Nee, ik heb alleen de afgelopen keren steeds meer stoom uitgestoten zien worden, maar dat was het dan ook.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:17 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Snap ik.![]()
heb je het wel eens van dichtbij meegemaakt?
Das een goed idee, een bunkerquote:Op woensdag 19 april 2006 20:17 schreef indahnesia.com het volgende:
Er ligt op 4.4 km lopen van de top een observatiepost waar ik op de 19e maart nog was. Toen was ie nog open, nu dus niet meer. Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan vinden van de Nederlandse bunker die er in de jaren 30 nog gebouwd is ter bescherming bij een uitbarsting.
Hoe moet die bunker de lava tegenhouden.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:23 schreef indahnesia.com het volgende:
De lege bunker
[afbeelding]
informatie over erupties
[afbeelding]
tja, niet echt modern
[afbeelding]
sorry voor de matige kwaliteit, ik had geen zin ze helemaal te bewerken, dat doe ik wel als ik ze in een fotoboek ga zetten op m'n website.
Ik snap nog steeds het nut niet van die bunker hoorquote:Op woensdag 19 april 2006 20:23 schreef indahnesia.com het volgende:
De lege bunker
[afbeelding]
informatie over erupties
[afbeelding]
tja, niet echt modern
[afbeelding]
sorry voor de matige kwaliteit, ik had geen zin ze helemaal te bewerken, dat doe ik wel als ik ze in een fotoboek ga zetten op m'n website.
Niet, maar de post ligt op een kleine heuvelrug. een typische uitbarsting is een stromende lavastroom, geen explosie.. dat is dus een gok die je neemt als je daar zit als geoloog of wat dan ook.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:26 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Hoe moet die bunker de lava tegenhouden.
zie mijn post hierbovenquote:Op woensdag 19 april 2006 20:26 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds het nut niet van die bunker hoor
eejjjjjjjjquote:Op woensdag 19 april 2006 20:27 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Hou je daarom je zonnebril op?![]()
Hoi .![]()
Ah, en dan die lavastroom erover en ingebouwd zittenquote:Op woensdag 19 april 2006 20:30 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Niet, maar de post ligt op een kleine heuvelrug. een typische uitbarsting is een stromende lavastroom, geen explosie.. dat is dus een gok die je neemt als je daar zit als geoloog of wat dan ook.
Hoiquote:Op woensdag 19 april 2006 20:29 schreef _Cara_ het volgende:
Goedenavond allemaal![]()
Heej Bengeltje... daar ben je weer!.. gaat ie?
jah, maar ik zou daar ook zeker niet gaan zitten, dan maar foto's van wat verder weg hoor.. vanaf de ringweg kan ik prima foto's maken, da's ruim 25 km tot de krater.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:31 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ah, en dan die lavastroom erover en ingebouwd zitten
Hai caraquote:Op woensdag 19 april 2006 20:29 schreef _Cara_ het volgende:
Goedenavond allemaal![]()
Heej Bengeltje... daar ben je weer!.. gaat ie?
Dat moet idd wel ruim genoeg zijnquote:Op woensdag 19 april 2006 20:32 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
jah, maar ik zou daar ook zeker niet gaan zitten, dan maar foto's van wat verder weg hoor.. vanaf de ringweg kan ik prima foto's maken, da's ruim 25 km tot de krater.![]()
oke duidelijk, blijf maar op een grotere afstand.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:30 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Niet, maar de post ligt op een kleine heuvelrug. een typische uitbarsting is een stromende lavastroom, geen explosie.. dat is dus een gok die je neemt als je daar zit als geoloog of wat dan ook.
ahaquote:Op woensdag 19 april 2006 20:30 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ik ga niet ff naar de bios om een film af te kijken waar ik vanmiddag al aan begonnen was
Tis een erg stoere natuurlijk, de zonnebril dan.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:31 schreef D.Rose het volgende:
[..]
eejjjjjjjj
nee, gewoon omdat ie stoer staat
voor dergelijke uitbarstingen wel. Ik zou trouwens toch één van de weinigen zijn die er foto's van maakt. De gemiddelde Indonesiër zal 't een worst zijn. De laatste kleine uitbarsting was in 2001, die ervoor in 1998.. in 1994 wassie wat groter.. er zou een cyclus zijn van 12 jaar van matige uitbarstingen, dat klopt nu wel heel precies.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:33 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat moet idd wel ruim genoeg zijn![]()
preciesquote:Op woensdag 19 april 2006 20:33 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
oke duidelijk, blijf maar op een grotere afstand.![]()
Tot ie een keer echt boem doetquote:Op woensdag 19 april 2006 20:34 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
voor dergelijke uitbarstingen wel. Ik zou trouwens toch één van de weinigen zijn die er foto's van maakt. De gemiddelde Indonesiër zal 't een worst zijn. De laatste kleine uitbarsting was in 2001, die ervoor in 1998.. in 1994 wassie wat groter.. er zou een cyclus zijn van 12 jaar van matige uitbarstingen, dat klopt nu wel heel precies.![]()
deze heeft sinds 1930 geen boem meer gedaanquote:Op woensdag 19 april 2006 20:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Tot ie een keer echt boem doet![]()
Op zich is de lava ook niet het gevaarlijkste van die vulkaar. Dus zolang het daar bij blijft zit je wel redelijk goed.
hm lekker... thxsquote:Op woensdag 19 april 2006 20:32 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Hai cara![]()
* Paaseitje geeft.
Het gaat redelijk goed op het moment.dankje
en bij jou?
Het gaat meer om die 'gas' wolk (pyroclastisch ofzo) die er vanaf kan komen. Die gaat zo hard en is zo heet dat er bijna geen ontkomen aan is.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:39 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
deze heeft sinds 1930 geen boem meer gedaananderen wel, maar die zijn verder van huis af.. dus daar ben ik niet bang voor. Eventueel kan er nog wel een donderende modderstroom (lahar) naar beneden komen, maar als je dáárin zit dan ben je zo dood.
![]()
die ook jaquote:Op woensdag 19 april 2006 20:34 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Tis een erg stoere natuurlijk, de zonnebril dan.![]()
ja, da's ongeveer hetzelfde.. een lahar is gas/gesteente/modder en vervolgens héél warm (tot 900°C ofzo) en héél snel. (tot 100 km/h ofzo)quote:Op woensdag 19 april 2006 20:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het gaat meer om die 'gas' wolk (pyroclastisch ofzo) die er vanaf kan komen. Die gaat zo hard en is zo heet dat er bijna geen ontkomen aan is.
Had jij 'm al gezien?quote:Op woensdag 19 april 2006 20:34 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
En wat denk je is de film het kijken waard?
Ja ik heb er nog, er wordt niet dagelijks gesnoept hier.quote:Op woensdag 19 april 2006 20:41 schreef _Cara_ het volgende:
[..]
hm lekker... thxsheb jij nog paaseitjes over dan? bij mij is alles op..
![]()
Ben vanmiddag bij mn vriendin geweest, die is ook kapster, daarna voel ik me altijd prima...tja als je haar maar goed zit...bléh!![]()
100, ik dacht meer tot 3 a 400 km/hquote:Op woensdag 19 april 2006 20:43 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ja, da's ongeveer hetzelfde.. een lahar is gas/gesteente/modder en vervolgens héél warm (tot 900°C ofzo) en héél snel. (tot 100 km/h ofzo)![]()
Wil je daar echt wonen? Bij al dat gevaarlijk spul?quote:Op woensdag 19 april 2006 20:43 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ja, da's ongeveer hetzelfde.. een lahar is gas/gesteente/modder en vervolgens héél warm (tot 900°C ofzo) en héél snel. (tot 100 km/h ofzo)![]()
Zegt wat over de persoon?quote:Op woensdag 19 april 2006 20:43 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik weet wel iemand, maar die vond 'm niet lekker.
ik vond 'm wel aardig, maar ik vond deel 1wel leuk, dus kan me voorstellen dat je hier dan ook weinig aanvindtquote:Op woensdag 19 april 2006 20:45 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Nope, vond deel 1 al niet zo bijzonder.![]()
is deel 2 wat?
ik google eens:quote:Op woensdag 19 april 2006 20:44 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
100, ik dacht meer tot 3 a 400 km/h
(http://en.wikipedia.org/wiki/Pyroclastic_flows)quote:Pyroclastic flows are a common and devastating result of some volcanic eruptions. They are fast moving fluidized bodies of hot gas, ash and rock (collectively known as tephra) which can travel away from the vent at up to 150 km/h. The gas is usually at a temperature of 100-800 degrees Celsius. The flows normally hug the ground and travel downhill under gravity, their speed depending upon the gradient of the slope and the size of the flow.
nope geen foto...ben niet zo scheutig met foto's sorry..quote:Op woensdag 19 april 2006 20:44 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Ja ik heb er nog, er wordt niet dagelijks gesnoept hier.![]()
Hoe zitten je haren nu? foto ?
Ja, dat wil ik wel proberen.... ik kan dus alleen hopen dat 't om 't huis heen gaat als 't komtquote:Op woensdag 19 april 2006 20:45 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Wil je daar echt wonen? Bij al dat gevaarlijk spul?![]()
Mijn vaderquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |