quote:Maduro: Blind is een grote coach 20 april 2006
Ajacied Hedwiges Maduro vertelt vandaag in de Volkskrant dat zijn steunbetuiging aan trainer Danny Blind niet moet worden uitgelegd als kritiek op het bestuur van Ajax. "Zo stellig als dat naar buiten is gebracht, heb ik het niet gezegd", aldus de middenvelder. "Er is geschreven dat ik eiste dat het bestuur zich zou uitspreken voor Blind, maar dat heb ik nooit gezegd. Ik las ook dat ik namens de hele groep zou hebben gesproken, maar dat is ook niet waar."
Hedwiges Maduro: 'Blind heeft mij als voetballer volwassener gemaakt' Maduro vindt het jammer dat Blind momenteel onder vuur ligt. "Ik heb gewoon namens mezelf gesproken, want ik weet honderd procent zeker dat het niet aan Blind alleen ligt. Ik heb er mijn twijfels over dat nu alles wordt afgeschoven op hem. Hoe kan hij nou aan een team bouwen als er zoveel spelers weggaan? Eigenlijk moet hij pas volgend seizoen worden beoordeeld."
De international denkt dat die gedachte in de hele spelersgroep leeft. "Bij de meeste spelers wel, denk ik. Jaakke en Van Geel hadden het naar buiten toe ook wel anders kunnen zeggen, want het heeft onrust gebracht in de groep. Het klonk ook zo bot: 'Blind heeft nog een contract voor het volgende seizoen'. Het is ook moeilijk geweest voor het bestuur. Want als ze hem wel openlijk hadden gesteund, had dat weer tot speculaties geleid."
Maduro vindt dat Blind niet veel is aan te rekenen. "Heel weinig eigenlijk. Ik vind hem tactisch heel sterk en je merkt dat hij als voetballer veel heeft meegemaakt. Hij heeft met Van Gaal natuurlijk zelf ook een toptrainer gehad en dat merk je. Hij brengt alles goed. Blind heeft mij als voetballer volwassener gemaakt en hij heeft me geleerd hoe je je moet handhaven op een andere positie in het elftal."
Volgens de 21-jarige jongeling kan de coach de spelersgroep ook nog voldoende stimuleren. "Ja. Als ik dat gevoel niet meer zou hebben, dan was het mis. Hij heeft ook nooit laten merken dat het hem zwaar valt dat de clubleiding het niet voor hem heeft opgenomen. Dat vind ik kenmerkend voor hem. Blind kan zelf nog zo onder vuur liggen, hij beschermt ons altijd. En dat vind ik het kenmerk van elke grote coach. Blind geeft ons er alleen intern van langs. Spelers waarderen dat."
Je moet Maduro maar gewoon vertrouwenquote:Op donderdag 20 april 2006 17:36 schreef -Vaduz- het volgende:
Als je trainer vertrouwen in je heeft is je trainer goed, deze uitspraken geven niet aan of het een topper is ook niet. Tactisch sterk? Ik weet niet waar Maduro op doelt dan.
In 10 jaar? Das knapquote:Op donderdag 20 april 2006 15:56 schreef daaaaan het volgende:
[..]
Jullie hebben meer titels behaald, maar de onderlinge resultaten zijn geloof ik redelijk in balans (zelfs als Feyenoord 3e of 4e wordt, winnen ze nog wel eens van Ajax op inzet).
De laatste 10 jaar won Feyenoord 16 keer en Ajax 16 keer geloof ik.
quote:Op donderdag 20 april 2006 17:37 schreef Jasza het volgende:
[..]
Je moet Maduro maar gewoon vertrouwen![]()
Dezelfde als zondag.quote:Op donderdag 20 april 2006 17:45 schreef Black-Death het volgende:
Ik wil de opstelling weten...
Zit er dik inquote:
Ik had hem vandaag verwacht, nog nietsquote:
Je hebt het over de wedstrijden in De Kuip? Klopt inderdaad, daar verliezen jullie evenveel als jullie winnen.quote:Op donderdag 20 april 2006 15:56 schreef daaaaan het volgende:
[..]
Jullie hebben meer titels behaald, maar de onderlinge resultaten zijn geloof ik redelijk in balans (zelfs als Feyenoord 3e of 4e wordt, winnen ze nog wel eens van Ajax op inzet).
De laatste 10 jaar won Feyenoord 16 keer en Ajax 16 keer geloof ik.
Hoe zit dat in de Arena? Naar mijn weten doet Feyenoord het in de Arena toch vaak beter dan in de Kuip?quote:Op donderdag 20 april 2006 18:17 schreef twi het volgende:
[..]
Je hebt het over de wedstrijden in De Kuip? Klopt inderdaad, daar verliezen jullie evenveel als jullie winnen.
Sinds 1999-2000 doen jullie het goed in de Arena. 1 keer winst Ajax, 4 keer gelijk en 2 maal winst Feyenoord.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:39 schreef daaaaan het volgende:
[..]
Hoe zit dat in de Arena? Naar mijn weten doet Feyenoord het in de Arena toch vaak beter dan in de Kuip?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |