Nav het kwaadaardige TV-optreden van Ronald heb ik vanochtend een woedende email gestuurd naar de redactie van Buitenhof:quote:Ephimenco/Trouw
http://www.trouw.nl/dever(...)islamitisch+opgevoed
Niet alle stukjesschrijvers slagen er in een waardige polemiek te starten. Want zoals het geval is in elke beroepsgroep, heb je in het columnistendom beunhazen en knoeiers voor wie feiten en argumenten maar quantité négligeable zijn.
Ze wroeten in de privé-sfeer van de tegenstander en doen er alles aan om hem te diskwalificeren of in diskrediet te brengen. Voor dit soort ’polemisten’ zijn alle slagen geoorloofd: opvoeding, etnische komaf of vermeende politieke voorkeur van de tegenstander worden in de discussie betrokken. Dat Ronald Plasterk tot deze categorie behoort, is sinds afgelopen zondag een vaststaand feit. In het tv-programma Buitenhof las hij een column voor waarin hij drie critici van het islam-rapport dat onlangs door de WRR is gepubliceerd, diskwalificeerde. Hij deed dit niet op basis van argumenten maar probeerde aan te tonen dat het oordeel van die drie door hun etnische komaf en getraumatiseerde jeugd behoorlijk was vervuild. Vervolgens stelde hij de drie allochtone ’prominenten’ gelijk met degenen die ze bestrijden: islamitische activisten, lees extremisten en fundamentalisten. In de tekst van Plasterk vind ik mijn naam naast die van Afshin Ellian en Ayaan Hirsi Ali terug. Een grote eer overigens. Het probleem voor Plasterk is niet alleen dat hij een onwelriekende techniek gebruikt, maar dat hij finaal onderuit gaat door feiten bij elkaar te liegen. Zo schreef hij: ’Wat mij aan deze reacties opvalt is dat Ellian, Ephimenco en Hirsi Ali, afkomstig uit Iran, Algerije en Somalië, precies de reactie hebben die de regeringen in die landen altijd hebben als er kritiek komt: schelden, tieren, en dreigen met hervormen. Ze zijn alledrie streng islamitisch opgevoed, en hebben de islam nog in elk haarvat, ze zijn vol islamitisch activisme.’ Het is niet de eerste keer dat in de bruine regionen waar knoeiers spartelen, men Hirsi Ali op grond van haar jeugdverleden probeert te treffen. Nieuw is dat Afshin Ellian een ’streng islamitische opvoeding’ wordt aangepraat. Bijna iedereen in Nederland weet dat deze hoogleraar rechtsfilosofie in een liberaal Iraans gezin is groot gebracht. Wat mij betreft is de fout van Plasterk nog onvergeeflijker: van een islamitische jeugd kan ik me niets herinneren. Maar over mijn katholieke opvoeding (niet streng, niet traumatiserend maar als misdienaar zingevend en vrolijk) heb ik al zo vaak geschreven. Speciaal voor de documentatiemap van Ronald: Op 16 december werd ik in de Notre-Dame te Oran gedoopt, op 11 mei 1969 deed ik mijn plechtige communie in de Église Saint-Jean de Malte te Aix-en-Provence. Dat hij mij ook nog voor Nederlander aanziet en als rechtse ideoloog neerzet geeft deze grap een hoog 1 april gehalte. Voor Plasterk geldt hetzelfde als voor de opstellers van het islamrapport: hij presenteert zich als wetenschapper maar is niets meer dan een knoeier die met feiten en intellectuele integriteit gebrouilleerd is. De mogelijkheid om die babbelaar ooit op een ministerpost terug te vinden (bijvoorbeeld in Bos 1 voor de PvdA) doet me eerlijk gezegd huiveren. Vanzelfsprekend verwacht ik nu dat de man zijn verzinsels in een volgende Buitenhof publiekelijk terugneemt.

Nee, Ellianquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:48 schreef stukovich het volgende:
het is Elian toch

Wat een geweldige opmerking, daar hebben ze bij het Buitenhof vast niet van terug. Uiteraard zullen ze je daardoor ook zeer serieus nemenquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:37 schreef Ippon het volgende:
volgens goed gebruik van de linkse dogmatiek

Dat verpest gelijk die hele mail inderdaad.quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat een geweldige opmerking, daar hebben ze bij het Buitenhof vast niet van terug. Uiteraard zullen ze je daardoor ook zeer serieus nemen

Ik hoop alleen maar dat ze mijn mailtje naar Ronald toesturen. De VVD heeft dat ook eens gedaan bij een email die ik aan hen had gestuurd nav een schaamteloze TV-optreden van Ayaan - althans ik heb een email gekregen van de VVD waarin stond dat ze dat zouden doen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat een geweldige opmerking, daar hebben ze bij het Buitenhof vast niet van terug. Uiteraard zullen ze je daardoor ook zeer serieus nemen

Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:59 schreef Ippon het volgende:
Anyway, ik hoop dat die leugenachtige prof mijn commentaar onder ogen krijgt. .

Ja, dat was idd erg opvallend.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:01 schreef McCarthy het volgende:
ik vond dat stukje van plasterk ook opvallend slecht.
het was ook opvallend stil nadat hij het had voorgelezen, niemand klapte of zo

...beetje blind?quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:01 schreef Ippon het volgende:
vervalt

Ik vind mijn email erg goed. Jouw commentaar vind ik niet veelzeggend.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Als ik het Buitenhof was, zou ik alleen inhoudelijk sterke emails doorsturen. Jouw brief valt daar absoluut niet onder: teveel doordrenkt met linkse cliché's.
Probeer het dus nog eens en schrijf eens een mail zonder links / rechts te gebruiken......je kan het wel!

quote:Gebonden
HP/De Tijd, 3 maart 2006
Een informatief persbericht van de PvdA: Buitenhof-columnist Ronald Plasterk maakt deel uit van de commissie die het ontwerp-verkiezingsprogramma voor 2007 gaat schrijven.
Rob de Lange, eindredacteur van Buitenhof, graag uw reactie.
“Eh, als je het niet erg vindt, wil ik dat persbericht eerst even lezen.”
Dit is de portee.
“Toch wil ik het eerst lezen.”
Juist. Ik mail het u en bel over tien minuten terug, akkoord?
“Prima.”
Tien minuten later staat De Lange’s gsm uit. Weer een kwartier later belt hij terug.
“Ik zie dat het een heel brede commissie is. Bovendien is het helemaal geen geheim dat Plasterk lid is van de PvdA. Ooit was hij zelfs gemeenteraadslid in Leiden.”
In zijn studietijd, ja.
“Kijk, inderdaad heeft Plasterk regelmatig columns geschreven die je PvdA-minded kunt noemen, maar we zoeken altijd een balans. Oud-columnist Paul Cliteur zat bij de Teldersstichting van de VVD en Anton Zijderveld was actief CDA-lid.”
Zitting nemen in een programma-commissie gaat een flinke stap verder. Er komen nota bene verkiezingen aan.
“Er zijn maar weinig columnisten die níet tot een bepaalde stroming behoren. Dat maakt hen vaak juist zo goed.”
Plasterk is niet langer een ongebonden denker. Daarom kondigen uw presentatoren hem de komende tijd ongetwijfeld aan met: ‘Dan nu het woord aan columnist Ronald Plasterk, lid van de programmacommissie van de PvdA.’
“Och, dat lijkt me niet nodig.”

Ik heb dan ook niet de behoefte dat mijn commentaar door Ronald Plasterk gelezen moet wordenquote:Op dinsdag 18 april 2006 15:03 schreef Ippon het volgende:
Ik vind mijn email erg goed. Jouw commentaar vind ik niet veelzeggend.![]()

nee, je moet het totaal anders aanpakken. Je moet de VVD mailen en zeggen dat je doodziek wordt van die leugens die ze op de PO rondstrooien. Krijg je een mailtje terug dat ze het volkomen met je eens zijnquote:Op dinsdag 18 april 2006 15:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Als ik het Buitenhof was, zou ik alleen inhoudelijk sterke emails doorsturen. Jouw brief valt daar absoluut niet onder: teveel doordrenkt met linkse cliché's.
Probeer het dus nog eens en schrijf eens een mail zonder links / rechts te gebruiken......je kan het wel!

Ja geweldig.....precies de juiste politieke partij daarvoor. Heel handig hoor, een steunbetuiging sturen. Wil je het veranderen, zul je toch echt bij de rest van de partijen moeten zijn.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:08 schreef McCarthy het volgende:
nee, je moet het totaal anders aanpakken. Je moet de VVD mailen en zeggen dat je doodziek wordt van die leugens die ze op de PO rondstrooien. Krijg je een mailtje terug dat ze het volkomen met je eens zijn
Geeft meer voldoening

Dan kun je beter Plasterks e-mailadres opzoeken. Ik weet niet bij welke uni hij zit, Leiden geloof ik.quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:59 schreef Ippon het volgende:
[..]
Ik hoop alleen maar dat ze mijn mailtje naar Ronald toesturen. De VVD heeft dat ook eens gedaan bij een email die ik aan hen had gestuurd nav een schaamteloze TV-optreden van Ayaan - althans ik heb een email gekregen van de VVD waarin stond dat ze dat zouden doen.
Anyway, ik hoop dat die leugenachtige prof mijn commentaar onder ogen krijgt. .

Navelstaren heet dat.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:08 schreef McCarthy het volgende:
[..]
nee, je moet het totaal anders aanpakken. Je moet de VVD mailen en zeggen dat je doodziek wordt van die leugens die ze op de PO rondstrooien. Krijg je een mailtje terug dat ze het volkomen met je eens zijn
Geeft meer voldoening

Ik denk dat de meeste columnisten wekelijks bakken vol post ontvangen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:04 schreef Ippon het volgende:
Ik verwacht wel dat ik niet de enige email/briefschrijver ben. Ronald komt na het seizoen niet meer terug want anders zou de Publieke Omroep zich wel erg belachelijk maken.

Wat een onzin. Sterker nog: Ik vind zelfs dat politici zélf best columns mogen houden op de tv.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:04 schreef McCarthy het volgende:
Over plasterk (rare naam, kan hij hard piesen of zo) gesproken
http://www.geocities.com/(...)lasterk03032006.html
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |