Waarom schreef Jezus er niet in?quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:38 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
verschillende schrijvers. Maar dat lijkt me vrij voor de hand liggend.
Mattheus, Marcus, Lucas en Johannes om er maar een paar te noemen aan het begin van de jaartelling.
De gekruisigden en onthoofden zijn allemaal volgens mij gestorven na Jezus' hemelvaartquote:Op zaterdag 15 april 2006 19:16 schreef Casparovvv het volgende:
Welke van de apostelen bleven in leven na de dood, opstanding en hemelvaart van Jezus?
ik meen dat een groot deel gekruisigd/onthoofd werd
allemaal.quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:16 schreef Casparovvv het volgende:
Welke van de apostelen bleven in leven na de dood, opstanding en hemelvaart van Jezus?
ik meen dat een groot deel gekruisigd/onthoofd werd
Er heeft er één een natuurlijke dood gestorven... weet alleen niet welke...quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:11 schreef freecell het volgende:
[..]
allemaal.
___
En wat gebeurde er toen?
Een van mijn favoriete bijbelboeken samen met Job en Openbaringen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:11 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
mooi! er moet meer gebladerd worden in Spreuken!![]()
INRI (Drie talen) Iesus Nazarenus Rex Iudeorumquote:Op zaterdag 15 april 2006 23:08 schreef Armalite het volgende:
[..]
Een van mijn favoriete bijbelboeken samen met Job en Openbaringen.
Volgende vraag:
Wat stond er op het 'bordje' wat aan het kruis hing bij Jezus?
Hmmm ja dat klopt. Ze baden en zongen lofzangen. Daarna de aardbeving. De bewaker nam ze mee naar huis en de volgende dag verder ze vrijgelaten in opdracht van de hoofdmannenquote:Op zaterdag 15 april 2006 23:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Volgens mij was de vraag over Silas en Paulus niet hoe ze uit de gevangenis kwamen, maar wat ze deden toen ze in de gevangenis zaten.
Dat is een Maria die ook bij de kruisiging aanwezig was.quote:Op zondag 16 april 2006 09:17 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Precies, dat is wat er gezocht werd
OK, nieuwe dan. Wie is de moeder van Joses?
Jezus' broer. (Neef voor de zeer conservatieven.)quote:Op zondag 16 april 2006 13:41 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Dat klopt
Heb je ook enig idee wie Joses precies was?
Jezus, koning der Joden. In het Nederlands.quote:Op zaterdag 15 april 2006 23:11 schreef Nekto het volgende:
[..]
INRI (Drie talen) Iesus Nazarenus Rex Iudeorum
Waarschijnlijk wel jaquote:Op zondag 16 april 2006 13:43 schreef Nekto het volgende:
[..]
Jezus' broer. (Neef voor de zeer conservatieven.)
Jezus van Nazareth, Koning der Jodenquote:Op zondag 16 april 2006 13:48 schreef Casparovvv het volgende:
Jezus, koning der Joden. In het Nederlands.
Toch?![]()
Als je weet dat het in Openbaringen staat (wat vrij algemeen bekend is), is het niet zo moeilijk om het precieze vers op te zoekenquote:
Het boek is algemeen bekend idd. Opzoeken? Ja, dan kan ik het ook.quote:Op zondag 16 april 2006 16:05 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Als je weet dat het in Openbaringen staat (wat vrij algemeen bekend is), is het niet zo moeilijk om het precieze vers op te zoeken
Nee, maar aangezien om het preciese boek, hoofdstuk en vers werd gevraagd pakte ik mijn bijbel en zocht Openbaringen op. Ik had het zo gevonden, ik weet namelijk wel waar het ongeveer in dat boek staat.quote:
Neef, geen idee. broer zou dan trouwens half-broer moeten zijn.quote:Op zondag 16 april 2006 13:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel ja
(hoezo neef eigenlijk?)
Gewoon zoals het er staatquote:Op zondag 16 april 2006 18:22 schreef Halldar het volgende:
Maar moeten we de bijbel letterlijk nemen? of is het de bedoeling dat je het zelf interpreteerd, en hoe weet je dan of je de goeie interpretatie hebt?
O nu opeens wel letterlijk? Ik lees namelijk regelmatig dat je niet alles letterlijk moet nemen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |