abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39162370
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 00:55 schreef -Vaduz- het volgende:
Anderlecht hoopt natuurlijk op een plafond, zodat ze op hem door kunnen bouwen. Maar dat is logisch natuurlijk.
Lijkt wel of ik Cruijff hoor praten
pi_45526625
quote:
Wereld Boussoufa overhoop

De afgelopen 48 uur had hij blaren op zijn tong van het praten en een gloeiend oor van de telefoon.

De impact van zijn uitverkiezing tot speler van het jaar is enorm. De ‘mooiste individuele prijs’ in zijn loopbaan zet het leven van Mbark Boussoufa volledig op zn kop.

,,De aandacht van de pers is gigantisch. Het zijn krankzinnige dagen, maar ik probeer er ook een beetje van te genieten,’’ zegt de international van Marokko, die afgelopen jaar het Nederlands elftal uit zijn hoofd zette. Boussoufa wist dat er een sluimerende interesse van bondscoach Marco van Basten bestond, maar de interesse van de Marokkaanse ploeg was concreter en droeg er toe bij dat hij sneller interland-ervaring opdeed.

Misschien hebben zijn optredens in Afrika wel bijgedragen aan zijn ontwikkeling als profvoetballer en dus ook aan het winnen van de gouden schoen. Sinds een jaar is het frivole, het speelse verdwenen. Boussoufa is nu volwassen, is vaker beslissend in wedstrijden en wil nu doorstoten naar de Europese top.

,,In België sta ik het hele jaar al in de spotlights. Dat komt ook door mijn prachtige seizoen bij AA Gent. Ik weet dat ik mijn uitverkiezing deels aan die prachtige periode heb te danken. Bij Gent had ik alle aandacht en had ik een vrije rol. Nu bij Anderlecht ben ik een van de vele topspelers en is het niet mogelijk om elk duel beslissend te zijn.’’

In Brussel kwam hij na de zomer ook een aantal keren op de bank terecht. Met name in de Champions League had de voetballer, die in de jeugdopleiding van Ajax samenspeelde met Wesley Sneijder en Nigel de Jong, het zwaar te verduren. Tegen de Europese top werd meer gevraagd dan alleen een fraaie traptechniek en inzicht. Boussoufa, vond ook zijn trainer Franky Vercauteren, moest fysiek nog groeien.

De laatste weken maanden gaat het weer beter met de aanvaller, die voldoende zelfkritiek heeft om zich te realiseren dat hij pas aan het begin staat van een lange weg naar de top.

,,Het grote verschil met vorig jaar,’’ zegt Boussoufa, ,,is dat nu het verwachtingspatroon veel hoger is. Bij AA Gent kon ik alles doen en de mensen vonden het prachtig. Niets moest. Nu zit ik bij een topclub en de buitenwereld verwacht elke week een topprestatie van me.’’

Boussoufa, die in 2001 op een internationaal jeugdtoernooi werd ontdekt door Chelsea maar daar nooit doorbrak, heeft het idee dat hij bij paars-wit desondanks de grootste sprong in zijn carrière maakt. Hij heeft de afgelopen twee seizoenen alle individuele prijzen gewonnen die er bestaan. De Ebbenhouten Schoen (beste Afrikaanse speler), het grootste talent van België, voetballer van het jaar bij de spelers en de supporters, maar de collectieve trofee ontbreekt.

,,Ik wil nu alleen nog maar kampioen worden met Anderlecht,’’ verzucht Boussoufa. ,,Het is best leuk hoor, al die aandacht. Ik word uitgenodigd voor recepties, voor openingen, voor feestjes, voor tv-optredens en ik word ook in Nederland nu steeds meer herkend. Maar daarmee bereik ik niet het allerhoogste. Alleen door met Anderlecht de landstitel te winnen en op andere fronten successen te boeken, kan ik straks pas echt tevreden zijn over mijn loopbaan.’’
  zaterdag 20 januari 2007 @ 05:51:57 #103
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_45526905
Weer een talent uit de Ajax opleiding?
Pffff waar laten we ze allemaal?
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
  zaterdag 20 januari 2007 @ 09:19:19 #104
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_45527255
Ik herinner mij de wedstrikjd tussen Real en Anderlecht waarbij in de tweede helft Mbark de madrilenen alle hoeken van het veld liet zien.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 11:46:41 #105
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_45528995
Die gaat straks naar een of andere rukclub in spanje.
pi_45529039
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 09:19 schreef oYo het volgende:
Ik herinner mij de wedstrikjd tussen Real en Anderlecht waarbij in de tweede helft Mbark de madrilenen alle hoeken van het veld liet zien.
Die was idd goed bezig, maar alle hoeken van het veld... De eerste helft was Anderlecht al weggespeeld.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 11:58:06 #107
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_45529199
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 11:49 schreef AminBen het volgende:

[..]

Die was idd goed bezig, maar alle hoeken van het veld... De eerste helft was Anderlecht al weggespeeld.
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_45531036
Kom op, ga naar PSV
  zaterdag 20 januari 2007 @ 16:55:11 #109
74763 bergkampf
How you doin`? ;)
pi_45536038
Helmond sport
Ado is the pride of Holland!
pi_46102687
quote:
Boussoufa sneert naar Ajax

Moubarak Boussoufa, smaakmaker van Anderlecht, begon zijn carriere enkele jaren geleden bij Ajax. In Amsterdam brak hij echter nooit door. Via omzwervingen bij Chelsea en AA Gent speelt hij nu de sterren van de hemel in België.
In gesprek met Sportweek haalt de Marokkaans international uit naar de handelswijze van Ajax. "Natuurlijk heb je er moeilijke jongens bijzitten. Maar het zijn wel allemaal talenten. De mensen om hen heen moeten daarmee kunnen omgaan. Ik heb veel jongens zien weggaan. En dat waren supertoppers. Soms vijf keer beter dan spelers die nu bij Ajax in het eerste rondlopen", constateert Boussoufa.

Ook zag hij de club erg veranderen. Het was een echte familieclub, maar gedurende de afgelopen jaren groeide de club uit tot een kille 'fabriek'. "In het begin, toen ik bij Ajax kwam, was het heel familiaal. Het werd steeds zakelijker. Als je ook kijkt wie er allemaal is vertrokken… Daar zijn andere mensen voor terug gekomen. Het is heel kil geworden."

Voetbalprimeur
Wat een huilie zeg, hij blijft maar zeuren over z'n verleden.
That's all folks!
pi_46102751
quote:
Ik heb veel jongens zien weggaan. En dat waren supertoppers. Soms vijf keer beter dan spelers die nu bij Ajax in het eerste rondlopen", constateert Boussoufa.
Zou graag willen weten wie hij bedoelt?

Hoogervorst, De Windt ....?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:11:18 #112
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_46103113
Wie?
Nu doe je het weer!
pi_46104120
Brutil Hosé natuurlijk.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_46104346
Hij is wel erg vaak aan het janken over van alles en nog wat zeg!
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_46105085
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:00 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Zichzelf natuurlijk.
pi_46105208
Wat een attention-whore.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:12:55 #117
168255 J.Herrer
pi_46107316
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:00 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dat zou ik ook wel willen weten idd
De enige die me te binnen schiet is misschien Boulahrouz
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_46116386
Quincy misschien ook wel. En verder misschien jongens die nu ergens in de anonimiteit spelen of zelfs alleen nog maar op straat.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:32:00 #119
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_46118550
Waterman ...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 9 februari 2007 @ 11:02:24 #120
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_46133047
Als je in de jeugdopleiding met Quincy samenspeelt lijkt het misschien alsof hij 5 keer beter is dan bv. Babel, maar dan kijk je niet naar constantheid en mentale weerbaarheid.

Boulahrouz heeft overigens maar 1 jaar in de jeugd van Ajax gespeeld, dus die telt niet echt mee.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_46149677
Ik vind Quincy zeker niet beter dan Babel, maar het lijkt me wel een speler waarvan Boussoufa dat zou kunnen vinden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_46150375
Zielig gefrustreerd mannetje.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 19:36:58 #123
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_46150441
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 19:35 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Zielig gefrustreerd mannetje.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_46191716
Wat een trieste gast zeg, als hij niet bij Ajax de mogelijkheid had gekregen, speelde hij waarschijnlijk nu ergens in de amateurs. En laat hij zich eens eerst bewijzen buiten België. Sonck anyone?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  zondag 11 februari 2007 @ 01:15:24 #125
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_46192217
Sonck speelde niet eens zo slecht bij Ajax, maar die zit het toch vooral fysiek niet echt mee sinds hij uit Belgie weg is eigenlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')