abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 april 2006 @ 11:17:43 #226
11682 Moonah
Jolie femme
pi_37180723
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 11:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Volgens mij ben je dan op slag weer een soort van puber toch?
Nee, da's dan toch anders. Ik heb 3x eerder samengewoond, uit een soort onbezonnenheid, "Oh leuk, ja doen we, ik heb nu toch geen leuk eigen huis", dat soort argumenten.
Terwijl nu voelt het heel erg echt en serieus en volwassen.
Naja, dat ben ik inmiddels natuurlijk ook al lang.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_37180805
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:21 schreef Neuk het volgende:
Mijn dromen dan:
Droomde ik gister over hele grote eieren, vandaag belde ik 2 van mijn broers dat het kind er was. Kijken ze in de wieg, ligt daar een baby met het hoofd van mijn 3e broer
ja, die dromen.... vreselijk idioot soms!

Laatste stond er een stuk in het AD magazine over dromen. Er schijnen maar twee groepen mensen te zijn die dromen hebben waar ze bewezen wat aan hebben: slachtoffers van groot trauma en zwangere vrouwen.
De slachtoffers wegens vanzelfsprekende reden: zij verwerken door veel te dromen dat wat gebeurt is.

Zwangere vrouwen verwerken echter van te voren al wat er zou kunnen gebeuren. Het bleek dat vrouwen die tijdens hun zwangerschap veel (angst)dromen hebben over wat er allemaal met het kind zou kunnen gebeuren ná de bevalling een veel minder grote kans hadden op een postnatale depressie omdat ze al hun angsten al een keer hadden doorgemaakt en verwerkt
pi_37181180
Pooh heb nogal wat los gemaakt hierzo.
Maar zoals ik al zei ik vind het ook helemaal niet leuk om te klagen. Heb eigenlijk helemaal nix te klagen. Mag blij zijn dat ik na mijn miskraam zo snel weer zwanger ben geworden, moet blij zijn dat ik al zwanger kan worden. En dat ben ik ook. Echt waar wel.
Maar ik had echt zo gehoopt dat na die eerste 17 weken waarin ik zo ziek ben geweest dat het leuker zou worden. Dat ik echt zou genieten van het getrappel in mijn buik. En dat ben ik ook. Als ie maar trappelt wanneer ik dat wil en niet wanneer ik wil slapen En had ook gehoopt dat ik weer normaal kon eten, maar dat kan ook nog steeds niet. Het zijn gewoon de kleine dingen bij elkaar opgeteld die het hem doen.

Maar toch ben ik wel blij dat ik zwanger ben hoor, maar zal nog blijer zijn als de kleine er strax is!! (Misschien )
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zaterdag 22 april 2006 @ 11:41:01 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37181204
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 11:17 schreef Moonah het volgende:
Nee, da's dan toch anders. Ik heb 3x eerder samengewoond, uit een soort onbezonnenheid, "Oh leuk, ja doen we, ik heb nu toch geen leuk eigen huis", dat soort argumenten.
Terwijl nu voelt het heel erg echt en serieus en volwassen.
Naja, dat ben ik inmiddels natuurlijk ook al lang.
Ja ok, maar toch... ik bedoelde idd het spannende 'wat is dit echt' zeg maar. Het volwassen enzo.
Iig vind ik het echt superleuk!
  zaterdag 22 april 2006 @ 11:47:53 #230
11682 Moonah
Jolie femme
pi_37181359
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 11:41 schreef Brighteyes het volgende:

Iig vind ik het echt superleuk!
Ik ook hoor.
Ghihihi, heb ook echt zin om die vloer uit te gaan zoeken, behangetjes te kijken, te bespreken wat wel wat niet bij elkaar staat van 2 huishoudens....
Nesteldrang? Welneeeee.....

/offtopic
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 22 april 2006 @ 11:52:57 #231
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_37181465
Moonah, oktoberkindjes zijn leuk!!!!!!

Nog even over gisteravond. Ik weet echt uit eigen ervaring dat zwanger zijn niet altijd die roze wolk is waar ze het altijd over hebben, maar probeer het een beetje te relativeren. Het duurt maar 9 maanden en je krijgt er zoiets leuks voor terug. Ik heb echt spijt dat ik er niet meer van heb genoten en ik zou het jammer vinden als anderen met hetzelfde gevoel rond zouden lopen als het kindje er eenmaal is.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:02:13 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37181709
Ik vind het altijd heel moeilijk. Ik had een vriendinnetje die op een gegeven moment ging zitten miepen over kwabjes bij d'r oksels of zo. En toen had ik echt zoiets van 'Ga jij lekker de volgende keer je kindje adopteren of zo! '.
Ik vond dat zo stom, je krijgt toch een kindje! Hoe durf je dan te klagen zeg maar.

Maar goed, zeker ook door hier te lezen snap ik inmiddels wel degelijk dat zwanger zijn niet altijd alleen maar leuk hoeft te zijn, maar ik denk ook wel dat mensen het hier eerder uit durven te spreken omdat je irl toch mss niet zo makkelijk durft toe te geven dat je het eigenlijk helemaal niet zo leuk vind.
Dat is net als dat je in een dagboek eerder eerlijker zal zijn over hoe je je voelt. Omdat je ergens mss toch wel het gevoel hebt dat je blij 'moet' zijn en het maar leuk 'moet' vinden.

Ik heb soms dit topic in gedachten wel eens Zeur & Geklaag genoemd ipv waar de Z&G voor staan want soms vind ik dat het geklaag wel eens de overhand krijgt idd.

En ik kan me idd ook voorstellen dat het voor diegenen die dolgraag zwanger zouden willen zijn maar waarbij het niet lukt het niet leuk is om te lezen dat mensen hier af en toe verzuchten dat het echt niet leuk is, maar zoals eerder ook gezegd, dan zou je bijna niets meer mogen zeggen omdat er altijd wel ergens iemand is die er door gekwetst zou kunnen worden.
Het mooie is juist dat er hier ruimte zou moeten zijn voor alle gevoelens. Want de een baalt al van de striae, terwijl een ander 9 maanden lang de longen uit d'r lijf kotst. Zou de eerste niet mogen klagen dan? Tov die 9 maanden kotsen niet, maar tov haar eigen ongemakken toch wel...
pi_37181829
Oh maar genieten doe ik ook wel. Als ik 's avonds op de bank lig en ik kan echt duidelijk contact met de kleine maken, als ik in de stad zoveel leuke kleertjes zie die ik allemaal wel wil kopen, dat het wachten op de babykamer zo lang duurt , dat mijn ma weer leuke kleertjes heeft gekocht en dat we mijn pa nog steeds in twijfel hebben of we nu een jongen of een meisje krijgen. En ik vind het heerlijk dat iedereen kan zien dat ik zwanger ben en dat ze vragen hoelang ik nog moet enzo. En geniet er zelfs van dat de hond in de gaten krijgt dat er in mijn buik toch wel iets aan de hand is
Kortom ik geniet genoeg
Liefde
pi_37182056
Ik denk dat het tijd wordt dat ik me hier heel voorzichtigjes kom aanmelden
Na de 4e IVF poging zijn we zwanger (zoals de plaatjes lieten zien ws van een baby ) en waarschijnlijk mogen we zo rond 27 november de kleine ook echt vasthouden!
Tot nu toe al 2 echo's gehad 1 op 6 weken met een kloppend hartje en daarna met 8 weken waar al zoveeeeel meer te zien was! We durven ook bijna te geloven dat het nu echt gaat gebeuren, of aan het gebeuren is en hebben al een paar kleine dingetjes gekocht.

Aangezien ik wel gelurkt heb maar weinig getikt nog even een feli voor PM girl met de goeie uitslag van de punctie!
En verder speelt de dementie me ernstig vaak parten dus ik vergeet de komende tijd vast ook nog heel veel.

Ow en eventjes kort inhakend op de lopende gesprekken; nee een roze wolk is geloof ik een illusie. Ik vlieg zelf de weken door zonder al teveel kwaaltjes, hooguit wat dement en extra vermoeid. Maar toch kan ik me heel goed voorstellen dat er bv zwangerschappen helemaal niet lekker verlopen. Ik kan zelf niet tegen overgeven dus ik ben echt reteblij dat ik dat tot op heden niet hoef. Als je het wel zou moeten kan dat een behoorlijke domper zijn (eufemistisch uitgedrukt). Dames met BI worden ook nog eens enorm in hun dagelijkse leven en in de bewegingsvrijheid belemmert dus tja dat is ook zeker geen roze wolk. En wat is er nu fijner dan wat steun te vinden in je al dan niet virtuele vrienden die misschien zelfs ervaringen met je kunnen uitwisselen of tips delen? En een klein voordeeltje van internet; als je er even niet tegen kunt dat er 'gemiept' wordt lees je er lekker overheen. Geloof niet dat het verplicht is op iedereen te reageren (anders heb ik een heel groot probleem nu al vanwege de dementie ) en degene die even haar (of zijn) hart wil luchten is ook op zoek naar het luchten en wat tips, ervaringen en steun. Dus wat mij betreft; 'miep' away en gooi het er lekker uit!
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:18:47 #235
3142 m@x
pi_37182108
Gefeliciteerd Tajno
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:48:33 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_37182754
Tajno, van harte joh!! wat leuk!!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:41:28 #237
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_37183908
Tajno
Welkom hier! Ik begrijp dat er dus toch eentje is blijven zitten (er waren toch twee embryo's teruggeplaatst?)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_37184558
Tajno, gefeliciteerd en welkom!!!
  zaterdag 22 april 2006 @ 14:49:09 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37185356
Tajno! Gefelicteerd en welkom!
  zaterdag 22 april 2006 @ 15:42:50 #240
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_37186460
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 12:02 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vond dat zo stom, je krijgt toch een kindje! Hoe durf je dan te klagen zeg maar.
En dat vond ik zo moeilijk tijdens mijn zwangerschap. Ik was ook zo iemand die niet op een roze wolk zat. Wel wat klachten, maar geen super zware zwangerschap, en toch ook niet die roze wolk. Maar dat dan nergens kwijt kunnen want je MOET genieten van je zwangerschap. Tuurlijk ben je blij dat je zwanger bent en dat je een kind krijgt en zijn er genoeg momenten dat je er volop van geniet. Maar er zijn -helaas- ook momenten dat je er even wat minder van geniet, en hoe suf die kwaaltjes misschien zijn/lijken, op dat moment zit je dat dan dwars. En ik vind dat je dat ook gewoon moet kunnen zeggen. En natuurlijk moet het negatieve niet overheersen, maar dat is hier nu totaal niet het geval naar mijn idee.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 22 april 2006 @ 15:46:27 #241
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_37186538
Owjah en niet lullig bedoeld ofzow, maar dit is een topic over zwangerschap en geboorte. Kan me goed voorstellen dat zulke klaag-dingetjes niet leuk zijn om te lezen voor mensen die dolgraag zwanger zouden willen worden maar waarbij dat helaas niet lukt. Maar no offence, dan is dit misschien niet het beste topic om mee te lezen.... Daarnaast kan ik me ook goed voorstellen dat als iemand loopt te zwijmelen over de leuke kanten van de zwangerschap, dat iemand die ongewenst kinderloos is dat ook pijnlijk kan vinden om te lezen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_37187303
Jij drukt dus precies uit wat ik wilde zeggen texelonia, maar wat ik niet helemaal goed verwoord kreeg.

En ik denk dat dingen en emoties hier gauw heel extreem lijken omdat het moment opnames zijn. Misschien voelt iemand zich 10 minuten later alweer een stuk roze wolkeriger (al dan niet door t even hier kwijt te kunnen), maar post dat dan niet omdat ze iets heel anders is gaan doen.
pi_37187416
27 november 2006: Tajno
5 december 2006: Mwanatabu
9 december 2006: Stiekemurd

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:54:29 #244
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_37187972
Catoot? CATOOT? CATOOOOOOOT?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:54:55 #245
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_37187978
Tajno, gefelicteerd!!!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_37188094
Tajno gefeliciteerd

Catootje, wat eh......
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_37188637
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:23 schreef Tamea het volgende:
Jij drukt dus precies uit wat ik wilde zeggen texelonia, maar wat ik niet helemaal goed verwoord kreeg.

En ik denk dat dingen en emoties hier gauw heel extreem lijken omdat het moment opnames zijn. Misschien voelt iemand zich 10 minuten later alweer een stuk roze wolkeriger (al dan niet door t even hier kwijt te kunnen), maar post dat dan niet omdat ze iets heel anders is gaan doen.
Ja dat is zo. Misschien hebben sommige idd dat ze een dagje een dip hebben. maar dat heb ik dus absoluut niet. Heb denk ik al met al 3 weken leuk gevonden om zwanger te zijn. Dat was week 17 t/m week 20. Dus nu al 5 weken weer niet.
Maar ja weet dat ik er nix aan kan veranderen en gewoon de 40 weken uit moet gaan zitten
Liefde
pi_37188714
Tajno gefeliciteerd

hmm probeert Catoot wat te zeggen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 22 april 2006 @ 17:35:12 #249
3142 m@x
pi_37188901
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 15:46 schreef texelonia het volgende:
Owjah en niet lullig bedoeld ofzow, maar dit is een topic over zwangerschap en geboorte. Kan me goed voorstellen dat zulke klaag-dingetjes niet leuk zijn om te lezen voor mensen die dolgraag zwanger zouden willen worden maar waarbij dat helaas niet lukt. Maar no offence, dan is dit misschien niet het beste topic om mee te lezen.... Daarnaast kan ik me ook goed voorstellen dat als iemand loopt te zwijmelen over de leuke kanten van de zwangerschap, dat iemand die ongewenst kinderloos is dat ook pijnlijk kan vinden om te lezen.
Ik vind het altijd zo'n dooddoener dat er in dit soort situaties wordt geroepen dat je het maar niet moet lezen als het je niet bevalt (ehm, misschien niet zo'n gepaste term in deze context ). Iedereen vindt het geweldig als hier meegejompeld en gejuicht wordt(om van kus-knuffel-kroel nog maar niet te spreken ) maar als er dan een kritische kanttekening wordt geplaatst dan wordt er opeens gezegd dat je het dan maar niet moet lezen of dat je in het topic eigenlijk toch niet zoveel te zoeken hebt. Dat vind ik persoonlijk altijd een beetje jammer.
  zaterdag 22 april 2006 @ 17:35:52 #250
3142 m@x
pi_37188922
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:29 schreef Catootje het volgende:
27 november 2006: Tajno
5 december 2006: Mwanatabu
9 december 2006: Stiekemurd