ff snel gegoogledquote:2 Nederlandse boten in de Volvo Ocean Race
2 Nederlandse boten in de Volvo Ocean RaceAMSTERDAM (NED) – De kogel is door de kerk, Abn Amro zal met twee boten aan de start verschijnen in de volgende Volvo Ocean Race. De twee VOR 70’s zullen getekend worden door de Argentijn Juan Kouyoumdjian en gebouwd onder leiding van Killian Bushe, voormalig bouwer van de winnende boot “Illbruck” in de 2001-02 editie. Ze spreken over een driejarig project met een budget van om en bij de 20 miljoen Euro met de doelstelling om te winnen!
Voor de selectie van de 2 teams werkt de sponsor nauw samen met Roy Heiner. De voorbereidingen zijn al begonnen en men zoekt nu naar een schipper. Abn Amro denk met de ervaring uit de eerste boot een nog betere tweede te kunnen bouwen. Uiteindelijk zullen beide schepen aan de start verschijnen.
De volgende editie van de Volvo Ocean Race start in november 2005 te Galicia (ESP).
Glenn Bourkes (Volvo Ocean Race CEO)zei tijdens de persconferentie:
“Today's announcement of two fully funded raceboats from ABN AMRO, in addition to Pedro Campos with his Telefonica team from Galicia, confirms that the Volvo Ocean Race is in good shape. We are 300 per cent up in terms of entries, compared with this period in the previous race. With 20 months still to go before the start of the event, we believe the signs are all positive from the corporate community."
Vier veranderingen (drie nieuwe namen) op een bemanning van TIEN. Kan dat goed gaan?quote:Neal McDonald returns to the position he was ousted from in Rio, taking back the role of skipper from John Kostecki, who returns to his TP 52 campaign, while Steve Hayles makes his long expected departure, resigning from the team and opening up a vacancy for 1998 winning navigator Mark Rudiger. Barney Walker, who sailed the first two legs of the race for Brunel, becomes watch captain and American Ken Read takes Ross Halcrow’s place, as the Kiwi, like Kostecki, has other commitments.
Ach, slechter kan het toch niet gaan?quote:Vier veranderingen (drie nieuwe namen) op een bemanning van TIEN. Kan dat goed gaan?
Oh ja hoor, het kan wel degelijk nog slechter gaan voor Ericsson: Brunel doet weer mee!quote:Op woensdag 26 april 2006 11:21 schreef Sandworm het volgende:
John Kostecki![]()
[..]
Ach, slechter kan het toch niet gaan?![]()
quote:Op donderdag 27 april 2006 08:50 schreef JoStro het volgende:
Ja ze hebben een nieuwe sponsor. Kaasboerderij Het Hoekje ziet enorme marketingkansen. Zij staan nl. iedere week op de markt van Heeg. En op die markt komen veel zeilers. Kaasboerderij het Hoekje verwacht dat de investering in het eerste jaar op de markt al terug te verdienen is. De euro is er immers een daalder waard.
Kaasboerderij het Hoekje wilde verder nog kwijt dat de boot is omgedoopt tot CheezeIt en met de schipper van de voormalige Brunel Teamwork is afgesproken dat er een Friese melkboer mee moet varen. De gedachten gaan uit naar Ids Postma. Om alle Friese boeren eerlijke kansen te geven wordt er een selectieprocedure gehouden.
Helaas kan CheezeIt (voormalige Brunel Teamwork) vanwege de selectieprocedure en wat veranderingen aan de boot niet meevaren in de komende etappes. Een friese praam is reeds onderweg naar Baltimore om de boot op te halen.
CheezeIt zal zeker vanaf de InPort van Rotterdam weer meevaren. De verwachtingen zijn hoog. Met een Friese boer aan het roer zal het zeker voro de wind gaan. Een podiumplaats in Goteborg behoort zeker tot de mogelijkheden.
Hé! Wat is dat voor praat?!quote:Op donderdag 20 april 2006 14:31 schreef WEST het volgende:
ik kom wel gewoon één dag naar kakkerlakcity
Een L is een beetje te klein voor me, dus ik dacht anderen er gelukkig mee te makenquote:Op vrijdag 28 april 2006 10:53 schreef JoStro het volgende:
Hey, je zit m'n kansen te verkleinen! Alhoewel....
Jij durft! Zeker geinspireerd geraakt door het verhaal van JoSto?quote:
Brunel heeft toch nooit daggerboards gehad?quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:16 schreef Sandworm het volgende:
[afbeelding]
Ik zit naar de foto's van de Brunel te kijken, maar ik kan nergens de dagger boards ontdekken. Bij de AAB boot zie je dat ze omhoog staan. Zouden ze bij de Brunel omlaag zijn?
Ik zie die zeilers altijd in de weer op van die achterlijke badslippers...quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:39 schreef Sandworm het volgende:
[afbeelding]
Keurig, gastenvlag in stuurboordswand.
quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:02 schreef Landrot het volgende:
[..]
Brunel heeft toch nooit daggerboards gehad?
bron: http://www.brunelteamwork.nlquote:The rest of the day the crew spent rigging and gearing up the boat. Becksie and Mitch were high up in the air most of their day and finished their work on the mast at the end of the afternoon. Others were finetuning the handling system of the dagger boards which finally slide in and out quite easy.
Als je met google.nl google'd jaquote:Op zaterdag 29 april 2006 18:10 schreef Sandworm het volgende:
Zoek op google.com op de volgende zoekwoorden:
see in port race baltimore live
en wat denk je? forum.fok.nl/topic/845935 verschijnt als eerste!![]()
Omdat je voeten misschien nat gaan worden met zeilen en dat gaat natuurlijk vreselijk stinken:P.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:05 schreef Landrot het volgende:
[..]
Ik zie die zeilers altijd in de weer op van die achterlijke badslippers...![]()
Hebben ze wel eens gehoord van veiligheidsschoenen?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |