Als je bij C'Thun ge-1-shot wordt, ben je gewoon heel verkeerd bezig en verdien je die kill niet. Die hoge damage die hij KAN doen heeft ook een reden, en zolang iedereen een beetje logisch bezig is zal dit ook niet gebeuren. Guilds die C'Thun tot 20% hadden gekregen kregen dode mensen door de bugs in het encounter, niet door de te hoge health ofzo (Eye Beam in de maag van C'Thun bijv.). Daar zat de fout, nergens anders. C'Thun heeft nog steeds hetzelfde health. Ouro daarintegen is wel erg hard generfed, en daar was wat jij zegt wel het probleem. Maar niet bij C'Thun.quote:Op zondag 30 april 2006 03:15 schreef Leshy het volgende:
[..]
Het heeft er alles mee te maken. Er zijn niet voor niets guilds geweest die C'Thun naar 20% en lager kregen voordat hij gefixed werd - het is gewoon een kwestie dat hij ófwel teveel hit points had voor zijn abilities, of dat zijn abilities te sterk waren (cq. niet goed functioneerden) voor de hoeveelheid hit points die hij had.
Er is geen enkel probleem mee als een encounter mensen enigszins at random laat doodgaan (zie Vaelastrasz), maar dan moet daar wel weer iets tegenover staan (30% hit points, Essence of the Red). In het geval van C'Thun was dit niet het geval, terwijl zijn abilities wel nog steeds willekeurig spelers one-shotten, wat betekende dat een raid gewoonweg eerder doodging dan C'Thun dat deed.
Blergh, in elk geval Death's Sting en Dark Edge of Insanity wel generfed
Onzin. De pre-patch C'Thun kon mensen volstrekt willekeurig one-shotten zonder waarschuwing. De Giant Claw tentacles deden genoeg damage om clothies in een keer om zeep te helpen, en het knockback effect kan je positionering voor de Giant Eyes volledig vernaggelen.quote:Op zondag 30 april 2006 12:24 schreef DjNivek het volgende:
Als je bij C'Thun ge-1-shot wordt, ben je gewoon heel verkeerd bezig en verdien je die kill niet.
quote:I was ruptured (the Giant Claw spawning under you and sending you flying) for 3K. I NS+Heal'd myself to full in mid-air. Right as I was landing I was ruptured by another one and was just about to land from that one when a Giant Eye tentacle decided to shoot the guy 2 feet to the left of my (still flying) ass. It hit him for 2K, me for 4K, and the guy on the other side of me (who was actually properly far enough away from the first guy to prevent chaining if I hadn't shown up to short-circut their positioning) for 8K.
Heeft niets met bugs te maken, het is gewoon een kwestie van tentacles die teveel damage doen. De hotfix die Blizzard heeft uitgevoerd op C'Thun had ook niet voor niets als belangrijkste notes dat de damage die de Tentacles deden behoorlijk werd verminderd, en dat Ground Rupture resistable werd gemaakt, en ook dat de hit points van de tentacles werd verlaagd.quote:My favorite death is still phase 1. Rogues are in melee range. Little Claw tentacle spawns behind me and bounces me into C'thun. C'thun bounces me back to the wall, and at the same time eyebeams the dude next to me. Instant splat, met with a "wtf" from my healers.
quote:Yes, the giant claw tentacles and eyebeams in the stomach are a stupid bug, but they're largely irrelevant. [...] If we could take 60 players into the fight, he would die. If they would remove all the stupid (and in absolutely no way preventable) death-touch effects in Phase2, he would die. If the damage dealt from the surface tentacles was cut by about 10-20% and the damage needed to kill the surface tentacles was cut by about 50%, he would die.
Ik zit op 1700 max op het moment, maar dat is met Shadow mastery, heb ook een aantal +crit spulletjes dus ik spuug redelijk wat crits uit, 1 op de 4 a 5 denk ik.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:12 schreef mooiegek het volgende:
[..]
zit zelf op 1100 shadowbolt hits (zonder cos, imp bolt etc)![]()
Die rupture van die tentacles doen was NIET genoeg om een cloth speler te vermoorden. Giant Claw Tentacles doen ook niet genoeg damage om cloth te 1-shotten. Waar je dat vandaan hebt weet ik niet, maar het is gewoon pure onzin. De Giant Eye Tentacles zijn net als de eerste fase, en de damage die ze doen is ook te ontwijken. Zelfs op meer manieren dan in de eerste fase. Wat maakt het uit dat een knockback die positionering veranderd? Als je constant zo statisch moet staan, dan is het ook geen leuke encounter. Besides, ga dan ook klagen over het maag->buiten effect. Precies hetzelfde, maar daar hoor je niemand over.quote:Op zondag 30 april 2006 14:50 schreef Leshy het volgende:
[..]
Onzin. De pre-patch C'Thun kon mensen volstrekt willekeurig one-shotten zonder waarschuwing. De Giant Claw tentacles deden genoeg damage om clothies in een keer om zeep te helpen, en het knockback effect kan je positionering voor de Giant Eyes volledig vernaggelen.
Om even twee quotes van een ander forum te plukken van één van de top end guilds in de USA die C'Thun inmiddels down hebben:
[..]
[..]
Heeft niets met bugs te maken, het is gewoon een kwestie van tentacles die teveel damage doen. De hotfix die Blizzard heeft uitgevoerd op C'Thun had ook niet voor niets als belangrijkste notes dat de damage die de Tentacles deden behoorlijk werd verminderd, en dat Ground Rupture resistable werd gemaakt, en ook dat de hit points van de tentacles werd verlaagd.
Dat zijn geen bug fixes, dat zijn pure nerfs op C'Thun. Zoals diezelfde persoon twee dagen voor de hotfix postte:
[..]
Nu weet ik niet uit m'n hoofd hoeveel HP de gemiddelde Priest/Druid/Mage hebben, maar een instant 3-4k non-resistable damage op een volstrekt willekeurige target gaat voor clothies echt geen plezier zijn.quote:Op maandag 1 mei 2006 12:15 schreef DjNivek het volgende:
Die rupture van die tentacles doen was NIET genoeg om een cloth speler te vermoorden.
Nope, maar ik spreek vrij veel met mensen in verschillende top guilds in de USA, onze server heeft meerdere guilds die met C'Thun bezig waren, waaronder Nihilum waarvan de helft zo ondertussen uit ex-guildies van me bestaat.quote:Heb je zelf ooit het encounter wel gedaan?
Alleen was het geen kwestie van pech, maar waren het dingen die eerder regelmatig gebeurden en een daadwerkelijk probleem waren. Blizzard heeft niet voor niets de damage output van de Giant Eye en Giant Claw Tentacles omlaag gehaald, naast hun hit points.quote:Wat hij zelf beschrijft is gewoon pech, meer niet. Wat hij beschrijft kan nog steeds gebeuren, zelfs met die nerfs.
haha, mja zo is het hier ook begonnen...quote:Op maandag 1 mei 2006 09:47 schreef Atreidez het volgende:
Ik speel ook WoW tegenwoordig.. Aangezien me clan op ts alleen maar hierover lulde ben ik het ook maar geen spelenLevel 24 dwarf warrior.
heb je een profile? wil wel es zien wat voor gear je die 1700 hits mee haaltquote:Op maandag 1 mei 2006 10:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik zit op 1700 max op het moment, maar dat is met Shadow mastery, heb ook een aantal +crit spulletjes dus ik spuug redelijk wat crits uit, 1 op de 4 a 5 denk ik.
nope geen profiel en zit nu op mijn werk maar je kan het beste niet voor de blauwe set gaan, gewoon even goed zoeken op thottbott voor lvl 65 ( niet speler level maar itemlevel, vraag me niet waaromquote:Op maandag 1 mei 2006 13:26 schreef Ferdii het volgende:
[..]
heb je een profile? wil wel es zien wat voor gear je die 1700 hits mee haalt
Thnxquote:Op maandag 1 mei 2006 13:25 schreef Stuiterbal.nl het volgende:
haha, mja zo is het hier ook begonnen...
welcome to the club
1700 hits met blauwe gear kan niet.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:14 schreef jogy het volgende:
[..]
nope geen profiel en zit nu op mijn werk maar je kan het beste niet voor de blauwe set gaan, gewoon even goed zoeken op thottbott voor lvl 65 ( niet speler level maar itemlevel, vraag me niet waarom) blauw spul en dan de +crit of + dmg spul eruit vissen, kom je makkelijk op honderden extra punten +dmg ( all around, non specifiek ) en een zooitje +crit.
Die tier sets zijn wel grappig maar echt niet zo goed.
Ik heb alleen nog spiritshroud leggings nodig ( +19dmg en een reut int, kan droppen van the beast in UBRS ) en bracers van de eerste guard in DM ( 5 minute runs ^^ )
Zitten een aantal op Twisting Nether ook zoals ik en DjNivek, opzich niet HEEL veel fokkers daar, er is ook geen echte Fok! guild geloof ik zoals die vroegah wel op Bloodscalp was.quote:Op maandag 1 mei 2006 15:01 schreef Atreidez het volgende:
[..]
ThnxGa eerst eens proberen het taaltje op te pikken voor ik mee ga lullen hier. Op welke server zitten de meeste fokkers trouwens? Nu ik het zo vraag schiet me te binnen dat ik niet eens weet op welke server ik zelf zit
Ik heb het over crits, en dan niet mijn normale crits maar die paar uber crits die iedereen wel een keer heeft en dan even denkt, 'ha, die was best ok'quote:Op maandag 1 mei 2006 15:04 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
1700 hits met blauwe gear kan niet.
Alliance ?quote:Ik zit zelf of Deathwing
/w Hoengaboenga
Ah, crits, okquote:Ik heb het over crits, en dan niet mijn normale crits maar die paar uber crits die iedereen wel een keer heeft en dan even denkt, 'ha, die was best ok'
Maar nu heb ik dan ook een paar paarse dingen aan trouwens. maar om een of andere reden heb ik nu met mijn 1700 zelfs nog minder dan wanneer ik begon met paarsjes verzamelen. ik heb voor mijn paarse dagen ook een paar keer CoS-loos een 1800 critje gehad. niet vaak, maar dat terzijde.
ik bedoelde normale hits, geen critsquote:Op maandag 1 mei 2006 16:46 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb het over crits, en dan niet mijn normale crits maar die paar uber crits die iedereen wel een keer heeft en dan even denkt, 'ha, die was best ok'
Maar nu heb ik dan ook een paar paarse dingen aan trouwens. maar om een of andere reden heb ik nu met mijn 1700 zelfs nog minder dan wanneer ik begon met paarsjes verzamelen. ik heb voor mijn paarse dagen ook een paar keer CoS-loos een 1800 critje gehad. niet vaak, maar dat terzijde.
Ik ga nog wel even verder farmen voor mijn laatste twee items en dan kom ik wel bij je terugquote:Op maandag 1 mei 2006 18:56 schreef Ferdii het volgende:
ah oke het ging om crits
ik haal crits van 2500 shadow bolt oid met cos
Your Shadowburn crits Buttlern for 2497 Shadow damage.quote:Op maandag 1 mei 2006 18:56 schreef Ferdii het volgende:
ah oke het ging om crits
ik haal crits van 2500 shadow bolt oid met cos
Probleem hier is dat je de encounter niet hebt meegemaakt, het was echt enorm opgeblazen, neem dat maar van mij aan.quote:Op maandag 1 mei 2006 12:54 schreef Leshy het volgende:
[..]
Nu weet ik niet uit m'n hoofd hoeveel HP de gemiddelde Priest/Druid/Mage hebben, maar een instant 3-4k non-resistable damage op een volstrekt willekeurige target gaat voor clothies echt geen plezier zijn.
[..]
Nope, maar ik spreek vrij veel met mensen in verschillende top guilds in de USA, onze server heeft meerdere guilds die met C'Thun bezig waren, waaronder Nihilum waarvan de helft zo ondertussen uit ex-guildies van me bestaat.
[..]
Alleen was het geen kwestie van pech, maar waren het dingen die eerder regelmatig gebeurden en een daadwerkelijk probleem waren. Blizzard heeft niet voor niets de damage output van de Giant Eye en Giant Claw Tentacles omlaag gehaald, naast hun hit points.
Het is in elk geval nogal een onzinnige discussie. Pre-patch C'Thun en Ouro waren inderdaad allebei compleet onmogelijk omdat zelfs met de juiste strategie een 40-man raid in goede equipment de encounters niet kon doen, en Blizzard heeft ze allebei naar beneden bijgesteld zodat ze nu wel mogelijk zijn.
M'n warrior heeft sinds gisteren 5/8 Might en de Tank boots van Majordomo's chestquote:Op maandag 1 mei 2006 22:19 schreef Afwezig het volgende:
Lekker weer. Strat Baron met me warrior omdat ik me valor leggs wilde hebben. Geen priest te vinden, omdat ik graag mensen help maar met me priest gejoined, dropt valor leggs. Als ik met me warrior join dropped devout, met me priest valor. Handig hoorGebeurt me echt te vaak. Ik zal toch blij zijn als ik nooit meer naar strat hoef omdat ik al me items heb
Hij wel hoorquote:Op maandag 1 mei 2006 22:31 schreef DjNivek het volgende:
[..]
M'n warrior heeft sinds gisteren 5/8 Might en de Tank boots van Majordomo's chest
Moet alleen de Belt, Boots en Gloves nog, en Valor ervan heb ik ook niet omdat die troep nooit dropt voor mij ><. Hopelijk binnenkort Destroyer of Worlds en wat andere DPS zooi, dan kan ik er weer even tegenaan
hehe brings back memory`squote:
Dit is idd een kloteprobleem. Ik tank Vek'lor ook (317 SR), maar het ligt meestal aan de rest van de raid dat dit gebeurt. Bijv. iemand die te vroeg een te grote heal gebruikt (tijdens de pull), en Vek'lor daarnatoe wilt lopen. Je krijgt weer aggro en Vek'lor staat te dicht bij (voor zijn gevoel) en gaat maar melee'en. In andere gevallen, gewoon zodra hij begint te lopen naar je, weg van hem lopen. Dan houdt hij meestal wel op.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 03:12 schreef Maanvis het volgende:
Morgen maar weer eens twin emps proberenIk ben 1 van de lock tanks met >315 SR.. 1 probleem waar ik tegenaan liep is dat de magic twin soms gewoon op me af loopt en me melee begint te meppen en arcane burst doet.. Enig idee waar dat aan kan liggen?
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 13:34 schreef BiGTASTY het volgende:
[..]
hehe brings back memory`s
Ik met mn lvl 17 druid alt in deadmines pug...
Zakal is masterlooter...
Ik: master looter??
Zakel yeah so i get items for my main
ik: ?? can`t we have some too then?
Zakel: Nope AND STFU I AM GROUPLEADER YOU`ll DO AS I SAY
ik: anyone else having problems with that?
You have been kicked out the party by Zakel.
Hmnn echt zou haast horde rerollen bloed begone te koken maar ach ik bleef toch nog redelijk rustig...
Sta ik daar dus in de buurt van de portal..
Pulled die rogue (Zakel) met zn party 8 mobs (@lvl 17 is dat een whipe) Heal plz druid and i will invite you back ok?
/target Zakel /e Hopes you die and can`t ressurect /bye
![]()
heb zelf het idee dat je dan net iets te dicht bij staat. die combinatie die hij dan doet, is erg vervelend inderdaad. reken er tegenwoordig gewoon op dat hij het doet, kan het ook niet misgaan.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 03:12 schreef Maanvis het volgende:
Morgen maar weer eens twin emps proberenIk ben 1 van de lock tanks met >315 SR.. 1 probleem waar ik tegenaan liep is dat de magic twin soms gewoon op me af loopt en me melee begint te meppen en arcane burst doet.. Enig idee waar dat aan kan liggen?
Bij ons wordt alleen de pull gedaan door de warlock, daarna blijft het bij de warriors. Werkt perfect. Er moet nog ergens een movie rondzwerven van de kill die we in Nightwatchers gedaan hadden. In Rise and Shine is het hetzelfde gebleven.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:52 schreef mooiegek het volgende:
[..]
heb zelf het idee dat je dan net iets te dicht bij staat. die combinatie die hij dan doet, is erg vervelend inderdaad. reken er tegenwoordig gewoon op dat hij het doet, kan het ook niet misgaan.
laten jullie warrior eerst aggro pakken en dat je het over pakt of proberen jullie aggro rechtstreeks neer te zetten bij de teleport?
schijnt volgende patch niet meer te kunnen.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:28 schreef DjNivek het volgende:
[..]
Bij ons wordt alleen de pull gedaan door de warlock, daarna blijft het bij de warriors. Werkt perfect. Er moet nog ergens een movie rondzwerven van de kill die we in Nightwatchers gedaan hadden. In Rise and Shine is het hetzelfde gebleven.
Grats man, zeer netjes.quote:Op woensdag 3 mei 2006 00:33 schreef DjNivek het volgende:
Fuck yeah!
1 dag na Ouro is nu C'Thun voor onze voeten dood neergevallen
Death's Sting, Cloak of Clarity, Vanquished Tentacle of C'Thun en de 3 questitems als loot. Voor de kill een wipe op 9%, iedereen op z'n best naar binnen gegaan. 3 weakened states waren nodig, toen was hij al dood. Weer een serverfirst, heerlijk om de andere topguilds van de server zo hard te verslaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |