Je bent in de integraal rechtsonder vergeten te vermenigvuldigen met e^t, denk dat daar de fout zitquote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:08 schreef Greus het volgende:
Hey!
Ik moet de integraal A (zie hieronder) oplossen. Logisch is, lijkt me, Integration By Parts te gebruiken (zoals ik hieronder heb gedaan)
Toch gaat er in de berekening hieronder iets fout, ik zie echter niet WAT![]()
Kan iemand me dat vertellen? De onderste vorm kan ik namelijk wél netjes oplossen...
De integraal:
[afbeelding]
Waar?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:35 schreef Enigmatic het volgende:
[..]
Je bent in de integraal rechtsonder vergeten te vermenigvuldigen met e^t, denk dat daar de fout zit
In de eerste situatie doet de volgorde ertoe: (rood, groen, paars) is een andere vlag dan (paars, rood, groen). Dit is een permutatie.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:30 schreef anuszwam het volgende:
Ik ben bezig met kansrekenen, en ik raak steeds in de war want ik weet niet welke berekening ik wanneer moet uitvoer. Hier zijn twee vragen:
De drie banen (nlse vlag) moeten verschillend worden gekleur. Op hoeveel manieren kan dat als je de beschikking hebt over zeven kleuren?
Antwoord: 7!/4!=210 manieren
Een havoscholiere volgt het N&T-profiel. Dat profiel wil zij echter uitbreiden met een paar extra vakken. Daarvan zijn er tien. Op hoeveel manieren kan de scholiere drie extra vakken kiezen?
Antwoord: (10 3)= 120
(10 3 staat verticaal zegmaar)
Nu kan ik de berekeningen wel uitvoeren, maar ik zie geen verschil tussen de twee vragen. Wanneer moet ik het op de eerste manier berekenen, en wanneer op de tweede manier?
| 1 2 3 | ( ) = ------- = ---- * --- (3) 4! * 3! 4! 3! |
Ik zie het echt even niet meerquote:Uit een vaas met r rode ballen en w witte ballen wordt eerst 1 bal getrokken. Vervolgens wordt de bal teruggelegd plus nog een bal van dezelfde kleur erbij. Dan trek je nog een keer..
A is de gebeurtenis dat de eerste bal wit is, B is de gebeurtenis dat de tweede bal wit is..
Nu zit ik met de volgende vragen: Wat is P(B) en wat is P(A|B)?
Ligt er een beetje aan hoe handig je bent. Wat ideeen:quote:Op maandag 22 mei 2006 14:10 schreef teletubbies het volgende:
hee een vraagje,
voor visual basic moeten we een programmetje schrijven, een spel ofzo..
iets van ...zeg maar 30 uur werk.
Ik heb geen idee wat voor spel of programma ik ga maken... heeft iemand wat ideen?
| 1 |
Een lijn wordt altijd gegeven door de vergelijking y = ax + b, waarbij a de helling is van de lijn en b de hoogte bij x=0. In deze opgave moet je dus a en b bepalen. Dit kan je doen door ten eerste de definitie van de helling te gebruiken, namelijk a = dy / dx, waar dy het verschil in de y waarden van de 2 punten is en dx het verschil in de x waarden. b kan je nu makkelijk bepalen door gewoon een punt in te vullen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:13 schreef I-1 het volgende:
Hoi,
heeft iemand enig idee hoe ik dit bereken?
[ code verwijderd ]
Ik snap niet precies wat hiermee bedoeld word...
Een lijn heeft de forumle y=ax+b.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:13 schreef I-1 het volgende:
Hoi,
heeft iemand enig idee hoe ik dit bereken?
[ code verwijderd ]
Ik snap niet precies wat hiermee bedoeld word...
| 1 2 3 | Los op 3^x = -------- sqr 3 |
Dank je wel voor het antwoord ...maar ik snap niet zo goed hoe je eraan gekomen bent ....quote:3^x = 27/sqr(3)
3^x = (3^3)/(3^1/2)
3^x = 3^2.5
x = 2.5
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |