abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:01:57 #1
19758 Taurusje_Koetje
Smaken verschillen.
pi_36958621
Dit topic is niet om verder te gaan met het gesloten topic "Gewoon geen zin 2", maar ik wil wel even wat zeggen voordat ik hieraan begin, naar aanleiding van vorige topics hierover.

De opmerkingen dat 'jij wel altijd zin hebt in sex' is heel pijnlijk, en naar mijn mening niet op zijn plaats. Zo help je de TS of anderen met dit probleem niet.

Roepen: maak het uit want je vindt je vriend blijkbaar niet leuk, is erg simpel gedacht.

Ik wil dit delen omdat ik ermee zit en zelf geen duidelijk, kort en bondig antwoord heb. Misschien kunnen jullie serieus met mij meedenken, en anderen die dit ook hebben, dit delen. Hopelijk voorkom ik zo een hoop misverstanden en ergernissen; dan nu mijn verhaal.

Al sinds een paar maanden is mijn libido, zoals dat heet, flink achteruit gegaan. Tussen mij en mijn vriend gaat alles uitstekend: we hebben zoveel lol, doen leuke dingen, zijn helemaal gek op elkaar, kunnen goed praten en lachen. En de sex is altijd goed, niet te vergeten.
In het begin was ik zo ontzettend sexverslaafd, kon ik er geen genoeg van krijgen. Nu, zo'n twee jaar later, weet ik niet wát er is gebeurd, maar ik neig er gewoon niet meer toe. Ik raak niet opgewonden, in het algemeen al niet: niet van sexfilms, verhalen, plaatjes, fantasieën, en dus niet meer van mijn vriend. Dit zeg ik nadrukkelijk, omdat het dus niet persé aan hem ligt, maar aan iets in mijn geest of gedachten.

De optie 'het gewoon doen' heb ik vaak gedaan, maar geloof me, als je niet opgewonden bent (en dus ook niet van onder zegmaar) is het helemaal niet zo leuk als het was. Je voelt je achteraf niet blijer, soms voelt het zelfs naar omdat je niet het gevoel hebt het voor jezelf te hebben gedaan, maar voor de ander. Niet dat ik mijn vriend het genot niet gun, echt niet! Maar ik voel me op zo'n moment alleen maar daar goed voor, omdat ik niet meer goed kan inzien dat je zo opgewonden kan zijn. Omdat ik dat zelf gewoonweg niet meer ervaar.

Ik heb het met hem er al meerdere keren over gehad, en hij probeert mij te begrijpen en ermee om te gaan. Het is dus niet zo dat ik in mijn eentje hiermee worstel en er niet voor uit kom. Het lost alleen weinig op. Doordat het is besproken voel ik me nog meer 'bekeken' en voel ik nog meer druk op het moment dat we intiem worden. Knuffelen, zoenen en lief tegen elkaar zijn gaat prima, maar zodra ik voel dat hij opgewonden is, of zodra hij me op een andere (meer seksueel getinte) manier aanraakt, krijg ik het benauwd. Bij mij komt die 'klik' niet meer van het leuk knuffelig bij elkaar zijn naar sex willen hebben. En dat terwijl ik mijn vriend echt nog wel sexy vind, en mooi en knap. De behoefte aan sex komt gewoon niet meer in mijn lichaam.

Het stomste is nog dat áls het een beetje komt, ik gelijk er zo erg op let van "hey! Ik raak opgewonden!!", dat het weer weggaat. Misschien wordt het daardoor alleen maar erger, het is zo benadrukt voor me. Maar ik vind het ook zo vervelend en hoop zo erg dat het terugkomt..

Ik heb gewisseld van pil, en in het begin dacht ik dat het hielp. Uiteindelijk leek dit meer een soort placebo-effect, want nu is die zin evenhard weer weg.

Ik weet gewoon niet goed wat ik er nog aan moet doen. We hebben het zo ontzettend leuk samen, maar het zit (vooral mij) zó in de weg. We hebben erover gepraat, ik heb van pil gewisseld, ik heb me geprobeerd er overheen te zetten en het gewoon te doen, ik ben bij mezelf al 100x nagegaan wat het zou kunnen zijn. Maar ik weet het antwoord gewoon niet. Ik wil zo graag weer eens opgewonden zijn en sex wíllen, en er dan weer echt van kunnen genieten. En ik ben zo bang dat dit niet meer gebeurt. Dat het iets psychisch is, of iets chemisch weet ik wat, dat ik een bepaald hormoon niet meer aanmaak ofzo. Heeft iemand een serieus idee waar dit aan kan liggen, of goede tips???

Heel erg bedankt.
Als de kikker kwaakt in het riet, gaat het regenen. Of niet.
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:07:10 #2
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_36958778
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_36958900
Volgens mij zit het tussen je oren als ik het zo is lees.
ik zou is naar een pro stappen als k jou was.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Je hebt niet eens de moeite genomen om de eerste zin van de OP te lezen.
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:13:13 #5
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_36958962
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:11 schreef het.ismij het volgende:
Volgens mij zit het tussen je oren als ik het zo is lees.
ik zou is naar een pro stappen als k jou was.
Lijkt me de enige juiste oplossing.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:14:33 #6
19758 Taurusje_Koetje
Smaken verschillen.
pi_36959000
quote:
De reden dat ik een nieuw topic erover start is dat de reacties in deze 'gewoon geen zin' topics erg flauw en kort door de bocht zijn. De laatste pagina van nr 3 gaat bijna nergens meer over. Het topic Geen zin gaat over de andere kant van de zaak. Ik wil een wat serieuzere aanpak van dit probleem, omdat veel mensen hele simpele oplossingen roepen, maar het niet zo simpel ligt.
pi_36959175
Praat er eens over met je huisarts
pi_36959182
Misschien helemaal van de pil af? Ik gebruik nu de Nuvaring, en daar zitten een stuk minder hormonen in..
I will take the sun in my mouth
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:23:33 #9
19758 Taurusje_Koetje
Smaken verschillen.
pi_36959266
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:20 schreef warrel het volgende:
Misschien helemaal van de pil af? Ik gebruik nu de Nuvaring, en daar zitten een stuk minder hormonen in..
Is dat een spiraaltje? Ik word wat huiverig van inbreng-dingen. Daarbij heb ik het met mijn huisarts besproken, en zij zei dat het raar is als ik na de 4 jaar dat ik al de pil slik, pas een paar maanden last heb hiervan. Nu ik er zelf over nadenk is de invloed van de pil ook wel onwaarschijnlijk, gezien dat feit.

Misschien is een afspraak met een seksuoloog niet zo'n gek idee.. iemand hier ervaring mee? Lijkt me zo naar als dat een persoon is waarmee het niet klikt ofzo, je moet toch intieme details vertellen en over seks praten.
pi_36959269
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:20 schreef warrel het volgende:
K ben een man dus had k niet aan gedacht.
Maar is indd ook een optie.
Zoals mijn mening luid, raadpleeg een pro.
Ze is overgestapt van pil naar pil, en geeft aan dat het (wat betreft haar libido) even heeft geholpen. Ik vraag me alleen af of dat indd door de wisseling kwam of omdat ze "dacht" dat het werkte.
The mind is stronger then the body. ofzoiets.
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
pi_36959397
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:26 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Het vrouwelijke metabolisme is erop gericht na twee jaar sex wel getrouwd te zijn. Waarna het libido veel minder belangrijk wordt. That's evolution for ya.
Zoon stompzinnig antwoord heb k echt nog nooit gehoord.
Op vrijdag 14 april 2006 17:28 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Zoon stompzinnig antwoord heb k echt nog nooit gehoord.
Je hebt gelijk; getrouwde koppels hebben altijd nog massa's seks!
En als dat niet zo is ligt dat aan de man, die krijgt dan hoofdpijn ofzo.
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
pi_36959668
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:32 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

jij klinkt ook al zo desperate. K denkd a tje vriendin je gewoon niet meer wil neuken. (of vrouw).
Wat op zich terecht is met zoon instelling.
Ik denk dat je er toch minder mee bezig moet zijn. Allereerst zou ik als ik jou was voorlopig met je vriend afspreken gewoon geen sex te hebben. Ik snap dat je dat nu ook niet hebt, maar op deze manier haal je toch de druk er wat vanaf. Zelfs als je toch een keer opgewonden raakt, niets doen. En dan pas bij bijvoorbeeld de 3de keer dat je wel weer opgewonden raakt en echt verlangt naar hem het weer doen.

Al ben ik natuurlijk geen expert, maar meestal mensen die een probleem hebben met sex, zijn met dit soort oplossingen erg geholpen.
pi_36960812
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 18:15 schreef mirannie het volgende:
Ik denk dat je er toch minder mee bezig moet zijn. Allereerst zou ik als ik jou was voorlopig met je vriend afspreken gewoon geen sex te hebben. Ik snap dat je dat nu ook niet hebt, maar op deze manier haal je toch de druk er wat vanaf. Zelfs als je toch een keer opgewonden raakt, niets doen. En dan pas bij bijvoorbeeld de 3de keer dat je wel weer opgewonden raakt en echt verlangt naar hem het weer doen.

Al ben ik natuurlijk geen expert, maar meestal mensen die een probleem hebben met sex, zijn met dit soort oplossingen erg geholpen.
Ik persoonlijk denkt dat dit niet voor haar werkt.
Zoals ze zelf al aangeeft is de drang/geilheid er ook gewoon helemaal niet meer.
Op vrijdag 14 april 2006 18:22 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Ik persoonlijk denkt dat dit niet voor haar werkt.
Zoals ze zelf al aangeeft is de drang/geilheid er ook gewoon helemaal niet meer.
Nee, dat snap ik en dat heb ik ook gelezen. Maar op een goed moment als je even 1 of 2 keer geen zin hebt, kan je vreemd gaan denken. "Ben ik wel normaal", "Hoort dit zo", "Waarom raak ik niet opgewonden", en misschien zelfs "Dit moet vervelend zijn voor mijn vriend". En juist daarom denk ik dat het belangrijk is om die druk helemaal weg te nemen.
pi_36960949
Maar nogmaals, ik ben geen expert, en dus lijkt een sexuologe de beste oplossing. Maar er wordt hier nu eenmaal gevraagd of iemand ideeen heeft, dus probeer een tip mee te geven.
pi_36963016
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:23 schreef Taurusje_Koetje het volgende:

[..]

Is dat een spiraaltje? Ik word wat huiverig van inbreng-dingen. Daarbij heb ik het met mijn huisarts besproken, en zij zei dat het raar is als ik na de 4 jaar dat ik al de pil slik, pas een paar maanden last heb hiervan. Nu ik er zelf over nadenk is de invloed van de pil ook wel onwaarschijnlijk, gezien dat feit.

Misschien is een afspraak met een seksuoloog niet zo'n gek idee.. iemand hier ervaring mee? Lijkt me zo naar als dat een persoon is waarmee het niet klikt ofzo, je moet toch intieme details vertellen en over seks praten.
De Nuvaring is helemaal niet eng! Het is een plastic ring, die je in je vagina inbrengt. Dat doe je zelf en is geheel pijnloos. Google er even naar.
I will take the sun in my mouth
pi_36963159
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 19:46 schreef warrel het volgende:

[..]

De Nuvaring is helemaal niet eng! Het is een plastic ring, die je in je vagina inbrengt. Dat doe je zelf en is geheel pijnloos. Google er even naar.
Zou voor mij ook niks zijn hoor, hou al niet van tampons....
pi_36974423
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:01 schreef Taurusje_Koetje het volgende:

Doordat het is besproken voel ik me nog meer 'bekeken' en voel ik nog meer druk op het moment dat we intiem worden. Knuffelen, zoenen en lief tegen elkaar zijn gaat prima, maar zodra ik voel dat hij opgewonden is, of zodra hij me op een andere (meer seksueel getinte) manier aanraakt, krijg ik het benauwd. Bij mij komt die 'klik' niet meer van het leuk knuffelig bij elkaar zijn naar sex willen hebben. En dat terwijl ik mijn vriend echt nog wel sexy vind, en mooi en knap. De behoefte aan sex komt gewoon niet meer in mijn lichaam.

Het stomste is nog dat áls het een beetje komt, ik gelijk er zo erg op let van "hey! Ik raak opgewonden!!", dat het weer weggaat. Misschien wordt het daardoor alleen maar erger, het is zo benadrukt voor me. Maar ik vind het ook zo vervelend en hoop zo erg dat het terugkomt..

Ik heb gewisseld van pil, en in het begin dacht ik dat het hielp. Uiteindelijk leek dit meer een soort placebo-effect, want nu is die zin evenhard weer weg.

Ik weet gewoon niet goed wat ik er nog aan moet doen. We hebben het zo ontzettend leuk samen, maar het zit (vooral mij) zó in de weg. We hebben erover gepraat, ik heb van pil gewisseld, ik heb me geprobeerd er overheen te zetten en het gewoon te doen, ik ben bij mezelf al 100x nagegaan wat het zou kunnen zijn. Maar ik weet het antwoord gewoon niet. Ik wil zo graag weer eens opgewonden zijn en sex wíllen, en er dan weer echt van kunnen genieten. En ik ben zo bang dat dit niet meer gebeurt. Dat het iets psychisch is, of iets chemisch weet ik wat, dat ik een bepaald hormoon niet meer aanmaak ofzo. Heeft iemand een serieus idee waar dit aan kan liggen, of goede tips???

Heel erg bedankt.
Ja SHIT, ik heb precies hetzelfde
pi_36974432
En weet dus ook niet wat ik eraan moet doen! Mijn vriend wordt er gek van, die denkt dat het aan hem ligt (al zeg ik hem natuurlijk dat dat onzin is) maar dat is het dus NIET. Ik vind hem nog steeds een lekker ding.
Ik hoor wel van meer vrouwen dat ze dit probleem hebben dus misschien heeft die ' Belg' eerder op dit topic toch nog gelijk.... Hoop het niet!
pi_36974439
Ik heb nu wel een product gevonden, gemaakt uit kruiden, dat lbido verhogend zou moeten werken. Ik ben er nogal sceptisch over maar heb wel zoiets van 'baat het niet dan schaadt het niet' dus ben er gisteren mee begonnen. Het heet multi-maca en komt uit Amerika.
pi_36974487
Ik denk dat het in het klimaat van Fok erg moeilijk is om goed duidelijk te maken wat dit voor je betekent en ik begrijp (na het doorlezen van 'gewoon geen zin deel 3') heel erg goed dat je hiervoor een nieuw topic opent voor nieuwe inzichten en ideeën. Ik heb een aantal dagen met een seksuoloog meegelopen (als co-assistente) en je bent echt niet de enige met dit probleem. Ik wilde je e-mailen, maar je hebt geen mailadres in je profiel staan. Als ik je mag mailen dan moet je mij maar even een seintje geven (mijn mail adres is gewoon isabeau@fok.nl ).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 15 april 2006 @ 09:23:37 #25
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36974776
*zucht*

maar wat kan je er als man nou aan doen? Dat is een beetje het probleem. Want omdat de vrouw geen zin heeft, krijgt de man ook een (minderwaardigheids)complex, omdat hij denkt dat hij het niet goed doet

Gisteren ook weer. Ik dacht nou, laat ik eens gewoon bij mn vriendin gaan liggen om gewoon lekker tegen elkaar aan te knuffelen, wil ze weer niet knuffelen Ik word er echt niet goed van.... voortaan dus gewoon geen contact meer, dan maar een platonische relatie
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_36974900
Het lijkt me dat je inderdaad te graag wil en jezelf een enorme druk oplegt. Gelukkig voor jou heb je een vriend die daar mee om kan gaan, want je hebt er ook die het dan voor bekeken houden. Ik zou als ik jou was gebruik maken van het aanbod van Isabeau, die kan je vast wel verwijzen naar iemand die je echt kan helpen.
pi_36978420
Verder zou ik 'gewoon geen zin part 3' wel in de gaten houden, tussen de onzin en de vervelende reacties van mannen met een vriendin die wél zin heeft staan ook goeie posts.
Ik heb dus hetzelfde probleem, ook sinds een paar maanden, eigenlijk sinds ik aan een andere pil ben gegaan: ik had eerst yasmin, die libidoverhogend schijnt te werken, bij mij iig wel, maar werd daar emotioneel dusdanig onstabiel van dat ik overgestapt ben naar cilest, een veel zwaardere pil. Daar ging in de maanden daarna mijn libido zo van omlaag dat ik nu even helemaal gestopt ben met de pil. Dat heeft gelukkig wel enig effect gehad, maar (nog) niet zo veel als ik zou willen, ik heb nog steeds een paar glaasjes wijn nodig om goed zin te krijgen. Ik heb in 'gewoon geen zin' al een keer een lijstje neergezet van de kleine dingetjes die een beetje helpen: uitgebreid eten, mét wijntje dus, kaarsjes, gewoon een romantisch avondje ervan maken, beetje zoenen, beetje friemelen en natuurlijk vervolgens alleen seks hebben als je er écht zin in hebt, zoniet, jammer dan, maar dan heb je toch een leuke en fijne avond.
En verder is het gewoon heel belangrijk om een lieve begripvolle vriend te hebben en veel over het probleem te praten, de verzekering krijgen dat het niet zó belangrijk is
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_36978774
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door Insomaniac op 16-04-2006 00:47:36 (Je bent geen mod) ]
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_36985278
Aan AS33
quoteEn verder is het gewoon heel belangrijk om een lieve begripvolle vriend te hebben en veel over het probleem te praten, de verzekering krijgen dat het niet zó belangrijk is
unquote

Die van mij roept juist dat sex zo vreselijk belangrijk voor hem is... waardoor de druk en de niet-zin in sex alleen maar groeter worden, zucht!
pi_36985313
Maniack28, ik heb met je te doen maar weet het verder ook niet! Geheel met rust laten, sex uit je leven bannen of haar in lek geval de indruk geven dat je het HELEMAAL niet belangrijk vindt
  zaterdag 15 april 2006 @ 22:48:29 #31
19758 Taurusje_Koetje
Smaken verschillen.
pi_36992363
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 08:01 schreef hannelore het volgende:
En weet dus ook niet wat ik eraan moet doen! Mijn vriend wordt er gek van, die denkt dat het aan hem ligt (al zeg ik hem natuurlijk dat dat onzin is) maar dat is het dus NIET. Ik vind hem nog steeds een lekker ding.
Ik hoor wel van meer vrouwen dat ze dit probleem hebben dus misschien heeft die ' Belg' eerder op dit topic toch nog gelijk.... Hoop het niet!
Fijn om te weten dat ik niet de enige ben (ook aan Isabeau gericht, ik ga mailen!)

Gister heb ik het er weer uitgebreid met m'n vriend over gehad, helpt wel weer een beetje. Ik denk dat een periode geen sex hebben inderdaad een goede optie is, en dan pas wel doen als ik het écht wil. Ik heb ook de optie seksuologe met m'n vriend besproken, die vond dat wat vroeg maar msischien beter te vroeg dan te laat! Misschien is dat voor jou ook een optie, hannelore! Het lijkt me wel erg lastig als je vriend er zo'n druk achter legt. Hoewel ikzelf als ik nog in de seksuele verslaafdheids-staat was als ik in het begin was, er ook zeker moeite mee zou hebben. Ik ben heel dankbaar dat m'n vriend er zo'n begrip voor heeft.

Ik ben alleen zo bang dat als we het een tijd niet doen en het onderwerp laten rusten, dat dat voor mij dan prima voelt. En dus als hij het na een week ofzo weer probeert, ik helemaal geen zin meer heb omdat dat weer complicaties met zich meebrengt. Maar we kunnen het proberen! Bedankt voor de reacties! Ik zal die Nuvaring ook eens googlen. Tnx
pi_36994562
Hoe vaak zien jullie elkaar per dag? En: Hoe vaak doen jullie aan 'leuke dingen', Quality Time, zoals dineren, musea, uitgaan etc.?
Als ik Xanthippe onder de duim heb, dan heb ik geen moeite in de omgang met andere mensen
pi_36998557
De sexuoloog lijkt mij de laatste optie.... Maar daar heb k wel heel vaak aan gedacht ja. Helaas heeft mijn vriend het niet zo op psychologen en dat soort mensen. Dat wordt dus weer dagen tegen hem aanpraten. Misschien moet ik die isabeau ook maar eens mailen...
Wat is dat over die ring waar jullie het over hebben. Heb ik iet s gemist?

En Sokrates, quality time is bij ons schaars! Vindt maar eens een oppas elk weekend als je 4 koters hebt...
pi_37003175
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:26 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Het vrouwelijke metabolisme is erop gericht na twee jaar sex wel getrouwd te zijn. Waarna het libido veel minder belangrijk wordt. That's evolution for ya.
ROFL!

niets zinnigers te melden
pi_37004452
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 17:55 schreef hannelore het volgende:
Maniack28, ik heb met je te doen maar weet het verder ook niet! Geheel met rust laten, sex uit je leven bannen of haar in lek geval de indruk geven dat je het HELEMAAL niet belangrijk vindt
Zo maak je het probleem van de vrouw mooi het probleem van de man. Typische vrouweneigenschap, dat dan weer wel.
pi_37004464
quote:
Op zondag 16 april 2006 13:20 schreef Wyb het volgende:

[..]

ROFL!

niets zinnigers te melden
En waarom is dat onzin? Motivering graag.
  zondag 16 april 2006 @ 14:13:31 #37
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_37004523
Hoewel ik altijd wel zin heb in sex, lijkt het tegenwoordig meer en meer dat sex een verplichting is. Sex is vanuit natuurlijk oogpunt niets meer dan voortplanting en niet een verplicht nummertje in een relatie.
  Moderator zondag 16 april 2006 @ 14:29:04 #38
5428 crew  miss_sly
pi_37004839
quote:
Op zondag 16 april 2006 08:43 schreef hannelore het volgende:
De sexuoloog lijkt mij de laatste optie.... Maar daar heb k wel heel vaak aan gedacht ja. Helaas heeft mijn vriend het niet zo op psychologen en dat soort mensen. Dat wordt dus weer dagen tegen hem aanpraten. Misschien moet ik die isabeau ook maar eens mailen...

En Sokrates, quality time is bij ons schaars! Vindt maar eens een oppas elk weekend als je 4 koters hebt...
Uiteraard is het helemaal niet om ieder weekend een oppas te regelen. Het gaat immers om quality time, niet om quantity! Regel nou wel eens een keer een oppas of laat je kinderen uit logeren gaan en neem die quality time. Al heb je die maar een paar keer per jaar, dan kan het wel de band en intimiteit versterken tussen jou en je partner.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_37004866
quote:
Op zondag 16 april 2006 14:10 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En waarom is dat onzin? Motivering graag.
sorry maar na 2 jaar al zoiets verliezen??

Come on
pi_37005854
quote:
Op zondag 16 april 2006 14:30 schreef Wyb het volgende:

[..]

sorry maar na 2 jaar al zoiets verliezen??

Come on
Ah ok, je zet je vraagtekens bij de genoemde tijdsduur, maar je bestrijdt het achterliggende idee niet?
pi_37015239
quote:
Op zondag 16 april 2006 14:10 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Zo maak je het probleem van de vrouw mooi het probleem van de man. Typische vrouweneigenschap, dat dan weer wel.
Tja maar in dit geval zou dan de enige oplossing zijn dat de vrouw een doos viagra voor vrouwen per week slikt en aangezien dat niet kan en geen een vrouw geen sex tegen haar zin zou moeten hebben, zal de man dan toch het voortouw moeten nemen. Is moeilijk voor een man, weet ik
pi_37020476
quote:
Op zondag 16 april 2006 20:30 schreef hannelore het volgende:

[..]

Tja maar in dit geval zou dan de enige oplossing zijn dat de vrouw een doos viagra voor vrouwen per week slikt en aangezien dat niet kan en geen een vrouw geen sex tegen haar zin zou moeten hebben, zal de man dan toch het voortouw moeten nemen. Is moeilijk voor een man, weet ik
Nee, de man moet helemaal niet het voortouw nemen. Die vrouw zorgt maar dat ze van het probleem afkomt en anders is het schluss. (Overigens: dat vrouwen niet tegen hun zin seks moeten hebben is natuurlijk alleen maar een redelijk standpunt als je accepteert dat een man dan de vrouw er uit mag zetten)
pi_37059301
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 17:54 schreef hannelore het volgende:
Aan AS33
quoteEn verder is het gewoon heel belangrijk om een lieve begripvolle vriend te hebben en veel over het probleem te praten, de verzekering krijgen dat het niet zó belangrijk is
unquote

Die van mij roept juist dat sex zo vreselijk belangrijk voor hem is... waardoor de druk en de niet-zin in sex alleen maar groeter worden, zucht!
Een heel herkenbaar probleem, waar ik als man aan de andere kant van sta.

Ik weet niet hoe het met vrouwen zit, maar bij mezelf ben ik erachter dat sex voor mij gewoon belangrijk is in een relatie. Daar heb ik behoefte aan.
En als ik maandenlang wordt afgewezen, "ik heb geen zin." Horen moet en toch elke nacht naast een geweldige vriendin lig waar ik van houd, dan wordt dat moeilijk.

Hij voelt zich onzeker en heeft een grote behoefte aan sex. Een behoefte die al tijden lang gefrustreerd is waardoor hij zich ook alleen steeds rottiger voelt en uiteindelijk ook maar minder probeert omdat het toch "Niet gaat lukken want ze heeft vast weer geen zin.".
Vind je het dan gek als hij verbaal zijn wensen kenbaar maakt?

Je hebt jezelf zover gekregen dat je nu jezelf niet meer toestaat om opgewonden te zijn want dit is echt mentaal en niet fysiek. En elke keer als hij iets wil, verbaal of fysiek, ga je dan eraan denken dat hij het wil en jij niet, terwijl je eerder in de relatie op dat moment waarschijnlijk opgewonden raakte en lekker meeging met hem.

Je kunt als vriend best liefdevol en begripvol zijn, maar veel mannen, waaronder ik, vinden sex een belangrijk deel van een relatie. Een deel waar jij makkelijker zonder kunt waardoor het makkelijk is zijn drang uit het oog te verliezen.

Uteindelijk heb je elkaar beiden te pakken in deze situatie, maar de enige die hem echt daadwerkelijk kan veranderen ben jij, vermoed ik. Ik denk iig niet dat zijn drang evenveel weg zal gaan als de jouwe, dus dat probleem gaat gewoon altijd blijven bestaan.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_37059982
Even een tvp. Goed dat je een nieuw topic hebt geopend, dat andere ging idd nergens meer over.

Ik heb een tijd met hetzelfde probleem geworsteld, ik merk nu dat het weer beter gaat maar ik heb helaas geen oplossing voor je want ik heb nog steeds geen flauw idee hoe het kwam dat het slechter ging of waarom het nu weer beter gaat.
Okee, voor mezelf speelt misschien mee dat ik veel ben afgevallen, waardoor ik me zelf ook beter voel over mijn lichaam, maar voor mijn gevoel verklaart dat nog steeds niet alles.

Je hoort vaak dat sporten helpt om je libido te verhogen, heb je dat wel eens geprobeerd? Dat zou bij mij namelijk wel mee kunnen spelen, ik heb nu (o.a. door meer te gaan bewegen) gewoon veel meer energie voor allerlei dingen en daar is seks er één van.
Are you pondering what I'm pondering?
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:44:33 #45
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_37060303
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:09 schreef paladin het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met vrouwen zit, maar bij mezelf ben ik erachter dat sex voor mij gewoon belangrijk is in een relatie. Daar heb ik behoefte aan.
En als ik maandenlang wordt afgewezen, "ik heb geen zin." Horen moet en toch elke nacht naast een geweldige vriendin lig waar ik van houd, dan wordt dat moeilijk.

Hij voelt zich onzeker en heeft een grote behoefte aan sex. Een behoefte die al tijden lang gefrustreerd is waardoor hij zich ook alleen steeds rottiger voelt en uiteindelijk ook maar minder probeert omdat het toch "Niet gaat lukken want ze heeft vast weer geen zin.".

Je hebt jezelf zover gekregen dat je nu jezelf niet meer toestaat om opgewonden te zijn want dit is echt mentaal en niet fysiek. En elke keer als hij iets wil, verbaal of fysiek, ga je dan eraan denken dat hij het wil en jij niet, terwijl je eerder in de relatie op dat moment waarschijnlijk opgewonden raakte en lekker meeging met hem.

Je kunt als vriend best liefdevol en begripvol zijn, maar veel mannen, waaronder ik, vinden sex een belangrijk deel van een relatie. Een deel waar jij makkelijker zonder kunt waardoor het makkelijk is zijn drang uit het oog te verliezen.

Uteindelijk heb je elkaar beiden te pakken in deze situatie, maar de enige die hem echt daadwerkelijk kan veranderen ben jij, vermoed ik. Ik denk iig niet dat zijn drang evenveel weg zal gaan als de jouwe, dus dat probleem gaat gewoon altijd blijven bestaan.
Ik moest er dit weekend ook weer aan geloven... 4 nachten.. 4x geen sex.. maar wel iedere keer zeggen dat het er de volgende keer wel van komt.. hou dan gewoon je mond
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 13:47:50 #46
5428 crew  miss_sly
pi_37060416
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:44 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ik moest er dit weekend ook weer aan geloven... 4 nachten.. 4x geen sex.. maar wel iedere keer zeggen dat het er de volgende keer wel van komt.. hou dan gewoon je mond
Heb je dat ook wel eens tegen haar gezegd? Dat je liever hebt dat ze geen toezeggingen doet waarvan ze niet 100% kan weten dat ze zich er aan gaat houden. Kan me best voorstellen dat dat erg frustrerend is, naast de frustraties die je al hebt vanwege het gebrek aan intimiteit/seks.
pi_37060451
quote:

[..]

Je kunt als vriend best liefdevol en begripvol zijn, maar veel alle mannen, waaronder ik, vinden sex een belangrijk deel van een relatie. Een deel waar jij makkelijker zonder kunt waardoor het makkelijk is zijn drang uit het oog te verliezen.

Maak daar maar alle van. Het wordt overigens ook gewoon eens tijd dat al die zeikende vrouwen in gaan zien dat zij de egoisten zijn, die geen rekening houden met de gerechtvaardigde wensen/verlangens van de man. "Het is maar seks hoor!" Juist.
pi_37060503
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:48 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Maak daar maar alle van. Het wordt overigens ook gewoon eens tijd dat al die zeikende vrouwen in gaan zien dat zij de egoisten zijn, die geen rekening houden met de gerechtvaardigde wensen/verlangens van de man. "Het is maar seks hoor!" Juist.
Wij kiezen er niet voor om geen zin in seks te hebben. Lees dit topic, en die uit de mislukte reeks, eens goed door. Daar zit het vol met vrouwen die wilden dat ze meer zin zouden hebben, niet in de laatste plaats omdat ze hun partner niet teleur willen stellen.
pi_37060606
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:50 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Wij kiezen er niet voor om geen zin in seks te hebben. Lees dit topic, en die uit de mislukte reeks, eens goed door. Daar zit het vol met vrouwen die wilden dat ze meer zin zouden hebben, niet in de laatste plaats omdat ze hun partner niet teleur willen stellen.
Het geen zin hebben is misschien geen keuze, het niet werken aan het probleem en e.p. de man een complex proberen aan te praten/onredelijk geduld vergen is dat wel.
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:54:51 #50
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_37060650
Ach we zullen het nooit snappen... als je van iemand houdt dan hoor je blij met lichaamelijk contact te zijn. Sommigen zijn dat dus duidelijk niet
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 13:58:26 #51
5428 crew  miss_sly
pi_37060769
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:48 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Maak daar maar niet alle mannen van!
Er zijn echt mannen die met hetzelfde probleem kampen als sommige vrouwen. Dat zullene r wellicht minder zijn, of misschien durven ze er niet eens voor uit te komen, omdat je als man nou eenmaal geacht wordt altijd zin te hebben, maar ik garandeer je dat er mannen zijn die ook geen zin hebben voor langere tijd.
pi_37060858
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:53 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het geen zin hebben is misschien geen keuze, het niet werken aan het probleem en e.p. de man een complex proberen aan te praten/onredelijk geduld vergen is dat wel.
Dat is inderdaad iets anders. Niemand verwijt mannen dat ze zin hebben in seks, dat is niet meer dan natuurlijk. Maar goed, tot op zekere hoogte mag hij wel wat geduld tonen omdat zij er ook niet echt iets aan kan doen en er waarschijnlijk zelf ook erg mee zit dat ze geen zin heeft. Dit is niet iets waar wij ons bij neerleggen onder het motto "jammer voor hem, ik vind het wel prima zo."
Het is niet zo dat deze vrouwen niet wíllen werken aan het probleem, ze weten gewoon niet wat ze eraan kúnnen doen en waar ze moeten beginnen.
pi_37060868
Tja, je moet als man natuurlijk wel je best doen om je vriendin op te geilen. Ben je daar niet capabel genoeg voor, dan moet je niet gaan lopen zeuren dat ze geen zin heeft.
pi_37060882
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:54 schreef maniack28 het volgende:
Ach we zullen het nooit snappen... als je van iemand houdt dan hoor je blij met lichaamelijk contact te zijn. Sommigen zijn dat dus duidelijk niet
Nou, sommigen zijn nog steeds dol op knuffelen en zoenen, maar niet op seks. Bij sommige mensen lopen die twee dingen niet zo vloeiend in elkaar over als je zou verwachten.
pi_37060960
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:01 schreef thabit het volgende:
Tja, je moet als man natuurlijk wel je best doen om je vriendin op te geilen. Ben je daar niet capabel genoeg voor, dan moet je niet gaan lopen zeuren dat ze geen zin heeft.
Hoewel dit natuurlijk niet de héle oplossing is, denk ik wel dat dit voor een deel waar is. Ik heb het idee dat aardig wat vriendjes-van hun vriendin graag instant-geil zien. En als ze dan geen zin (b)lijkt te hebben, wordt het er maar bij gelaten, met alle frustraties van dien. Als een man iets meer moeite doet qua opgeilen, zou zo'n dag/middag/avond nog wel eens heel anders kunnen lopen. Denk ik.
The more I see, the less I know / The more I like to let it go
pi_37061024
Aan de andere kant heb je ook weer vrouwen die bij de eerste seksuele toenadering zo de kriebels krijgen dat ze gelijk (ongewild) afstandelijk worden. Dan kun je als man volgens mij vrij weinig meer.
pi_37061029
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:04 schreef sadisticembrace het volgende:

[..]

Hoewel dit natuurlijk niet de héle oplossing is, denk ik wel dat dit voor een deel waar is. Ik heb het idee dat aardig wat vriendjes-van hun vriendin graag instant-geil zien. En als ze dan geen zin (b)lijkt te hebben, wordt het er maar bij gelaten, met alle frustraties van dien. Als een man iets meer moeite doet qua opgeilen, zou zo'n dag/middag/avond nog wel eens heel anders kunnen lopen. Denk ik.
Jij hebt nog nooit met een frigide doos in een bed gelegen denk ik, daar helpt helemaal niets aan
pi_37061128
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:04 schreef sadisticembrace het volgende:

[..]

Heel kort door de bocht. Ikzelf heb een tijd in die situatie gezeten waarin mijn vriendin verminderde sexdrive had, en geloof me, dat ligt echt niet aan de capaciteiten van de man hoor. Gelukkig gaat het nu beter, maar je gaat vanzelfspreken aan jezelf twijfelen als man zijnde...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2006 14:13:11 ]
pi_37061226
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:06 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Jij hebt nog nooit met een frigide doos in een bed gelegen denk ik, daar helpt helemaal niets aan
"Frigide doos", mooie term om een ander de schuld te geven van je eigen seksuele wanprestaties!
pi_37061282
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:12 schreef thabit het volgende:

[..]

"Frigide doos", mooie term om een ander de schuld te geven van je eigen seksuele wanprestaties!
Ja, jij bent echt constructief voor dit topic zelfs de TS geeft aan dat het niet aan haar vriend ligt, en jij als sexueel-gefrustreerde middelbare scholier met het IQ van een pindarots gaat lekker botte opmerkingen maken Way to go
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 14:14:55 #61
5428 crew  miss_sly
pi_37061296
quote:

[..]

als ie zo praat tegen het meisje in kwestie, kan ik me niet anders voorstellen dan dat ze ter plekke bloedgeil wordt
pi_37061301
quote:

[..]

Ik wilde mezelf nog aansprakelijk stellen ex 6:74 BW, maar ik werd niet ontvankelijk verklaard .
pi_37061361
quote:

[..]

Helemaal mee eens!
pi_37061384
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, jij bent echt constructief voor dit topic zelfs de TS geeft aan dat het niet aan haar vriend ligt, en jij als sexueel-gefrustreerde middelbare scholier met het IQ van een pindarots gaat lekker botte opmerkingen maken Way to go
"Het ligt niet aan jou, schatje. Echt niet". We weten natuurlijk allemaal wel wat dat betekent.
pi_37061436
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

als ie zo praat tegen het meisje in kwestie, kan ik me niet anders voorstellen dan dat ze ter plekke bloedgeil wordt
Het werkte niet kan ik je zeggen. Wat wel werkte was ruzie schoppen, maar dat was ook niet lang vol te houden .
pi_37061460
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:18 schreef thabit het volgende:

[..]

"Het ligt niet aan jou, schatje. Echt niet". We weten natuurlijk allemaal wel wat dat betekent.
Nee, vertel eens, aangezien jij hier degene bent met de uitzonderlijke prestaties tussen de lakens kan jij ons verlichten in deze situatie?

Zelf wel eens in zo`n situatie gezeten dat je vriendin maandenlang niet wil, en ook gewoon totaal niet opgewonden word, van helemaal niks? Niet? Wat doe je hier dan?
pi_37061502
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, vertel eens, aangezien jij hier degene bent met de uitzonderlijke prestaties tussen de lakens kan jij ons verlichten in deze situatie?

Zelf wel eens in zo`n situatie gezeten dat je vriendin maandenlang niet wil, en ook gewoon totaal niet opgewonden word, van helemaal niks? Niet? Wat doe je hier dan?
Daar kom ik nooit
pi_37061549
quote:

[..]

TS zegt het niet alleen tegen haar vriend, maar ook tegen ons. Ik zeg het ook. Het ligt echt niet aan de vriend in kwestie, aangezien de meeste vrouwen hier al jaren een relatie met hun vriend hadden voordat hun libido omlaag ging. Al die tijd hebben ze dus wél genoten van seks met diezelfde vriend.
pi_37061559
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Door mijn uitzonderlijke prestaties tussen de lakens heb ik uiteraard niet in een dergelijke situatie gezeten. Die conclusie had je zelf ook wel kunnen trekken.
pi_37061579
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:22 schreef thabit het volgende:

[..]

Door mijn uitzonderlijke prestaties tussen de lakens heb ik uiteraard niet in een dergelijke situatie gezeten. Die conclusie had je zelf ook wel kunnen trekken.
Mooie logica.
pi_37061619
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:22 schreef thabit het volgende:

[..]

Maar een oplossing aandragen kan je dus wel? Vertel, ik ben reuze nieuwsgierig!
pi_37061743
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar een oplossing aandragen kan je dus wel? Vertel, ik ben reuze nieuwsgierig!
Wat suggereer je nu? Dat ik jouw vriendin moet komen opgeilen? Doe dat lekker zelf, luiwammes.
pi_37061814
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:28 schreef thabit het volgende:

[..]

Wat suggereer je nu? Dat ik jouw vriendin moet komen opgeilen? Doe dat lekker zelf, luiwammes.
Grappig, veel stoere verhalen maar als het puntje bij paaltje komt zo`n domme opmerking maken dat zelfs de VMBO leerlingen naast je op school je uitlachen
pi_37063369
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:06 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik lig meestal met mannen in bed. En áls ik eens een vrouwelijk uitstapje maak, weet ik ze wel uit te kiezen hoor.
pi_37063486
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Heel kort door de bocht. Ikzelf heb een tijd in die situatie gezeten waarin mijn vriendin verminderde sexdrive had, en geloof me, dat ligt echt niet aan de capaciteiten van de man hoor. Gelukkig gaat het nu beter, maar je gaat vanzelfspreken aan jezelf twijfelen als man zijnde...
Vandaar ook mijn opmerking dat dat niet de hele oplossing is. Als ik zelf (en ik ben en ben nou niet direct een frigide doos, meer een opgewonden doos) eens wat minder zin heb, helpt het erg als mijn vriendje de trucendoos opengooit. Waarbij ik dus inderdaad de heren die de vibro's, lange likbeurten, glijmiddel, hete fantasietjes, pr0n, boekjes en massages met lieve woordjes al eigengemaakt hebben, alleen maar toejuig.

Mijn opmerking was puur gerecht aan de kerels die kwaad worden "JE DENKT NIET AAN MIJN GEVOEL!", als hun vriendin niet meteen wegglibbert van hun aanblik of "zo, schat, heb jij ook zo'n zin?".
pi_37063583
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:31 schreef sadisticembrace het volgende:

[..]

Vandaar ook mijn opmerking dat dat niet de hele oplossing is. Als ik zelf (en ik ben en ben nou niet direct een frigide doos, meer een opgewonden doos) eens wat minder zin heb, helpt het erg als mijn vriendje de trucendoos opengooit. Waarbij ik dus inderdaad de heren die de vibro's, lange likbeurten, glijmiddel, hete fantasietjes, pr0n, boekjes en massages met lieve woordjes al eigengemaakt hebben, alleen maar toejuig.

Mijn opmerking was puur gerecht aan de kerels die kwaad worden "JE DENKT NIET AAN MIJN GEVOEL!", als hun vriendin niet meteen wegglibbert van hun aanblik of "zo, schat, heb jij ook zo'n zin?".
Trust me, ik sta heel open voor zulke dingen, maar zij is degene die dat totaal niet ziet zitten.
pi_37063628
quote:

[..]

Je gaat ervan uit dat het met die trucendoos het wel in orde komt. Helaas zijn sommige vrouwen gewoon hopeloos .
pi_37065737
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Trust me, ik sta heel open voor zulke dingen, maar zij is degene die dat totaal niet ziet zitten.
Een massage met lieve woordjes totaal niet zien zitten?
pi_37065777
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:36 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je gaat ervan uit dat het met die trucendoos het wel in orde komt. Helaas zijn sommige vrouwen gewoon hopeloos .
Wel lezen hè. Ik heb al een aantal maal gezegd dat die "trucendoos" (waarvan bovenstaande voorbeelden het topje van de ijsberg zijn) niet de volledige oplossing is. Maar wél een begin.

Tenzij je vriendin echt niet wil. Maar dat is gewoon iets anders dan geen zin in seks hebben.
pi_37065812
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:44 schreef sadisticembrace het volgende:

[..]

Een massage met lieve woordjes totaal niet zien zitten?
Nee, de vibo`s e.d doelde ik op.
pi_37065929
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:32 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

We zijn bijna 14 jaar samen, 8 jaar getrouwd straks, toch hebben we een gemiddelde van zeker 4 keer in de week.

Ken wel meer getrouwde stellen met een zeer bevredigend seksleven, is echt niet zo dat dat altijd ellende is op seksgebied.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_37066183
quote:
Op zondag 16 april 2006 08:43 schreef hannelore het volgende:

Je kan toch ook kwaliteitstijd met elkaar doorbrengen MET de kinderen erbij, beter zelfs als je zegt dat gewone intimiteit te vaak over gaat in de vraag om seks, want die vraag kan dan niet opkomen!

Lekker lol maken met elkaar, kleed mee, broodjes mee, drinken mee en lekker gaan picknicken, kindjes leuk spelen en doen, jij met manlief lekker op kleedje, kletsen, knuffelen en doen, hoppa, perfecte kwaliteitstijd met elkaar.

Als je kinderen hebt zal je dingen moeten verzinnen die je samen met je kinderen kan doen en als je dan wel een keertje de kinderen onder dak hebt ergens anders, dan doe je wat speciaals met z'n 2-en.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:09:05 #83
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_37066550
Ik heb hetzelfde gehad en ik ben blij te kunnen zeggen dat het nu beter gaat. Wat voor mij heeft geholpen is dat er bepaalde vaste patronen, die bij mij een 'O jee, hij wil weer'-reactie uitlokten, doorbroken werden. Probeer voor jezelf uit te vinden welk patroon een negatieve reactie uitlokt en vraag je vriend vervolgens dit even niet meer te doen, maar iets anders. Het vergt wat creativiteit van zijn kant, maar door het uitproberen van andere dingen word die vaste reactie niet meer uitgelokt. Het is een wat mildere versie van 'even geen sex' meer...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:13:05 #84
19758 Taurusje_Koetje
Smaken verschillen.
pi_37068371
Ik heb nog niet alle reacties gelezen, maar ik wil wel even zeggen tegen Diederik_Duck dat dit wel een erg jaren '50 gedachte is. Zoals eerder gezegd is het niet dat ik niet sex WIL hebben, maar mijn lichaam werkt niet mee. De opwinding komt niet, het wordt niet vochtig beneden, ik heb er geen behoefte aan. Dat heeft niets te maken met mijn vriend geen plezier willen doen of mezelf dat gevoel van sex gunnen. De lichamelijke reactie ontbreekt gewoon. En dat is veel ingewikkelder en lastiger dan jouw statement dat wij mannen dwars zitten en onze 'verplichting' na moeten komen volgens jou. Erg bekrompen gedachte, en erg respectloos naar vrouwen toe, en als vriend naar je vriendin toe. Gelukkig is mijn vriend wat open-mindeder hierover en respecteert hij mijn geworstel met dit probleem.

Daarbij wil ik nog reageren op dit
quote:
Dit vind ik ook een rare reactie. Ik wil heel graag lichamelijk contact en ik heb het ook: ik knuffel, stoei, zoen met mijn vriend. En dat vind ik heerlijk!! Maar zodra het aankomt op sex merk ik dat mijn lichaam daar geen behoefte aan heeft. Het is toch meer een lichamelijke bevrediging dan een persoonlijke en gevoelsmatige. Natuurlijk ook wel: je houdt van die persoon etc, maar je raakt ook opgewonden en wil sex met dat lichaam. Bij mij gebeurt dat laatste dus niet meer. Hoewel ik zie dat mijn vriend een heerlijk lichaam heeft, hoewel ik van hem hou, hoewel ik niets liever wil dan de hele dag tegen hem aanliggen. Dus jouw statement is wel erg kort door de bocht.

En over de vraag of wij veel samen doen: heel veel! We zien elkaar zo 3x per week en doen vaak leuke dingen, uitstapjes, uit eten, naar de film etc. We hebben het dan ook echt heel erg leuk. Maar ook lekker lui een filmpje huren, op de bank hangen of uitslapen doen we graag. Dat gaat echt allemaal leuk en prima. Des te minder kan ik die afname van behoefte aan sex verklaren...

(to be continued over de andere reacties )
pi_37068562
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb hetzelfde gehad en ik ben blij te kunnen zeggen dat het nu beter gaat. Wat voor mij heeft geholpen is dat er bepaalde vaste patronen, die bij mij een 'O jee, hij wil weer'-reactie uitlokten, doorbroken werden. Probeer voor jezelf uit te vinden welk patroon een negatieve reactie uitlokt en vraag je vriend vervolgens dit even niet meer te doen, maar iets anders. Het vergt wat creativiteit van zijn kant, maar door het uitproberen van andere dingen word die vaste reactie niet meer uitgelokt. Het is een wat mildere versie van 'even geen sex' meer...
Wat jij noemt is een variant op mijn manier die ik hier en in het andere topic ook al genoemd heb: een avondje uitgebreid de tijd nemen, inclusief lekker eten of uit eten en filmpje op de bank en wat wijn.
We moeten allebei even wennen aan het feit dat ik niet meer instant-geil ben, zoals vroeger toen ik aan mijn eerste pil was (yasmin: libidoverhogend).
Maar alle tijd, lekker eten en liters wijn hielpen niet in de periode dat ik nog aan mijn vorige pil was (cilest: zware pil), toen had ik gewoon een enorme afkeer van elke seksueel getinte aanraking.
Gelukkig heb ik een lieve vriend getroffen die niet zoals blijkbaar sommige zouden doen me meteen gedumpt heeft omdat ik dankzij die pil, die toch voor ons allebei voordelen had (nu zijn we tenslotte weer aan de condooms) zo'n libidoverlies had.
Is er trouwens iemand die enig idee heeft hoe lang het na het stoppen met de pil duurt voordat de hormonen in je lichaam weer helemaal op orde zijn? Ik ben nu dus zo'n 2 maanden gestopt, maar geil worden kost me nog wel veel meer moeite dan voordat ik aan de pil was
pi_37068582
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:50 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

JUIST! Dank je.
pi_37068710
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:13 schreef Taurusje_Koetje het volgende:
Ik heb nog niet alle reacties gelezen, maar ik wil wel even zeggen tegen Diederik_Duck dat dit wel een erg jaren '50 gedachte is. Zoals eerder gezegd is het niet dat ik niet sex WIL hebben, maar mijn lichaam werkt niet mee. De opwinding komt niet, het wordt niet vochtig beneden, ik heb er geen behoefte aan. Dat heeft niets te maken met mijn vriend geen plezier willen doen of mezelf dat gevoel van sex gunnen. De lichamelijke reactie ontbreekt gewoon. En dat is veel ingewikkelder en lastiger dan jouw statement dat wij mannen dwars zitten en onze 'verplichting' na moeten komen volgens jou. Erg bekrompen gedachte, en erg respectloos naar vrouwen toe, en als vriend naar je vriendin toe. Gelukkig is mijn vriend wat open-mindeder hierover en respecteert hij mijn geworstel met dit probleem.
Ook helemaal mee eens! Alsof wij onze mannen zouden wilen pesten! Ik voel me r juist schuldig over en dat zullen de meeste vrouwen doen. Net als de vrouw van Maniack 28 die dan maar van alles belooft. Sorry maniack maar ik denk echt dat je vriendin graag WIL maar dat ze dan als puntje bij paaltje komt weer geen zin heeft. Dat heb ik ook. Is voor de vrouw ook ECHT niet leuk.
pi_37068838
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, de vibo`s e.d doelde ik op.
Dan heeft ze er duidelijk nog nooit eentje geprobeerd.
pi_37068900
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:50 schreef erodome het volgende:

[..]

We zijn bijna 14 jaar samen, 8 jaar getrouwd straks, toch hebben we een gemiddelde van zeker 4 keer in de week.
Hoewel een getalletje niet altijd wat zegt, zou ik daar best wel voor tekenen over ehm. 13 jaar.
pi_37069020
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:36 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Niet hopeloos, maar soms helpen zelfs die trucs inderdaad niet.
Okee, vaak hebben dingen als speeltjes net wat meer effect dan 'gewone' pogingen om je op te winden, maar soms is zelfs dat niet genoeg. Soms moet ik bijvoorbeeld ook de meest extreme fantasieën erbij halen om opgewonden genoeg te worden, omdat alle andere dingen (zoals aanrakingen van mijn vriend, of wat minder expliciete fantasieën) geen enkel effect hebben.
Dat is inderdaad niet leuk, niet alleen voor mijn vriend maar ook voor mij. Ik wil namelijk best opgewonden worden, maar soms wil je lichaam gewoon niet. Ik vind dat niet iets dat je de vrouw kunt verwijten.
pi_37070393
quote:

[..]

Dit vind ik ook een rare reactie. Ik wil heel graag lichamelijk contact en ik heb het ook: ik knuffel, stoei, zoen met mijn vriend. En dat vind ik heerlijk!! Maar zodra het aankomt op sex merk ik dat mijn lichaam daar geen behoefte aan heeft. Het is toch meer een lichamelijke bevrediging dan een persoonlijke en gevoelsmatige. Natuurlijk ook wel: je houdt van die persoon etc, maar je raakt ook opgewonden en wil sex met dat lichaam. Bij mij gebeurt dat laatste dus niet meer. Hoewel ik zie dat mijn vriend een heerlijk lichaam heeft, hoewel ik van hem hou, hoewel ik niets liever wil dan de hele dag tegen hem aanliggen. Dus jouw statement is wel erg kort door de bocht.

En over de vraag of wij veel samen doen: heel veel! We zien elkaar zo 3x per week en doen vaak leuke dingen, uitstapjes, uit eten, naar de film etc. We hebben het dan ook echt heel erg leuk. Maar ook lekker lui een filmpje huren, op de bank hangen of uitslapen doen we graag. Dat gaat echt allemaal leuk en prima. Des te minder kan ik die afname van behoefte aan sex verklaren...

Je schijnt te denken dat ik er een jaren 50 mentaliteit op na houdt. Je vergist je deerlijk: ik hanteer een heel ander principe: naar mijn idee is een relatie een wederkerige overeenkomst, en voor wat ik er in stop verwacht ik ook wat terug te krijgen. Is dat niet in verhouding, of komt er helemaal niets mijn kant op, dan stel ik de wederpartij in gebreke. Treedt dan (na inachtneming van een gepaste tijdsduur) nog geen verbetering op, dan zet ik een punt achter de relatie.
pi_37070562
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:07 schreef Diederik_Duck het volgende:

Je schijnt te denken dat ik er een jaren 50 mentaliteit op na houdt. Je vergist je deerlijk: ik hanteer een heel ander principe: naar mijn idee is een relatie een wederkerige overeenkomst, en voor wat ik er in stop verwacht ik ook wat terug te krijgen. Is dat niet in verhouding, of komt er helemaal niets mijn kant op, dan stel ik de wederpartij in gebreke. Treedt dan (na inachtneming van een gepaste tijdsduur) nog geen verbetering op, dan zet ik een punt achter de relatie.

Romanticus, jij.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37070735
quote:
Idd het is geen zuurkool.
Ik trouw later met het zusje van BrauN,omdat ik dan zijn Schlager word.
pi_37070769
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maak daar maar niet alle mannen van!
Er zijn echt mannen die met hetzelfde probleem kampen als sommige vrouwen. Dat zullene r wellicht minder zijn, of misschien durven ze er niet eens voor uit te komen, omdat je als man nou eenmaal geacht wordt altijd zin te hebben, maar ik garandeer je dat er mannen zijn die ook geen zin hebben voor langere tijd.
Heb mezelf wel eens voorgenomen een boycoy te geven na de zoveelste afwijking.
En niet alleen om terug te pakken maar omdat ik me er verdrietig onder voelde.
pi_37070874
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Romanticus, jij.
Ik verwachtte al dat dat zinsdeel voor problemen zou zorgen
pi_37070876
quote:

[..]

Ik denk dat ik best van jou zou kunnen houden
Maar je hebt een pielleke
pi_37071008
quote:

[..]

Wellicht is het een lichamelijke reactie.

De buit is immers al binnen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 19:23:39 #98
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_37071027
Dat is de theorie van Thorndike. Hoe minder bepaalde lusten bevredigd worden, zal het verlangen hiernaar naar verloop van tijd steeds minder worden.

alsjeblieft
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_37071067
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:31 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Niet hopeloos, maar soms helpen zelfs die trucs inderdaad niet.
Okee, vaak hebben dingen als speeltjes net wat meer effect dan 'gewone' pogingen om je op te winden, maar soms is zelfs dat niet genoeg. Soms moet ik bijvoorbeeld ook de meest extreme fantasieën erbij halen om opgewonden genoeg te worden, omdat alle andere dingen (zoals aanrakingen van mijn vriend, of wat minder expliciete fantasieën) geen enkel effect hebben.
Dat is inderdaad niet leuk, niet alleen voor mijn vriend maar ook voor mij. Ik wil namelijk best opgewonden worden, maar soms wil je lichaam gewoon niet. Ik vind dat niet iets dat je de vrouw kunt verwijten.
Wat is er mis met extreme/expliciete fantasieën, om (extra) opgewonden te raken?
Het doel heiligt de middelen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 19:26:33 #100
73243 Bendeleider
Biersexueel.
pi_37071128
quote:

[..]

De vrouw knuffelt liever uren en de man neukt liever uren.
Zoek de ballans maar.

Hoewel ik nog steeds vind dat seks een grotere toegevoegde waarde heeft.
pi_37077528
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:24 schreef sadisticembrace het volgende:

[..]

Wat is er mis met extreme/expliciete fantasieën, om (extra) opgewonden te raken?
Het doel heiligt de middelen.
Op zich niks, maar het geeft wel aan dat het in die tijd lastig was om opgewonden te raken, want normaal is er altijd veel minder voor nodig.
pi_37078488
Doen de vrouwen in kwestie wel voldoende aan sport? Topsporters zijn over het algemeen bloedgeil.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wojworshebn op 18-04-2006 22:30:25 ]
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:44:14 #103
73243 Bendeleider
Biersexueel.
pi_37079743
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:17 schreef Wojworshebn het volgende:
Doen de vrouwen in kwestie wel voldoende aan sport? Topsporters zijn over het algemeen bloedgeil.
Zelfverzekerd iig.
En fit.
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 23:25:46 #104
5428 crew  miss_sly
pi_37081610
Wat mij wel opvalt in dit topic, is dat hannelore niet ingaat op reacties die direct en op een positieve manier aan haar gericht zijn. Dat komt op mij toch wel over alsof je dusdanig al in de negatieve spiraal zit en je erbij neergelgd hebt dat het nu eenmaal zo is, en dat je het wel prima vindt zo. Lijkt me niet dat de kans dat het dan nog ooit goed komt met de seks erg groot is.
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:49:46 #105
19758 Taurusje_Koetje
Smaken verschillen.
pi_37082569
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 22:17 schreef Wojworshebn het volgende:
Dat heb ik inderdaad vernomen, maar bij mijn poging te sporten ging dat de eerste keer al mis en raakte ik geblesseerd.... dus dat ga ik over een tijdje als die blessure over is nog eens proberen
Hopelijk helpt dat een beetje.

Trouwens, het is misschien ook wel omdat ik wat dikker ben geworden. Niet veel, maar ik vind mijn lichaam iets minder mooi geworden. Dat kan zeker een cruciaal punt zijn in dit hele probleem. Nog niet aan gedacht...!

[ Bericht 15% gewijzigd door Taurusje_Koetje op 18-04-2006 23:57:01 ]
pi_37082722
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 13:33 schreef Mini_rulez het volgende:
Even een tvp. Goed dat je een nieuw topic hebt geopend, dat andere ging idd nergens meer over.

Ik heb een tijd met hetzelfde probleem geworsteld, ik merk nu dat het weer beter gaat maar ik heb helaas geen oplossing voor je want ik heb nog steeds geen flauw idee hoe het kwam dat het slechter ging of waarom het nu weer beter gaat.
Okee, voor mezelf speelt misschien mee dat ik veel ben afgevallen, waardoor ik me zelf ook beter voel over mijn lichaam, maar voor mijn gevoel verklaart dat nog steeds niet alles.

Je hoort vaak dat sporten helpt om je libido te verhogen, heb je dat wel eens geprobeerd? Dat zou bij mij namelijk wel mee kunnen spelen, ik heb nu (o.a. door meer te gaan bewegen) gewoon veel meer energie voor allerlei dingen en daar is seks er één van.
ik wilde een zelfde soort reactie plaatsen!
er is pas 2 kilo af, maar mn trots groeit al en daar krijg je zelfvertrouwen van en energie en die vreselijke buik wordt minder, dus....
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:56:07 #107
19758 Taurusje_Koetje
Smaken verschillen.
pi_37082754
quote:

[..]

Ik vind je reactie heel sterk, want het is inderdaad mentaal. Het zit gewoon tussen de oren, en die gedachten dat 'het toch niet lukt' of 'help hij wil weer' maken alles alleen maar erger elke keer. Maar waar ik het niet mee eens ben is dat ik dat kan veranderen. Er moet wel iets BIJ mij veranderen, maar ik probeer en zoek me suf voor een oplossing of een reden hiervoor, een manier om het te veranderen. Het probleem is dus dat ik dat gewoon niet weet, wat het is, en wat ik moet doen.

Ik snap zeker dat sex belangrijk is, dat vond ik ook ontzettend voordat ik dit kreeg, dus ik weet hoe sterk dat gevoel is. Ik spreek het ook niet tegen. Maar ik vind wel dat je samen naar een oplossing kan zoeken en niet de dame maar gedag moet zeggen omdat ze worstelt met dit probleem. Als je echt van iemand houdt dan neem je het serieus en zoek je samen naar een oplossing of manieren om iets te veranderen zodat het misschien beter gaat.

Het is een gevoelig probleem want sex is voor veel mensen onmisbaar en een belangrijk deel van de relatie (vind ik ook!) en ik zeg ook niet dat ik een relatie zonder sex wil. Juist daarom is het zo belangrijk dat je iemand serieus neemt en samen naar een oplossing zoekt, want je hebt allebei ermee en degene die het probleem heeft wil er ook echt wat aan doen (ik tenminste). Dan moet je daar alleen wel actief in zijn, en niet het probleem maar laten voor wat het is. Dat zorgt voor frustraties en een veel groter probleem bij de man, die die behoefte nog wél heeft.
  woensdag 19 april 2006 @ 00:01:36 #108
19758 Taurusje_Koetje
Smaken verschillen.
pi_37082933
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:01 schreef thabit het volgende:
Dit slaat echt he-le-maal nergens op. Ik vind dit inderdaad een puberale reactie. Mijn vriend en ik hebben al 2 jaar geweldige sex waar niks op aan te merken valt. Hij kon me opgeilen door alleen maar naar me te kijken. Die lichamelijke reactie komt echter niet meer, en dat heeft niks met hem of zijn handelingen te maken. Wat een makkelijke gedachte. Zeker over iemand die zo dichtbij je staat (mijn vriend) en echt, ik kan alles met hem bespreken, hij is mn beste vriend... zoiets onbenulligs als 'mij niet opgeilen' zijn we allang voorbij. Ik vraag me af of jij wel eens een langdurige relatie hebt gehad, met vertrouwen en echte liefde en om elkaar geven. Wat een reactie.
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:06 schreef Mini_rulez het volgende:
Aan de andere kant heb je ook weer vrouwen die bij de eerste seksuele toenadering zo de kriebels krijgen dat ze gelijk (ongewild) afstandelijk worden. Dan kun je als man volgens mij vrij weinig meer.
Precies. Niet dat ik dat zo sterk heb, maar die kant gaat het wel op door alle complicaties. Het is gewoon ingewikkeld omdat ik dat gevoel niet meer krijg, en daarom we andere dingen willen op zo'n moment (ik knuffelen en knus zijn, hij sex hebben). Het is lastig voor mij én voor hem.
quote:
[..]

woensdag 19 april 2006 @ 00:05:40 #109
19758 Taurusje_Koetje
Smaken verschillen.
pi_37083055
quote:

[..]

Waarbij ik dus inderdaad de heren die de vibro's, lange likbeurten, glijmiddel, hete fantasietjes, pr0n, boekjes en massages met lieve woordjes al eigengemaakt hebben, alleen maar toejuig.
Als je niet opgewonden raakt van die dingen, doet die trucendoos niets. Lange likbeurten, ik moet er niet aan denken. Daar moet je eerst zin in hebben, daar moet je opgewonden voor zijn, om dat 'te willen toelaten'. Het klinkt misschien alsof ik oorzaak en gevolg omdraai, maar het hele spectrum 'geile dingen' windt mij gewoon niet meer op. Dus dit soort trucendoos-verhalen is denk ik niet de oplossing. Het is -denk ik- veel meer iemand de ruimte geven en veel praten over waar het probleem ligt en wat er moet veranderen;
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[...]

Wat voor mij heeft geholpen is dat er bepaalde vaste patronen, die bij mij een 'O jee, hij wil weer'-reactie uitlokten, doorbroken werden. Probeer voor jezelf uit te vinden welk patroon een negatieve reactie uitlokt en vraag je vriend vervolgens dit even niet meer te doen, maar iets anders. Het vergt wat creativiteit van zijn kant, maar door het uitproberen van andere dingen word die vaste reactie niet meer uitgelokt. Het is een wat mildere versie van 'even geen sex' meer...
Zoiets denk ik inderdaad meer aan. Bepaalde dingen die eerst snel opwinding veroorzaakten, gaan nu gewoon niet meer zo snel. Ik denk dat je iemand meer tijd moet geven omdat de ander er wat meer moeite mee heeft. Ik denk zelf dat het ligt aan de platheid van sex soms. Ik heb veel liever een wat lievere, koesterende manier van sex dan puur fysiek. Tenminste, op dit punt in de relatie. Daar kan het ook aan liggen. De manier van aanpak.
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:31 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik wil namelijk best opgewonden worden, maar soms wil je lichaam gewoon niet. Ik vind dat niet iets dat je de vrouw kunt verwijten.
Idd, je slaat de spijker op zn kop!
  woensdag 19 april 2006 @ 00:08:50 #110
19758 Taurusje_Koetje
Smaken verschillen.
pi_37083148
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:19 schreef As_33 het volgende:

[..]

Is er trouwens iemand die enig idee heeft hoe lang het na het stoppen met de pil duurt voordat de hormonen in je lichaam weer helemaal op orde zijn? Ik ben nu dus zo'n 2 maanden gestopt, maar geil worden kost me nog wel veel meer moeite dan voordat ik aan de pil was
Ik zit nu aan Yasmin maar het helpt weinig... misschien moet ik ook wel een pilloze periode inlassen, dan maar met condooms aan de haal ( ).

Mijn huisarts zei dat het best eens 3 maanden duurt voordat je hormoonhuishouding weer normaal is als je helemaal stopt met de pil, dat je bijv ook 3 maanden geen menstruatie kan hebben. Na jaren kunstmatige circulatie van hormonen is dat natuurlijk ook niet zo gek, me dunkt
pi_37083180
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 23:49 schreef Taurusje_Koetje het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad vernomen, maar bij mijn poging te sporten ging dat de eerste keer al mis en raakte ik geblesseerd.... dus dat ga ik over een tijdje als die blessure over is nog eens proberen
Hopelijk helpt dat een beetje.

Trouwens, het is misschien ook wel omdat ik wat dikker ben geworden. Niet veel, maar ik vind mijn lichaam iets minder mooi geworden. Dat kan zeker een cruciaal punt zijn in dit hele probleem. Nog niet aan gedacht...!
Verneukte topic droeg ik dit ook aan en ik werd weggescholden.
  woensdag 19 april 2006 @ 00:19:23 #112
19758 Taurusje_Koetje
Smaken verschillen.
pi_37083464
quote:

[..]

Nou jaaaaaaa!!! Een relatie is toch geen zaken overeenkomst???? Wat voor harteloos persoon ben jij? Hopelijk ben jij niet zo tegen je eigen vriendin (blijkbaar dus wel) of tegen je vrienden! Voor mij is een relatie ook een goede vriendschap en een emotioneel hechte band, niet zomaar iets waarvoor ik iemand om zoiets opzij zet. Zéker niet als het zoiets ingewikkelds is, je wil er toch samen uitkomen en die persoon helpen?? Jij laat je vriendin in zo'n situatie er dus alleen voor staan? Heb sex met mij binnen 2 weken of anders rot je maar op??

Belachelijk hoe jij daarover denkt! Iedereen z'n mening natuurlijk, maar als iedereen zo zou denken... where is the love? Waar is het idee van iemand accepteren als die het moeilijk heeft gebleven? Zeker mensen die veel voor je betekenen? Zeker je 'levenspartner' om het zo maar even te noemen? Ik krijg het gewoon echt koud van deze reactie
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:26 schreef Bendeleider het volgende:

[..]

De vrouw knuffelt liever uren en de man neukt liever uren.
Zoek de ballans maar.

Hoewel ik nog steeds vind dat seks een grotere toegevoegde waarde heeft.
En dit gaat helemaal nergens meer over. Overigens was ik altijd degene die liever uren sex had. Misschien na verloop van tijd dat dit er in sluipt, maar zo simpel als op geslacht betrekken ligt het echt niet. En dat seks meer voorstelt dan knuffelen vind ik ook echt bekrompen. Ben je ooit wel eens smoorverliefd geweest, waarbij het al genoeg was om bij die persoon te zijn? Sex heeft z'n charmes, voordelen en dingen die knuffelen niet heeft, geef ik toe! Maar dat valt ook te zeggen voor knuffelen versus sex. Veel liever, intiemer, gevoeliger.

Ik ben klaar met mn reacties

Wel erg bedankt voor alle serieuze posts, waardeer ik echt! Ook voor de in mijn ogen wat conservatievere gedachten of makkelijke gedachten, dat geeft ook stof tot nadenken. Misschien ligt het wel allemaal makkelijker dan wij denken. In ieder geval tnx!
pi_37083514
[quote]Op woensdag 19 april 2006 00:19 schreef Taurusje_Koetje het volgende:

[..]

[..]

En dit gaat helemaal nergens meer over. Overigens was ik altijd degene die liever uren sex had. Misschien na verloop van tijd dat dit er in sluipt, maar zo simpel als op geslacht betrekken ligt het echt niet. En dat seks meer voorstelt dan knuffelen vind ik ook echt bekrompen. Ben je ooit wel eens smoorverliefd geweest, waarbij het al genoeg was om bij die persoon te zijn? Sex heeft z'n charmes, voordelen en dingen die knuffelen niet heeft, geef ik toe! Maar dat valt ook te zeggen voor knuffelen versus sex. Veel liever, intiemer, gevoeliger.

Ben nu al bijna 2 jaar verliefd en toch vind ik af en toe knuffelen wel leuk.
Maar als je me vraagt wat meer zinvoller is om te doen is het seks.

Alleen al uit praktische overwegingen.

En vrouwen die zeggen dat het een lichamelijke reactie is zijn niet goed snik.
Tussen het kupke of verkeerde pil.
  woensdag 19 april 2006 @ 00:47:40 #114
19758 Taurusje_Koetje
Smaken verschillen.
pi_37084000
De zin in seks wordt toch echt veroorzaakt door lichamelijke reacties. Weliswaar door gedachten en reacties op wat je ziet/voelt of hoort, maar alsnog: reacties. Ja het zit deels tussen de oren, maar iets lichamelijks wil ook niet meer. Ik vind het vrij onnatuurlijk als ik met de mooiste, liefste en meest sexy man in bed lig, waarmee er niets mis gaat op het moment, en dan niet zo'n reactie krijg. Of veel minder dan eerst. Daarná ga je erover nadenken en wordt het erger door allerlei gedachten, maar ik ben toch echt niet van mening dat het éérst tussen de oren zit.

En de pil kan ermee te maken hebben, maar het hoeft niet.

Daarbij vind ik jouw kijk op knuffelen vs sex niet echt romantisch. Dat kan natuurlijk, iedereen heeft zo zijn voorkeuren. En iedereen vindt dan ook het een of het ander belangrijker of leuker. Ik zeg alleen dat ik sex ook heerlijk en fijn vind, maar dat de zin ervoor gewoon niet meer komt. En dat heeft voor mij geen logische reden. Het komt niet alleen door mijn gedachten (want hoe kom ik dan ineens van het liefst 80x per dag sex hebben, naar helemaal niet meer de behoefte hebben?) en niet alleen door de pil (want die slik ik al jaren, ook tijdens mijn enorm hoge libido dagen).
  woensdag 19 april 2006 @ 00:51:47 #115
19758 Taurusje_Koetje
Smaken verschillen.
pi_37084066
quote:
[..]

En vrouwen die zeggen dat het een lichamelijke reactie is zijn niet goed snik.
Een aanraking of blik doet je hart sneller kloppen, bereidt je lichaam voor op sex (vochtiger, harde tepels etc), zorgt dat je bepaalde fantasieën krijgt... dat is lichamelijk, grotendeels. Dat is iets wat er vanbinnen met je gebeurt. Het is niet puur mentaal. Natuurlijk dragen die gedachten bij, maar nogmaals: EERST mis je die lichamelijke reacties, die niet meer plaatsvinden, wat normaal wel altijd gebeurt. DAN pas ga je nadenken: ik wil best nog wel sex, maar mijn lichaam werkt niet mee. Waar ligt dat aan? Wat is er mis?

Reacties als de jouwe zou ik het liefst willen beantwoorden met: sta een dag in mijn schoenen. Je wil niet weten hoe kut het is als je echt niet meer die reacties krijgt. Je vindt die persoon mooi, lief, aantrekkelijk. Maar je lichaam reageert er niet op. Waarom niet???? Het is zo frustrerend.
pi_37084189
quote:
Op woensdag 19 april 2006 00:19 schreef Taurusje_Koetje het volgende:

[..]

Nou jaaaaaaa!!! Een relatie is toch geen zaken overeenkomst???? Wat voor harteloos persoon ben jij? Hopelijk ben jij niet zo tegen je eigen vriendin (blijkbaar dus wel) of tegen je vrienden! Voor mij is een relatie ook een goede vriendschap en een emotioneel hechte band, niet zomaar iets waarvoor ik iemand om zoiets opzij zet. Zéker niet als het zoiets ingewikkelds is, je wil er toch samen uitkomen en die persoon helpen?? Jij laat je vriendin in zo'n situatie er dus alleen voor staan? Heb sex met mij binnen 2 weken of anders rot je maar op??

Belachelijk hoe jij daarover denkt! Iedereen z'n mening natuurlijk, maar als iedereen zo zou denken... where is the love? Waar is het idee van iemand accepteren als die het moeilijk heeft gebleven? Zeker mensen die veel voor je betekenen? Zeker je 'levenspartner' om het zo maar even te noemen? Ik krijg het gewoon echt koud van deze reactie
Zeg, weet je wel tegen wie je het hebt meisje? De heer D. Duck studeert rechten. Dus als z'n vriendin hem geen seks wil geven dan neukt hij de volgende dag wel gewoon iemand in de collegezaal.
pi_37084764
quote:
Op woensdag 19 april 2006 00:08 schreef Taurusje_Koetje het volgende:

[..]

Ik zit nu aan Yasmin maar het helpt weinig... misschien moet ik ook wel een pilloze periode inlassen, dan maar met condooms aan de haal ( ).

Mijn huisarts zei dat het best eens 3 maanden duurt voordat je hormoonhuishouding weer normaal is als je helemaal stopt met de pil, dat je bijv ook 3 maanden geen menstruatie kan hebben. Na jaren kunstmatige circulatie van hormonen is dat natuurlijk ook niet zo gek, me dunkt
Dank je wel. Ik heb zo'n anderhalf jaar de pil gebruikt, en ben er nu sinds 2 maandjes mee gestopt. Ik hoop de hele tijd dat mijn lage libido nog een nasleep is, maar ik ben ondertussen wel al gewoon ongesteld geweest, dus misschien moet ik die hoop maar eens los gaan laten en op zoek gaan naar andere oorzaken
Verder voor de manier waarop jij alles weet te verwoorden
pi_37084803
quote:
Op woensdag 19 april 2006 00:51 schreef Taurusje_Koetje het volgende:

[..]

Een aanraking of blik doet je hart sneller kloppen, bereidt je lichaam voor op sex (vochtiger, harde tepels etc), zorgt dat je bepaalde fantasieën krijgt... dat is lichamelijk, grotendeels. Dat is iets wat er vanbinnen met je gebeurt. Het is niet puur mentaal. Natuurlijk dragen die gedachten bij, maar nogmaals: EERST mis je die lichamelijke reacties, die niet meer plaatsvinden, wat normaal wel altijd gebeurt. DAN pas ga je nadenken: ik wil best nog wel sex, maar mijn lichaam werkt niet mee. Waar ligt dat aan? Wat is er mis?

Reacties als de jouwe zou ik het liefst willen beantwoorden met: sta een dag in mijn schoenen. Je wil niet weten hoe kut het is als je echt niet meer die reacties krijgt. Je vindt die persoon mooi, lief, aantrekkelijk. Maar je lichaam reageert er niet op. Waarom niet???? Het is zo frustrerend.
Ik heb als man ook niet altijd zin.
Heb me ook wel eens ertoe moeten zetten.

Maar ik ben van mening dat mannen minder in de spiegel kijken en meer naar die lekkere billen van vriendin lief.
Wat is dan echte liefde ?
Lekker fantaseren over je vriendin en seks met der willen of lopen denken of je nog wel goed in je vel zit.
  woensdag 19 april 2006 @ 01:46:02 #119
27757 Triple
Suicide is selfexpression
pi_37084839
Tsss de een heeft dit, de ander dat, ik begin te denken dat er geen pijl op te trekken is. Mijn vrouw is een maand geleden gekapt met de pil. En dag of twee daarna werd ik praktisch tot sex gedwongen en nu geeft de predictor een blauwe streep....... go figure, hormonen zijn een complexe meuk, nu jij weer
Your looking at an absolute zero
I'm not the Devil, but I won't be your hero!
  Moderator woensdag 19 april 2006 @ 06:42:32 #120
5428 crew  miss_sly
pi_37086067
quote:
Op woensdag 19 april 2006 00:19 schreef Taurusje_Koetje het volgende:

[..]

Hij heeft het nergens over 2 weken, maar een gepaste tijdsduur. Dat klinkt wat kil en zakelijk, maar hij heeft wel gelijk, denk ik. Ik vrees dat de meeste partners (mannen zowel als vrouwen) echt een punt achter de relatie zetten als de seks weg blijft. En ik vind dat ook wel terecht: seks is voor veel mensen een onvervreembaar onderdeel van een relatie, en als dat maanden of zelfs jaren wegblijft, verdwijnt ook een groot stuk intimiteit en ben je imho in het gunstigste geval alleen nog maar goede vrienden.
pi_37086502
Is het echt zo erg dat het vrouwelijke libido zakt bij het nemen van de pil?
  Moderator woensdag 19 april 2006 @ 08:36:21 #122
5428 crew  miss_sly
pi_37086720
quote:
Op woensdag 19 april 2006 08:12 schreef thabit het volgende:
Is het echt zo erg dat het vrouwelijke libido zakt bij het nemen van de pil?
Ht slikken van de pil kan echt een enorme invloed hebben. Ook als je al jaren dezelfde pil slikt, kan deze toch ineens invloe dop je libido hebben en de zin wegnemen.
Ik slik geen pil meer en ben niet van plan dat ooit nog te gaan doen. Dan maar condooms, en die gaan er dan ook in behoorlijk tempo doorheen
pi_37086740
quote:
Op woensdag 19 april 2006 08:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ht slikken van de pil kan echt een enorme invloed hebben. Ook als je al jaren dezelfde pil slikt, kan deze toch ineens invloe dop je libido hebben en de zin wegnemen.
Ik slik geen pil meer en ben niet van plan dat ooit nog te gaan doen. Dan maar condooms, en die gaan er dan ook in behoorlijk tempo doorheen
Dure hobby,
Heb je dan niet nagedacht over alternatief?
Bv knoopje derin leggen? of wil je nog meer kids?
  Moderator woensdag 19 april 2006 @ 08:40:15 #124
5428 crew  miss_sly
pi_37086757
quote:
Op woensdag 19 april 2006 08:38 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Dure hobby,
Heb je dan niet nagedacht over alternatief?
Bv knoopje derin leggen? of wil je nog meer kids?
Ach, duur...je moet er iets voor over hebben
er zijn weinig alternatieven die niet met hormonen werken, en ik wil niet op regelmatige basis hormonen gebruiken, omdat ik daar niet goe dop reageer, op verschillende gebieden.
Knoopje wil ik nog niet; ik heb nog geen kinderen, maar wellicht komt daar binnenkort nog verandering in
pi_37086807
quote:
Op woensdag 19 april 2006 08:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ach, duur...je moet er iets voor over hebben
Das waar.
quote:
er zijn weinig alternatieven die niet met hormonen werken, en ik wil niet op regelmatige basis hormonen gebruiken, omdat ik daar niet goe dop reageer, op verschillende gebieden.
Knoopje wil ik nog niet; ik heb nog geen kinderen, maar wellicht komt daar binnenkort nog verandering in
Oke, zit wat in.
Maar het is omkeerbaar.? ik zou voor de makkelijke weg gaan.
  Moderator woensdag 19 april 2006 @ 08:45:31 #126
5428 crew  miss_sly
pi_37086836
quote:
Op woensdag 19 april 2006 08:43 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Das waar.
[..]

Oke, zit wat in.
Maar het is omkeerbaar.? ik zou voor de makkelijke weg gaan.
Als je nog jong bent wel, ik ben 37 en ik ga niet nu voor een jaar een knoop erin laten leggen om dat volgend jaar weer eruit te laten halen
pi_37086996
quote:
Op woensdag 19 april 2006 08:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je nog jong bent wel, ik ben 37 en ik ga niet nu voor een jaar een knoop erin laten leggen om dat volgend jaar weer eruit te laten halen
Das waar indd.
Ik zat er ook al over te denken om dat te laten doen.
maar is er een leeftijdsgrens voor dat iemand weet?
Op dinsdag 18 april 2006 22:00 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Op zich niks, maar het geeft wel aan dat het in die tijd lastig was om opgewonden te raken, want normaal is er altijd veel minder voor nodig.
Tja. Ik zou er niet zo wakker van liggen, als 't uiteindelijk wel lukt.
pi_37087209
quote:
Op woensdag 19 april 2006 00:05 schreef Taurusje_Koetje het volgende:

Als je niet opgewonden raakt van die dingen, doet die trucendoos niets. Lange likbeurten, ik moet er niet aan denken. Daar moet je eerst zin in hebben, daar moet je opgewonden voor zijn, om dat 'te willen toelaten'. Het klinkt misschien alsof ik oorzaak en gevolg omdraai, maar het hele spectrum 'geile dingen' windt mij gewoon niet meer op. Dus dit soort trucendoos-verhalen is denk ik niet de oplossing. Het is -denk ik- veel meer iemand de ruimte geven en veel praten over waar het probleem ligt en wat er moet veranderen;
Hállo! Lezen we ook nog even verder dan dat ene stukje?

Ik heb, namelijk, al vier keer gezegd dat die trucendoos niet de volledige oplossing is, en ik heb ook, en niet alleen in dit topic, gehamerd op goede communicatie. Dus pin me daar niet zo op vast, wil je.

Wat ik dus wilde zeggen daarmee, is dat het bij seksdipjes heus wel in sómmige gevallen kan helpen, als je tijd voor elkaar uittrekt, andere dingen probeert. En als jij niet van likbeurten en/of vibro's houdt, moet je dat lekker niet doen. Maar je moet wel ergens beginnen. Of dat nu met communicatie is of met massages.

Het helpt in elk geval zonder meer niet om je je aan (de seksdrive van) je partner te gaan irriteren en te gaan zitten wachten tot je sekszin vanzelf terug komt. Nogmaals: dit is een probleem waar je aan moet werken. Of niet, maar dan zit je in dit topic sowieso verkeerd, m.i.
  woensdag 19 april 2006 @ 10:18:12 #130
19758 Taurusje_Koetje
Smaken verschillen.
pi_37088606
quote:
Op woensdag 19 april 2006 06:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hij heeft het nergens over 2 weken, maar een gepaste tijdsduur. Dat klinkt wat kil en zakelijk, maar hij heeft wel gelijk, denk ik. Ik vrees dat de meeste partners (mannen zowel als vrouwen) echt een punt achter de relatie zetten als de seks weg blijft. En ik vind dat ook wel terecht: seks is voor veel mensen een onvervreembaar onderdeel van een relatie, en als dat maanden of zelfs jaren wegblijft, verdwijnt ook een groot stuk intimiteit en ben je imho in het gunstigste geval alleen nog maar goede vrienden.
Op zo'n manier klinkt het wat aannemelijker ja. Maar alsnog mis ik bij dit verhaal de erkenning van een probleem waarmee de ander worstelt, en voordat je iemand een ultimatum stelt of het uitmaakt, samen er aan werken en erover praten. Ik denk dat dat een cruciaal verschil is met de ander het gewoon laten uitzoeken. Dat klinkt alsof je diegene niet begrijpt of wil begrijpen, of wil helpen. En het lijkt mij dat je dat in een lange relatie toch wil doen. Maar ik snap ook dat er een grens is, een moment waarop je zegt ok dit is genoeg. En ik snap ook heel goed dat je dat zegt als de ander het wel best vindt zo en er niks aan doet. Ik vind de stap samen praten erover en een oplossing zoeken iets anders.
  woensdag 19 april 2006 @ 10:22:41 #131
19758 Taurusje_Koetje
Smaken verschillen.
pi_37088708
quote:
Op woensdag 19 april 2006 09:09 schreef sadisticembrace het volgende:

[..]

Hállo! Lezen we ook nog even verder dan dat ene stukje?

Ik heb, namelijk, al vier keer gezegd dat die trucendoos niet de volledige oplossing is, en ik heb ook, en niet alleen in dit topic, gehamerd op goede communicatie. Dus pin me daar niet zo op vast, wil je.

Wat ik dus wilde zeggen daarmee, is dat het bij seksdipjes heus wel in sómmige gevallen kan helpen, als je tijd voor elkaar uittrekt, andere dingen probeert. En als jij niet van likbeurten en/of vibro's houdt, moet je dat lekker niet doen. Maar je moet wel ergens beginnen. Of dat nu met communicatie is of met massages.

Het helpt in elk geval zonder meer niet om je je aan (de seksdrive van) je partner te gaan irriteren en te gaan zitten wachten tot je sekszin vanzelf terug komt. Nogmaals: dit is een probleem waar je aan moet werken. Of niet, maar dan zit je in dit topic sowieso verkeerd, m.i.
Sorry je hebt gelijk! Je had idd andere posts met goede tips en ook andere tips dan deze. En ik waardeer je tips echt heel erg. Had even niet gezien dat jij ook van die andere posts was. Dan iig voor de mensen die denken dat alleen die trucendoos helpt, deze reactie, niet aan jou gericht Sorry!
  woensdag 19 april 2006 @ 10:26:22 #132
19758 Taurusje_Koetje
Smaken verschillen.
pi_37088779
quote:
Op woensdag 19 april 2006 01:43 schreef Bendeleider het volgende:

[..]

Wat is dan echte liefde ?
Lekker fantaseren over je vriendin en seks met der willen of lopen denken of je nog wel goed in je vel zit.
Dat is alleen gericht op het onderwerp seks. Stel nou dat de rest ontzettend goed gaat. Ik weet echt zeker dat ik niet meer zo'n geweldig lieve en bij mij passende vriend zal vinden als deze. En hij denkt er ook zo over. Is het het dan waard om het uit te maken als ik wat meer moeite heb met de seks? Juist om de reden dat er verder niets mis is, zoek ik naarstig naar een oplossing en hulp. Als het mij alleen om de seks ging was het allang uit. Maar er is zooo veel meer tussen ons. We kunnen dit dan ook best hebben. Niet te lang, zoals al geopperd: zowel ik als hij vinden seks belangrijk in een relatie, en we willen niet zo'n stel worden dat nooit meer seks heeft, of 1x per maand. Dat jammer ik ook steeds als we het erover hebben.

Ik denk dat een seksuologe toch echt een optie gaat worden. Hoewel dat wel pittig zal zijn, omdat je emotioneel en persoonlijk een hoop moet vertellen en heel diep moet duiken in je gevoelens e.d. (neem ik aan). Maarja, liever dat dan nooit meer zin in seks - of m'n vriend kwijtraken.
  woensdag 19 april 2006 @ 10:31:43 #133
19758 Taurusje_Koetje
Smaken verschillen.
pi_37088912
quote:
Op woensdag 19 april 2006 01:38 schreef As_33 het volgende:

[..]

Dank je wel. Ik heb zo'n anderhalf jaar de pil gebruikt, en ben er nu sinds 2 maandjes mee gestopt. Ik hoop de hele tijd dat mijn lage libido nog een nasleep is, maar ik ben ondertussen wel al gewoon ongesteld geweest, dus misschien moet ik die hoop maar eens los gaan laten en op zoek gaan naar andere oorzaken
Verder voor de manier waarop jij alles weet te verwoorden
Ongesteld worden hoeft niet te betekenen dat alles weer in orde is natuurlijk, misschien is alles weer helemaal normaal als je een paar keer ongesteld bent geweest. En misschien is het ook wel een beetje mentaal, omdat je zo erg hoopt dat het terugkomt en er dan teveel op gaat letten, waardoor het juist niet komt (dat heb ik heel erg). Maarja, dat is allemaal afwachten en idd misschien wat meer oorzaken zoeken, zoals sporten wat hier al is gezegd, de manier van sex hebben (vind je iets wat je vriend doet niet prettig of vind je het te snel gaan?), dat soort dingen.

En dankje voor je compliment
pi_37088954
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:26 schreef Taurusje_Koetje het volgende:

[..]

Dat is alleen gericht op het onderwerp seks. Stel nou dat de rest ontzettend goed gaat. Ik weet echt zeker dat ik niet meer zo'n geweldig lieve en bij mij passende vriend zal vinden als deze. En hij denkt er ook zo over. Is het het dan waard om het uit te maken als ik wat meer moeite heb met de seks? Juist om de reden dat er verder niets mis is, zoek ik naarstig naar een oplossing en hulp. Als het mij alleen om de seks ging was het allang uit. Maar er is zooo veel meer tussen ons. We kunnen dit dan ook best hebben. Niet te lang, zoals al geopperd: zowel ik als hij vinden seks belangrijk in een relatie, en we willen niet zo'n stel worden dat nooit meer seks heeft, of 1x per maand. Dat jammer ik ook steeds als we het erover hebben.

Ik denk dat een seksuologe toch echt een optie gaat worden. Hoewel dat wel pittig zal zijn, omdat je emotioneel en persoonlijk een hoop moet vertellen en heel diep moet duiken in je gevoelens e.d. (neem ik aan). Maarja, liever dat dan nooit meer zin in seks - of m'n vriend kwijtraken.
Ik ben wel benieuwd wat er uit komt.
Want ik persoonlijk ben van mening dat het gewoon een onbewust iets dat tussen je oren zit.
Wellicht is verandering van pil zeker een probleem ofzo.
Het kan ook zo zijn dat je lichaam na zoveel jaar de buit wel binnen heeft en over gaat op bemoederen.

Maar ik hoop dat jullie eruit komen !
Zodat ik dit topic over een paar jaar erbij kan pakken...
pi_37088974
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:26 schreef Taurusje_Koetje het volgende:

[..]

Tuurlijk is een poos minder/geen seks geen reden om een goede relatie te verbreken! Hoe lang is het al aan de gang? En een seksuologe zal je gegarandeerd ook aan het werk zetten met oefeningetjes om elkaar te (her)ontdekken. Dat geef ik je op een briefje.

Hetzij zonder likbeurten en vibro's.
De eerste weken.
pi_37089003
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:33 schreef Bendeleider het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat er uit komt.
Want ik persoonlijk ben van mening dat het gewoon een onbewust iets dat tussen je oren zit.
Wellicht is verandering van pil zeker een probleem ofzo.
Het kan ook zo zijn dat je lichaam na zoveel jaar de buit wel binnen heeft en over gaat op bemoederen.

Maar ik hoop dat jullie eruit komen !
Zodat ik dit topic over een paar jaar erbij kan pakken...
En hoe had jij gedacht dat "ïets dat onbewust tussen je oren zit" opgelost wordt, zonder dat je ermee aan de slag gaat?

En óók als je lichaam in de war is van pilgebruik, kun je er samen aan werken om toch een bevredigend seksleven te hebben. Om je laatste optie maar even te laten voor wat het is, want dat lijkt me nogal snel geoordeeld.
pi_37089032
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:34 schreef sadisticembrace het volgende:

[..]

Tuurlijk is een poos minder/geen seks geen reden om een goede relatie te verbreken! Hoe lang is het al aan de gang? En een seksuologe zal je gegarandeerd ook aan het werk zetten met oefeningetjes om elkaar te (her)ontdekken. Dat geef ik je op een briefje.

De eerste weken.
Maarja als je speeltjes aangesmeert krijgt zul je als vriend ook wel denken.
Maar verandering van spijcs doet eten.

Ik ben iig wel blij met speeltjes die kun je ook vaak stiekem gebruiken hé !
pi_37089065
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:36 schreef Bendeleider het volgende:

[..]

Maarja als je speeltjes aangesmeert krijgt zul je als vriend ook wel denken.
Maar verandering van spijcs doet eten.

Ik ben iig wel blij met speeltjes die kun je ook vaak stiekem gebruiken hé !
Wat zul je als vriend dan wel denken?

En ik gebruik, persoonlijk, niets stiekem. Mijn vriend is nogal visueel ingesteld.
pi_37089074
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:35 schreef sadisticembrace het volgende:

[..]

En hoe had jij gedacht dat "ïets dat onbewust tussen je oren zit" opgelost wordt, zonder dat je ermee aan de slag gaat?
Je moet er ook mee aan de slag.
Maar ben het niet eens dat veel mensen het maar afschuiven op hun lichaam.

Dat het iets lichamelijks is terwijl ik er van overtuigd ben dat het gewoon tusen de oren zit.

Ga eens vaker sporten en koop eenn keer in een gekke bui mooie kleren etc.
Wedden dat die ego boost werkt.
pi_37089141
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:37 schreef sadisticembrace het volgende:

[..]

Wat zul je als vriend dan wel denken?

En ik gebruik, persoonlijk, niets stiekem. Mijn vriend is nogal visueel ingesteld.
Als een gediplomeerd sexuoloog je vriendin weer aan de praat wil krijgen met speeltjes.
Wat zou je daaruit kunnen concluderen ?
pi_37089180
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:37 schreef Bendeleider het volgende:

[..]

Je moet er ook mee aan de slag.
Maar ben het niet eens dat veel mensen het maar afschuiven op hun lichaam.

Dat het iets lichamelijks is terwijl ik er van overtuigd ben dat het gewoon tusen de oren zit.

Ga eens vaker sporten en koop eenn keer in een gekke bui mooie kleren etc.
Wedden dat die ego boost werkt.
Oh. Kijken of je dat nog steeds oppert, na een maand of vier chronische blaasontsteking.

Trouwens: geest en lichaam staan nogal nauw in contact met elkaar. Als er een diepere reden ("het tussen de oren zitten", om jou te citeren) is, waarom je seksdrive afneemt, kun je daar wel degelijk lichamelijk mee zitten.

En hoewel jezelf verwennen inderdaad een aardige boost kan opleveren, denk ik niet dat je daarmee het plaatje compleet maakt.
  Moderator woensdag 19 april 2006 @ 10:41:48 #142
5428 crew  miss_sly
pi_37089211
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:34 schreef sadisticembrace het volgende:

[..]

De eerste weken.
ligt er maar net aan wat "een poos" precies voor periode is.
pi_37089240
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:39 schreef Bendeleider het volgende:

[..]

Als een gediplomeerd sexuoloog je vriendin weer aan de praat wil krijgen met speeltjes.
Wat zou je daaruit kunnen concluderen ?
Ik gebruik die bewoordingen niet. Als een seksuologe mij zou aanraden mijn lichaam te (her)verkennen met behulp van een speeltje, zou ik dat zeker proberen. Kijken of het werkt. En mijn vriend zou in deze geheel hypothetische situatie, dat alleen maar toejuigen. F.y.i.
pi_37089264
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

ligt er maar net aan wat "een poos" precies voor periode is.
Schat, ik quote iemand. Zag je het vraagtekentje ("hoe lang is dit al aan de gang?") ook nog?
pi_37089277
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:40 schreef sadisticembrace het volgende:

[..]

Oh. Kijken of je dat nog steeds oppert, na een maand of vier chronische blaasontsteking.

Trouwens: geest en lichaam staan nogal nauw in contact met elkaar. Als er een diepere reden ("het tussen de oren zitten", om jou te citeren) is, waarom je seksdrive afneemt, kun je daar wel degelijk lichamelijk mee zitten.

En hoewel jezelf verwennen inderdaad een aardige boost kan opleveren, denk ik niet dat je daarmee het plaatje compleet maakt.
Ik snap dat je geestelijke emoties zijn tol op je lichaam nemem.
En ontevredenheid over bijv je lichaam begint ook lichamelijk maar het eist geestelijk zijn tol.

Vrouwen kijken over het algemeen te vaak in de spiegel en daarbij zijn ze vaak te kritisch en slecht over henzelf.

Kijk maar naar de mc donalds reclame van de mannenburgers.
Of je kont te dik is in die broek.
Het gaat gewoon vaak zo ,wellicht niet zo overdreven maar als je elke week een dergelijke situatie hebt zal het je grijpen.
  woensdag 19 april 2006 @ 10:44:37 #146
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_37089286
Ik zou gewoon eens naar de dokter gaan en er met hem over praten. Misschien heb je ergens een blokkade gekregen waardoor de zin verdwijnt. Geest en lichaam staan inderdaad erg dicht bij elkaar. Heb je spanningen in je lichaam?
Are you gonna bark all day, little doggie? Or are you gonna bite?
  Moderator woensdag 19 april 2006 @ 10:45:05 #147
5428 crew  miss_sly
pi_37089298
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:43 schreef sadisticembrace het volgende:

[..]

Schat, ik quote iemand. Zag je het vraagtekentje ("hoe lang is dit al aan de gang?") ook nog?
Je zegt dat een poos geen seks geen goede reden is om het uit te maken, schat
en "een poos" is nogal een vage aanduiding van tijd, vind je ook niet?
pi_37089358
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Schat hier schat daar.
Volgens mij is de oplossing gevonden na zoveel jaar met een vent wil je gewoon eens een vrouw....
pi_37089364
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:44 schreef Bendeleider het volgende:

[..]

Ik snap dat je geestelijke emoties zijn tol op je lichaam nemem.
Dan moet je niet zeggen dat sommige vrouwen hun lichaam "de schuld" geven.

En verder snap ik niet goed waarom je nu met die ontevredenheid/onzekerheid van vrouwen op de proppen komt. Ik geloof niet dat dat de kern van het probleem van Taurusje_Koetje is.
pi_37089400
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja. Dus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')