Donderdag een leuk dagje Zandvoort gehad
Training was georganiseerd door Clubspecials, voor 135 euro kon je er geen buil aan vallen dacht ik.
Gevarieerd publiek, aantal Mini's, Lancia's, super sevens, auto's omgebouwd tot racer enz. Deden gok ik 45-50 auto's mee. Wel maffe regels, helm was voorgeschreven maar toen het eenmaal begonnen was hoefde dat allemaal niet en met cabriokap open en ramen open rijden was geen probleem
Opzet was vornamelijk voor degenen die er nog nooit gereden hadden. S'morgens was er eerst even instructie in restaurant La Course voor wat algemene zaken & techniek voor er daadwerkelijk gereden zou worden.
![]()
Werd in 4 groepen gereden, 1 reed het Scheivlak tot vlak voor de Audi-S, volgende begon bij de Audi-S tot aan het rechte stuk, 3de reed de Tarzan tot aan Hugenholtz. Laatste groep reed een slalomcompetitie. Dit wisselde dus steeds af.
![]()
Ik zat in groep 4, was voornamelijk voor degenen die er al vaker gereden hadden. Elke sessie begon met een verhaal over de lijn, hoe en waarom, en waarom het soms beter is als iets anders. Punt van insturen, apex en punt van uitkomen waren met pionnetjes aangegeven. Onze groep werd verder los gelaten na de 1e ronde, wie instructie wou moest het maar zeggen daar kwam het op neer. Werd best wel heftig gereden dus al mocht er niet ingehaald worden maar was ruimte zat. Alle deelnemers in onze groep waren ook wel voorstander van dit idee.
![]()
![]()
![]()
![]()
Daarna nog het hele circuit gedaan met instructie, dat deel was mijn ziens een beetje overbodig na de eerdere instructie en kostte ook veel tijd. Daarna tijd voor vrij rijden, inhalen toegestaan. Welke helaas maar 20 minuten duurde. Ging ook wel lekker maar betrapte mezelf wel op een aantal slordigheidsfoutjes. Remmen voor Tarzan ging een beetje kut zal er wel wat gladjes geweest zijn.
![]()
Minpunt hier: Instructie van te voren mbt dingen als de pitsstraat uitrijden had wel wat duidelijker mogen zijn. Werd 5 minuten voor start verteld, maar had wat mij betreft beter s'morgens gekund. Deed 75% evengoed verkeerd namelijk. Maar heeft er ook mee te maken gehad dat de tarzan groep voor de pits startte en dus meteen naar de linker kant moest, met als gevolg dat dat bij het uiteindelijke vrij rijden een automatisme geworden was. (deed het zelf ook bijna)
Auto zelf reed perfect zowel onderstel als remmen (zelfs de instructeur was onder de indruk van beiden :mrgreen: ), maar ben niet helemaal te spreken over de Dunlop SP MAXX banden. Minder last van smeren als de GY F1 waar ik hiervoor op reed, maar de grip die ze bieden is ook minder als daarvoor. Heeft vermoedelijk eea te maken met de hardere compound. Kostte me ook moeite om bijvoorbeeld bij Bos uit dezelfde snelheid te halen bij uitkomen als voorheen, terwijl ik zelfs op een maat breder stond.
Is wel voor herhaling vatbaar