schijnt een heel erg goede camera te zijn, ik ben zelf meer canon fan (en heb een Nikonquote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:24 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vanavond even rondgesnuffeld bij de plaatselijke fotoboer, en er was een camera die er wel uitsprong, hoewel die niet eens heel compact is: Fuji Finepix S5600
[afbeelding]
Een fijne grip, wat ik héél belangrijk vind: hij moet ook met handschoenen aan te bedienen zijn. En verder een prettige lens met een groot bereik, redelijk robuuste uitvoering, instelbare witbalans, en een of ander slimmigheidje in auto mode dat a te grote contrasten wegfiltert. Ik ben wel enthousiast, maar is er iemand die m echt zou willen afraden?![]()
Misschien heb je iets aan de reacties die op mijn vraag werden gegeven? Zie hierboven! Staan nuttige tips tussen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:57 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een camera die niet al te duur is maar wel een redelijk goede kwaliteit biedt, er hoeven niet superveel functies op te zitten ofzo. Ik ben hier totaal niet thuis in dus ik weet niet waar ik op moet letten e.d.![]()
Tip: Als je wat duidelijker bent over je eisen en wensen, krijg je wellicht meer reacties.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 17:31 schreef J-Will het volgende:
Ik zoek een camera (digitaal) met optische zoom en een redelijk betaalbare prijs. Tips?
Ik heb uiteindelijk inderdaad de Canon powershot 430 gekochtquote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:30 schreef Vliegvrager het volgende:
even hier kijken voor de voordeligste:
Alle camera's die aan je budget voldoen en die zoom hebben.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 17:31 schreef J-Will het volgende:
Ik zoek een camera (digitaal) met optische zoom en een redelijk betaalbare prijs. Tips?
was een berichtje van mijn vriendinquote:Op zondag 11 juni 2006 14:40 schreef Patsy_Stone het volgende:
[..]
Tip: Als je wat duidelijker bent over je eisen en wensen, krijg je wellicht meer reacties.
Je zult je geen buil vallen aan Canon, Nikon, Olympus, Panasonic, Pentax, en nog een heel stel...quote:Op zondag 11 juni 2006 21:44 schreef J-Will het volgende:
[..]
was een berichtje van mijn vriendinZij wil rond de 150 euro, mag ook iets duurder, een leuke camera met optische zoom hebben. Gewoon een huis-tuin-en-keuken modelletje maar wel een degelijke kwaliteit en een leuke resolutie. Welke merken moet ze bekijken? Canon?
Wil je (veel) handmatige instellingen hebben (en ga je die ook gebruiken dan)? Dan zou ik voor de A530 gaan, anders voor de A430. Dat is wat betreft de keuze denk ik het belangrijkste verschil tussen de camera's, dat er bij de A530 bijvoorbeeld sluitertijd en diafragma handmatig ingesteld kunnen worden.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:03 schreef detoardin het volgende:
En weer een vraag,dit x van mij
Ik wil deze maand voor het eerst ( ja,zulke mensen bestaan ook nog..! ) een digitale camera kopen. Ik zit te twijfelen tussen de Canon PowerShot A430 & Canon Powershot A530.
Vraag is uiteraard welke ik het beste kan nemen.
Wat ik ermee wil doen.. af & toe foto's maken bij een concert (moet dus wel een beetje redelijk snel reageren),beetje van de natuur,huisdiertjes etc.
Help me out!
De vraag is aan Loontjah. Ik weet hoeveel een DSLR kost, en wat lenzen waard zijn en dat ze nu 150 euro heeft.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:34 schreef Shark.Bait het volgende:
hoe lang moet je doorsparen voor een DSLR met een leuk lensje?
Thanks voor je reactie. Sluitertijd is wel fijn om zelf in te kunnen stellen denk ikquote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:36 schreef Elefes het volgende:
[..]
Wil je (veel) handmatige instellingen hebben (en ga je die ook gebruiken dan)? Dan zou ik voor de A530 gaan, anders voor de A430. Dat is wat betreft de keuze denk ik het belangrijkste verschil tussen de camera's, dat er bij de A530 bijvoorbeeld sluitertijd en diafragma handmatig ingesteld kunnen worden.
je kunt ook sigma lenzen of tamron lenzen gebruiken met een cannon vatting, en dan zijn de prijzen iets aangenamer voor je portemonneequote:Op woensdag 14 juni 2006 08:20 schreef metallicattim het volgende:
cootje, als je 10x optische zoom hebt, dan weet ik zeker dat je die dagelijk gaat gebruiken!
kheb een pentax met 5x zoom, en dat haalt het al redelijk dichtbij, 10x zoom is perfect
Kheb ook een vraag:
Kben sinds kort weer eens begonnen met fotografie en dan vooral met analoge fotografie, want dat vind ik toch fijner en resultaten zijn in mijn ogen beter.
Digitaal fotograferen is gewoon het makkelijkste dus dan ga je voor de combi
en wel de Canon EOS 350D.
Op zich is die nu wel te betalen, maar wat ik me afvroeg, zijn de lenzen ervan ook beetje te betalen?
Kun je alleen Canon lenzen gebruiken?
alvast bedankt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |