Veel bedrijven eisen dat je minimaal 1,5 jaar je rijbewijs hebt. Soms ook meer, soms minder... Maar in de praktijk is het zo dat je gewoon moet kunnen aantonen dat je veel rijervaring hebt, dat is vaak toch het belangrijkst voor ze...quote:Op donderdag 20 april 2006 15:12 schreef Alexxxxx het volgende:
hoeveel rijervaring moet je hebben om koerier te worden? Ben nu druk aan het lessen, en lijkt me wel een leuke baan
Nooit last mee gehad hoor. Vaak genoeg achter de Mac een frietje en een milkshake staan drinken. Was wel voor de samenvoeging, DHL classic UTR. Sowieso brak zooitje daar maar wel goeie tijd gehad, ideaal voor de eeuwige student... :-)quote:Op donderdag 20 april 2006 17:57 schreef Hyperdude het volgende:
Vroeger moest je bij DHL, als je ff niets te doen had, blijven rijden en mocht je niet naar de Mac ofzo. Stilstaande DHL otoos waren slecht voor het image.Wat een idioten werkten daar. Ik ben na een half jaar maar wat intensiever gaan studeren.
Ik heb koerierswerk gedaan toen ik 1 maand mijn rijbewijs had.quote:Op donderdag 20 april 2006 15:12 schreef Alexxxxx het volgende:
hoeveel rijervaring moet je hebben om koerier te worden? Ben nu druk aan het lessen, en lijkt me wel een leuke baan
Kijk, dat zijn de betere ritten. Maar je werkt toch voor TPG Post? Wat moet je dan in Duitsland?quote:Op maandag 8 mei 2006 01:03 schreef Klonk het volgende:
ik hou het op het zuidoosten van Nederland
en ik zit dit vlak voor een mooie lange rit naar Duitsland te tikken, via Frankfurt naar Stutgart (lossen om 8 uur) weer naar huis
mooi rustig werk, vriendin is toevallig ook vrij dus die gaat lekker mee
Raakt je ritme niet fucked up van zulke ritten?quote:Op maandag 8 mei 2006 01:08 schreef Klonk het volgende:
ik rij in dienst van een subco die o.a TPG post doet, en ik had vandaag een dagje vrij en dan is het wel weer eens aardig om wat langere stukken te doen.
Ach zo.quote:Op maandag 8 mei 2006 01:14 schreef Klonk het volgende:
van een zo'n dagje merk ik niet zo heel veel, ik blijf nu gewoon op tot vanavond (al dan niet met behulp van Red Bull) en dan schuift het meestal wel op z'n plek, of niet natuurlijk
pakjes, Citroen Berlingoquote:Op maandag 8 mei 2006 01:17 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ach zo.
Wat moet je vervoeren vannacht? En met wat voor wagen? Nou ja, succes in ieder geval, waarde collega.![]()
Niemand ??quote:Op maandag 8 mei 2006 15:32 schreef Tha_Flash het volgende:
Is er nog iemand vanavond/vannacht in de buurt van schiphol ?
Zo ja heb ik koffie in de aanbieding
Een beetje koerier heeft geen tijd om tijdens een rit even aan te meren bij een collega voor een rustige bak koffie.quote:
Ik ben ook geen koerierquote:Op woensdag 10 mei 2006 20:33 schreef BrauN het volgende:
[..]
Een beetje koerier heeft geen tijd om tijdens een rit even aan te meren bij een collega voor een rustige bak koffie.![]()
Ik moet vrijdag weer werken, waarschijnlijk een ritje Tilburg --> Harlingen. Mooie afstand dus.
e-Courier? Nee. Leg uit, wat is het?quote:Op woensdag 10 mei 2006 20:41 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
Ik ben ook geen koerier, maar planner, lang leve de koffie !!!
![]()
Tilburg-Harlingen is wel een leuke rit idd, werken jullie met e-courier ?
Het bedrijf waar ik werk rijdt wel op zaterdag, maar niet op zondag... Zouden ze wel doen als de klant het wil, maar er is eigenlijk nooit vraag naar.quote:Op woensdag 10 mei 2006 20:47 schreef casejunkie het volgende:
Lijkt me best wel leuk werk. Is er wel eens vraag naar personeel voor op zaterdag en zondag? Ben namelijk student en dit werk lijkt me erg leuk.
Heey das toevallig ik werk bij zo'n milieubureau in Groningen, voor welk milieulab rijden jullie??quote:Op zondag 7 mei 2006 23:07 schreef RealZeus het volgende:
* meldt.
Wij hebben 6 gewone Citroën Berlingo's en 1 met een koelinstallatie,een Citroën Jumper met een meubelbak en laadklep.Twee Renault Masters met een koelinstallatie en een Renault Master met een laadklep.Alle Masters zijn lengte2 en hoogte 2.
Wij doen voornamelijk spoedritten,maar we rijden ook voor de bloedbank en voor een groot milieulaboratorium.
Dit laatste doe ik samen met een collega.(week op,week af met de wisseldag op woensdag)
Wij halen bij bedrijven grond- en watermonsters op en halen ook nog een depot leeg en gaan dan naar het laboratorium. Bij het laboratorium staan weer spullen voor een filiaal van het lab en daarna gaan we weer terug.(Om het met plaatsen te illustreren: Groningen -> Tolbert -> Drachten -> Irnsum -> Heerenveen -> Lemmer -> Zwolle ->Hoogvliet -> Den Bosch -> Groningen.)
Zo'n 700 kilometer per dag en dat kan omdat wij pas om 15.00u beginnen en dan zijn we rond 2.00u weer terug.
En ik vind het een heerlijke route.
En natuurlijk:
Hallo collega's.
![]()
Nacht van maandag op zondag? Dat zijn altijd de betere nachten.quote:Op woensdag 10 mei 2006 20:58 schreef Klonk het volgende:
Wij rijden zelden tot nooit op zondag, wel vaker in de nacht van maandag op zondag
Wij rijden voor ALcontrol Laboratories in Hoogvliet.quote:Op woensdag 10 mei 2006 21:59 schreef Cavemania het volgende:
[..]
Heey das toevallig ik werk bij zo'n milieubureau in Groningen, voor welk milieulab rijden jullie??
Klopt helemaal, e-courier is voor ons handig als we werk uit besteden aan een charter dan kunnen we zien waar hij is en waar hij heen gaat of welke charter er in de buurt is.quote:Op woensdag 10 mei 2006 22:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wij rijden voor ALcontrol Laboratories in Hoogvliet.
Waar werk jij dan?
@Braun: E-courier is een site waar je kunt zien wie waar rijdt.Volgens mij zijn dat voornamelijk bedrijven met een plaatsbepalingssysteem (zoals C-track,dat hebben wij),maar ik weet dat je ook handmatig kunt invoeren wat voor rit je hebt.(van waar naar waar en wat voor voertuig)
Ja,daar gebruiken wij het ook voor.Zitten jullie ook bij Redline?quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:41 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
Klopt helemaal, e-courier is voor ons handig als we werk uit besteden aan een charter dan kunnen we zien waar hij is en waar hij heen gaat of welke charter er in de buurt is.
Dat kan met C-track ook.Alleen wordt C-track om de paar minuten geupdate(ik geloof bij ons om de 2 minuten) en als we de grens over gaan zijn ze ons kwijt tot het moment dat we het land weer inkomen.(C-track werkt met GSM ,btw)quote:we hebben ook nog een ander systeem voor onze eigen auto's : realtime.nu, daar kan ik tot op straatnivo zien waar een auto rijdt.
Redline zegt me nietsquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:38 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja,daar gebruiken wij het ook voor.Zitten jullie ook bij Redline?
[..]
Dat kan met C-track ook.Alleen wordt C-track om de paar minuten geupdate(ik geloof bij ons om de 2 minuten) en als we de grens over gaan zijn ze ons kwijt tot het moment dat we het land weer inkomen.(C-track werkt met GSM ,btw)
Oke bedankt, zal morgen even kijkenquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:59 schreef Tha_Flash het volgende:
gouden gids openen, koeriers zoeken en open sollicitatie sturen ??
werk.nl ??
Er zitten er genoeg in Rotterdam en omstreken.
je moet gewoon mazzel hebben en er in rollen, als je de stapels open sollicitaties ziet die m'n baas krijgtquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:55 schreef Knoekie het volgende:
Hoe kan je aan zulk werk komen? Op internet heb ik iig niks gevonden, en bij uitzendbureau's weten ze ook niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |