| 1 2 3 4 5 6 7 | Movistar 40,5 3,5 44 AAB2 39,5 2 41,5 PotC 39 2,5 41,5 Brasil1 34 3 37 Ericsson 28,5 1,5 30 Brunel 0 0,5 0,5 |
quote:For fuck's sake I thought I was listening to a BBC cooking show or something.
Nee, ik wil je 18 op een rij niet verbrekenquote:Op zaterdag 29 april 2006 21:18 schreef Sandworm het volgende:
Is iedereen in slaap gevallen? Het is hier zo stil.
Je kan het hier teruglezen :-)quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:30 schreef komrad het volgende:
OH is de in-port al geweest
heb ik gemist
je kunt nog 1 minuut luisteren ofzoquote:Op zaterdag 29 april 2006 21:30 schreef komrad het volgende:
OH is de in-port al geweest
heb ik gemist
Ja, maar niet een erg leuke overwinning als je de laatste 3 legs verliest.quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:39 schreef komrad het volgende:
ach ze winnen wss de race overall toch wl
ik verwacht ze iig nog wel richting Rotterdamquote:Op zaterdag 29 april 2006 21:40 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, maar niet een erg leuke overwinning als je de laatste 3 legs verliest.
hmm, tijdens de overgang over de oceaan geef ik ze meer kans.quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:42 schreef komrad het volgende:
[..]
ik verwacht ze iig nog wel richting Rotterdam
ik ook, maar Rotterdom zou leuk zijnquote:Op zaterdag 29 april 2006 22:03 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
hmm, tijdens de overgang over de oceaan geef ik ze meer kans.
Er zal idd wel geen gebrek aan motivatie zijn. Wat misschien wel tijdens de volgende 2 legs zou kunnen gelden.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:06 schreef komrad het volgende:
[..]
ik ook, maar Rotterdom zou leuk zijn
Dan heb ik de poll gewonnen!quote:
quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:19 schreef Landrot het volgende:
[..]
Dan heb ik de poll gewonnen!![]()
Ik ga trouwens m'n zeiltheorie bijspijkeren: vandaag op de vrijmarkt het boekje 'zeiltrim voor open boten en kajuitjachten' gekocht. De kosten vielen mee: ¤ 0,50.![]()
bah...quote:Op zondag 30 april 2006 00:16 schreef Sandworm het volgende:
Als eerste Brunel gestemd, niet als eerste gestemd :-). Volgende keer om geld?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | 63.5 movistar 44.0 Pirates of the Caribbean 41.5 ABN AMRO TWO 41.0 Brasil 1 37.0 Ericsson Racing Team 30.5 Brunel 0.5 |
Hangt er ook vanaf wat de concurrentie (nr 2 tot 4) doet voor r'damquote:Op zondag 30 april 2006 00:42 schreef azaroth het volgende:
ik heb even zitten rekenen, degene die de komende races allemaal wint kan nog 35 punten halen(4 legs en 2 in port races); dat betekent dat de AAB1 nog maar 16 punten nodig heeft en dus zouden ze al in portsmouth de eindoverwinning zeker kunnen stellen![]()
zou natuurlijk leuker zijn als het in rotterdam gebeurde, dus Mike S. je moet ff die remtalie aantrekken![]()
-edit
fuck er blijkt nog een scoring-gate bij Lizard Point te zijn, hele bereking hierboven klopt dus niet..
ehm AAB1 heeft dus nog 19,5 punt nodig, dus waarschijnlijk wel in rotterdam de eindoverwinning![]()
Mijn zeilervaring?quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:34 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
![]()
Wat is jou zeilervaring eigenlijk? Gewoon benieuwd.
Ik heb hem overigens volledig verloren. Brunel stemmen als eerste...![]()
Nee joh, willen pas in Rotterdam de eindoverwinning binnenhalen. Is leuk voor publiek en sponsorquote:Op zondag 30 april 2006 13:13 schreef WEST het volgende:
inportrace gister gemist maar de AAB1 slecht gevaren![]()
Jawel hoor, omstreeks half zes. Beelden van de Brunel, beelden van de wedstrijd, interviewtje met Bouwe, interviewtje met Sanderson, en toen was het weer over!quote:
quote:Op zondag 30 april 2006 11:11 schreef Landrot het volgende:
[..]
Mijn zeilervaring?Ik heb nog nooit op een zeilboot gezeten!
Maar dat zegt over polls helemaal niks: de voetbalpolls worden ook meestal gewonnen door vrouwen...![]()
Ik heb bewondering voor mensen die 'woeste' prestaties leveren:quote:Op zondag 30 april 2006 22:49 schreef the_disheaver het volgende:
[..]![]()
Vanwaar toch je interesse in de VOR?
Die etappe is slechts 400 nm. Voordat ABN1 de Chesapeake Bay uitgevaren is, is movistar al in New York!quote:
Kijk, movistar heeft de investeringen er al uit. Ben benieuwd naar de cijfers van de AAB. In Nederland niet zo veel tv-aandacht als wij gehoopt hadden, maar de werledwijde exposure lijkt me een stuk groter.quote:movistar’s media team of Maria Bertrand and Javier Sobrino spend most of their working hours locked in sweaty offices coercing news organisations to cast the limelight on their campaign. They contentedly remain in the shadow. But their work, as revealed to the 2,000 in attendance at the Hippodrome Theatre, has so far earned live television coverage of the Sanxenxo and Rio de Janeiro In Port races on TVE, a national station in Spain, led to the printing of 5,800 articles and seen their team featured 670 times on various television shows. It has amounted to a level of exposure worth ¤21.88 million
Ja, hier op de site van het AD.quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:34 schreef hermandeperman het volgende:
Is dat ook online te verkrijgen...?
Gisteren besteedde AD sportwereld ook aandacht aan de VOR. Het betroffen toen quotes van colomnist Bert Wagendorp in de Volkskrant. En die waren beduidend minder vleiend!quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:34 schreef rubbereend het volgende:
vandaag een heel stuk in AD sportwereld over de Nederlanders die meezeilen
ja, ik viel bijna van mn stoel toen ik die quotes lasquote:Op woensdag 3 mei 2006 14:15 schreef Landrot het volgende:
[..]
Gisteren besteedde AD sportwereld ook aandacht aan de VOR. Het betroffen toen quotes van colomnist Bert Wagendorp in de Volkskrant. En die waren beduidend minder vleiend!![]()
"Op tv zag ik de boten an de Volvo Ocean Race aan de gang in de haven van Baltimore. Moest dat zeezeilen voorstellen? Laat me niet lachen. Het had nog het meest weg van skūtsjesilen voor bejaarden."
"Wat zijn me dat trouwens voor een zonnebanktypes die je langs ziet komen bij Studio Sport? Ik denk steeds dat het een whiskyreclame is of een commercial voor een nieuwe mannendeodorant. Blijkt het weer zo'n gast van de 'jonkiesboot', de ABN Amro II, die het thuisfront groet. Zo'n jongen moet eerst maar eens een tattoo laten zetten, drie havensnollen van jetje geven en een fles rum leegzuipen."
Misschien een kritische ingezonden brief naar Volkskrant?quote:Op woensdag 3 mei 2006 15:19 schreef Sandworm het volgende:
Dit is zo jammer! En wij maar hopen dat het meer op televisie komt. Dit helpt niet echt om mensen warm te krijgen. Kunnen ze niet een bekend persoon een colom laten schrijven die het enthousiasme heeft van een Olaf Mol over de GP?
Iemand een suggestie?
quote:Over oude zeerotten
Column in de papieren Volkskrant van 1 mei
Zeezeilen is ook niet meer wat het is geweest. Gisteren zag ik de boten van de Volvo Ocean Race aan de gang in de haven van Baltimore. Moest dat zeezeilen voorstellen? Laat me niet lachen. Het had nog het meest weg van skūtsjesilen voor bejaarden.
Een van de deelnemende boten was net op tijd per vrachtschip aangekomen uit Melbourne. Mocht gewoon weer meedoen. En nog trots ook. Watjes.
Vroeger heette het de Whitbread Race. Veel betere naam, bier in plaats van yuppenkar.
Sinds ik als jongetje Voor de wind rond de wereld van C. Butner las, ben ik een trouw volger van zeilwedstrijden rond de wereld. Daarom had ik in november ook de Virtual Spectator gedownload, waarmee je de Volvo Ocean Race live kunt volgen.
De eerste tegenvaller was dat er maar zeven schepen meededen. Vroeger waren dat er minimaal vijftien en meestal meer. Bij de start werden in de totale chaos vaak al de eerste deelnemers jammerlijk overvaren. Wist je dat het weer een strijd op leven en dood zou worden.
Er zat van alles tussen, destijds. Jachten van voor de oorlog namen het op tegen de modernste racemachines. De Whitbreadrace werd meestal gewonnen door een schatrijke fabrieksdirecteur die zijn jongensdroom waarmaakte. Ik herinner me de Rotterdamse industrieel Conny van Rietschoten – heb je tegenwoordig niet meer, industriėlen.
Kerels van stavast waren het, die desnoods het hele familiekapitaal er doorheen joegen om de wedstrijd maar te winnen.
En als er een Nederlands zeiljacht meedeed aan de Whitbread, dan zaten daar ook Nederlandse zeilers op. Dat maakte de identificatie gemakkelijker. Zo’n knauwende Nieuw-Zeelander, die blijkbaar de kapitein van de ABN Amro I is, lokt mij niet bij de Postbank vandaan. Ook al zijn ze daar te beroerd om de concurrent te lijf te gaan met kapitein Rob en de Postbankboot.
Dat de kapitein van de Movistar Bouwe Bekking heet, is ook onvoldoende om dķe boot nauwlettend te volgen. Bovendien lag de Movistar er volgens mij een dag na de start in Spanje al uit, zodat ik hem al had doorgestreept. Dus hoe dat ding nu toch weer tweede kan zijn, is mij een raadsel. Dat krijg je, wanneer je niet gewoon doet wie er het eerst is, maar met ingewikkelde puntensystemen werkt. Het lijkt het songfestival wel, de moderne zeezeilerij.
Waardeloze naam, Movistar, net als ABN Amro I of Ericsson. De eerste boot van Conny van Rietschoten heette de Flyer. En de tweede de Flyer II. Zulke mannen waren dat. Die pakten een teerkwast en kalkten het eerste het beste woord dat ze te binnen schoot op de boeg. En echt niet de naam van hun bank.
Schei nou toch uit.
Er stond een ‘listig windje’ in de haven van Baltimore, zei de verslaggever. ‘Listige windjes’, daar hadden ze vroeger nooit van gehoord. Dat was voor molenaars, niet voor zeezeilers. Een echte zeezeiler lokaliseerde de dichtstbijzijnde orkaan en voer er linea recta op af, om eens even flink snelheid te maken.
Zeezeilers verdwenen ook nog spoorloos. Zo lagen ze fier op kop, zo waren ze met man en muis naar de kelder gegaan of aan de haaien gevoerd door piraten. Zeurde niemand over, hoorde bij de risico’s van het vak.
Wat zijn me dat trouwens voor zonnebanktypes die je ziet langskomen bij Studio Sport? Ik denk steeds dat het een whiskyreclame is of een commercial voor een nieuwe mannendeodorant. Blijkt het weer zo’n gast van de ‘jonkiesboot’, de ABN Amro II, die het thuisfront groet.
Zo’n jongen moet eerst maar eens een knappe tattoo laten zetten, drie havensnollen van jetje geven en een fles rum leegzuipen. Dan praten we verder. Vroeger had je geen ‘jonkiesboten’. Je had zeebonken met diepe groeven in het gezicht, zoutkorsten op de wangen en een staalblauwe blik richting horizon.
Helaas, de oude Race Rond de Wereld bestaat niet meer. De laatste oude zeerot is overboord geslagen. De romantiek van de zeezeilerij is dood en vervangen door commercieel geblaas, beroeps-zeezeilers en business to business-opportunities rond de havenrace.
We mogen van geluk spreken dat de zee er nog is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |