Als deze reden je niet overtuigd om geen konijn bij de dierenzaak te halen, dan weet ik het ook niet meer..
Vorige week maandag is onze Bibi bezweken aan haar Pasteurella infectie..
De woensdag ervoor er mee naar de dierenarts toe geweest. Verteld dat ze wild wordt van de antibiotica injecties, en dat de 2e kuur niet veel geholpen heeft. Na langdurig overleg met m'n vriendin toch uiteindelijk maar besloten de 3e kuur te proberen. Niet omdat het genies voor ons vervelend is, maar omdat het beestje het zelf steeds vervelender ging vinden zo langdurig te niezen. En niet geschoten is altijd mis, toch? Voor hetzelfde geld slaat die kuur wel aan en is de kwaliteit van leven van het beestje er een stuk beter op geworden. Dus het er maar op gewaagd.
Diezelfde avond dus de eerste injectie gegeven. 2 dagen erna nog 1, en dit zouden wij dan 2 weken vol moeten houden. Enfin, in het verleden ook gedaan met de andere kuren en dat ging ook gewoon goed, ondanks dat het resultaat uit bleef.
Maandag overdag is m'n vriendin wat eerder naar huis gegaan en ze treft daar Bibi aan, hijgend, niet etend. Ermee naar de dierenarts gegaan, die adviseerde de kuur af te maken en dat het waarsch. allemaal wel goed zou komen. Dwangvoeding meegekregen voor het geval dat, omdat m'n vriendin ze s'middags ook niet meer had zien eten.
Toen ik thuis kwam konijn op schoot genomen. Ze was helemaal loom, en het ergste ervan, heel d'r neusje en nu ook d'r mondje zat onder het snot..
![]()
Schoongemaakt en besloten maar even aan te kijken. Logischerwijs zou je verwachten dat het snot/abcesje in de neus kleiner wordt door de antibiotica en daardoor de rotzooi eruit gaat lopen. In d'r ren gezet en daar was ze opeens enigzins levendig, totdat ze ongeveer na een uurtje elke keer om viel.
Hierna werd het steeds erger. In d'r hok gezet en hier rende ze letterlijk tegen het hok omhoog. Kon in het geheel geen adem meer halen, en had het stik benauwd. Toen geen minuut meer gewacht en in de transporter naar de DA. Daar aangekomen heeft de DA even meegekeken en uiteindelijk gezamelijk de knoop doorgehakt en besloten het beestje in te laten slapen, omdat het er echt niet beter op werd.
![]()
Ze was echt aan het lijden, dus ja, wat moet je dan? Dierenarts was heel vriendelijk en ondanks dat de kliniek/praktijk al dicht was ons toch nog "geholpen". Bibi is heel rustig op mijn schoot in slaap gevallen.
Tsjah, het is niet anders. Beestje was al ziek bij aanschaf, en zonder die kuren was ze waarsch. al veel eerder dood geweest. In de natuur had ze waarsch. nooit een echte kans gehad. We zijn nu een week verder en beginnen er rustig over na te denken misschien een ander konijntje te gaan halen. Het hok staat er nog om te desinfecteren met Dettol, maar ik weet niet of ik nog een nijn neem. Het was zeker een lief beestje, maar het verdriet dat je er toch van hebt als ze overlijden door iets war je geen f*ck tegen kan doen..
Bibi, dank je voor je gezelschap de korte tijd dat je hier geweest bent. Rust zacht kleintje. Het ga je goed.
![]()
In de bank aan het chillen
![]()
Aan het relaxen.. In het nijnentoilet!
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?