 schreef Five_Aces het volgende:
Donderdag een leuk dagje Zandvoort gehad
Ik heb die cursus vorig jaar ook gedaan, een erg leuke ervaring, en ik heb er zeker wat aan gehad toen. Als je nog nooit een circuitrijcursus hebt gehad is dit een absolute must!!!
quote:
maar ben niet helemaal te spreken over de Dunlop SP MAXX banden. Minder last van smeren als de GY F1 waar ik hiervoor op reed, maar de grip die ze bieden is ook minder als daarvoor. Heeft vermoedelijk eea te maken met de hardere compound. Kostte me ook moeite om bijvoorbeeld bij Bos uit dezelfde snelheid te halen bij uitkomen als voorheen, terwijl ik zelfs op een maat breder stond.
Ik heb ze ook onder mijn auto. Opzich zijn het redelijke banden, maar ik vind toch dat ze teveel over de wang rollen in de bochten.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 20:06:38 #169
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_39731802
Welke, F1's of de MAXX? Ik had het eerst met F1's ook vooral in Hugenholtz. Maar ik heb sinds die keer wat meer negative camber staan en auto wat lager gezet, daardoor heb ik er minder last van. Zelf als ik met vrij lage druk rij gaat het nog prima nu.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  woensdag 12 juli 2006 @ 09:33:33 #170
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_39744976
De dunlop sp Maxx heb ik nu
  woensdag 12 juli 2006 @ 11:59:30 #171
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_39748704
Daar heb je ook een variant van met XL rating. Moet je daar eens voor kijken
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  vrijdag 14 juli 2006 @ 16:15:08 #172
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_39824580
Komende zondag weer clubspecials op Zandvoort, nog meer mensen die gaan ??
  vrijdag 14 juli 2006 @ 17:10:50 #173
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_39826217
Ik ben er sowieso. beetje de vraag nog welke sessies, zou R1 en S2, misschien alleen S2.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  vrijdag 14 juli 2006 @ 17:28:05 #174
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_39826807
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 16:15 schreef ConQuestador het volgende:
Komende zondag weer clubspecials op Zandvoort, nog meer mensen die gaan ??
Het ziet er wel aardig uit en het is betaalbaar... Hmz.

Alleen bestaat er nog geen 'taxi-club' of Ascona Club (zover ik weet). Moet je met je eigen cluppie daar aanwezig zijn om te kunnen rijden? Da's wel de insteek, als ik het zo lees... Of kan je gewoon ook met je eigen auto komen, inschrijven en rijden maar?

Taxi-vrouwtje wil nl ook nog wel eens een xtje een rondje Zandvoort rijden.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  vrijdag 14 juli 2006 @ 17:36:22 #175
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_39827069
Nee je moet bij een club zitten, maar zijn er wel genoeg die gemengd zijn, dus alle merken. Inschrijven kan al niet meer volgens mij.

22,50 voor 45 min kan je geen buil aan vallen in elk geval. Als je een keer iemand meenemen wil dan is het inderdaad ideaal, 3 kwartier ipv een hele dag.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')