abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37077205
Weet iemand of er een middeltje is waarmee je plastic dat redelijk vergeeld is weer naar zijn oorspronkelijke kleur kunt krijgen, in mijn geval dus gebroken wit

Dank u
Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.
pi_37077250
zet het eens in de bleek
pi_37077317
Wat voor plastik, en is dit gebeurt door invloed van de zon.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_37077883
Schuurpapier?
pi_37078010
Schuren
pi_37078363
Het is een printer die ik gekocht heb. Ik denk dat het gewoon door de zon komt. Maar ik dacht misschien is er een middeltje dat het toplaagje eraf kan halen zonder dat het echt schade aan richt...
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:34:15 #8
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37081974
Een nachtje in de chloor laten weken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 19 april 2006 @ 06:45:51 #9
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_37086084
Quick 'n Brite, is alleen niet zo goed verkrijgbaar meer...
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  woensdag 19 april 2006 @ 06:46:12 #10
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_37086085
---> LIF
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_37086086
quote:
Op woensdag 19 april 2006 06:45 schreef buzzer het volgende:
Dat is toch voor tanden=
pi_37086091
tandpasta , kan je beetje lichtjes mee schuren
pi_37086096
latex
pi_37091722
Ja ehh, wat zijn nou serieuze reacties en wat niet. Is chloor een optie? Tandpasta? Latex?
pi_37091798
chloor is geen optie er bestaat dan eenmogelijkheid dat je plastic oplost.

Schuren van plastic zou ik niet aan beginnen dan wordt het een grote kraszooi.

De makkelijkste optie is gewoon de plasrtic delen eraf halen en de boel even lakken, dan kun je zelfs de kleur uitkiezen die je wilt hebbeen.
pi_37092008
Een printer is meestal niet wit maar al een beetje getint, door invloed van de zon gaan de kleurstoffen veranderen en hier is niks tegen te doen. Als er gerookt is kun je kijken of het geen nicotine is, afnemenmet ammonia.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_37092044
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:19 schreef Basp1 het volgende:
chloor is geen optie er bestaat dan eenmogelijkheid dat je plastic oplost.
o ja joh? en welke plastick soort is dat dan? ze bestaan wel, maar die worden niet voor printers gebruikt. eerder voor biologisch afbreekbare produkten.
pi_37092294
Ik ben net even met een schuursponsje en wat schuurmiddel aan de gang gegaan rn na hard wrijven wordt ontstaat er wel een witte ondergrond. Ik denk dus dat het er wel af te krijgen is. Heb helaas geen amoniak om te kijken of dat sneller gaat.
pi_37092331
Ik heb wel eens een NES die zo bruin als een halfbloed was weer helemaal sprankelend wit gekregen met WC-eend .
pi_37093958
Ik denk dat ik hem een paar dagen ga laten weken in water en chloor. Hij moet schoon te krijgen zijn, met heel hard schrobben met schuurpapier komen er nu al witte plekken. Ik hoop alleen dat het er na 2 dagen weken, iets makkelijker af gaat.
pi_37094206
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:47 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Ik denk dat ik hem een paar dagen ga laten weken in water en chloor. Hij moet schoon te krijgen zijn, met heel hard schrobben met schuurpapier komen er nu al witte plekken. Ik hoop alleen dat het er na 2 dagen weken, iets makkelijker af gaat.
Nee gek, juist van chloor kan plastic enorm verkleuren (gelig worden). Als je dat eenmaal gedaan hebt is dat proces niet meer terug te keren.
pi_37094246
Chloor is toch een bleekmiddel of niet
pi_37094323
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:59 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Chloor is toch een bleekmiddel of niet
Yep, maar plastic kan er erg door vergelen. Als je chloor op een kledingstuk gooit wordt dat vaak een roze vlek, en ook niet noodzakelijk wit.

Voordat ik lichtmetalen velgen had op m'n 205Lacoste had ik witte wieldoppen. Deze waren al niet heel wit meer, dus dacht ze even met chloor te doen. Effect was dat ze zelfs licht gelig werden. Dat is zo gauw het praktijkvoorbeeld wat ik je kan geven.

Then again, het is jouw printer
pi_37094373
Hm nou dan pleur ik die bak weer in de gootsteen. Net op tijd.
Het was trouwens chlorix is dat hetzelfde als chloor?
pi_37094414
quote:
Op woensdag 19 april 2006 06:45 schreef buzzer het volgende:
Ook niet bij Tell Sell?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_37094451
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:04 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Chlorix bevat onder andere chloor. Of liever gezegd natrium hypochloriet, het actieve bestanddeel van bleekwater.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_37094456
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:04 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Glorix is een chlooroplossing waaraan dikmakers toegevoegd zijn zodat het goed op het oppervlakte van bijvoorbeeld sanitair blijft plakken. Met name handig voor toiletten.

Maar alle chloor die je zo in de supermarktl koopt is een oplossing. Het echte werk is véél te agressief voor normaal gebruik.

Edit: Quick en Brite is volgens mij gewoon bij de Blokker te koop.
pi_37096285
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:02 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Yep, maar plastic kan er erg door vergelen. Als je chloor op een kledingstuk gooit wordt dat vaak een roze vlek, en ook niet noodzakelijk wit.

Voordat ik lichtmetalen velgen had op m'n 205Lacoste had ik witte wieldoppen. Deze waren al niet heel wit meer, dus dacht ze even met chloor te doen. Effect was dat ze zelfs licht gelig werden. Dat is zo gauw het praktijkvoorbeeld wat ik je kan geven.

Then again, het is jouw printer
hmm dat ga ik toch eens uittesten. want als je bijvoorbeeld een wit shirt, dat niet meer zo wit is, weer echt wit wil hebben, dan doe je dat met een verdunde chloor oplossing.

dat een spijkerbroek niet echt wit wordt, komt omdat de kleurstoffen niet volledig worden afgebroken. vergelijk het met het blonderen van donker haar. dan wordt meestal ook niet wit, maar geel. komt door niet volledige ontkleuring. begin je daarentegen met blond haar, dan kun je het spierwit krijgen.
pi_37097271
komt dat vergelen ook niet door de samenstelling van het kunststof?

iets van weekmakers?
pi_37097374
quote:
Philips BX542A: drie toetsen van een zijn donkerder van kleur dan de andere drie. Is het mogelijk om ivoorkleurige toetsen te bleken?

Koop bij de apotheek een flesje waterstof-peroxide 10%. Tip nu voorzichtig met een wattenstaafje met waterstof-peroxide een niet zichtbaar deel van de toets aan om te kijken wat het resultaat is. Werkt het te sterk, verdun dan tot 5%. Werkt waterstof-peroxide niet, probeer het dan met bleekwater. Dit kun je tegenwoordig in stroperige vorm kopen (de meest agressieve). Hiermee doe je hetzelfde. Denk er wel om, dat je de toets weer afsponst, wanneer het juiste resultaat bereikt is. Zorg ook dat waterstof-peroxide of bleekwater niet aan je handen en zeker niet in je ogen komt. En pas ook op voor je kleren. Een paar druppels op je goede kloffie en het wordt gelijk "gepromoveerd" tot in-en-om-het-huis klusjeskloffie.

En nog een waarschuwing: oude kunststof is vaak al wat bros en vertoont craquelé. Chloor en H2O2 zijn oxiderende stoffen (daarom bleken ze) en daardoor zouden de plastic toetsen wel eens versneld kunnen aftakelen (barstjes, brokkelend oppervlak). Dat betekent in ieder geval heel goed afspoelen na de bewerking, helemaal als je chloor gebruikt (daar blijven resten van achter die nog actief kunnen blijven). Het is moeilijk te voorspellen of het plastic er tegen kan. probeer het op één toets en kijk na een half jaar nog eens of hij er nog steeds goed bij staat.

Om het breken van het plastic te voorkomen, kun je de holle achterkant van de toets voorzichtig volgieten met epoxyhars ter versteviging. Met bepaalde soorten knoppen, waar de weekmaker uit verdwenen is doe ik dat ook altijd.
bron

Misschien heb je er wat aan.
pi_37098796
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:15 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

hmm dat ga ik toch eens uittesten. want als je bijvoorbeeld een wit shirt, dat niet meer zo wit is, weer echt wit wil hebben, dan doe je dat met een verdunde chloor oplossing.

dat een spijkerbroek niet echt wit wordt, komt omdat de kleurstoffen niet volledig worden afgebroken. vergelijk het met het blonderen van donker haar. dan wordt meestal ook niet wit, maar geel. komt door niet volledige ontkleuring. begin je daarentegen met blond haar, dan kun je het spierwit krijgen.
Ben ik met je eens, maar het plastic van zo'n printer bevat 99% zeker kleurstoffen die reageren met het Chloor. Daarbij is ongekleurd textiel (een wit shirt) anders dan plastic. Het shirt wordt inderdaad witter met bleek, maar verteert ook deels. Het verteren van het plastic geeft volgens mij de gelige kleur.
pi_37111525
Nog meer suggesties...?
pi_37111852
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:38 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Nog meer suggesties...?
tip-ex?
pi_37116879
Jif/Cif? (voorzichtig wel)
pi_37220354
Ik zou vloeibaar schuurmiddel proberen (icm met een schuursponsje) en dan voorzichtig, met een beetje water, poetsen.
  zondag 23 april 2006 @ 18:28:07 #36
64781 bonke
pipo koeie
pi_37220417
choor. ciff, tandpasta
probeer ze allemaal
ps: miet tegelijk he
pies on joe toe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: