Ik focus op details waar mijn interesse ligt voor nu.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:22 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat boeit niet. je focust op details die niet belangrijk zijn.
dan moet je dat maar eena gaan onderzoeken en dan daarop wat nieuwe discussiepunten formuleren.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik focus op details waar mijn interesse ligt voor nu.
Waarom? Alle andere menssoorten zijn uitgestorven, zo lijkt het. Dus die hebben het blijkbaar korter volgehouden dan homo sapiens. Andere leden van de mensapenclub zijn er al langer dan wij.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee bedoelde met eerdere menselijke soorten zoals Neanderthalers
Dat was ook mijn intentie, leek me toch wel duidelijkquote:Op donderdag 20 april 2006 11:23 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dan moet je dat maar eena gaan onderzoeken en dan daarop wat nieuwe discussiepunten formuleren.
ik ben zeer benieuwd naar je stellingen gebaseerd op je nieuw verkregen kennis.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat was ook mijn intentie, leek me toch wel duidelijk
Ik wil even nadruk leggen op "zo lijkt het", is er een mogelijkheid dat nogsteeds Neanderthalers rond lopen dan?quote:Op donderdag 20 april 2006 11:23 schreef Doffy het volgende:
[..]
Waarom? Alle andere menssoorten zijn uitgestorven, zo lijkt het. Dus die hebben het blijkbaar korter volgehouden dan homo sapiens. Andere leden van de mensapenclub zijn er al langer dan wij.
Zal even op zich moeten laten wachten, even eerst goed in verdiepenquote:Op donderdag 20 april 2006 11:25 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik ben zeer benieuwd naar je stellingen gebaseerd op je nieuw verkregen kennis.
Neanderthalers niet, maar het Flores-mensje is een twijfelgeval.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik wil even nadruk leggen op "zo lijkt het", is er een mogelijkheid dat nogsteeds Neanderthalers rond lopen dan?
neem er gerust je tijd voorquote:Op donderdag 20 april 2006 11:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zal even op zich moeten laten wachten, even eerst goed in verdiepen
dwerg-mensen bedoel je?quote:Op donderdag 20 april 2006 11:26 schreef Frollo het volgende:
[..]
Neanderthalers niet, maar het Flores-mensje is een twijfelgeval.
Ik zag het, thnxquote:Op donderdag 20 april 2006 11:27 schreef Frollo het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb mijn vorige post uitgebreid met een informatieve link.
Wat Frollo zegt. Ook heb ik wel eens hier en daar gelezen dat er mensen zijn die denken dat Sapiens en Neanderthalis zich ook onderling konden voortplanten, zodat het eigenlijk geen twee aparte soorten zouden zijn. Maar ik weet niet in hoeverre dat op zinnig wetenschappelijk bewijs is gestoeld.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik wil even nadruk leggen op "zo lijkt het", is er een mogelijkheid dat nogsteeds Neanderthalers rond lopen dan?
Die mogelijkheid was eigenlijk mijn volgende vraagquote:Op donderdag 20 april 2006 11:29 schreef Doffy het volgende:
[..]
Wat Frollo zegt. Ook heb ik wel eens hier en daar gelezen dat er mensen zijn die denken dat Sapiens en Neanderthalis zich ook onderling konden voortplanten,
In andere woorden onze Indiaanse broeders zouden eigenlijk een mengeling van homo sapiens en neanderthalers zijn met meerder eigenschappen van een sapiens?quote:zodat het eigenlijk geen twee aparte soorten zouden zijn. Maar ik weet niet in hoeverre dat op zinnig wetenschappelijk bewijs is gestoeld.
Ik weet niet waar je die wilde speculatie vandaalt haalt, maar het is niet iets waar ik vanuit zou gaan, nee.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:31 schreef Triggershot het volgende:
In andere woorden onze Indiaanse broeders zouden eigenlijk een mengeling van homo sapiens en neanderthalers zijn met meerder eigenschappen van een sapiens?
Een zelfverzonnen speculatie een halfbroed waarvan een er toch wel wat Neanderthalersstof te vinden is?quote:Op donderdag 20 april 2006 11:32 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je die wilde speculatie vandaalt haalt, maar het is niet iets waar ik vanuit zou gaan, nee.
Aangezien Neanderthalis leefde in het huidige Duitsland (vandaar de naam), zou ik niet direct linken met Indianen, nee. De rest is wilde speculatie.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een zelfverzonnen speculatie een halfbroed waarvan een er toch wel wat Neanderthalersstof te vinden is?
Indianen was maar een voorbeeld, had net zo goed Britten kunnen zijn .quote:Op donderdag 20 april 2006 11:36 schreef Doffy het volgende:
[..]
Aangezien Neanderthalis leefde in het huidige Duitsland (vandaar de naam), zou ik niet direct linken met Indianen, nee. De rest is wilde speculatie.
Er is in de loop der eeuwen zoveel door elkaar gemengd dat dat nauwelijks -of helemaal niet- te reconstrueren valt. Behalve dan in gebieden die echt afgesloten waren van de rest.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Indianen was maar een voorbeeld, had net zo goed Britten kunnen zijn .
ik noem maar wat aborginals met een ander soort voorvader?quote:Op donderdag 20 april 2006 11:59 schreef Doffy het volgende:
[..]
Er is in de loop der eeuwen zoveel door elkaar gemengd dat dat nauwelijks -of helemaal niet- te reconstrueren valt. Behalve dan in gebieden die echt afgesloten waren van de rest.
quote:Op donderdag 20 april 2006 12:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik noem maar wat aborginals met een ander soort voorvader?
quote:
quote:Op donderdag 20 april 2006 11:59 schreef Doffy het volgende:
[..]
reconstrueren valt. Behalve dan in gebieden die echt afgesloten waren van de rest.
Geen neanderthaler maar.quote:Op donderdag 20 april 2006 12:12 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ja, maar wat bedoel je? Wát met een "andere soort voorvader"?
Dat zou kunnen, maar het kan ook dat je na genetisch onderzoek uitkomt op een nog eerdere voorvader die voor beide hetzelfde is.quote:
Grap alertquote:Op donderdag 20 april 2006 12:43 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar het kan ook dat je na genetisch onderzoek uitkomt op een nog eerdere voorvader die voor beide hetzelfde is.
slechte grapquote:
Waarom dat dan?quote:Op woensdag 19 april 2006 19:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ach tot zover hebben we het prima overleeft, ik geloof dat een volgende stadium niet zoveel waarde meer zal hechten aan bacterien
Adam was niet zoals wij heden de mens kennen.quote:Op donderdag 20 april 2006 15:09 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
slechte grap
Adam was een mens. Ik heb het over een evt. voorvader van apen en mensen. Dat hoeft nog niet eens een primaat te zijn
Wat is er primitief aan bacterien dan?quote:
Misschien ligt regen wel subjectiefquote:Op donderdag 20 april 2006 17:05 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat is er primitief aan bacterien dan?
hoe was Adam dan ?quote:Op donderdag 20 april 2006 16:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Adam was niet zoals wij heden de mens kennen.
quote:Op donderdag 20 april 2006 17:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien ligt regen wel subjectief
totaal anders dan de mens nu iig, dat kan ik je wel zeggen.. Door de jaren heen is de mens veranderd.quote:
Dat ik vind dat ze primitief zijnquote:Op donderdag 20 april 2006 17:25 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en wat heeft dat te maken met de bacterieën ?
nu heb je het over degeneratie ?quote:Op donderdag 20 april 2006 17:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
totaal anders dan de mens nu iig, dat kan ik je wel zeggen.. Door de jaren heen is de mens veranderd.
in welk opzicht ?quote:Op donderdag 20 april 2006 17:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat ik vind dat ze primitief zijn
wat zie jij onder degeneratie?quote:Op donderdag 20 april 2006 17:26 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nu heb je het over degeneratie ?
http://www.degeneratie.nlquote:Op donderdag 20 april 2006 17:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
wat zie jij onder degeneratie?
dat kan, maar daar heeft de evolutie geen boodschap aanquote:Op donderdag 20 april 2006 17:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gewoon zoals het bij mij overkomt
daarom ook dat het subjectief wasquote:Op donderdag 20 april 2006 17:34 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat kan, maar daar heeft de evolutie geen boodschap aan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |