abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38611698
ja ik weet het, honden in het asiel, ook heel zielig enzo.
Ik ben er nog niet uit wat ik doe, wie weet neemt me pa er wel eentje voor me mee, moet ik dan zeggen hey pa rij maar terug ik wil ze niet.

Ik zal eerst paar dingen moeten doen,

-is mijn balkon wel geschikt, ( ik ga op de 1e verdieping wonen en heb buurkinderen,allemaal allochtonen nee geen sorry! over wat er nu komt: die weten vaak niet hoe ze moet dieren moeten omgaan en ben er van overtuigd dat ze troep naar me konijn gaan gooien! enzovoorts! ik zie al hoe bang en dom ze zijn t.o. onze hond)

- watvoor hok laat ik bouwen (een handige harry ken ik wel)
- of kies ik voor een binnen konijn, en mag ze los onder toezienoog van mij op balkon.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  woensdag 7 juni 2006 @ 10:50:48 #227
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_38619086
Als deze reden je niet overtuigd om geen konijn bij de dierenzaak te halen, dan weet ik het ook niet meer..

Vorige week maandag is onze Bibi bezweken aan haar Pasteurella infectie..

De woensdag ervoor er mee naar de dierenarts toe geweest. Verteld dat ze wild wordt van de antibiotica injecties, en dat de 2e kuur niet veel geholpen heeft. Na langdurig overleg met m'n vriendin toch uiteindelijk maar besloten de 3e kuur te proberen. Niet omdat het genies voor ons vervelend is, maar omdat het beestje het zelf steeds vervelender ging vinden zo langdurig te niezen. En niet geschoten is altijd mis, toch? Voor hetzelfde geld slaat die kuur wel aan en is de kwaliteit van leven van het beestje er een stuk beter op geworden. Dus het er maar op gewaagd.
Diezelfde avond dus de eerste injectie gegeven. 2 dagen erna nog 1, en dit zouden wij dan 2 weken vol moeten houden. Enfin, in het verleden ook gedaan met de andere kuren en dat ging ook gewoon goed, ondanks dat het resultaat uit bleef.

Maandag overdag is m'n vriendin wat eerder naar huis gegaan en ze treft daar Bibi aan, hijgend, niet etend. Ermee naar de dierenarts gegaan, die adviseerde de kuur af te maken en dat het waarsch. allemaal wel goed zou komen. Dwangvoeding meegekregen voor het geval dat, omdat m'n vriendin ze s'middags ook niet meer had zien eten.
Toen ik thuis kwam konijn op schoot genomen. Ze was helemaal loom, en het ergste ervan, heel d'r neusje en nu ook d'r mondje zat onder het snot.. Schoongemaakt en besloten maar even aan te kijken. Logischerwijs zou je verwachten dat het snot/abcesje in de neus kleiner wordt door de antibiotica en daardoor de rotzooi eruit gaat lopen. In d'r ren gezet en daar was ze opeens enigzins levendig, totdat ze ongeveer na een uurtje elke keer om viel.
Hierna werd het steeds erger. In d'r hok gezet en hier rende ze letterlijk tegen het hok omhoog. Kon in het geheel geen adem meer halen, en had het stik benauwd. Toen geen minuut meer gewacht en in de transporter naar de DA. Daar aangekomen heeft de DA even meegekeken en uiteindelijk gezamelijk de knoop doorgehakt en besloten het beestje in te laten slapen, omdat het er echt niet beter op werd. Ze was echt aan het lijden, dus ja, wat moet je dan? Dierenarts was heel vriendelijk en ondanks dat de kliniek/praktijk al dicht was ons toch nog "geholpen". Bibi is heel rustig op mijn schoot in slaap gevallen.

Tsjah, het is niet anders. Beestje was al ziek bij aanschaf, en zonder die kuren was ze waarsch. al veel eerder dood geweest. In de natuur had ze waarsch. nooit een echte kans gehad. We zijn nu een week verder en beginnen er rustig over na te denken misschien een ander konijntje te gaan halen. Het hok staat er nog om te desinfecteren met Dettol, maar ik weet niet of ik nog een nijn neem. Het was zeker een lief beestje, maar het verdriet dat je er toch van hebt als ze overlijden door iets war je geen f*ck tegen kan doen..

Bibi, dank je voor je gezelschap de korte tijd dat je hier geweest bent. Rust zacht kleintje. Het ga je goed.

In de bank aan het chillen

Aan het relaxen.. In het nijnentoilet!
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_38620462

Ach, wat vreselijk zielig voor Bibi en voor jullie! Wat een prachtig konijntje was ze zeg, arm beestje.

Super met hoe veel moeite en liefde jullie hebben geprobeerd haar te helpen, en wat klote dat het niet is gelukt. Heel veel sterkte.
Fijn wel dat de dierenarts er was op het eind, maar toch een vraagje aangezien ze wild werd van de antibiotica. Had je wel helemaal het gevoel dat de arts deskundig was? Veel antibioticumsoorten zijn namelijk niet geschikt voor konijnen. Verder niets gezegd als dit niet het geval was hoor.

Ik snap ook de twijfel over het nemen van een nieuw konijntje... het is zwaar klote om een geliefd huisdier te verliezen. Aan de andere kant... alles en iedereen gaat dood, je kunt alles wat je hebt kwijtraken. Het zou doodzonde zijn je door angst te laten tegenhouden om te genieten van alles. Hoe kapot ik er ook van was dat mijn konijntje is overleden, ik ben heel blij met en dankbaar voor de lange tijd dat ik van hem kon genieten, en ook heel blij dat hij zo'n fijn leven heeft gehad. Bij een ander was hij misschien al tien keer dood geweest.

Ik snap je angst ook voor dierenwinkelkonijntjes (en vind het ook zonde dat sommige mensen te egoïstisch zijn om in dezen een goede afweging te maken), maar (gaan we weer ) bij een opvang hoef je voor dit soort dingen veel minder bang te zijn. Een konijn kan altijd ziek worden, maar bij een opvang zullen ze altijd eerlijk zijn over de gezondheid van een konijn, en geven ze een ziek, zwak of ouder beest ook niet aan de eerste de beste mee: ze zoeken daarvoor juist iemand die dat soort zorg aankan en aanwil.

Als je toch besluit weer een konijntje te nemen, dan heel veel plezier met uitzoeken, en ehm FOTO'S!
  woensdag 7 juni 2006 @ 12:30:40 #229
48067 neo2000
pi_38621729
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:44 schreef Melusine het volgende:

<snip>
Fijn wel dat de dierenarts er was op het eind, maar toch een vraagje aangezien ze wild werd van de antibiotica. Had je wel helemaal het gevoel dat de arts deskundig was? Veel antibioticumsoorten zijn namelijk niet geschikt voor konijnen. Verder niets gezegd als dit niet het geval was hoor.
Ja, dat wel. Beestje werd gewoon panisch als ze weer een spuit moest. Maar dat kon ik me ook wel voorstellen, 2 personen die haar vasthouden en dan om de dag hetzelfde ritueel van jongs af aan. Kan mezelf voorstellen dat het stressvol was voor het beestje.
Bij de eerste 2 kuren heb ik op internet gezocht wat de antibiotica precies doet. Eerste keer Baytrill meegehad, dit wordt vaker gebruikt bij infecties en ontstekingen bij huisdieren. Ook bij konijnen. 2e keer een ander middel gehad, dit ook nog opgezocht op internet. De 3e keer niet meer gedaan, omdat het biede andere keren ook goed gegaan is. (wel weer ander middel)
Ach, ik zoek het daar ook niet achter. In het begin hebben wij ook wel twijfels gehad, of we ze niet teveel hebben gegeven o.i.d.. We hebben ons gewoon aan de instructies van de DA gehouden en het leek zelfs even beter te gaan met d'r. Aan de andere kant, ook al is daar iets fout gegaan, haar ermee terughalen doe je ook niet. Is nu eenmaal zo gelopen.
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:44 schreef Melusine het volgende:
<snip>
Ik snap je angst ook voor dierenwinkelkonijntjes (en vind het ook zonde dat sommige mensen te egoïstisch zijn om in dezen een goede afweging te maken), maar (gaan we weer ) bij een opvang hoef je voor dit soort dingen veel minder bang te zijn. Een konijn kan altijd ziek worden, maar bij een opvang zullen ze altijd eerlijk zijn over de gezondheid van een konijn, en geven ze een ziek, zwak of ouder beest ook niet aan de eerste de beste mee: ze zoeken daarvoor juist iemand die dat soort zorg aankan en aanwil.

Als je toch besluit weer een konijntje te nemen, dan heel veel plezier met uitzoeken, en ehm FOTO'S!
M'n vriendin is het daar niet echt zo mee eens, maar ik wel. Als ze er eentje wil dan liever gisteren dan vandaag. Als we besluiten er eentje gaan halen wordt het er een bij de opvang vandaan, die ook al iets ouder is dan deze. Bibi was net krap aan 6 weekjes, zo'n beestje heeft nog geen weerstand.
Heb Bibi tegen beter weten in bij de dierenzaak vandaan gehaald. Stom, stom. Maar ja, ook nu weer zo weinig tegen te doen. Leuk detail: M'n vriendin is nog langs geweest bij de dierenwinkel om er wat van te zeggen dat ons Nijntje ziek was.. Kreeg ze zo'n reaktie van: "Tsjah, dat kan gebeuren he..? Oh, is het ook besmettelijk? Dan zal ik de rest van de knaagdieren er maar eens tegen behandelen." Nou, dat kan dus niet gebeuren, als die mensen begaan waren met hun beesten en het niet alleen als handel beschouwden dan hadden ze eerder gemerkt dat alle beesten alles bij elkaar niesten daar. Aangezien Pasteurella zeer besmettelijk is, lijkt het mij moeilijk te missen. En er is geen echte behandeling tegen, dus ze hebben ofwel al die konijnen de nek omgedraaid of alsnog ziek verkocht. Wij waren er na 1 dag al achter dat er iets niet helemaal goed was met Bibi, omdat ze veel te veel niesten. Lijkt me niet dat je dat mist als er 6 konijnen en 4 cavias in 1 ren in je winkel staan.

M'n schoonmoeder komt nog regelmatig in die dierenzaak (wij dus uit principe niet meer, beetje zieken beesten verkopen daar ) en heeft ze er ook nog eens op aangesproken. Wat ze nu zeiden: "Oh, jammer om te horen joh. Nou, als het beestje dood gaat, mogen ze wel gratis een NIEUWE uit komen zoeken.." Nee, ik zal godver nog een ziek konijn komen halen.. Klote lui.
Maar als er ander nijntje komt, dan volgen er uiteraard foto's..
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_38622081
De meeste dierenwinkelhouders zijn gewoon klootzakken. Dat verhaal van jou, echt om boos te worden. Zes weken is inderdaad ook te jong!! Wat een reactie ook op jullie, echt belachelijk.
Ik ken het wel hoor, hier zit ook zo'n ongeïnteresseerde dierenwinkel, met konijnen die veel te klein behuisd en veel te jong zitten te stressen. Als je daar naar vraagt halen ze ook hun schouders op. Hoewel ze letterlijk naast de deur zitten, boycotten wij ze nu ook: verderop zit namelijk een heel erg diervriendelijke winkel (prijs voor gewonnen ed), daar gaan we nu gewoon heen. Mooi pech voor die andere, want we geven best wat uit elke keer.
Ik heb me echt gerealiseerd dat dierenwinkels vaak geen fuck om beesten geven (een generalisatie natuurlijk, zie de diervriendelijke zaak die ik noemde, maar het gaat meestal op). Ze zien al die hamsters, katjes, cavia's en vissen die ze verkopen gewoon als handelswaar, dingen om geld mee te verdienen net zoals de witgoedverkoper een wasmachine ziet. Zo fout, maar weinig aan te doen helaas.

Wat betreft die antibiotica, ik begreep hem verkeerd... dacht dat ze van het spul zelf wild werd. Maar dat ze van het spuitje wild werd begrijp ik natuurlijk.

Nogmaals veel sterkte, ook voor je vriendin, en als je een lijst opvangen nodig hebt dan heb ik die wel, staat ook ergens in het topic. Ik zit me af en toe echt te verlekkeren aan al het schattigs wat ze weer op hun sites zetten, maar ja... meer dan twee kan ik echt niet kwijt.
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:06:30 #231
48067 neo2000
pi_38626335
Heb topic al doorgespit (alle 2 de delen, duurt ff met al die foto's ) maar geen lijst kunnen vinden.. Wel wat losse adressen (bunnybin etc.) maar een lijssie is altijd handig..
pi_38626491
Sorry, heb ik je helemaal voor niets laten zoeken
Spijt me hoor, dacht echt dat ik hem geplaatst had. Hier is de link die ik bedoelde:
http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm
  woensdag 7 juni 2006 @ 18:56:02 #233
48067 neo2000
pi_38633127
Okay, dank je...!
  vrijdag 9 juni 2006 @ 00:28:37 #234
146644 pertoef
tjief tjaf
pi_38678981
oh das echt wel jammer,
Bibi zag er mij echt zo uit!
Hopelijk heb je meer geluk als je beslist om nog een konijntje te nemen..

zoef ligt graag in't zonnetje

en hier wat filmpjes:

dit doet hij nu steeds, zo rond mijn hand gaan cirkelen..

blij om buiten te zitten

de doos aan't verslepen

en nog eentje om het af te leren
Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:29:22 #235
48067 neo2000
pi_38683689
Die oren van Zoef op de laatste foto..
pi_38684065
ik ben verliefd op Zoef!
graaft Zoef zich niet uit? of zit het gaas ook onder de grond?
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_38684115
In de kamer van Oscar staat een bureau waarop een pc staat. Oscar kan inmiddels op het bureau springen!! pc is verwijderd
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_38686628
Afgelopen dinsdag is ons nijntje geopereerd, we hadden een bobbel ontdekt bij zijn schouderblad. nadat dit na een kuurtje niet weg was hebben we besloten hem te laten opereren ookal had ze er gen last van.

achteraf bleek het een tumor te zijn.

Ze is weer kip lekker
pi_38686781
Wat een raar gezicht, zo'n geschoren plekje Maar fijn dat ze weer helemaal de oude is
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:49:14 #240
48067 neo2000
pi_38687829
Ah gossie.. Maar uhm.. that's that..? Ik bedoel,m bij mensen kan het toch zijn dat je ernstig ziek bent als ewr een tumor ontdekt wordt, gaan ze kijken of het goed of kwaadaardig is en zo.. Nu zullen zij bij een knijn neit zo ver gaan waarschijnlijk, maar hoe weet je nu of het beestje niet alsnog ziek is..?
pi_38689750
Ik kom ook maar weer eens spammem met Zoe & Zoran

Hier word er heftig aan een stok geknaagd (mochten jullie je afvragen waarom dat knoijn in zo'n rare houding zit )
pi_38690332
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:49 schreef neo2000 het volgende:
Ah gossie.. Maar uhm.. that's that..? Ik bedoel,m bij mensen kan het toch zijn dat je ernstig ziek bent als ewr een tumor ontdekt wordt, gaan ze kijken of het goed of kwaadaardig is en zo.. Nu zullen zij bij een knijn neit zo ver gaan waarschijnlijk, maar hoe weet je nu of het beestje niet alsnog ziek is..?
tijd zal het leren. ook was het niet vergevorderd was nog heel klein enzo. ook springt hij nog vrolijk in het rond. dus ja tijd zal het leren.
pi_38690565
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:49 schreef neo2000 het volgende:
Medisch gezien is elke zwelling een tumor. Kan dus ook gewoon een vetbult zijn oid. Ik denk dat ze het weefsel wel beoordelen en laten onderzoeken als ze het niet zouden vertrouwen hoor.

En morgaine, dat bruine konijn, wat een mooi dier!!
pi_38690848
Prachtig, dat rex-konijn, en die andere is ook echt een schatje!
Die van Kabbie lijkt wel een koe lief hoor. Ben blij dat jullie die bobbel hebben laten weghalen.
Een van onze konijnen is laatst gecastreerd, en zij had ook zo'n mooi geschoren plekje op haar buik, gek gezicht inderdaad!
Ga binnenkort weer nieuwe foto's maken.

Trouwens een vraagje voor iedereen met binnenkonijnen: proberen die van jullie ook steeds aan kabels te knagen en zo ja, wat doe je ertegen? Ik weet wel van oplossingen als een plantenspuit, trommelen op de vloer en lawaai maken, maar ik bedoel meer of iemand een handige manier van kabels wegwerken heeft. Of is dat meer iets voor het klusforum?
pi_38690970
wij hebben zowat overal kabelgootjes gelegd. Die kun je gewoon kopen bij iedere doe-het-zelf zaak. Daar kun je de kabels gewoon doorheen schuiven.
pi_38691839
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:14 schreef Melusine het volgende:
Prachtig, dat rex-konijn, en die andere is ook echt een schatje!
Rex...dat woord zocht ik Bedankt!
quote:
Trouwens een vraagje voor iedereen met binnenkonijnen: proberen die van jullie ook steeds aan kabels te knagen en zo ja, wat doe je ertegen? Ik weet wel van oplossingen als een plantenspuit, trommelen op de vloer en lawaai maken, maar ik bedoel meer of iemand een handige manier van kabels wegwerken heeft. Of is dat meer iets voor het klusforum?
Plantenspuit: Oscar gaat zich uitgebreid wassen terwijl je water over hem heen spuit.
Lawaai: Oscar is volgens mij doof met die hanghoren van hem Als ik een oor optil en NEE roep dan springt hij heel erg geschrokken weg. Verder is hij echt nergens bang voor. Ik kan naast hem gaan springen en hij zal gewoon doorgaan met wat hij aan het doen is.

In de kamer waar Oscar de hele dag rondhupst is geen kabel te vinden en als ik hem in huis laat rennen hou ik altijd heel erg een oogje in het zeil. Verder heb ik bepaalde delen van het huis 'afgezet'. Zo kan hij niet ahter de tv komen (daar staat een dambord en onder de verwarming een opgerold handdoekje ). Hij kan niet achter het bureau (houten plaat onder bureau) en niet naast de bank waar een stekkerdoos ligt (ook afgezet met een stuk hout en een handdoekje onder de verwarming). Dat was het wel, meer losse kabels lopen er niet echt.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:48:13 #247
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_38692075
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:41 schreef Isabeau het volgende:
In de kamer waar Oscar de hele dag rondhupst is geen kabel te vinden en als ik hem in huis laat rennen hou ik altijd heel erg een oogje in het zeil. Verder heb ik bepaalde delen van het huis 'afgezet'. Zo kan hij niet ahter de tv komen (daar staat een dambord en onder de verwarming een opgerold handdoekje ). Hij kan niet achter het bureau (houten plaat onder bureau) en niet naast de bank waar een stekkerdoos ligt (ook afgezet met een stuk hout en een handdoekje onder de verwarming). Dat was het wel, meer losse kabels lopen er niet echt.
Zo doen wij het ook, vooral afschermen. Ook leuk om te zien als je het een keer vergeten bent terug te plaatsen: Kees gaat dan direct op onderzoek! Verder vindt hij eigenlijk alleen de boeken op de onderste boekenplank erg interessant om aan te knabbelen. Daar staan nu dus de boeken met de minste waarde

Spelen jullie konijnen ook zo graag met gordijnen?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_38695417
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:14 schreef Melusine het volgende:
je hebt bij de bekende kluswinkels van die euhh grote kabels zegmaar, waar je al je kabels in wil leggen.
het is zo'n slang zegmaar, en daar kan je met een apparaatje je kabels in trekken zegmaar en dan sluit die slang zich heel stevig, tis wel van plastic, maja
pi_38695940
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:48 schreef Mark het volgende:

Spelen jullie konijnen ook zo graag met gordijnen?
Daar kan hij gelukkig niet bij

Inmiddels heeft Oscar namelijk ook een terecht koosnaampje: Slopertje.
pi_38709484
Hoorde van mijn oom wie konijnen fokker is dat konijnen dol zijn op hout van de knotwilg ofzo. Hij zegt datals je dat geeft gaan ze daar lekker op knagen en dan zo minder zin hebben om aan andere dingen te knagen.

Heb zelf nog geen tijd gehad om hout te zoeken dus kom nog steeds "knaag beetjes" tegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')