abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 april 2006 @ 18:48:19 #101
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_37353006
quote:
Op woensdag 26 april 2006 20:32 schreef drdolittle het volgende:
Met andere woorden is het de investering zeker's waard??
heb je allebei de pakktten in een keer gekocht of heb je het opbewoud door eerts het een te kopen en later het aanvullende pakket? Dat kan hier wel mooi mee aangezien het een modulair systeem is.
Een investering in een CO2 installatie voor een aquarium met planten is zeker de moeite waard. Planten gebruiken CO2 en licht om te groeien en zuurstof te produceren voor de vissen. Tevens zorgen planten voor een stabiel leefmilieu, dus gezonde planten -> gezond leefmilieu, dus gezonde vissen. Simpel is het eigenlijk...

Maar qua technisch ben ik niet zo tevreden over dit systeem, het is namelijk niet zo sterk, omdat alles ingebouwd is in het seramic systeem. Het magneetventiel kan niet meer druk aan dan 0,5 bar, en daar zit je zo overheen. Ik heb er nu ook al voor de tweede keer gezeik mee. Ik zou het systeem geen tweede keer meer kopen.

Ik heb het in 1x gekocht, ik had geen zin om nog al die rompslomp te hebben om met teststripjes mijn ph te meten of via een kleurtje te kijken in een buisje in het aquarium. Ook verandert de druk in de fles regelmatig waardoor je iedere keer de bellen kan aanpassen. TE veel nog dus zelf doen en dus reden voor mij om dit geautomatiseerd te doen.
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  donderdag 27 april 2006 @ 18:53:56 #102
97868 Krullehoofd
pi_37353216
quote:
Op woensdag 26 april 2006 20:32 schreef drdolittle het volgende:
volgens mijn leverancier gaat de PH-naald 2 jaar mee en kost die zo'n 75-80 euro..
Mag ik vragen wat je voor de pakketten kwijt was?
Tussen de 60 en 80 euro ben je wel kwijt voor een ph elektrode. En het ligt eraan hoe je de elektrode verzorgt. Minder goede verzorging is minder lange gebruiksduur.

Ik heb mijn set bij Zoo Zajac gekocht in Duitsland. Zie de link voor de prijzen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Krullehoofd op 28-04-2006 00:17:04 ]
pi_37356752
Gisteren zijn we naar ARTIS geweest,
met name voor het aquarium, en de filmcamera meegenomen.
Het resultaat is een 5 minuten durend filmje met de meeste vissoorten die zijn tegen gekomen.
De leukste vond ik de roggen, de reuzengourami, de koffervis, de rode poon en de harlekijngarnaal.

14 mb versie:

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=vissen_van_artisS.wmv

de 27 mb versie:

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=1812vissen_van_artisL.wmv

(Ik raad je de 27 mb versie aan fullscreen, en om "download this file" te gebruiken.)

(de REUZENgourami van 60 cm)
pi_37358486
Die harlekijngarnalen zijn serieus weird.
pi_37361707
@krullehoofd zit de reactor van de sera set binnen of buiten het aquarium??
ik weet dat er versies voor binnen en buiten de bak zijn...
en zit er een magneetventiel of zoiets bij??

een medeaquarium hier in de stad heeft het erover dat ik er op moet letten dat er zo'n ""agneetventiel" en het liefst een reactor/diffusor ,voor buiten het aqarium bij moet hebben.
Internetverslaafd??? Nee hoor 't is gewoon een lifestyle
  vrijdag 28 april 2006 @ 00:11:12 #106
97868 Krullehoofd
pi_37364002
quote:
Op donderdag 27 april 2006 22:55 schreef drdolittle het volgende:
@krullehoofd zit de reactor van de sera set binnen of buiten het aquarium??
ik weet dat er versies voor binnen en buiten de bak zijn...
en zit er een magneetventiel of zoiets bij??

een medeaquarium hier in de stad heeft het erover dat ik er op moet letten dat er zo'n ""agneetventiel" en het liefst een reactor/diffusor ,voor buiten het aqarium bij moet hebben.
Magneetventiel zit in de PH controller, deze zit ingebouwd in het apparaat. De reactor die er standaard wordt bijgeleverd is er eentje om in het aquarium te plaatsen. Deze heb ik nooit gebruikt en ligt ergens stof te verzamelen. Ik gebruik zelf een reactor voor buiten het aquarium van Dupla.

Een magneetventiel is om je CO2 toevoer te stoppen of te starten. Je kunt een magneetventiel ook zonder PH controller gebruiken. Planten hebben 's nachts geen CO2 nodig, dus je kunt het magneetventiel ook aansluiten op je klok die je gebruikt voor de verlichting. Met een PH controller zal deze dus het magneetventiel aansturen.
  vrijdag 28 april 2006 @ 10:53:48 #107
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_37370355
Hm, jammer. Mijn mannetje heeft de geest gegeven...
pi_37373622
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 10:53 schreef MadGuy het volgende:
Hm, jammer. Mijn mannetje heeft de geest gegeven...
bij jouw ook al? bij mij is het andersom, mijn vrouwtjes zijn allemaal het hoekie om. ik heb nu nog 1 mannetje
koffie?
Nee, een Citroën!
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:09:39 #109
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_37374069
Jep. Ik was hem al een aantal dagen kwijt en een dag geleden zag ik hem weer; lusteloos en afgemat en sterk vermagerd. Naar eten taalde die niet meer.

Vanochtend vond ik hem dus, bedolven onder de garnalen. Het vrouwtje zwemt nog wel vrolijk rond...

Ik vind het heel erg raar eigenlijk. Geen uiterlijke ziekteverschijnselen, de vinnen waren nog perfect en tot voor zijn tijdelijke verdwijning zag hij er perfect en levendig uit. Ik baal hier altijd zo van...
pi_37389912
Ik zag vanmiddag bij de Intratuin hele gafe visjes namelijk een stel mini-haaitjes (Pangasius).
Nou ben ik heel m'n leven al gefascineerd door haaien en om er een stel te hebben lijkt me erg gaaf.

Maar voor een beginner zoals ik heb ik toch een paar vragen.

1: Hoe groot moet het aquarium zijn (voor 3 a 4 vissen) linkje linkje 2
2: Zijn ze lastig om te houden? (kwa onderhoud)
3: Welk water kan ik het best gebruiken? (mineraal, gedestileerd weet ik het??)
4: Wat eten ze?
5: Wat mag er wel en wat mag er niet in het aquarium als versiering (zat aan een soort verzonken stad te denken (ala Atlantis)
6: Hoe groot worden ze? (verkoopster begon moeilijke te kijken en wat uit te beelden met d'r handen)
7: Weet iemand nog handige links?
8: linkje3 Wat heb ik bij dit aquarium nog nodig om hem tropisch te maken?

Hoop vragen, maar ja, als je niets vraagt weet je niets
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  vrijdag 28 april 2006 @ 22:02:27 #111
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_37390063
Welke Pangasius bedoel je eigenlijk. Volgens mij zijn er meerdere soorten toch? En volgens mij is het niet zozeer een haai, maar een meervalsoort die wel 90 cm kan worden. Doe dat maar keer vier en dan heb je de lengte van de bak die je ongeveer moet hebben...

Als je het mij vraagt zijn ze eigenlijk niet echt geschikt voor het aquarium.
pi_37390277
Geen idee, op het kaartje stond Pangasius (Blauwe Haai)
  vrijdag 28 april 2006 @ 22:12:00 #113
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_37390338
Blauwe haai? Is dat niet zo'n enorme haai?
pi_37390519
pangasius sutchi wordt 80 cm ongeveer!!!!
kan niet in 60cm bakje dus.
eet veel levend (diepvries)voer

wikepedie pangasius pangasius (familie):
Pangasius pangasius is een straalvinnige vis uit de familie van reuzenmeervallen (Pangasiidae) en behoort derhalve tot de orde van meervalachtigen (Siluriformes). De vis kan een lengte bereiken van 300 cm.
pi_37390775
http://www.aqua-archief.nl/artikel9866.htm

Nu kom ik deze link net tegen en daar zeggen ze dat je een Sutchi moet nemen, dat deze geremd worden in de groei door het aquarium en vaak niet groter worden dan 20cm. (als ik dat dan x4 doe kom ik rond de 80cm uit).
  vrijdag 28 april 2006 @ 22:44:35 #116
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_37391249
Een vis groeit niet naar zijn bak, maar vergroeit juist naar zijn bak. dat is nogal een verschil.
  zaterdag 29 april 2006 @ 14:55:59 #117
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_37403225
pfffff, de verhuizing in huize klonk is geslaagd, bak staat op de nieuwe plek, zoveel mogelijk water er uit (met de geniale tip van de tuinslang en het filterpompje ging het als de brandweer, klein laagje water over gelaten, vissen waren niet helemaal gelukkig.

het restant was goed te tillen met 2 personen, alleen het kastje wat waterpas stond is gaan schuiven, dus met een aquarium erop de boel nog een keer waterpas kunnen stellen, nu eerst de vissen maar eens laten ontstressen en dan morgen de boel fatsoeneren.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 29 april 2006 @ 15:09:32 #118
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_37403498
Het is nogal een operatie hè?
  zaterdag 29 april 2006 @ 15:12:14 #119
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_37403548
ja, en ik had het al een tijdje voor me uit liggen schuiven vanwege alle onzekere dingen, maar ik kon er nu toch niet aan ontkomen

wel blij dat het gedaan is trouwens en voorlopig ff niet meer....
pi_37405397
Wie heeft er wat tips om een leuk tropisch aquarium te maken, ik heb nog geen ervaring ermee, na de berichten hierboven gelezen te hebben en op wat andere sites wat info vergaard te hebben zie ik maar af van de mini-haaitjes, ze zijn helaas iets te weinig mini voor mij.

Ik zit eraan te denken om een bak van 80x40x40 of 60x30x30 te nemen en deze lekker kleurrijk in te richten.
Wie o wie kan mij aan wat info helpen welke visjes ik kan nemen (die niet te groot worden) en lekker kleurrijk zijn. (tetra's vind ik niet al te interessant).
  zaterdag 29 april 2006 @ 17:09:04 #121
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_37406067
groter is beter, dus als de plaats en het geld hebt sowieso voor een 80 cm bak gaan, zullen je visjes ook blij mee zijn
  zaterdag 29 april 2006 @ 17:12:31 #122
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_37406149
Je zou eens in de database van www.punkyfish.nl kunnen kijken, of die van Aquavisie. Dan zie je gelijk hoe groot de vissen worden en in wat voor soort bak ze kunnen en aan welke eisen het aquarium allemaam moet voldoen.

Een tropisch aquarium begint natuurlijk met een verwarming, goede verlichting voor de plantjes en uiteraard een goede filter. Het ligt aan jezelf of je een biotoop wilt of niet.
pi_37410541
Ik heb een kast van 80cm breed waar ik hem op wil hebben, eventueel ergens anders, maar dan moet ik het 1 en ander verbouwen
pi_37410717
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 17:12 schreef MadGuy het volgende:
Je zou eens in de database van www.punkyfish.nl kunnen kijken, of die van Aquavisie. Dan zie je gelijk hoe groot de vissen worden en in wat voor soort bak ze kunnen en aan welke eisen het aquarium allemaam moet voldoen.

Een tropisch aquarium begint natuurlijk met een verwarming, goede verlichting voor de plantjes en uiteraard een goede filter. Het ligt aan jezelf of je een biotoop wilt of niet.
Uhm, hoop visjes, enig idee hoe ik kan filteren?
  zaterdag 29 april 2006 @ 22:06:49 #125
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_37414350
Hm ja, dat is wat moeilijk bij dat soort databases. Misschien eens in de aquariumzaak kijken wat je leuk vindt, vervolgens de (Latijnse) naam onthouden en dan in de databases checken of ze geschikt zijn in het aquarium dat jij wilt?
  zaterdag 6 mei 2006 @ 19:24:59 #126
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_37609595
Ik doe het maar even hier ipv bij V&A.

Ik heb nog 3 flinke manen die gratis opgehaald mogen worden. Ze waren van een kennis waar ze weg moesten maar ze zijn veels te groot voor mijn bak.

Op te halen in Dordrecht.
In me Burberry......
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:28:32 #127
97868 Krullehoofd
pi_37711197
Ongeloofelijk, al m'n mannetjes goudvissen zijn zo hitsig als het maar kan. Ik heb al m'n vrouwtjes uit het aquarium moeten halen, anders waren ze op zeker dood geweest. Iemand anders hier ervaringen mee...???
  vrijdag 12 mei 2006 @ 14:27:28 #128
146425 Lindatje
Appeltje voor de dorst
pi_37760824
Zo even geleden dat ik gereageerd heb....
De nieuwe bak is helemaal klaar maar de betta werd ziek. Hij is nu aan de beterende hand maar helemaal er bovenop komen zal ie niet meer doen. Waarschijnlijk had een van de andere (voor ons nieuwe) vissen toch een virus bij zich maar de rest al resistent voor was
De betta heeft nu niet zo'n mooie vinnen meer en had een wazig ook maar dat is ook minder aan het worden.

De antennenbaarsjes hebben het geweldig naar hun zin. Ze hadden eitjes gelegd dus dat vonden wij wel bijzonder. Deze bewaaktten ze heel goed. We lazen ook dat je de eitjes niet weg hoeft te halen. Komen we later thuis: zitten ze zelf die eitjes op te eten!!! Dus toch apart doen?
Lind@tje - aka - Peanuts - aka - Plurkske - aka - Linnie - aka - Poebeliewoepsie
Wat nou?
pi_37767084
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:27 schreef Lindatje het volgende:
Zo even geleden dat ik gereageerd heb....
De nieuwe bak is helemaal klaar maar de betta werd ziek. Hij is nu aan de beterende hand maar helemaal er bovenop komen zal ie niet meer doen. Waarschijnlijk had een van de andere (voor ons nieuwe) vissen toch een virus bij zich maar de rest al resistent voor was
De betta heeft nu niet zo'n mooie vinnen meer en had een wazig ook maar dat is ook minder aan het worden.

De antennenbaarsjes hebben het geweldig naar hun zin. Ze hadden eitjes gelegd dus dat vonden wij wel bijzonder. Deze bewaaktten ze heel goed. We lazen ook dat je de eitjes niet weg hoeft te halen. Komen we later thuis: zitten ze zelf die eitjes op te eten!!! Dus toch apart doen?
het duurt lang voordat de ouders de broedzorg doorhebben, dus waarschijnlijk is er iets fout gegaan.

de eitjes apart doen is ook moeilijk omdat ze dan vaak beschimmelen, met genoeg geduld snappen de ouders hoe ze de eitjes moeten verzorgen en dan gaat het vanzelf maar er kunnen nog wel een stuk of 10 mislukte nestjes overheen gaan.
koffie?
Nee, een Citroën!
  zaterdag 13 mei 2006 @ 00:09:39 #130
146425 Lindatje
Appeltje voor de dorst
pi_37776982
Ah ok....thanx!
Het leek of ze het al wel doorhadden doordat ze de eitjes wel echt beschermden. Maar helaas. We wachten het gewoon af! Zal ze niet apart doen, bedankt voor de tip! Ik vrees dat als zij ze niet opeten dat andere het misschien wel weer doen maar op zich knokken ze de andere vissen dan wel weg. Dus we zullen zien!
Lind@tje - aka - Peanuts - aka - Plurkske - aka - Linnie - aka - Poebeliewoepsie
Wat nou?
  zondag 14 mei 2006 @ 15:11:04 #131
62419 CherryLips
chocoholic
pi_37815498
Hoi, ik heb een vraagje.
Ik wil m'n goudvis meer ruimte geven en zat eraan te denken om ipv gewoon een grotere bak, een Aqua 40 voor hem/haar te kopen. De vis is ongeveer 8 cm lang.
Ik vroeg me af of de Aqua 40 aan te raden is voor goudvissen? Misschien dat ik er een garnaaltje of een algenetertje bij wil doen, als dat kan tenminste.

Tap tap tap
  zondag 14 mei 2006 @ 15:33:04 #132
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_37816002
Nee, in principe is een Aqua-40 niet geschikt voor een goudvis.

Garnaaltjes zullen overigens worden opgepeuzeld door de goudvis en bovendien houden goudvissen van 'koud water' en garnalen meer van een tropische bak.
  zondag 14 mei 2006 @ 16:18:31 #133
62419 CherryLips
chocoholic
pi_37817312
Ok.
Dus ik moet hem loslaten in de vijver
Tap tap tap
  zondag 14 mei 2006 @ 16:31:38 #134
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_37817715
Daar zijn ze het meest geschikt voor, maar ik vind het ook wat et ver voeren eigenlijk. Ideaal is een übergrote bak natuurlijk.
  zondag 14 mei 2006 @ 21:31:03 #135
142335 Kvaky
A.F.C.A
pi_37826787
Ik heb een vraagje. Ik heb gisteren een aqaurium plus een waterfilter gekocht en nog een pompje met een uitbruistablet. Maar het gaat mij nu even over het aqaurium en het waterfilter is het voor goudvisjes ( ze zijn zo ongeveer 4cm lang) erg als ze stroming in hun bak hebben? Het is een filter dat het water eerst opzuigt dan filtert en dan weer terug de bak in blaast! Het Aqaurium is 15 cm lang en 10 cm breed. Alvast Bedankt!
  zondag 14 mei 2006 @ 21:32:40 #136
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_37826844
Jeetje, zo'n klein bakje?
  zondag 14 mei 2006 @ 22:50:32 #137
62419 CherryLips
chocoholic
pi_37830180
quote:
Op zondag 14 mei 2006 16:31 schreef MadGuy het volgende:
Daar zijn ze het meest geschikt voor, maar ik vind het ook wat et ver voeren eigenlijk. Ideaal is een übergrote bak natuurlijk.
Als ik hem/haar in de vijver gooi dan eindigt ie binnen no time als reigerkak op m'n raam
Maar ik vond die Aqua 40 al een hele vooruitgang, en die bak is van een formaat dat ik hem ook ergens neer kan zetten zonder dat ie in de zon staat. En m'n ouders zien me al aankomen met zo'n bak. Ze vinden de bak van 20 x 15 al groot zat voor een goudvis, maar ik vind het krapjes zo. Kleine visjes worden groot M'n Curly-Sue was eerst 4 cm ofzo.
Tap tap tap
  zondag 14 mei 2006 @ 22:52:13 #138
62419 CherryLips
chocoholic
pi_37830259
quote:
Op zondag 14 mei 2006 21:31 schreef Kvaky het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik heb gisteren een aqaurium plus een waterfilter gekocht en nog een pompje met een uitbruistablet. Maar het gaat mij nu even over het aqaurium en het waterfilter is het voor goudvisjes ( ze zijn zo ongeveer 4cm lang) erg als ze stroming in hun bak hebben? Het is een filter dat het water eerst opzuigt dan filtert en dan weer terug de bak in blaast! Het Aqaurium is 15 cm lang en 10 cm breed. Alvast Bedankt!
Stromend water is volgens mij juist goed voor de zuurstof enzo. Oja, visjes van 4 cm groeien.
Tap tap tap
  zondag 14 mei 2006 @ 22:56:55 #139
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_37830483
Ja, inderdaad. Het is soms moeilijk om het allemaal een beetje te rijmen inderdaad. Ik zou eerlijk gezegd ook een grote bak willen hebben maar heb geen ruimte. Toen is het een Aqua-40 geworden met mini-visjes.

Misschien is dat ook een idee?

@ Kvaky: een filterpompje zorgt voor zuivering van het water middels bacteriën en dus moet-ie constant aanstaan, anders gaan deze dood. Tevens zorgt stroming inderdaad voor zuurtstof (bewegend wateroppervlak zorgt voor betere opname zuurstof in het water). Maar ik vraag me af hoe jij dat én een bruissteentje in zo'n klein bakje kunt proppen?
  zondag 14 mei 2006 @ 23:04:09 #140
62419 CherryLips
chocoholic
pi_37830847
quote:
Op zondag 14 mei 2006 22:56 schreef MadGuy het volgende:
Ja, inderdaad. Het is soms moeilijk om het allemaal een beetje te rijmen inderdaad. Ik zou eerlijk gezegd ook een grote bak willen hebben maar heb geen ruimte. Toen is het een Aqua-40 geworden met mini-visjes.

Misschien is dat ook een idee?

@ Kvaky: een filterpompje zorgt voor zuivering van het water middels bacteriën en dus moet-ie constant aanstaan, anders gaan deze dood. Tevens zorgt stroming inderdaad voor zuurtstof (bewegend wateroppervlak zorgt voor betere opname zuurstof in het water). Maar ik vraag me af hoe jij dat én een bruissteentje in zo'n klein bakje kunt proppen?
Nou ja, ik heb al een goudvis he, en die vind ik tof. Ik heb ook niet zo'n behoefte aan een heel uitgebreid tropisch aquarium met tetras enzo, vrienden van me zijn een half jaar geleden begonnen en wat een gedoe zeg. Ik vind gewone goudvissen al tof, en shubunkins of hoe je het in godsnaam schrijft. Misschien dat ik iets meer wil doen als m'n goudvis ter zielen is, maar ik ben al heel trots dat ze ruim drie is en er mooi uitziet, mooie vinnen enzo En dat ze mooi is gegroeid.

En ja, een filter en pompje enzo plus zo'n zuiveringssteen in zo'n bakje Ik heb een iets groetere bak nu en ik heb er net een nieuw bosje plantjes in en het zit echt vol, zonder filter of wat dan ook erbij.
Tap tap tap
  zondag 14 mei 2006 @ 23:08:09 #141
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_37831013
Drie jaar is inderdaad te prijzen. Ik ken mensen die het presteren ze binnen een paar maanden steevast kapot te krijgen. Maar goed, mijn visje is helaas ook al snel gegaan, ondanks mijn goede zorgen. je kunt er soms weinig over zeggen.

Die opmerking over de filter enzo was eigenlijk gericht aan Kvaky.
pi_37831421
Jippie... vandaag zijn mijn eerste vuurgarnaaltjes geboren..

Wat zijn ze piepklein zeg.. Ik hoop dat ze snel groeien zijn zodat ze vanuit het drijfbakje los in het aquarium kunnen..

binnenkort komen er nog meer jonkies bij (vrouwtje met eitjes heb ik al weer apart gehouden)
Internetverslaafd??? Nee hoor 't is gewoon een lifestyle
  zondag 14 mei 2006 @ 23:33:53 #143
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_37832043
Hehe, woei.

Je had vissen die de jonkies opeten? Anders kun je ze gewoon loslaten hoor. Die redden zich wel.

Ik heb ook weer zwangere vuurtjes gezien sinds mijn Dario dario mannetje dood is. Het vrouwtje is minder roofzuchtig blijkbaar. Die laat ik even uitkomen en dan ga ik op zoek naar een nieuw mannetje.
  zondag 14 mei 2006 @ 23:56:48 #144
97868 Krullehoofd
pi_37832843
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:04 schreef CherryLips het volgende:
Misschien dat ik iets meer wil doen als m'n goudvis ter zielen is, maar ik ben al heel trots dat ze ruim drie is en er mooi uitziet, mooie vinnen enzo En dat ze mooi is gegroeid.
3 jaar en dan nog maar 8 cm groot ????

Die van mij zijn misschien net 2 en zijn al 15 cm groot. Ik heb ze nog geen jaar, tel er een jaartje bij op, want dat zijn ze meestal als ze in dierenwinkel rondzwemmen.
pi_37836152
Damn! Ik was dit topic kwijt

Maar even wat fototjes van mijn kant dan

OverzichtjeMoest schuin want reflectie van zonlicht stond er recht op

Deze twee hadden een beetje ruzie wie er op de foto mocht

De manen toen ze net in de bak zaten!

Echt mooi hoe hun ogen rood zijn geworden.

Lekker chillen op de bladeren

Daarna even chillen op het hout

Hij speelt graag verstoppertje.... B)

Het plan is om tijdens mijn 1e week vakantie weer eens wat te gaan veranderen aan mijn bak. Na het geschuif met planten die nu aardig na mijn zin zijn ga ik nu toch echt over op 100% zandbodem. Ook haal ik het grote stuk kienhout eruit. Het is gewoon té lastig tijdens het schoonmaken van de bak en het neem teveel ruimte in met al zijn vertakkingen. Ik wil nu gaan werken met een stenen plateau en wat kleine stukjes hout.

Mijn visjes doen het trouwens geweldig! In de afgelopen maanden ben ik alleen één kardinaal kwijtgeraakt aan witte stip én mijn dwerg-kogelvis is (denk ik) opgevreten door mijn maanvissen Of hij is verhuist maar dat heb ik dan even gemist Ben in iedergeval nergens een lijkje tegen gekomen. De rest van mijn vissen groeien goed en de maanvissen beginnen echt hun goede kleuren te krijgen nu! Erg mooi om te zien.

Gister alleen even schrikken toen ik zag dat mijn filter bijna/helemaal geen uitstroom meer had. Maar de slang was alweer dichtgeslibt.... Denk dat er door het warme weer een bacterie explosie is geweest ofzo Kwam echt een partij meuk uit de slang terwijl ik het nog niet zo lang geleden had schoongemaakt.
  maandag 15 mei 2006 @ 10:19:28 #146
62419 CherryLips
chocoholic
pi_37837649
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:56 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

3 jaar en dan nog maar 8 cm groot ????

Die van mij zijn misschien net 2 en zijn al 15 cm groot. Ik heb ze nog geen jaar, tel er een jaartje bij op, want dat zijn ze meestal als ze in dierenwinkel rondzwemmen.
Waren die van jou ook zo heel klein toen je ze kocht dan?
Tap tap tap
  maandag 15 mei 2006 @ 10:20:04 #147
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_37837664
Jammer van dat kienhout zeg. Het is dat ik zelf geen grote bak had anders had ik hem graag van je over willen nemen.

Ik laat meestal mijn filter bijna dichtslibben alvorens ik hem schoonmaak.
pi_37838095
quote:
Op maandag 15 mei 2006 10:20 schreef MadGuy het volgende:
Jammer van dat kienhout zeg. Het is dat ik zelf geen grote bak had anders had ik hem graag van je over willen nemen.

Ik laat meestal mijn filter bijna dichtslibben alvorens ik hem schoonmaak.
Nah het was niet mijn filter...het waren mijn slangen. Water is nu weer mooi helder

@Maxtijn
Welke muziek heb je onder je Artis filmpje zitten?

[ Bericht 7% gewijzigd door Ebayzo.nl op 15-05-2006 10:56:45 ]
  maandag 15 mei 2006 @ 11:03:44 #149
97868 Krullehoofd
pi_37838748
quote:
Op maandag 15 mei 2006 10:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Waren die van jou ook zo heel klein toen je ze kocht dan?
Ja, zo'n 4 cm groot waren ze. Bij mij zwemmen ze in een aquarium van 100x40x50, dus zo'n 200 liter water. In een ander aquarium van 56 liter hebben we ook nog 3 sluierstaarten en een gewone goudvis, maar ook deze zijn in een jaar tijd explosief gegroeid. De combinatie van ruimte en stromend water is heel goed voor een goudvis om zich goed te kunnen ontwikkelen.

Ik heb werkelijk waar medelijden met die kleine goudvisjes die ik de winkel zie verlaten met mensen met een hun net nieuw aangeschafte goudviskom of mini aquarium en wat waterpest voor de zuurstofvoorziening....
  maandag 15 mei 2006 @ 11:27:39 #150
97868 Krullehoofd
pi_37839375
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:08 schreef MadGuy het volgende:
Drie jaar is inderdaad te prijzen. Ik ken mensen die het presteren ze binnen een paar maanden steevast kapot te krijgen.
Ja, en dat terwijl de goudvis juist een hele sterke vis is die wel een stootje kan hebben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')