opzuigen met een slang, gaat prima met kleine visjes. ik weet alleen niet precies wat voor visjes het zijn, maar ik heb het meerdere malen gedaan met apistogramma cacatuoides. de moeder gaat dan wel de slang aanvallenquote:Op donderdag 18 mei 2006 22:03 schreef Lindatje het volgende:
Nou de eitjes zijn uitgekomen.....alleen de mini-visjes laten zich dus mooi niet zien. We hebben ze niet in een aparte kweekbak kunnen zetten omdat ze dan geen eitjes afzetten. Maar nu in de grote bak krijgen we die ienieminie vissies echt niet te pakken. Ze schieten door de gaatjes van het netje. Maar we wachten het maar even af. Er staat een apart bakkie voor ze klaarHopelijk overleven ze de eerste uren zodat we ze kunnen vinden en veilig kunnen stellen voor andere vissen...
Als er nog iemand tips heeft hoor ik ze uiteraard graag
ik gok op nitriet, maar meten is weten.quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:08 schreef mrkanarie het volgende:Aquarium Massacre
![]()
Ik was vandaag de hele dag weg geweest met school. Kom vanavond thuis, werp een blik op mijn aquariumbak: bloed-rood doorzichtig en geen enkele vis meer die ik zie zwemmen. Ik loop er naartoe en zie daar bovenin mijn Pimelodus Pictus ( RIP) dood liggen, samen met al mijn neontetra's, een paar cory's en mijn kersenbuikcichlidevrouwtje.
![]()
Ik zo snel mogelijk kijken naar mogelijke overlevers... Zie mijn kersenbuikmannetje nog wat kriperen/half dood onderin de bak, en mijn gemarmerde bijlzalm en wat cory's zwemmen nog gewoon vrolijk door. Noteer wel dat mijn kersenbuikcichliden, gewild of niet, net rond de 40 twee weken oude jongen hadden; allemaal mors dood.Ik de overlevers er asap dr uitgevangen en bij een kweekbak waar 2 man-guppen in zwommen gedaan.
2 v/d 3 bijlzalmen zijn nu helemaal bleek, weet niet of ze het nog redden, de andere doet het nog wel redelijk. De cory's die nog leefden zwemmen nog steeds gewoon vrolijk rond.
Nu is mijn grootste vraag: Wat is de oorzaak?
Ik had er blauwalg in, kan zijn dat die vissen zijn gestikt door de ammoniak, maar waarom dan allemaal zo snel in eens (vanmiddag had mijn moeder ze nog gevoerd en ze zwommen allemaal nog wel gewoon volgens haar, ook de neon's e.d. en ze zei dat het water niet troebel was) en waarom is het water bloodrood-troebel?Blauwalg is een taaie, maar het lijkt mij sterk dat alle vissen in eens spontaan het begeven.
Voor de rest weet ik ook echt niet wat de oorzaak kan zijn geweest. Weet alleen wel dat ik nu erg droevig ben, net als de rest van de familie.Iemand enig idee wat de oorzaak zou zijn kunnen geweest voor dit plotselinge bloedbad?
schuursponsje voor alsie nog leeg is, scheermesje voor als hij vol is.quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:42 schreef CherryLips het volgende:
Ik denk dat ik via marktplaats een aquarium ga regelen, heeft iemand alvast een tip om aangekoekte algen enzo weg te krijgen?![]()
Ok, lekker simpelquote:Op woensdag 24 mei 2006 17:01 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
schuursponsje voor alsie nog leeg is, scheermesje voor als hij vol is.
Noodzakelijk, noodzakelijk, is misschien wel raadzaam.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ok, lekker simpelNog wat vraagjes
Is het bij goudvissen noodzakelijk om een pompje/filter te hebben?
Zou ik er een goudvisje bij kunnen doen (aangezien ik er nu 1 heb) zonder problemen?
Ja, je hebt een filter nodig, goudvissen zijn nogal grote veroorzakers van afval in je aquarium. Ga voor een klein buitenfiltertje zoals de eheim 2211. Een extra zuurstofpompje is geen overbodige luxe. Goudvissen hebben meer zuurstof in het water nodig, vooral in de zomer wanneer het water opwarmt en minder zuurstof bevat.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ok, lekker simpelNog wat vraagjes
Is het bij goudvissen noodzakelijk om een pompje/filter te hebben?
Wanneer je ze beiden tegelijkertijd in de nieuwe bak introduceert hoeft dit geen problemen te geven. Ik zou eerder de voorkeur geven aan 2 nieuwe vissen zodat je er 3 hebt.quote:Zou ik er een goudvisje bij kunnen doen (aangezien ik er nu 1 heb) zonder problemen?
kleurstof als in?quote:Op zondag 4 juni 2006 21:15 schreef drdolittle het volgende:
met tegellijm en een tubetje kleurstof..
heb ik mijn achterwand ook mee gemaakt.
wel goed laten drogen en de bak 3 keer vol zetten en na een dag leeg laten lopen,
het liefst ook nog met een popm met filterkool aansluiten (om de giftige stoffen eruit te filteren.
welke planten heb je in je bak, wat voor een bodembedekking heb je, filter, plantenvoeding die je toevoegd? Meer informatie zou handig zijn!quote:Op maandag 12 juni 2006 12:18 schreef PekkeMan het volgende:
hallo mede-aquarianen!![]()
ik heb al geruime tijd een Rekord 120 (101L x 46H x 31B cm) maar het wil eigenlijk niet vlotten met planten. Wat mij toch zorgen maakt bij dit aquarium is de hoeveelheid licht. Ik vrees dat het gewoon te zwak is. Er bevindt zich 1 tl-lamp van 25 watt in die maar 75 cm lang is, terwijl de bak 101 cm lang is. Dit geeft vooral in de hoeken achterin problemen met de hoeveelheid licht. Planten willen daar ook maar moeilijk gedijen. Ik vroeg me af hoe ik de hoeveelheid licht kan versterken. Een extra lichtbalk inmaken wil niet, omdat de kap daar geen ruimte toe laat. (En misschien is dit ook wel te overdreven?) Ikzelf ben al wel heen en weer geweest met aluminiumfolie, maar ook dat heeft niet het gewenste resultaat.
Jullie hier ideeën over?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |