Die is best flauw eigenlijk.quote:Op maandag 5 juni 2006 17:30 schreef SuperBosch het volgende:
Mijn sterrenbeeld is maagd, en ik ben, seksueel gezien, maagd.
Het klopt voor mij dus wel.
Ik nog nooit, gek he?quote:Op maandag 5 juni 2006 17:28 schreef K33T het volgende:
Wie van jullie is naar een gecertificeerde astroloog geweest?
Mequote:Op maandag 5 juni 2006 17:28 schreef K33T het volgende:
Wie van jullie is naar een gecertificeerde astroloog geweest?
Misschien zit je nu in een leeftijdsfase dat je overgaat naar een volgend element, eentje die je je nog niet eigen hebt gemaakt ? (Slingergang van de horoscoop).quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:50 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Me
Op mijn 14e ofzo (tevens paragnost). Alles werd opgenomen op een bandje en kreeg ook papierwerk mee (mooie horoscooptekening + uitleg etc).
Overigens ben ik niet altijd zo tevreden met mijn geboortehoroscoop, steenbok etc.
Maja, het is soms niet anders![]()
die zijn nogal koppig! erg irritant vind ik dat altijd..quote:Op woensdag 7 juni 2006 09:04 schreef senesta het volgende:
Wat is er mis met steenbok?
Weet je zeker dat je geboortetijd klopt?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:50 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Me
Op mijn 14e ofzo (tevens paragnost). Alles werd opgenomen op een bandje en kreeg ook papierwerk mee (mooie horoscooptekening + uitleg etc).
Overigens ben ik niet altijd zo tevreden met mijn geboortehoroscoop, steenbok etc.
Maja, het is soms niet anders![]()
quote:Op woensdag 7 juni 2006 09:04 schreef senesta het volgende:
Wat is er mis met steenbok?
Tja, wie weet idd.quote:Op woensdag 7 juni 2006 09:46 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Misschien zit je nu in een leeftijdsfase dat je overgaat naar een volgend element, eentje die je je nog niet eigen hebt gemaakt ? (Slingergang van de horoscoop).
Dat is zoooooo herkenbaar, en ik ben ook Steenbok dus dat is niet echt hoopgevend..we're doomed.quote:Op woensdag 7 juni 2006 18:06 schreef sweetgirly het volgende:
[..]ik weet niet
Het lijkt soms alsof ik altijd de boot mis. Verplichtingen heb etc en alsof ik soms nooit mazzel heb.
Wordt het onwijs mooi weer, is er van alles, moet ik leren. Gaat een ander ook nog op vakantie etc. Word er soms zo onzeker en teneergeslagen van
.
Alsof ik altijd harder moet werken ofzo en dus gewoon dikke pech heb.
Kijk ik naar de toekomst, word ik helemaal down. En dan moet je maar positief blijven denken, terwijl ik met 30 graden celcius met mijn neus in de boeken zit en weer van alles mis + alleen ben.
Vind het niet zo leuk soms om steenbok te zijn dus.
Haha klopt, dat heb ik er namelijk ook nog bij, Schorpioen is mijn ascendant!!!quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:53 schreef K33T het volgende:
Wat een geneuzel weer van steenbokken. Schorpioenen hebben pás zwaar, al ben ik zelf geen schorpioen.
Waarom zouden Schorpioenen het zwaar hebben ?quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:53 schreef K33T het volgende:
Wat een geneuzel weer van steenbokken. Schorpioenen hebben pás zwaar, al ben ik zelf geen schorpioen.
Ja, mijn zonneteken is Schorpioen, maar zoals ik al eerder gezegd heb zegt dit niet echt veel, eigenlijk alleen maar waar de zon stond op het moment van mijn geboorte.quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:00 schreef K33T het volgende:
Je zonneteken is in Scorpio?
Zo voel ik het ook soms, idd!quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:21 schreef saksia het volgende:
Dat is zoooooo herkenbaar, en ik ben ook Steenbok dus dat is niet echt hoopgevend..we're doomed.![]()
Het loopt NOOIT soepel, m'n hele leven ga ik al tegen de stroom in. M'n vader zei een tijd terug ook nog iets van "er zijn mensen die de wind altijd mee hebben en pechvogels die altijd alles tegen hebben zitten en altijd in gevecht zijn, jij bent er zo één" haha dankjewel dat geeft me ook echt vertrouwen in het leven
![]()
Ben jij mij ofzoquote:Er zijn maar weinig mensen waarmee ik geen 'ruzie' krijg ook wat echt heel vermoeiend is, omdat ik best wel apart/eigengereid (en KOPPIG) ben op de een of andere manier (volgens mij is dat een Steenbok trek, of misschien ook wel een beetje of vooral Waterman omdat ik precies op de grens zit) en daardoor negatieve reacties uitlok uit onbegrip, ik ben niet groepsgericht en als iemand links zegt zeg ik vaak rechts (of midden...alles behalve meelullen uit beleefdheid)..mensen vatten het dan soms op alsof ik opzettelijk tegendraads en moeilijk ben maar dat is niet zo want ik kan nu eenmaal niet anders... dat is wel heel erg moeilijk soms dat ik zo makkelijk moeilijkheden aantrek en er nooit een eind aan lijkt te komen.Toevallig had ik vandaag zo'n dag waar vanalles in één keer op m'n dak komt vallen. Vrienden maken gaat moeizaam omdat ik niet makkelijk te leren kennen ben en me snel beledigd voel als mensen te snel gaan oordelen (dan sluit ik me ook meteen af van die mensen), mensen moeten bereid zijn daar tijd en moeite in te steken (zoals ik dat bij hen ook zou doen) en dat zijn de meesten niet.
Eén van mijn (vroegere) favo quotes was: 'beter een laatbloeier, dan geen bloeier'quote:Toch ben ik ervan overtuigt dat het ooit wel allemaal op z'n plaats gaat vallen, en houd mezelf maar voor dat ik gewoon een laatbloeier ben en dat heeft ook z'n voordelen.... Steenbokken worden niet voor niets een rots in de branding genoemd, 'we' hebben het soms zo zwaar dat veel andere mensen daar aan onderdoor zouden gaan, de Steenbok gaat door en ik denk dat ze als ze helemaal volwassen zijn echte rust kunnen vinden.
Ik ooooookquote:Dat hoooop ik![]()
Mijn watermanascendant verlangt naar vrijheid, zon en licht.quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:25 schreef senesta het volgende:
Als een steenbok invloed iemand zoveel disipline geeft dat hij kan leren terwijl andere mensen genieten van lekker weer is dat toch zeker geen slechte eigenschap?
Het brengt je ergens.
Ik praat toch ook over astrologie, het gaat hier toch over 'ben jij tevreden met je sterrenbeeld'.quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:58 schreef K33T het volgende:
@sweetgirly, je gezemel begint te vervelen. Ja, jij bent zo bijzonder persoon blablah.
Even serieus, wij praten hier over astrologie. Je hebt het liever dat we over jou gaan houden, misschien dat je beter kunt weggaan uit dit topic. In R&P zijn ze wel gewend aan dit soort praat, misschien dat je daar verder kunt posten
Voor mij klopt dit wel enigszins, behalve dat ik niet geheel a-muzikaal ben. En af en toe wil het rationeel denken niet opschieten. Ook heb ik een hele aparte manier van 'ordelijk'quote:Wie geboren is tussen 23 augustus en 23 september wordt door astrologen een Maagd genoemd omdat de zon dan in het teken Maagd staat. Aan dit zonneteken - dat overigens niet samenvalt met het gelijknamige sterrenbeeld - worden een aantal kenmerkende persoonlijkheidseigenschappen toegeschreven. Zo staat in astrologieboeken te lezen dat een Maagd zich in de omgang met anderen bescheiden en gereserveerd opstelt. Hij of zij is niet avontuurlijk, spontaan en impulsief, knoopt niet gemakkelijk een praatje aan en heeft weinig vrienden. De Maagd toont geen sterke emoties of hartstochten en is wat preuts. Hij is niet kunstzinnig of muzikaal en heeft geen aanleg voor theater en poëzie. Zijn fantasie en intuïtie zijn zwak ontwikkeld.
De Maagd is nuchter, rationeel en analytisch ingesteld. Hij heeft een kritische blik en laat zich niet snel wat wijsmaken. Hij heeft dikwijls belangstelling voor techniek of wetenschappelijk onderzoek en praat liever niet over dingen waarvan hij geen verstand heeft. Op zijn eigen terrein gedraagt hij zich niet zelden als een schoolmeester die alles beter weet. In zijn werk is de Maagd ordelijk, ijverig, erg nauwgezet en plichtsgetrouw.
Even serieus, wat moet je nou?quote:Op woensdag 7 juni 2006 21:15 schreef K33T het volgende:
Mammie, ben je op d'r teentjes getrapt of wat?
Het gaat om het soort gebabbel die je produceert. We praten hier over allerlei sterrenbeelden. Je doet dat ook, toch heb je helaas ook wel de trek van om aandacht proberen richting jou te vestigen, ook al ga je stampen en ontkennen, het is toch wel beetje zo.
EDIT: voor de mevrouw heb ik ff de knipoog weggehaald
Astrologie gaat nog steeds uit van eigen keuzes, het is niet zo dat jij een bepaalde planetenstand in je horoscoop hebt staan en dat jij daarom nergens iets aan kan doen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:53 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Mijn watermanascendant verlangt naar vrijheid, zon en licht.
Mijn steenbokkant houdt mij tegen, 'verplichtingen/verantwoordelijkheden heb je!', voel ik vader Saturnus met een wijzende vinger zeggen. Maakt en houdt mij klein en gehoorzaam soms.
Erg verwarrend, kan niet genieten, want Saturnus houdt mij soms tegen.
En kan niet leren/gehoorzamen helemaal soms, want jovele watermanmeneer verlangt naar zon/lucht en vrijheid..
Ik ben idd doomned![]()
uhm tja
![]()
Eens.quote:Op woensdag 7 juni 2006 22:21 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Zeg, laten we het wel even gezellig houden ja!
Waarom dat zo is?quote:@Sweetgirly.
Waarom voel jij je dan zo beperkt door Saturnus!
Mijn Saturnus (staat erg sterk, in eigen teken, steenbok dus) staat opposiet ( spannings aspect) Mars, de planeet van het initiatieven nemen.
Als je jouw verhaal leest zou dat dus betekenen dat ik erg beperkt zou worden in het initiatieven nemen (of ook in het opkomen voor mezelf), maar niets is minder waar!
Waarom?
Nou gewoon omdat Mars ook sterke positieve aspecten van andere Planeten ontvangt (Pluto bijv.)
Daarbij komt ook nog dat het van belang is om te weten welke Huizen (levensgebieden) er bij betrokken zijn.
Nee, klopt. Het ligt ook maar net aan de stand van de planetenquote:Dus je kunt niet zeggen dat je altijd beperkt wordt door een Saturnus.
Kom ik zo over dan dat ik het als excuus gebruik?quote:Op woensdag 7 juni 2006 22:25 schreef senesta het volgende:
Astrologie gaat nog steeds uit van eigen keuzes, het is niet zo dat jij een bepaalde planetenstand in je horoscoop hebt staan en dat jij daarom nergens iets aan kan doen.
Astrologie is geen excuus om geen veranderingen te kunnen maken in je leven, tenminste dat is mijn idee.
Uhm, welke dan?quote:Verder maak je denk ik een hoop interpretatiefouten in je zienswijzen naar planeten en tekens, en hun collectieve standen en individuele standen, daar kan een enorm verschil in zitten.
Dan klinkt niet best , saturnus en nog eens saturnusquote:Op woensdag 7 juni 2006 22:48 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Zo te lezen zitten zowel Saskia als Sweetgirly met een Saturnus transit vierkant Saturnus Radix.
Vertaald; een periode waarin verschillende aspecten van je leven aan een kritische test onderworpen worden.
Het hoeft niet altijd veel te schelen, je huizencusps kunnen ook net even verder vallen en soms scheelt het ook met de maan iets.quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:52 schreef K33T het volgende:
hmz, als ik 2:18 ipv 2:14 invul, dan verschilt de planetenstand nauwelijks.
Ik kan nergens vinden in welk teken ze saturnus hebben staan, of kijk ik er nu overheen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 22:48 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Zo te lezen zitten zowel Saskia als Sweetgirly met een Saturnus transit vierkant Saturnus Radix.
Vertaald; een periode waarin verschillende aspecten van je leven aan een kritische test onderworpen worden.
Ik zag het dus zo dat saturnus de planeet van steenbok is, vandaar.quote:Op woensdag 7 juni 2006 23:18 schreef senesta het volgende:
Daarom vond ik het zo raar dat sweetgirly zo'n beeld van saturnus gaf, ik dacht dat ze hem alleen als zodanig duidde omdat het de heerser is van steenbok, vond het een beetje kort door de bocht omdat saturnus inderdaad wat zwaar op de hand kan zijn maar door zijn huis/teken/aspecten niet altijd extreem uit hoeft te werken.
snap je me nog een beetje?
18 graden 12' (steenbok 12e huis)quote:Op woensdag 7 juni 2006 23:28 schreef senesta het volgende:
Mag ik vragen in welke graad?
Hm, interessant en thanx voor de info.quote:Saturnus staat op dit moment in de leeuw, het zou heel goed kunnen dat je je saturnus terugkeer hebt nu, dat betekent dat saturnus nu over het punt komt waar hij stond toen je geboren werd. Voor de psychologische uitwerking kun je beter aan lillith vragen, deze materie heb ik nog niet gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |