Een investering in een CO2 installatie voor een aquarium met planten is zeker de moeite waard. Planten gebruiken CO2 en licht om te groeien en zuurstof te produceren voor de vissen. Tevens zorgen planten voor een stabiel leefmilieu, dus gezonde planten -> gezond leefmilieu, dus gezonde vissen. Simpel is het eigenlijk...quote:Op woensdag 26 april 2006 20:32 schreef drdolittle het volgende:
Met andere woorden is het de investering zeker's waard??
heb je allebei de pakktten in een keer gekocht of heb je het opbewoud door eerts het een te kopen en later het aanvullende pakket? Dat kan hier wel mooi mee aangezien het een modulair systeem is.
Tussen de 60 en 80 euro ben je wel kwijt voor een ph elektrode. En het ligt eraan hoe je de elektrode verzorgt. Minder goede verzorging is minder lange gebruiksduur.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:32 schreef drdolittle het volgende:
volgens mijn leverancier gaat de PH-naald 2 jaar mee en kost die zo'n 75-80 euro..
Mag ik vragen wat je voor de pakketten kwijt was?
Magneetventiel zit in de PH controller, deze zit ingebouwd in het apparaat. De reactor die er standaard wordt bijgeleverd is er eentje om in het aquarium te plaatsen. Deze heb ik nooit gebruikt en ligt ergens stof te verzamelen. Ik gebruik zelf een reactor voor buiten het aquarium van Dupla.quote:Op donderdag 27 april 2006 22:55 schreef drdolittle het volgende:
@krullehoofd zit de reactor van de sera set binnen of buiten het aquarium??
ik weet dat er versies voor binnen en buiten de bak zijn...
en zit er een magneetventiel of zoiets bij??
een medeaquarium hier in de stad heeft het erover dat ik er op moet letten dat er zo'n ""agneetventiel" en het liefst een reactor/diffusor ,voor buiten het aqarium bij moet hebben.
bij jouw ook al? bij mij is het andersom, mijn vrouwtjes zijn allemaal het hoekie om. ik heb nu nog 1 mannetjequote:Op vrijdag 28 april 2006 10:53 schreef MadGuy het volgende:
Hm, jammer. Mijn mannetje heeft de geest gegeven...
Uhm, hoop visjes, enig idee hoe ik kan filteren?quote:Op zaterdag 29 april 2006 17:12 schreef MadGuy het volgende:
Je zou eens in de database van www.punkyfish.nl kunnen kijken, of die van Aquavisie. Dan zie je gelijk hoe groot de vissen worden en in wat voor soort bak ze kunnen en aan welke eisen het aquarium allemaam moet voldoen.
Een tropisch aquarium begint natuurlijk met een verwarming, goede verlichting voor de plantjes en uiteraard een goede filter. Het ligt aan jezelf of je een biotoop wilt of niet.
het duurt lang voordat de ouders de broedzorg doorhebben, dus waarschijnlijk is er iets fout gegaan.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:27 schreef Lindatje het volgende:
Zo even geleden dat ik gereageerd heb....
De nieuwe bak is helemaal klaar maar de betta werd ziek. Hij is nu aan de beterende hand maar helemaal er bovenop komen zal ie niet meer doen. Waarschijnlijk had een van de andere (voor ons nieuwe) vissen toch een virus bij zich maar de rest al resistent voor was
De betta heeft nu niet zo'n mooie vinnen meer en had een wazig ook maar dat is ook minder aan het worden.
De antennenbaarsjes hebben het geweldig naar hun zin. Ze hadden eitjes gelegd dus dat vonden wij wel bijzonder. Deze bewaaktten ze heel goed. We lazen ook dat je de eitjes niet weg hoeft te halen. Komen we later thuis: zitten ze zelf die eitjes op te eten!!! Dus toch apart doen?
Als ik hem/haar in de vijver gooi dan eindigt ie binnen no time als reigerkak op m'n raamquote:Op zondag 14 mei 2006 16:31 schreef MadGuy het volgende:
Daar zijn ze het meest geschikt voor, maar ik vind het ook wat et ver voeren eigenlijk. Ideaal is een übergrote bak natuurlijk.
Stromend water is volgens mij juist goed voor de zuurstof enzo. Oja, visjes van 4 cm groeien.quote:Op zondag 14 mei 2006 21:31 schreef Kvaky het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik heb gisteren een aqaurium plus een waterfilter gekocht en nog een pompje met een uitbruistablet. Maar het gaat mij nu even over het aqaurium en het waterfilter is het voor goudvisjes ( ze zijn zo ongeveer 4cm lang) erg als ze stroming in hun bak hebben? Het is een filter dat het water eerst opzuigt dan filtert en dan weer terug de bak in blaast! Het Aqaurium is 15 cm lang en 10 cm breed. Alvast Bedankt!
Nou ja, ik heb al een goudvis he, en die vind ik tof. Ik heb ook niet zo'n behoefte aan een heel uitgebreid tropisch aquarium met tetras enzo, vrienden van me zijn een half jaar geleden begonnen en wat een gedoe zeg. Ik vind gewone goudvissen al tof, en shubunkins of hoe je het in godsnaam schrijft. Misschien dat ik iets meer wil doen als m'n goudvis ter zielen is, maar ik ben al heel trots dat ze ruim drie is en er mooi uitziet, mooie vinnen enzoquote:Op zondag 14 mei 2006 22:56 schreef MadGuy het volgende:
Ja, inderdaad. Het is soms moeilijk om het allemaal een beetje te rijmen inderdaad. Ik zou eerlijk gezegd ook een grote bak willen hebben maar heb geen ruimte. Toen is het een Aqua-40 geworden met mini-visjes.
Misschien is dat ook een idee?
@ Kvaky: een filterpompje zorgt voor zuivering van het water middels bacteriën en dus moet-ie constant aanstaan, anders gaan deze dood. Tevens zorgt stroming inderdaad voor zuurtstof (bewegend wateroppervlak zorgt voor betere opname zuurstof in het water). Maar ik vraag me af hoe jij dat én een bruissteentje in zo'n klein bakje kunt proppen?
3 jaar en dan nog maar 8 cm groot ????quote:Op zondag 14 mei 2006 23:04 schreef CherryLips het volgende:
Misschien dat ik iets meer wil doen als m'n goudvis ter zielen is, maar ik ben al heel trots dat ze ruim drie is en er mooi uitziet, mooie vinnen enzoEn dat ze mooi is gegroeid.
Waren die van jou ook zo heel klein toen je ze kocht dan?quote:Op zondag 14 mei 2006 23:56 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
3 jaar en dan nog maar 8 cm groot ????![]()
Die van mij zijn misschien net 2 en zijn al 15 cm groot. Ik heb ze nog geen jaar, tel er een jaartje bij op, want dat zijn ze meestal als ze in dierenwinkel rondzwemmen.
Nah het was niet mijn filter...het waren mijn slangen. Water is nu weer mooi helderquote:Op maandag 15 mei 2006 10:20 schreef MadGuy het volgende:
Jammer van dat kienhout zeg. Het is dat ik zelf geen grote bak had anders had ik hem graag van je over willen nemen.
Ik laat meestal mijn filter bijna dichtslibben alvorens ik hem schoonmaak.
Ja, zo'n 4 cm groot waren ze. Bij mij zwemmen ze in een aquarium van 100x40x50, dus zo'n 200 liter water. In een ander aquarium van 56 liter hebben we ook nog 3 sluierstaarten en een gewone goudvis, maar ook deze zijn in een jaar tijd explosief gegroeid. De combinatie van ruimte en stromend water is heel goed voor een goudvis om zich goed te kunnen ontwikkelen.quote:Op maandag 15 mei 2006 10:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Waren die van jou ook zo heel klein toen je ze kocht dan?
Ja, en dat terwijl de goudvis juist een hele sterke vis is die wel een stootje kan hebben...quote:Op zondag 14 mei 2006 23:08 schreef MadGuy het volgende:
Drie jaar is inderdaad te prijzen. Ik ken mensen die het presteren ze binnen een paar maanden steevast kapot te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |