Mooi gesproken mien jong!quote:Op zondag 7 mei 2006 19:10 schreef MarkzMan_X het volgende:
Vrouwen willen altijd gelijk worden gesteld met mannen. Maar zodra er een prijs (lees: het terugbetalen van je studie) aan wordt verbonden dan huiveren ze. Raar!
Allemaal leuk en aardig maar het doet niets af aan het feit dat het onwenselijk is als vrouwen (en ook mannen) na een x aantal jaar stopt met werken en daardoor haar/zijn studie niet langer toepast. Dit is niets anders dan een enorme braindrain.quote:Op zondag 7 mei 2006 19:37 schreef bladibladibla het volgende:
Als jij als man je studiefinanciering zou moeten terug betalen omdat je stopt met je werk, bijvoorbeeld om de nieuwe Dan Brown te gaan worden of om voor je kinderen te gaan zorgen, dan slaat dat ook helemaal nergens op.
Dit gaat niet over vrouw of man zijn, dit gaat over het principe dat wanneer je een geldbedrag krijgt om iets te doen, dat je dat geldbedrag dan niet zou moeten terug betalen zodra je ergens geen gebruik van maakt.
Stel jij naar Albert Heijn gaat en koopt daar een nieuwe koekenpan. Je rekent een bepaald bedrag af en je krijgt er bonuspunten bij. Je bent heel blij met die pan, maar na een paar jaar gebruik je hem niet meer. Dan zou het toch zeer onredelijk zijn als Albert Heijn bij jou die bonuspunten kwam terugeisen?
(I know: beetje maffe metafoor)
Ik denk inderdaad niet dat het een grote barrière zal opleveren, maar het is toch wel lullig als je na 10 jaar stopt met werken om voor je kinderen te zorgen en dan een rekening van 4 x 12 x ¤250 = ¤12.000 krijgt.quote:Op zondag 7 mei 2006 19:46 schreef The_Duce het volgende:
In de personen in kwestie is veel tijd, geld en energie gestopt en om dit soort gedrag te voorkomen kan ik me de voorgestelde sanctie voorstellen. Alhoewel dat natuurlijk ook niet zo'n grote barrière is.
Btw, wat dacht je van buitenlanders die hier komen studeren en dan vertrekken naar hun thuisland om daar de studie toe te passen. Die mogen ze van mij meteen van de universiteit aftrappen! Profiteurs
Dat heb ik ook altijd: vakken die ik in het begin leuk vind vallen daarna altijd tegen, terwijl die vakken waar ik meteen over begin te zeiken eigenlijk best interessant zijn.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:23 schreef Morrigun99 het volgende:
Het HvJEG Köbler omvatte stiekem best een leuke zaak.![]()
Daar heb ik ze niet over gehoord.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:37 schreef MarkzMan_X het volgende:
Vanuit eerste hand weet ik dat die 15 uur een minimum-inschatting is.
Verdient het eigenlijk wel een beetje?
Zo ver ik weet is het gewoon vrijwilligerswerk hoor, althans, in Tilburg. Maar in Veldhoven bij een vergelijkbare organisatie zijn het ook vrijwilligers.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:37 schreef MarkzMan_X het volgende:
Vanuit eerste hand weet ik dat die 15 uur een minimum-inschatting is.
Verdient het eigenlijk wel een beetje?
Kom jij uit Veldhoven Sessy?quote:Op maandag 8 mei 2006 19:26 schreef Sessy het volgende:
[..]
Zo ver ik weet is het gewoon vrijwilligerswerk hoor, althans, in Tilburg. Maar in Veldhoven bij een vergelijkbare organisatie zijn het ook vrijwilligers.
Daarom ben ik op hun aanbod niet ingegaan....
Veldhoveeeeeeeeeeeeee de gekstuhhhhhhhhhhhhquote:Op maandag 8 mei 2006 20:09 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Kom jij uit Veldhoven Sessy?
Anyway, nét m'n annotatie gemaild. Nu kan ik niet meer terug.![]()
Nee, m'n vriend.quote:Op maandag 8 mei 2006 20:09 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Kom jij uit Veldhoven Sessy?
Anyway, nét m'n annotatie gemaild. Nu kan ik niet meer terug.![]()
Ik bedoel daar mee te zeggen dat je wellicht voor een x-aantal uren wordt aangenomen. Maar dat overwerk zeker geen vreemde factor is.quote:
In Tilburg is het vrijwillig inderdaad. En 15 uur is ook hier gemiddeld wat je er aan kwijt bent per week.quote:Op maandag 8 mei 2006 19:26 schreef Sessy het volgende:
[..]
Zo ver ik weet is het gewoon vrijwilligerswerk hoor, althans, in Tilburg. Maar in Veldhoven bij een vergelijkbare organisatie zijn het ook vrijwilligers.
Daarom ben ik op hun aanbod niet ingegaan....
Ik hoorde dat de Rechtswinkel Utrecht met gemak medewerkers kon krijgen. Als het daar ook op vrijwillige basis is, hoe krijgen ze dat toch voor elkaar??? Kunnen de Utrechters mij misschien daar wat meer over vertellen?? Ik ben daar erg benieuwd naar namelijkquote:Op maandag 8 mei 2006 15:26 schreef The_Duce het volgende:
CV-builders opgelet! Rechtswinkel Utrecht is op zoek naar mensen. Het kost je 'slechts' 15 uur per week
Werk jij bij de rechtswinkel Tilburg dan?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:03 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Ik hoorde dat de Rechtswinkel Utrecht met gemak medewerkers kon krijgen. Als het daar ook op vrijwillige basis is, hoe krijgen ze dat toch voor elkaar??? Kunnen de Utrechters mij misschien daar wat meer over vertellen?? Ik ben daar erg benieuwd naar namelijk![]()
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:16 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Werk jij bij de rechtswinkel Tilburg dan?
Heb je toevallig gisterenmiddag gebeldquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:18 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Vandaar.
Maar da's geen antwoord op m'n vraag![]()
Het is sowieso onzinnig om dan ineens die hele 12 000 te moeten dokken. Die 12 000 heb je gekregen voor een studie die je gedurende 65-25=40 jaar kunt toepassen. Dan zou je dus hoogstends 300 euro per jaar moeten terugbetalen, tenzij je meer dan 3-4 jaar helemaal stopt (dus niet parttime gaat werken) want dan kom je daarna nog maar heel moeilijk aan de bak en mogelijk niet. Maar dat doen de meeste moeders nu juist niet.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:05 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad niet dat het een grote barrière zal opleveren, maar het is toch wel lullig als je na 10 jaar stopt met werken om voor je kinderen te zorgen en dan een rekening van 4 x 12 x ¤250 = ¤12.000 krijgt.
Ik denk dat het vooral moeilijk te bepalen is wanneer iemand zou mogen stoppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |