Ik denk dat er een spatie tussen "or" en "a" moet. Waarom zijn if en then eigenlijk met hoofdletters en or niet?quote:If a + b > c ora + c > b or a + c > b Then
aftrekken bestaat officieel niet eens dus daar hoef je ook niet over na te denken.quote:Op donderdag 27 april 2006 13:05 schreef m021 het volgende:
Vraagje over rekenregels.
Ik weet dat volgens nieuwe internationale regels dit ezelsbruggetje niet meer geldig is, maar waar stond 'Meneer Van Dale Wacht Op Antwoord' oorspronkelijk voor?
Mij is het volgens mij altijd geleerd als:
- optellen en aftrekken zijn gelijkwaardig (gewoon op volgorde zoals ze er staan uitrekenen)
als je je wortelteken goed opschrijft is het duidelijk wat je eerst moet doen.quote:- machtsverheffen en worteltrekken zijn niet gelijkwaardig
quote:- vermenigvuldigen en delen zijn niet gelijkwaardig
Volgens de nieuwe regels zijn ook vermenigvuldigen en delen gelijkwaardig, en nu lees ik steeds meer over mensen die beweren dat dat met de 'meneer Van Dale' regel óók al zo was. Hoe zit het nu? In dit topic zijn de meningen ongeveer 50-50 verdeeld.
Ja, volgens de nieuwe regels wel. Maar was dat met MVDWOA ook al zo, is mijn vraag.quote:Op donderdag 27 april 2006 13:23 schreef thabit het volgende:
Vermenigvuldigen en delen zijn gelijkwaardig.
Op die manier kan je ook wel zeggen dat delen niet bestaat. Immers,quote:Op donderdag 27 april 2006 13:40 schreef McCarthy het volgende:
aftrekken bestaat officieel niet eens dus daar hoef je ook niet over na te denken.
Hmm. En met een verbranding krijg je altijd CO2 en H2O?quote:Op donderdag 27 april 2006 15:19 schreef thabit het volgende:
Gewoon tellen, het aantal C'tjes, H'tjes en O'tjes links van de pijl moet hetzelfde zijn als rechts van de pijl.
Ja, het enige dat je moet onthouden is dat een verbranding een reactie met zuurstof (O2) is en dat het reactieproductie van C, altijd CO2 is en dat van H altijd H2Oquote:Op donderdag 27 april 2006 15:24 schreef Nesle het volgende:
[..]
Hmm. En met een verbranding krijg je altijd CO2 en H2O?
Dus dan plant ik eerst de vergelijking (ofwathetookis) links en dan die CO2 en H2O aan de rechterkant.
En dan optellen?![]()
C4 zijn dan 4 C's en met CO2 heb ik maar 1 C?
En met koolwaterstoffen (CxHx of CxHxOx) in het algemeen krijg je ook altijd CO2 en H2O.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:11 schreef Molluck het volgende:
Ja, het enige dat je moet onthouden is dat een verbranding een reactie met zuurstof (O2) is en dat het reactieproductie van C, altijd CO2 is en dat van H altijd H2O
quote:geschreven kunnen worden in termen van een eindige verzameling continu parameters.
Overkomt me wel vaker, maar waar, en wat was er fout?quote:@ GlowMouse
je zat er helemaal naast
Het is mischien ook een beetje slecht geformuleerdquote:Op vrijdag 28 april 2006 16:00 schreef thabit het volgende:
Ik snap je vraag niet, Pietjuh. Kun je definieren wat je bedoelt met
De formulevergelijking was fout ingevuldquote:Op vrijdag 28 april 2006 17:51 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Overkomt me wel vaker, maar waar, en wat was er fout?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |